Umiejętności

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

W Dragon Quest VIII wszystkie postacie w drużynie mogą uczyć różnych umiejętności. Bohater, jak i reszta postaci będą zdobywać punkty umiejętności (Skill Points), które mozna wykorzystać do podnoszenia ich poziomu w pięciu róznych kategoriach. Dla każdej z postaci przygotowane zostały różne ich zestawy

Tak samo jak w przypadku czarów, siła danej umiejętności będzie mogła być zwiększona za pomocą Tension. Umiejętności dodające siłę do ataku działają tylko i wyłącznie, jeżeli postać jest wyposażona w odpowiednią broń.

Bohater

Swords (miecze)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
4 - +5 do ataku - -
9 Dragon Slash Dobrze działa podczas walki ze smokami itp - Tak
15 Flame Slash Ognisty atak na jednego przeciwnika - Tak
22 - +10 do ataku - -
30 Metal Slash Zabiera metalowym przeciwnkom od 1-2 pkt obrażeń - Tak
40 - Zwiększa szanse na zadanie ciosu krytycznego - -
52 Falcon Slash Pozwala na dwukrotne trafienie przeciwnika podczas jednego ataku - -
60 - +25 do ataku - Tak
82 Miracle Slash Trafia przeciwnika i zabiera mu HP 4 -
100 Gigaslash Zadaje grupie przeciwników 150HP obrażeń 20 -

Spears (włócznie)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
3 - +5 do ataku - -
7 Mercurial Thrust Pozwala na zaatakowanie jako pierwszy - Tak
12 Thunder Thrust Powoduje krytyka, sprawia, ze przeciwnik nie trafia lub zadaje normalne obrażenia 3 Tak
18 - +10 do ataku - -
25 Multithrust Losowo trafia 3-4 przeciwników 4 Tak
34 - Zwiększa szanse na zadanie krytycznego ciosu - -
45 Clean Sweep Trafia grupe przeciników - Tak
59 Lighting Thrust Zadaje krytyczny cios albo nie trafia 3 Tak
77 - +25 do ataku - -
100 Lighting Storm Zadaje grupie przeciwników 200HP obrażeń 25 Tak

Boomerangs (bumerangi)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
6 Crosscutter Throw Atakuje wszystkich przeciwników i jeszcze na końcu ponownie pierwszego - Tak
12 - +5 do ataku - -
18 Power Throw Zadaje wszystkim przeciwnikom tyle samo obrażeń 4 Tak
25 - +10 do ataku - -
32 Firebird Throw Ognisty atak na wszystkich przeciwników 6 Tak
40 - +15 do ataku - -
52 Super Throw Zadaje wszystkim przecinwikom tyle samo obrażeń 4 Tak
66 - +20 do ataku - -
82 Starburst Throw Trafia wszystkich przeciwników 6 Tak
100 Gigathrow Trafia jednego przeciwnika 12 Tak

Fisticuffs (ręczne)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
4 - +5 do ataku - -
11 Defending Champion Postać otrzyma mało obrrażeń przy nastepnym ataku - -
17 Stones Throw Bohater rzuca kamieniami w grupę przeciwników - Tak
24 Knuckle Sandwich Trafia jednego przeciwnika 2 -
33 - +15 do ataku - -
42 Thin Air Trafia wszystkich przeciwników 2 Tak
52 - Zwiększa prawdopodobieństwo zadania ataku krytycznego - -
70 Multifists Trafia losowego przeciwnika cztery razy - Tak
82 Boulder Toss Bogater rzuca głażem we wszystkich przeciwników 4 Tak
100 - +50 do ataku - -

Courage

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
8 Zoom Przenosi do odwiedzanego juz miejsca. - -
16 Tingle Zdejmuje status Paraluze i Asleep z wszystkich członków drużyny 2 -
28 Holy Protection Ostrasza słabszych przeciwników na mapie świata i w podziemiach. Przestaje działać po pewnym etapie gry 4 -
40 Fizzle Uniemożliwia grupie przeciwników rzucanie czarów 3 -
48 Zap Trafia wszystkich przeciwników za około 70 HP 5 Tak
56 - Czary kosztują 25% mniej MP - -
70 Kamikaze Zabija wszystkich przeciwników kosztem włsnego życia. Nie działa na wszystkich 1 -
82 Omniheal Przywraca całe HP wszystkim członkom drużyny 27 -
90 - Czary kosztują 50% mniej MP - -
100 Kazap Trafia wszystkich przeciwników za około 130 HP 8 Tak

Inne umiejętności

Nazwa Wymagania Zastosowanie Koszt MP Tension
Call Team Należy pokonać rangę E na Monster Arena Przyzywa drużynę potworów, które będą pomagać w walce przez kilka rund - -
Gigagash Należy osiągnąć 100 pkt w Sword skill i Courage Zadaje grupie przeciwnikom obrażenia za około 275 HP 10 Tak
Dragon Soul Należy osiągnąć 65 Lv Zadaje obrażenia jednemu przeciwnikowi za około 500 HP 64 Tak

Yangus

Axes (topory)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
6 Helm Splitter Zadaje obrażenia jednemu przeciwnikowi, obniżając czasem mu obronę o połowę - Tak
12 - +5 do ataku - -
19 Hatchet Man Zadaje cios krytyczny, normalne obrażenia lub nie trafia - Tak
26 - Zwiększa szansę zadania ciosu krytycznego - -
34 - +10 do ataku - -
42 Parallax Trafia przeciwnika, powodując czasem paraliż 2 Tak
54 Axes of Evil Trafia grupę przeciwników - Tak
66 Executioner Zadaje cios krytyczny albo nie trafia 3 Tak
82 - +20 do ataku - -
100 Typhoeus Maul Zadaje grupie przeciwników 200HP obrażeń 6 Tak

Clubs (młoty)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
9 - +5 do ataku - -
19 Hear Breaker Przydatne na potwory z rodziny Material 2 -
25 Penny Pincher Jeżeli nie zabije przeciwnika, to ten zostawi trochę złota 2 Tak
32 Monster Masher Przydatne na potwory z rodziny Material 3 Tak
48 - +10 do ataku - -
59 - Zwiększa szansę na zadanie ciosu krytycznego 2 Tak
71 Mind Breaker Zadaje obrażenia jednemu przeciwnikowi - Tak
82 - +25 do ataku - -
93 Gold Rush Jeżeli nie zabije przeciwnika to ten zostawi trochę złota 2 Tak
100 Devil Crusher Przydatne na potwory z rodzin Demon i Material 5 Tak

Scythes (kosy)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
12 - +5 do ataku - -
22 Steal Sickle Kradnie przedmiot przeciwnikowi podczas ataku (rzadko działa) - Tak
32 Wind Sickles Zadaje obrażenia jednemu przeciwnikowi - Tak
42 - +10 do ataku - -
50 Grim Reaper Trafia grupę przeciwników. Może zabić od razu 3 Tak
60 - Zwiększa szansę na zadanie ciosu krytycznego - -
70 Stainless Steal Sickle Kradnie przedmiot przeciwnikowi podczas ataku (rzadko działa) - Tak
80 - +25 do ataku - -
90 Grimmer Reaper Trafia grupę przeciwników. Może zabić od razu 3 Tak
100 Big Banga Zadaje grupie przeciwników 200HP obrażeń 30 Tak

Fisticuffs (ręczne)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
3 - +5 do ataku - -
7 Steal Sickle Agility, +10 do ataku - Tak
12 Knuckle Sandwich Zadaje obrażenia jednemu przeciwnikowi 2 Tak
18 - Zwiększa szansę na zadanie ciosu krytycznego - -
25 - +20 do ataku - -
33 Padfoot Zmniejsza ilość losowych walk 4 -
42 Thin Air Trafia wszystkich przeciwników 2 Tak
60 Multifists Trafia losowego przeciwnika 4 razy - Tak
77 Grimmer Reaper +45 do ataku - -
100 Boulder Toss Yangus rzuca głazem w przeciwników 4 Tak

Humanity

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
4 Whistle Automatycznie rozpoczyna losową walkę - -
10 Heal Leczy około 30 HP jednej postaci 2 Tak
16 Nose for Treasure Pokazuje ile przedmiotów pozostało do zevrania w danej lokacji - -
22 Warcry Pozbawia przeciwników następnej tury - -
32 Share Magic Oddaje część MP sprzymierzeńcowi - Tak
42 Kabuff Zwiększa obronę druzyny o 25% 3 Tak
55 Underpants Dance Pozbawia przeciwników następnej tury (nie zawsze działa) - -
68 Midheal Leczy około 75 HP jednej postaci 3 Tak
82 Kerplunk Leczy i wskrzesza wszystkich pozostałych członków drużyny kosztem wszystkich HP i MP Yangusa wszystkie -
100 Golden Oldies Trafia losowych przciwników czterokrotnie 15 -

Jessica

Knives (noże)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
4 - +5 do ataku - -
9 Toxic Dagger Trafia jednego przeciwnika i próbuje go otruć - Tak
15 - +10 do ataku - -
22 Assasian's Stab Rani i próbuje zabić przeciwnika 8 Tak
30 - Umożliwia wyposażenie w zwykłe miecze - -
40 - Zwiększa szanse na zadanie ciosu krytycznego - -
52 - +20 do ataku - -
66 Toxic Sword Atakuje jednego przeciwnika i próbuje go otruć 3 Tak
82 - +30 do ataku - -
100 Sudden Death Atakuje i próbuje zabić przeciwnika 8 Tak

Whips (bicze)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
5 - +5 do ataku - -
10 Whiplash Atakuje grupę przeciwników i próbuje ich sparaliżować 4 Tak
16 - +10 do ataku - -
23 Twin Dragon Lash Atakuje dwukrotnie pojedynczego przeciwnika lub atakuje całą grupę 3 Tak
32 Lady's Thong Zabiera HP podczas ataku 2 Tak
43 - +15 do ataku - -
55 Lashings of Love Atakuje grpę przeciwników i próbuje ich sparaiżować 4 Tak
68 - +25 do ataku - -
82 Queen's Thong Trafia przeciwnika i zabiera mu HP 2 Tak
100 Serpent's Bite Atakuje grupę przeciwników 8 Tak

Staves (laski)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
3 Acceleratle Agility drużuny zostaje powiększone o podstawową wartość 3 Tak
7 Kasp Zmniejsza obronę drużyny przeciwników 4 -
13 - +20 do MP - -
21 Bounce Odbija czar 4 -
31 Magic Barrier Zmniejsza obrażenia podczas ataku przez przeciwnika czarem 3 -
44 - +50 do MP - -
57 Caduceus Dodaje jednemu członkowi drużyny 90 HP - Tak
70 - Powoduje odnawianie się MP podczas walki - -
84 - +100 do MP 2 Tak
100 Kazing Wskrzesza członka drużyny z maksymalną liczbą HP 15 -

Fisticuffs (ręczne)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
5 - +5 do MP - -
13 - +10 do MP - -
19 Stone's Throw Jessica rzuca kamieniami w grupę przeciwników - Tak
28 - Zwiększa szansę na zadanie ciosu krytycznego - -
35 - +20 do ataku - -
45 Harvest Monn Atakuje wszystkich przeciwników 6 Tak
52 - Pomaga unikać ciosów - -
68 Thin Air Atakuje wszystkich przeciwników 2 Tak
85 - +35 do ataku - -
100 Magic Burst Każde 2 MP zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom - Tak

Sex Appeal

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
8 Blow Kiss Trafia jednego przeciwnika, powodując czasem, że traci on turę - Tak
18 - Powoduje, że przeciwnicy będą czasem interesować się Jessicą zamiast walką - -
26 Fuddle Próbuje ogłuszyć grupę przeciwników 5 -
38 Puff Puff Jessica próbuje odwrócić uwagę przeciwnika, jeżeli jej się to uda ten traci turę - -
48 Hip Drop Atakuje jednego przeciwnika - Tak
54 Sexy Beam Atakuje jednego przeciwnika powodując czasem ogłuszenie 3 Tak
68 Kasnooze Usypia grupę przeciwników 8 -
78 - Przeciwnicy częściej tracą turę - -
88 Pink Typhoon Atakuje grupę przeciwników za 80 HP 5 Tak
100 Hustle Dance Leczy wszystkich sprzymierzeńców za 70 HP - -

Angelo

Swords (miecze)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
4 - +5 do ataku - -
9 Flame Slash Ognisty atak na jednego przeciwnika - Tak
15 - +10 do ataku - -
22 Metal Slash Dobrze działa na potwory z rodziny Metal - Tak
30 - +20 do ataku - -
40 Falcon Slash Atakuje jednego przeciwnika dwukrotnie - Tak
52 - Zwiększa szansę na zadanie ciosu krytycznego - -
66 Miracle Slash Atakuje jednego przeciwnika i przywraca trochę HP 4 Tak
82 - +25 do ataku - -
100 Lighting Storm Atakuje wszystkich przeciwników za 200 25 Tak

Bows (łuki)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
6 Sandman's Arrow Atakuje jednego przeciwnika i próbuje go uspić 2 Tak
18 Cherub's Arrow Atakuje jednego przeciwnika i zabiera ma trochę MP - Tak
25 Needle Shot Zadaje jeden punkt obrażeń lub zabija 1 -
32 - +10 do ataku - -
44 Multishot Atakuje loswo 3 lub 4 przeciwników 4 Tak
59 - Zwiększa szansę na zadanie ciosu krytycznego - -
66 Seraph's Arrow Atakuje jednego przeciwnika i zabiera ma trochę MP - Tak
76 - +25 do ataku - -
88 Shinning Shot Trafia wszystkich przeciwników 10 Tak
100 Needle Rain Atakuje 4 przeciwników i zadaje 1 punkt obrażeń lub zabija 1 -

Staves (laski)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
3 Dazzle Obniża celność ataków przeciwników 5 -
6 Fizzle Uniemożliwia rzucanie zaklęć 3 -
9 Bounce Odbija czar 4 -
12 Drain Magic Kradnie MP - -
28 +50 do MP - -
48 Caduceus Dodaje jednemu członkowi drużyny 90 HP - Tak
56 Kathwack Próbuje zabić wszystkich przeciwników 15 -
65 Omph Podwaja Attack 6 -
80 - +50 do ataku - -
100 - MP odnawia się w czasie walki - -

Fisticuffs (ręczne)

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
7 - +7 do ataku - -
14 - Agility +10 - -
21 - Pozwala na częstsze uniki - -
28 - +15 do ataku - -
35 Knuckle Sandwich Trafia jednego przeciwnika 2 -
42 Harvest Monn Atakuje wszystkich przeciwników 6 Tak
54 - Zwiększa szansę na zadanie ciosu krytycznego - -
68 Defending Champion Angelo otrzymuje niewiele fizycznych obrażeń - -
82 - +40 do ataku - -
100 Miracle Moon Atakuje wszystkich przeciwników i leczy trochę HP u Angela 6 Tak

Charisma

Ilość potrzebnych pkt Nazwa Zastosowanie Koszt MP Tension
3 Squelch Leczy zatrucia i choroby 2 -
7 Fuddle Próbuje ogłuszyć grupę przeciwników 5 -
13 Sarcastic Snigger Obniża Tension przeciwnika do 0 3 -
19 Angel Eyes Próbuje sparaliżować przeciwnika zadając przy tym niewielkie obrażenia 4 Tak
27 Divine Intervention Obniża odporność na zaklęcia u przeciwnika 4 -
39 Ban Dance Uniemożliwia grupie przeciwników wykonywanie tańców 4 -k
52 Chilling Chuckle Obniża Tension grupie przeciwników do 0 3 -
66 Kafuddle Próbuje ogłuszyć wszystkich przeciwników 10 -
81 Charming Look Próbuje sparaliżować wszystkich przeciwników, zadając przy tym około 50 pkt obrażeń 4 Tak
100 Pearly Gates Atakuje grupę przeciwników za 200 pkt obrażeń 20 Tak

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 7512
  • Głosy oddane: 7
  • Średnia ocen: 9.3

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.