Opis cz.3

AZALA, BLACK TYRANO

Znowu będzie ciężko. Azala używa wielu czarów o średniej i dużej mocy. Jednocześnie sama jest podatna na magię. Ataki fizyczne zadają niewielkie obrażenia. Zajmij się nią w pierwszej kolejności. Dalej odpieraj ataki potężnego tyranozaura, które są one bardzo dotkliwe. Zwłaszcza połykanie zabierające ponad 200 HP i regenerujące bossa. Tyrano jest dodatkowo bardzo odporny na wszelkie ataki. Czekaj aż zacznie odliczanie, które trwa 5 rund. Gdy odlicza możesz mu wyrządzić krzywdę. Polecam zwłaszcza ataki lodowe. Jak odliczanie skończy się to każdy w twojej drużynie straci ok 300 HP. Utrzymuj zatem zdrowie na przyzwoitym poziomie.

Po zwycięstwie Azala i Ayla będę rozmawiały o czerwonej gwieździe wiszącej od pewnego czasu na niebie. Okaże się, że to Lavos prżyłatuje właśnie na Ziemię. A więc nie jest stąd. Po chwili prżyłeci Kino wraz z kilkoma pterodaktylami, więc będziecie mógłi uchronić się przed eksplozją spowodowaną upadkiem Lavosa. Ayla będzie chciała jeszcze pomóc Azali, do której ma mimo wszystko sentyment, jednakże Azala odmówi. Potem Lavos spadnie na Ziemię i ogromna kula ognia pokryje wszytko dookoła.

Gdy sytuacja uspokoi się wylądujecie przy ruinach fortecy jaszczurów. Na jej miejscu zamiast Lavosa znajdziecie kolejną bramę czasową. Przeniesicie się do wymiaru jakiego jeszcze nie widźieliście.

THE MAGIC KINGDOM

12000 BC

Znajdziesz się w czasach, gdy trwa ciągle zima. Ponad chmurami znajduje się królestwo Zeal, gdzie ludzie posługują się magią. Na początek posród lodowych pustkowi odnajdź windę do królestwa. Potem skieruj się do miasta ENHASA.

Zwiedź je sobie i porozmawiaj z ludźmi. Dowiesz się wielu rzeczy, jak to że królestwem rządzi królowa Zeal. Pomaga jej jakiś tajemniczy wróżbita oraz jeszcze do niedawna trzech mędrców. Równocześnie ludzie z góry dyskryminują i wykorzystują tych na dole, ponieważ nie umieją korzystać z magii. Swoją energię magiczną czerpią z wnętrza ziemi, bezpośrednio z Lavosa. Niedługo zakonczą prace nad wodnym pałacem, dzięki czemu ich dostęp do energii Lavosa stanie się praktycznie nieograniczony. W miasteczku spotkasz małego chłopca z kotem, który nie będzie traktował was zbyt przyjaźnie. Dodatkowo są tu jeszcze trzy książki zawierające żywioły. Jeśli otworzysz je w kolejności: Woda, Wiatr, Ogień to odblokujesz tajemne przejście. W środku czeka na was kolejny Nu. Walka z nim nie jest prosta, ale do wygrania. Po walce możesz opuszczamy miasto.

Skieruj się do drugiej windy i wyjedź na powierzchnię. Tutaj rozejrzyj się za kolejną, która przeniesie w rejony pałacu. Jednak najpierw przeszukaj okolice. Możesz zajrzeć do stoczni, gdzie znajdziesz olbrzymi statek latajacy - Blackbird. Poznasz tu także Daltona - prawę rękę królowej Zeal. Gość jest nieco wkurzajacy. Na dodatek słyszał o was od wróżbity. W mieście KAJAR oprócz kolejnych informacji z ust mieszkanców, możesz także pobawić się książkami, tak jak robiłeś to w ENHASA. Udaj się do ZEAL PałacE poprzez ciąg teleportów.

Podczas rozmów z mieszkańcami dowiesz się o dzieciach królowej Schali i Janusie. Usłyszsz także o Mammon Machine, które to urządzenie przetwarza energię Lavosa. Spotkasz kobietę, która będzie opiekowała się małą roslinką. Przekonaj ją, aby zachowała roslinę i zasadziła ją. Spotkany Nu powie, gdzie na ciele ma specjalne miejsce, w które lubi być masowany. Możesz teraz wrócić do KAJAR i od Nu w bibliotece otrzymać prezent. Możesz to też zrobić później. Idź do drzwi w prawym górnym rogu. Zobaczysz spotkanie Schali i Janusa. będą chwile rozmawiac po czym Schala zostanie wezwana przed oblicze matki. Pójdź za nią.

Zauważ drzwi, które wygladają tak samo jak te z roku 2300 AD. Schala otworzy je takim samym naszyjnikiem jaki ma Marle. Sam nie otworzysz drzwi, gdyż naszyjnik nie ma w sobie mocy. Idź do pomieszczenia po lewej, gdzie jest komnata z Mammon Machine. W niej naładujesz naszyjnik i staniesz przed obliczem królowej Zeal, która będzie wściekła. Według słów wróżbity przyniesiecie ze sobą nieszczęścia dla jej krółestwa. Każe Daltonowi pozbyc się was. Ten z kolei przyzwie potwora.

GOLEM

Dosyc trudny, ale jest na niego sposób. Boss zawsze atakuje w sposób w jaki otrzymał ostatnie rany. A więc na ataki fizyczne odpowie atakiem fizycznym. Nie polecam, gdyż to zabiera ponad 400 HP! Lepsze są ataki lodem lub innymi żywiołami. Wtedy dostaje, co prawda cała drużyna lecz traci tylko 80 - 150 HP. Boss posiada także atak zmniejszajacy jednej postaci energię o polowę. Przed śmiercią natomiast uzywa ataku zabierajacego każdemu okolo 100 HP.

Po wygranej Dalton się wścieknie i rzuci na was czar paraliżujący. Zostaniecie schwytani i zamknięci. Oczekiwanie na egzekucję umili nam Schala. Uwolni nas i poprosi o pomoc. Królowa Zeal od dawna nie jest już sobą i ktoś musi coś zrobić. Za moment pojawi się także tajemniczy wróżbita. Będzie chciał was zabić, ale za wstawiennictwem Janusa i Schali zawrze z nimi układ. Za cenę życia zostaniecie przeniesieni z powrotem poprzez bramę. Natomiast Schala zamknie ją od drugiej strony swoją potężną magię. Teraz pora na powrót do magicznego królestwa.

BREAK THE SEAL

Konieczne jest skorzystanie z bramy czasowej, która znajduje się w górach. Zanim jednak wyruszycie z zamiarem rozwiązania problemu otwarcia bramy do królestwa Zeal, warto zająć się paroma pobocznymi zadaniami. Sprowadzają się one do tego, że od teraz dzięki mocy naszyjnika możecie bez problemu otwierać magiczne skrzynie i drzwi, które spotkaliście wcześniej w grze. A więc po kolei.

600 AD

Znajdziesz tu sześć skrzyń. W karczmie w pierwszej wiosce. Kolejne w lesie koło zamku, samym zamku i magicznej jaskini obok. Jeszcze dwie w domu burmistrza na południu. Nie musisz otwierać skrzyń, kiedy je znajdziesz. Jeśli pojawi się pytanie, zostaw otwarcie na później. Czas na kolejny skok. Zignoruj wielki wir pustynny, który się pojawił. Niech zaczeka na później.

1000 AD

Jeśli teraz pojdziesz do miejsc, w których były magiczne skrzynie z możliwością otworzenia, ale zostały zignorowane to ich zawartość zostanie wzmocniona. Dostaniesz cztery bardzo przydatne zbroje. Przy okazji gdy dotrzesz do zamku razem z Marle to będziesz mógł posłuchać jej rozmowy z kanclerzem. Kanclerz zwali winę za śmierć królowej na samego króla, a Marle w to uwierzy i opuści ojca raz na zawsze. Przeszukaj zamek w poszukiwaniu zwykłych skrzyń. Skieruj się do domu Lucci. Dostaniesz kolejną część pancerza dla niej. Następna magiczna skrzynia jest w legowisku Heckrana.

Przedostań się potem w okolice wioski Mysticów. Jak się rozejrzysz to zauważysz zmianę w historii. Zamiast Magusa wszyscy czczą Ozziego, który przeżył i kontynuował wojnę z ludźmi. Ciebie interesuje niebieska piramida, którą widziałeś w królestwie Zeal. Piramida zostanie otworzona naszyjnikiem i będziesz mógł wybrać jeden z dwóch skarbów. Bardzo mocny miecz dla Crona lub hełm. Polecam miecz.

600 AD

Pozbieraj zawartość skrzyn, które zostawiłeś. Zawsze możesz sprzedać niepotrzebny sprzęt.

2300 AD

Pójdź do LAB 32. Możesz się ścigać lub iść na piechotę. W tym drugim wypadku po drodze znajdziesz urządzenie do rejestracji twoich wyników. Od tej pory będziesz mógł się ścigać, także bez dopałacza. Możesz wygrać nagrody. Tak czy inaczej dotrzyj do ARRIS DOME. Znajdź tu drzwi magiczne i zabierz to, co za sobą kryły. Teraz do TRANN DOME przez LAB 16. Tutaj też otwórz drzwi. Na koniec udaj się do BANGOR DOME i kolejne drzwi. Skorzystaj też z bramy, aby przenieść się na chwilę do zablokowanej polany w roku 1000. Otwórz skrzynie i wracaj, ale wracając wyskocz w okolicah PROTO DOME.

Dostań się w okolice ARRIS DOME. Jest tu także wejście do starych kanałów. Nadszedł czas, aby je spenetrować. Nie jest to zbyt skomplikowany fragment. Składa się z trzech ekranów. Na drugim możesz unikać walk, jeśli nie narobisz hałasu, czyli nie interesował się leżącymi tu i ówdzie śmieciami. Spotkasz też szefa całej tej mutanckiej zbieraniny. Sir Krawlie nie będzie jednak wielkim wyzwaniem (chyba ze zszedłbyś tutaj za pierwszym razem).

Na powierzchni skieruj się do KEEPER'S DOME. Znajdziesz tu kolejnego Nu. będzie jednak spał jak kamień. Po otwarciu ostatnich drzwi znajdziesz zapiski jednego z mędrców Zealu - Baltazara. Przeczytasz o historii Lavosa, istoty z kosmosu, która siedzi w centrum Ziemi i żywi się jej energią jak pasożyt. Królowa Zeal czerpie z kolei swoją potegę magiczną z Lavosa. Niewielu wie, że jest ona pod jego wpływem, tak jak i większość ludzi posługująca się magią, dzięki jego mocy. Teraz kiedy królowa planuje wybudowanie wodnego pałacu i ustawienie w nim Mammon Machine.

Istnieje niebezpieczeństwo, że Lavos się obudzi. Wówczas byłby koniec. W powstrzymaniu tego zdarzenia ma ci pomóc wynalazek Baltazara. Za drzwiami znajdziecie dziwną maszynę. Obejrzyjcie ją i spróbujcie wyjść. Pojawi się zaspany Nu taszczący fotel do maszyny. Okaże się, że jest to Epoch - maszyna czasu. Dzięki niej możecie udać się do dowolnej epoki bez korzystania z bram. Przyda się wam zwłaszcza do ominięcia blokady z rokiem 12000 BC. Od tej chwili możecie zmierzyć się już z Lavosem w roku 1999 AD, także poprzez Epocha lub z END OF TIME. Stanowczo odradzam. No chyba, że drużyna ma 99 poziom. Kontynuuj więc przygodę.

12000 BC

Teleporty na górze są wyłączone. Spróbuj więc szczęścia w TERRA CAVE. Tym razem drabina będzie opuszczona i wejdziesz do wioski, w której mieszkają ludzie bez magii. Poniżani i traktowani jak tania siła robocza przy budowie wodnego pałacu. Porozmawiaj z nimi, a dowiesz się, że królowa wygnała trzech mędrców za sprzeciwienie się jej. Jeden z tych mędrców uwięziony jest na górze Woe. Dojść do niej można z tej wioski. Zrób zakupy, wypocznij i skieruj się na dół. Tu jest wejście do jaskini. Spotkasz w niej kilka potworów, które stają się silniejsze po każdej zadanej im ranie. Postaraj się zlikwidoć je szybko. Na końcu spotkasz małego impa w towarzystwie dwóch bestii. Strzegą góry Woe, więc musisz ich pokonać.

MUD IMP, BLUE BEAST, RED BEAST

Średnio trudna potyczka. Ataki poszczególnych potworów nie są zbyt mocne. Zabierają maksymalnie około 100 HP. Jeśli będziesz atakował Impa to będzie bardzo mocno kontratakował. Zostaw go zatem na koniec. Zacznij od Red Beast. Jest on podatny na lód, więc kilka potężnych ataków lodem go wykończy. Potem zlikwiduj Blue Beast. No a na koniec biednego małego Impa. Korzystaj z magii, gdy jest on odporny na ataki fizyczne.

Teraz nic nie stoi na przeszkodzie, aby drużyna wkroczyła na górę Woe.

THE GURU ON MT.WOE

Błądzenie po górze to cztery ekrany pełne walki, trudne do trafienia. Dodatkowo blokują magię, przedmioty i techniki. Za pokonanie dają 1000 EXP i 100 TECH, to bardzo duzo. Postaraj się zebrac wszystko i pokonac wszystkich. Z czasem dotrzesz na szczyt.

Mędrzec będzie uwieziony w wielkiej bryle lodu. Zanim jednak wpadniecie na sposób jak go uwolnić pojawi się olbrzymi potwór - strażnik.

GIGA GAIA

Niech wygląd bossa nikogo nie przerazi. W rzeczywistości nie będzie zbyt trudno. Boss to korpus i dwie ręce. Zacznij od atakowani obu rąk, ponieważ atakują całą drużynę i zadają obrażenia wielkości 150 HP. Korpus nic nie robi. Każda ręka znika po 2-3 mocnych uderzeniach. Kiedy obydwie znikną, wówczas atakuj korpus. Z czasem ręcę pojawię się ponownie i znowu atakuje kończyny. Zadanie zabiera nieco czasu, ale nie jest trudne.

Po walce bryła lodu pęknie i znajdziecie w niej Melchiora. On was oczywiście jeszcze nie zna. Samo rozbicie bryły lodu spowodowało zniszczenie góry, więc musicie szybko zwiewać. Znajdziecie się w wiosce. Melchior będzie z wami rozmawiał, gdy nagle pojawi się Schala. Wasze najgorsze przypuszczenia się spełniają - pałac wodny jest już gotowy, a Mammon Machine ustawiony na swoim miejscu. Jedyne czego potrzebuje królowa Zeal to mocy Schali. Zaraz potem pojawi się wredny Dalton i uprowadzi Schale. Musicie go gonić. Przed wyjściem dostaniecie sztylet, który może zniszczyć Mammon Machine. Biegnijcie na powierzchnię śladami Daltona i Schali.

WHAT LIES BEYOND?

Teleporty są już czynne. Dostań się w po czy twoj naszyjnik to ten Schali. Powiedz mu prawde a będziesz mógł kupic sporo swietnego sprzetu. Potem pedz do pałacu i idź do sali tronowej. Krolowej Zeal już tu nie będzie. Znajduje się obecnie w wodnym pałacu. Zastaniesz jednak Daltona. Swoja zlosc ze królowa nie pozwolila mu isc z nia będzie chcial wyladować na was.

DALTON

Prosty przeciwnik. Używa jedynie czaru zmniejszającego energię postaci o połowę. Robi to także w kontrataku na nasze ciosy. Problem polega, na tym że Daltona czasami ciężko trafić, a tuż przed porażką używa czaru zabierającego około 150 HP wszystkim postaciom. Dlatego też musisz uważać na poziom własnej energii.

Po zwycięstwie Dalton ucieknie do wodnego pałacu. Wy musicie udać się za nim, aby powstrzymać królową Zeal przed przebudzeniem Lavosa.

LAVOS BECKONS

Pałac jest olbrzymi i czeka tu wielu ciężkich przeciwników. Polecam nie oszczędzac energii magicznej i korzystać z najmocniejszych ataków podczas wszystkich potyczek. Na samym początku spotkasz Mune. Porozmawiaj z nim i pędź dalej. Akcja przeniesie się chwilowo do centrum pałacu, gdzie ceremonia już się rozpoczęła.

Nastepny fragment pałacu jest dosyć spory. Pełno w nim skrzyń i bocznych pokoi. Jak zwykle przeszukaj wszystko. Przejście dalej wymaga uruchomienia przycisku na podłodze, który otworzy most. Przycisk jest w dużej sali, do której trafisz jednym z bocznych pokoi. W dużej sali zauważysz pewnie skrzynie w niedostępnym pokoju. Jej zdobycie wymaga podejścia do ściany po lewej stronie skrzyni. Dokładnie tam jest dziura. Gdy wszystko już sprawdzisz, idź na południe od sali gównej po moście, którego wcześniej nie było.

Kolejny fragment to schody w dół i walka z wieloma przeciwnikami. Na dole spotkasz Masa. Porozmawiaj z nim, a akcja znowu przeniesię się do sali ceremonialnej. Lavos już prawie przebudził się. Czas nagli. Dalsza droga wymaga jazdy windą i otworzenia kolejnego mostu. Przyciski są po bokach sali. Wreszcie dotrzecie do Daltona. Zamiast walczyć samemu przyzwie on dwóch braci golemów, żeby zajeli się wami.

GOLEM TWINS

Łatwo nie będzie. Obaj walczą taktyką analogiczną jak poprzedni Golem, ale jest ich dwóch. Pamiętaj że najlepiej zmusić ich do rzucania jakiegoś żywiołu. Musisz częściej leczyć się i pamiętaj zwłaszcza o ich ataku tuż przed śmiercią, zabierajacym około 150 HP każdej z postaci.

Dalton będzie chciał napuścić na was kolejnego Golema, ale Lavos zacznie się budzić. Przerażony Dalton ucieknie, a wy możecie śmiało wkroczyć do sali ceremonialnej.

Zaczniecie rozmowę z Zeal. Potem Crono zaatakuje Mammon Machine sztyletem, który przemieni się w Masamune. To niestety nie wystarczy, gdyż Lavos już się budzi. Zostaniecie wszyscy przeniesieni do niego. Rozpocznie się walka, którą przegracie w pierwszej rundzie. Lavos potraktuje was atakiem za 700 HP albo i więcej!

Chwile potem pojawią się Schala, Zeal i wróżbita. Ten ostatni okaże się być Magusem. Dlatego tyle o was wiedział. Królowa Zeal natomiast zdobędzie kontrolę nad Lavosem. Magus zaatakuje Lavosa, chociaż poczatkowo nie będzie mu szło źle to ostatecznie i on przegra. Teraz Lavos zacznie wchłaniać was wszystkich. Tylko Crono zbierze w sobie siły na to, aby coś zrobić. Jedyne, co może to zaatakowanie Lavosa. Niestety podczas ataku zginie! W rzeczywistości nie zostanie z niego nic. Teraz Schala teleportuje pozostałe osoby z dala od tego miejsca. Chwilę potem Lavos obudzi się i wyjdzie na powierzchnię. Ostrzela świat swoimi promieniami i zamieni go w gruzy. Zniszczy również królestwo ponad chmurami. Kawałki kontynentu spadną do wody tworząc ogromne fale, które pochłoną niemal wszystko.

Drużyna obudzi się w wiosce ludzi. Niestety, ani śladu Crona. Pozwiedzajcie to, co zostało z osad ludzkich. Zauważycie między innymi że ludzie oraz Oswieceni (Ci z magią) zaczynają działać razem. Idźcie do COMMONS. Warto, aby w drużynie była Ayla. W trakcie rozmowy z mędrcem wioski pojawią się strażnicy i Dalton. Okazuje się, że ma dość służenia królowej Zeal. Sam zapragnął władzy absolutnej i mianował się królem. Pojmie was podstepem i zabierze ze sobą.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 54686
  • Głosy oddane: 23
  • Średnia ocen: 8.3

Komentarze (11)

Gość ~ 11 sierpnia 2004, 21:02
coś tam pomieszałeś z tym powrotem i tym trojkątem ale jest ok.oceniam bardzo dobrze.Mysle nawet ze jest za dokładny.
Gość ~ 11 czerwca 2005, 21:07
Ej mam pytanie czy do obudzenia triple techniki "DarkEternal" bede potrzebowal 3 BlackRock Czy tylko dla 1 osoby a i jeszcze jedno znalazlem to w KAJAR w tym ukrytym pomieszczeniu prosze HELP ME !!! :D a i opis przejscia jest zajefajnie napisany Pozdrawiam Cun'Don
adix9512 ~ 09 czerwca 2007, 11:51
Ja to bym zawsze wymagał códów, także na moją opinię nie zwracajcie uwagi, ale w niektórych sytuacjach (a i tak rzadko korzystam z solucji) po prostu nie dało się przejść. Nie idealny ale nawet dobry opis.
Gość ~ 05 listopadaa 2007, 20:20
a mam pytanie. można dostać się na "wyspę" z niebieską piramidą w królestwie Zeal?
Gość ~ 29 grudnia 2007, 14:37
Hej jedna technika jest bez sensu. To Lifeline. To gdy Robo, Marle i Crono robią ożywienie. Na czym polega, bo może się mylę?
Gość ~ 28 lutego 2009, 09:47
ej kurde mam problem a mianowicie to z tym epochem jest napisane w grze ,że trzeba przycisnąć Y a jak klikam Y to mi wyskakuje czy chcę zmienić postać na inną...;/ help

Chrono
Gość ~ 29 stycznia 2013, 17:36
Opis jest według mnie bardzo dobry,ale gdy piszesz o bardzo mocnym mieczu dla Crona lub"chełmie" i że polecasz miecz,to ja bym polecił słownik :P. Ale bez urazy bo opis świetny

Co cię to obchodzi?
Gość ~ 02 kwietnia 2013, 01:50
Opis jest naprawdę fajny.Wiele dni ogrywałem ten wspaniały tytuł.Patrząc na datę komentarzy powraca wiara,że jeszcze są ludzie którym chce się grać i pisać o tej ponadczasowej produkcji,oby tak dalej.Chrono Trigger należy do czołówki najlepszych gier w jakie w życiu grałem,must have.

Bo obchodzi i już!
Gość ~ 06 kwietnia 2013, 18:32
Gość, zgadzam się z tobą w 200 procentach, nawet czasem żałuję, że są ludzie, którzy w ogóle nie słyszeli o CT.

Schala Zeal
Gość ~ 05 stycznia 2017, 22:03
Gram chyba 30 raz z 5-letnią...
Gość ~ 10 stycznia 2016, 17:37
Wlasnie zarazilem mlodsze pokolenie ;) moj 11 letni brat zaczal grac i mowi ze "ma nadzieje ze nigdy jej nie ukonczy" PIecz

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.