Square Enix nie chce by recenzowano FFXIV

W sieci znaleźć można wieści, iż ponoć Square Enix żądało od branżowej prasy oraz portali internetowych wstrzymania się przynajmniej przez miesiąc (licząc od daty premiery) od recenzowania Final Fantasy XIV. Gracze jednak uznali, iż co jak co, ale oni nie mają powodu by się do tego stosować i rzeczywiście nie pozostawili na grze suchej nitki. Średnie oceny wśród fanów oscylują w okolicach 38%!

  • Kopie FFXIV przeznaczone dla odpowiednich czasopism opatrzone były grzeczną sugestią, by recenzje pojawiły się dopiero po trzech, czterech tygodniach aby dać czas grze sieciowej na rozwinięcie skrzydeł.
  • Magazyny traktujące o grach obawiają się konsekwencji odrzucenia prośby SE m.in takich, że przestaną otrzymywać tytuły do recenzji.
  • Rosnąca liczba przeciwników japońskiego koncernu wysunęła własną, aczkolwiek niekoniecznie bardziej wiarygodną teorię jakoby Square Enix ze względów ekonomicznych celowo opóźnia wieści o klapie własnego produktu (właściwie to użyto słowa katastrofa).
  • W sklepie Amazon.com tagi odnoszące się do FFXIV opatrzono (prawdopodobnie żartobliwie) takimi nazwami jak: Made in China czy Oszustwo Square Enix. Yoichi Wada zapytany o komentarz odpowiedział tylko: Taki już Internet jest. Powiedziałem nawet twórcom by nie zwracali na tego typu opinie uwagi.
  • Pojawiły się też zrobione przy pomocy Photoshopa niepochlebne zdjęcia przedstawiające pogrzeb gry. Do obejrzenia poniżej.

Komentarze (11)

DarkButz ~ 06 październikaa 2010, 17:09
Nie ma się czemu dziwić. Gra równie dobrze mogła by być w fazie Alpha. Interakcja z interfejsem gry jest tragiczna, przesunięcie jednej ikonki może trwać 10 sekund zanim serwer się zorientuje o co biega. Później jest kwestia "nadużywania" czarów, czyli jeśli ktoś rzuci na postać czar leczący ok. 5 razy podczas walki z jednym przeciwnikiem dostaną oni (atakujący i leczący) 0 doświadczenia. Bardziej opłacalne ponoć też jest walczenie z przeciwnikami z samego początku gry niż z czymkolwiek innym. Gra też lubi karać za bycie zbyt dobrym. Masz 10 poziom i ekwipunek o 10 poziomów lepszy ? 0 doświadczenia za przeciwnika. Jesteś w zbyt dobrej drużynie ? Osiągane doświadczenie będzie spadać za każdego następnego przeciwnika. To może niech SE od razu wprowadzi system, że wszyscy zarejestrowani gracze muszą być zalogowani na serwerze w tej samej chwili i mieć identyczny ekwipunek, żeby dostawać jakiekolwiek doświadczenie ? Przypomina mi się sytuacja z ogródkami w FFXI...
kALWa888 ~ 06 październikaa 2010, 18:39
Mi się od początku te udziwnienia nie podobały bardzo. Jakieś chore ograniczenia dla lepszych i mających więcej czasu. Aysnel, jaka ładna kitty-girl. Bez tego by się nie obeszło ;)
aysnel ~ 06 październikaa 2010, 19:01
Były tam lepsze, ale nie chce trafić za kawałek golizny pod sąd...
Gość ~ 06 październikaa 2010, 21:16
Niestety SE ostatnio nie potrafi wydać dobrej gry zacznę od KH:BBS który ratuje tylko dobry gameplay bo historia była najsłabsza z wszystkich cześci seri dotychczas, to samo z FFXIII i jego mapami oraz rozbudowaniem histori (brak jakichkolwiek wątków pobocznych) i to jeszcze na ps3 gdzie ukazuje nam sie takie Xenoblade na Wii które ma ogromny, wspaniale dopracowany świat i tereny do zwiedzenia, wspaniałą, dopracowaną fabułe na conajmniej 70 godzin, mase subquestów (650), przyjemny gameplay, ekwipunek pokazujący się na postaciach i podczas grania i podczas wszystkich filmików i to wszystko w takim samym czasie zrobione było co FFXIII może nawet krócej bo prace nad tą grą pewnie dopiero zaczęto po Soma Bringer a do tego na gorszej sprzetowo konsoli potrafili wycisnąć więcej niż Square Enix z ps3. Niestety SE idzie na ilość a nie jakość i nie mowie tu o grafice bo jeśt ok ale tak naprawdę to mało potrafili pokazać do tej pory tak jak puste lokalizacje w BBS, czy te dróżki w FFXIII.

Kare_Reiko
Marv ~ 07 październikaa 2010, 00:21
hyh zobaczylem jakies skriny i pierwszy ktory wcisnolem to ten 3ci... odruch warunkowy ;x
Cytat:
Były tam lepsze, ale nie chce trafić za kawałek golizny pod sąd...
gime gime!
Chocobo ~ 07 październikaa 2010, 10:01
Głównym problemem FF14 jest to, że jest bardzo trudna. Nie tylko w kwestii samej rozgrywki, ale też i złożoności zasad. Wprawdzie pewne uproszczenia i ułatwienia od czasów FF11 wprowadzono, ale grze daleko do pod tym względem do bardzo przystępnego World of Warcraft. Oczywiście dla niektórych to jest raczej zaleta, ale to nie te czasy kiedy takie gry osiągały dobre wyniki sprzedaży. Sukcesem ta gra nie będzie, ale na pewno znajdzie swoją niszę. W kwestii różnego rodzaju ograniczeń przyznawanego doświadczenia i czasu gry myślę, żę SE ulegnie i poprawi dużo w nadchodzącyh łatkach. To ogromna gra, trudno oczekiwać, że od początku będzie idealna. Co do emarga na recenzje, to ja się z SE zgadzam. Jak oceniać grę w pierwszym miesiącu gry, skoro na to aby się jej nauczyć i zacząć się we wszystkim w miarę orientować potrzeba dużo więcek niż kilku tygodni. To tak jakby recenzować demo.
DarkButz ~ 07 październikaa 2010, 15:54
http://www.gamespot.com/pc/rpg/finalfantasy14/review.html Może być ?
Cytat:
Trzeba zaznaczyć przy tym, że gra MMO może w dużym stopniu zmienić swoje oblicze.
Tak jak APB, który padł po dwóch miesiącach, bo był praktycznie niegrywalny ?
KingdomKrzyś ~ 07 październikaa 2010, 17:03
Do kare_reiko: zgadzam się z tobą, że SE nie umie wydać ostatnio dobrej gry (czego przykładem jest FFXIII), ale KH:BbS jest świetny i pod względem fabuły. Najgorsza część to CoM. Mogło by tej gry nawet nie być...
Gość ~ 07 październikaa 2010, 17:27
A mnie się ta gra w końcu zaczyna podobać. Kary do ilości expa może w końcu położą kres modzie na jak najszybsze bicie poziomów i nieustanny grind. Może też bym zagrał, ale abonament...
Gość ~ 07 październikaa 2010, 18:56
Przeczytałem recenzję i tak jak mi się wydawało. Gra po prostu została wydana za wcześnie (oczywiście nie można też przeciągać zbytnio developingu) i dużą część problemów dałoby się poprawić w ciągu miesiąca, lub może dwóch. Co oczywiście nie jest taktyką przeze mnie popieraną. W końcu nikt nie lubi "płatnych wersji beta".

NiBl
Gość ~ 07 październikaa 2010, 15:24
Nie oceniajcie zanim nie zagracie, albo chociaż poczekajcie na jakąś recenzję, a nie opierajcie się na tym co napisał jakiś "IFAKSQUERENIX" gdzieś tam w internecie. Chociaż przyznaję się, że mocno nie śledziłem developingu, ale dotarły do mnie takie rzeczy jak pierwsze filmiki, które prezentowały bardzo ubogo działający system walki, czy screeny z lokacjami podobnymi do siebie na poziomie CTRL+C CTRL+V, oraz że zostanie wprowadzony system znacząco ograniczający przypływ doświadczenia w grze (ileś tam godzin w tygodniu gry bez kary, a później kara do exp). Nie wiem przy tym co zostało poprawione/spreparowane/podane rzetelnie i wolę wstrzymać się z oceną przynajmniej do pierwszych gameplayów i recenzji. Trzeba zaznaczyć przy tym, że gra MMO może w dużym stopniu zmienić swoje oblicze. I wydaje mi się, że pierwsze tygodnie działania wersji nazwijmy ja pełnąbeta wprowadzą wiele zmian w gameplayu.

NiBl

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.