Wczoraj na półki amerykańskich sklepów trafiła wyczekiwana od dawna, najnowsza część Seiken Densetsu - Dawn of Mana. Nad pierwszą, jak do tej pory, w pełni trójwymiarową odsłoną tej specyficznej marki gier, czuwał Koichi Ishii - pomysłodawca całej kompilacji World of Mana, no i oczywiście, twórca wszystkich części Seiken Densetsu. Niestety, sam Ishii nie ma się czym chwalić - od czasów pamiętnego Legend of Mana, seria ewidentnie chyli się ku upadkowi. Dowodów na to nie trzeba szukać daleko. Oto jakie oceny zebrał Dawn of Mana w amerykańskich czasopismach i serwisach:
- RPG Fan - 70/100
- PSM Magazine - 6.5/10
- GamePro - 2.75/5
- Electronic Gaming Monthly - 4.5/10
- 1UP - 4.5/10
- Hardcore Gamer Magazine - 2/5
- RPGamer - 2/5
Potwierdziły się zatem słabe oceny, które wystawili Japończycy. Dawn of Mana jest pierwszą grą w historii serii Seiken Densetsu, która dostała tak niskie oceny. Nawet kompletnie nieudany Children of Mana, czy średni Sword of Mana, zostały ocenione znacznie lepiej. Co się dzieje panie Ishii? Wyobraźni zabrakło? Najwyraźniej pańska wizja przyszłości serii znacznie odbiega od tego, co chcieliby zobaczyć gracze. Bo raczej nie możemy nazwać tego pojedynczą porażką, jeżeli cała seria schodzi na psy już od 7 lat...
Miejmy nadzieję, że Heroes of Mana uratuje honor serii (a ze wczesnych wrażeń japońskich graczy można podejrzewać, że istotnie tak będzie). Na SquareZone recenzja Dawn of Mana pojawi się, jak tylko.. hmm... paczka z ameryki do mnie dojdzie i będę miał chwilkę, żeby zapoznać się z tytułem. Szkoda, że gra zapowiada się słabo (no ale może mnie pozytywnie zaskoczy?).
Poniżej zamieszczam kilka screenów Dawn of Mana i link do oficjalnej strony gry (dla odmiany, anglojęzycznej).
Komentarze (5)
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.