Wydawcy gier posiadają prawa autorskie do wielu marek, często nawet takich, których nie byli twórcami. Nawet duże firmy produkujące gry miewają kłopoty, a wtedy giganci wydawniczy przejmują studio, pracowników i wszystko, co ma jakąkolwiek wartość.
Square Enix w momencie przejęcia studia Eidos nabyło między innymi prawa do ich licencji. Teraz właściciel marek Gex, Fear Effect oraz Anachronox zaproponował niezależnym twórcom stworzenie nowych produktów na bazie istniejących licencji.
Pierwszy raz ogłosiliśmy otwarcie naszych marek dla niezależnych twórców w ramach inicjatywy Collective w listopadzie 2013 roku. Platforma Collective to realne wsparcie dla osób, które mają pomysł, ale brakuje im doświadczenia w branży gier.
Square Enix twierdzi, że w razie sukcesu akcji kolejne marki zostaną udostępnione twórcom.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.