Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Crono
- Pełne imię: Crono
- Japońskie imię: クロノ (Kurono)
- Wiek: 17-19 lat
- Rasa: Człowiek
- Pochodzenie: Truce -1000 A.D.
- Broń: Katany i szable
- Żywioł: Błyskawica
- Techniki: Slash, Cyclone, Lighnting, Spincut, Lightning2, Life, Confuse, Luminaire
Crono to główny bohater Chrono Trigger, który mieszka w wiosce Truce w Królestwie Guardii, razem ze swoją matką i kotem (nic nie wiadomo na temat jego ojca). Bliską przyjaciółką chłopaka jest Lucca, genialna konstruktorka i naukowiec, również mieszkająca w Truce. Gdy rozpoczynamy grę w roku 1000 A.D. całe Królestwo Guardii, żyje jednym wydarzeniem – Festynem Milenijnym z okazji (jak sama nazwa wskazuje) okrągłego millennium. Crono, leniwie wstający z łóżka wyrusza na ów festyn, by pomóc Luccy w pokazie tak jak jej wcześniej obiecał. Po przybyciu na miejsce chłopak zalicza „czołowe zderzenie” z uroczą blondynką, która przedstawia się jako Marle, po czym z zakłopotaniem stwierdza, że zgubiła swój naszyjnik podczas upadku. Gdy Crono odnajduje przedmiot i wręcza go dziewczynie, ta pyta się go czy nie oprowadziłby jej po festynie. Chłopak zgadza się (a raczej my za niego), po czym dwójka rusza na zwiedzanie festynowych atrakcji. Gdy przychodzi czas pokazu Luccy, Crono wraz z nową przyjaciółką idzie na plac, gdzie ma się odbyć przedstawienie. Lucca zauważa przyjaciela i prosi o pomoc w przetestowaniu swojego najnowszego wynalazku – teleportera. Eksperyment dochodzi do skutku i Crono przenosi się z jednej części maszyny do drugiej. Podekscytowana Marle również postanawia spróbować tego samego, co kończy się dla niej niefortunnie. Jej naszyjnik zaczyna świecić i upada na ziemię, a sama dziewczyna znika w tajemniczym portalu. Dzielny Crono postanawia ruszać jej na pomoc ponownie korzystając z teleportera. Tak zaczyna się jego wielka przygoda, przygoda poprzez czas i przestrzeń, która zadecyduje o przyszłości świata.
Crono jest typem milczącego bohatera (mówiąc fachowo „cichym protagonistą”), więc nie można wiele rozpisywać się na temat cech jego charakteru. Patrząc jednak na to jak bez namysłu ratuje Marle i całą drużynę w Ocean Palace, widać jego ogromną odwagę i poświęcenie dla innych. Nie bez powodu w końcu skromny nastolatek wiodący proste życie, staje się nagle przywódcą grupy bohaterów czasu, walczących o lepsze jutro. Crono, (jak również Marle i Lucce) jako ducha możemy zobaczyć w Chrono Cross, a także dowiedzieć się nieco o jego przyszłości po wydarzeniach z Chrono Trigger.
Marle
- Pełne imię: Księżniczka Nadia (Marle) Guardia
- Japońskie imię: マール (Maaru)
- Wiek: 17 – 19 lat
- Rasa: Człowiek
- Pochodzenie: Guardia - 1000 A.D.
- Broń: Kusza
- Żywioł: Woda
- Techniki: Aura, Ice, Cure, Haste, Ice2, Cure 2, Life 2
Marle spotykamy po raz pierwszy tuż na początku gry w czasie Festynu Milenijnego, gdzie z początku wydaje się zwykłą, zagubioną dziewczyną nie pochodzącą z miasta. Po wpadnięciu na Crono, który chwilę później znajduje jej naszyjnik, wyrusza z chłopakiem na zwiedzanie Leene Square. W czasie skorzystania z teleportera Luccy, Marle trafia w przeszłość do średniowiecza (600 A.D.), gdzie później odnajduje ją nasz czerwono włosy heros. Jak się okazuje została tam omyłkowo wzięta za królową Guardii, Leene, z racji jej uderzającego podobieństwa do ówczesnej monarchini. Ucieszona z ponownego spotkania z Crono, Marle zauważa, że jej naszyjnik zaczyna świecić i w mgnieniu oka całkowicie znika. Przybywająca z odsieczą Lucca wyjaśnia Crono, że Marle to tak naprawdę potomkini Leene, czyli córka króla Guardia XXXIII i księżniczka Nadia w ich czasach. Po wielu perypetiach cała trójka spotyka się ponownie i powraca do Guardii w 1000 A.D., jednakże Crono zostaje tam skazany na ścięcie, za rzekome porwanie księżniczki. Dzięki pomocy Luccy i Marle, chłopak ucieka z celi, a nasza gromadka podczas ucieczki ląduje w dalekiej przyszłości 2300 A.D. Od tej chwili Marle pozostaje w naszej drużynie aż do końca gry.
Marle to dziewczyna uczuciowa, wesoła i ciekawa świata. Nie lubi życia monarchini, woląc spędzać czas swobodnie jak każdy zwykły człowiek (dlatego właśnie uciekła z pałacu na Festyn Milenijny). Matka Marle, królowa Aliza zmarła gdy ta była jeszcze mała, co spowodowało wzajemne oddalenie się dziewczyny i ojca, który chciał uczynić z niej idealną następczynię tronu, nie zważając na to co jego córka czuła naprawdę. Po queście z fałszywym kanclerzem, za którego podszywał się Yakra, nieporozumienia zostają zażegnane, miłość ojca i córki powraca, a król akceptuje przyjaciół Marle, by dać jej szczęście tak jak pragnęła tego Aliza. W czasie gry pomiędzy Crono i Marle rodzi się uczucie i pod koniec całej przygody na filmikach z wersji Chrono Trigger na PSX, jest pokazane jak oboje biorą ślub, niosąc Guardii nową przyszłość.
Lucca
- Pełne imię: Lucca Ashtear
- Japońskie imię: ルッカ (Rukka)
- Wiek: 17-19 lat
- Rasa: Człowiek
- Pochodzenie: Truce -1000 A.D.
- Broń: Pistolet i młot podczas walki na bliską odległość
- Żywioł: Ogień
- Techniki: Flame Toss, Hypno Wave, Fire, Napalm, Protect, Fire2, Mega Bomb, Flare
Lucca jest genialną konstruktorką i naukowcem oraz najbliższą przyjaciółką Crono. Mieszka w Truce z rodzicami: ojcem Taban’em, który nauczył ją wszystkiego o mechanice oraz matką Larą, która straciła nogi, podczas wypadku z jednym z urządzeń gdy Lucca była jeszcze mała (w czasie jednego z subquest’ów możemy zapobiec temu wydarzeniu, zmieniają przeszłość). Za sprawą zbudowanego przez nią teleportera rozpoczyna się przygoda naszych bohaterów, którzy lądują w 600 A.D. Po tym wydarzeniu bohaterka dołącza do nas, by pomóc nam odszukać Marle i pozostaje w drużynie aż do końca.
Lucca jest oczywiście bardzo inteligentna i posiada ogromną naukową wiedzę. Zbudowała Gato, stworzyła Gate Key i naprawiła zepsutego Robo w 2300 A.D, przez całą przygodę pełni również rolę „mózgu” drużyny. Czasem nieco zwariowana, podobnie jak ojciec jest dumna ze swoich wynalazków mimo, że duża ich część delikatnie mówiąc nie wypala. Pomijając jej aparycję naukowca jest wrażliwą dziewczyną i posiada dobre serce.
Po wydarzeniach z CT na filmiku z wersji PSX, Lucca idąc przez las znajduje tajemnicze dziecko z magicznym naszyjnikiem, po czym przygarnia je bez wahania. Wydarzenie to zwiastuje jeden z najważniejszych wątków w Chrono Cross, oraz sprawia, że ze wszystkich głównych postaci z gry, Lucca ma największy wkład w fabułę kontynuacji Chrono Trigger.
Frog
- Pełne imię: Glenn (Frog)
- Japońskie imię: カエル (Kaeru - jap. Żaba, "zmienić się", "przeobrazić")
- Wiek: 28 – 33 lata
- Rasa: Człowiek, potem... żaba (?)
- Pochodzenie: Prawdopodobnie Truce lub Choras - 600 A.D.
- Broń: Miecz dwuręczny
- Żywioł: Woda
- Techniki: Slurp, Slurp Cut, Water, Heal, Leap Slash, Water 2, Cure 2, Frog Squash.
W dzieciństwie jako chłopak nieśmiały, stroniący od przeciwstawiania się, stawał się często ofiarą zaczepek i bójek. Przyjaźń z Cyrusem w którym widział swojego mentora i starszego brata, dodawała mu jednak otuchy. Pomimo świetnych umiejętności szermierczych Glenn, uznawał siebie za słabszego i został giermkiem Cyrusa, który z kolei stał się wielkim rycerzem. W służbie Guardii oboje wyruszali na wiele wypraw i przeżyli wiele przygód. Pewnego dnia podczas wyprawy po święty miecz Masamune w góry Denadoro, Cyrus i Glenn zostali zaatakowani przez Magus’a – potężnego maga i przywódcę Mistyków oraz Ozziego, jednego z jego generałów. Magus zabił Cyrus’a spalając go żywcem, a za namową swego opasłego towarzysza zmienił Glenn’a w żabę. Po dojściu do siebie Glenn zabrał fragment zniszczonego Masamune i medal swego towarzysza, który w ostatnich słowach prosił go o opiekę Królowej Leene. Od tej pory Glenn jako Frog przyjął tożsamość cichego obrońcy Guardii i zamieszkał w lesie Cursed Woods, znajdującym się w południowej części kontynentu Zenan.
Po raz pierwszy spotykamy bohatera po pierwszym przeniesieniu do 600 A.D. gdy królowa Leene zostaje porwana. Po uwolnieniu swej pani z rąk (a raczej łap) Yakry, Frog dziękuje nam za pomoc po czym opuszcza drużynę. W późniejszym etapie gry, gdy odnajdujemy medal bohatera i przynosimy mu naprawiony Masamune, Frog przyłącza się do nas na stałe i wyrusza z nami do zamku Magus’a by dokonać zemsty na okrutnym magu. Gdy walka zostaje przerwana, druga okazja pojawia się po upadku królestwa Zeal, gdzie możemy zadecydować, czy walczymy z Magusem czy przyłączamy go do drużyny. Po wybraniu drugiego rozwiązania nasza dwójka chcąc - nie chcąc odkłada krzyżowanie swojego oręża i wspólnie staje do walki z większym złem. Mimo to Frog wciąż w czasie przygody ma wyrzuty sumienia związane z tym że nie potrafił pomóc swojemu najlepszemu przyjacielowi podczas ich wspólnej misji. Widać to dokładnie podczas subquestu z duchem Cyrusa. Po odwiedzeniu jego grobu, Frog ponownie spotyka towarzysza, a Masa i Mune aktywują pełną moc miecza naszej żabki (który zmienia się w Masamune II). Cyrus odchodzi na wieczny spoczynek, a Frog’a przestaje dręczyć przeszłość.
Frog stanowi kwintesencje najlepszych cech rycerza – odważny, honorowy, z odpowiednimi manierami. Zwykle bardzo spokojny i opanowany, czasem jednak daje ponieść się emocjom co prowadzi do zabawnych sytuacji. Jedyne czego pragnie to stać na straży swojej ojczyzny i królowej oraz bronić uciśnionych.
Po wydarzeniach z Chrono Trigger Frog najprawdopodobniej dalej pełni służbę w królestwie. Jak widać z filmików wersji Chrono Trigger na PSX, odzyskał swoją ludzką postać i stał się wielkim bohaterem Guardii.
Robo
- Pełne imię: Prometheus, R-66Y
- Japońskie imię: ロボ (Robo)
- Wiek: Ponad 300 lat po pierwszym odnalezieniu, ponad 700 lat po wydarzeniach z Chrono Trigger
- Rasa: Robot
- Pochodzenie: Proto Dome (znalezienie), Geno Dome (powstanie) - 2300 A.D.
- Broń: Ramiona
- Żywioł: Ciemność
- Techniki: Rocket Punch, Cure Beam, Laser Spin, Robo Tackle, Heal Beam, Uzzi Punch, Area Bomb, Shock
Robo odnajdujemy w zniszczonej przyszłości 2300 A.D. w Proto Dome. Widząc go zepsutego, Lucca jako zapalony majsterkowicz rzuca się do jego naprawy. Po reaktywacji Robo pomaga drużynie, przez co kawałek dalej w fabryce zostaje uznany za uszkodzony przez oszalałe roboty, które go atakują. Lucca naprawia robocika jeszcze raz, który teraz podróżuje wraz z nami.
W czasie gry natrafiamy na dwa subquesty z udziałem Robo. W jednym z nich powracając do 2300 A.D. spotykamy Mother Brain – superkomputer dowodzący wszystkimi maszynami w przyszłości oraz Atropos XR – żeński robot wywodzący się z tej samej serii co Robo, i prawdopodobnie jego dawna miłość. Dowiadujemy się, że nasz robot tak naprawdę nazywa się Prometheus (od mitycznego tytana Prometeusza) i został stworzony tylko po to by studiować ludzi, co miało pomóc w ich zagładzie. Okazuje się to jednak fałszem, wywołanym przez oszalały umysł królowej robotów. Robo wraz z drużyną przywraca dawne zmysły Atropos i pokonuje Mother Brain. Drugim subquestem jest ratowanie lasu Fiony w 600 A.D. Po 400 latach pomocy w odnawianiu przyrody, Robo wymyśla teorię Entity, tajemniczej istoty, tworzącej bramy czasowe dla naszych bohaterów, by pomóc im w pokonaniu Lavos’a.
Robo jest bardzo sympatyczną i zabawną postacią, zawsze chętny do pomocy i miły. Nigdy nie wpada w złość i co nie spotykane jak na robota, posiada ludzkie uczucia.
Pod koniec gry żegna się z bohaterami udając się do odnowionej przyszłości, gdzie żyje szczęśliwie wraz z Atropos.
Ayla
- Pełne imię: Ayla
- Japońskie imię: エイラ (Eira)
- Wiek: Około 20 lat
- Rasa: Wcześni ludzie
- Pochodzenie: Ioka - 65 000 000 B.C.
- Broń: Pięści (na filmikach z PSX posługuje się też maczugą)
- Żywioł: Brak
- Techniki: Kiss, Roll Kick, Cat Attack, Rock Throw, Charm, Tail Spin, Dino Tail, Triple Kick
Ayla jest przywódczynią wioski Ioka w prehistorii. Gdy pojawiamy się po raz pierwszy w tej epoce, napotkamy na przedstawicieli gadziej rasy Reptites, która nas atakuje. Ayla przybywa nam z odsieczą, rozprawiając się z gadami. Widząc jak dzielnie wcześniej walczyliśmy stwierdza, że nas lubi i zaprasza do wioski na małą balangę, by uczcić zwycięstwo i poznanie nowych przyjaciół. Po pobudce z zakrapianej imprezy, stwierdzamy, że zginął nam Gate Key, potrzebny do powrotu z prehistorii. Wyruszamy więc razem z Aylą na poszukiwanie klucza, po czym natrafiamy w dżungli na jej chłopaka Kino, który uciekł z przedmiotem. Jak się okazuje skradł go w zazdrości, myśląc, że Ayla woli bardziej Crono niż jego. Po wymierzeniu chłopakowi porządnego ciosu w głowę, (jak widać w prehistorii to kobiety nosiły spodnie hehe) Ayla mówi „że to jego lubi najbardziej” i każe przeprosić Crono i resztę za kłopoty. Niestety klucz doebrały wcześniej Kino Reptite’y, więc cała paczka musi skierować się do ich kryjówki. Po dotarciu do na miejce spotykamy Azalę, przywódczynie wszystkich gadów, która wystawia do walki Nizbela, jednego ze swych podwładnych. Po jego pokonaniu odzyskujemy klucz, a Ayla odłącza się od drużyny.
Po walce z Magusem i ponownym przeniesieniu do prehistorii, dowiadujemy się o ataku Reptietes i wyruszamy razem z Aylą do zamku Tyrano, by odbić ludzkich zakładników w tym Kino. Na samym szczycie twierdzy walczymy z Azalą i jej pupilkiem dinozaurem Black Tyrano. Po zwycięskiej przez nas walce Reptites zostają pokonane. Azala przepowiada uderzenie w Ziemie „czerwonej gwiazdy”, która okazuje się być Lavos’em. Ayla i reszta ewakuują się w porę na pterodaktylach, a Lavos uderza centralnie w zamek Tyrano, niszcząc królestwo gadów. Od tej pory Ayla zostaje z nami w drużynie, by pomóc w walce z Lavos’em.
Ayla jest bardzo energiczną i optymistycznie nastawioną do życia osóbką. Wiele razy podnosi drużynę na duchu, rozwiązując trudne problemy łatwymi rozwiązaniami (np. „walczyć, nie uciekać – zasada życia”). Jako człowiek z prehistorii posługuję się prostą wymową i biega na czworakach, jest jednak dość inteligentna jak na przedstawicielkę swej społeczności. W związku z tym że Ayla urodziła się na długo przed pojawieniem się magii nie potrafi czarować i nie ma przypisanego sobie żywiołu.
W zakończeniu Chrono Trigger, Ayla opuszcza przyjaciół, by powrócić do swoich czasów. W wersji na PSX widzimy ją w namiocie razem z Kino i resztą plemienia podczas uroczystości ślubnej. Między innymi z ich związku powstają później nowe pokolenia jak Zeal i Guardia.
Magus
- Pełne imię: Janus Magus Zeal
- Japońskie imię: 魔王 (Maou, co oznacza król-demon)
- Wiek: Około 30 lat
- Rasa: Człowiek
- Pochodzenie: Zeal -12 000 B.C., Zamek Magus’a - 600 A.D.
- Broń: Kosa
- Żywioł: Ciemność (plus inne żywioły po trochu)
- Techniki: Lightning2, Fire2, Ice2, Dark Bomb, Magicwall, Dark Mist, Black Hole, Dark Matter
Janus Zeal był młodym księciem w magicznym Królestwie Zeal w roku 12 000 B.C. Wśród mieszkańców znano go jako osobę nieszczęśliwa i butną, mającą przywiązanie tylko do swojej starszej siostry Schali i kota imieniem Alfador. Według wielu, Janus posiadał potencjał magiczny przewyższający siostrę i matkę, lecz nigdy nie okazywał jakichkolwiek oznak umiejętności magicznych. Gdy królowa Zeal i matka Janus’a została owładnięta złą mocą pochodzącą z Mammon Machine, po pewnym czasie rozkazała przenieść ją do Ocean Palace, by pobierać większą moc Lavos’a, niezbędną do osiągnięcia nieśmiertelności. W tym celu wykorzystała również moc Schali. W wyniku tego Lavos przebudził się i zniszczył królestwo, wysyłając wcześniej bramami czasowymi trzech Guru i najprawdopodobniej Janus’a, który trafił do średniowiecza i został odnaleziony przez przywódcę Mistyków – Ozziego. Widząc wielki potencjał magiczny drzemiący w chłopaku, wielki herszt postanowił go przygarnąć i wytrenować, by ten przydał mu się w przyszłości w okresie konfliktu z ludźmi. Janus poddał się treningowi, pałając chęcią odwetu na Lavosie i mając nadzieję na zebranie potrzebnej do tego siły. Po pewnym czasie chłopak przyjął imię Magus i stał się potężnym królem Mistyków, prowadząc ich do wojny przeciwko ludziom, by zdobyć ostateczną moc do przyzwania Lavos’a w swoim zamku. W okresie wojny zabił m.in. kapitana rycerzy Guardii – Cyrusa, a jego towarzysza Glenn’a zamienił w żabę.
W 10 lat później, gdy wojna osiągnęła apogeum, Crono i Frog wyruszyli do zamku Magus’a by go pokonać myśląc, że to on stworzył Lavos’a i jest zagrożeniem dla wszystkich ludzi. Po morderczej walce Magus wyjawił im, że chciał tylko przywołać potwora i nazwał głupcami. Czar przyzywający się nie dopełnił i powstała wielka brama czasowa wysyłająca Magus’a z powrotem do 12 000 B.C., a Crono i resztę do prehistorii.
Po powrocie do swej ojczyzny Magus postanowił stworzyć nowy plan umożliwiający mu zemstę na Lavosie. Przebrał się za proroka (Prophet’a) i użyczył swych proroczych usług królowej Zeal, czekając na ponowny moment w którym Lavos wyjdzie na powierzchnię. W międzyczasie spotkał też swoją siostrę Schalę i samego siebie, gdy był jeszcze dzieckiem. Gdy w Ocean Palace Lavos ponownie się pojawił, Magus zrzucił przebranie i podjął walkę z bestią, lecz bardzo szybko został pokonany i tylko poświęcenie Crono, umożliwiło jemu i reszcie przeżycie i ucieczkę z miejsca bitwy. Magus zrozumiał wtedy, że samotnie nie może mierzyć się z potęgą Lavos’a. Po ponownym spotkaniu na North Cape przez naszą drużynę, możemy zdecydować się czy walczyć z nim, czy przyjąć do drużyny. Decydując się na drugie rozwiązanie, czarnoksiężnik staje się naszym kompanem aż do końca gry.
Magus jest typem samotnika, rzadko się odzywa, nie lubi gdy coś mu się dyktuje i jest też obdarzony dozą cynicznego, czarnego humoru. Jego sentencje są jednymi z najczęściej cytowanych dialogów ze wszystkich postaci w RPG, w tym także najsłynniejszy jego dialog: „If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die...I must simply laugh!! I'm coming, Lavos!”.
Po zakończeniu całej przygody w CT Magus opuszcza swoich kompanów bez słowa, ponownie pojawiając się w 12 000 B.C., tym razem by odnaleźć Schalę. Nasz mag pojawia się także w drugiej części Chrono Sagi – Radical Dreamers jako Magil. Potwierdzają to (choć nie dosłownie) niektóre jego dialogi oraz oficjalne słowa Masato Kato – twórcy gry. Zamiast cynicznego, łaknącego zemsty okrutnika, jest tam spokojnym, zamyślonym człowiekiem, pragnącym chronić pewną najbliższą mu osobę.
Komentarze (6)
Gość
Fear
E.T.
Konradix
Rootslav
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.