Square Enix i Eidos-Montreal ogłosiły uruchomienie nowego studia, Eidos-Sherbrooke, które skupi się na badaniach i rozwoju.
Sherbrooke znajduje się w Quebecu w Kanadzie, a nowo utworzone studio ma się skupić na „odkrywaniu, testowaniu i stosowaniu nowych technologii do tworzenia gier wideo jutra” - głosi ogłoszenie.
Eidos-Sherbrooke ma zostać otwarta jesienią, z 20 pełnoetatowymi pracownikami i docelowo około 100 pracowników w ciągu pięciu lat. Rozpocznie swoją działalność zdalnie, a lokale zostaną otwarte dopiero na początku 2021 roku.
„Ponad dwa lata temu rozpoczęła się prawdziwa refleksja nad nową wizją Eidos-Montreal, a utworzenie tego nowego regionalnego rozdziału jest z nią ściśle związane” - powiedział szef studia Eidos-Montreal, David Anfossi. „Chcieliśmy kontynuować nasz kontrolowany rozwój i utrzymać ludzi i technologię w centrum tej wizji. Otwarcie tego nowego, eksperckiego studia zapewni twórcom treści narzędzia wzbogacające doświadczenie i zanurzenie graczy. Bliskość Montrealu, renomowanych uniwersytetów i jakość życia w Sherbrooke to kryteria, które przyczyniły się do ostatecznego wyboru”.
Studio będzie kierowane przez Juliena Bouvraisa, CTO w Eidos-Montreal, a obecnie szefa studia w Eidos-Sherbrooke.
„Sherbrooke to innowacyjne miasto na nasz obraz” - powiedział. „Daje wszelkie możliwości rozwoju zawodowego i osobistego, wykorzystując jednocześnie technologiczny potencjał miasta. Dzięki uniwersytetom Sherbrooke i Bishop oferującym najnowocześniejsze programy z zakresu informatyki i programowania region wydaje się nam doskonałym miejscem dla dalsze rozwijanie naszych dziedzin wiedzy”.
Wśród obszarów zainteresowań studia będzie przetwarzanie w chmurze, geomorfing w czasie rzeczywistym, raytracing oparty na wokselach i wielowęzłowe silniki gier. Eidos-Sherbrooke już zaplanował realizację niektórych projektów we współpracy z University of Sherbrooke.
Studio poszukuje pracowników, z zapowiedzią podkreślając, że na tym etapie poszukuje głównie programistów.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.