No nie no, po prostu gęby się tym twórcom The Last Remnant nie zamykają... Wczoraj na temat gry wypowiedział się trzeci już członek zespołu developerskiego, tym razem kompozytor ścieżki dźwiękowej, pan Tsuyoshi Sekito, który pomagał przy tworzeniu oprawy muzycznej do gier takich, jak Brave Fencer Musashi, Chocobo Dungeon 2, czy Chrono Trigger. Jest również gitarzystą w The Black Mages. Co ma do powiedzenia Sekito? Przeczytajmy...
"Cześć, jestem Tsuyoshi Sekito, kompozytor.
Jak podobał się trailer? Chciałem powiedzieć dzisiaj kilka słów na temat muzyki w grze, nad którą pracuję osobiście, oraz na temat ogólnej oprawy dźwiękowej.
Na początku trailera, kiedy Irina zostaje porwana, chciałem użyć prostej muzyki, podkreślającą bolesny krzyk Rush'a. Muzyka w środku ma podtrzymać uczucie napotkania niezliczonych pytań bez odpowiedzi, natomiast podkład z dalszej części ma to wszystko uspokajać. Jeśli chodzi o piosenkę, to kiedy pierwszy raz ją zagraliśmy, miała być ona motywem Davida, markiza Athlum, jednak po dodaniu orkiestry, piosenka wydała nam się zbyt okazała, aby być tłem jednej postaci.
Aby stworzyć ścieżkę dźwiękową do gry, drużyna dźwiękowców musiała włożyć wiele wysiłku w proces przedprodukcyjny. Ostatnio musieliśmy stworzyć podkłady do dwóch różnych trailerów: jednego na publiczne imprezy, jak Square Enix's Party, albo TGS, a drugiego na potrzeby strony internetowej. Do każdego z nich podeszliśmy nieco inaczej.
W trailerze z TGS'u położyliśmy nacisk na wszystkie dźwięki z gry, więc muzyka została dokładnie wyregulowana tak, aby ich nie maskować. Użyliśmy też kilku dźwięków, których nie planujemy dodawać do ostatecznej wersji gry.
Muzyka i dźwięki z trailera zostały dopasowane tak, aby jak najlepiej oddać klimat świata The Last Remnant. Zawarte są tam efekty dźwiękowe, które zapewne będą też w ostatecznej wersji. W tej chwili, obie wersje są w stereo, ale ostatecznie, gra będzie miała dźwięk w 5.1-channel surround, więc nie martwcie się, jeżeli wam się wyda, że aktualny dźwięk brzmi, jakbyśmy robili go na szybko.
Wielka ilość szczegółów jest potrzebna, aby połączyć dialogi, muzykę i dźwięki, aby stworzyć spójną ścieżkę dźwiękową. My, drużyna The Last Remnant, robimy wszystko co w naszej mocy, aby to wszystko dobrze poskładać, więc trzymajcie kciuki!"
Oczywiście, ciężko było ten tekst przetłumaczyć dosłownie, więc dla lepszej orientacji, możecie jeszcze zajrzeć do oryginalnego tekstu, na stronie oficjalnej, do której link, jak zawsze, znajdziecie pod spodem.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.