W niektórych mediach (m.in Famitsu.com, Impress Watch i 4Gamer) pojawiły się informacje o grze Final Fantasy XIII-2 po przejściu 3-ch pierwszych rozdziałów, co grającym osobom obdarzonym tym zaszczytem miało zająć około 13 godzin. Poniżej podsumowanie.
- W poprzednim odcinku... Ekran tytułowy zawiera opcję pozwalającą posłuchać/przeczytać podsumowanie wydarzeń z poprzedniej trzynastki. Jeśli posiadamy zapis gry, to dodatkowo obejrzymy odpowiednie przerywniki filmowe.
- Sprzedaż przedmiotów. Co zrobić z niepotrzebnym śmieciem? Sprzedać go dziewczynce imieniem Chocolena, której ubiór zdobi motyw Chocobo. Spotkamy ją we wszystkich epokach i w każdej lokacji.
- Miasta w grze nie będą stanowić osobnego ekranu a przejście pomiędzy a nimi a otwartą przestrzenią ma odbywać się płynnie. Czyżby jednak Xenoblade dało do myślenia...
- Zadania poboczne. Z każdą napotkaną postacią można porozmawiać, co czasem zaowocuje dodatkowymi zleceniami, nawet dość wymagającymi typu upolowanie rzadkiego potworka.
- Interaktywne dialogi. Zaimplementowano system interaktywnych dialogów nazywanych tutaj Live Trigger. W zależności od podjętych wyborów opowieść może potoczyć się nieco inaczej.
- Fragmenty. Wykonując zadania bądź pokonując bossów otrzymujemy pliki z danymi tzw. Fragmenty. Znajdziemy wśród nich m.in informacje o świecie gry oraz dossier członków Nory. Wszystkich Fragmentów jest około 160.
- Przerywniki filmowe. Ponoć prawie 90% przerywników filmowych jest renderowanych w czasie rzeczywistym (tj. na silniku gry). Jeśli komuś się śpieszy można je przewijać.
- Loadingi i zapis gry. Loadingi są błyskawiczne a grę można zapisywać w dowolnym momencie. Jedynie podróże czasoprzestrzenne via Historia Crux wymagają większej cierpliwości podczas wczytywania nowej lokacji.
- Rozwój bohaterów itp. Podobnie jak poprzednio Crystarium posłuży nam do progresji głównych bohaterów. Tym razem jednak dostaniemy jedno dla wszystkich ról a nie pojedyncze dla każdej z osobna. Wydatkując zdobyte Crystal Points odblokowujemy kolejne sloty w Crystarium, których zawartość w różny sposób poprawia osiągi naszych postaci. Role zdobywają własne poziomy, a która w danej ma otrzymać awans decydujemy sami. Towarzyszące nam potwory rozwijają się przy pomocy specjalnych przedmiotów, które kupujemy w sklepach (także u Chocoleny) bądź zdobywamy w bitwach. Nasze zwierzaczki levelując uczą się z zależności od przypisanej roli nowych umiejętności. (W FFXIII-2 role potworów są niezmienne).
- Akcesoria i Ekwipunek. Początkowo każda postać ma cztery miejsca na akcesoria. Komplet tego samego typu umożliwia korzystanie z dodatkowych efektów. Z drugiej strony to, co naprawdę ma wpływ na limit akcesoriów to koszt ich noszenia. Oczywiście każdy bohater ma własną liczbę punktów, które determinują liczbę i rodzaj wspomnianych elementów ekwipunku możliwych do założenia. Posiadane przez nas zwierzaki również zmieniają ekwipunek, lecz poza wyglądem zewnętrznych nie ma to żadnego wpływu na ich statystyki czy umiejętności. Ponoć akcesoriów w grze jest tak dużo, że nikt nie będzie w stanie uzbierać odpowiedniej ilości pieniędzy by wszystkie wykupić. Każda zmiana oporządzenia jest widoczna, nawet podczas przerywników filmowych.
- Potyczki. By złapał potworka do kolekcji nie trzeba żadnego wysiłku. Od czasu do czasu pokonany przeciwnik sam zmienia się w kryształ, który po prostu zabieramy. Wspomniane kryształy będziemy w stanie kupić również w niektórych sklepach. Każdy chowaniec posiada unikalną umiejętność aktywowaną dzięki Synchro Drive. Efektywność zależy od tego jak wykonaliśmy przypisany jej QTE.
Jeśli to czytasz równie dobrze możesz kliknąć ten link i odwiedzić nas na Facebooku.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.