Magia

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

W Dragon Quest VIII wszystkie postacie w drużynie mają możliwość oprócz zadania fizycznych ataków użycia czarów.

Do zdobycia każdego czaru będzie potrzebna określona ilość punktów z danej umiejętności lub zwyczajnie postać będzie musiała zdobyć wymagany poziom doświadczenia. Niektóre czary można wzmocnić za pomocą Tension.

Bohater

Nazwa Koszt MP Ograniczenia Sposób zdobycia Zastosowanie Tension
Heal 2 - Awansować na 3 Lv Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 10 HP -
Squelch 2 Nie działa podczas bitwy Awansować na 4 Lv Leczy jedną postać z zatrucia -
Evac 2 Nie działa podczas bitwy Awansować na 6 Lv Przenosi drużynę na początek lochów, podziemi -
Sizz 4 - Awansować na 11 Lv Ognisty czar zadający 20 pkt obrażeń. Działa na wielu przeciwników Tak
Midheal 3 - Awansować na 18 Lv Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 75 HP Tak
Sizzle 6 - Awansować na 20 Lv Ognisty czar zadający 30 pkt obrażeń. Działa na wielu przeciwników Tak
Fullheal 6 - Awansować na 27 Lv Odnawia całe HP jednej postaci -
Zing 8 - Awansować na 29 Lv Martwa postać w drużynie ma 50% szans na wskrzeszenie. Jeżeli się uda postać będzie mieć połowę HP -
Kasizzle 10 - Awansować na 32 Lv Ognisty czar zadający 90 pkt obrażeń. Działa na wielu przeciwników Tak
Zoom 1 Nie wszystkie miejsca są dostępne Należy mieć 8 pkt w Courage Przenosi do odwiedzanego już miejsca. Możliwość użycia podczas walki -
Tingle 2 - Należy mieć 16 pkt w Courage Leczy postać/postacie z paraliżu. -
Holy Protection 4 Działa poza walką. Przestaje działać na pewnym etapie gry Należy mieć 28 pkt w Courage Odpędza słabe potwory znajdujące się w podziemiach i na mapie świata -
Fizzle 3 - Należy mieć 40 pkt w Courage Uniemożliwia przeciwnikom rzucanie czarów -
Zap 5 - Należy mieć 48 pkt w Courage Zadaje przeciwnikom około 70 pkt obrażeń Tak
Kamikaze 1 Nie działa na wszystkich przeciwników Należy mieć 70 pkt w Courage Zabija danego przeciwnika kosztem życia postaci -
Omniheal 27 - Należy mieć 82 pkt w Courage Odnawia całe HP u wszystkich postaci w drużynie -
Kazap 8 - Należy mieć 100 pkt w Courage Zadaje przeciwnikom około 130 pkt obrażeń Tak

Angelo

Nazwa Koszt MP Ograniczenia Sposób zdobycia Zastosowanie Tension
Heal 3 - Dostępny od początku gry Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 30 HP -
Woosh 2 - Dostępny od początku gry Zadaje przeciwnikom obrażenia za 20 pkt Tak
Buff 2 - Dostępny od początku gry Podwaja obronę u jednej postaci Tak
Zoom 1 Nie wszystkie miejsca są dostępne Dostępny od początku gry Przenosi do odwiedzanego już miejsca. Możliowść użycia podczas walki -
Tingle 2 - Awansować na 13 Lv Leczy drużynę z ogłuszenia i uśpienia -
Kabuff 3 - Awansować na 14 Lv Podwaja obronę u jednej postaci o 25% Tak
Midheal 3 - Awansować na 15 Lv Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 75 HP Tak
Whack 4 - Awansować na 17 Lv Próbuje zabić wroga za pierwszym podejściem -
Swoosh 4 - Awansować na 17 Lv Zadaje przeciwnikom 40 pkt obrażeń Tak
Zing 8 - Awansować na 19 Lv Martwa postać w drużynie ma 50% szans na wskrzeszenie. Jeżeli się uda postać będzie mieć połowę HP -
Thwack 7 - Awansować na 22 Lv Próbuje zabić grupę przeciwników za pierwszym podejściem -
Fullheal 6 - Awansować na 24 Lv Odnawia jednej postaci całe HP -
Multiheal 10 - Awansować na 30 Lv Odnawia około 100 HP członkom drużyny Tak
Kaswoosh 8 - Awansować na 32 Lv Zadaje przeciwnikom około 110 pkt obrażeń -
Kazing 15 - Awansować na 34 Lv Wskrzesza martwego członka drużyny z pełnym zdrowiem -
Dazzle 5 - Należy mieć 3 pkt w Staves Obniża celność ataków u przeciwników -
Fizzle 3 - Należy mieć 6 pkt w Staves Uniemożliwia przeciwnikom rzucanie czarów -
Bounce 4 - Należy mieć 9 pkt w Staves Odbija zaklęcie -
Drain magic 0 - Należy mieć 12 pkt w Staves Kradnie MP przeciwnika -
Kathwack 15 - Należy mieć 56 pkt w Staves Próbuje zabić naraz wszystkich przeciwników -
Oomph 6 - Należy mieć 65 pkt w Staves Podwaja atak u jednego członka drużyny -
Squelch 2 - Należy mieć 3 pkt w Charisma Leczy zatrucia -
Fuddle 5 - Należy mieć 7 pkt w Charisma Próbuje ogłuszyć przeciwnika -
Divine intervention 4 - Należy mieć 27 pkt w Charisma Próbuje zmniejszyć odporność na czary -
Ban dance 4 - Należy mieć 39 pkt w Charisma Uniemożliwia przeciwnikom wykonywanie tańców -
Kafuddle 10 - Należy mieć 66 pkt w Charisma Próbuje ogłuszyć przeciwników -
Pearly gates 20 - Należy mieć 100 pkt w Charisma Zadaje przeciwnikom 100 pkt obrażeń Tak

Jessica

Nazwa Koszt MP Ograniczenia Sposób zdobycia Zastosowanie Tension
Frizz 2 - Dostępny od początku gry Zadaje przeciwnikowi 10 pkt obrażeń -
Sap 3 - Dostępny od początku gry Zmniejsza obronę przeciwnika o połowę -
Crack 3 - Awansować na 10 Lv Zadaje przeciwnikowi 10 pkt obrażeń Tak
Sizz 4 - Awansować na 11 Lv Zadaje przeciwnikom 20 pkt obrażeń Tak
Evac 2 - Awansować na 11 Lv Przenosi drużynę do wejścia podziemii -
Snooze 3 - Awansować na 12 Lv Próbuje uśpić przeciwników -
Bang 5 - Awansować na 14 Lv Zadaje przeciwnikom 20 pkt obrażeń Tak
Crackle 5 - Awansować na 16 Lv Zadaje przeciwnikom 40 pkt obrażeń Tak
Oomph 6 - Awansować na 19 Lv Podwaja atak postaci -
Sizzle 6 - Awansować na 20 Lv Ognisty czar zadający 30 pkt obrażeń. Działa na wielu przeciwników Tak
Frizzle 4 - Awansować na 21 Lv Zadaje przeciwnikowi 70 pkt obrażeń Tak
Boom 8 - Awansować na 23 Lv Odnawia jednej postaci całe HP -
Insulatle 3 - Awansować na 25 Lv Obniża ilość zadawanych obrażeń przez lodowe i ogniste ataki -
Kaboom 15 - Awansować na 33 Lv Zadaje przeciwnikom około 100 pkt obrażeń Tak
Kafrizzle 10 - Awansować na 35 Lv Zadaje przeciwnikowi 150 pkt obrażeń Tak
Acceleratle 3 - Należy mieć 3 pkt w Staves Zostaje zwiększona Agility drużyny o podstawową wartość. Maksymalny poziom 999 Tak
Kasap 4 - Należy mieć 7 pkt w Staves Zmniejsza obronę -
Bounce 4 - Należy mieć 21 pkt w Staves Odbija zaklęcie -
Magic Barrier 3 - Należy mieć 31 pkt w Staves Zmniejsza obrażenia zadawane przez zaklęcia -
Kazing 15 - Należy mieć 100 pkt w Staves Wskrzesza postać w drużynie z pełnym zdrowiem -
Magic Burst wszystkie - Należy mieć 100 pkt w Fisticuffs Za każde 2 zużyte MP przeciwnicy otrzymają obrażenia Tak
Fuddle 5 - Należy mieć 26 pkt w Sex Appeal Próbuje ogłuszyć przeciwnika -
Kasnooze 8 - Należy mieć 68 pkt w Sex Appeal Usypia grupę przeciwników -
Kasizzle 10 - Otrzymany od Dominika po śmierci Davida Ognisty atak zadaje przeciwnikom około 90 pkt obrażeń Tak
Kacrackle 12 - Otrzymany od Dominika po śmierci Davida Lodowy atak zadający przeciwnikom około 80 pkt obrażeń Tak

Yangus

Nazwa Koszt MP Ograniczenia Sposób zdobycia Zastosowanie Tension
Whistle 0 Poza walką Należy mieć 4 pkt w Humanity Wywołuje losową walkę -
Heal 2 - Należy mieć 10 pkt w Humanity Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 30 HP Tak
Nose a treasure 0 Poza walką Należy mieć 16 pkt w Humanity Pokazuje ile zostało w lokacji przedmiotów do zebrania Tak
Share magic 0 - Należy mieć 32 pkt w Humanity Oddaje trochę MP Yangusa wybranej postaci Tak
Midheal 3 - Należy mieć 68 pkt w Humanity Podnosi poziom zdrowia jednej postaci o 75 HP -
Kerplunk wszystkie - Należy mieć 77 pkt w Humanity Wskrzesza i leczy postacie z drużyny kosztem życia Yangusa -