Dlaczego SE skupia się na grach dla smartphonów i remake'ach ?

O tym miedzy innym właśnie opowiadał były prezes koncernu, Yoishi Wada podczas prezentacji zarejestrowanej przez serwis 4Gamer. Wspominał o ostatnich wydarzeniach, które doprowadziły do przyjęcia przez SE takiego modelu biznesowego:

  • Wypuszczanie jeden za drugim remake'ów dawnych tytułów nie jest spowodowane brakiem nowych marek czy pomysłów tylko ogólnie nie najlepszą kondycją firmy. Dodał na usprawiedliwienie, iż była już taka gdy obejmował stanowisko. Po długich i gorących dyskusjach postanowiono, że wyniki finansowe poprawi skupienie się przede wszystkich na znanych i rozpoznawalnych IP poprzez wydawanie ich kontynuacji i/bądź wznowień, przy okazji pracując także nad nowymi markami.
  • Niestety to, co zaplanowano 5 lat temu nie sprostało wszystkim problemom m.in opóźnieniom prac nad grami dla PS3 i X360, czy wolnemu postępowi w tworzeniu kolejnych IP. Zaangażowanie większości najbardziej wykwalifikowanego personelu nad FFXIV jeszcze bardziej zmniejszało szanse na wydanie nowego tytułu mogącego stać się wielkim hitem. Wada nakazał więc skupić się tylko na produkcjach z najwyższej półki, ponieważ po zastopowaniu prac na nimi ciężko byłoby wznowić je ponownie.
  • Okazało się jednak, iż średnio-wykwalifikowanych pracowników jest więcej niż produkcji, do których mogliby być przydzieleni. Ogólnie rzecz biorąc trzeba im było znaleźć zajęcie przynoszące zyski i tutaj z pomocą przychodzi rynek gier społecznościowych i mobilnych. Według Wady był i jest to niezawodny sposób do osiągania dużych przychodów. Dzięki takiemu planowi minimalnego ryzyka nie opierającemu się już tylko na sprzedaży gier na fizycznych nośnikach Square posiada środki by inwestować w tytuły nowej generacji.

Wychodzi na to, że jeśli gracze chcą szybko ujrzeć Final Fantasy XV bądź Kingdom Hearts III, to muszą najpierw kupić jak najwięcej prościutkich gierek od SE na swoje urządzenia, bądź jak najczęściej korzystać z mikro-transakcji. Ech, człowiek finansuje produkty, za które i tak będzie musiał zapłacić ponownie...

Jeśli to czytasz równie dobrze możesz kliknąć ten link i odwiedzić nas na Facebooku.

Komentarze (3)

Rebellion71 ~ 29 stycznia 2014, 18:57
A wystarczyło by, żeby parę lat temu sprężyli pośladki i popracowali nad jednym mocnym tytułem, ale po co, skoro można wydać 99 częścii KH na wszystkie mniej popularne konsole...
Gość ~ 29 stycznia 2014, 19:25
Jak dla mnie to dzisiejsze gry które tworzy SE, to są robione na siłę... Zamiast stworzyć coś naprawdę dobrego i godnego uwagi robią, kopie tych samych gier, a to powoli zaczyna nudzić co raz to większą ilość ludzi. A jeśli już o remake'ach mowa, to mogliby zająć się odtworzeniem Chrono Cross'a :) . No gdyby to zapowiedzieli to, na pewno znalazło by się paru starych wyjadaczy zainteresowanych tym tytułem :D

Wazuki
Rebellion71 ~ 02 lutego 2014, 19:33
Chrono Trigger już jest (nawet się pochwalę, że kupiłem :D) i nie powiem, fajnie powrócić do starej gierki. FFVI mógłby być bardziej "grywalny" na telefonach, u mnie nie daje rady (xperia J), niepotrzebnie bawią się przy okazji w zmianę grafiki. Zastanawia mnie, co zrobią gdy skończą im się gry do remake'ów(mobilnych), ff VII- IX HD? Na tym firma się raczej nie wybije znów na szczyt...

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.