W Dragon Quest VIII wszystkie postacie w drużynie mają możliwość oprócz zadania fizycznych ataków użycia czarów.
Do zdobycia każdego czaru będzie potrzebna określona ilość punktów z danej umiejętności lub zwyczajnie postać będzie musiała zdobyć wymagany poziom doświadczenia. Niektóre czary można wzmocnić za pomocą Tension.
Nazwa |
Koszt MP |
Ograniczenia |
Sposób zdobycia |
Zastosowanie |
Tension |
Heal |
2 |
- |
Awansować na 3 Lv |
Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 10 HP |
- |
Squelch |
2 |
Nie działa podczas bitwy |
Awansować na 4 Lv |
Leczy jedną postać z zatrucia |
- |
Evac |
2 |
Nie działa podczas bitwy |
Awansować na 6 Lv |
Przenosi drużynę na początek lochów, podziemi |
- |
Sizz |
4 |
- |
Awansować na 11 Lv |
Ognisty czar zadający 20 pkt obrażeń. Działa na wielu przeciwników |
Tak |
Midheal |
3 |
- |
Awansować na 18 Lv |
Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 75 HP |
Tak |
Sizzle |
6 |
- |
Awansować na 20 Lv |
Ognisty czar zadający 30 pkt obrażeń. Działa na wielu przeciwników |
Tak |
Fullheal |
6 |
- |
Awansować na 27 Lv |
Odnawia całe HP jednej postaci |
- |
Zing |
8 |
- |
Awansować na 29 Lv |
Martwa postać w drużynie ma 50% szans na wskrzeszenie. Jeżeli się uda postać będzie mieć połowę HP |
- |
Kasizzle |
10 |
- |
Awansować na 32 Lv |
Ognisty czar zadający 90 pkt obrażeń. Działa na wielu przeciwników |
Tak |
Zoom |
1 |
Nie wszystkie miejsca są dostępne |
Należy mieć 8 pkt w Courage |
Przenosi do odwiedzanego już miejsca. Możliwość użycia podczas walki |
- |
Tingle |
2 |
- |
Należy mieć 16 pkt w Courage |
Leczy postać/postacie z paraliżu. |
- |
Holy Protection |
4 |
Działa poza walką. Przestaje działać na pewnym etapie gry |
Należy mieć 28 pkt w Courage |
Odpędza słabe potwory znajdujące się w podziemiach i na mapie świata |
- |
Fizzle |
3 |
- |
Należy mieć 40 pkt w Courage |
Uniemożliwia przeciwnikom rzucanie czarów |
- |
Zap |
5 |
- |
Należy mieć 48 pkt w Courage |
Zadaje przeciwnikom około 70 pkt obrażeń |
Tak |
Kamikaze |
1 |
Nie działa na wszystkich przeciwników |
Należy mieć 70 pkt w Courage |
Zabija danego przeciwnika kosztem życia postaci |
- |
Omniheal |
27 |
- |
Należy mieć 82 pkt w Courage |
Odnawia całe HP u wszystkich postaci w drużynie |
- |
Kazap |
8 |
- |
Należy mieć 100 pkt w Courage |
Zadaje przeciwnikom około 130 pkt obrażeń |
Tak |
Nazwa |
Koszt MP |
Ograniczenia |
Sposób zdobycia |
Zastosowanie |
Tension |
Heal |
3 |
- |
Dostępny od początku gry |
Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 30 HP |
- |
Woosh |
2 |
- |
Dostępny od początku gry |
Zadaje przeciwnikom obrażenia za 20 pkt |
Tak |
Buff |
2 |
- |
Dostępny od początku gry |
Podwaja obronę u jednej postaci |
Tak |
Zoom |
1 |
Nie wszystkie miejsca są dostępne |
Dostępny od początku gry |
Przenosi do odwiedzanego już miejsca. Możliowść użycia podczas walki |
- |
Tingle |
2 |
- |
Awansować na 13 Lv |
Leczy drużynę z ogłuszenia i uśpienia |
- |
Kabuff |
3 |
- |
Awansować na 14 Lv |
Podwaja obronę u jednej postaci o 25% |
Tak |
Midheal |
3 |
- |
Awansować na 15 Lv |
Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 75 HP |
Tak |
Whack |
4 |
- |
Awansować na 17 Lv |
Próbuje zabić wroga za pierwszym podejściem |
- |
Swoosh |
4 |
- |
Awansować na 17 Lv |
Zadaje przeciwnikom 40 pkt obrażeń |
Tak |
Zing |
8 |
- |
Awansować na 19 Lv |
Martwa postać w drużynie ma 50% szans na wskrzeszenie. Jeżeli się uda postać będzie mieć połowę HP |
- |
Thwack |
7 |
- |
Awansować na 22 Lv |
Próbuje zabić grupę przeciwników za pierwszym podejściem |
- |
Fullheal |
6 |
- |
Awansować na 24 Lv |
Odnawia jednej postaci całe HP |
- |
Multiheal |
10 |
- |
Awansować na 30 Lv |
Odnawia około 100 HP członkom drużyny |
Tak |
Kaswoosh |
8 |
- |
Awansować na 32 Lv |
Zadaje przeciwnikom około 110 pkt obrażeń |
- |
Kazing |
15 |
- |
Awansować na 34 Lv |
Wskrzesza martwego członka drużyny z pełnym zdrowiem |
- |
Dazzle |
5 |
- |
Należy mieć 3 pkt w Staves |
Obniża celność ataków u przeciwników |
- |
Fizzle |
3 |
- |
Należy mieć 6 pkt w Staves |
Uniemożliwia przeciwnikom rzucanie czarów |
- |
Bounce |
4 |
- |
Należy mieć 9 pkt w Staves |
Odbija zaklęcie |
- |
Drain magic |
0 |
- |
Należy mieć 12 pkt w Staves |
Kradnie MP przeciwnika |
- |
Kathwack |
15 |
- |
Należy mieć 56 pkt w Staves |
Próbuje zabić naraz wszystkich przeciwników |
- |
Oomph |
6 |
- |
Należy mieć 65 pkt w Staves |
Podwaja atak u jednego członka drużyny |
- |
Squelch |
2 |
- |
Należy mieć 3 pkt w Charisma |
Leczy zatrucia |
- |
Fuddle |
5 |
- |
Należy mieć 7 pkt w Charisma |
Próbuje ogłuszyć przeciwnika |
- |
Divine intervention |
4 |
- |
Należy mieć 27 pkt w Charisma |
Próbuje zmniejszyć odporność na czary |
- |
Ban dance |
4 |
- |
Należy mieć 39 pkt w Charisma |
Uniemożliwia przeciwnikom wykonywanie tańców |
- |
Kafuddle |
10 |
- |
Należy mieć 66 pkt w Charisma |
Próbuje ogłuszyć przeciwników |
- |
Pearly gates |
20 |
- |
Należy mieć 100 pkt w Charisma |
Zadaje przeciwnikom 100 pkt obrażeń |
Tak |
Nazwa |
Koszt MP |
Ograniczenia |
Sposób zdobycia |
Zastosowanie |
Tension |
Frizz |
2 |
- |
Dostępny od początku gry |
Zadaje przeciwnikowi 10 pkt obrażeń |
- |
Sap |
3 |
- |
Dostępny od początku gry |
Zmniejsza obronę przeciwnika o połowę |
- |
Crack |
3 |
- |
Awansować na 10 Lv |
Zadaje przeciwnikowi 10 pkt obrażeń |
Tak |
Sizz |
4 |
- |
Awansować na 11 Lv |
Zadaje przeciwnikom 20 pkt obrażeń |
Tak |
Evac |
2 |
- |
Awansować na 11 Lv |
Przenosi drużynę do wejścia podziemii |
- |
Snooze |
3 |
- |
Awansować na 12 Lv |
Próbuje uśpić przeciwników |
- |
Bang |
5 |
- |
Awansować na 14 Lv |
Zadaje przeciwnikom 20 pkt obrażeń |
Tak |
Crackle |
5 |
- |
Awansować na 16 Lv |
Zadaje przeciwnikom 40 pkt obrażeń |
Tak |
Oomph |
6 |
- |
Awansować na 19 Lv |
Podwaja atak postaci |
- |
Sizzle |
6 |
- |
Awansować na 20 Lv |
Ognisty czar zadający 30 pkt obrażeń. Działa na wielu przeciwników |
Tak |
Frizzle |
4 |
- |
Awansować na 21 Lv |
Zadaje przeciwnikowi 70 pkt obrażeń |
Tak |
Boom |
8 |
- |
Awansować na 23 Lv |
Odnawia jednej postaci całe HP |
- |
Insulatle |
3 |
- |
Awansować na 25 Lv |
Obniża ilość zadawanych obrażeń przez lodowe i ogniste ataki |
- |
Kaboom |
15 |
- |
Awansować na 33 Lv |
Zadaje przeciwnikom około 100 pkt obrażeń |
Tak |
Kafrizzle |
10 |
- |
Awansować na 35 Lv |
Zadaje przeciwnikowi 150 pkt obrażeń |
Tak |
Acceleratle |
3 |
- |
Należy mieć 3 pkt w Staves |
Zostaje zwiększona Agility drużyny o podstawową wartość. Maksymalny poziom 999 |
Tak |
Kasap |
4 |
- |
Należy mieć 7 pkt w Staves |
Zmniejsza obronę |
- |
Bounce |
4 |
- |
Należy mieć 21 pkt w Staves |
Odbija zaklęcie |
- |
Magic Barrier |
3 |
- |
Należy mieć 31 pkt w Staves |
Zmniejsza obrażenia zadawane przez zaklęcia |
- |
Kazing |
15 |
- |
Należy mieć 100 pkt w Staves |
Wskrzesza postać w drużynie z pełnym zdrowiem |
- |
Magic Burst |
wszystkie |
- |
Należy mieć 100 pkt w Fisticuffs |
Za każde 2 zużyte MP przeciwnicy otrzymają obrażenia |
Tak |
Fuddle |
5 |
- |
Należy mieć 26 pkt w Sex Appeal |
Próbuje ogłuszyć przeciwnika |
- |
Kasnooze |
8 |
- |
Należy mieć 68 pkt w Sex Appeal |
Usypia grupę przeciwników |
- |
Kasizzle |
10 |
- |
Otrzymany od Dominika po śmierci Davida |
Ognisty atak zadaje przeciwnikom około 90 pkt obrażeń |
Tak |
Kacrackle |
12 |
- |
Otrzymany od Dominika po śmierci Davida |
Lodowy atak zadający przeciwnikom około 80 pkt obrażeń |
Tak |
Nazwa |
Koszt MP |
Ograniczenia |
Sposób zdobycia |
Zastosowanie |
Tension |
Whistle |
0 |
Poza walką |
Należy mieć 4 pkt w Humanity |
Wywołuje losową walkę |
- |
Heal |
2 |
- |
Należy mieć 10 pkt w Humanity |
Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 30 HP |
Tak |
Nose a treasure |
0 |
Poza walką |
Należy mieć 16 pkt w Humanity |
Pokazuje ile zostało w lokacji przedmiotów do zebrania |
Tak |
Share magic |
0 |
- |
Należy mieć 32 pkt w Humanity |
Oddaje trochę MP Yangusa wybranej postaci |
Tak |
Midheal |
3 |
- |
Należy mieć 68 pkt w Humanity |
Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 75 HP |
- |
Kerplunk |
wszystkie |
- |
Należy mieć 77 pkt w Humanity |
Wskrzesza i leczy postacie z drużyny kosztem życia Yangusa |
- |
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.