Pora na kolejny zlepek informacji na temat serii Fabula Nova Crystallis zawartych w najnowszych numerach magazynów japońskich Dengeki PS oraz Famitsu.
Zacznijmy od Final Fantasy Versus XIII i wszystkich informacji jakie udało nam się zebrać do tej pory, m. in. z wywiadu z Tetsuyą Nomurą. Jak wspomina, główny bohater gry Noctis Luis Caelum jest raczej mało opanowanym człowiekiem, zwykłym młodzieńcem robiącym wiele niemądrych rzeczy, będąc przekonanym o własnej sile, która z kolei nie jest szczególnie porażająca. Posługuje się każdym typem broni, która służy do używania również czarów. Dodatkowo użycie każdej z nich ma się od siebie w jakiś sposób różnić. Kumple Noctisa także mogą posługiwać się magią. Efekt każdego czaru różnić się będzie w zależności od tego kto go użyje. W drużynie mogą pojawić się maksymalnie trzy osoby, ale swobodnie można ich przełączać nawet w trakcie walki. Ma to oczywiście wpływ na przebieg walki. Blondyn (jeden z kumpli Noctisa) potrafi celować z broni palnej, mimo iż wszyscy członkowie drużyny mogą jej używać. Kamera przełącza się wtedy w sposób w jaki dzieje się to w grach TPP (np Kane & Lynch 2: Dog Days). Blondyna poznał dość niedawno, z resztą bohaterów zna się od dzieciństwa. Jego kumpel w okularach to ktoś w rodzaju taktyka i więzi pomiędzy nim, a głównym bohaterem są ponoć dość silne. Jak było wcześniej mówione system walki jest bliski temu co znamy z Kingdom Hearts. Zmiana członków drużyny pozwala także na wsłuchiwanie się w rozmowy pomiędzy nimi. Jest więcej grywalnych postaci niż znana nam czwórka, ale Tetsuya jednocześnie podkreśla że nie ma ich znowu tak wiele. Zadyma jaką widzieliśmy w trailerze odbywa się w czasie rzeczywistym. Nomura podkreśla również, że eventy są płynne - cokolwiek miał na myśli, oraz możliwość używania różnych pojazdów. Krajobrazy które widzieliśmy w trailerze to oczywiście mapa świata. Poza tym zmienia się pora dnia wraz z upływem czasu. Scenka, w której ojciec Noctisa mówi, że będzie ostatnim królem nie jest skierowana do głównego bohatera. Wszystkie ciuchy zaprojektowane przez Roena są już gotowe. Dla fabuły Final Fantasy Versus XIII ważny będzie mit Etro; mniej istotne stają się takie pojęcia jak fal?Cie czy l?Cie. Nomura prosił by skupić się w tym roku na Dissidii 012, Final Fantasy Type-0 i Final Fantasy XIII-2. Zespół stara się tworzyć potrzebne rzeczy dlatego potrzebny jest czas. Grafika w grze wciąż będzie ulepszana. Choć będziemy walczyć z Dragoonami i Summonami, postacie nie posiadają jobów. Gdy Noctis zginie podczas walki, naszym oczom ukazuje się napis Game Over. Występować w grze będą różne typy broni palnej: pistolety, karabin maszynowy, shotgun, strzelba czy bazooka. Oczywiście nie tylko broń palna znajdzie się w ekwipunku. Noctisowi można wyekwipować w menu kilka typów broni, dzięki czemu podczas walki będziemy mogli osiągać wysokie combosy. Oprócz niego każdy jego towarzysz specjalizuje się w jednym typie broni: gość w okularach używa magii, jest też dobry w akcjach asystujących (rzuca nożami); natomiast ten z blizną walczy wręcz oraz używa różnego rodzaju mieczy. I jak wspominałem wcześniej blondyn jest strzelcem i może celować w słabe punkty przeciwników (jeśli takowe posiadają). Ataków łączonych nie będzie, ale dynamiczne przełączanie pomiędzy bohaterami, pozwala na klejenie potężnych combosów. Poziom swobody ma być w grze wysoki. To wszystkie informacje jakie udało się zdobyć na temat Versusa. Kolejne mogą ukazać się dopiero na tegorocznym E3.
W następnej kolejności bierzemy pod lupę Final Fantasy XIII-2 i przedstawiamy informacje zebrane głównie z wywiadu z Motomu Toriyamą i Yoshinorim Kitase. Gra nie przedstawi całej mitologii Fabula Nova Crystallis, pozwoli jedynie uchwycić jej ogólny zarys. Skupi się na historii Etro w przeciwieństwie do oryginalnej "trzynastki", gdzie nakreślono relacje między Pulse i Rinze. Rozpoczyna się po zakończeniu Final Fantasy XIII, choć historia rozwijać się będzie raczej od momentów znanych z dodatkowego opowiadania dołączonej do japońskiej wersji części trzynastej wydanej na Xboxa 360. Głównym motywem w grze ma być otrzymanie przez Lighting drugiego życia. Fabuła ma również zająć się takimi wątkami jak to, czy walka stoczona przez bohaterów FFXIII była naprawdę słuszna, albo czym był "cud" ukazany w jej zakończeniu. Setting, który ma być kluczem w drugiej części "trzynastki" jest inny niż w oryginale. Również co stało się ze światem znanym z poprzednika nie wiadomo. Toriyama powiedział, że Lighting ma być kimś jeszcze fajniejszym niż l?Cie. Lighting i gość , którego widzieliśmy w teaserze są kimś w rodzaju anioła i demona. "System podróżowania" ma ulec zmianie, w każdym zakątku żyje mnóstwo ludzi, którzy tworzą prawdziwie żywy świat; jak mówi sam Toriyama mamy oczekiwać nowego stylu RPG. Kitase mówi, że "świat widzialny" z mitologii Fabula Nova Crystallis to świat rzeczywisty, zaś ten "niewidzialny" to chaos niedostępny dla zwykłych osób. Wejście do niego pojawia się w końcówce FFXIII lecz nie ma sugestii odnośnie tego co jest po drugiej stronie. Kitase chce abyśmy sobie to wyobrażali. Pióra pojawiające się w zwiastunie oznaczają bliskość terytorium należącego do boga (podobnie jak róże, które pojawiały się po przyzwaniu Odina). Final Fantasy XIII-2 nie zmieni się radykalnie względem "trzynastki", a na pewno nie tak jak X-2 w stosunku do "dziesiątki". Pojawi się wiele nowych postaci a stare przejdą gruntowne zmiany. Osobnik ujęty na logo gry to ten sam, którego widzieliśmy w zwiastunie i ma być on tak samo silny jak Lighting. FFXIII-2 to pełnoprawna kontynuacja FFXIII i choć zapożycza z niej świat gry, zostanie on bardziej rozwinięty. Kitase zapewnia że nie mamy podstaw do obawy, ze XIII-2 pójdzie w j-popowe ślady X-2. Fabuła gry ma być mroczniejsza od znanej z oryginału. Toriyama chce stworzyć historię nierozwązywalną zwykłymi metodami (cokolwiek ma to oznaczać). System gry będzie ewolucją systemu znanego z "trzynastki". Zespół wysłuchał opinii graczy (z kraju i poza niego) odnośnie gry; Toriyama twierdzi że chce wykorzystać to doświadczenie, by w przyszłości tworzyć lepsze gry. W grze może pojawić się również wybór poziomu trudności. Toriyama chce również aby sequel "trzynastki" był przystępny dla nieznających oryginału. Na koniec Kitase prosi by oczekiwać dalszych wieści. Twierdzi, że mity Fabula Nova Crystallis zostaną ujawnione w sporym stopniu, choć i tak jedynie dotkną całości. Toriyama zaś twierdzi, że od początku wkłada w produkcję wiele wysiłku, chcąc dostarczyć graczom jak najlepszą grę.
Następnie wykładamy przed Wami zdobyte informacje na temat Final Fantasy Type-0, które pochodzą głównie z wywiadu z Yoshinorim Kitase i Hajime Tabatą. Kitase powiedział, że zmiana tytułu wiąże się między innymi stąd, iż Type-0 wykreowało przez okres produkcji unikalną wizję świata i poszło w trochę innym kierunku niż inne gry spod szyldu Fabula Nova Crystallis. Zaznacza również, że gra rozrosła się do rozmiarów wielkiej produkcji. Tabata dodaje, że także multiplayer zadecydował o zmianie nazwy z Agito XIII na Type-0. Poza zmianą tytułu gra nie przeszła praktycznie żadnych zmian i nadal jest taka jak zakładano; wciąż należy do uniwersum Fabula Nova Crystallis. Odnosząc się do mitów FNC, świat w którym istnieje słowo Agito to świat oczekujący wybawiciela. Fabuła skupi się na ludziach zrodzonych z krwi Etro, jak również na wpływie bogów na życie ludzi, oraz jak zmienił się punkt widzenia tych spraw z biegiem historii. Ukaże fragment mitów poświęconych ludziom; Kitase podpowiada, że chodzi zwłaszcza o ten fragment gdy ludzie znikają w chaosie - tudzież "niewidzialnym świecie". Każdy z czterech krajów obecnych w grze posiada własny kryształ i własną szkołę na kształt tej, z której pochodzą główni bohaterowie. Suzaku - kraj, z którego pochodzą bohaterowie prowadzi badania nad magią, dlatego używana jest podczas starć. Fabularnie bohaterami gry są Machina i Rem, z historycznego punktu widzenia - pozostała dwunastka. Type-0 ma ukazywać realistyczny konflikt w świecie typowym dla gier Final Fantasy System gry ma być bardzo dynamiczny i każda postać posiadać będzie zupełnie inne umiejętności. Tabata określa pojedynki jako magic in action. W grze będą poziomy doświadczenia podnoszone za pomocą zdobywanych punktów doświadczenia. Koncepcja trybu multiplayer nie zmieniła się po przeniesieniu gry z komórek na PSP. Został przemyślany przede wszystkim jako urozmaicenie trybu dla pojedynczego gracza, a nie coś pełnoprawnego. Inni dołączać się mogą do nas na jakieś trzy minuty. Czas ten może być dłuższy, ale Type-0 nie zostało stworzone na myśl towarzyskich posiedzeń. W grze znajduje się 14 grywalnych postaci. Dwunastka jaką znamy od początku plus dwójka innych bohaterów czyli Machina i Rem, którzy znajdą się w jakimś innym kontekście niż pozostali. Rozgrywka polega z grubsza na tym, że zanim dostaniemy się na pole walki tworzymy strategię działania na mapie świata. Na polu walki strategia jest egzekwowana, a w razie gdy któraś z postaci polegnie możemy ją zamienić. Drużyna składa się z maksymalnie trzech osób. Na koniec pytani zaznaczają że gra ukończona jest w 60% i kolejnych informacji spodziewać się możemy wkrótce.
Przy okazji po raz kolejny zaznaczam by klikać zakładkę Media przenoszącą do naszego kanału YouTube, gdzie można znaleźć trailery do Final Fantasy XIII-2 (w japońskiej i angielskiej wersji dźwiękowej), Final Fantasy Versus XIII, oraz wielu innych ciekawych filmików. Trochę to ułatwi czytanie newsów.
Mamy też swoje miejsce na Facebooku. Proszę byś nas tam odwiedził/a.
Komentarze (12)
musiol
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.