W poprzednim miesiącu Square Enix ujawniło źródła dochodów, a teraz sam prezes firmy Yosuke Matsuda dokładniej wypowiedział się na temat trendu sprzedaży.
Sprzedaż cyfrowa jest szczególnie popularna z Ameryce Północnej i Europie, wszystko dzięki platformom Steam i Amazon. Podobnie Xbox Live oraz PlayStation Network, które generują pobrania gier.
Taka forma dotarcia do klientów ma kilka zalet. Dystrybucja cyfrowa jest zawsze dostępna w sieci, a jednocześnie nie ma ryzyka wyczerpania nakładu. Dodatkowo wydawca sprzedaje tytuł bezpośrednio, a szansa pojawienia się egzemplarza gry na rynku wtórnym jest mniejsza.
Staramy się generować zyski przez sprzedaż starszych tytułów, dlatego wydania HD są obecnie traktowane jako tak. Odzyskanie kosztów produkcji wyłącznie przez początkową sprzedaż jest trudne, jednak pobieranie przez internet zwiększa zyski w długim terminie.
Square Enix, jak wielu wydawców musi zrozumieć znaczenie sprzedaży swoich marek w długim okresie czasu. To wyjaśniałoby ostatnie zainteresowanie rynkiem komputerów stacjonarnych. Wiele gier wydawanych przez Square Enix jest dostępnych w wersjach PC, a dystrybucja odbywa się poprzez nowoczesne usługi.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.