Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Minigry, czyli zadania umieszczone w książkach, są w grze najważniejszym zajęciem i jedynym sposobem na awans w fabule. Poniżej zamieszczam wykaz wszystkich minigier i odpowiadających im książek, wraz ze strategiami, objaśnieniami zadań, wykazem nagród ? słowem, wszystkim, co człowiek chciałby o tym wiedzieć.
The Adamantoise and the Cactuar
Vol. 1 Race to the Top
Gdzie jest książka?: Na farmie, obok głównego domu i szkoły.
Poziom trudności: Niski
Zadanie: Twoim celem jest jak najszybsze dotarcie na szczyt góry. Adamantoise idzie przed siebie, kiedy stylus dotyka dolnego ekranu. Aby skręcił należy obracać jego podobiznę w pożądanym kierunku, wodząc rysikiem wokół jego skorupy. Po podniesieniu stylusa, Adamantoise chowa się do skorupy, stając się odpornym na uderzenie kamieniem.
Strategia: Staraj się ciągle trzymać górnej części toru. W pierwszy zakręt wejdź po zewnętrznej, w drugi po wewnętrznej. Obserwuj ruch kamieni ? po kilku przejściach powinieneś/powinnaś go znać już na tyle dobrze, żeby obrać odpowiednią trasę do ich wymijania. Jeżeli kolizji nie można uniknąć, chowaj się do skorupy.
- Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 5 minut
- Przejdź Battle Mode Lv. 2
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Odblokowany Battle Mode Lv. 1 ? Przejdź Trial Mode.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 2 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1
- Odblokowane Battle Mode Lv. 3, 4 i 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 2.
- Karta #027 - Przejdź Trial Mode ani razu nie obrywając kamieniem.
- Karta #029 - Przejdź Trial mode z czasem poniżej 30 sekund.
- Karta #031 - Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 25 sekund.
- Karta #034 - Przejdź Battle Mode Lv. 5.
Vol. 2 Rescue on the Rapids
- Gdzie jest książka?:
- Na parterze wierzy Technolith.
- Poziom trudności:
- Wysoki.
- Zadanie:
- Musisz jak najszybciej dotrzeć do końca strumienia. Adamantoisem steruje się, podobnie jak w pierwszej części, poprzez obracanie jego skorupy za pomocą stylusa. Po jego podniesieniu, Adamantoise chowa się do skorupy i znacznie przyspiesza.
- Strategia:
- Zabawa jest trochę trudniejsza niż ostatnio, w szczególności kiedy musimy walczyć z Volgiem. Staraj się zyskać prowadzenie w pierwszej połowie wyścigu, aby później nie trzeba ich gonić. W Trial Mode?dzie opanuj skręcanie w poczwórnym zakręcie, bo ten element jest kluczowy ? często się zdarza, że właśnie wtedy Volg zyskuje przewagę, której nie oddaje potem do końca. Walka na poziomach niższych niż 4 nie powinna sprawić nikomu kłopotu. Za pierwszym przejazdem w Trial Mode, skup się na dokładności, nie na szybkości ? nie podnoś stylusa z ekranu i spokojnym tempem przeprowadź żółwia po trasie. Przy odrobinie szczęścia, taki kontrolowany przejazd powinien zająć poniżej jednej minuty.
- Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 3 minut.
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Odblokowane Battle Mode Lv. 1, 2 i 3 ? Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 3 minut.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #17 - Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Karta #030 - Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 1 minuty.
- Karta #067 - Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 50 sekund.
- Karta #072 - Przejdź Trial Mode ani razu nie uderzając w ścianę.
Titan and the Beanstalk
Vol. 1 Leapin? on Leaves
- Gdzie jest książka?:
- We wschodniej części Mt. Magma
- Poziom trudności:
- Średni.
- Zadanie:
- W Battle Mode twoim zdaniem jest dotarcie na szczyt fasoli przed przeciwnikami. Za pomocą stylusa rysuj poziome lub ukośne linie na ekranie, a te zmienią się w liście, od których nasz chocobo odbijać się będzie niczym od trampoliny. Im mniejszy liść, tym wyżej odbije się nasz ptak. W drodze na szczyt musisz unikać kolizji z bombami. W Trial Mode twoim zadaniem jest dotarcie jak najwyżej, a każda kolizja z bombom oznacza utratę życia. Po straceniu trzech żyć gra się kończy.
- Strategia:
- Pierwsza bomba jest z lewej, potem z prawej, potem z lewej, potem znowu z prawej. Następnie jest jedna poruszająca się powoli z prawa na lewo i jeszcze parka z lewej i prawej, tuż przy samym końcu. Zacznij wyścig od odbicia się mniej-więcej pod kątem 80 stopni licząc od prawej strony, potem odbijaj się pod podobnym kontem, unikając znajdujących się z boku bomb. Użyj liści mniej-więcej długości 1 cm ? są na tyle krótkie, aby mocno odbijać i na tyle długie, aby można było swobodnie celować. Pod koniec trasy możesz użyć dłuższych liście ? w obu trybach liczy się przede wszystkim celność, a nie szybkość. Grając w Trial Mode odbijaj się szerokimi liśćmi i trzymaj się środka.
- Przejdź Battle Mode Lv. 1
- Przejdź Battle Mode Lv. 2
- Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 100 m
- Odblokowany Battle Mode Lv. 2 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Odblokowane Trial Mode oraz Battle Mode Lv. 3 i 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 2.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #6 - Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Karta #007 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 50 m.
- Karta #008 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 200 m.
- Karta #043 - Przejdź Battle Mode Lv. 5.
Vol. 2 Scurry Down the Stalk
- Gdzie jest książka?:
- Las, wewnątrz drzewa.
- Poziom trudności:
- Wysoki.
- Zadanie:
- W Battle Mode zadanie polega na zebraniu jak największej ilości monet w drodze do ziemi. Rysuj na ekranie ukośne linie, a te zmienią się w liście, po których ześlizgiwać się będzie nasz chocobo. Wykorzystaj je do zdobywania monet. Zbierać można również niebieskie i czerwone kulki, które odpowiednio przyspieszają i spowalniają naszą prędkość przez jakiś czas. Jeżeli będziemy poruszać się zbyt wolno, zostaniemy uderzeni przez tytana i spadniemy kawałek niżej. W Trial Mode zadanie polega na zdobyciu jak największej ilości monet w drodze na ziemię, a każde uderzenie tytana oznacza utratę życia. Po straceniu trzeciego życia gra się kończyć.
- Strategia:
- Gra potrafi być bardzo frustrująca, jeżeli człowiek w porę nie pokuma się o co chodzi. Wbrew pozorom to nie monety są tutaj ważne, lecz prędkość. Jeżeli będziemy wystarczająco szybcy, aby zyskać prowadzenie, to monety już same powpadają do naszej kieszeni. Aby dobrze rozpocząć wyścig, od razu na początku narysuj długą linię pod ostrym kątem (ok 10 stopni odchylenia od pionu), aby nasz ptak ześlizgnął się z dużą prędkością w dół. Pamiętaj, że można narysować tylko jeden liść jednocześnie, staraj się więc, aby te rysowane były pod ostrym kątem. Unikaj jak ognia czerwonych znaczków. W Trial Mode zasada jest taka sama.
- Przejdź Battle Mode Lv. 1
- Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 10 punktów.
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Odblokowane Battle Mode Lv. 2 i 3 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Odblokowane Trial Mode i Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #9 - Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Karta #044 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 5 punktów.
- Karta #047 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 20 punktów.
The Ugly Chocoling
Vol. 1 Find That Fiery Chocobo
- Gdzie jest książka?:
- Mt. Magma, obok jeziora lawy.
- Poziom trudności:
- Niski.
- Zadanie:
- Twoim zadaniem jest znalezienie ognistego chocobo w tłumie innych ptaków, korzystając z pomocy szkła powiększającego. Steruj nim wodząc stylusem po miniaturowej mapie na dolnym ekranie, a powiększony obraz danego fragmentu wyświetli ci się na górnym. Kiedy już namierzysz ognistego chocobo, potrzymaj go chwilę w świetle szkła powiększającego, aby zdobyć punkt. W Battle Mode wygrywa ten, kto najszybciej zdobędzie trzy punkty. W Trial Mode celem jest zdobycie jak największej ilości punktów w czasie 60 sekund.
- Strategia:
- Ognisty chocobo rzuca się w oczy dzięki płomieniom, które zostawia za sobą. Staraj się jak najszybciej poruszać stylusem po dolnym ekranie, aby zbadać cały obszar choćby przez ułamek sekundy. Jeżeli gdzieś mignie ci płomień, szybko wróć na to miejsce i przytrzymaj lupę nad ptakiem. O ile nie masz tragiczne złego wzroku, gra okaże się łatwa.
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 10 punktów
- Odblokowane Battle Mode Lv. 1, 2 i 3 ? Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 3 punktów.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #5 - Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Karta #019 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 8 punktów.
- Karta #020 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 12 punktów.
Vol. 2 Flaming Frenzy
- Gdzie jest książka?:
- Mt. Magma, obok kryształu ognia
- Poziom trudności:
- Średni.
- Zadanie:
- Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej monet w czasie jednej minuty. Skieruj chocobo do jeziorka na środku planszy, aby wokół niego pojawiła się wodna bańka, a następnie wbiegnij w płomień, który zostawia za sobą ognisty chocobo, aby ten zgasł, zmieniając się w monetę. Możesz uderzać prowadząc w ich kierunku linię stylusem, sprawiając, że zgubią zebrane przez siebie monety. Za każde wejście w płomień bez bańki oraz za każdy cios, który cię dosięgnie, tracisz gubisz jedną monetę.
- Strategia:
- Grając na dwóch pierwszych poziomach trudności skup się po prostu na zebraniu jak największej ilości monet ? Jailbird'y nie będą cię atakować, a same nie są na tyle sprawne, żeby wygrać w uczciwej walce. Problem pojawia się od trzeciego poziomu wzwyż ? tam skupić się należy na walce z przeciwnikami i zbieraniu monet w wolnych chwilach. Jak tylko któryś z oponentów zbliży się do ciebie, atakuj. Jak cios dosięgnie celu, nie rzucaj się od razu na monetę, bo dostaniesz od razu w zęby w kontrataku ? zamiast też uderz przeciwnika po raz drugi i wtedy zabierz się za zbieranie tego, co z niego wypadło. Uważaj, aby nikt nie wepchnął cię w ogień, kiedy nie masz wokół siebie bańki.
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Odblokowane Battle Mode Lv. 2 i 3 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Odblokowane Battle Mode Lv. 4 i 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Chocobo #4 - Przejdź Battle Mode Lv. 2.
- Karta #021 - Przejdź Battle Mode z wynikiem co najmniej 10 punktów.
- Karta #023 - Przejdź Battle Mode z wynikiem co najmniej 20 punktów.
Unicorn and the Town Musicians
Vol. 1 Mimic That Melody
- Gdzie jest książka?:
- Las, niedaleko uskoku.
- Poziom trudności:
- Bardzo niski.
- Zadanie:
- Zadanie polega na zapamiętaniu dźwięków słyszanych w trakcie muzycznego fragmentu. Naciskaj na odpowiednie pola, aby skierować na nie swojego chocobo. Upewnij się, że w odpowiednim momencie utworu stoi on na odpowiednim polu. Gra kończy się po popełnieniu 3 błędów.
- Strategia:
- Nie musisz nawet słuchać melodii, aby przejść tą minigrę. Skup się na dolnym ekranie i przy każdym fragmencie muzycznym zapamiętaj kolejność w jakiej poruszają się pola z instrumentami. W jednej sekwencji może ich być maksymalnie 5, więc spamiętanie ich nie powinno być problemem. Pamiętaj, że musisz stać na odpowiednim polu tylko w momencie, kiedy zabrzmi odpowiedni dźwięk, nie bój się więc zmienić swojej pozycji od razu po jego usłyszeniu. Trzeba się naprawdę bardzo postarać żeby tu przegrać.
- Przejdź Battle Mode Lv. 2
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 15 punktów
- Odblokowane Battle Mode Lv. 1, 2 ? Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 5 punktów.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 3 ? Przejdź Battle Mode Lv. 2.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #8 - Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Karta #037 - Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Karta #039 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 20 punktów.
- Karta #085 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 5 punktów.
Vol. 2 Symphonic Survivor
- Gdzie jest książka?:
- Las, obok kryształu ziemi.
- Poziom trudności:
- Bardzo niski.
- Zadanie:
- Zadanie polega na zapamiętaniu dźwięków słyszanych w trakcie muzycznego fragmentu. Naciskaj na odpowiednie pola, aby skierować na nie swojego chocobo. Upewnij się, że w odpowiednim momencie utworu stoi on na odpowiednim polu. Poprowadź linię w kierunku przeciwnika, aby go uderzyć i odepchnąć.Gra kończy się po popełnieniu 3 błędów.
- Strategia:
- Chodzi dokładnie o to samo co w pierwszej części książki, z dwoma tylko różnicami. Po pierwsze, tym razem mamy cztery pola z dźwiękami, a nie trzy. Po drugie, zamiast przemieszczać naszego chocobo poprzez kliknięcie, musimy poruszać się pokazują mu gdzie ma iść (tak jak podczas normalnej gry). Gra staje się kłopotliwa podczas walki z Volgiem, ponieważ ten dosyć długo nie będzie się chciał poddać. Spróbuj go wtedy zepchnąć z pola w odpowiednim momencie, aby pomóc mu przegrać. Oprócz tego, postępuj tak jak ostatnio.
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Przejdź Battle Mode Lv. 2
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Odblokowany Battle Mode Lv. 2 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 3 ? Przejdź Battle Mode Lv. 2.
- Odblokowane Battle Mode Lv. 4 i 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Chocobo #11 - Przejdź Battle Mode Lv. 5.
- Karta #038 - Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Karta #041 - Przejdź Battle Mode z wynikiem co najmniej 10 punktów.
- Karta #088 - Przejdź Battle Mode z wynikiem co najmniej 15 punktów.
Shiva and Ifrit
Vol. 1 Lunging for Lasans
- Gdzie jest książka?:
- Las, przy korzeniu.
- Poziom trudności:
- Średni.
- Zadanie:
- Celem jest zebranie jak największej ilości owoców, przy jednoczesnym unikaniu spadających sopli i kul ognistych. Przesuwaj chocobo wodząc po ekranie i łap spadające owoce. Jeżeli oberwiesz soplem lub kulą ognistą, klikaj na swojego bohatera, aby go odmrozić/zgasić. W Battle Mode wygrywa ten, kto zbierze najwięcej owoców w ciągu 45 sekund. W Trial Mode zbieranie kończy się w momencie wpadnięcia na sopel lub ognistą kulę po raz trzeci.
- Strategia:
- Skup się, aby zebrać jak najwięcej owoców na samym początku. Battle Mode nie jest trudne 0 ? minimalne zdolności manualne wystarczą do tego, żeby poradzić sobie z każdym, nawet z Volgiem. W Trial Mode zacznij od zbierania wszystkich owoców jakie lecą, a kiedy gra zacznie niebezpiecznie przyspieszać, skup się na unikaniu pocisków i łapaniu po jednym owocu na cykl. W razie problemów ćwicz do skutku.
- Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 20 punktów
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Odblokowane Trial Mode i Battle Mode Lv. 2, 3 i 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #10 - Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Karta #003 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 30 punktów.
- Karta #004 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 45 punktów.
- Karta #049 - Przejdź Battle Mode Lv. 1.
Vol. 2 Leaping for Lunchiles
- Gdzie jest książka?:
- Podwodna świątynia, wschodnia wyspa.
- Poziom trudności:
- Niski.
- Zadanie:
- Celem jest zebranie jak największej ilości owoców, przy jednoczesnym unikaniu sopli i kul ognistych. Przesuwając chocobo płynnym ruchem, rzucaj go tak, aby doleciał do korony drzewa, zbierając po drodze jak najwięcej owoców. Jeżeli uderzysz w sopel lub ognistą kulę, klikaj na swojego bohatera, aby go odmrozić/zgasić. W Battle Mode wygrywa ten, kto zbierze najwięcej owoców w ciągu 45 sekund. W Trial Mode zbieranie kończy się w momencie wpadnięcia na sopel lub ognistą kulę po raz trzeci.
- Strategia:
- Zadanie nie różni się zbytnio od tego, co było ostatnio. Wtedy owoce leciały do ciebie, teraz ty musisz lecieć do owoców. Na wyższych poziomach Battle Mode staraj się rzucać swojego chocobo po długim łuku z jednej strony na drugą, aby jak najwięcej owoców zebrał. Po kilku grach nauczysz się tak rzucać, aby unikać zamrożenia/podpalenia. Trial Mode jest dużo łatwiejszy niż ostatnio, więc w zasadzie nic tu nie powinno sprawić poważnych problemów.
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 30 punktów.
- Odblokowane Battle Mode Lv. 1, 2 i 3 ? Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 5 punktów.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #12 - Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Karta #006 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 5 punktów.
- Karta #053 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 10 punktów.
- Karta #054 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 20 punktów.
The Boy Who Cried Leviathan
Vol. 1 Underwater Escapades
- Gdzie jest książka?:
- Podwodna świątynia, obok wiru wodnego.
- Poziom trudności:
- Wysoki.
- Zadanie:
- Celem gry jest dopłynięcie jak najdalej, unikając zderzenia ze ścianami i przeszkodami. Poruszaj stylusem w górę i w dół, aby chocobo nabierał wysokości, przestań poruszać, aby zaczął opadać. Każda kolizja z sufitem i dnem, jak i z przeszkodami, oznacza utratę życia. W Battle Mode wygrywa ten, kto jako jedyny nie straci trzech żyć. W Trial Mode liczy się odległość, jaką chocobo przepłynął zanim stracił życie.
- Strategia:
- Jedna z trudniejszych gier, wymagająca dokładności i opanowania. Staraj się poruszać stylusem i unosić go w jednym rytmie ? takim, który pozwoli naszemu ptakowi płynąc w miarę stabilnie przed siebie. Przeszkody staraj się omijać górą, bo w ten sposób łatwiej utrzymać kontrolę nad pływakiem. Nie trać zimnej krwi w obliczu porażki ? gra nie jest niemożliwa do przejścia, po kilku próbach napewno się z nią uporasz.
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 20 m.
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Odblokowane Battle Mode Lv. 1, 2 i 3 ? Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 10 m.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #13 - Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Karta #055 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 100 m.
- Karta #056 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 150 m.
Vol. 2 Bubbling Barrage
- Gdzie jest książka?:
- Podwodna świątynia, obok kryształu wody
- Poziom trudności:
- Niski.
- Zadanie:
- Wygrywa ten, kto w czasie 90 sekund nakarmi Leviathana największą ilością ryb. Płyń chocobo i łap w sieć złote ryby, które tworzy Leviathan, a następnie dopłyń do jego paszczy, aby zdeponować ładunek. Na raz możesz mieć tylko trzy ryby. Poprowadź linię w stronę oponenta, aby zaszarżować, wytrącając mu jego zdobycz.
- Strategia:
- Na samym początku płyń w stronę górnego-prawego rogu, a znajdziesz się bezpośrednio na Leviathanem. Trzymaj się ciągle mniej-więcej połowy jego długość, na górnym ekranie obserwując w którą stronę się zwinie podczas tworzenia ryb. Jeżeli w twoją, to wpłyniesz prosto do wiru z rybami. Jeżeli przeciwną, płyń prostopadle w kierunku jego ogona, a dopłyniesz do ryb równie szybko. Nie atakuj innych ? zdobędziesz lepszy wynik, jeżeli poświęcisz swoją uwagę rybołówstwu, a nie walce.
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Przejdź Battle Mode Lv. 2 z wynikiem powyżej 15 punktów
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Odblokowane Battle Mode Lv. 2 i 3 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #19 - Przejdź Battle Mode Lv. 5.
- Karta #057 - Przejdź Battle Mode Lv. 4 z wynikiem powyżej 10 punktów.
- Karta #059 - Przejdź Battle Mode Lv. 5 z wynikiem powyżej 20 punktów.
The Three Little Piggies
Vol. 1 Puzzled Little Piggies
- Gdzie jest książka?:
- Podwodna świątynia, obok Sahagina.
- Poziom trudności:
- Wysoki.
- Zadanie:
- Celem gry jest przeniesienie jak największej ilości klocków na pola w kształcie domków, przed upływem czasu. Kieruj swojego chocobo nad kolorowe klocki porozsiewane po mapie, podnoś je i opuszczaj na szablon domków tak, aby się dopasowały. Im większy klocek położy się jednorazowo, tym więcej punktów się zyska. Za położenie klocka kompletującego dany domek, gracz zyskuje premię.
- Strategia:
- Gra przyjemna, ale trudna na wyższych poziomach Battle Mode, kiedy musimy walczyć z Volgiem. Staraj się szybko wystartować, złapać największy klocek jaki trafisz i położyć go na największym domku zanim zrobi to ktoś z konkurencji. Potem kontynuuj wysiłki normalnie, obserwując górny ekran. Jeżeli jakiś domek będzie już prawie skompletowany, obadaj jakich brakuje mu kawałków i przyczaj się gdzieś. Nie możesz pozwolić Volgowi zebrać premie za domki, więc musisz być tą osobą, która skończy każdy domek. Trial Mode jest na tyle prosty, że nikt nie powinien mieć z nim problemów.
- Przejdź Battle Mode Lv. 5
- Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 40 punktów.
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Odblokowane Battle Mode Lv. 1, 2 i 3 ? Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 5 punktów.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #14 - Przejdź Battle Mode Lv. 2.
- Karta #109 - Battle Mode Lv. 4.
- Karta #111 - Przejdź Trial Mode z wynikiem co najmniej 50 punktów.
Vol. 2 Hide and Shriek
- Gdzie jest książka?:
- Wierza Technolith, drugie piętro.
- Poziom trudności:
- Wysoki.
- Zadanie:
- Każdy gracz startuje z trzema życiami. Wygrywa ten, kto doczeka utraty wszystkich żyć swoich przeciwników. Zadanie polega na uciekaniu i ukrywaniu się przed dwoma Tonberry, które starać się będą dźgnąć gracza nożem. Prowadź linię w stronę przeciwnika, aby uderzyć go i odepchnąć. Przeciwnicy, którzy stracą wszystkie życia, sami zmieniają się w Tonberry, podwyższając poziom trudności pozostałym graczom.
- Strategia:
- Gra jest dosyć frustrująca kiedy staramy się ją przejść bez straty życia. Na ostatnim poziomie o pomyłkę jest bardzo łatwo. Podczas gry staraj się nie patrzeć na dolny ekran, bo na górnym wszystko znacznie lepiej widać. Na samym początku biegnij na prawo i zaszyj się w prawym dolnym rogu na tak długo, na ile będziesz mógł. Kiedy Tonberry cię zauważy, staraj się zgubić go biegając wokół któregoś z domków. Nie zaszkodzi też, jeżeli podczas ucieczki skierujesz się w stronę któregoś przeciwnika, bo jest szansa, że odciągnie od ciebie uwagę pogoni. Uważaj podczas gry z więcej niż jednym przeciwnikiem ? ci, którzy stracą już 3 życia, sami zmieniają się w Tonberry, ale znaczek na górnym ekranie dalej będą wyglądać jak aktywni gracze. Bardzo łatwo jest stracić życie nieuważnie wpadając na zielonego karzełka, który wydawał się być przeciwnikiem. Atakuj przeciwników wypychajac ich z kryjówek, aby Tonberry były zajętę czymś innym, niż gonieniem właśnie ciebie.
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Przejdź Battle Mode Lv. 2
- Odblokowane Battle Mode Lv. 2 i 3 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #15 - Przejdź Battle Mode Lv. 5.
- Karta #110 - Przejdź Battle Mode Lv. 2 bez straty życia.
- Karta #112 - Przejdź Battle Mode Lv. 5 bez straty życia.
Mini Red Riding Hood
Vol. 1 Lightning-Fast Labirynth
- Gdzie jest książka?:
- Wierza Technolith, trzecie piętro.
- Poziom trudności:
- Bardzo niski.
- Zadanie:
- Zadanie polega na przejściu labiryntu w jak najkrótszym czasie, unikając napotkanych przeszkód oraz ścian. Trzymaj stylus na swoim chocobo i prowadź go przez labirynt. W wypadku kolizji, gracz cofany jest do ostatniego punktu kontrolnego.
- Strategia:
- Gra łatwa, prosta i przyjemna ? przejdź cały labirynt, unikając elektryzujących ścian i przeszkód. Na początku skup się na dokładności, później trasa stanie się dla ciebie na tyle łatwa, że przez większość labiryntu będzie można wręcz przebiec. Przeciwnicy cię nie obchodzą ? można przez nich przechodzić niczym przez powietrze.
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 45 sekund
- Odblokowane Battle Mode Lv. 1, 2 i 3 ? Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 5 minut.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 4 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 4.
- Chocobo #18 - Przejdź Battle Mode Lv. 5.
- Karta #079 - Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 90 sekund.
- Karta #081 - Przejdź Trial Mode z czasem poniżej 1 minuty.
Vol. 2 Shocking Shuffle
- Gdzie jest książka?:
- Wierza Technolith, obok kryształu światła.
- Poziom trudności:
- Niski.
- Zadanie:
- Zadanie polega na unikaniu strumienia elektryczności wystrzeliwanego przez Ramuha. Każdy gracz startuje z trzema życiami, a zetknięcie z wiązką oznacza utratę jednego z nich. Poprowadź linię w kierunku przeciwnika, aby zaszarżować i odepchnąć go. Taki sam manewr można wykonać wobec samego Ramuha.
- Strategia:
- Cała filozofia tej zabawy polega na bieganiu dookoła Ramuha. Na wyższych poziomach trudności dobrze jest zaszarżować na przeciwników, aby wepchnąć ich na wiązkę piorunów. Gra trochę trudniejsza niż pierwsza część, ale ciągle łatwa ? raczej nikt nie powinien mieć z nią problemów.
- Przejdź Battle Mode Lv. 3
- Przejdź Battle Mode Lv. 4
- Przejdź Battle Mode Lv. 2
- Odblokowany Battle Mode Lv. 2 ? Przejdź Battle Mode Lv. 1.
- Odblokowany Battle Mode Lv. 3 ? Przejdź Battle Mode Lv. 2.
- Odblokowane Battle Mode Lv. 4 i 5 ? Przejdź Battle Mode Lv. 3.
- Chocobo #20 - Przejdź Battle Mode Lv. 5.
- Karta #080 - Przejdź Battle Mode Lv. 2 bez straty życia.
- Karta #083 - Przejdź Battle Mode Lv. 4 bez straty życia.
Legend of the Crystals
- Gdzie jest książka?:
- Po drugiej stronie portalu na skwerku.
- Poziom trudności:
- Niski.
- Zadanie:
- Zadanie polega na odbijaniu kryształu w kierunku przeciwnika i trafieniu w oko Bebuzzu, przy jednoczesnym chronieniu Irmy. Zasady są bardzo podobne prastarego Ponga, jednak zamiast paletek używamy swojego chocobo. Każde odbicie ładuje kryształu ładuje ci pasek energii. Uderz kryształ jednocześnie z Volgiem, aby użyć podwójnego ataku, przechodzącego przez obronę przeciwników. Zablokuj podwójny atak przeciwników razem z Volgiem, aby odbić go swoją podwójną obroną. Wygrywa drużyna, która 21 razy trafi w swój cel.
- Strategia:
- Walka z ostatnim bossem to nic innego, jak mecz Ponga. Chroń Irmę przed uderzeniami, i używaj podwójnego ataku. Nie zdarzyło mi sie jeszcze, aby Bebuzzu użył podwójnego ataku, ale nawet jakby to zrobił, to nie powinno to niczemu zaszkodzić. Gracie do 21 punktów, a porażka tutaj jest praktycznie niemożliwa.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.