Opis cz.2

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

THE FACTORY RUINS

Po wejściu do fabryki skorzystaj z komputera ażeby wyłączyć pole laserowe. Potem skorzystaj z prawej windy ażeby dostać się do wnętrza fabryki. Teren jest dosyć rozległy ale spokojnie. Najpierw dostań się do małej budki na dole po lewej. Możesz wejść stąd na lewo na taśmociąg. Jak tylko wpadniesz na jakiegoś robota twoja drużyna zostanie podniesiona przez hak i przerzucona na druga stronę. Gdy stoczysz walki z wszelkimi atakującymi cie robotami zeskocz z taśmociągu na dół. Skrzynia, która jest u góry musi poczekać na później. Znajdziesz wejście na wyższy poziom. Gdy przebiegniesz przez kładkę skieruj się w prawo. W pomieszczeniu znajdziesz komputer w którym zapisane są dwa kody do dźwigu. Zapamiętaj je. Teraz idź w lewo do kolejnego pomieszczenia. Dotrzesz do dźwigu. Wpisz obydwa kody, a dźwig przeniesie beczki, które blokują ci drogę. Teraz jak trochę się cofniesz i zejdziesz po drabinie będziesz mógł znowu iść w dwie strony. Idąc w prawo wrócisz do windy. Idąc w lewo znajdziesz kolejny terminal i kolejne hasło do zapamiętania. Wróć teraz do windy nie zapominając o skrzyni nad taśmociągiem.

Korzystając z lewej windy dotrzesz do laboratorium. Przejdź przez nie i znajdź kolejny terminal. Ten otworzy ci pola laserowe. Na ostatnim pietrze wpisz do terminala hasło, które niedawno otrzymałeś. Trafisz do reaktora. Robo połączy się z systemem i zrobi co do niego należy. Włączy się alarm i będziecie musieli wiać. Wracaj wiec na górę. Po drodze Robo uratuje cie w ostatniej chwili z pułapki. Gdy będziecie już przed ostatnią windą pojawi się sześć robotów łudząco podobnych do Robo. Będą z nim rozmawiać i wmówią mu, że jest uszkodzony skoro pomaga obcym. Potem wywiąże się walka, w której Robo zostanie poważnie uszkodzony. Crono nic nie może na to poradzić. W końcu roboty zaatakują resztę drużyny.

R Series

Średnio trudni przeciwnicy. Jest ich sześciu więc będziesz obrywał dosyć często. Na dodatek twoja drużyna to tylko dwie osoby. Bardzo dobry sposób to atakowanie Cyclone Crona. Druga osoba niech skupi się na leczeniu. Przeciwnicy mają ataki średniej mocy. Bardzo rzadko korzystają z bardzo mocnego "wybuchu". Utrzymując zdrowie na przyzwoitym poziomie poradzisz sobie dosyć szybko.

Po walce drużyna wraz z wrakiem Robo wraca do PROTO DOME. Tutaj Lucca dokona niezbędnych napraw. Robo podziękuje wam i przyłączy się do was na stałe ażeby pomoc wam uratować świat przed Lavosem. Ponieważ drzwi zostały odblokowane możecie skorzystać z kolejnej bramy czasowej. Coś jednak się popsuje podczas przenoszenia.

THE END OF TIME

Znajdziecie się w dziwnym miejscu zawieszonym w kosmosie. Podejdźcie do starca. Wyjaśni on wam iż jest to miejsce, do którego trafiają wszystkie zagubione istoty podróżujące w czasie. Wy zagubiliście się, ponieważ było was za dużo. Tylko trzy osoby mogą spokojnie podróżować przez tunele czasowe. Ktoś z twojej drużyny będzie musiał poczekać. Nie boj się jednak gdyż w każdej chwili możesz zmienić skład drużyny. Obok save'a możesz się zregenerować. Potem wejdź do bramy na północy. Jest tu dziwny stwór. Porozmawiaj z nim, a opowie ci o magii. Teraz zaczynając od drzwi przejdź pokój trzy razy zgodnie z wskazówkami zegara. Trzymaj się ścian. Potem pogadaj ze stworem, a nauczy on twoich ludzi posługiwać się czarami. Od tej pory będziesz też mógł uczyć się nowych technik. Tylko Robo nie może posługiwać się magia. Jeśli jest w drużynie to zamień go na chwile i naucz magii pozostałych przyjaciół. Możesz stoczyć pojedynek z mistrzem wojny. Za wygraną dostaniesz kilka cennych przedmiotów. Wygląd stwora zależy od tego jak silna jest twoja drużyna.

Porozmawiaj znowu z starcem, a opowie ci o innych bramach. Opowie ci też o bramie do dnia zagłady, lecz nie pozwoli ci z niej skorzystać. Idź do filarów światła, które stanowią bramy czasowe. Skorzystaj z tej, która przeniesie cie z powrotem do twoich czasów.

THE VILLAGE OF MAGIC

1000 AD.

Pojawicie się w szafie jednego z mieszkańców wioski Mysticów. Mysticowie dawno temu służyli wielkiemu Magusowi i nie żyją w dobrych stosunkach z ludźmi. Imp, którego spotkasz będzie jednak przyjazny. Wyjdź na zewnątrz i zbadaj miasteczko. Jeśli będziesz chciał skorzystać z sklepu lub tawerny to najpierw będziesz musiał pokonać ochronę. Nie warto jednak, bo ceny są olbrzymie. Wpadnij także na dziedziniec, ażeby zobaczyć posąg Magusa. Gdy wysłuchasz modlących się Mysticów usłyszysz, że to Magus stworzył Lavosa. Możesz iść na zachód.

Wstąp do małej chatki, w której mieszka mędrzec Melchior, którego już raz spotkałeś. Możesz kupić u niego broń i inne cenne przedmioty. Następnie skieruj się do pobliskiej jaskini.

Wewnątrz przyjdzie ci walczyć z rożnymi stworami. Droga jest prosta i ciężko się zgubić. Potwory zamieszkujące jaskinie są bardzo odporne na zwykłe ataki, wiec używaj magii. Na samym końcu pojawi się olbrzymi potwór i rzuci na was.

Heckran

Niezbyt trudny. Posiada jeden słaby i dwa ataki o średniej mocy. To jego główne ataki. Należy uważać, gdy Heckran przykuca. Wtedy za każdy atak kontratakuje bardzo silnym czarem. I jeszcze jedno, mogą go zranić tylko ataki magiczne. Najlepiej jest więc cały czas ich używać, a gdy boss zacznie się słaniać, leczyć własne rany.

Konający Hecran potwierdzi, że to Magus jest sprawcą pojawienia się Lavosa. Drużyna postanawia więc udać się do roku 600 AD. i tam pokonać Magusa zanim stworzy on ognistego potwora. Kawałek dalej jest strumyk. Po wskoczeniu do niego znajdziecie się w rodzinnej wiosce.

Zanim udacie się na festyn, ażeby skorzystać z bramy do średniowiecza możecie zrobić jeszcze parę rzeczy. Wstąp do domu Lucci. Tu po rozmowie z mamą, a potem Tabanem dostaniesz pancerz dla Lucci. Odwiedź sklep ażeby spotkać Fritza, który hojnie podziękuje ci za uwolnienie z lochu. Możesz także udać się do wioski na dalekim południu. Możesz płynąć promem. W tej wiosce znajdziesz między innymi kobietę, która sprzeda ci jedzenie za bardzo dużą sumę. Zgódź się, jeśli oczywiście masz kasę. Teraz już bez przeszkód możesz iść do bramy i przenieść się ponownie do średniowiecza.

THE HERO APPEARS

600 AD.

Opuść wąwóz i skieruj się na most Zenan. Niestety pomimo tego, że został odbudowany to atakują go wojska Magusa. Ludziom brakuje niestety prowiantu, ażeby się przygotować do obrony. To zadanie dla ciebie. Idź do zamku i udaj się do kuchni. Pogadaj z kucharzem, bo to brat kapitana wojsk ludzi. Nic nie wskórasz, więc idź do wyjścia. Po drodze zatrzyma cie kucharz i wręczy posiłki oraz małą niespodziankę. W zamku dowiesz się także, że król został ranny, a sławny bohater Cyrus powrócił, ażeby osobiście pokonać Magusa.

Na moście sytuacja stała się krytyczna i ludzie przegrywają. Daj im prowiant to morale powróci. Pogadaj z kapitanem. Ten poprosi cie o pomoc w walce. Zgódź się to dostaniesz prezent. Biegnij teraz przez most i walcz z potworami. Poznasz teraz generała armii Magusa - wielkiego Ozziego. To tchórz i czarodziej, który będzie przyzywał szkielety do walki z tobą. Gdy będzie bez obstawy ucieknie. Pokonaj go tak kilka razy, aż zepchniesz go na drugi brzeg. Tutaj Ozzie użyje potężnego czaru żeby przyzwać olbrzymi szkielet. Sam oczywiście ucieknie.

Zombor

Średnio trudny. Składa się z dwóch części. Ich ataki maja średnią moc zadawania ran. Jedynie czar Doom może ci poważnie zaszkodzić. Góra odporna jest na ogień, a dół na lód więc uważaj. Korzystaj z innych technik. Zniszcz najpierw górę, a gdy zostanie sam dół jego ataki staną się ostrzejsze, ale bez przesady.

Po walce droga na południowy kontynent będzie wreszcie wolna. Są tu dwie wioski, które zbadaj dokładnie, a dowiesz się wielu ciekawych rzeczy. W jednym z domków na południu oddaj jedzenie za darmo. To zaprocentuje w odległej przyszłości. W innym domku poznasz ojca legendarnego bohatera, którym okazał się być mały chłopiec Tata. Zgodnie, z tym co słyszałeś udał się on w góry, aby zdobyć legendarny miecz Masamune - jedyna broń mogąca pokonać Magusa. Musicie udać się jego śladami, gdyż bez Masamune wasza walka przeciwko złu jest beznadziejna.

TATA AND THE FROG

W górach jest sporo ukrytych skarbów, więc miej oczy szeroko otwarte. Sprawdzaj także wszystkie możliwe wyjścia z ekranu. Już na początku spotkasz demony z drewnianymi maczugami. Są bardzo odporne do momentu, gdy spalisz im maczugi. Dobrze jest więc mieć Lucce w drużynie.

Na początku swojej długiej wspinaczki spotkasz słynnego już Tate. Niestety gdzieś popędzi. Brnąc tak przed siebie dotrzesz w końcu do momentu, w którym będziesz przechodził przez strumyk. Daj mu się zmyć na lewa stronę. Dotrzesz do sekretu. Stąd możesz zeskoczyć niżej i kontynuować wspinaczkę. Gdy spotkasz dziwnego stworka pogadaj z nim parę razy, aż na odczepnego da ci prezent. Na ekranie z save'em zaraz za drugą drabinką jest ukryta niespodzianka w liściach po lewej stronie. Wkrótce potem dotrzesz do jaskini, w której spoczywa Masamune. Podejdź do miecza, za chwilę pojawi się mały chłopczyk i zapyta się po co tu przyszedłeś. Powiedz mu, że po miecz. Dzieciak wezwie swojego brata. Okaże się ze są to Masa i Mune, strażnicy miecza. Poddadzą cie małemu testowi.

Masa, Mune

Nietrudna przeszkoda. Jeden jest podatny na ataki fizyczne, a drugi na magiczne. Atakuj tylko tego słabego na magie, gdyż inaczej będą kontrować każdy twój atak. Tak poza tym to ataki braci są raczej słabe. Mogą tez użyć Confuse na jednej osobie. To wszystko.

Po walce bracia pogratulują ci zapału. Tylko legendarny Cyrus dotarł tak daleko. Jednak to nie koniec. Teraz bracia połączą się i przedstawia swoją prawdziwa formę.

Masa & Mune

Trudny boss. Posiada ataki o średniej i dużej mocy rażenia. Dbaj o swoje zdrowie. Gdy boss skupia energię do ataku tornadem to lecz się, jeśli masz poniżej 100 HP. Podczas skupiania energii nie ma co go atakować, gdyż kontratakuje. Najlepiej atakuj połączonymi technikami np. Fire Sword lub Ice Sword. Wszystko inne także działa.

Gdy pokonasz przeciwnika będziesz mógł już swobodnie wziąć Masamune. Niestety okaże się, że jest to tylko część miecza. Dzięki uprzejmości braci strażników wydostaniesz się szybko na zewnątrz.

Udaj się do domu Taty. Porozmawiaj z nim, chłopak przyzna się, że nie jest legendarnym bohaterem. Odda ci medal, który otrzymał od jakiejś żaby. Czyżby mówił o Frogu? Trzeba go poszukać. Udaj się do przeklętego lasu nieopodal.

W lesie oprócz wrogów znajdziesz na końcu mały krzak, a za nim wejście do kryjówki. Spotkasz tu Froga. Porozmawiaj z nim. Gdy pokażesz mu medal przyzna się ze to on jest bohaterem. Porozmawiaj z nim jeszcze raz. Wyzna ci, że nie czuje się godny do władania Masamune. Przeszukaj szafki w jego domu. Znajdziesz drugą część Masamune, a na niej wygrawerowane imię Melchior. Musicie udać się teraz z powrotem do bramy czasowej, a z stamtąd do Melchiora.

1000 AD.

Melchior poinformuje cie, że może zreperować miecz, ale będzie potrzebował rzadkiego minerału zwanego Dreamstone. Wracajcie do bramy czasowej.

END OF TIME

Pogadaj z mędrcem. Od niego dowiesz się, że Dramstone używany był bardzo dawno temu jako waluta. Czeka cie wyprawa w prehistorię.

THE RARE RED ROCK

65000000 BC.

Już na samym początku wpadniesz w tarapaty. Zaatakują cie jakieś jaszczury. Gdy ich pokonasz przybędą nowe, ale będzie ich znacznie więcej. Z pozornie beznadziejnej sytuacji wyratuje cie pewna jaskiniowa kobieta. Gdy tumult bitwy ucichnie kobieta przedstawi się jako Ayla i zaprosi was do swojej wioski. Podążaj za nią walcząc z różnymi bestiami.

Skieruj się do chaty wodza. Wodzem okaże się być właśnie Ayla. Porozmawiacie chwilę o Dreamstone, a potem zostaniecie zaproszeni na przyjęcie. Podczas imprezy rozmawiaj z Aylą oraz pozostałymi członkami drużyny. Jeśli jest z tobą Marle możesz z nią potańczyć. Na końcu porozmawiaj z Aylą. Zgodzi się oddać Dreamstone, jeśli pokonasz ją w konkursie szybkiego picia. Zgódź się. Początkowo będziesz przegrywał, jednak z czasem uda ci się wygrać. Dostaniesz kamień, a zabawa będzie trwała dalej, aż do rana.

Nad rankiem kiedy wasza drużyna będzie się zbierać do powrotu, okaże się ze ktoś ukradł różdżkę otwierającą bramy czasowe! Musicie wyruszyć tropem złodzieja, aby ją odzyskać.

FOOTSTEPS! FOLLOW!

Zwiedź całą wioskę. Dowiesz się, że złodzieje udali się prawdopodobnie do labiryntu leśnego. Zanim jednak tam się udasz warto zaopatrzyć się w lepsze wyposażenie. W jednej z chatek jest starzec, który wymieni ci różne przedmioty na lepszy sprzęt. Aby uzbierać potrzebne rzeczy udaj się na rejon polowań na północy.

Znajdziesz tu sporo słabych przeciwników. Walcz z nimi. Gdy pada deszcz pojawiają się nowe stwory, więc ich też wypatruj. W prawym dolnym rogu pojawia się Nu podczas deszczu. Stwór jest ciężki do pokonania, jednak nagrody są lepsze. Powinieneś uzbierać minimum 9 sztuk każdego przedmiotu. Wymień je u starca, łącząc w pary dwa różne składniki. Tak gotowy bez problemu możesz udać się do lasu.

Już na samym początku spotkacie Kino, przyjaciela Ayli. To on ukradł różdżkę chcąc się jej przypodobać. Przeprosi was, a będzie mu głupio tym bardziej, że jaszczury ukradły mu różdżkę. No cóż trzeba ją odzyskać. Labirynt leśny nie jest taki rozległy lecz trochę pokręcony. Jest tu sporo skrzyń z skarbami. Przeciwnicy nie są zbytnio wymagający. Wyjście jest w lewym dolnym rogu. Będąc ponownie na mapie skieruj się do kryjówki gadów.

Tutaj stwory są już mocniejsze. Zwróć uwagę na dziury w ziemi. Przez nie musisz dostawać się coraz niżej. Jeśli poczekasz trochę to niektóre stwory wywiercą nowe dziury w ziemi. Dzięki temu na sam dół będziesz mógł dostać się ścieżką z większą ilością skarbów. Tak czy inaczej dotrzesz do dużej sali z zielonymi jaszczurami. Walcz z nimi. Pojawi się nowy rodzaj przeciwnika - olbrzymie dinozaury. Są groźne lecz na nie też jest sposób. Używaj błyskawicy, aby je tymczasowo ogłuszyć i obniżyć ich parametry obrony. Teraz są bezbronne.

Idąc wąskim korytarzem na północ zauważysz przejście na lewo. Dzięki niemu możesz wrócić na początek kryjówki i spróbować nowych korytarzy. Jeśli pójdziesz na północ spotkasz królową jaszczurów, Azale. Będzie bardzo ciekawa do czego służy różdżka. Możecie jej powiedzieć. Tak czy inaczej spotkanie to skończy się tym, ze Azala przyzwie swojego pupilka, aby was rozgromił.

Nizbel

Mogą być kłopoty. Boss posiada groźne ataki, które mogą razić nawet całą drużynę. Jest poza tym bardzo odporny na ataki. Trzeba załatwić go sposobem. Jak wszystkie dinozaury jest bardzo podatny na błyskawice. To obniży jego parametry obrony oraz ogłuszy na chwilę. Wtedy atakuj najpotężniejszymi atakami. Jednak uważaj, gdyż po czasie Nizbel uwolni przetrzymywaną w sobie energię elektryczna i porazi wszystkich członków drużyny, zadając obrażenia ponad 100 HP!! Dlatego bądź pewien, że energię masz na przyzwoitym poziomie.

Po zwycięstwie rozdrażniona Azala odda wam różdżkę, a sama ucieknie obrzucając was pogróżkami. Czas wracać do wioski. Pożegnaj się z wszystkimi i wracaj w góry, aby skorzystać z bramy czasowej. Musisz do niej wskoczyć ze szczytu góry. Masz już wszystko, żeby naprawić Masamune.

THE MASAMUNE!

1000 AD.

Udaj się do domu Melchiora i daj mu kamień. Lucca pomoże mu zrekonstruować miecz. Gdy już będzie gotowy wracajcie do bramy, aby oddać miecz Frogowi.

600 AD.

Udaj się ponownie do przeklętego lasu i wręcz Masamune Frogowi. On poprosi was abyście u niego przenocowali, gdyż musi się namyśleć w samotności. Będziesz świadkiem wspomnień Froga. Dzielny rycerz Cyrus oraz jego przyjaciel Glenn wyruszają, aby odzyskać medal odwagi. Z czasem po wielu walkach dokonują tego. Potem historia przenosi się w przyszłość. Widzimy jak Cyrus i Glenn walczą z Ozziem i Magusem w miejscu gdzie znalazłeś Masamune. Cyrus zostaje zabity, a Glenn spada ze skały trafiony czarem Magusa. To koniec historii. Rano Frog zgadza się przyłączyć do waszej walki z Magusem. Jak pewnie słyszeliście droga do jego fortecy wiedzie przez jaskinie na wschodzie. Zanim jednak udacie się tam polecam wizytę END OF TIME w celu nauki Froga posługiwaniem się magią. Bardzo się to przyda.

Na miejscu wrócą wspomnienia Froga. Jego przyjaźń z Cyrusem, wspólne dorastanie, walka z Magusem. Na końcu okaże się, że to Glenn jest Frogiem zamieniony przez czar Magusa. Medal bohatera zdobył przypadkiem i od tej pory wszyscy jego uważali za bohatera. Frog przyzna się do tego otwarcie przed drużyną. Potem weźmie Masamune i z użyciem jego mocy otworzy przejście w skale. Od tej pory Frog może walczyć przy użyciu Masamune.

Czeka was krotka podroż przez jaskinie i parę walk z słabymi przeciwnikami. Niektórzy są podatni tylko na magie. Od tej pory będzie za tobą latał mały nietoperz. Nie przejmuj się nim tylko brnij do wyjścia. Na końcu leży zabity żołnierz z notatka. Ostrzega ona przed przeciwnikami w zamku Magusa. Gdy trafisz na mapę jedyna lokacja jaka zauważysz będzie forteca wielkiego Magusa. Czas się z nim zmierzyć i powstrzymać jego plany.

MAGUS' CASTLE

W środku panuje zupełna cisza. Zacząć musisz od zwiedzenia obydwu skrzydeł zamku. Obojętnie w jakiej kolejności. Spotkasz wiele podobizn ludzi, których znasz - nawet swoją matkę. Po przejrzeniu wszystkich zakamarków wróć do holu głównego. Gdy wejdziesz w sava pojawi się Ozzie. Obrzuci was wyzwiskami i naśle na was różne potwory. Gdy się z nimi uporacie pora na ponowne zwiedzanie zamku.

Proponuje udać się najpierw do prawego skrzydła. Tym razem podobizny ludzi będą zamieniać się w potwory. Zwracam szczególną uwagę na niebieskie dżiny, które mogą leczyć. Je załatwiaj w pierwszej kolejności. Na samym końcu spotkasz czarodziejkę Flea. Walcz z nią - zginie po jednym porządnym ciosie, lecz przed śmiercią wyssie ze swego zabójcy cala MP. Drużyna słusznie podejrzewa, że to nie była prawdziwa Flea. Prawdziwa okaże się być ów nietoperz śledzący was od dłuższego czasu. Drugie zdziwienie wywoła u was fakt ze Flea to facet. Czas na walkę.

Flea

Średnio trudny przeciwnik. Używa sporo czarów średniej i dużej mocy, zabierających około 80 HP. Poza tym często wrzuca różne statusy jak trucizna, ślepota czy confusion. To w zasadzie wszystko. Wszelkie ataki skutkują, ale jak zwykle polecam połączone techniki, jak X-strike.

Po wygranej Flea wyparuje, a wy możecie zająć się zwiedzaniem lewego skrzydła zamku. Tutaj jest sporo łatwych przeciwników. Po zabiciu tych w sali tronowej pojawi się mistrz miecza Slash. Utniecie sobie krótką pogawędkę przed walka.

Slash

Będzie trudno. Walka składa się z kilku etapów. Na początku Slash wędrować będzie po ekranie i zadawać ciosy średniej i dużej mocy. Nie posiada nic wyjątkowo groźnego, chociaż pamiętaj, że lekceważenie przeciwnika to pierwszy gwóźdź do trumny. Na Slasha działają wszelkie formy ataku. Gdy dostatecznie go osłabisz Slash zdejmie miecz ze ściany i zacznie prawdziwą zabawę. Będzie używał tego samego ataku, co Crono. Jak boss się dobrze ustawi to może trafić całą drużynę, każdego po 80 HP. Poza tym twój przeciwnik stanie się troszkę szybszy. Bardzo rzadko wyprowadzać będzie bardzo mocne ataki, nawet powyżej 100 HP. Gdy jego energia spadnie już bardzo nisko zacznie się koszmar, który musisz szybko przerwać jakimś jednym lub dwoma mocnymi ciosami. Inaczej może być szybko z tobą koniec.

Po walce Slash się ulotni, a ty będziesz mógł wziąć jego miecz jak i skorzystać z save'a. Wróć do głównego holu. Gdy wejdziesz w kolejnego save'a zostaniesz przeniesiony w głąb zamku. Czeka cie wędrówka korytarzem i walka z potworami. Na końcu będzie stał Ozzie. Gdy się zorientuje, że Flea i Slash zostali pokonani, weźmie nogi za pas. Trzeba go gonić. Droga prowadzi przez opuszczające się ostrza. Bądź ostrożny.

Następna sala to bieg po schodach do góry. Uważaj na spadające stwory. Chować się możesz poprzez schodzenie po drabinach. Na górze czeka cie kolejna pułapka Ozziego. Niewidzialne zapadnie. Musisz po prostu mieć szczęście, aby dotrzeć na drugą stronę bez szwanku. Jeśli spadniesz to będziesz miał szanse pozbierać kilka ciekawych skarbów. W sali na dole są dodatkowo cztery save'y. Dwa z nich to potwory podatne na magię. Jeden jest prawdziwy, a jeden to teleport na górę. Jeśli przejdziesz salę z zapadniami to Ozzie znowu ucieknie. Was czeka kolejna wspinaczka schodami. Jest znacznie trudniejsza. Dodatkowo pojawi się nowy rodzaj potwora, który zasłania się tarczą przeciwko magii lub zwykłym atakom. Tak więc jeśli zaatakujesz go magią to następny atak musi być fizyczny. Rób tak na zmianę, a potwor padnie martwy.

Na gorze czekają cie kolejne dwa korytarze pełne bestii. Bądź ostrożny. W końcu dotrzesz do Ozziego, któremu skończą się drogi ucieczki. Dowiecie się od niego, że Magus jest już bliski przywołania Lavosa. Trzeba się spieszyć.

Ozzie

Banał, ale trzeba znać sposób. Ozzie broni się najmocniejszą bariera jaką ludzkość widziała. Widzisz te cztery korby w pokoju? Atakuj je po kolei. Będziesz, tym samym otwierał zapadnie w podłodze. Ostatnia korba zafunduje Ozziemu długi lot w przepaść.

Na ziemi pojawią się dwa save'y. Ten po prawej jest prawdziwy, a ten po lewej przeniesie cie w głąb zamku. Tutaj czeka cie jeszcze jeden mały korytarz zanim dotrzesz do komnat Magusa. Podejdź powoli do niego. Gdy zobaczy Masamune mina lekko mu zrzednie, jednakże bez walki nie da się pokonać.

Magus

Bardzo trudny przeciwnik. Walka z nim dzieli się na dwa etapy. Najpierw musisz uważnie obserwować jakich barier używa Magus. Jeśli zaatakuje was woda to znaczy, że jest w tej chwili bardzo podatny na wodę. To samo z innymi żywiołami. Czary Magusa są mocne, a dodatkowo większość z nich razi całą drużynę. Używając Masamune Froga możesz osłabić odporność magiczną bossa. Lecz się bardzo często. Lepiej już żeby walka dłużyła się w nieskończoność. Gdy Magus straci około połowy energii zaczyna się troszkę prostszy etap. Magus będzie tylko zbierał energię do rzucenia czaru Dark Matter. Zajmuje mu to około trzech rund. Potem wypuszcza na was całą swoją moc, zabierając wszystkim około 250 HP!!! Tak wiec bądź pewien, że zdrowia masz dużo. Teraz każdy atak może poskutkować więc używaj najmocniejszych technik. Z czasem wygrasz.

Po walce dowiecie się bardzo smutnej prawdy. Magus nie stworzył Lavosa, a jedynie go obudził z długiego snu. To, że teraz go powstrzymaliście nie zmienia niczego. Skąd więc wziął się Lavos? Na odpowiedzi przyjdzie czas później, ponieważ Lavos jednak się obudzi. Jakimś dziwnym trafem pojawi się brama czasowa i wchłonie cala drużynę , Magusa także.

FORWARD TO THE PAST

65000000 BC.

Obudzicie się w prehistorii w domu Ayli. Zaopiekowała się wami po wypadku. Niebawem przybędzie wojownik i powiadomi Ayle, że jaszczury zaatakowały inną wioskę, którą potem spaliły. Udajcie się w ślad za Aylią do LARUBA VILLAGE. Tutaj spotkacie wodzów obydwu plemion. Będą się chwilę kłócić i rozmawiać o potrzebie walki z jaszczurami. W końcu jednak dojdą do porozumienia i Ayla dostanie prawo skorzystania z pterodaktyli.

Zanim udasz się do DACTYL NEST możesz wymienić, u starego handlarza, przedmioty na lepszy sprzęt niż poprzednio. Będąc na miejscu walcz z bestiami i dostań się na szczyt góry. Tutaj uda się wam przekonać Aylię do tego, aby jej pomóc w ostatecznej walce z Azalą i jej jaszczurami. Wskoczcie na grzbiet pterodaktyli i lećcie.

UNNATURAL SELECTION?

Poleć do TYRANO LAIR. Jest to forteca Azali. Z głównego holu udaj się w prawo do cel. Walcząc z potworami uwolnij plemię Ayli. Na końcu znajdziesz cele, w której uwieziony będzie Kino. Ayla dzięki swojej sile pomoże mu się wydostać. Przeszukaj cele i wracaj na górę. Kino przed odejściem otworzy wam drogę po lewej stronie. Gdy dotrzesz do rozwidlenia idź najpierw w prawo. Jeśli nie chcesz walczyć z przeciwnikami w korytarzu to nadepnij na przycisk w podłodze. Na końcu drogi znajdziesz dwa jajka, tego po prawej nie ruszaj.

Idąc korytarzem w lewą stronę dojdziesz z czasem do ciemnego pomieszczenia. Jest w nim dużo niewidzialnych teleportów. Musisz dotrzeć w lewy górny róg, gdyż tam jest wyjście. Następna sekcja to mury, gdzie musisz najpierw iść na prawo gdzie znajdziesz guzik otwierający bramę do wnętrza fortecy. Użyj prawego guzika. Będąc już w zamku spotkasz brata Nizbela. Zaatakuje was dopiero jak będziecie opuszczać komnatę.

Nizbel II

Bardzo podobnie jak poprzednio. Z tym ze ataki bossa są mocniejsze i szybsze. Taktykę już znasz więc problemów nie będzie dużo. No w każdym bądź razie nie bardzo dużo.

Czeka na ciebie kolejny fragment na murach. Ponownie udaj się najpierw na prawą stronę, gdzie znajdziesz przycisk otwierający bramę. Pomęcz się sam z przyciskami w podłodze. Główna brama zaprowadzi cie do sali tronowej Azali. Po kolejnych pogróżkach królowa ucieknie, a wy podążycie za nią. Dotrzecie do małej wieży wewnątrz, której czeka na ciebie potężny tyranozaur. Tu czeka cie ostateczna walka.

Azala, Black Tyrano

Znowu będzie ciężko. Azala używa wielu czarów o średniej i dużej mocy. Sama zaś jest podatna na magię. Ataki fizyczne niewiele jej robią. Nią zajmij się w pierwszej kolejności. Niestety w międzyczasie musisz odpierać ataki potężnego tyranozaura. A są one bardzo złośliwe. Zwłaszcza połykanie zabierające ponad 200 HP i regenerujące bossa. Tyrano jest dodatkowo bardzo odporny na wszelkie ataki. Czekaj, aż zacznie odliczanie które trwa 5 rund. Gdy odlicza możesz mu wyrządzić krzywdę. Polecam zwłaszcza ataki lodowe. Jak odliczanie się skończy to każdy w twojej drużynie straci ok 300 HP. Bądź wiec pewien, że zdrowie jest na przyzwoitym poziomie.

Po zwycięstwie Azala i Ayla będą chwile rozmawiać o czerwonej gwieździe wiszącej od pewnego czasu na niebie. Okaże się, że to Lavos przylatuje właśnie na ziemię. A więc nie jest stąd. Po chwili przyleci Kino wraz z kilkoma pterodaktylami więc będziecie mogli się uchronić przed eksplozją spowodowaną upadkiem Lavosa. Ayla będzie chciała jeszcze pomoc Azali, do której ma mimo wszystko sentyment, jednakże Azala odmówi. Chwilę potem Lavos spadnie na ziemie i ogromna kula ognia pokryje ziemię.

Gdy sytuacja się uspokoi możecie lądować przy ruinach fortecy jaszczurów. Na jej miejscu zamiast Lavosa znajdziecie kolejną bramę czasową. Przeniesie was do wymiaru jakiego jeszcze nie widzieliście.

Statystyka

  • Data publikacji: 2004-06-28 00:27:35
  • Autor: Ashley Riot
  • Artykuł czytany: 71669
  • Głosy oddane: 47
  • Średnia ocen: 9.0

Komentarze (17)

Gość ~ 08 sierpnia 2004, 19:23
surrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr
Gość ~ 11 sierpnia 2004, 07:34
Wiecie długo sie zastanawiałem czy rzeczywiście lepiej przechodzić bez opisu na własną ręke.Otóż uważam że z opisem jest lepiej.Wewnątrz masz przeświadczenie że nic cie nie omineło.Masz wszystko zaliczone a w zaopatrzeniu najlepsze bronie.Przechodze tak juz z 5 gre i jest naprawde dobrze.Ja przechodze tak zwanym systemem powrotnym poniewaz najpierw sam gram a potem sprawdzam czy w miare wszystko dobrze.Pozdrawiam.
SebaSan ~ 11 grudnia 2005, 19:17
Grając w Chrono Trigger (wersja na PSX) mam jeden ale poważny problem...
Chodzi mi o moment gdy Luccą ratujemy jej matkę przed kalectwem. Nie wiem jak wpisać hasło!!! Zajrzałem do kartki w kuchni,
wiem gdzie jest błyszczący punkt przy maszynie ale nie wiem jak wpisać hasło! POMOCY!!!!
SebaSan ~ 11 grudnia 2005, 19:18
Grając w Chrono Trigger (wersja na PSX) mam jeden ale poważny problem...
Chodzi mi o moment gdy Luccą ratujemy jej matkę przed kalectwem. Nie wiem jak wpisać hasło!!! Zajrzałem do kartki w kuchni,
wiem gdzie jest błyszczący punkt przy maszynie ale nie wiem jak wpisać hasło! POMOCY!!!!
budus2 ~ 19 czerwca 2007, 11:52
Mam problem z punktem 7. Nie mogę wyłączyć laserów w laboratorium. POMOCY!!!!!!!!
Gość ~ 22 listopada 2007, 19:22
ej mam problem z zamkiem magusa mam urzyć masamune w gurach czy co błagam pomurzcie mi pppppppppplllllllllliiiiiiiiissss
Gość ~ 29 grudnia 2007, 14:34
Ja gram i musiałem zajrzeć do opisu gdy byłem w end of time. Ciągle przegrywałem te okrążenia zegara od Spekkia. Grę zakończyłem z 73 poziomem Cronem i reszta po 70 - 72.
Gość ~ 16 lutego 2008, 12:32
tomaszeczek1985,nie masz racji. Lepiej jest grać własnoręcznie. Wtedy masz satysfakcję, że bez niczyjej pomocy udało Ci się przejść tą wspaniałą grę.
Gość ~ 01 lipca 2008, 13:10
mi tam wystarczy, ze ja przeszedlem nie uzywajac cheatow. Przy praktycznie kazdej bardziej skomplikowanej grze (czyt. rpg) uzywam solucji

celebes
Gość ~ 06 sierpnia 2008, 00:17
Gdzie znajdował się Melichior ?

Torke
FifulXXX ~ 09 marca 2009, 17:30
Napisz na Forum to ci odpiszą
Gość ~ 25 maja 2009, 22:50
Mi gra sie zawiesza jak Frog rozwala skale:((

Boro
Gość ~ 07 września 2009, 12:04
Witam! mam problem, nie mogę wyłączyć laserów w laboratorium? Całą fabrykę zwiedziłem ale nie znalazłem wyłącznika do laserów w laboratorium!2009

TopSecret1990
Gość ~ 13 sierpnia 2011, 21:43
W "zaklętym lesie" biega jakiś niebieski stworek którego nie idzie dogonić. Jest jakiś spośób na niego?

Mgs
Gość ~ 30 kwietnia 2013, 17:12
Zauważyłem spory błąd - podczas walki z Zomborem najpierw powinno się atakować dół, a nie górę. Wówczas unikniemy mocniejszych czarów i trudności.

MichałW0903
Gość ~ 25 maja 2013, 21:09
Cholera, dzięki za spoilery w komentarzach!

ixMarcel
Megafil666 ~ 22 czerwca 2014, 13:31
W opisie walki z Masamune, brak jednej, ale bardzo przydatnej rady. Gdy Masamune magazynuje moc, by użyć tornada, nie trzeba się leczyć. Trzeba wyprowadzić technikę Cięcia od Crona, a wtedy moc bossa wyzeruje się, a najpotężniejszy atak nas ominie.

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.