Solucja

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Witam. Przed wami solucja do Final Fantasy IV - jednego z najlepszych jRPG w serii Final Fantasy jak i w gatunku. W opisie nie uświadczycie spoilerów. Zamieszczał tu będę informacje o tym, gdzie można znaleźć jakieś przedmioty, taktyki na pokonanie bossów (ale dokładniejsze o tym informacje znajdziesz w odpowiednim dziale), ciekawostki oraz oczywiście to jak popchnąć fabułę do przodu. Solucję sporządzam na podstawie portu na konsolę PlayStation zamieszczonego w amerykańskim pakiecie Final Fantasy Chronicles. Enjoy!


Prolog

Zaczynamy na powietrznym statku. Po obejrzeniu kilku scenek i walk lądujemy w zamku Baron. Tam po rozmowie z królem i Kainem, przejmujemy kontrolę nad głównym bohaterem gry - Cecilem. Twoim zadaniem jest zaznanie odrobiny odpoczynku w przygotowaniu na nadchodzącą misję, ale jeśli chcesz możesz pogadać z ludźmi, by dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy. Przejdź przez południowe drzwi by znaleźć się w jakiejś komnacie, w której na prawo są przedmioty do wzięcia. Wystarczy jedynie nacisnąć przycisk znajdujący się na ścianie, by otworzyć przejście i wszystkie są Twoje. Poza tym nie znajdziesz tu żadnych innych przedmiotów. Udaj się na schody na samym końcu po lewej by iść dalej. Potem następne po lewej. Tutaj idąc w stronę południowych drzwi obejrzysz rozmowę Cecila i Rosy. Po rozmowie przejdź przez południowe drzwi i udaj się na północ gdzie spotkasz Cida - ojca Rosy. Wejdź do wieży znajdującej się na północy i kontynuuj aż znajdziesz się w sypialni głównego bohatera. Po drodze nie ma żadnych przedmiotów, więc nie ma czego szukać. Po noclegu wyruszysz z Kainem na misję.


Misja

Przeciwnicy na mapie świata nie powinni sprawić najmniejszych problemów. Cel misji Cecila znajduje się na północny zachód od zamku Baron. W środku do znalezienia są cztery przedmioty. Idź tak jak prowadzi droga, ale gdy bohaterowie usłyszą tajemniczy głos nie idź na most tylko na północ, by dostać się do skrzynki zawierającej Potion. Po przejściu przez most znów na północne schody po kolejną skrzynię (Eyedrops). Potem znów na południe zamiast na wschód po skrzynkę zawierającą Tent. Wróć na właściwy szlak, tam znajdziesz ostatni przedmiot w tej jaskini i po przejściu przez północny most zostaniesz zapytany o opór. Odpowiedz "yes" (tak) i zaatakuje Cię pierwszy boss w grze.

Mist Dragon

Najważniejszym w tej walce jest to, by nie atakować smoka gdy ten zamienia się w mgłę, bo owocuje to mocnym atakiem z jego strony. Gdy smok ma zamiar się przemienić zostaniesz o tym poinformowany. Poza tym warto wykorzystywać Jump Kaina, bo póki co zadaje on najwięcej obrażeń. Cecilem atakuj zwykłym Fight i lecz się w razie potrzeby, ale walka jest na tyle prosta, że raczej będzie to zbędne.


Mist Village

Po wygranej walce wyjdź z jaskini na mapę świata, gdzie możesz zapisać stan gry. Nie ma potrzeby odnawiać energii, bo przy następnych wydarzeniach nastąpi to automatycznie. Znajdziesz się w wiosce Mist, gdzie po kilku scenkach będziesz "walczyć" z dziewczynką, której nic nie możesz zrobić. Po jej pierwszym ataku walka się zakończy. Bez względu na to czy stracisz całe HP czy tylko część i tak wszystko potoczy się tak samo. Po wielkim trzęsieniu ziemi wylądujesz w jakimś lesie. Kaina nie ma już z Tobą, więc wyjdź z lasu i udaj się na północny wschód by na pustyni znaleźć małe miasteczko Kaipo. Jeśli chcesz, przed wejściem do pustynnego miasteczka możesz nabyć trochę doświadczenia nie zużywając na to żadnych przedmiotów leczących, bowiem po wejściu do INN dostaniesz darmowe zakwaterowanie, ale tylko za pierwszym razem. Warto więc walczyć do ostatków HP by potem za darmo się uleczyć. Decyzję pozostawiam Tobie. Proponuję nie walczyć zbyt długo, by zbytnio nie ułatwiać sobie gry. Pamiętaj też, że ilekroć znajdujesz się na mapie świata możesz zapisywać grę do woli, więc przed wejściem do miasteczka zapisz. Po krótkim śnie staniesz do walki z kolejnym bossem. Siły masz uzupełnione, więc nie martw się o stan swojego HP.


General, Soldier (x3)

Dość łatwa walka. Masz do wyboru dwie opcje: zabić tylko żołnierzy, po śmierci których generał ucieknie, lub zabicie wszystkich. Dobrym sposobem na pokonanie ich jest użycie umiejętności Cecila o nazwie Dark gdyż jest to atak grupowy, ale używaj jej ostrożnie, gdyż korzystanie z niej wytraca HP. Po wygranej walce i krótkiej rozmowie dowiadujesz się jak ma na imię dziewczynka i tym samym dołącza się ona do Twojej drużyny. Pamiętaj by ustawić ją w tylnym rzędzie (możesz to zrobić w Camp Menu - wchodzisz w nie klikając trójkąt) gdyż jest ona słabszą klasą postaci i na razie ma niski poziom doświadczenia.


Nazajutrz warto zrobić małe zakupy. W INN znajduje się sklep, w którym możesz zakupić rodzaju przedmioty do wykorzystywania w trakcie walki. Warto zakupić trochę namiotów (Tent), miksturek przywracających HP, MaidenKiss (przyda się później) i Life, który przyda się dla Rydii - może na początku dość często umierać. Twoim głównym celem jest udanie się do domku znajdującego się w północno-wschodnim rogu miasta. Na drugim piętrze znajduje się PUB, ale jeśli już warto tam iść to tylko ze względu na rozmowy. W tym miasteczku do znalezienia jest tylko jeden przedmiot i znajduje się on w jednym z dzbanków stojących za sklepem z bronią. Co się tyczy broni to najlepszą dla Rydii będzie Staff kosztująca 160 sztuk złota. Dla Cecila nic nie znajdziesz. Co do zbroi nie masz też nic lepszego dla Rydii poza tym co już ma na sobie. Z ciekawostek warto dodać, że w sklepie ze zbrojami znajduję się pewien jegomość, który potrafi zmieniać imiona. Na północy miasteczka, nad wodą znajduje się tancerka. To tyle ile możesz zrobić w tym miasteczku. Po wizycie we wcześniej wspomnianym domku wyjdź z miasta i udaj się na północny wchód, by tam wejść do jaskini. Przed tym jednak warto trochę powalczyć, by Rydia nabrała sił.


Water Cavern - South

Najpierw udaj się na północ po dwie skrzynki. Potem idź na zachód, by dotrzeć do skrzynki u dołu ekranu, a potem postać na północy. Porozmawiaj ze starcem. Po rozmowie przyłącza się do Ciebie. Jest doświadczony - na szczęście - i nie musimy bawić się w grinding. Na prawo masz skrzynkę zawierającą bomb. Idź dalej w tym kierunku i zejdź do wody z której dostaniesz się do skrzynki znajdującej się w północno-wschodnim rogu jaskini. Po tym możesz wyjść z wody, bo póki co nie dostaniesz się do żadnej innej w ten sposób. Wracaj z powrotem do zachodniej ściany, by tam w lewym górnym rogu, by przejść do drugiej części jaskini. Udaj się na północ, potem zejdź po schodach do wody i stamtąd na zachód po skrzynkę. Potem znów do wody i na południe gdzie na wysepce znajdziesz skrzynkę zawierającą Ether. Potem przez most, w lewo i do góry przez kolejny most i do drzwi. W środku możesz odpocząć (używając Tent) oraz zapisać stan gry. Pierwszy raz darmowy, Tellah oferuje swój namiot. Po odpoczynku udaj się na północ i potem w prawo po skrzynkę z nową bronią. Po wzięciu jej zejdź po schodach do wody i tam jedyną możliwą drogą do drzwi. Kontynuuj, a gdy dojdziesz do rozwidlenia idź w prawo po dwie skrzynki. Potem jedyną dostępną drogą udaj się do drzwi. W następnym pomieszczeniu masz sekretne przejście po lewej prowadzące do tego miejsca, do którego możesz dostać się idąc normalnie lub do skrzynki, którą widać po prawej stronie ekranu. Znajdziesz tam hełm Feather, który warto dać Rydii. Wróć z powrotem, otwórz skrzynkę i przejdź przez kolejne drzwi.


Water Cavern - North

Idź na północ po dwie pierwsze skrzynki. Później w prawo przez most, po dwie skrzynki na południu (miecz Dark dla Cecila) i do wyjścia na zewnątrz gdzie zapisz i użyj namiotu jeśli chcesz lub musisz. Ruszaj dalej do nowej lokacji. Spadniesz na sam dół wodospadu. Wejdź na pobliskie schody i kontynuuj aż dojdziesz do skrzynek. Znajdziesz tam dwa hełmy Hades. Jeden z nich załóż Cecilowi. Kontynuuj do drzwi. Idź jedyna możliwą drogą po dwie skrzynki. Potem do wody i na północ gdzie na dnie wodospadu znajduje się potwór, o którym była mowa wcześniej. Ulecz się i pójdź do niego.


Octomamm

Ataki fizyczne zabierają mu najwięcej, ale mimo to oczywiście atakuj czarami dwóch magów jakich masz w drużynie. Dobrze działa na niego Bolt i tego czaru się trzymaj. Cecil niech atakuje zwykłym atakiem. Lecz się w razie potrzeby. Nie powinieneś mieć większych problemów z tą walką.


Damcyan

Za wodospadem kryje się wyjście z jaskini. Rusz na północ do zamku Damcyan. Będąc w nowej lokacji okrąż wpierw zamek od prawej strony. Przejdź przez drzwi, które się tam znajdują porozmawiaj z żołnierzem i naciśnij przycisk na ścianie nieopodal, co otworzy tajne przejście do cel ze skrzynkami. Trochę kombinowania i dostaniesz się do nich. Pobliskimi schodami dostaniesz się do kolejnych. Tam przeszukaj również dzbanki. Wróć na główny plac tą samą drogą i dostaniesz się na pierwsze piętro. Schodami na dół. Pełno tu pootwieranych skrzynek. Otwórz tą jedyną nieruszoną i wejdź na górę. Scenka do obejrzenia. Po scenkach siądziesz za sterami pojazdu, którym możesz poruszać się po lądzie dokądkolwiek zechcesz. W zamku, w komnacie w której miały miejsce ważne wydarzenia możesz przywrócić sobie HP i MP korzystając z odpowiednich dzbanków. Jeśli potrzebujesz uzupełnić zapasy, pojazdem udaj się na zachód i kamieniami na wodzie dostaniesz się na pustynię, na której jest miasteczko Kaibo. Tam możesz zrobić zakupy tak jak poprzednim razem. Kiedy już będziesz gotowy udaj się do jaskini Antlion znajdującej się na wschód od zamku Damcyan.


Antlion

Schodami zejdź na dół i na tym poziomie idź po skrzynkę. Od skrzynki na lewo po schodach masz kolejną. Zejdź niżej, potem na południe i w lewo kolejna skrzynka z namiotem. Dalej na północ jest kolejna z Potionem. Wróć z powrotem przed schody i udaj się w prawo, potem na północ masz skrzynkę. Wróć, udaj się dalej na prawo po podwójnych schodach i tam jest kolejna. Naprzeciw podwójnych schodów są drzwi. Przejdź przez nie. Idź ciągle na południe aż dojdziesz do drzwi. W nowym pomieszczeniu jest skrzynka z nową bronią dla barda Edwarda. Idź dalej jedyną możliwą drogą, aż zauważysz skrzynkę na północy. Opróżnij ją a potem wróć i przejdź przez pobliskie drzwi. Dojdziesz do pomieszczenia, które powinieneś zauważyć wcześniej. Jest tutaj możliwość odpoczynku i zapisu, oraz skrzynki. Wróć się po czym udaj się na zachód przez krótki pomost do następnej skrzynki. Potem z powrotem i schodami na dół a potem na samo południe do wyjścia.


Antlion's Nest

Zejdź na sam dół. Scenka do obejrzenia. I tak oto stajesz do walki z kolejnym bossem.

Antlion

Na początek zaznaczam, że atakowanie go atakiem fizycznym skutkuje silną kontrą z jego strony. Jeśli masz słabe postaci to lepiej atakuj go magią. Rydią możesz czasem wezwać Chocobo na pomoc, Cecil niech atakuje Dark albo swoim podstawowym atakiem (który jest tutaj najsilniejszy), ale Antlion kontruje osobno więc za atak Cecila może oberwać np. Rydia. Walka nie jest zbyt trudna.


Po wygranej obejrzyj scenkę. Po niej pora wracać aż do samego Kaibo. Wyjdź więc z jaskini Antliona, wsiądź w pojazd i wracaj na zachód. Potem przez kamienie na wodzie do Kaibo, gdzie udaj się do domku, w którym znajduje się potrzebująca. Użyj SandRuby na Rosie i obejrzyj scenkę. Trochę powalczysz i znów scenki. Nazajutrz umieść Rosę gdzieś na tyłach, zrób zakupy jeśli masz taką potrzebę i wracaj z powrotem w stronę jaskini Antliona. Zamiast skręcać w lewo do jaskini, skręć w prawo w stronę gór Hobs.


Mt. Hobs - West

Udaj się na północ w stronę zablokowanego lodem przejścia. Obejrzyj scenkę i ruszaj na północ odblokowaną drogą. Jedyną dostępną drogą dojdziesz do dwojga drzwi. Tymi po lewej dojdziesz do możliwości odpoczynku i zapisu, oraz po kilka skrzynek. Po zrobieniu wszystkiego co potrzebne udaj się do drzwi po prawej stronie. Tam idąc na wschód znajdziesz skrzynkę zawierającą Holy. Idąc dalej natrafisz na scenkę. Walczysz z mini bossem.


Bomb

Nie ma na niego jakichś szczególnych taktyk. Uważaj by nie eksplodował, bo wtedy ma zdwojony atak. Jest to silniejsza i bardziej wytrzymała wersja przeciwnika, którego możesz spotkać w tej lokacji.


Po wydarzeniach możesz wrócić się do zapisu lub przejść dalej. Jedyną dostępną droga wydostaniesz się z gór i znajdziesz się z powrotem na mapie świata. Lokacja do której teraz musisz się udać znajduje się na wschód od gór z których właśnie się wydostałeś. W końcu, za mostem zjawisz się w królestwie Fabul.


Fabul

W otoczonym fosą zamku warto zajrzeć do gospody i sklepu z bronią po nowe uzbrojenie dla Yanga i Cecila. Po zakupach udaj się na północ zamku do Sali tronowej. Po rozmowie nastąpi seria walk z dość łatwymi przeciwnikami. Nie powinieneś mieć problemów. Natomiast ostatniej walki z postacią kluczową dla fabuły nie masz szans wygrać. Po odzyskaniu kontroli nad postaciami możesz ruszyć ku wyjściu z zamku. W komnacie, w której obecnie się znajdujesz nic nie ma. W następnej, w dzbanku niedaleko drzwi znajdziesz Hermes. Na zachodzie komnaty królewskiej, w kącie jest przycisk na który wejdź. Otworzy się tajne przejście, którym idąc na prawo dojdziesz do ukrytej komnaty z trzema skrzyniami. Po wyjściu z komnaty nie idź od razu na schody, ale udaj się na południe do drzwi, by potem pójść w kierunku dwóch północnych wież. W prawej na samej górze odpoczywa król. Po drodze na samą górę w jednym z dzbanków znajdziesz Bacchus i tarczę Demon dla Cecila. W sypialni króla znajdziesz Tent w skrzyni. W wieży zachodniej znajdziesz trochę skarbów i Namingwaya, który umożliwia zmianę imienia. Po zwiedzeniu wież możesz udać się na darmowy spoczynek w INN gdzie obejrzysz również scenkę. Otrzymasz nowy miecz dla Cecila - Death, który koniecznie ekwipuj. Po scenkach wyjdź z zamku i udaj się na wschód do statku.


Mysidia

Po pewnym czasie znajdziesz się na mapie świata nieopodal miasta Mysidia. Jeśli jeden z czarodziejów zamieni cię w żabę porozmawiaj z nim ponownie by się odmienić. Uważaj na tancerkę w PUBie. Zamieni cię w świnię, ale jak się zdrzemniesz (na drugim piętrze PUBu) to klątwa przeminie. Znajduje się też tutaj barman, który Cię otruje i Namingway od zmiany imion. Mieszkańcy tego miasteczka są szczególnie źle nastawieni do Dark Knightów. Może najlepiej z nikim nie rozmawiać. Udaj się więc do House of Prayer na północy miasteczka, by tam porozmawiać z najstarszym tego miasteczka stojącym pośrodku trio. Dostaniesz dwóch magów jako towarzyszy. Są dość słabi więc dobrze byłoby umieścić ich na tyłach i dobrze i uzbroić najlepiej jak to możliwe, by nie było z nimi zbyt wielu problemów. Po opuszczeniu miasteczka i uprzednim podwyższeniu poziomu doświadczenia nowych towarzyszy idź ciągle na wschód aż dojdziesz do Mt. Ordeals.


Mt. Ordeals

Idąc na lewo napotkasz przeszkodę i obejrzysz scenkę. Po przerwie ruszaj na prawo po skrzynkę, potem po schodach do góry i kolejną skrzynkę, po schodach i do drzwi. Jedyną możliwą drogą dojdziesz do scenki. Po niej przejdź przez drzwi i ruszaj do zachodniej ściany po skrzynkę. Potem wróć na schody i wspinaj się po kolejnych aż dojdziesz do mostu. Za nim zejdź na dół, a po opróżnieniu jej przejdź przez drzwi. W następnej lokacji na wschodzie za mostem masz możliwość odpoczynku i zapisu. Potem na zachód po schodach i przez most aż do walki z bossem.


Milon, Ghast (x4)

Towarzyszą mu cztery Ghasty, które słabo reagują na ataki fizyczne, najlepiej więc korzystać z grupowych czarów ognia (po wybraniu czaru i w momencie wybierania celu naciskaj strzałkę w lewo tak długo aż nad każdym przeciwnikiem pojawi się migający kursor; z metody tej możesz korzystać w każdej chwili). Po kilku takich grupowych czarach powinieneś szybko pozbyć się sługusów Milona. Na niego z kolei najlepsze są ataki fizyczne, ale śmiało korzystaj z czarów atakując go. Czar ognia działa na niego najsłabiej. Lepszy jest czar piorunu, a najlepszy lodu. Do czarnej magii najlepszy będzie Palom, potem Tellah. Porom niech zajmie się leczeniem i wzmacnianiem reszty drużyny (tutaj również działają czary grupowe, ale z tą różnicą że trzeba klikać w drugą stronę do momentu pojawienia się migających kursorów).


Po wygranej możesz wrócić się do zapisu jeśli chcesz, a potem ruszaj dalej na zachód. Niestety czeka Cię kolejna walka.


Milon Z.

Zostaniesz zaatakowany od tyłu. W takim momencie te postacie, które były na tyłach są teraz tymi z przodu. By zmienić ten stan rzeczy przy wyborze akcji (Fight, Magic etc.) naciśnij strzałkę w lewo i wybierz komendę Row. Przeciwnik często truje, więc Antidote bardzo ci się przyda. Warto używać ataku magicznego ognia drugiego stopnia, który w posiadaniu na Palom. Czar lodu działa na korzyść przeciwnika więc go nie używaj, chyba że chcesz przedłużyć sobie walkę. Piorun nie zadaje zbyt wielkich obrażeń, najlepszy będzie więc czar Fire1 lub Fire2 jeśli go posiadasz. Cecilem atakuj standardowo. Porom niech standardowo zajmie się leczeniem i uleczaniem reszty drużyny. Po jakimś czasie przeciwnik odejdzie z hukiem.


Polecam oczywiście powrót do miejsca odpoczynku, zregenerowanie tam sił i zapisanie stanu gry. Dalej na zachód, do samego końca, dochodząc do dziwnego obiektu po dotknięciu którego rozpocznie się scenka. Po niej czeka Cię kolejna walka.


Dark Knight

Przeciwnik używa jedynie Dark Attack. Po jakimś czasie będziesz musiał się uleczyć, atak potrafi dać porządnie w kość. Twoim zadaniem w tej walce jest wygranie bez użycia przemocy. Musisz na stosować na zmianę komendę Cover i Off oraz leczyć się w odpowiednim czasie, aż w końcu wygrasz walkę.


Nowa broń Cecila - Legend - bardzo dobrze radzi sobie z umarłymi. Teraz możesz atakować ich również atakami fizycznymi. Twoim następnym celem jest wioska Mysidia.


Mysidia

W sklepie ze zbrojami możesz nabyć nową zbroję Paladin dla Cecila. Jest dość droga, ale warto w nią zainwestować, bo to najlepsze co jesteś teraz w stanie zapewnić świeżo upieczonemu paladynowi. Innych zawodników też oczywiście warto uzbroić. Po załatwieniu wszystkich spraw, udaj się do House of Prayer na północy miasteczka, by ponownie porozmawiać z Elderem. Po rozmowie udaj się na wschód miasta do budynku przed którym wcześniej stał czarodziej blokując przejście. Teraz go nie ma. Jest to budynek znajdujący się nad INN. Wejdź w krąg na środku sali a zostaniesz przeniesiony do zamku Baron.


Baron

Po wyjściu z lokacji z kręgiem udaj się do południowych drzwi, ale jeśli chcesz możesz najpierw zwiedzić lokację kryjącą się za schodami na dół. Jest to sala treningowa, w której możesz zmienić imiona postaci i otrzymać kilku wskazówek odnośnie walki. Będąc w mieście możesz przeszukać dzbanki a znajdziesz dwie miksturki lecznicze. W INN znajdziesz kolejną ukrytą również w jednym z dzbanków. Na północy gospody, w PUBie jest tajna skrytka na trzy skarby. Naciśnij dwa skrzyżowane miecze wiszące na ścianie a odblokujesz sobie wejście. Opróżnij skarby i porozmawiaj z Yangiem siedzącym przy stoliku bezpośrednio obok tajnej skrytki, a zostaniesz zaatakowany przez towarzyszących mu, dwóch żołnierzy.


Guard (x2), Yang

Uważaj na czar Mini, po którym będziesz bardzo mocno obrywać. Jeden mocny czar trzeciego poziomu z pewnością rozwiąże problem. Po dwóch strażnikach zaczniesz walczyć z Yangiem. Wal w niego najmocniejszymi czarami, by szybko się opamiętał.


Po walce nastąpi rozmowa. Dostaniesz również darmowy nocleg i BaronKey. Po scenkach możesz opuścić gospodę i zwiedzić resztę miasta. Udaj się na północno-wschodni kraniec miasta i schodami wejdź do wody. Rzeczką dostaniesz się do małego zalewu gdzie znajdziesz Namiot (Tent) i Klepsydrę (Hour Glass). Potem rzeką wracaj z powrotem do trzech wodospadów i zejdź po schodach po czym udaj się do budynku stojącego niedaleko sklepu z bronią i zbrojami, by tam w dzbanku i na półce znaleźć przedmioty. Sklep z uzbrojeniem będzie zamknięty, ale za pomocą BaronKey uda Ci się do niego dostać. Znajdziesz tam lepsze bronie dla Tellaha, Palom i Yanga. Zbroje są tylko trzy, ale Kenpo i Headband jest dla wszystkich jednak dla Cecila najlepszym uzbrojeniem wciąż pozostaje Paladin, natomiast w przypadku magów Kenpo i Headband zwiększa siłę ataku fizycznego i obrony ale zmniejsza siłę czarów. Tym samym najlepsze będą dla Yanga, ale wybór należy do Ciebie. Po zrobieniu zakupów możesz udać się do zamkniętego budynku na zachodzie, by tam użyć klucza by przejść dalej. Zanim zejdziesz po schodach wejdź wnękę po prawej i poruszaj się w tym kierunku do ukrytej skrzynki z 1000 sztukami złota. Po zejściu schodami znajdziesz się w nowej lokacji.


Waterway

Jeśli potwory okażą się zbyt silne dla Twojej drużyny możesz wrócić się na mapę świata, by tam w łagodniejszych warunkach zwiększyć poziom doświadczenia. Będąc w Waterway, kieruj się ciągle na południe aż dojdziesz do trzech skrzynek. Stamtąd idź na północ przez kolejne mosty nad wodą, potem w prawo, a dół i przez następne mostki aż dojdziesz do drzwi. Tam zejdź do wody i kieruj się na południe aż znajdziesz tajne przejście prowadzące do ukrytej skrzynki zaraz za wejściem do tej lokacji. By dostać się do kolejnej udaj się na południe od dopiero co znalezionej skrzynki, trochę pokombinuje w mroku zaraz tam będziesz. Po opróżnieniu skrzynki, tą samą drogą wróć na właściwy tor. Idąc wodą udaj się na wschód. Będziesz musiał iść przez ciemności, ale dostaniesz się do miejsca, w którym na małej wysepce znajdziesz skrzynkę. Po przejęciu jej zawartości udaj się na wschód do miejsca gdzie leżą cztery kamienie. Obok nich jest przejście do wąskiej rzeczki obok. Idąc nią na południe możesz dostać się do tajnej lokacji, z której możesz dojść do jednej ze skrzynek dostępnych wcześniej. Więc jeśli już ją opróżniłeś to od razu idź na północ po schodach do przejścia do następnej lokacji. Tam na szczycie schodów zobaczysz skrzynkę do której trzeba dojść przez ciemność. Po przejęciu (lub (nie) jej zawartości udaj się do kolejnej lokacji. Na lewo masz drzwi prowadzące do obozowiska gdzie w końcu możesz odpocząć i zapisać grę. Jedynym dostępnym przejściem dostaniesz się w końcu do zamku.


Castle Baron

Znajdziesz się w fosie. Udaj się w lewo aż dojdziesz do wejścia na plac zamkowy. Na północy jest wieża, na szczycie której znajdziesz łóżko w którym za darmo możesz się zdrzemnąć i tym samym zregenerować siły. Przyda się w przypadku gdybyś chciał wzmocnić swoją drużynę - nie będziesz musiał używać namiotów. Nie ma tu nic ciekawego, więc udaj się do drzwi po prawej znajdujących się blisko bramy wjazdowej. Gdy przejdziesz przez dwie pary schodów, znajdziesz się na pierwszym piętrze (1F). Tam udaj się na prawo dla scenki. Nastąpi walka z kolejnym bossem.


Baigan, Left Arm, Right Arm

Uważaj by nie atakować Baigana po czarze Wall jaki na sobie użyje, bo zaowocuje to odbiciem Twojego czaru z powrotem do Ciebie. Kiedy zniszczysz jedną ręką, Baigan rzuci czar przyspieszający na drugą. Po zniszczeniu obu rąk, zregenerują się po jednej turze. Najlepiej więc atakować samego Baigana atakami fizycznym Cecila i Yanga (atak Power), a magów wykorzystać do leczenia i rzucania czarów ofensywnych na ręce, bo te potrafią zadać spore obrażenia. Możesz też wspomóc się czarami Armor czy Psyche by chwilowo zwiększyć tężyznę fizyczną bohaterów.


Po wygranej obejrzysz scenkę. Po nie proponuję drzemkę w darmowym łóżku i ewentualny zapis znajdujący się we wcześniej wspomnianym obozowisku. Po zrobieniu wszystkiego co uważasz za niezbędne ruszaj na wschód komnaty i wejdź po schodach. Idź dalej aż dojdziesz do niegdyś zablokowanej wieży. Masz tu kilka skrzynek oraz schody po lewej i prawej stronie. Po opróżnieniu skrzynek zejdź po schodach po lewej. Tam znajdziesz Elixir w jednym z dzbanków. Dalej nie przejdziesz więc wracaj na górę i wybierz kolejne schody. Tam znajdziesz dwie skrzynki, na kolejnym piętrze przeszukaj wszystko co się da i wracaj do komnaty, w której stoczyłeś walkę z Baiganem. Teraz udaj się do północnego przejścia, potem do kolejnych drzwi i znajdziesz się w sali tronowej. Podejdź do króla i obejrzyj scenkę. Czeka Cię kolejna walka.


Cagnazzo

Jest to Demon Wody więc najlepszym czarem przeciw niemu będzie piorun. Uważaj na ostrzeżenie przed falą Tsunami. Zadaje spore obrażenia całej drużynie, ale czar Bolt zdejmie jej moc z potwora. Cecilem atakuj normalnym atakiem i używaj jego czaru leczniczego jeśli to konieczne. Yang niech atakuje umiejętnością Power, a magowie wiadomo - leczenie i czary ofensywne. Cagnazzo chowa się czasem do swojej skorupy gdzie regeneruje siły. Wtedy jest bardziej odporny na wszelkie ataki i w ramach oszczędzania MP radzę używać tylko ataków fizycznych lub ewentualnie czaru Bio dopóki nie wyjdzie ze skorupy. Walka nie powinna sprawić jakiegoś większego problemu.


Po wygranej obejrzysz scenkę. Po nich przejmiesz kontrolę nad nowym środkiem transportu. Musisz udać się w północno zachodnim kierunku do dużego gęsto zalesionego obszaru na którym znajduje się Królestwo Troia. Po drodze możesz natrafić na wioskę Mist, która znajduje się na północ od Królestwa Baron. Tam znajdziesz kilka przedmiotów. Poprzednim razem akcja gry nie pozwoliła nam na zwiedzenie tej sympatycznej wioski, teraz mamy ku temu okazję. Gdy znajdziesz się w miasteczku, udaj się do jedynego budynku na północy. W środku wejdź do kominka i kombinując dojdziesz do ukrytej lokacji z trzema skrzynkami. Tutaj znajduje się kolejne ukryte przejście, idąc nim dojdziesz do kolejnej ukrytej skrzynki. Po zabraniu jej zawartości wyjdź z domu i udaj się na prawo w stronę małego jeziorka. Obok niego są krzaczki. Wejdź w nie i znajdziesz ukryty przedmiot. Opuść miasteczko i jeśli chcesz możesz zwiedzić mapę świata w poszukiwaniu miasteczek i nowych przedmiotów, jeśli nie udaj się Królestwa Troia.


Troia

Lądować w lasach nie możesz, musisz więc znaleźć jakieś miejsce wolne od drzew. Takie miejsce jest bardzo blisko zamku i radzę wylądować właśnie tam by uniknąć długiej drogi do zamku. Udaj się najpierw do miasta. Tam na wschodzie, schodami możesz wejść do wody. Podążaj rzeczką na sam koniec aż dojdziesz do schodów i tam lasem idź w lewo do małego zbiorowiska krzaków, gdzie chodzi jakaś osoba. Są tam cztery ukryte skrzynki. Po zwiedzeniu miasta możesz udać się do zamku.


Troia Castle

W zamku przechodź przez kolejne drzwi, aż w 1F będziesz mieć możliwość do wejścia do tych po lewej, na dole. Idź przez nie, potem przez kolejne a znajdziesz się w pomieszczeniu gdzie odpoczywa znana Ci osoba. Po rozmowie wróć się i udaj się do tych po prawej. Znajdziesz trzy pary schodów. Wejdź w środkowe, gdzie znajdziesz Bacchus w jednym z dzbanków. W trzecich znajdziesz przycisk na środku podłogi na który nastąp. Otworzą się drzwi i skarby należą do Ciebie. Potem udaj się do północnej komnaty. Dowiesz się, że musisz udać się na północno wschodnią wyspę, gdzie nie będziesz mógł używać metalowego uzbrojenia. Zrób więc odpowiednie przygotowania i wyjdź na mapę świata. Idź cały czas na północ na najdalszy kraniec do którego możesz się dostać. Jest tam mały las, w którym mieszkają Chocobo. Zagadaj do tego czarnego (choć dla mnie to wygląda jak fiolet) i leć nim w prawo na północno wschodnią wyspę, gdzie wyląduj w lesie.


Magnetic Cavern

Wygląda na to, że Yang może używać swojej metalowej broni. Reszta musi mieć niemetalowe bronie i zbroję. Jeśli Twoje postacie nie będą w stanie walczyć, musisz zmienić swój ekwipunek. Idź cały czas w prawo, aż dojdziesz do skrzynki. Potem pobliskimi schodami na dół i do wyjścia. W następnej lokacji masz trochę skrzynek i małe drzwi w północnej części, gdzie znajdują się dwie skrzynki. Wyjście z tej lokacji znajduje się w północno zachodniej części. W następnej lokacji za południowymi drzwiami zaraz przed mostem jest obóz. Za mostem i południowymi drzwiach są trzy skrzynki. Za drzwiami na północnym zachodzie masz skrzynkę i przejście do następnej części Magnetic Cavern. Na prawo za mostem masz obozowisko. Na lewo od północnych drzwi jest skrzynka. Za północnymi drzwiami znajduje się kluczowe pomieszczenie. Tam po rozmowie z jegomościem zacznie się walka.

Dark Elf

Twoje ataki na niewiele się zdadzą. Wkrótce Twoja cała drużyna się wycofa. Ale za chwilę, dzięki Edwardowi możesz przywrócić bohaterom porządny ekwipunek. Warto dać Cecilowi Legend, gdyż ma moc Holy. Jeśli posiadasz to warto dać Cidowi łuk i strzały Holy. Może to znacznie ułatwić walkę. Pierwsza część walki nie jest szczególnie trudna, ale musisz uważać na czar Wind, który zadaje spore obrażenia i zamianę w świnię. Gdy pojawi się komunikat : "Say your prayers", boss zamieni się w Dark D. z którym trzeba walczyć trochę inaczej. Ważne jest by HP Twoich postaci cały czas było na wysokim poziomie. Kiedy przeciwnik użyje D. Breath niech Tellah rzuci Cure3 na wszystkich, a ktoś inny na niego Ether w razie potrzeby by jego MP było na przyzwoitym poziomie. Ważne jest by w Tellah był cały czas przy życiu.


Po wygraniu starcia weź kryształ i skoro nic więcej nas tutaj nie trzyma, opuść Magnetic Cave i udaj się do Królestwa Troia by tam porozmawiać z kapłankami. Po tym wyjdź z zamku i wejdź na swój statek. Będziesz świadkiem pewnych wydarzeń. Po nich znajdziesz się wewnątrz dziwnej wieży. Twoim zadaniem jest dostanie się na jej szczyt. W północno zachodnim rogu jest skrzynka zawierająca zbroję Flame, a drzwi znajdujące się w północno rogu prowadzą na drugie piętro. Natkniesz się tutaj na lekko skomplikowane pomieszczenie. Wyjście z niego znajduje się w północno zachodnim rogu. Możesz znaleźć też skrzynkę w której ukrywa się potwór po walce z którym możesz otrzymać miecz Flame. Na kolejnym piętrze udaj się na prawo a potem poruszaj się korytarzem aż dojdziesz do wyjścia. Znajdziesz się na czwartym piętrze. Znajdują się tutaj cztery przejścia i wszystkie prowadzą na piąte piętro. Radzę na początek skorzystać z drzwi znajdujących się najdalej na wschód. Zaprowadzą Cię do pomieszczenia z zapisem i odpoczynkiem. Jeśli chcesz możesz posprawdzać co kryje się za innymi drzwiami, jeśli nie, udaj się od odpoczynku w lewo, gdzie czeka Cię kolejny boss.


Sandy, Cindy, Mindy

A właściwie to magiczne trio. Walka nie wydaje się trudna. Siostrzyczki swą taktykę opierają na współpracy, więc po wyeliminowaniu jednej z nich taktyka zaczyna się walić. Warto atakować wszystkie jednocześnie, gdyż po jakimś czasie od śmierci odradzają się. Pomoże zabicie najpierw Sindy, która rzuca czar Wall odbijający zaklęcia, wtedy siostra z przodu sama zabije swoją drugą siostrę. Wystarczy trochę pokombinować i załatwią się same. Jak już przyjdzie do leczenia to najlepiej przedmiotami.


Po walce idź dalej, na szóste piętro. Tam czeka Cię scenka. Jak tylko odzyskasz sterowanie odbierz Tellahowi wszelki ekwipunek. Jak ruszysz dalej zacznie się walka z bossem.


Valvalis

Gdy przeciwnik przyjmie postać tornada użyj umiejętności Jump, Kaina. Uważaj oczywiście na atak Wind, który zabiera duży procent ilości HP, oraz czar Glare, który zamienia w kamień. Rosa i okazyjnie Cecil niech zajmą się leczeniem i wzmacnianiem drużyny. Walka raczej nie jest trudna, powinieneś sobie poradzić.


Po walce znów kolejne scenki. Po nich, będąc ciągle w zamku, udaj się do piwnicy, gdzie było sporo różnych skrzynek i dzbanków ze skarbami. Nie ma już tutaj bariery, możesz więc przejść do nowo odkrytego pomieszczenia. Czeka Cię tutaj scenka. Opuść zamek i statkiem powietrznym leć na południe, by dostać się na wyspę na której znajduje się miasteczko Agart.


Agart

Twoim celem jest budynek pośrodku miasta, w którym znajduje się studnia. Podejdź do niej i użyj Magma. Po scence opuść miasteczko i statkiem powietrznym Enterprise wleć do nowo powstałej dziury w górach. Po wydarzeniach odzyskasz sterowanie.


Underworld

Znajdujemy się w podziemnym świecie. Po lewej znajduje się królestwo krasnoludów. Odwiedź je. Możesz pozbawić Cida jego ekwipunku, gdyż niedługo opuszcza drużynę.


Dwarven Castle

Twoim celem oczywiście jest zobaczenie się z królem. Możesz również kupić tu przedmioty niedostępne nigdzie indziej. Radzę skorzystać z tej opcji. Po rozmowie z królem czeka Cię kolejna walka.


Cal (x3), Brina (x3)

Ciekawa muzyka. Prawdziwa walka z zabójczymi tancerkami, zaczyna się dopiero po ich zjednoczeniu. Uważaj na umiejętność Glance, gdyż miesza ona w głowach Twoim zawodnikom, ale na szczęście tylko jednemu z nich, nie wszystkim. Żeby przywrócić mu zmysły wystarczy Esuna. Wal w niego normalnymi atakami, a Rose niech wszystkich leczy. Walka nie powinna sprawiać zbyt wielu kłopotów. Pamiętaj by HP utrzymywać cały czas na wysokim poziomie, bo po tej walce czeka Cię kolejna.


Golbez

Przez chwilę będziesz bezbronny, ale po pełnej napięcia chwili wrócisz do sił. Najszybciej jak się da przywróć życie Rosie. Potem ona z pomocą reszty niech wszystkich uzdrowi, natomiast Rydia nie używa na Golbezie czarnej magii ognia, bo jest to atak który odbiera mu najwięcej. Walka ogólnie wygląda na beznadziejną i może się zdarzyć że nie wszyscy z Twojej drużyny dożyją jej finału, bo Golbez na okrągło rzuca czar Bio, ale przeciwnik posiada dość małe ilości HP i nie powinieneś mieć problemów.


Po scenkach będziesz miał okazję przygotować się do następnych akcji. Możesz zwiedzić niedostępne wcześniej obszary zamku. Znajdziesz trochę skarbów w zachodniej i wschodniej wieży. Do niektórych trochę trudniej się dostać. Żeby popchnąć fabułę do przodu udaj się schodami obok INN na dół, gdzie stojący obok regału krasnolud otworzy Ci przejście. Po chwili znajdziesz trzy skrzynki, a kawałek dalej schody prowadzące do bazy krasnoludów. Tam na lewo jest woda życia w dzbanku oraz wyjście na zewnątrz. Do celu prowadzi jedna droga. Idź więc najpierw na zachód, potem w kierunku północnym aż dotrzesz do grupy czołgów i wieży. Zanim wejdziesz do wieży warto oczywiście skorzystać z namiotu i zapisać. Wejdź do wieży i posuwaj się na północ. Po lewej stronie pomieszczenia znajdziesz dwie skrzynki. Po prawej stronie jedną. Potem udaj się przez północne drzwi na drugie piętro. Po lewej jest skrzynka. U dołu znajdują się trzy wejścia. W tym najbardziej wysuniętym na południe jest skrzyneczka z potworami. Po wygraniu walki otrzymasz bardzo dobrą broń dla Kaina. W tym po prawej na północy znajdziesz kolejną pilnowaną skrzynkę. Tutaj również czeka cię nagroda. Udaj się do drzwi po lewej na północy, a dostaniesz się na trzecie piętro. Tu po lewej masz broń dla Yanga. Idąc na prawo znajdziesz kolejną skrzynkę. Po opróżnieniu jej idź na dół gdzie znajduje się skarb i wejście do ukrytej lokacji na czwartego piętra. Tutaj znajdziesz dwie skrzynki. Po zabraniu ich zawartości wyjdź stąd i udaj się na północ by naokoło całego pomieszczenia idąc lewą stroną dostać się na czwarte piętro. W drzwiach po lewej masz obozowisko. Potem idź na północ i w prawo do nowych pomieszczeń, gdzie dwa z nic mają skrzynię pilnowaną przez potwory. Za wygrane otrzymasz zbroje. Po walkach w lewo do drzwi na piąte piętro. Po prawej widać skrzynkę. Nietrudno do niej dojść. Drzwi za tym mostem są zamknięte. Idź w prawo na koniec pomieszczenia gdzie czeka kolejny skarb. Potem na północ by dostać się na szóste piętro. Idź w lewo, a dostaniesz się na siódme piętro, tam na prawo masz pomieszczenie z obozowiskiem. Potem idź na południe aż zobaczysz skrzynkę po lewej. Po opróżnieniu jej idź w prawo do drzwi prowadzących na ósme piętro. Tam dojdziesz do scenki i walki po niej.


Dr. Lugae, Balmab

Najpierw zajmij się doktorkiem, bo leczy on swojego robota. Reszta walki będzie dziecinnie prosta. Poważnie robi się podczas drugiej walki.


Lugaborg

Przeciwnik ów stosuje różne gazy trujące. Gdy zatruje całą drużynę nie rzucaj na nikogo czaru Esuna, gdyż doktorek za kilka tur uleczy ich. Cecilem, Kainem i Yangiem atakuje fizycznie, Rosa niech zajmie się leczeniem, a Rydia rzucaniem czarów ofensywnych.


Po wygranej dostaniesz TowerKey. Gdy scenka dobiegnie końca, wracaj do zamkniętych drzwi. Gdy w końcu tam dotrzesz użyj na nich zdobytego klucza i przejdź ku nowej lokacji. Czeka Cię walka z trzema trupami. Łatwizna. Po walce obejrzysz scenkę. Po niej udaj się w kierunku wyjścia z tej wieży. Gdy już prawie z niej wyjdziesz obejrzysz scenkę. Po niej leć na północ do Królestwa Baron.


Baron

Będąc w zamku udaj się do wschodniego skrzydła, gdzie przed wieżą z wieloma skarbami stoi dwóch mechaników. Porozmawiaj z nimi, a w Twoim statku zamontują urządzenia pozwalające na przenoszenie pojazdu. Leć więc tam gdzie go zostawiłeś, chwyć i kieruj się na wyspę znajdującej się na północ od wyspy na której mieści Królestwo Troia. Znajduje się tam zamek Eblan, który możesz zwiedzić oraz wielka wieża. Twoim celem jest jaskinia obok wody. Właśnie tutaj potrzebujesz poduszkowca, którego teraz mogłeś tutaj przenieść.


Cave Eblan

Idź na dół przez most, potem w prawo do końca aż znajdziesz skrzynkę. Potem do góry ku schodom, którymi dostaniesz się do wody. Tędy dojdziesz do dwóch skrzynek. Po opróżnieniu ich udaj się do zachodnio-południowego kąta lokacji, gdzie znajduje się wyjście. Znajdziesz tutaj coś w rodzaju bazy. Możesz skorzystać z noclegu, kupić trochę przedmiotów i ekwipunku. W pomieszczeniu z rannym znajdziesz dwa potiony w dzbanach. Po zrobieniu wszystkiego udaj się do północnych drzwi.


The Pass to Babil

Opróżnij skrzynkę i ruszaj przed siebie. Na górze znajdziesz kolejną. Obok leżącego żołnierza znajduje się ukryte przejście do skrzynki. Po zabraniu jej zawartości wracaj na północ i przejdź do kolejnej lokacji. Tam udaj się w prawo, poszukaj ukrytego przejścia w ścianie - dostaniesz się do skrzynki. Po opróżnieniu jej udaj się na północ po kolejną. Do tej za kamieniami dostaniesz się później. Po tym udaj się na południe, by przejść do kolejnej lokacji. Tam przejdź przez ścianę po prawej by dostać do dwóch skrzynek. Potem te blisko wyjścia, po czym idąc w kierunku przejścia do następnej lokacji zbieraj kolejne skarby. W następnej lokacji znajdziesz dwie skrzynki po lewej, po prawej natomiast jest obozowisko. Idąc na północ obejrzysz scenkę. Po niej będziesz mieć dostęp do ukrytego przejścia w ścianie po lewej prowadzącego do wcześniej niedostępnej skrzynki. Po wszystkim użyj północnego przejścia.


Tower of Babil

Znajdziesz się na pierwszym piętrze wieży Babil. Wejdź na szczyt schodów, a za chwilę przedostaniesz się do właściwej lokacji. Po lewej znajduje się skrzynia. Potem idź jedyną dostępną drogą, aż dojdziesz do drzwi na południu. Nie wchodź tam od razu, idź najpierw do ściany w prawo i do góry po skarb. Potem przejdź przez drzwi, a znajdziesz się na drugim piętrze. Tam idź jedyną dostępną drogą i gdy dojdziesz do schodów zejdź nimi po skrzynkę. Po pokonaniu czterech MadOgre dostaniesz topór Ogre - coś dobrego dla Cecila. Kontynuuj w lewo aż dojdziesz na trzecie piętro. Idąc w prawo dojdziesz do następnego wejścia, ale najpierw pójdź dalej w prawo po kolejną skrzynkę. Na siódmym piętrze idź w prawo i potem jedyną możliwą drogą dojdziesz do mostu , za którym znajduje się skrzynka z mieczem Ashura dla Edge'a. Potem kontynuuj w lewo przez kolejny most na nastepne piętro. Tam idąc w prawo miń most do teleportu i idź dalej do dwóch pomieszczeń. W pierwszym z nich znajduje się obozowisko, w drugim przejście na kolejne piętro. Mostem po lewej idź aż na zachodni kraniec gdzie znajdują się trzy mosty. Na końcu środkowego jest skrzynia. Wróć się kawałek do poprzedniego mostu i przejdź przez niego. Zacznie się scenka, a po niej walka.


King Eblan, Queen Eblan

Początek walki nie jest trudny. Przeciwnicy używają słabych czarów i dużo HP im umyka po Twoich atakach. Po kilku ciosach nastąpi ich transformacja i staną się trochę silniejsi, bardziej wytrzymali. Twoim zadaniem jest egzorcyzmowanie ich. Jest to dość łatwe, bo rodzice nikogo nie atakują.


Po "walce" nastąpi scenka. Po niej będziesz mieć okazję przygotować się do nadchodzącej walki. Warto przyodziać coś co zwiększy obronę przed magią ognia. Po przygotowaniach porozmawiaj z przeciwnikiem.


Rubicant

Przede wszystkim wystrzegaj się czaru Scorch, który zadaje około 2500 HP. Przeciwnika warto atakować jedynie wtedy gdy ma odsłoniętą nogę. Warto używać nowych ataków Edge'a, gdyż są bardzo silne. To samo tyczy się wszelkich ataków bronią z żywiołem Ice. Walka aż tak trudna nie jest, warto jednak pamiętać o utrzymywaniu Rose przy życiu, bo bez niej możesz przegrać ze względu na silny czar Scorch.


Po walce i scence wejdź w odblokowane przejście. Stamtąd zostaniesz przeniesiony do innego pomieszczenia. Weź skrzynkę na północy. Idź na dół do drzwi na siódme piętro. Następnie do kolejnych. Na szóstym piętrze kieruj się na południe, by następnie iść w prawo, potem mostem do skrzynki. Wróć się i kieruj się w lewo do drzwi. Tam przejmiesz kontrolę nad statkiem powietrznym. Wracaj do zamku krasnoludów. Idź do Sali tronowej gdzie odbędzie się rozmowa. Po niej, gdy już otrzymasz potrzebny naszyjnik udaj się do piwnicy (schody zaraz obok INN) i wejdź do pomieszczenia z wieloma łóżkami. W jednym z nich śpi Cid. Porozmawiaj z nim, następnie wracaj do statku powietrznego. Teraz możesz dostać się w więcej miejsc. Żeby dostać do Sealed Cave musisz polecieć na południowy zachód, tam znajdziesz góry, w środku których znajduje się prostokątne "wycięcie" z wejściem do jaskini w środku. Jeśli chcesz możesz już teraz do niej wejść, ale ja jednak proponuję skorzystanie z możliwości zwiedzenia podziemia.


Tomra

Znajduje się na tej samej wyspie co Sealed Cave. Na północy miasteczka znajduje się sklep z uzbrojenie,. Warto więc z niego skorzystać. W północno-zachodnim rogu jest budynek, w którym znajdziesz trochę przedmiotów. Po zrobieniu wszystkiego opuść miasto.


Cave of Summons

Jeśli na tym etapie Rosa zna czar Float leć na północny wschód, a trafisz na małą wysepkę pośrodku. Wyląduj i wejdź do jaskini. Jeśli Rosa nie zna jeszcze tego czaru to podbij jej poziom doświadczenia do 35-ego.

Gdy już znajdziesz się w środku narzuć na całą drużynę wspomniany czar. Udaj się na prawo i do góry, a dojdziesz do skrzynki. Idź w lewo ukrytym przejściem gdzie znajduje się kolejna. Wróć się i idź w dół gdzie jest jeszcze jedna. Stamtąd idź do zachodniej części pomieszczenia, gdzie jest przejście do następnej lokacji. Tam idź najpierw w prawo i dół po skarb. Potem do północno-zachodniego kąta lokacji po jeszcze jeden. Jedyną pozostało drogą dojdziesz do kolejnego pomieszczenia. Tam idąc przed siebie dojdziesz do wielu skrzynek. Najpierw zajmij się tą najbliższą i najłatwiej dostępną. Potem idź w prawo do kolejnej. Powinieneś zauważyć nieopodal wejście do ukrytego korytarza, który zaprowadzi Cię do trzech ukrytych skrzynek. Wracaj do miejsca w którym wszedłeś do korytarza. Na północy masz skrzynię, której pilnuje grupa żołnierzy. Po pokonaniu ich dostaniesz bardzo dobry miecz Defense. Wróć kawałek na południe i wstąp na przycisk. Znajdziesz się w jakimś pomieszczeniu. Twoim zadaniem jest wejście na kolejny przycisk, ale zanim to zrobisz warto opróżnić pięć znajdujących się tu skrzynek, które powinieneś bez problemu znaleźć.


Land of Summons

Po wstąpieniu na przycisk znajdziesz się w Land of Summons. Możesz zrobić tu zakupy, odpocząć i oczywiście porozmawiać z nietypowymi mieszkańcami. W budynku na północny-zachód znajdują się dwie skrzynki oraz obozowisko. W bibliotece (przed którym stoi Chocobo) znajdziesz Namingwaya od zmiany imion, oraz zejście do kolejnego przycisku. Po przejściu przez portal porozmawiaj z Asurą. Zostaniesz poddany sprawdzianowi.


Asura

Najważniejsze w tej walce jest rzucenie na przeciwnika czaru Wall, który odbijać będzie ciągle czary Armor, Life1 i Cure3 na Twoich bohaterów. Teraz walka nie powinna być trudna.


Teraz pozostaje zregenerować siły i przystąpić do walki z drugim Esperem.


Leviatan

Bardzo przyda się tutaj wysoka obrona przed żywiołem lodu/wody. Przeciwnik doznaje sporych obrażeń od piorunów. Najgorszym jego atakiem jest Big Wave, które zadaje każdemu z drużyny po 500 HP. Warto też przyspieszyć trochę Rose, bo potrzebne będą czary leczące. Dobrze jest mieć zapas Etherów. Walka do najtrudniejszych nie należy.


Od tej pory masz dwa dodatkowy summony dla Rydii. Po walkach wróć się do pomieszczenia z pięcioma skrzynkami. Idź do tej na południu, a potem do barierki naprzeciw niej. Znajdziesz się w ukrytym pomieszczeniu. Po opróżnieniu czterech skrzynek udaj się na południe by opuścić Land of Summons. Udaj się do zachodnio-północnego rogu mapy. Znajduje się tam jaskinia. Wyląduj i zacznij jej zwiedzanie.


Sylvan Cave

Tutaj również użyj na drużynie czar Float, bo niektóre obszary podłoża ranią Twoją drużynę. Na prawo od wejścia masz trzy skrzynie. Na razie otworzyć można tylko dwie. Potem idź w lewo do następnej lokacji. Tam na południu masz wejście do pomieszczenia z obozowiskiem. Po zapisaniu idź do góry i w ścianie po prawej poszukaj tajnego przejścia, które umożliwi Ci dostanie się do trzeciej skrzynki ,której wcześniej nie mogłeś otworzyć. Po opróżnieniu jej udaj się do zachodniego krańca tego pomieszczenia. Są tam dwie skrzynki. Potem idź do bliższego wyjścia. Następnie idź na północ i wejdź w pierwsze napotkane drzwi. Tam znajdziesz kilka skrzynek. Opuść to pomieszczenie i kieruj się na północ do kolejnego pomieszczenia. Kieruj się wciąż przed siebie i zbieraj kolejne skrzynki aż dojdziesz do domku. Znajduje się tam znana postać, nie możesz jednak nic zrobić. Tym zajmiemy się później. Zbierz więc skarby i udaj się po schodach na wyższe piętro gdzie masz wyjście na mapę świata. Wróć z powrotem do Sylvan Cave. Teraz pora na obranie drugiej, bardziej skomplikowanej ścieżki. Udaj się do wejścia po lewej, ale potem zamiast na południe do obozowiska, udaj się do wyjścia północnego. Tam idź na północ do skrzynek. Obok nich masz ukryte przejście, które umożliwi Tobie otwarcie trzeciej skrzyni. Wróć kawałek i nieopodal "raniącego" podłoża znajduje się ukryte przejście, które zaprowadzi Cię do wielu pustych skrzynek. Przejdź przez drzwi i ruszaj przed siebie do czterech skrzynek. Po opróżnieniu ich idź na południe do kolejnych. Po zebraniu ich skocz w dół przez dziurę. Potem idź na samą górę, gdzie znajdziesz ukryte przejście prowadzące do teleportu, który przeniesie Cię do skrzynek. Pilnują ich potwory za pokonanie których dostaniesz ciekawe przedmioty. Po wygraniu wszystkich walk idź do teleportu, który wyprowadzi Cię na zewnątrz.

Pora na pchnięcie fabuły naprzód. Leć na południe mapy, gdzie znajduje się miasto. Przygotuj się, zapisz stan gry i poleć do pobliskiej jaskini.


Sealed Cave

Użyj na drzwiach Necklace. W nowym pomieszczeniu, na południu zejdź po rurze na niższy poziom. Tam znajdują się drzwi, które zamienią się w potwora gdy spróbujesz je otworzyć. Po pokonaniu go przejdź do nowego pomieszczenia, gdzie są dwie skrzynki. Wychodząc z tego pomieszczenia powinieneś zobaczyć kolejną skrzynkę. Potem idź przed siebie i do kolejnej rury, która tym razem zaprowadzi Cię na wyższy poziom. Tu kolejne "potworne" drzwi. Za nimi skrzynka, oraz dwoje kolejnych drzwi. Za tymi po lewej nic nie ma, więc możesz pominąć walkę z nimi. To samo tyczy się tych po prawej. Opróżnij drugą skrzynkę i idź do następnego pomieszczenia. Zejdź po rurze na dół, by dostać zawartość skrzynki. Wracaj na górę i przez most po prawej. Za nim skrzynka i drzwi-pułapki na północy. Pierwsze nic za sobą nie kryją. Za drugimi jest skrzynka, za trzecimi trzy, za czwartymi nie ma nic, za piątymi obozowisko, a za ostatnimi dwie skrzynki. Po wszystkim idź na południe - tam drzwi, za którymi znajduje się przejście dalej. W kolejnym pomieszczeniu masz dwie skrzynki oraz drzwi za którymi nic nie ma. Na południu pomieszczenia masz przejście dalej. W kolejnym pomieszczeniu idź w prawo do drzwi i skrzynki. Za drzwiami nic nie ma. Następnie zejdź po rurze poziom niżej. Za drzwiami po prawej są dwa skarby. Po lewej masz wejście do obozowiska, za którym jest przejście dalej. W następnym pomieszczeniu idź naokoło do wyjścia na środku. Za mostem na północy ostatnie drzwi i ważny przedmiot do zabrania, oraz scenka.


EvilWall

Używaj po prostu najmocniejszych ataków. Na Złą Ścianę bardzo dobrze działa Fire3.


Po wygranej walce wracaj do obozowiska. Poruszaj się w stronę wejścia. Gdy będziesz u celu zacznie się scenka. Po niej możesz wrócić do miasta. Po załatwieniu wszystkich potrzebnych musisz wrócić do zamku krasnoludów, by tam porozmawiać z królem. Po rozmowie opuść zamek, wsiądź do statku i poleć do północno-wschodniego kąta mapy. Tam znajdziesz dziurę w ziemi. Użyj jej do wydostania się na zewnątrz. Stąd leć na wschód do miasta Mysidia. Tam natrafisz na scenkę. Po niej otrzymasz nowy środek transportu. Wejdź do niego. W środku są kapsuły, w których możesz zregenerować siły, wielki Chocobo do przechowywania przedmiotów, oraz kryształ, którego użycie pozwoli na dostanie się do nowej lokacji, ale zanim tam polecisz warto najpierw załatwić kilka rzeczy. Wpierw udaj się na kontynent, na którym znajduje się Tower of Babil. Tam przesiądź się do statku Enterprise, podnieś poduszkowiec, który wciąż powinien stać u wejścia do Cave Emblan. Stąd leć na wschód gdzie znajdziesz małą wysepkę kształtem przypominającą głowę wilka lub lisa. Opuśc na nią poduszkowiec i wyląduj. Teraz kamieniami no wodzie udaj się na pobliską wyspę.


Adamant Grotto

Pogadaj z niebieskim gościem i podaruj mu Rat Tail. Dostaniesz Adamant. Wracaj z nim do podziemi. Tam na południu jest mała chatka.


Kokkol's Smithy

Na parterze w dzbankach znaleźć możesz HiPotion i Remedy. Na piętrze na regale znajduje się przedmiot. Właścicielowi podaruj Adamant, a dostaniesz nowy miecz. Teraz udaj się na powierzchnię i do królestwa Fabul.


Fabul

Idź na szczyt zachodniej wieży. Porozmawiaj z gosposią a otrzymasz Pan (patelnia). Wracaj do podziemi do domku, w którym leży Twój znajomy i trzaśnij go patelnią po głowie (używając na nim Pan). Po rozmowie wróć do Fabul. Wracaj do zachodniej wieży by oddać patelnię, a otrzymasz nóż do rzucania. Możesz opuścić królestwo. Teraz z powrotem do Mysidii, obok której znajduje się ostatni środek transportu Lunar Whale. Używając kryształu udaj się do nowej lokacji.


Moon

Kawałek na wschód znajduje się kryształowy pałac. Lunar Whale lądować może tylko na bardzo gładkich powierzchniach. Wyląduj na szczycie szarego wzniesienia zaraz na zachód od pałacu. Niedaleko na północy znajduje się wejście do jaskini. Udaj się tam.


Lunar Path

Na prawo znajduje się skrzynka z pilnującymi ją potworami. Po walce otrzymasz Au Apple. W północno wschodnim rogu znajdziesz dwie skrzynki. Na północnej ścianie masz wyjście. Na zewnątrz ruszaj na wchód, potem na południe do kolejnej jaskini. Tutaj droga jest jedna, idź do wyjścia. Będąc na zewnątrz idź na zachód i potem na północ by dostać się do pałacu.


Crystal Palace

W prawym i lewym kącie masz regenerujące energię i manę punkty. Na północy obejrzysz scenkę. Wyjdź z zamku południowymi drzwiami. Twoim zadaniem jest polecieć z powrotem na ziemię. Ale zanim to nastąpi warto się trochę rozejrzeć. Wróć na pokład Lunar Whale. Teraz, jak trochę pozwiedzasz księżyc, powinieneś natrafić na okrężne góry z jaskinią pośrodku. Wyląduj na szczycie górnego okręgu i uderzaj do jaskini.


Cave of Bahamut

Idź na południe aż do samego końca. Tam znajdziesz skrzynkę. Potem wróć do skrzyżowania i w prawo. Tam skrzynka i przejście na kolejne piętro na południu. Tam idź przed siebie aż dojdziesz do skrzynki. Potem udaj się w prawo aż na sam koniec po kolejną skrzynkę. Idąc na kolejne piętro na północy natrafisz na Behemotha. Walka do najtrudniejszych nie należy, ale nie możesz jej pominąć. W następnej lokacji, idąc przed siebie trafisz aż na dwóch Behemothów. W końcu dojdziesz do trzech postaci. Z tą pośrodku czeka Cię walka.


Bahamut

Co najważniejsze Bahamut na samym początku starcia zaczyna odliczać od 5 do 0. Kiedy dojdzie do zera, zaatakuje wszystkich Twoich ludzi bardzo silnym czarem, który najpewniej zabije ich wszystkich. Musisz więc sprawić by prawdopodobieństwo odbicia jego czaru było jak największe. Niech Cecil, Edge i Rydia użyją StarVeil lub MoonVeil, natomiast pozostała dwójka czar Wall. Fusoya posiada czar Meteo, który warto wykorzystać, podobnie jak summon Rydii, Leviathan.


Po walce opuść jaskinię (możesz użyć czaru Exit). Wracaj do Lunar Whale, odpocznij i zapisz grę. Potem użyj kryształu wracając tym samym na ziemię. Obejrzyj scenkę.


Giant of Babil

Znajdziesz się wewnątrz Giganta. Idź ciągle przed siebie do kolejnych punktów teleportacyjnych. W Chest po lewej jest skrzynka. Idąc dalej napotkasz kolejną z HiPotion w środku. Dalej jest Ether1. Do kolejnej skrzynki będziesz musiał skręcić w ścieżkę po lewej. Ostatnia tutaj dostępna jest najdalej na północy. Trochę po lewej na północy jest wejście do kolejnej części Giganta. W Stomach idź od razu na północ, gdzie za mostkiem jest skrzynia. Teraz idź na sam koniec po prawej i za most do skrzynki zawierającej SomaDrop. Mostem obok dojdziesz do kolejnego teleportu. W Passage trafisz trafisz po chwili na skrzynkę pilnowaną przez potwora. Po walce otrzymasz Elixir. Idąc dalej na prawo, potem na północ i w lewo natrafisz na obozowisko. Warto raczej z tego skorzystać. Na północ masz teleport . Skorzystaj z niego, a po chwili marszu obejrzysz scenkę.


Elements

Na pierwszym etapie walki nie używaj czaru Meteo, bo przywróci mu 9999HP. Pierwszy przeciwnik nie sprawił mi większych problemów. Po prostu atakowałem go czarem Fire3 i atakami fizycznymi pozostałych postaci, które tego czaru nie posiadają. Na drugiego przeciwnika najlepszy będzie Ice3. Zabierze mu 9999HP. Trzeba jednak uważać na jego stopniowane ataki, które padają bardzo często. Nie powinien sprawić trudności. Na następnego najlepszym będzie Bolt2. Trzeba uważać na falę, którą puszcza na Twoją drużynę, bo odbiera każdemu blisko 500HP. Przy okazji ostatniego uważać trzeba na Storm, gdyż zadaje obrażenia rzędu 90% całego HP. Musisz więc ciągle rzucać Cure4 kiedy tylko podobny atak nastąpi. Przeciwnikowi najlepiej zabierać HP za pomocą Bolt3, ale warto w miarę możliwości użyć Meteo czy Flare. Przeciwnicy mają coś około 30 000 HP i wkrótce powinno być po walce.


Po wygranej jeśli chcesz możesz wrócić do obozowiska. Potem ruszamy dalej. Teleport na końcu zaprowadzi Cię do Core, gdzie czeka kolejna scenka, po której czeka Cię walka.


Core, Attacker, Recover

Najpierw zniszcz Recover. Attackera zostaw na sam koniec i zajmij się Core. W razie potrzeby lecz swoją drużynę. I tyle. Walka jest raczej łatwa.


Po niej nastąpi szereg ważnych scenek. Wkrótce znów znajdziesz się na księżycu. Wróć jednak na ziemię i uderzaj do zamku Baron.


Castle Baron

Idź do piwnicy gdzie jest tron zmarłego króla Barona. Ten zechce przetestować Cię w walce.


Odin

Twoim zadaniem jest pokonanie go nim użyje ataku Odin, który zabiera wszystkim naraz po 4000HP. Najlepiej trochę zwolnić przeciwnika - np. za pomocą SilkWeb i uderzać najmocniejszymi atakami - Jump Kaina, Bolt3 czy Blitz Egde'a.


Po pokonaniu przeciwnika zdobędziesz go jako kolejnego summona dla Rydii. Możesz teraz udać się na księżyc.


Moon

Będąc na księżycu wyląduj tam gdzie za pierwszym razem (na górach zaraz obok Crystal Palace), by potem zejść do pobliskiej jaskini i ścieżką Lunar (Lunar Path) dojść do wspomnianego Crystal Palace. Na miejscu odpocznij i zapisz.


Crystal Palace

Idź do ostatniego pomieszczenia na północy, gdzie znajduje się wiele kryształów, a na środku przycisk. Wstąp na niego a zostaniesz przeniesiony do nowej lokacji.


Lunar Subterrane

Przez północne schody wejdź na górę, by potem poruszając się na południowy zachód trafić na tajne przejście w zachodniej ścianie. Tam dojdziesz do teleportu. Poruszaj się naprzód i otwórz skrzynkę na północy. Pilnują jej potwory, które warto pokonać bo nagrodą za wygraną walkę jest Sage Staff. Po walce w lewo i na dół do teleportu. W nowym pomieszczeniu na zachód, a potem na południe do kolejnego pomieszczenia. Teraz narzuć na całą drużynę czar Float i podejdź do miecza na północy.


White D.

Dzięki Float ominie Cię jego silny atak o nazwie GaiaRage. Na białego smoka nie opłaca się rzucać czarów opartych na Lightning, bo przywrócą mu HP. Cecil niech ciągle atakuje, Kain używa Jump, Rose Cure4 na wszystkich, Rydia wzywa Bahamuta, a Edge techniki Fuma. Uważaj na tornado przeciwnika. Po ataku tą techniką od razu lecz wszystkich. Przeciwnik stosuję również dość często czar Slow, ale to nie powinno zbyt utrudniać starcia.


Po walce otrzymasz miecz Murasame. Uzbrój w niego Edge'a i wracaj na sam początek tej lokacji (tam gdzie były schody), ponownie użyj ukrytego przejścia i wróć do portalu. Tutaj możesz użyć portalu by wyjść na powierzchnię, odpocząć i zapisać stan gry lub po prostu ruszyć dalej. Od schodów za teleportem kieruj się w prawo i dół do drzwi prowadzących do następnej lokacji. Tam idź na południe i wschód do ukrytego pomieszczenia. Znalezienie drogi do znajdującej się tam skrzynki nie powinno przysporzyć trudności. Po otwarciu jej otrzymasz nowy bicz dla Rydii. Po jej opróżnieniu wciąż ukrytym przejściem ruszaj na północ, aż dojdziesz do drzwi i skrzynki po lewej. W skrzyni znajduje się Dragon Shield dla Kaina. Po wzięciu tarczy przejdź przez drzwi. Najpierw idź na południe do samego końca. Tam na wschodniej ścianie znajduje się ukryte przejście. Podążaj nim na północ do skrzynki z nowym hełmem dla Kaina. Na prawo od skrzyni jest kolejne ukryte przejście, którym kieruj się na południe po kolejne dwie skrzynie z lepszym ekwipunkiem dla Kaina. Po opróżnieniu ich wróć na główną salę i do pomieszczenia, które mijałeś. W nowym pomieszczeniu kieruj się w prawo na sam koniec po skrzynię ze strzałami. Potem wracaj na schody i po zejściu nimi uderzaj w lewo do małego pomieszczenia gdzie jest Elixir. Po opuszczeniu pokoiku idź w prawo i schodami na sam dół. Tutaj, w prawym górnym rogu jest skrzynia z Blizzard. W lewym górnym rogu jest skrzynia z X-Potion oraz drzwi. Za nimi od razu zauważysz skrzynię. Pilnuje jej Behemoth, po pokonaniu którego otrzymasz Stardust Rod. Po wygranej ruszaj schodami w dół ku niższemu poziomowi. Po użyciu schodów idź w lewo po skrzynię. Pilnują jej Red Dragon i Blue Dragon, po pokonaniu których otrzymasz Crystal Shield dla Cecila. Potem wróć kawałek do tyłu i przez drzwi. Idź przed siebie na północ, potem w prawo do skrzyni za ścianą. Po wyciągnięciu jej zawartości kontynuuj w prawo i dalej ukrytym przejściem, aż dojdziesz do ukrytego pomieszczenia z drzwiami na północy i południu. Skorzystaj najpierw z tych na południu. Tam znajduje się skarb i kolejny Behemoth do pokonania. Po zwycięstwie otrzymasz Crystal Armour dla Cecila. Po założeniu jej wracaj do poprzedniego pomieszczenia i tym razem wybierz północne drzwi. Tutaj najpierw idź w prawo po skrzynkę pilnowaną przez dwa Red Dragony. Pokonaj ich, a dostaniesz Crystal Ring dla Cecila. Po walce idź do pokoju po lewej. W tym pokoju idź przed siebie aż dojdziesz do skrzynki w lewym dolnym rogu. Potem przejdź przez drzwi na północy. Za nimi idź na północny zachód, gdzie masz skrzynkę pilnowaną przez potwory. Po wygranej walce otrzymasz Crystal Helm dla oczywiście Cecila. Potem wróć z powrotem i idź do pomieszczenia na wschodzie gdzie znajdziesz Inferno. Jest również mała szansa na to, że w tym pomieszczeniu spotkasz PinkPuff, który po wygranej da Tobie PinkTail. Żeby kontynuować przygodę zejdź południowymi schodami w dół. Znajdziesz tu dwie skrzynki po bokach. Otwórz je a potem zejdź schodami jeszcze niżej. Schodząc tymi po lewej dojdziesz do skrzynki zawierającej Cabin. Kawałek od skrzynki znajduje się niewidoczny most. Przekrocz go i idź na północ by tam znaleźć tajne przejście od widocznych niedaleko schodów i teleportu. Zaprowadzi Cię ono poziom niżej. Znajdziesz tu AuApple w skrzynce. Po zabraniu go idź do końca w prawo i nadepnij na teleport. On zaprowadzi Cię do schodów prowadzących do kolejnego, na którego też wstąp. Następnie wchodząc do góry znajdziesz skrzynię bardzo przydatnym Protect Ring. Żeby go zdobyć musisz pokonać Behemotha. Po walce idź wyżej, a dostaniesz się do obozowiska. Odpocznij i zapisz stan gry. Potem udaj się na prawo od tego pomieszczenia i spróbuj wyciągnąć miecz. Nastąpi walka z bossem.


Wyvern

Na samym początku zaatakuje całą drużynę potężnym czarem. Szybko więc wszystkich ulecz, przeciwnik tymczasem narzuci na siebie czar Wall - nie atakuj więc czarami. Warto jednak użyć trochę summo nów np. Bahamuta, który zada mu dość wysokie obrażenia. Po kilku takich cyklach walka powinna się skończyć.


Po wygranej otrzymasz najlepszy dla Cecila miecz - Ragnarok. Wróć się do obozowiska i ponownie odpocznij i zapisz grę. Następnie wróć się aż do pokoju, w którym były dwa mosty i tym razem skorzystaj z tego po prawej. Kieruj się na południe do pomieszczenia, w którym po lewej masz skrzynkę z Minerva Robe dla Rydii pilnowaną przez potwory, a po prawej przejście do następnej lokacji. Tutaj, idź na południe, a potem w prawo i wejdź w pierwsze napotkane drzwi. Znajduje się tutaj obozowisko. Skorzystaj z niego, a następnie idź na wschód do kolejnych drzwi. Spróbuj wziąć przedmiot na środku pomieszczenia, a zacznie się walka.


Plague

Najprostszym sposobem na wygranie tej walki jest zaczęcie z kimś martwym w drużynie. Możesz też na samym początku zabić któregoś ze swoich sprzymierzeńców sam, a potem gdy klątwa Doom będzie się dopełniać, wspomnianą postać ożywić. Wtedy potwór Plague rzuci klątwę ponownie na wszystkich naraz, co spowoduje zresetowanie jej. Schemat powtarzaj aż do jego śmierci. Potwór słaby jest przeciw strzałom, warto więc posiadać jakiś łuk. Jump Kaina, atak Cecila i ewentualnie Bahamut Rydii to wystarczające powody dla których Plague umrze.


Po wygranej otrzymasz Holy Lance dla Kaina. Jeśli chcesz możesz skorzystać z obozowiska. Po wszystkim ruszamy dalej. W trzecim pomieszczeniu, gdy zbliżysz się do dwóch znajdujących się tam skrzynek, nastąpi kolejna walka.


Lunasaur (x2)

Oba martwe dinozaury narzucają na siebie czar Wall, po czym męczą Twoją drużynę czarem Bio. Warto mieć trochę przedmiotów o nazwie Life, bo Rosa prawdopodobnie zbyt długo nie pożyje. Największe obrażenia przeciwnikom zadaje atak najlepszą bronią Cecila (Ragnarok), więc jeśli ją posiadasz nie będzie tak źle. Atakuj go wszystkim co masz i uważaj żeby nie umarli wszyscy z Twojej drużyny.


Po walce opróżnij dwie skrzynie, a otrzymasz dwa hełmy Ribbon. Po opuszczeniu tego pomieszczenia idź w prawo, a potem jedyną drogą do drzwi obok schodów. W zachodniej części nowej lokacji masz skrzynkę z Fumą w środku. Poruszając się przed siebie natrafisz na dwie drogi. Jedna prowadzi na środek lokacji, gdzie znajduje się zejście schodami w dół, a druga prowadzi do południowo-wschodniego rogu lokacji, gdzie czeka kolejna walka o bardzo dobrą broń. Jeśli masz jakieś Elixiry to użyj przynajmniej jeden na Rose lub trochę Etherów, by miała pełen zapas MP.


Ogopogo

Niech Rosa ciągle leczy, bo przeciwnik ma bardzo mocne ataki grupowe. Cecil niech atakuje, Kain używa Jump, Edge niech rzuca Fumą czy mieczami, a Rydia używa czaru Bolt3. Czasem możesz też wezwać do pomocy Bahamuta.


Po wygranej otrzymasz miecz Masamune dla Edge'a. Najlepiej używać go w połączeniu z Murasame. Teraz udaj się ku schodom w dół, by przejść do następnej lokacji. Wystarczy, że będziesz poruszał się naprzód zbierając po drodze skrzynki, których jest 4. Warto też, póki jest na to czas przygotować się do następnej walki. Niech Cecil uzbrojony będzie w Ragnarok i reszta ekwipunku Crystal; Kain cały ekwipunek Dragon i Holy Lance; Rosa Yoichi Bow, strzały Artemis, Protect Ring i hełm Ribbon; Rydia Fire Lash, Ribbon, Minerva Robe i Protect Ring; Edge Murasame i Masamune jako oręż oraz ekwipunek Ninja. Oczywiście jeśli udało Ci się zdobyć PinkTail i pójść z nim do gościa w Adamant Grotto, to załóż postaciom najlepsze zbroje. Po przejściu przez kilka poziomów spotkasz trzy postacie u szczytu schodów. Obejrzysz scenkę. Potem gdy cała Twoja drużyna zostanie uzdrowiona Twoim zadaniem będzie, jako Cecil użycie Crystal. Jeśli jednak nie zdążyłeś przyszykować ekwipunku, teraz masz kolejną okazję, ale jedynie jeśli chodzi o oręż. Oprócz przygotowania ekwipunku możesz wykorzystać ten czas na próbę wykradnięcia mu DkMatter. Niech wszyscy oprócz Edge'a stosują Parry, a on umiejętność Steal. Gdy Ci się uda, użyj Crystal i walka w końcu się zacznie.


Zeromus

Ważne, żeby Rosa co każdą turę rzucała Cure4, bo HP wszystkich musi być ciągle na wysokim poziomie, bo przeciwnik wpierw używa mocnego Big Bang, a potem Meteo. Cecil niech ciągle atakuje, Kain używa Jump, Edge niech rzuca każdą bronią jaką masz w posiadaniu. Najlepiej sprawdzają się Excalibur, Knife, Fuma, Gungnir itd. Rydia natomiast niech wzywa najsilniejsze potwory (np. Bahamuta).


Po walce obejrzysz zakończenie gry. Gratulacje, właśnie ukończyłeś FINAL FANTASY IV!

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 13843
  • Głosy oddane: 10
  • Średnia ocen: 8.9

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.