Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Przedmioty w Chrono Cross spełniają bardzo istotną rolę, zarówno w fabule, jak i w ich wykorzystywaniu podczas przechodzenia gry. Użycie danego przedmiotu wymaga wybrania go tuż przy celu, z okienka które pojawia się gdy naciśniemy kwadrat (przypomina to system przygodówek). Poniższy artykuł podzieliłem na opis przedmiotów taki jaki pojawia się w grze (w oknie z przedmiotami), opis własny, który wypisałem tylko w co poniektórych (zawiera on fragmenty fabuły więc przestrzegam przed spoilerami), znalezienie oraz użycie. Przedmioty Frozen Flame i Pendant, nie wymagają żadnego użycia, ale są ważne dla scenariusza, stąd ich obecność.
Ancient Fruit
Opis: Owoc starożytnych plantacji, uprawianych przez plemię Beeba, do oswajania dzikich Wingapedes.
Znalezienie: Po przybyciu do Hydra Marshes (Home World) udaj się na lewo, aż dojdziesz do stworka Beeba'y. Po krótkiej konwersacji, będzie skory do bitki. Pokonaj go, a podaruje ci owoc.
Użycie: Udaj się do otwartej przestrzeni, kawałek dalej od planszy na której odbyła się walka z Beeba'ą i użyj Beeba Flute, a pojawi się Wingapede. Dzięki posiadaniu Ancient Fruit, ważka przeniesie cię na swym grzbiecie do Gaea's Navel. Możesz później odnawiać zapasy owoców, prosząc o nie Beeba'ę.
Angry Scalpula
Opis: Te łopatki noszą ślady nienawiści. Prawdopodobnie właściciel czuł nienawiść do samego siebie...gdy był żywy.
Znalezienie: Przeszukaj notatnik w jaskini pod wodospadem w Shadow Forest (Another World).
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe fragmenty szkieletu Skelly'ego i udaj się do domu jego babci w Terminie (Another World), a stanie się on częścią twojej drużyny.
Aroma Pouch
Opis: Użyty sprawia, że nasiona i rośliny przylegają do ciebie by łatwiej było je zbadać.
Znalezienie: Otwórz skrzynie w jaskini pod wodospadem w Shadow Forest (Another World).
Użycie: Podejdź do rośliny po lewej, górnej stronie od wodospadu gdzie znajdował się Aroma Pouch i zbadaj ją, a przy drużynie pojawi się nasionko. Zwab nim małego bulwiastego potwora do większej sztuki blokującej przejście obok wspomnianego wodospadu.
Astral Amulet
Opis: Mały, gwiezdno - kolorowy amulet
Opis 2: Jest to tajemniczy, drewniany amulet, umieszczony w małym fioletowym woreczku, na którym widnieje złote godło królewskiego rodu Zeal, z którego pochodziła Schala. Nie wiele wiadomo ogólnie na temat tego przedmiotu, możliwe że wcześniej należał właśnie do Schali. Posiada moce do przemieszczania się miedzy wymiarami Home i Another.
Znalezienie: Dostajemy od Kid w Guldove, gdy zdecydujemy się na quest poszukiwania Hydra Humour. Jeśli odmówimy, podaruje nam go Harle.
Użycie: Udaj się na Opassa Beach do małego zielonego portalu, a będziesz przemieszczać się pomiędzy światami Home i Another. Możesz także użyć go w Hydra Marshes (Home World) w takim samym portalu by ponownie dostać się do domku Sprigg.
Beeba Flute
Opis: Tajemniczy flet z plemienia Beeba. Pozwala oswoić nawet najdzikszego Wingapede.
Znalezienie: W Hydra Marshes (Home World) udaj się na lewo i pokonaj Beeba'ę.
Użycie: Podczas questu zdobywania Hydra Humour w Hydra Marshes (Home World), użyj na otwartym skrawku przestrzeni, w sekcji organicznej po lewo od wejścia, a przyleci Wingapede. W późniejszej fazie gry w queście z reliktami Dragon Gods, użyj go tam ponownie, posiadając Ancient Fruit, a ważka zabierze cię do Gaea's Navel.
Bellflower
Opis: Niebieski kwiat rosnący tylko w Fossil Valley.
Opis 2: Jest to rzadki, ulubiony kwiat Dario i Riddel. Dario polubił Bellflower, gdy otrzymał go w podarunku od Riddel (scenka z subquestu z Mastermune) i od tamtej pory często wybierał się do Fossil Valley by je zrywać. W jednym z dialogów, Karsh żartuje nawet, że gdyby mógł, wypełniłby tymi kwiatami cały dom. Według kwiaciarki w Terminie, Bellflower bardzo pasuje do osobowści Dario, gdyż rósł samotnie, tak jak on był często w głębi skryty i samotny. Po śmierci, a raczej zaginięciu rycerza, Glenn i Riddel odwiedzając grób Dario, zawsze kładli na nim jego ukochany kwiat.
Znalezienie: Na górnym szczycie Fossil Valley (Another World), po lewej stronie.
Użycie: Możesz podarować Glenn'owi i Riddel w Terminie, przy grobie Dario lub oddać za 70g.
Big Egg
Opis: Wielkie jajo znalezione w Fossil Valley. Co to za jajo pozostaje niewiadome!
Opis 2: Owe jajo pochodzi od smoczycy, której olbrzymi szkielet widzimy w Fossil Valley. Prawdopodobnie tuż po jej śmierci, wielkie ptaki które tam rezydują, zabrały je do swojego gniazda, uznając za swoje. Smoczyca okazuje się być matką Draggy'ego i po ponownych odwiedzinach wraz z małym smokiem, mówi mu (a raczej jej duch), że zawsze będzie w jej sercu.
Znalezienie: W Fossil Valley (Another World) ukradnij je z gniazda wielkiego ptaka (możesz później albo uciec, albo skopać mu piórska).
Użycie: W Fort Dragonia (Home World) podczas questu odzyskiwania ciała przez Serge'a, zjedź windą na sam dół i włóż jajo do aktywnego inkubatora. Wyjdzie z niego Draggy, który dołączy do drużyny.
Black Relic
Opis: Specjalna nagroda otrzymana od Black Dragon God w Marbule.
Znalezienie: Pokonaj Black Dragon'a w Marbule (Another World), po wypełnieniu questu ratowania alternatywnego Marbule (Another World).
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe relikty i udaj się do Steeny w Guldove (Another World), by otrzymać Dragon Tear.
Blue Relic
Opis: Specjalna nagroda otrzymana od Water Dragon God na Water Dragon Isle.
Znalezienie: Pokonaj Blue Dragon'a na Water Dragon Isle (Home World)
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe relikty i udaj się do Steeny w Guldove (Another World), by otrzymać Dragon Tear.
Book of Poems
Opis: Wygląda jak skromna, ręcznie-wykonana książka, zdobiona trawiastym wzorem.
Opis 2: Jest to książka z wierszami napisana przez kelnerkę w Arni Village, pracującą w kuchni Belchy, która pragnie zostać poetką, znaną również poza El Nido. Gdy spotykamy ją po raz pierwszy w Arni (Home World) możemy poznać próbkę jej talentu (bardzo ładny wiersz swoją drogą ^^). W Arni z Another World, ta sama kelnerka porzuciła swoje marzenia o poezji.
Znalezienie: Po pokonaniu FATE w Chronopolis idź do w Arni (Home World) i porozmawiaj z kelnerką stojącą w kuchni Belchy, a po wysłuchaniu wiersza podaruje ci książkę.
Użycie: Udaj się do tej samej kelnerki w Arni (Another World) i pokaż jej książkę, a otrzymasz Rainbow Shell.
Card Key
Opis: Karta dostępu stworzona przez futurystyczną technologię, dzięki której niemożliwe jest jej skopiowanie.
Znalezienie: Na czwartym piętrze Chronopolis w pomieszczeniu po lewo.
Użycie: Pozwala dostać się do poziomu B1, poprzez windę w Chronopolis.
Chrono Cross
Opis: Uniwersalny, zaginiony element siódmego koloru.
Opis 2: Tytułowy Chrono Cross jest potężnym, tajemniczym artefaktem, powstającym z połączenia Tear of Hate i Tear of Love, poprzez ołtarz, zbudowany przez starożytnych Dragonians w Divine Dragon Falls. Pod sam koniec gry natura tego przedmiotu zostaje ujawniona przez ducha Crono. Cytując jego słowa: "Chrono Cross potrafi przekraczać czas i przestrzeń, łączyć ludzkie myśli i uczucia, przenosić wspomnienia, wytwarzać dźwięki sześciu elementów i łączyć je w jedną melodię". Dzięki jego mocy, możliwe jest pokonanie Time Devourer'a, wyzwolenie od niego Schali i połączenie z powrotem wymiarów Home i Another. Na powstanie przedmiotu, najprawdopodobniej miał wpływ również Belthasar, którego celem było by zdobył go Serge i wykorzystał do ocalenia Schali i świata.
Znalezienie: Użyj Tear of Hate i Tear of Love na ołtarzu w jaskini w Divine Dragon Falls (Another World), po pokonaniu FATE.
Użycie: Podczas końcowej walki z Time Devourer'em, użyj po kolei elementów: żółty, czerwony, zielony, niebieski, czarny i biały, a następnie Chrono Cross'a jako elementu. Otrzymasz dzięki temu prawdziwe, oficjalne zakończenie gry. Możesz także użyć w New Game + w domku Sprigg (wcześniej musisz dostać się tam przez Hydra Marshes - Home World, używając Astral Amulet w zielonym portalu), a dołączą do ciebie wszystkie zdobyte wcześniej postacie zapisane na karcie pamięci.
Decor Shield
Opis: Piękna tarcza stworzona do celów ozdobnych, kompletnie nie nadająca się do walki.
Znalezienie: W Viper Manor (Another World) w pokoju wypełnionym pułapkami.
Użycie: Umieść tarczę na zbroi która jest jej pozbawiona, a otworzy się tajemne przejście.
Dragon Emblem
Opis: Tradycyjny herb, przekazywany z pokolenia na pokolenie w Dragon Shrine. Wygląda znajomo...
Znalezienie: Podaruje ci go Direa w Guldove (Another World), gdy pokażesz jej Tear of Hate.
Użycie: Pokaż strażnikowi namiotu Steeny w Guldove (Home World), a wpuści cię do środka.
Dragon Tear
Opis: Legendarny skarb, umożliwiający właścicielowi, zamianę ciał.
Opis 2: Dragon Tear jest legendarnym artefaktem starożytnych Dragonians, który umożliwia zamianę ciał dwóch istot i aktywację Fort Dragonia. Podarowany w dalekiej przeszłości szamanowi z Guldove, około roku 1020 A.D., Dragon Tear z Another World, został skradziony pod tajnym rozkazem Lynx'a i dostarczony do Viper Manor. Generał Viper pragnął posiadać artefakt, by powstrzymać inwazję Porre, podczas gdy Lynx skrycie knuł plan, by za jego pomocą dokonać zamiany ciał z Serge'm i dostać się do Frozen Flame w Chronopolis. Gdy Lynx zwabił Serge'a w pułapkę w Fort Dragonia, odbierając mu ciało i dając w zamian własne, Dragon Tear rozpadł się na kawałki, z których Karsh i reszta Acacia Dragoons pozbierali fragment nazwany później Tear of Hate. Dragon Tear z Home World w którego posiadaniu była Steena, umożliwił Serge'owi, ponowne odzyskanie dawnego ciała w Fort Dragonia. Chwilę po tym procesie Dragon Tear z tego świata również się roztrzaskał, tym razem zostawiając po sobie Tear of Love. Połączenie Tear of Hate i Tear of Love w Divine Dragon Falls owoucuje powstaniem Chrono Cross'a.
Znalezienie: Zbierz wszystkie 6 reliktów, po pokonaniu wszystkich smoków i udaj się do Steeny w Guldove (Home World).
Użycie: Pozwoli na ponowne odwiedziny w Fort Dragonia (Home World), w celu odzyskania ciała Serge'a.
Einlanzer
Opis: Legendarny smoczy miecz, którego używał Garai. Jest to jedyny miecz potrafiący pokonać złowieszczą aurę Masamune.
Opis 2: Einlanzer jest świętym mieczem stworzonym w przeszłości przez Dragonians, który posiada w sobie potężną moc elementów, opozycyjną do złej mocy Masamune. Niewiadomo dokładnie kiedy został wykuty, prawdopodobnie po wyginięciu Dragonians wpadł w ręce ludzi i od tamtej pory używali go najsilniejsi wojownicy. Był on również przekazywany z pokolenia na pokolenie przez rycerzy z tytułem Grandmaster, dowodzącymi Acacia Dragoons na polu bitwy. Pierwszym znanym właścicielem miecza jest Garai, po jego śmierci dzierżył go Dario. Nie trwało to długo, bo po zniknięciu rycerza na Isle of the Damned (Home World), oręż pozostał on na wyspie, a w Another World został odnaleziony i położony na jego grobie w Terimnie. Ostatnim właścicielem miecza staje się syn Garai'a i brat Dario, Glenn, kultywując honorową tradycję rycerską.
Znalezienie: Pokonaj Garai'a na Isle of the Damned (Home World). Możesz także zabrać Glenn'a do grobu Dario w Terminie (Another World), by uzyskać drugi bliźniaczy miecz.
Użycie: Einlanzer z Home World umożliwia dostanie się do Dead Sea, Einlanzer z Another World wraz z drugim, staje się bronią Glenn'a.
Explosive
Opis: Ładunek wybuchowy używany przez drużynę wykopaliskową. Używać z rozwagą!
Znalezienie: Porozmawiaj z jednym z członków drużyny wykopaliskowej w podziemiach Earth Dragon Isle (Home World).
Użycie: Użyj blisko żółwiowych stworów (Rockroach) na Earth Dragon Isle (Home World), by zablokować nimi piaskowe gejzery.
Fiddler Crab
Opis: Statuetka kraba z kleszczem lśniącym jak niebieski klejnot. Powiadają, że posiada zdolność kontrolowania fal.
Znalezienie: Pokonaj Sage'a z Marbule na S.S. Zelbess (Home World), a podaruje ci go.
Użycie: Gdy płyniesz łodzią użyj blisko wejścia do Dead Sea, a droga stanie dla ciebie otworem.
Frozen Flame
Opis: Historia Frozen Flame jest niezwykle zawiła, przewija się przez ogromną część fabuły Chrono Sagi, stanowiąc jeden z jej najważniejszych wątków. Pochodzenie przedmiotu, sięga czasów prehistorycznych, a konkretnie roku 65 000 000 B.C., kiedy to odłamał się od skorupy Lavosa, gdy stwór przybył na Ziemię z kosmosu, zderzając się z jej powierzchnią. W roku 3 000 000 B.C., kontakt z Frozen Flame nawiązali dawni prymitywni ludzie, dzięki czemu gwałtownie ewoluowali i nabyli zdolność magii. Według drugiej części Chrono Sagi - Radical Dreamers, można przypuszczać że Frozen Flame był wykorzystywany w Królestwie Zeal w roku 12 000 B.C., jako komunikator, pobierający energię Lavosa, poprzez Mammon Machine. Po upadku królestwa, leżał bezczynnie poszukiwany przez wielu śmiałków, jako największy skarb w dziejach świata, zapewniający nieśmiertelność, sławę, potęgę, bogactwo, szczęście, jednym słowem, wszystkie ludzkie pragnienia. W dalekiej przyszłości w roku 2300 A.D., został prawdopodobnie odnaleziony przez Belthasar'a i umieszczony w centrum Chronopolis, jako obiekt badań i być może źródło zasilania instytutu. Pojawienie się Frozen Flame w El Nido, było wywołane przyzwaniem go, o całe 10 000 lat wstecz, z roku 2400 A.D., wraz z całym Chronopolis, przez budzącego się Lavosa, (owo wydarzenie nosi nazwę Time Crash). Ponownie, Frozen Flame stał się obiektem niezliczonych legend, mitów i poszukiwań, tym razem będąc poza ludzkim zasięgiem w Chronopolis, wykorzystywany przez jego centralny komputer FATE, do kontroli 6 boskich smoków w El Nido i sprawowania władzy w całym archipelagu. Wszystko byłoby bez zmian, gdyby nie pamiętna burza w roku 1006 A.D., która unieszkodliwiła FATE na krótki czas. W tym samym czasie Miguel i Wazuki wyrzuceni w czasie sztormu na wyspę Chronopolis, przynieśli ze sobą chorego Serge'a. Wiedziony ojcowskim instynktem Wazuki zabrał syna do Frozen Flame, który uzdrowił rany chłopca, czyniąc go również swoim orędownikiem (Arbiter). Od tej pory Serge jako jedyny mógł nawiązywać kontakt z Frozen Flame, czym pozbawił FATE możliwości korzystania z Płomienia. Po odzyskaniu świadomości, FATE przejęła kontrolę nad ciałem Wazuki'ego, zmieniając go w Lynx'a, swoją biologiczną wersje, mającą pozyskać ciało Serge'a, by ponownie posiąść dostęp do Frozen Flame. Po walce z FATE w Chronopolis, Frozen Flame trafia w posiadanie Dragon God - połączonych 6 smoków i zostaje zabrany na szczyt Terra Tower. Gdy podchodzimy do niego Serge'm, Frozen Flame, emanuje jasną energią rozpoznając w chłopaku, swojego orędownika. Po tym jak wieża zaczyna się rozpadać, Frozen Flame znika, zabrany prawdopodobnie przez Belthasar'a, a dalsze losy na temat legendarnego przedmiotu pozostają nieznane.
Garai Keepsake
Opis: Po prostu stare lustro. Dlaczego mówi się że to pamiątka po Garai'u, nigdy nie będzie wiadome.
Opis 2: Owe lustro należało do Garai'a i trzymał je jako pamiątkę, być może należało wcześniej do jakiegoś członka jego rodziny. Po śmierci rycerza, przechowywał je Radius.
Znalezienie: Podaruje ci je Radius w drodze do Hermit's Hideout.
Użycie: Używaj w Isle of the Damned (oba światy), przy lustrach blokujących przejścia.
Good Backbone
Opis: Kręgosłup z dobrą postawą, który musiał pochodzić od człowieka lubiącego trening w swoim poprzednim życiu.
Znalezienie: W małej jaskini w Hydra Marshes (Another World).
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe fragmenty szkieletu Skelly'ego i udaj się do domu jego babci w Terminie (Another World), a stanie się on częścią twojej drużyny.
Green Relic
Opis: Specjalna nagroda otrzymana od Green Dragon God na Gaea's Navel.
Znalezienie: Pokonaj Green Dragon'a na Gaea's Navel (Home World).
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe relikty i udaj się do Steeny w Guldove (Home World), by otrzymać Dragon Tear.
Green Tinkler
Opis: Dzwoneczek na który reagują bagienne rośliny. Pozwala na otwarcie zablokowanych dróg, bez dotykania tych roślin.
Znalezienie: Porozmawiaj z Dwarf'em w barze Orlhy w Guldove (Another World), po tym jak Kid zostaje chora.
Użycie: Użyj przy roślinach w Hydra Marshes, by móc po nich swobodnie przejść.
Handle
Opis: Wyjmowana rączka, służąca jako dowód, że kasyno oszukuje.
Opis 2: Owa rączka zawiera magnes, dzięki któremu Demi-human zatrudniony przez Fargo na S.S. Zelbess, obraca z ukrytego pokoju, ruletką w kasynie.
Znalezienie: Po zamianie w koty przez Sneff'a na S.S. Zelbess (Home World), udaj się do ukrytego pokoju w sypialni pod kasynem i wyciągnij rączkę z urządzenia.
Użycie: Po odzyskaniu ludzkiej formy udaj się do Fargo na hazardowy rewanż, a oszustwo wyjdzie na jaw.
Heavy Skull
Opis: Ludzka czaszka pomalowana makijażem klowna. Powiadają, że szuka swoich kości i zagubionych wspomnień.
Znalezienie: Podejdź do szkieletu smoka w Fossil Valley (Another World), a wyskoczy z niego czaszka Skelly'ego. Gdy zapyta czy zgodzisz mu się pomóc w zebraniu reszty kości, odpowiedz twierdząco.
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe fragmenty szkieletu Skelly'ego i udaj się do domu jego babci w Terminie (Another World), a stanie się on częścią twojej drużyny.
Heckran Bone
Opis: Kość nogi dzikiego Heckran'a. Wspaniały składnik do robienia zup i gulaszów.
Znalezienie: W pokoju na końcu baru Belchy w Arni Village (Home World).
Użycie: W miejscu gdzie bawi się Poshul (przed quest'em zdobywania łusek komodo), podejdź do niej i pokaż jej kość, a przyłączy się do drużyny.
Hero's Medal
Opis: Jedna z części 3 częściowego zestawu bohatera. Medal udowadnia męstwo jego właściciela.
Znalezienie: W Terminie (Another World), obok domu Zappy, tuż przed pierwszym wyruszeniem do Viper Manor, porozmawiaj z biegającym tam chłopakiem.
Użycie: Pokaż go Pierre'owi w domu Zappy, a przyłączy się do drużyny (nie możesz tego zrobić gdy przyłączysz wcześniej Guile'a lub Nikki'ego). Gdy wyposażysz Pierre'a w Prop Sword, Decor Shield i Hero's Medal, jego parametry podczas walki znacznie wzrosną.
Hydra Humour
Opis: Dystyngowana z fluidów hydry, jedyna znana odtrutka na truciznę Hydry.
Opis 2: Hydra Humour jest odtrutką pochodzącą z ciała Hydry, które zamieszkują Hydra Marshes. Jej unikalność i lecznicze właściwości sprawiły, że ludzie w El Nido polowali na stwory dla zdobycia medykamentu, całkowicie wytrzebiając populacje tych stworzeń w Another World. Przebywając w Home World, mamy do czynienia z ostatnim żyjącym przedstawicielem tego gatunku.
Znalezienie: Jeśli wybierzesz quest ratowania Kid w Guldove udaj się do Hydra Marhes (Home World) i pokonaj Hydre na końcu tej lokacji.
Użycie: Gdy zdobędziesz przedmiot, wróć do Guldove i wręcz go Doc'owi.
Ice Breath
Opis: Zimny oddech Water Dragon'a, posiada moc zamrażania nawet płynnej lawy.
Znalezienie: Na Water Dragon Isle (Home World), porozmawiaj z Water Dragon'em. Nie będziesz mógł zdobyć tego przedmiotu po queście w Fort Dragonia.
Użycie: Użyj go stojąc przy lawie w Mount Pyre, dzięki temu zamrozisz ją, mogąc po niej przejść nie tracąc energii.
Ice Gun
Opis: Szybko-mrożący pistolet, stworzony przez Lucce, dla nianiek, by mogły w razie wypadku ugasić pożar. Trzymać z dala od dzieci!
Znalezienie: W domu Luccy, podczas questu ze wspomnieniami Kid, udaj się do górnego pokoju, po schodach na lewo i zdejmij go ze ściany.
Użycie: Używaj przy płomieniach blokujących drogę w płonącym domu Luccy.
Komodo Scale
Opis: Kolorowa łuska jaszczurki, używana do robienia naszyjników, popularnych w wiosce Arni.
Opis 2: Łuski Komodo są popularne przez młode dziewczyny w wiosce Arni (Home World). Zainteresowanie przedmiotem wykazuje również, mały chłopak imieniem Lolo starający się zdobyć je dla dziewczyny imieniem Kiki, starając się o jej względy. Co ciekawe, w Another World nikt z Arni nie wykazuje zainteresowania łuskami, a naszyjnikami z Rainbow Shell.
Znalezienie: Możesz porozmawiać w Arni z rybakiem obok wielkiej ryby, gdy powiesz mu "You're probably right", wręczy ci jedną łuskę. Łuski o które prosi cię Leena, dostaniesz automatycznie po złapaniu trzech Komodo Pops w Lizard Rock, jednemu - zastępując drogę kamieniem, drugiemu - spadając na niego ze skały, trzeciemu - ściągając się z nim w biegu.
Użycie: Łuskę daną przez rybaka możesz wręczyć Lolo stojącemu pomiędzy dwoma chatami, w zamian ze element Uplift.
Life Sparkle
Opis: Energia botaniczna, która ożywi NeoFio - stworzoną przez człowieka formę życia, pół-człowieka, pół-roślinę.
Znalezienie: W Hydra Marhes (Another World), pokonaj gobliny w miejscu gdzie była Hydra w Home World i otwórz skrzynię.
Użycie: Udaj się na balkon na szczycie Viper Manor (Another World) i użyj przy sadzawce w której znajduje się NeoFio, a przyłączy się do drużyny.
Manor Key
Opis: Klucz do drzwi frontowych Viper Manor, pożyczony od starego stajennego. Klucz nosi insygnia Viper Manor.
Znalezienie: Podczas nocnego natarcia na Viper Manor, nakarm smoki w stajni obok i weź klucze z półki po prawej.
Użycie: Otwórz nimi drzwi do Viper Manor.
Medical Book
Opis: Książka "Crey's Anatomy", zawiera tajniki ludzkiego ciała.
Opis 2: Pomijając opis przedmiotu, według dialogu Doc'a, można stwierdzić że książka posiada informacje na temat wszystkich gatunków stworzeń. Biorąc pod uwagę że znajdujemy ją w Dead Sea - zaawansowanym świecie z dalekiej przyszłości, nie ma się czemu dziwić. Tytuł "Crey's Anatomy" to swoisty żart, odnoszący się do "Grey's Anatomy", słynnej książki o ludzkiej anatomii wydanej w Anglii w roku 1858.
Znalezienie: Użyj Station Pass, by przejść przez bramkę w stacji kolejowej w Dead Sea i otwórz skrzynię na balkonie po lewo.
Użycie: Pokaż Doc'owi w Guldove (Another World), a nauczy się swojej ostatniej techniki "High Ten".
Memento Pendant
Opis: Piękny, skomplikowanie wykonany wisiorek, który kiedyś należał to matki Dario.
Opis 2: Wisiorek należący do matki Dario, wykonany jest ze złota i zawiera duży diament w środku, którego otacza sześć mniejszych, prawdopodobnie nawiązujących do sześciu typów elementów. Przed śmiercią, matka Dario wręczyła mu naszyjnik, który później podarował Riddel, jako symbol ich związku małżeńskiego. Po zaginięciu rycerza na Isle of the Damned, przedmiot został w Viper Manor, skąd skradli go Peepor i Solt, pragnąc zwabić tam Karsha, myśląc że winien jest śmierci Dario.
Znalezienie: Pokonaj Solt'a i Peepor'a na Isle of the Damned (Another World) mając w drużynie Karsh'a.
Użycie: Pokaż Dario na Forbbiden Island (Home World), mając w drużynie Riddel, by odzyskał dawne wspomnienia. Możesz także używać jako akcesorium, zwiększające magiczną obronę.
Mixed Bones
Opis: Niemożliwe jest stwierdzenie, która kość jest która. Musisz spróbować ułożyć je w jakimś porządku.
Znalezienie: W małej jaskini po lewej, w pierwszej planszy Isle of the Damned (Another World).
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe fragmenty szkieletu Skelly'ego i udaj się do domu jego babci w Terminie (Another World), a stanie się on częścią twojej drużyny.
Mushroom
Opis: Drogi przysmak znajdowany tylko w okolicach regionu Guardii. Jest to coś w rodzaju trufli ale bez czekolady.
Znalezienie: W Shadow Forest (Another World) wejdź do jaskini prowadzącej do Viper Manor. Pokonaj Wrath'a, stojącego obok otworu po lewej, a wyjdzie z niego uratowany podróżnik, który wręczy ci muchomora.
Użycie: Wręcz muchomora ojcu Lisy z Terminy w jaskini pod wodospadem w Shadow Forest (Home World), a przemieni się on w Funguy'a i dołączy do drużyny z pragnieniem odzyskania dawnej postaci.
Parlor Key
Opis: Klucz do pokoju przyjęć w Viper Manor, znaleziony w więzieniach tej posiadłości. Prawdopodobnie ukryty przez jakiegoś leniwego strażnika.
Znalezienie: Wróć do Viper Manor (Another World) i przeszukaj kubeł obok schodów w lochach.
Użycie: Użyj do otwarcia pokoju w Viper Manor (Another World), na pierwszym piętrze w lewym korytarzu.
Pendant
Opis: Naszyjnik o magicznych właściwościach który cały czas nosi przy sobie Kid (nie mylić z Astral Amulet). Pod koniec gry, zostaje wyjawione przez ducha Luccy, że przedmiot należał wcześniej do Schali, która wysyłając do niej Kid, obdarowała nim dziewczynę by chronił ją przed niebezpieczeństwem, przenosząc zawsze w bezpieczne miejsce. Powyżej art. nawiązujący do Chrono Trigger.
Pelvic Bone
Opis: Nawet po miednicy, możesz stwierdzić, że ten człowiek miał dobrą postawę. To ważne by mieć dobrą postawę!
Znalezienie: Porozmawiaj z handlarką materiałów, tuż przy klinice Doc'a w Guldove (Another World). Bez względu na to czy dokonasz handlu, czy nie, podaruje ci kość.
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe fragmenty szkieletu Skelly'ego i udaj się do domu jego babci w Terminie (Another World), a stanie się on częścią twojej drużyny.
Prison Key
Opis: Klucz otwierający lochy pod Viper Manor.
Znalezienie: Podczas ataku Porre na Viper Manor, odnajdź Noriss'a w pokoju na pierwszym piętrze.
Użycie: Otwiera wszystkie możliwe drzwi w lochach Viper Manor, użyj go do otwarcia sali tortur, by uratować Riddel.
Prop Sword
Opis: Miecz na podstawce znaleziony w ruinach teatru.
Znalezienie: W ruinach teatru w Tower of Geddon (Dead Sea) na scenie.
Użycie: Podaruj Pierre'owi w Terminie (Another World). Miecz przemieni się w Hero Sword, a Pierre otrzyma swoją ostatnią technikę "SlapOfCyrus".
Red Relic
Opis: Specjalna nagroda otrzymana od Red Dragon God na Mount Pyre.
Znalezienie: Pokonaj Fire Dragon'a na Mount Pyre (Another World).
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe relikty i udaj się do Steeny w Guldove (Another World), by otrzymać Dragon Tear.
Relief Charm
Opis: Nie musisz uczestniczyć w walce, kiedy mogą za ciebie walczyć przyjaciele!
Znalezienie: Dostajesz automatycznie za przejście gry, gdy zaczynasz New Game +.
Użycie: Używaj na mapie świata, lub przy save point'ach, by wymienić Serge'a na dowolną postać, która może go zastąpić w walce.
Safety Gear
Opis: Strój chroniący przed zatruciem, pożyczony od drużyny eksploracyjnej do amatorskich przygód.
Znalezienie: W Hydra Marshes (Home World) udaj się w lewo, aż dojdziesz do otwartej sekcji organicznej na której będzie dwóch członków drużyny eksploracyjnej. Porozmawiaj z pierwszym z nich, a wręczy ci strój.
Użycie: Jego posiadanie uchroni cię przed utratą energii, podczas poruszania się w Hydra Marshes (Another World).
Sapphire Brooch
Opis: Broszka z niebieskim kamieniem, wygląda na to, że kamień pękł w środku na dwie części.
Opis 2: Broszka którą daje nam Orlha, była przekazywana z pokolenia na pokolenie w jej rodzinie i obecnie posiada kamień pęknięty w środku. Druga część kamienia należała do jej siostry Tia'y, która zaginęła w nieznanych okolicznościach. Po wizycie w Another World w klinice Doc'a, okazuje się że Tia z tego świata żyje i wręcza siostrze brakujący fragment, który zmienia przedmiot w Blue Brooch.
Znalezienie: Da ci go Orlha, gdy pokonasz ją w Guldove (Another World), po uratowaniu Riddel w Viper Manor.
Użycie: Udaj się ponownie do Orlhy w Guldove, gdy Serge odzyska ciało i pokaż jej przedmiot, a dołączy do drużyny.
Shark Tooth
Opis: Amulet otrzymany od ojca Kiki, zrobiony z zęba Lion Shark, dziesięć lat temu, kiedy to zdecydował się zostać rybakiem.
Opis 2: Amulet został wykonany w roku 1010 A.D., gdy ojciec Kiki z Arni Village (Home World), złowił wielkiego rekina o nazwie Lion Shark i postanowił na stałe trudnić się rybactwem. Ten sam osobnik z Another World, nie przejawia chęci zostania rybakiem, woląc zajmowanie się okultyzmem.
Znalezienie: Porozmawiaj z ojcem Kiki w Arni Village (Home World), który znajduje się w podziemiach drugiego domu po lewej. Po wysłuchaniu jego opowieści, wręczy ci Shark Tooth (musisz z nim porozmawiać zanim pierwszy trafisz do Another World).
Użycie: Wręcz ojcu Kiki z Arni (Another World), by przyłączyć Mojo do drużyny.
Smith Spirit
Opis: Gdziekolwiek jest klient, tam będzie kowal! Po prostu przyzwij duszę mistrzowskiego kowala...
Znalezienie: Porozmawiaj dwukrotnie z Zappą w jego domu w Terminie (Home World).
Użycie: Użyj na mapie świata, lub przy save point'ach, a dostaniesz możliwość kupowania najlepszych broni, bez konieczności odwiedzania kowala.
Star Fragment
Opis: Wygląda jak zwykła rozgwiazda, ale powiadają że posiada niezwykłe moce.
Opis 2: Star Fragment to fragment statku kosmicznego Starky'ego, który rozbijając się w El Nido, utracił wiele mu podobnych, rozrzuconych po świecie. Członkowie korpusu ekspedycyjnego na Sky Dragon Isle, odnaleźli kilka fragmentów, które później próbował odebrać od nich Starky, napędzając im niezłego stracha.
Znalezienie: Otwórz pod wodą skrzynię w centrum El Nido Triangle (Home World).
Użycie: Gdy posiadasz ów fragment, przybądź na szczyt Sky Dragon Isle (Home World), a pojawi się Starky który pragnąc odzyskać przedmiot, podejmie z tobą walkę. Po przegranej, przyłączy się do drużyny. Możesz używać przedmiotu jako akcesorium chroniące przed zmianami statusów.
Station Pass
Opis: Bez tego pozwolenia, niemożliwe jest przejście przez stację.
Znalezienie: Na stacji kolejowej w Dead Sea, porozmawiaj z duchem stojącym u dołu po prawej, gdy wejdzie na schody, przeszukaj to miejsce.
Użycie: Pozwala przejść przez bramki kontrolne w metrze w Dead Sea. Możesz zdobyć dzięki temu Medical Book i element Holy Light.
Sturdy Ribs
Opis: Właściciel musiał uprawiać różne gimnastyki, aby zbudować ciało tak solidne.
Znalezienie: Porozmawiaj z człowiekiem, stojącym pod wyschniętym wodospadem na Water Dragon Isle (Another World).
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe fragmenty szkieletu Skelly'ego i udaj się do domu jego babci w Terminie (Another World), a stanie się on częścią twojej drużyny.
Tear of Hate
Opis: Fragment roztrzaskanego Dragon Tear.
Znalezienie: Po zniszczeniu Dead Sea, udaj się do Terminy (Another World) do pokoju ukrytego za barem, będzie tam Karsh który wręczy ci przedmiot.
Użycie: Po pokonaniu FATE, użyj Tear of Hate i Tear of Love na ołtarzu w Divine Dragon Falls (Another World), a powstanie Chrono Cross.
Tear of Love
Opis: Fragment roztrzaskanego Dragon Tear.
Znalezienie: Odnajdziesz automatycznie gdy Serge odzyska ciało w Fort Dragonia.
Użycie: Po pokonaniu FATE, użyj Tear of Hate i Tear of Love na ołtarzu w Divine Dragon Falls (Another World), a powstanie Chrono Cross.
Tele Porter
Opis: Pozwala zmieniać drużynę na mapie świata, lub kiedy stoisz w zasięgu Records of Fate.
Znalezienie: Podaruje ci Kid, podczas pierwszej wizyty w Terminie.
Użycie: Używaj przy save point'ach, lub na mapie świata, by wymieniać drużynę.
Time Egg
Opis: Legendarny przedmiot, który jest kompletną zagadką. Wierzy się, że jest zdolny zniszczyć granice czasu.
Opis 2: Przedmiot który daje nam Belthasar, prawdopodobnie prowadzący nad nim badania. Tworzenia różnych Time Egg's podejmowali się w przeszłości Gaspar i Lucca (alternatywna nazwa przedmiotu to Chrono Trigger). Według naukowców z Chronopolis, Time Egg potrafi wytwarzać bramy czasowe, przez które można podróżować do różnych epok i wymiarów. Time Egg jest również jednym przedmiotem umożliwiającym podróż "poza czas" do Darkness Beyond Time, gdzie istnieje nasz ostateczny nemezis, Time Devourer.
Znalezienie: Wręcza ci Belthasar na Terra Tower, po walce z Dragon God. Dostajesz także w New Game +, gdy budzisz się w Arni.
Użycie: Użyj na Opassa Beach we fioletowym portalu, pod sam koniec gry, lub w New Game +, by rozpocząć finałową walkę.
Time Shifter
Opis: Kontroluje przepływ czasu...R2 - przyśpieszenie, L2 - spowolnienie.
Znalezienie: Dostajesz w New Game +, gdy budzisz się w Arni.
Użycie: Podczas gry w dowolnym momencie (oprócz filmików AMV i loading'ów), możesz przyśpieszać lub zwalniać grę, przyciskami R2 i L2. Dzięki temu, można np. podziwiać w zwolnionym tempie, efektowne animacje czarów, bądź dostawać się szybciej do jakiejś lokacji.
White Relic
Opis: Specjalny podarek otrzymany od Sky Dragon God.
Znalezienie: Po pokonaniu wszystkich smoków, udaj się na Sky Dragon Isle (Another World) i porozmawiaj ze Sky Dragon'em. Po wygranej walce z nim, podaruje ci przedmiot.
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe relikty i udaj się do Steeny w Guldove (Another World), by otrzymać Dragon Tear.
Yellow Relic
Opis: Specjalny podarek otrzymany od Earth Dragon God na Earth Dragon Isle.
Znalezienie: Pokonaj Yellow Dragon'a na Earth Dragon Isle (Home World).
Użycie: Zbierz wszystkie pozostałe relikty i udaj się do Steeny w Guldove (Another World), by otrzymać Dragon Tear.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.