Solucja

Prolog

Nasza przygoda rozpoczyna się od misji w pędzącym pociągu. Zack musi powstrzymać żołnierzy, ponieważ od tego zależy jego dalsza kariera w wojsku.

Po zatrzymaniu pociągu Zack musi dotrzeć ze stacji w sektorze 1 do fontanny w sektorze 8, co wcale nie jest takie trudne. Po drodze spotkamy nieprzyjaznych żołnierzy. Akcje do wyboru zmieniamy poprzez przyciski L i R, a zatwierdzamy iksem.

Behemoth

7870 HP, 122 MP
Podstawowa strategia podczas tej walki to utrzymywanie się za plecami bossa. Ponieważ Behemoth jest mało ruchliwy, możemy zadawać wysokie obrażenia fizyczne. Trzeba jednak uważać na jego ogon, potrafi ostro zranić.

Rozdział 1

Porozmawiajmy z Kunselem, aby ten wyjaśnił nam tajniki poczty elektronicznej. Główne menu, które aktywujemy poprzez trójkąt pomoże nam w zrozumieniu podstawowych zasad rządzących światem gry. Musimy także zarejestrować się w pokoju treningowym, co umożliwi nam uczestnictwo w wielu różnych misjach. Takie misje pozwalają na zwiększanie doświadczenia w walce, a także zdobywanie cennych przedmiotów i umiejętności. Misje dzielą się w zależności od poziomu trudności, a ich dostępność zależy od zaawansowania ścieżki fabularnej.

Zgłaszamy się do pierwszej dostępnej misji, a po jej zakończeniu dostaniemy Elixir. Kunsel wyjaśnia nam, że Shinra przygotowuje ekwipunek dla swoich żołnierzy przed każdą misją więc, sprawdzaj zawartość schowków w czasie każdego z rozdziałów. Tym razem dostaniemy Bronze Bangle.

Zack i Angeal udają się do Wutai. Po przeprowadzeniu dywersji przyjaciele rozdzielają się, a Zack musi dotrzeć do bram fortu Tamblin. Wewnątrz znajdziemy sporo skrzynek z przedmiotami. Nigdy się nie wycofuj! Jeśli staniesz przed podjęciem decyzji, wybierz Charge. Przestraszysz dwóch żołnierzy i zostaniesz tylko tylko z sierżantem. Pamiętaj, aby na dziedzińcu zachować stan gry.

Vajradhara Wu, Warjradhara Tai

Wu: 2900 HP, 22 MP, Tai: 2900 HP, 22 MP
Przeciwnicy w parze stanowią śmiertelne zagrożenie, szczególnie ich atak Twin Tomahawk. Poza stosują pojedyncze ataki swoim toporami. Ponownie najlepiej atakować bestie z tyłu. Kiedy jedna z nich zginie walka staje się dużo łatwiejsza.

Zack, Angeal i Lazard wpadli w zasadzkę. Musisz samodzielnie odeprzeć atak żołnierzy. Wygrana walka to dopiero początek przed prawdziwym starciem, a Angeal nam nie pomoże.

Ifrit

6720 HP, 403 MP
Walka z tym demonem nie jest prosta, ponieważ Ifrit jest bardzo potężny. Atakuje nas kulami ogniowymi, które są bardzo śmiertelne. Ważne podczas tego starcia jest korzystanie z czarów Ice i Blizzard, na które Ifrit jest wrażliwy. Warto, także wyposażyć się w materie wspomagające, jak HP Up.

Koniec walki jest jednocześnie zakończeniem pierwszego rozdziału.

Rozdział 2

Dyrektor Lazard pragnie, aby Zack udał się do Banora razem z Tsengiem. Zanim to zrobimy, możemy wykonać dostępne misje, zdobywając cenne doświadczenie i przedmioty. W schowku jest materia (Thunder).

W sektorze 8 możemy dołączyć do klubu fanów Genesisa i Angeala. Potem możemy udać się na Loveless Avenue. Znajdziemy tam kapitana, który chce nas przekonać do swoich racji. Rozmowa z nim odblokuje misję 1-2-1. Po jej wykonaniu i ponownej rozmowie otrzymamy Craftsman Monthly, czyli zestaw instrukcji użytecznych w dalszej części gry. Wracamy do budynku Shinra.

Kobieta z korporacji sprzedaje Potiony, ale żołnierzy jednostki SOLDIER mają do nich prawo za darmo. Korzystaj z tej możliwości będąc w budynku. Kunsel powiadomi nas o spotkaniu z Tsengiem. Czas udać się do wioski Banora.

Na miejscu czeka nas walka z kolejnym bossem.

Guard Spider

7225 HP, 0 MP
Mechaniczny pająk korzysta z ataków polem magnetycznym, a także ataków rakietami. W czasie walki sprawdza się stosowanie czarów Thunder, na które pająk jest wrażliwy. Podczas walki można ukraść Bulletproof Vest.

Twoim celem jest dom, w którym mieszkał Angeal. Sprawdź także 5 świecących punktów na ziemi, a w jednej ze skrzyń (klif) znajdziesz MP Up Materia. Razem z Tsengiem przeszukaj fabrykę.

Korporacja chce zatrzeć wszystkie ślady, niszcząc fabrykę i wioskę podczas nalotu. Matka Angeala czeka w domu. Aby ją uratować musisz tam dotrzeć zanim zakończy się odliczanie. Mini gra z niszczeniem rakiet daje zarówno pieniądze, jak i dodatkowy czas. Jeśli masz wystarczająco dużo czasu to odwiedź znane już świecące punkty, gdzie znajdziesz dodatkowe przedmioty.

Zgłaszamy się do pierwszej dostępnej misji, a po jej zakończeniu dostaniemy Elixir. Kunsel wyjaśnia nam, że Shinra przygotowuje ekwipunek dla swoich żołnierzy przed każdą misją więc, sprawdzaj zawartość schowków w czasie każdego z rozdziałów. Tym razem dostaniemy Bronze Bangle.

Bahamut

8740 HP, 424 MP
Na potrzeby tej walki powinniśmy założyć materię Power Attack, zdobytą podczas starcia z Guard Spiderem. Przydatne są akcesoria zmniejszające obrażenia od ataków Thunder. Bahamut atakuje właśnie czarami opartymi o ten żywioł, ale taki atak można uniknąć. Nie da się uniknąć ataku Mega Flare, który może zabrać, w zależności od poziomu doświadczenia, nawet 600 HP. Najlepiej atakować Bahamuta, kiedy znajduje się na środkowej półce skalnej.

Rozdział 3

Dyrektor Lazard chce żeby Zack i Sephiroth znaleźli Genesisa i Angeala, a potem ich zabili. Ze schowka niedaleko Briefing Room możesz zabrać Star Pendant. Po wejściu do Training Room możemy sprawdzić się w walkach z eksperymentami Hojo. Jeśli wykonałeś już jakieś misje z podkategorii Mako Stones to w Materia Room możesz je zmienić w różne materie. Możesz odebrać Craftsman Monthly od kapitana, jeśli tylko wykonałeś właściwą misję. Kolejne misje możesz odblokować rozmawiając z ludźmi na Loveless Avenue oraz w budynku Shinra. Łączny procent wykonanych misji na tym etapie gry to około 11% (z wyłączenie misji bardzo trudnych). Możliwe jest także łączenie materii, które daje silniejsze materie lub nowe jej odmiany.

Dyrektor Lazard awansuje Zacka na żołnierza pierwsze klasy. Potrzebujesz przebrać się w nowy uniform. W budynku wybucha alarm. Udaj się przed wejście do budynku. Po drodze pokonaj przeciwników Training Room. Obiecaj nie mówić nikomu, o tym pracownikach w samym pokoju.

Udaj się za Sephirothem do Sektora 8. Spotkasz tam członków Turks i poznasz Cissnei. W bocznych uliczkach możesz uratować faceta oraz kobietę z dzieckiem. W zamian dostaniesz Earrings oraz Amulet.

G Eraser

8400 HP, 170 MP
Ataku Scorecher tego bossa nie można uniknąć. Poza tym przeciwnik potrafi zadać obrażenia na poziomie 500HP. Jednak przy odpowiednim poziomie doświadczenia oraz sporym wskaźniku ATK można zadawać przeciwnikowi obrażenia na poziomie 1000 HP.

Za pomoc w walce z G Eraserem Cissnei podaruje nam Research Dept. QMC, który daje dostęp do nowego sklepu. Naszym kolejnym celem jest Mako Reactor #5. Musimy tam dotrzeć systemem drabinek i podestów. W między czasie zostaniemy zaatakowani przez latających przeciwników, których pokonamy dzięki materii Fire lub Thunder. Docieramy w końcu do Plate Interior - Outer Section, gdzie wyciągamy Circlet ze skrzyni, zapisujemy stan gry i przygotowujemy się do walki.

Pile Machine, Shot Machine, Cutter Machine

Pile: 10230 HP, 0 MP, Shot: 8780 HP, 0 MP, Cutter: 9800 HP, 0 MP
Pojedynczy obrońcy nie stanowią problemu, ale wszyscy razem to duże wyzwanie dla żołnierza pierwszej klasy. Atakuj roboty kolejno, unikając jednocześnie ich ataków. Pomocny jest Limit Break, jeśli mamy możliwość go wyprowadzić. Warto mieć w systemie DMW obrazek Cissnei, gdyż jej Lucky Stars Limit Break pomaga w walce. Spróbuj też ukraść Wrist Band i Power Wrist od przeciwników.

Rozdział 4

Po zakończonej walce z robotami spadasz z platformy. Na twoje szczęście lądujesz w opuszczonym kościele, w którym poznajesz piękną dziewczynę o imieniu Aerith. Slumsy sektora 5 nie wyglądają zachęcająco, poza tym jest dość niebezpiecznie. Oprócz walk z przeciwnikami czeka nas odzyskanie skradzionego portfela. Wiąże się to z pytaniem okolicznych mieszkańców o młodzieńczego chuligana.

Pamiętaj, że każde twoje postępowanie jest bacznie obserwowane przez Aerith, która na tej podstawie wyrabia sobie o tobie zdanie. Kobieta w południowo-wschodnim rogu każe ci czekać, kiedy ona będzie szukać złodziejaszka. Za każdym razem, gdy wybierasz opcje "Wait a little longer" dostajesz +1 u Aerith. Maksymalnie możesz dostać 10 punktów.

Analogicznie wygląda sytuacja u smarkacza, który daje rady za Potiony. Pięć potionów to 10 punktów u Aerith. Podobnie wygląda sprawa ze sprzedawcami. Ale można zyskać w sumie 30 punktów u Aerith, odwiedzając wszystkie trzy sklepy. Przyszedł czas, aby poprosić Aerith o pomoc w poszukiwaniach złodzieja. Kiedy dziewczyna stoi przy brami ty biegnij dookoła rynku, aby złapać chłopaka. Po wyjaśnieniach masz możliwość odzyskania portfela chłopca (+5 punktów) lub kupna lekarstw dla niego (+10 punktów).

Kiedy odzyskasz już portfel masz możliwość uczestnictwa w mini grze. Pogadaj z sprzedawcą w Materia Shop. Zebrania 20 materii poniżej 23 sekund to kolejne 5 punktów u naszej Aerith. Możesz także zagrać w zgadywanie liczb. Pogadaj z gościem w rogu (ten sam co chciał Potiony). Gra kosztuje 100 gil minus 10 gil za każdy potion jaki od ciebie otrzymał. Zadanie polega na odgadnięciu liczby między 1 a 6. Aerith może zgadnąć kilka numerów, z których jeden jest prawidłowy. Jeśli jej uczucia wzrosły o więcej niż 51 punktów to poda tylko dwa numery. Chłopak, także może podać ci kilka numerów, z których jeden jest właściwy.

W sklepie z przedmiotami (Shopping Paradise) możesz kupić perfumy dla Aerith. Bazowe perfumy to 300 gil, ale specjalny olejek różany to 10 gil za kroplę. Sprzedawca powie ile kropli olejku potrzeba, aby stworzyć idealne perfumy. Przelicz tę liczbę według następujących wskazówek: Drip (1 kropla), DripDrip (2 krople), Splash!(10 kropli). Czy perfumy były dobre poznasz po reakcji dziewczyny. Pozostała jeszcze wizyta w sklepie z akcesoriami. W zależności, ile razy odwiedzałeś sklep próbując namierzyć złodzieja, tyle otrzymasz przedmiotów (maksymalnie trzy przedmioty). Czas kupić naszej nowej znajomej Ribbon i udać się do parku. Znajomy złodziejaszek oferuje nam jeszcze materię Steal.

Pora wyjść ze slumsów. Walka na autostradzie będzie łatwiejsza, gdy użyjemy materii Graviga. Angeal zaproponuje nam transport do budynku Shinry. Hojo znajduje się w Fusion Chamber. Pogadaj z nim raz, a potem zbadaj 4 terminale. Jeden z nich przenosi nas do walki z robakami, gdzie używamy materii przygotowanych dla tej walki. Kolejny wypuszcza 3 potworów, które kradną nam Jail Cell Keys. Na odzyskanie kluczy mamy 3 minuty. Cele ze skrzyniami znajdują się na 67 piętrze). Następny terminal uruchamia maszynę, która odlicza od 5 do zera. Jednak zatrzymuje się na trzech, a twoim zadaniem jest naciśnięcie przycisku X w momencie osiągnięcia zera. Precyzyjne wciśnięcie daje 100 SP. Ostatni terminal to pułapka, w której Hojo zadaje pytania. Odpowiednie odpowiedzi na pytania, czyli pierwsza, druga i druga dają najwięcej punktów SP. Zachowaj stan gry i porozmawiaj z Hojo po raz drugi.

Bahamut Fury

18000 HP, 312 MP
Przeciwnik ma sporo energii, ale Zack jest wystarczająco silny. Korzystaj głównie z ataków mieczem. Uważaj na ataki fizyczne bossa, które możesz zablokować lub uniknąć.

Rozdział 5

Nie masz w tej chwili żadnego zadania do wykonania. Udaj się do Sektora 5 na spotkanie z Aerith. Materia Fira leży w schowku na wyposażenie. Porozmawiaj w Briefing Room z żołnierzem trzeciej klasy, aby otrzymać Premium Tires, jeśli jeszcze ich nie masz (wymagane ukończenie misji 7-1-6). Udaj się do Training Room. Naukowiec chce sprawdzić warunki fizyczne Zacka. Wykonuj przysiady naciskając przycisk X w odpowiednim momencie. Tempo wzrasta trzy razy, co pięć przysiadów. Wygrasz, kiedy zrobisz więcej przysiadów w ciągu minuty niż drugi żołnierz. Wygraj 4 rundy, aby otrzymać przedmioty niezbędne do zbudowania Shinra Lunch Cart dla Aerith. Udaj się windą na dół. Porozmawiaj z żołnierzem piechoty, aby odblokować misję 2-1-5. Wykonaj misję, a potem porozmawiaj z naukowcem w Exhibit Room, aby odblokować misję 2-1-6. Wykonaj misje od 2-1-1 do 2-1-6, a naukowiec podaruje ci Mythril Tools.

W holu budynku możesz porozmawiać z nowymi ludźmi (np. dyrektor planowania miasta), aby odblokować nowe misje. Do budowy wózka dla Aerith potrzebne są 4 przedmioty, z czego Craftsman Monthly, Premium Tires oraz Mythril Tools powinniśmy już posiadać. Pozostaje zdobyć Walnut Wood, które otrzymasz po znalezieniu 6 szpiegów z Wutai. Porozmawiaj z żołnierzem drugiej klasy w Loveless Avenue. Będzie on opisywał każdego ze szpiegów, których masz znaleźć. Znalezienie szpiega odblokowuje opcjonalne misje. Porozmawiaj 3 razy z każdym zlokalizowanym szpiegiem, aby po znalezieniu ostatniego otrzymać Walnut Wood od żołnierza.

Poszukaj też reportera niedaleko schodów w południowo-wschodniej cześci Sektora 8. Puść go wolno, kiedy będziesz miał możliwość, a będziesz otrzymywać wiadomości na temat sekretów firmy.

  • Man (Loveless Avenue) - niedaleko ciężarówki
  • Infantryman (Market) - blisko sklepu
  • Employee (Shinra Building Entrance) - niedaleko prawej windy
  • Woman (Sector 8 - Fountain) - rozmawia z mężczyzną
  • Employee (Exhibiit Room) - blisko latającego statku
  • Boy (Sector 0 - Park) - udaje żołnierza Wutai

Porozmawiaj z kobietą na placu zabaw, aby wstąpić do klubu fanów Sephirotha. Poprawne odpowiedzi na 3 pytania brzmią: Masamune, Super Nova i Left-Handed.

W kościele zamiast Aerith spotkasz Tsenga, z którym polecisz do Modeoheim.

Twoim zadaniem jest dotarcie do budynku, którego okolice patrolują żołnierze. Problem jest szalejąca śnieżyca oraz żołnierze. Jeśli temperatura twojego ciała spadnie do 26 stopni to zamarzniesz. Jeśli zostaniesz wykryty to zawartość skrzyń przepada. Nie ma tam rzadkich przedmiotów, których strata istotnie wpłynęłaby na rozgrywkę. Kluczem do przejścia niezauważonym jest krycie się za dużymi obiektami. Strażnicy chodzą określonymi ścieżkami, dlatego najpierw należy pójść w lewo, poczekać na strażnika i udać się za nim w głąb po zawartość drugiej skrzyni. Dalsza droga jest łatwa, chociaż za pierwszym razem trzeba mieć sporo szczęścia, aby ominąć żołnierzy.

Wewnątrz budynku czeka na ciebie X-Potion oraz Save Point. Zachowaj stan gry zanim wejdziesz do windy.

Genesis

14800 HP, 525 MP
Podczas walki z Genesis używa silnych ataków fizycznych oraz techniki Black Flurry, która nakłada Curse. Zack powinien mieć wystarczająco HP i VIT, aby przetrwać te ataki. Pomocna jest Graviga, która zmniejsza o połowę energię bossa. Duże obrażenia zadaje czar Firaga, który pozwala na zakończenie walki. Spróbuj też ukraść Elixiry.

Po zakończonej walce odblokowane zostaną DMW Genesisa. Dalsza droga prowadzi na zachód.

Niedaleko znajdziemy 3000 gil oraz Power Wrist. Możliwe jest również zabranie Lightning Armlet, jeśli weźmiemy zieloną rączkę bojlera (Boiler Handle) i wyłączymy zawór na schodach. Dispel Materia znajduje się w skrzyni w Bathhouse.

Angeal Penance

27800 HP, 525 MP,
Boss korzysta z silnych ataków (Thunder of Envy, End of Gluttony), które można jednak uniknąć. Boss stosuje czary Barrier i MBarrier, ale to tylko wydłuża pojedynek. Istotne jest atakowanie mieczem oraz stosowanie Firagi, jeśli tylko posiadamy MP. Dispel od początku walki ułatwia pokonanie przeciwnika. W przypadku dużego szczęścia możemy wylosować silny limit Genesisa - Apocalypse. Boss posiada Bronze Armlet, który można ukraść.

Rozdział 6

Nasze wakacje nie trwają zbyt długo. Na plaży i ulicach miasta pojawiły się kopie Genesisa. Jedyna możliwa droga prowadzi do centralnego tunelu, spotkamy kolejnego bossa. W międzyczasie sprawdzamy skrzynie w poszukiwanie wartościowych skarbów.

General's Tank, Support Machines

General's Tank: 26860 HP, 0 MP, Support Machine: 1470 HP, 0 MP
Latające wentylatory to łatwi przeciwnicy, których zniszczy Assault Twister+. Z kolei czołg to większy kaliber, szczególnie jego działo. Należy podejść go z boku i atakować do skutku. Boss może zostawić po sobie Bronze Bangle oraz Bulletproof Vest. Możliwa jest kradzież HP Mako Stone oraz Power Attack.

Wyższy poziom Junon został zaatakowany przez roboty Hollandera. Zack musi bronić mieszkańców miasta przed kolejnymi falami nacierających przeciwników. Zniszczenie wszystkich 30 robotów skutkuje zdobyciem MAG Up+. Wynik poniżej 19 maszyn nie daje żadnej nagrody. W innym przypadku dostaniemy Phoenix Down.

Guard Scorpion

49180 HP, 0 MP
Boss to rozbudowana wersja Guard Spidera. Podczas walki należy zwracać uwagę na odwłok skorpiona. Boss posiada także inne ataki fizyczne. Największe obrażenia zadać poprzez Assault Twister+ i czary Firaga lub Thumdaga. Krążenie wokół przeciwnika zaburza jego orientację. Podczas walki można ukraść Shinra Alpha i Shinra Beta.
### Rozdział 7 Zack udaje się na spotkanie z Aerith, które zostaje jednak przerwane. Zack obiecał dziewczynie zbudowanie wózka na kwiaty, jednak potrzebuje do tego kilku części. Pobliskie lokacje zawierają niezbędne przedmioty
  • Used Tools - błyszczący punkt niedaleko kościoła,
  • Old Lumber - rynek w slumsach, zasugeruj stolarzowi Seventh Heaven jako nazwę jego baru, a otrzymasz przedmiot,
  • Worn Tires - porozmawiaj z człowiekiem stojącym przy ciężarówce w Loveless Avenue,
  • Instructions - czerwony przedmiot na zewnątrz kościoła
Ukończenie zadań związanych z fan klubami gwarantuje, że otrzymamy wszystkie listy dostępne w grze. Porozmawiaj z recepcjonistką po lewej w budynku Shinra. Na Loveless Avenue porozmawiaj z członkiem Study Group o problemach finansowych. Tak samo uczyń z członkiem klubu Genesisa, stojącym nieopodal fontanny. Zasugeruj obydwojgu połączenie klubów. Porozmawiaj z chłopcem biegającym koło fontanny. Potem znajdź jego matkę na stacji kolejowej i przekonaj do powrotu do syna. Ponownie porozmawiaj z chłopcem. W parku sektora 5 porozmawiaj z członkiem klubu Silver Elite. Części znalezione do tej pory pozwolą na zbudowanie zwykłego wózka. Jeśli chcesz sprawić Aerith większą przyjemność przez zbudowanie lepszego wózka (Cute Wagon) musisz zdobyć dodatkowe poniższe przedmioty.
  • Craftsman Monthly - ukończenie misji Peacekeeping Troops. Odblokuj misję 1-2-1 poprzez rozmowę z Shinra Security Captain na Loveless Avenue. Ukończenie misji w tej kategorii i ponowna rozmowa z kapitanem skutkuje otrzymaniem przedmiotu.
  • Walnut Wood - złap sześciu szpiegów z Wutai. Porozmawiaj z żołnierzem drugiej klasy na LOVELESS Avenue i pomóż mu z nalezieniu szpiegów. Więcej szczegółów w rozdziale piątym.
  • Premium Tires - ukończenie Recall Missions. Porozmawiaj żołnierzem trzeciej klasy w Briefing Room, aby odblokować misje 7-1-1. Ukończenie wszystkich misji z tej kategorii i ponowna rozmowa owocuje przedmiotem.
  • Mythril Tools - ukończenie misji 2-1-6. Znajdź sześcioro osób, które wspominają o potworach w Midgarze. Porozmawiaj z człowiekiem na drugim poziomie w Sector 8 - Fountain, z kobietą na Loveless Avenue oraz dziewczyną na rynku w slumsach sektora piątego. Porozmawiaj jeszcze z dziewczyną w Sector 5 Slums - Streets, człowiekiem (Infantryman) na schodach wejścia do budynku Shinra oraz naukowcem (Researcher) w Exhibit Room. Ukończenie misji 2-1-6 oraz ponowna rozmowa z naukowcem daje przedmiot.
Zbudowanie Cute Wagon jest sporym sukcesem, ale możliwy jest także wózek w stylu Shinra. Potrzebujesz przedmiotów, które otrzymasz podczas mini zadania z przysiadami (Training Room). Cztery wygrane rundy premiowane są niezbędnymi przedmiotami.

Rozdział 8

Zack, Cloud i Sephiroth udają się do Nibelheim. Zadaniem Zacka jest rozwiązanie sześciu niewyjaśnionych zdarzeń jakie mają miejsce w miasteczku. Istotne jest rozwiązanie pięciu pierwszych zanim dołączymy do Sephirotha w podziemiach. Porozmawiaj z chłopcem pijącym wodę. Na wieży wodnej znajdziesz materię Phoenix. Pierwsze tajemnica rozwiązana. Chłopiec opowie o kolejnym ciekawym zdarzeniu, które dotyczy dziewczyny i pewnego obrazu. Porozmawiaj z Sephirothem, aby wejść do gospody. Udaj się do pokoju gościnnego na piętrze i zbadaj obraz. Ponownie porozmawiaj z chłopcem. Ponownie zbadaj obraz. Zaczekaj na dole, aż właściciel gospody pójdzie na górę. Jeśli pójdziesz za nim to będziesz świadkiem pewnego zdarzenia, a za zachowanie sekretu otrzymasz 2000 gil. Kolejna zagadka do rozwiązania znajduje się na drodze do reaktora. Porozmawiaj z dzieciakami w pobliżu skrzyżowania (Mt. Nibel Trail). Twoim zadaniem jest zniszczenie Touchy Bomb, Remedy Bomb i Gray Bomb na końcu szlaku. Bomby muszą zostać zniszczone zanim wybuchną. Otrzymany Gold Shard wymieniamy za Safety Bit. Czwarty zagadka dotyczy sejfu w Shinra Manor. Zachodnie drzwi na piętrze prowadzą do sejfu i wskazówki. Czterocyfrowy szyfr jest losowy podczas każdej rozgrywki, jednak kolejne cyfry można znaleźć dzięki wskazówkom i dziurkom od klucza. Pierwsza liczba to ilość książek nie leżących na regale w pokoju na piętrze. Druga cyfra szyfru to liczba latających głów, które pojawiają się i znikają w pokoju na parterze, ale zawsze są w tym samym miejscu. Trzecia cyfra stanowi sumę puszek i fioletowych jabłek (Banora Apples) w pokoju. Ostatnia, czwarta cyfra to liczba krzeseł w pokoju na parterze. Po otworzeniu sejfu otrzymamy materię Vital Slash. Rozmowa z chłopcem kończy piąte zdarzenie. Pora wkroczyć do podziemi, gdzie znajdziemy trumny. Trzy trumny zawierają Bizarre Bugs, ale w czwartej leży jakaś osoba. Ponieważ chłopak nie ma dla nas żadnej nagrody udajemy się na spotkanie z Sephirothem. Po opuszczeniu, wracamy do gospody. Okazuje się, że Sephiroth podpalił domy w miasteczku. Chłopak od niewyjaśnionych zdarzeń stoi przed płonącym domem, w którym została uwięziona jego matka. Zack ma jedną minutę, aby dotrzeć do kobiety i ją uratować. Sukces owocuje materią ATK Up++ otrzymaną od dzieciaka. Ostatnia siódma zagadka musi poczekać do następnego rozdziału. Najwyższa pora znaleźć Sephirotha.

Sephiroth

52820 HP, 9999 MP
Sephiroth jest silniejszy niż Zack, dlatego od początku walki należy atakować przeciwnika. Najlepiej spisuje się Assault Twister+ i Hell Thundaga. Atak Sephirotha (Octaslash) jest bardzo groźny, więc należy utrzymywać energię powyżej 9999HP. Kiedy Sephiroth straci swoją energię walka przeniesie się na pobliski chodnik. Kolejną porcję energii bossa należy zlikwidować, tymi samymi metodami.

Rozdział 9

Zabieramy ze skrzyni 10000 gil oraz Dresser Key. Musimy teraz wyprowadzić Clouda z podziemi. Zanim dotrzecie na górę, wyeliminuj przeciwników. Na górze znajdziesz pieniądze (5000 gil) ubrania do przebrania (SOLDIER Outfit). Pora opuścić Shinra Manor.

W drodze do centrum miasteczka otrzymamy wiadomość od znajomego chłopaczka. Rozwiązanie sześciu zagadek z poprzedniego rozdziału pozwoli Zackowi na znalezienie materii Wall w Nibelheim Outskirts.

Kiedy dotrzemy do centrum miasteczka, Nibelheim okaże się odbudowane ze zniszczeń. Kolejne zadanie to rozprawienie się z żołnierzami Shinry.

Po wyjściu z Nibelheim czeka nas kolejne zadanie, które polega na eliminacji robotów przy użyciu karabinu snajperskiego. Strzał w głowę zabiera 2000HP, co niszczy większość przeciwników. Jednak niektóre roboty są silniejsze, dodatkowo po kilku chwilach uciekają, a razem z nimi nasze nagrody. Przejście tego zadania otwiera drogę do walki z następnym bossem.

G Eliminator

65300 HP, 999 MP
Boss nie jest taki straszny na jakiego wygląda. Dobre wyposażenie i strategia szybko kończą walkę. Czary Barrier lub Wall pomagają w czasie rozgrywki. Zack powinien unikać ataku Stranglehold. Ciosy w tył przeciwnika zadają większe obrażenia. Również magia spisuje się dobrze. Czar Hell Thundaga powinna ranić na poziomie 9999HP. Warto spróbować kradzieży przedmiotów Mountain Chocobo Armlet i Iron Bangle.

Zakończona walka przenosi akcję do Gongagi. Człowiek końcu drogi opowie na temat skrzyń w tej lokacji. Dwie z nich poruszą się, gdy Zack podejdzie zbyt blisko. Nagrody za pokonanie przeciwników to Zeio Nut oraz materia Osmoga. Dodatkowo dostajemy dwie inne nagrody ze środkowych skrzyń.

Lokacja Outskirts zawiera przedmiot Research Dept. QMC+, który umożliwia kupno fioletowej materii. Jeśli nie masz wystarczających pieniędzy zainwestuj tylko w materię Lucky Stars, która zwiększa szansę na silniejsze sekwencje DMW. Dalsza droga prowadząca do opuszczonego reaktora pozwala na zdobycie rzadkich przedmiotów.

Hollander

98540 HP, 156 MP
Hollander emituje trujący gaz, który powinniśmy unikać. Przywołuje również robaki, które są wrażliwe na żywioł Ice. Każdy Land Worm ma tylko 4400HP, ale umie rzucić czas Gravity na Zacka. Świertelny atak bossa to Dimension Missle, którego nie można uniknąć. Naukowiec potrafi stworzyć Magic Barrier, ale wówczas stosujemy ataki fizyczne, jak Assault Twister+. Spróbuj ukraść Dark Matter od Hollandera.

Rozdział 10

Dziesiąty rozdział rozpoczyna się w Banora Ruins. Zack musi znaleźć siedem sztuk materii (Goddess Materia). Light materia, Heaven materia, Ground materia, Star materia, Life materia, Being materia oraz Sabbath materia są zamknięte w skrzyniach. Pierwsze 4 materie znajdziemy w Depths of Judgement. Kolejne 3 materie znajdują się w Lake of Oblivion.

Nasze główne zadanie polega na dotarciu do Portal of Severance. Łatwiejszy sposób polega na zdobyciu pozostałych materii i wybraniu północno-zachodniej trasy. Opcja trudniejsza wymaga sporej cierpliwości, ze względu na wiele walk. Dodatkowo musimy znaleźć klucz do celi (Iron Bars Key), w której czeka Behemoth King. Klucz do celi znajduje się w Howling Fang. Wygrana walka pozwala na dotarcie windą do Portal of Severance.

Bahemoth King

118780 HP, 321 MP
Boss jest silniejszy niż dotychczasowe Behemothy, jednak konsekwentnie walczymy z przeciwnikiem. Uważać należy na atak Gyro Tail oraz czary Quake i Comet. Możliwa jest kradzież Iron Bangle lub X-Potion.

Lokacja Cage of Binding składa się z kilku cel, które są zamknięte. Specjalne klucze (Goddess Key), które otwierają cele można zdobyć podczas walk z potworami.

Ostatecznie umieszczamy wszystkie materie na swoim miejscu i otwieramy portal.

G Regicide

95800 HP, 1830 MP
Boss stosuje atak Tri-Thundaga, dlatego warto niwelować skutki magii. Zack powinien uważać na atak Stranglehold przeciwnika. Możliwa jest kradzież przedmiotów River Chocobo Armlet i Titanium Bangle.

Genesis Avatar & Materia

Genesis: 600000 HP, 2301 MP, Materia: 230000 HP, 5000 MP
Genesis Avatar czerpie swoją siłę z Materii. Dodatkowo nie można go zranić atakami fizycznymi. Szkoda również magii, dlatego od początku walki, Materia musi być atakowana. Genesis Avatar będzie przywoływał żołnierzy oraz jednostki G Shadow. Shadow Flare i Firaga to często stosowane czary. Atak Purgatorial Wave zadaje duże obrażenia, a Zack nie może go uniknąć.

Genesis

99999 HP, 9999 MP
Genesis jest szybki i zwinny. Na początku walki warto użyć czaru Wall. Podczas walki trzeba uważać na silne ataki bossa. Można spróbować zajść bossa od tyłu i zadać cios.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 17519
  • Głosy oddane: 13
  • Średnia ocen: 6.8

Komentarze (7)

Gość ~ 12 kwietnia 2009, 04:37
jak dla mni bomba tylka czekac na reszte ktora mam nadzieje bedzie

seboo
B4ran ~ 20 majaa 2009, 12:35
Jestem pelen podziwu naprawde kawal dobrej roboty:)
Gość ~ 17 listopadaa 2009, 16:49
i dalszej części nie ma...

TY
Ashley Riot ~ 03 grudnia 2009, 22:03
Spóźniona, druga część opisu przejścia gry.
Gość ~ 19 sierpnia 2010, 14:59
a nic nie pisze jak pokonać minevrę?

....
KingdomKrzyś ~ 24 sierpnia 2010, 22:29
Mam pytanie: Jeżeli się walczy z Genesis Avatar & Materia to wogóle nie można używać na niego ataków fizycznych czy po rozwaleniu materii już można?
Mtax ~ 27 sierpnia 2013, 11:34
Należałoby też podkreślić, że jak się gra na Hard moby mają o wiele więcej HP.

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.