Wprawdzie jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale pracę japońskiego koncernu nad Soar! Maihane Senior High Theater Department dla potrzeb telefonów komórkowych jasno dowodzą zainteresowania takim rodzajem rozrywki jak date-simy oraz wychodzącą z cienia jej odmianą tzw. otome-games (gry skierowane tylko dla kobiet). W przyszłości prawdopodobnie możemy oczekiwać więcej tego typu produkcji od SE, ponieważ to bardzo dochodowy biznes, o czym przekonują wiadomości pochodzące z portalu Siliconera.
Yano Research Institute - przedsiębiorstwo zajmujące się badaniami marketingowymi donosi o znacznych zyskach branży gier typu visual-novel za rok 2009. Oczywiście branża ta nie jest jednolita i dzieli się na wiele gatunków oraz rodzajów w zależności od wybranego kryterium. Jednym z segmentów tego rynku są właśnie omawiane tu symulatory randkowe, których zyski za wspomniany okres wyniosły 83% osiągając wartość 106 milionów dolarów. Do takich wyników przyczyniła się m.in produkcja o tytule Love Plus (Nintendo DS) koncernu Konami, zdobywczyni dwóch prestiżowych nagród w Japonii. Inni eksperci zwracają uwagę również na otome-games hurmem atakujące telefony komórkowe. Należy przy tym podkreślić, iż wyniki te nie obejmują gier hentai, które ujęto w osobną kategorię.
Pracownicy Instytutu szacują, iż cała branżą tytułów visual-novel także w 2010 roku odnotuje zwiększenie przychodów, aczkolwiek nie będą już one tak spektakularne. Mimo wszystko w sektorze zaopatrującym tzw.otaku najwięcej zysków nadal przynosi tzw. twórczość niezależna w postaci doujinshi, bo aż 788 milionów dolarów za ostatni okres podatkowy bijąc na głowę przy tym filmy dla dorosłych. Reszta zestawienia w tabeli poniżej.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.