Final Fantasy XIV bez "grindowania" postaci?

W magazynie "Famitsu" pojawiła się garść nowych informacji na temat Final Fantasy XIV Online:

  • Rozwój postaci nie będzie już oparty na zdobywanych punktach doświadczenia i ma przebiegać jak to określono w "sposób naturalny" zależnie od podejmowanych przez nas działań podczas rozgrywki. Koncepcja wprawdzie nie nowa, ale jak na razie jej popularność w grach jest niska zwłaszcza, jeśli chodzi o tytuły sieciowe. W każdym razie twórcy chcą osiągnąć to by gracze przystępując do różnorakich zadań fabularnych czy pobocznych nie kierowali się jak to zwykle bywa możliwością szybkiego "grindu" postaci, lecz raczej chęcią dokładniejszego poznania rozgrywających się właśnie wydarzeń.
  • Zachowany zostanie zastosowany w FFXI i bardzo chwalony przez fanów gry system profesji(Jobs). Oczywiście możemy się też spodziewać większych bądź mniejszych usprawnień jak choćby zwiększenie roli posiadanej przez daną postać broni. Oprócz wpływu na styl walki rodzaj oręża będzie również decydował o tym, w jakim kierunku pójdzie rozwój naszego bohatera a także kilku innych aspektach rozgrywki. Samych profesji też ma być więcej.
  • Głęboka i rozbudowana fabuła z mnóstwem zadań pobocznych oraz scenkami przerywnikowymi ma umożliwić grającemu pełną kontrolę nad rozwojem prowadzonej przez niego postaci. Koniec z nudnym i czasochłonnym nabijaniem punktów EXP by osiągnąć wyższy poziom. Nie ważne czy będziemy eksplorować świat samotnie czy w drużynie, twórcy obiecują, że gracz nigdy nie będzie się nudził gdziekolwiek się uda.

Final Fantasy XIV według zapowiedzi ma ukazać się w na rynku amerykańskim już 2010 roku. Zagrać będą mogli posiadacze PS3 jak i PCtów.

PS: Obrazki wprawdzie kiepskiej jakości, ale i tak Miquo'te rulez, heh.

Komentarze (9)

Tantalus ~ 05 sierpnia 2009, 20:06
Wszystko fajnie, tylko dobrze by było aysnel, jakbyś zaczął używać przecinków w zdaniach. Czy mi się wydaje, czy zmieniono nazwy ras?
aysnel ~ 05 sierpnia 2009, 20:09
Ups sorry, zaraz się coś z tym zrobi
DarkButz ~ 05 sierpnia 2009, 20:29
Czyli zamiast grindowania leveli postaci będziemy pewnie grindować levele ekwipunku. I kasę.
aysnel ~ 05 sierpnia 2009, 20:33
Być może... Wolałbym jednak system zastosowany w grze Mana-Khemia
Tantalus ~ 05 sierpnia 2009, 20:38
Wystarczy, że gracze będą dostawali EXP wyłącznie za questy, których będzie ograniczona (chociaż bardzo duża) ilość, a już zniknie grindowanie leveli. No ale możliwość grindowania, mniejsza czy większa, w MMO musi być, aby przyciągać graczy o mniej wysublimowanych gustach niż nasze...
aysnel ~ 05 sierpnia 2009, 20:52
Questy niby mają mieć znaczenie. Może za ich wykonanie będziemy dostawać jakieś punkty do statystyk czy jakoś tak.
Chocobo ~ 06 sierpnia 2009, 22:31
No to w gruncie rzeczy to będzie to samo co przy poziomowaniu postaci. Tylko zamiast punktów doświadczenia będzie się dostawało od razu punkty do statystyk. Bez sensu...
Anouk ~ 07 sierpnia 2009, 18:03
Moje wysublimowane gusta mówią: śliczne ludziki! :D Chcę grać.
Chocobo ~ 07 sierpnia 2009, 21:33
Jak się będzie Butzowi chciało to ci powie jakie śliczne ; ). Ja po długotrwałym i pieniądzopożerającym uzależnieniu od FF11 radzę podchodzić do tej gry ostrożnie. Powiedziałem sobie, że 4 razy pomyślę zanim ją uruchomię.

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.