Solucja

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Kilka uwag na początek:

W poniższym tekście koncentrowałem się raczej na czynnościach niezbędnych do ukończenia gry, aby służył pomocą w wypadku jakiegoś niewielkiego „zacięcia się”. Mocnego trzymania za rączkę, drogi czytelniku, się nie spodziewaj.

Gdy przybywasz do nowej lokacji musisz dokładnie ją obejść i zajrzeć do wszystkich worków, szafek i skrzyń w niej się znajdujących. Rozbijaj wszystkie napotkane beczki i wazony. Rozmawiaj z każdą napotkana osobą.

Jeśli chodzi o bossów, podałem strategie, których używałem i wydawały mi się odpowiednie. Jeśli znasz lepszą, nie krępuj się pisać do mnie, może zostanie zamieszczona.


I. Kryształowa kula

Po przejęciu kontroli nad bohaterem porozmawiaj z Yangusem i przygotuj się na prostą walkę (3 x Slime). Zaraz po jej zakończeniu wyruszycie do Farebury.

Zgódź się na poszukiwania Mistrza Rylusa i udaj się do tawerny (jest oznaczona na mapie). Podejdź do baru i, po scence, pogadaj z Kalderashą. Wróć do bramy. Po zdaniu raportu królowi Trode, udaj się do domku przy studni (jest oznaczona na mapie – możesz do niej wskoczyć) i porozmawiaj z Valentiną. Zgódź się jej pomóc w odnalezieniu prawdziwej kryształowej kuli i wracaj do Trode (jest za północną bramą). Po wypoczynku możesz spokojnie obejść miasto. Gdy już będziesz gotów, zaserwuj grę w kościele i ruszaj do południowej bramy.

Po wyjściu z miasta, kieruj się wzdłuż drogi. Na skrzyżowaniu biegnij prosto (zresztą, powinieneś już widzieć wodospad). Po przybyciu na miejsce wejdź do groty.

Waterfall Cave

Najpierw biegnij prosto. Przy rozstajach dróg znajdziesz skrzynkę z mapą. Wybierz prawą odnogę (są w niej trzy skrzynie, lewa jest pusta). Gdy dojdziesz do schodów, zejdź na drugi poziom.

Po kilku krokach znajdziesz się w dużej sali. Na jej końcu stoi potworek. Powiedz mu, że chcesz z nim walczyć, to cię przepuści. Jeśli czujesz się na siłach, możesz się z nim bić (jeden z bohaterów leczy, a jeśli nie ma potrzeby - klepie, drugi raz się sajkapuje do 50, potem można klepać bez sajkapu, za drugim, trzecim ciosem winien paść). Niezależnie, co zrobisz, biegnij potem prosto i na najbliższym skrzyżowaniu wybierz lewą odnogę. Na jej końcu, w skrzyni, znajduje się Copper sword. Wróć i skieruj się w prawą odnogę, którą dojdziesz do schodów.

Trzeci poziom to kawałek korytarza. Na samym końcu jest kryształowa kula. Spróbuj ją wziąć – pojawi się Geyzer. W trakcie rozmowy potwierdź, że kula należy do ciebie.

Geyzer

Strategia jest prosta. Hero się sajkapuje do 50 i uderza (trzy takie ataki wystarczą, może się uda załatwić w dwóch), Yangus leczy i okazjonalnie klepie. Dlaczego nie odwrotnie? Yangus jest straszliwie podatny na klątwy. Często będzie tracił kolejkę, a wtedy zgromadzony sajkap idzie na grzybki.

Po walce zabieramy kryształową kulę i wracamy do Kalderashy. Po wypoczynku zejdź na dół. Możesz już opuścić miasto i udać się w kierunku Alexandii. Idź na południe od bramy, potem drogą na wschód i znowu na południe. Przejdź przez oba mosty.


II. Jessica

Podążaj drogą, aż dojdziesz do miasta (będzie po lewej stronie). Po rozmowie i „walce” z dwoma chłopcami udaj się do budynku w północnej części miasta. Wejdź po schodach na górę i przejdź przez drzwi po lewej stronie. Tam pokonaj kolejne schody. Porozbijaj beczki, a znajdziesz mysią dziurę. Wpuść tam Munchiego.

Zejdź po krawędzi schodów, a potem po szczotce wejdź na biurko. Podnieś list i wracaj tą samą drogą.

Wróć do szczytu pierwszych schodów i pokaż list chłopcom pilnującym drzwi. Zgódź się na oba zaproponowane układy. Opuść wioskę i udaj się drogą na wschód. Po krótkim spacerze dojdziesz do wieży.

Tower of Alexandra

Podejdź do drzwi i spróbuj je otworzyć. Przy drugiej próbie Bangerz zrobi to za ciebie. Wejdź po schodach na górę i przejdź przez północne drzwi. Zejdź po schodach i przejdź przez most i północne drzwi. W pobliskiej skrzyni znajdziesz mapę wieży. Kierując się na zachód, obejdź wieżę, wejdź na schody i przejdź przez południowe drzwi.

Zejdź po drabinie i przeszukaj pomieszczenie. Wróć, wejdź po drabinie na górę i przejdź przez północne drzwi. Przejdź przez most i wejdź do drugiej wieży. Dotknij jednego z niebieskich symboli i jak znajdziesz się po drugiej stronie muru, wejdź po schodach.

Dotknij południowego symbolu. Rozbij obydwa wazony i wracaj. Dotknij zachodniego symbolu, a potem południowego. Rozbij obie beczki i śmigaj na górę. Użyj symbolu, aby przejść przez ścianę i wejdź po kolejnych schodach. Biegnij korytarzem. Używając symbolu przejdź przez ścianę, rozbij beczkę, otwórz skrzynię i wracaj. Podążaj korytarzem do kolejnych schodów. Podejdź do posągu.

Wracaj do wioski i udaj się do domu Jessici. Jeśli jest noc, udaj się najpierw do karczmy na darmowy wypoczynek. Wejdź po schodach na górę. Po scence zrób niezbędne zakupy, zasejwuj grę. Czas udać się do Port Prospect. Ruszaj na wschód i przed wieżą skręć w prawo. Podążaj drogą do samego miasta. Wejdź do budynku portowego i podejdź do Jessici. Zgódź się pomóc. Porozmawiaj z nią jeszcze raz i powiedz, że jesteś gotów do wypłynięcia. Czas na kolejnego bossa.

Khalamari

Strategia jest podobna, jak w walce z poprzednim bossem. Jedyna różnica, że tym razem Hero leczy, a Yangus sajkapuje się do 50 i uderza. Warto przed pierwszym sajkapem, uderzyć Helm Splitterem. Gdy obrona bossa wróci do normalnego poziomu, poprawić.

Po walce wrócisz do Port Prospect. Aby wyruszyć do Peregrin Quay, porozmawiaj z Jessicą. Zgódź się, gdy zapyta, czy może się dołączyć do drużyny. Na statku zejdź na najniższy pokład i porozmawiaj z Trode. Otrzymasz magiczny kociołek, który możesz wykorzystywać do tworzenia nowych przedmiotów.


III. Angelo

Wejdź do budynku. Od mężczyzny siedzącego przy stole otrzymasz gwóźdź (Iron nail). Wymieszaj go w kociołku z nożem z brązu (Bronze knife – jeśli nie masz takowego, kup). Otrzymasz klucz złodzieja, którym będziesz mógł otwierać zamknięte skrzynie. Opuść miasto przez drugie drzwi.Na początku przyda ci się drobny leveling. Gdy osiągniesz dwunasty poziom, ruszaj drogą na południe, aż dojdziesz do opactwa. Nie wchodź do niego (możesz zasejwować, jeśli chcesz), tylko ruszaj dalej na południe do Simpleton. Wejdź do karczmy i porozmawiaj z Angelo (gra w karty w karty przy stoliku). Po scence wracaj do opactwa.

Wejdź do budynku i przejdź przez drzwi na podwórze. Podejdź do templariuszy stojących przy drzwiach. Gdy wpuszczą cię do środka, zejdź do piwnicy i udaj się do pokoju przesłuchań. Po scence wracaj na górę. Przejdź przez drzwi naprzeciwko tych, przez które wszedłeś do środka i po rozmowie ze strażnikami na moście, wróć. Spotkasz Angelo. Zgódź się mu pomóc. Możesz już opuścić opactwo (południowym mostem). Zaraz po wyjściu skręć w lewo (na wschód) i podążaj wzdłuż rzeki. Po drodze wklep Hollow Knightowi (zapamiętaj jego lokację – przyda się później). Po kilku chwilach powinieneś dojść do kanionu.

Ruined Abbey

Wsadź pierścień Angela do płaskorzeźby. Otworzy się przejście. Zejdź po schodach.

Idź na wprost i zejdź po schodach. Znajdziesz się w dużej sali. Po jej wschodniej stronie znajduje się wnęka, a w niej dwie skrzynie. W prawej znajdziesz mapę opactwa. Wejdź teraz do zachodniej wnęki i zejdź po drabinie. Sprawdź salkę na wprost korytarza, a później wejdź do sali ze skrzynią. Weź z niej Bronze Shield i wyjdź przez zachodnie drzwi. Podążaj korytarzem, aż dojdziesz do schodów. Zejdź po nich.

Przejdź ścieżką z rupieci przez jezioro. Potem po schodach na górę i zbadaj pomieszczenia za drzwiami po obydwu stronach korytarza. Potem dalej prosto, przez drzwi. Zanim podejdziesz do przeciwnika, zbadaj jeszcze zawartość szafek po obydwu stronach korytarza. Przygotuj się na walkę z kolejnym bossem.

Tortured soul

W pierwszej turze potraktuj go Helm Splitterem, a Jessicą rzuć Acceleratle. Potem standard, Hero leczy, Yangus sajkapuje się do 50 i atakuje, Jessica dziubie np. Twin Dragon Lashem. Gdyby zawezwał pomocników, aby zmimalizować zadawane twojej drużynie obrażenia, musisz ich zdjąć (np. Hero - bumerangiem lub Jessicą – Twin Dragon Lashem albo np. Bangiem). Yangus niech koncentruje się na sajkapie i atakuje bossa (dwa strzały na tensionie 50 winny wystarczyć).

Po walce zostaniesz uleczony. Biegnij korytarzem przez jaskinię, aż dojdziesz do drabiny. Skorzystaj z niej. Wejdź do budynku, a potem po schodach skieruj się na górę. Porozmawiaj z przeorem.

Cóż, porozmawiaj ze wszystkimi z celi. Po kilku sekundach powinien pojawić się ratunek. Po scence, skorzystaj z tajnego przejścia. Wróć do opactwa i udaj się do mostu (tam, gdzie stali wcześniej strażnicy). Przejdź na drugą stronę. W środku budynku porozmawiaj z Angelo i zgódź się do niego dołączyć.

Gdy wstaniesz, udaj się do gabinetu Marcello (porozmawiaj ze strażnikami stojącymi przy drzwiach, to wpuszczą cię do środka). Porozmawiaj z nim, a otrzymasz mapę świata. Skieruj się do wyjścia. Przy drzwiach na zewnątrz opactwa spotkasz Angelo, który dołączy wreszcie do drużyny.


IV. Król w żałobie

Udaj się drogą na południe. Nie wchodź do Simpleton, tylko podążaj dalej. Przejdź przez most, wypocznij i zasejwuj w kościele. Potem udaj się drogą na wschód, aż dojdziesz do miasta.

Wejdź do zamku i kieruj się na samą górę. Podejdź do dziewczyny stojącej przy komnacie króla. Po scence zejdź piętro niżej i porozmawiaj z dziewczyną. Wróć tutaj w nocy i porozmawiaj z królem. Zejdź piętro niżej.

Po wyjściu z miasta czeka cię rozmowa z Trode. Teraz musisz wrócić do mostu między Ascanthą, a Simpleton (na piechotę lub Zoomem – Riverside Chapel). W chatce przy nim mieszka starsza kobiecina, z którą porozmawiaj. Za jej domem znajduje się zejście nad rzekę. Skorzystaj z niego, a potem idź wzdłuż brzegu na południe, aż dojdziesz do jaskini.

Wisher's Peak

Z pierwszej sali odchodzą dwie odnogi. Lewa prowadzi do skrzyni z Wizard Staffem, prawa do schodów. Po zgarnięciu laski udaj się na górę. Pokryte trawą wejście na wyższy poziom znajduje się zaraz przy schodach. Skorzystaj z niego i wejdź do kolejnej jaskini. Na końcu lewej odnogi znajdziesz skrzynię z mapa labiryntu. Wróć do głównej sali i po linie wejdź na górę.

Przejdź przez most i piaszczystą ścieżką udaj się na górę. Podążaj nią, aż dojdziesz do skrzyni z Templar's Shield. Wróć i skorzystaj z trawiastej ścieżki, aby wejść na szczyt wzgórza. Tam poczekaj chwilę, obserwując cień okna. Gdy padnie na ścianę, przejdź przez nowo powstałe drzwi. Skorzystaj z podestów, aby wejść do pałacu. Porozmawiaj z Ishmahri.

Wróć do okna i udaj się do prawdziwego świata. Znajdziesz się w zamku. Idź na samą górę, gdzie Ishmahri pomoże królowi wreszcie się ogarnąć. Opuść miasto i po rozmowie z Trode udaj się na południe.


V. Miasto opryszków

Do Pickham dojdziesz podążając na południe wzdłuż wschodniego brzegu kontynentu i skręcając za pierwszym wzgórzem w prawo (w stronę jeziora). W połowie drogi natkniesz się na chatkę, w której będziesz mógł wypocząć (i zasejwować). Ruszaj potem na południe, aż dojdziesz do ścieżki. Po jej lewej stronie zauważysz dziwną budowlę. Spróbuj otworzyć drzwi, a potem wejdź na jej dach i porozmawiaj z Morrie. Na początku cię zignoruje, ale gdy odejdziesz na kilka kroków, sam zagadnie do ciebie. Podejdź ponownie do niego. Po krótkiej rozmowie (i potwierdzeniu, że jesteś podróżnikiem) wyśle cię na poszukiwanie trzech potworów (Lonely Joe jest przy ruinach opactwa, pozostałe dwa upolujesz w swoim czasie). Podążaj ścieżką, aż dojdziesz do Pickham.

Pierwszym miejscem, jakie warto odwiedzić w Pickham jest miejscowe kasyno. Opłacalne jest spędzenie w nim kilku godzin i wykupienie wszystkich dostępnych w nim przedmiotów. Wyekwipowany w nie możesz wyruszyć na poszukiwanie Brainsa. Wejdź po schodach przy wschodniej tawernie i biegnij po dachach, aż natrafisz na zejście na dół. Niestety, Brainsa nie ma w domu, toteż udaj się do północnej tawerny i pogadaj z Trode. Wyjdź na zewnątrz.

Czas wyruszyć na poszukiwanie księżniczki. Żebrak przy wschodniej tawernie za 20 sztuk złota powie ci, kto ukradł powóz. Winowajcę znajdziesz w budynku po lewej stronie kasyna. Po rozmowie z nim, pogadaj z barmanem we wschodniej tawernie i idź na zaplecze. Po krótkiej pogawędce z Dave'm opuść Pickham.

Kryjówka Red znajduje się na południowy-zachód od Pickham. Po drodze możesz zahaczyć o południową plażę, gdzie kręci się drugi z poszukiwanych przez Morrie potworków. Na miejscu pogadaj z opryszkiem stojącym przy drzwiach i wejdź do budynku. W środku porozmawiaj z Red. W zamian za księżniczkę chce klejnotu – łzy Wenus. Opuść miejscówkę i idź na północ, aż dojdziesz do labiryntu.

Swordsman's Labirynth

Przejdź przez lewe drzwi i kieruj się korytarzem, aż do schodów. Zejdź na dół i podążaj korytarzem, aż ujrzysz drzwi po prawej stronie. Przejdź przez nie i skorzystaj ze schodów. Na końcu korytarza (za „bagienkiem”) jest mapa labiryntu. Wróć na górę i kieruj się dalej korytarzem, a dojdziesz do skrzyżowania. Zbadaj najpierw odnogę prowadzącą na wprost, później skieruj się na prawo (uwaga na dziurę w ziemi, nie dotykaj też drzwi naprzeciw niej), aż dojdziesz do kolejnych schodów, którymi zejdziesz na następny poziom.

Przesuń rzeźbę i przejdź przez utworzone przejście. Dalej prosto korytarzem i schodami na dół. W prawej odnodze jest mini-medal. W głównej sali przesuń rzeźbę na oznaczone miejsce. Przejdź przez niego i udaj się korytarzem do sali z dwoma posągami. Wciśnij R2 i spójrz na sufit. Dostrzeżesz otwór. Przesuń oba posągi tak, aby były na wprost płyty pod otworzem, a potem stań na niej.

Przeczytaj napis na prawej tablicy, a zostaniesz uzdrowiony. Wejdź po schodach i dotknij skrzyni. Czas na starcie z kolejnym bossem.

Trap Box

Niezbyt trudna walka. W pierwszej rundzie - Acceleratle, Kabuff, a reszta postaci sajkap. Generalnie, Angelo leczy i ewentualnie kabuffuje, a reszta sajkapuje się do 50 i tłucze. Po kilku ciosach, boss winien paść.

Ze zdobytym klejnotem wróć do Red. Udaj się do Pickham i ponownie odwiedź mieszkanie Brainsa. Tym razem będzie w domu. Wysłuchaj, co ma ci do powiedzenia.


VI. Antyczny statek i magiczna harfa

Teleportuj się do Port Prospect, ale nie wchodź do miasta, tylko ruszaj na północ. Tam, gdzie wcześniej było rumowisko jest już wolna droga. Podążaj przełęczą, aż dojdziesz do pustyni (w chatce na wzgórzu możesz odpocząć/zasejwować). Kieruj się teraz mapą, aby dojść do statku (północny-zachód). Niestety, teraz nie da się go uruchomić, więc kieruj się teraz do tunelu na zachodzie.

Po wyjściu z niego udaj się na północny-wschód do zamku Trodain. Przy wejściu spotkasz trzeciego z poszukiwanych przez Morrie stworków. Po złapaniu go będziesz mógł uczestniczyć w walkach na Monster Arenie. Wejdź do zamku.

Castle Trodain

Do budynku wejdziesz przez drzwi nad biblioteką. W pierwszej sali przejdź przez południowe drzwi. Gdy znajdziesz się w magazynie, zbadaj skrzynie. W jednej z nich będzie magiczny klucz. Wróć do sali i wyjdź wschodnimi drzwiami. Z sali tronowej wyjdź południowymi drzwiami na balkon, gdzie znajdziesz mapę zamku. Kieruj się dalej na wschód, a potem na północ i zachód, aż dojdziesz do klatki schodowej. Potem na dół, przez zachodnie wyjście sali tronowej i południowe drzwi. Brawo, jesteś w bibliotece.

Poszukiwana książka znajduje się w południowo - wschodnim kącie pomieszczenia. Przejdź przez drzwi, które właśnie się pojawiły, wejdź do pałacu i porozmawiaj z Ishmahri, który wyśle cię po magiczną harfę.

Wróć do normalnego świata. Teleportuj się do Ascanthy, wejdź do zamku i porozmawiaj z królem (powinien być w sali tronowej). Po scence wejdź do tunelu. Na pierwszym skrzyżowaniu skręć w prawo, a potem podążaj prosto, aż wyjdziesz z jaskiń. Gdy znajdziesz się już na zewnątrz, ruszaj na północ. Dojdziesz do kolejnej groty.

Mole Hole

Biegnij cały czas prosto, a dojdziesz do olbrzymiej sali. Ze skrzyni w niej weź mapę lokacji i wejdź do najbliższego korytarza. Biegnij do kolejnej sali. Nie ma znaczenia, którą odnogą z niej wyjdziesz i tak dojdziesz do sali z zejściem na kolejny poziom (nie zapomnij wziąć Stone Hardhata ze skrzyni).

Gdy już będziesz na dole, spójrz na napę. W prawym dolnym rogu jest niewielka platforma. Udaj się tam. Zaraz czeka cię walka z bossem. Ulecz się, potem pogadaj z kretem i wybierz: „No”.

Don Mole

Oj, będzie wesoło. Proponuję Hero uzbroić w bumerang, a Jessicę w bat (wspomniane uzbrojenie przyda się do koszenia obstawy bossa). Pierwsza runda – standardowo (Hero – Attack, Yangus – Attack, Jessica – Accelaratle, Angelo – Kabuff). Hero i Jessica koszą obstawę, a w wolnych chwilach pomagają Yangusowi tłuc bossa. Angelo leczy. Nie ma sensu się sajkapować, bo boss lubi nakładać Confuse + Paralize (ataki w swoich mogą się okazać wtedy bolesne, a przy paraliżu zgromadzony tension znika bezpowrotnie). Helm Splitter, ani Sap nie działają. Jeśli chcesz, możesz wspomóc się Oomphem, ale przy Confuse to trochę obosieczna broń - wybór należy do ciebie. Aha, paraliż uleczysz Tinglem.

Z odzyskaną harfą wróć do króla, a potem udaj się do Ishmahriego (przez przejście w bibliotece zamku Trodain – pamiętaj, aby przyjść w nocy). Z jego pomocą uruchomicie wreszcie statek.


VII. W pogoni za Dhoulmagusem

Płyń do zachodniego kontynentu (a dokładniej na jego północny półwysep). Przybij do brzegu koło kościoła (możesz w nim wypocząć/zasejwować) i ruszaj drogą na południe. Kilkanaście kroków za mostem znajduje się Baccarat.

Wizytę w mieście rozpocznij od odwiedzenia hotelu. Na pierwszym piętrze podsłuchasz rozmowę. Zejdź do piwnicy i pogadaj z barmanem. Wracaj na statek i płyń na wyspę na północny – zachód od kontynentu. Po przybyciu na miejsce, udaj się na północ – do Dark Ruins (ciemna chmura na mapie).

Przejdź przez zamglone drzwi i wracaj. Na zewnątrz czeka grupka zbrojnych. Porozmawiaj z nimi i teleportuj się z powrotem do Baccarat. Ruszaj na południowy – wschód. Po bardzo długiej drodze dojdziesz do Argonii.

Wejdź do miasta i udaj się do zamku. Na drugim piętrze podejdź do króla Claviusa, a potem z nim porozmawiaj. Na najwyższym piętrze znajdziesz drzwi na zewnątrz, skorzystaj z nich, a potem po dachu przejdź do zachodniego skrzydła. Zejdź piętro niżej i udaj się do południowego pomieszczenia. Rozbij tam wazony i wpuść Munchiego przez otwór. Biegnij na dół, a potem popchnij jaszczurkę tak, aby wpadła w dziurę w podłodze. Wracaj do drużyny.

Porozmawiaj jeszcze raz z królem Claviusem, a potem opuść zamek oraz miasto. Udaj się na północny – wschód. Przy samych terenach łowieckich znajdziesz chatkę, w której będziesz mógł odpocząć. Przed wejściem na teren, użyj perfum od księcia.

Royal Hunting Ground

Do jaszczurów należy podchodzić (!!!) od tyłu, aby ich nie spłoszyć. Pierwszego spotkamy przy samym wejściu. Po pokonaniu go zbadaj lewą z odnóg. Drugi jaszczur jest za rzeką, spróbuj do niego podejść, a następnie weź jeden z owoców i rozbij go o pieniek zanurzony w wodzie. Po walce ruszaj na wschód.

Przejdź pod mostem i wejdź na wzgórze. Gdy będziesz przebiegał przez most, zauważysz kolejnego jaszczura. Rozbij owoc przed jego jaskinią. Po walce czeka cię zasłużony wypoczynek. Po nim zeskocz z mostu i podbiegnij do jaszczura.

Great Argon Lizard

Dość prosta walka, gdyż można sajkapować się do woli (a i tak warto poprzestać na 50). Acceleratle, Kabuff, a potem Angelo leczy, zaś reszta sajkapuje się i klepie.

Po pokonaniu bossa wyjdź z lokacji i wracaj do Argonii. Charmles opuści drużynę, ale znajdziesz go przy domu kanclerza. Zagadaj do niego, wejdź do zamku i odwiedź tam salę tronową. Po scence porozmawiaj ze stojącym przy oknach królem. Idź na czwarte piętro i z szafki weź lustro. Gdy będziesz wychodził, zagada do ciebie jeden z dworzan. Odpowiedz twierdząco na jego pytanie.

Udaj się do lasu na zachód od Argonii. Za namiotem handlarzy jest ścieżka, którą podążaj, aż dojdziesz do domu mędrca. Pogadaj ze wszystkimi potworkami wewnątrz budynku i ruszaj dalej na zachód – do mistycznego źródełka. Po scence pogadaj z Trode i księżniczką (pozwól jej napić się wody i zgódź się na propozycję króla).

Wróć do domu mędrca. Porozmawiaj ze starcem, a powie ci, jak naprawić lustro. Czas zapolować na morskiego smoka. Teleportuj się do Seaview Church i wsiadaj na statek. Lustro wręcz najszybszej postaci. Płyń na wschód do mostu. W jego okolicach, w losowej walce, zaatakuje cię morski smok. Użyj lustra, a pozostałymi postaciami się broń. Jeśli smok użyje gigaflasha, jesteś już w domu, lustro zostanie napełnione mocą, a ty spokojnie możesz wykończyć przeciwnika. Jeśli nie, powtarzaj czynności z pierwszej rundy (obrona+użycie lustra), aż użyje wspomnianego czaru. Teleportuj się teraz do Dark Ruins i umieść lustro w obelisku. Wejdź do środka.

Dark Ruins

Najpierw przejdź przez prawe drzwi i podążaj jedyną drogą, dopóki nie dojdziesz do skrzyni z mapą lokacji. Wracaj do głównej sali i skorzystaj z drzwi naprzeciwko. Droga prowadzi do dźwigni, którą przestaw. W głównej sali wejdź po utworzonych schodach. Przejdź przez drzwi po prawej stronie, potem na dół po schodach i przez kolejne drzwi.

Wejdź po schodach po lewej stronie. Przełóż dźwignię (nazwijmy ją D1), wracaj i przejdź przez utworzone przejście. Idź w prawo, a wkrótce znajdziesz kolejną dźwignię (D2), przestaw ją, wejdź po najbliższych schodach i przejdź po utworzonym moście. Zejdź na dół, a dojdziesz po chwili do trzeciej dźwigni (D3). Przestaw ją i wróć do przegrody usuwanej przez D1. Tym razem udaj się na lewo do schodów, którymi dojdziesz teraz do skrzyń. Wracaj do D3 i usuń przeszkodę. Wejdź po schodach bardziej oddalonych od ciebie i przestaw dźwignię (D4). Wróć do wcześniejszych schodów, a dostaniesz się do ostatniej już dźwigni (D5). Przestaw ją, potem D4 i możesz udać się do kolejnej sali.

Zejdź po schodach: najpierw lewych, potem po jedynych prowadzących na dół, znowu lewych i po kolejnych na dół. Po lewej stronie masz skrzynię, opróżnij ją i idź na prawo.

Używając przycisków na obydwu postumentach ustaw posągi tak, aby lasery uderzały w skrzydła ptaka na płaskorzeźbie. Zejdź po schodach. Źródełko w prawej odnodze cię uleczy. Biegnij potem prosto, aż dojdziesz do drzwi. Za nimi czeka Dhoulmagus.

Dhoulmagus (pierwsza forma)

Czar, który Angelo zdobywa na trzydziestym poziomie doświadczenia „Multiheal” będzie w tej walce sporą pomocą. W pierwszej rundzie Dhoulmagus stworzy dwa klony. Ich musisz pozbyć się najpierw. Skoncentruj swoje ataki na jednym (np. lewym), potem drugim, a na samym końcu weź się za prawdziwego Dhoulmagusa (jest w środku). Acceleratle + Oomphy to podstawa. Sajkap - nie (boss go zdejmie). Helm Splitter też nie działa. Jessica i Yangus tłuczą, Angelo leczy (Multiheal lub Fullheal) lub okazjonalnie klepie. Hero w zależności od potrzeb albo leczy (Fullheal) albo klepie.

Dhoulmagus (druga forma)

Oomph to słowo-klucz na tę walkę. Sajkapy, jak w poprzedniej, będą zdejmowane, ale od czasu do czasu wejdzie jakiś Helm Splitter. Jeśli Angelo ma wystarczającą ilość punktów magii, winno pójść jak z płatka.
Jessica – Acceleratle + Oomph (na Hero, Yangusa i siebie) i od czasu do czasu jakiś Twin Dragon Lash,
Angelo – Kabuff + leczenie (Multiheal lub Fullheal), ewentualnie klepie,
Hero, Yangus – po prostu tłuką.

VIII. Jessica idzie na spacer

Po scenkach, wyjdź z miasta i pędź na wschód, a potem na północ (tak, jak do Royal Hunting Grounds – tyle, że tym razem na skrzyżowaniu na północ). Przejdź przez rozbitą bramę, a dojdziesz do Arcadii.

Wejdź do posiadłości. Na pierwszym piętrze przejdź przez jedyne drzwi. Po scence porozmawiaj z Dominico i zgódź się mu pomóc. Na zewnątrz pogadaj z Davidem, a potem udaj się do budynku na południe od posiadłości (pod dziedzińcem – obok tawerny). Od mieszkającego tam młodzieńca otrzymasz kamienny miecz. Opuść miasto i udaj się na północny – wschód. Na skrzyżowaniu skręć w prawo, a dojdziesz do wieży.

Rydon's Tower

Wsadź miecz w otwór drzwiach. Wejdź do środka. Ze skrzyni weź mapę wieży. Wbiegnij po schodach i przejdź przez drzwi. Przebiegnij na drugą stronę równoważni. Wejdź po schodach, przestaw dźwignię i zepchnij rzeźbę. Zejdź na dół. Po zablokowanej już równoważni dostaniesz się na trzeci poziom.

Wejdź na piąty poziom i przebiegnij po równoważni. Wbiegnij na górę i zepchnij rzeźbę. Zejdź piętro niżej i po równoważni wbiegnij na szósty poziom. Zejdź dwa piętra niżej i popchnij rzeźbę w stronę wejścia na górę (na płytę). Gdy znajdzie się poziom wyżej, zepchnij ją na płytę przy równoważni. Zejdź niżej i po równoważni wejdź na szósty poziom, a potem po drabinie na siódmy.

Wejdź schodami (na mapie lewe – górne) na ósmy poziom. Wepchnij rzeźbę na płytę przy równoważni (na jej końcu jest skrzynia z Recovery Ring). Na drugiej równoważni wejdź na płytę z rzeźbą i zepchnij z niej posąg. Po równoważni dostaniesz się na dziewiąty poziom. Wejdź po schodach, a potem po drabinie. Na górze porozmawiaj z Rydonem.

Teleportuj się do Alexandrii i wejdź na sam szczyt wieży. Podejdź do posągu. Jak odejdziesz, czeka cię scenka. Podnieś klejnoty i wracaj do Dominico. Po scence na dziedzińcu posiadłości, wejdź do budynku i jeszcze raz pogadaj z Dominico (jest na górze). Potwierdź, że masz klejnoty i zgódź się go ochraniać. Przejdź przez otwarte właśnie drzwi i zejdź na dół. Szukana książka jest w pierwszym od prawej regale. Pogadaj z Dominico („Yes”) i wyjdź na zewnątrz.

Evil Jessica

Niezbyt trudna walka. Angelo obowiązkowo Kabuff i, w zależności od sytuacji, albo klepie albo leczy. Yangus nawala Helm Splitterem, a Hero normalnymi atakami. Jeśli Jessica zawezwie cienie, Hero pozbywa się ich bumerangiem.

Po walce odpowiedz: „No”. Wróć do posiadłości. Pogadaj najpierw z Davidem, a potem z Dominico. Wyjdź na zewnątrz i podejdź do Davida. Zgódź się na propozycję Dominico. Wyjdź na zewnątrz i odpowiedz „Yes” Jessice. Opuść miasto i udaj się na północ.


IX. Starsza pani

Podążaj drogą, na pierwszym skrzyżowaniu idź prosto. Miń kapliczkę (możesz w niej zasejwować/wypocząć), a dojdziesz do tunelu. Przejdź przez niego i udaj się na północ. Po scence wyjdź z pomieszczenia i wejdź po schodach na górę. Pogadaj z resztą drużyny, a potem ze starszą kobietą. Po kolejnej scence ruszaj na północ do Orkutsk.

Marek mieszka w podziemiach miasta. Dostać się tam możesz przez dom burmistrza (musisz wyjść na centralny dziedziniec przez tawernę). Pokój Marka znajduje się we wschodniej części. Niestety, nie ma go w domu. Od stojącego nieopodal mężczyzny dowiesz się, że Marek przyjaźni się z właścicielem sklepu z przedmiotami. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, gdzie przebywa teraz poszukiwany przez ciebie mężczyzna. Wyjdź z miasta i udaj się na północny – zachód, aż dojdziesz do jaskini.

Herb Grotto

W skrzyni w lewej odnodze znajdziesz mapę lokacji. Ruszaj na prawo , a potem prosto. Przejdź przez dużą salę i wejdź na górę. Po lodowym moście dostań się na drugą stronę, do schodów.

Na kolejnym poziomie zejdź po najbliższych schodach na dół i opróżnij obie skrzynie. Zbadaj też niewielkie sali po lewej i prawej stronie mapy, a potem kieruj się do kolejnych schodów.

Biegnij do dużej sali na północy. Do kolejnych schodów możesz dostać się na dwa sposoby: albo tworząc sobie most ze spadających sopli albo wbiegając na górę po oblodzonym wejściu. Niezależnie, którą metodę wybierzesz, kieruj się na kolejny poziom.

Biegnij na południe i wybierz prawą odnogę. W miejscu, gdzie spadają sople pokręć się trochę, aż spadną wszystkie trzy. Biegnij dalej i po schodach, a następnie po moście z sopli przejdź na drugą stronę groty. Zejdź po schodach i podejdź do ściany z sopli.

Markowi odpowiedz „Yes”, a potem wyślij Munchie na zwiad. Zejdź nim na sam dół, aż spadnie sopel, a potem wracaj do drużyny. Po soplu dostaniesz się do Marka. Odpowiedz mu „Yes” i użyj ziół otrzymanych od Marty. Pozwól Markowi podróżować z tobą („Yes”). Wracaj do wyjścia.

Po walce wracaj do Orkutsk i udaj się Markiem do jego pokoju. Zgódź się na jego propozycję i udaj się do domku Marty na południu. Nie wchodź do niego, tylko od razu udaj się do jaskiń za budynkiem. Po scence porozmawiaj dwa razy z Martą. Potwierdź, że wręczyłeś Markowi zioła i wyjdź z jaskini. Od Marty otrzymasz Ultimate Key. Po walce z wilkami przeczytaj napisy na obeliskach i opuść lokację.


X. Mapa

Spójrz teraz na mapę świata. Kontynent, na którym rozpoczynałeś grę przecina rzeka. Wsiądź na statek i płyń nią, aż natrafisz na most łączący Farebury z Alexandrią. Pod nim znajduje się grota. Wpłyń do niej.

Pirate's Cove

W pomieszczeniu po lewej znajdziesz mini-medal i Seed of Magic. Wejdź do pomieszczenia po prawej. Po rozmowie z Red zejdź na dół po schodach. W pomieszczeniu po prawej znajdziesz mini-medal, a w kolejnym (południowe drzwi) - mapę lokacji. W celi na końcu zachodniej odnogi znajdziesz kolejny mini-medal. Po zgarnięciu go wracaj i kieruj się na północ. W pomieszczeniu z Red przekręć wiszący na ścianie ster i przejdź przez otwarte drzwi. Zejdź po schodach na dół.

Północna odnoga jest pusta, więc skieruj się do schodów na wschodzie. Po zejściu nimi kieruj się korytarzem do dużej sali na zachodzie.Przekręć w niej pokrętło, aby otworzyć śluzę (jest przy moście). W północno-zachodniej odnodze znajdziesz jeszcze mini-medal. Wracaj na wyższe piętro i zejdź południową drabiną (po drodze zajrzyj do pomieszczenia na zachodzie – znajdziesz Hades' helm i Bone shield). Wyjdź południowymi drzwiami, a potem kieruj się na południowy-wschód, aż dojdziesz do drzwi. Po przejściu przez nie czeka cię walka z kolejnym bossem (podejdź do niego).

Captain Crow

Lekko nie będzie. Nasz stary pirat uwielbia się sajkapować i trzeba zdejmować mu tension np. umiejętnością Sarcastic Snigger Angela. Jeśli tension kapitana dojdzie do setki, to mamy problem. Albo wzywamy Monster team. Albo próbujemy go jakoś sparaliżować, aby nie wykonał ataku (np. Jessica - Blow Kiss). Acceleratle i Kabuff to podstawa, wchodzi też Helm Splitter. Aha, kapitan lubi zdejmować tension, więc nawalamy go pojedynczymi ciosami.

Po walce opróżnij skrzynię i opuść podziemia. Użyj zdobytej mapy. Na mapie świata jest miejsce oznaczone krzyżykiem. Płyń tam. Gdy pojawi się świecąca trasa, plyń nią, aż dopłyniesz do wyspy.


XI. Dwa światy

Po przybyciu na miejsce udaj się na wschód do wioski Empycchu. Tam porozmawiaj z jej szefem (północny budynek), a potem wyjdź z osiedla i udaj się na południowy zachód do dziwnej bramy. Tam poczekaj do świtu, aż ujrzysz cień ptaka. Biegnij za nim. Pogoń będzie trwała dość długo, więc uzbrój się w cierpliwość. Dla świetego spokoju rzucaj regularnie Holy Protection. Biegnij za cieniem, dopóki nie otworzy przejścia do innego wymiaru. Przejdź przez nie.

Gdy znajdziesz się pod drugiej stronie, biegnij do wioski na wschodzie (Dark Empycchu). Tam, podczas rozmowy z szefem, potwierdź, że pochodzisz ze świata światła. Odwiedź go w jego domu i jeszcze raz z nim porozmawiaj. Zgódź się mu pomóc. Opuść wioskę i udaj się na południowy-zachód do ciemnej wersji bramy, od której zaczynałeś pogoń za cieniem. Czas na walkę z Empyreą.

Empyrea

Acceleratle i Kabuff – wysoce wskazane. Boss zadaje dość duze obrażenia w obydwu atakach, więc bez leczeń się nie obejdzie. Empyrea zdejmuje tension, więc tylko Oomphy wchodzą w grę i to też od czasu do czasu (gwarantuję, że Angelo będzie miał pełne ręce roboty z leczeniem i Kabuffowaniem drużyny). Aha, boss zna Midheala, więc wskazane jest, aby zadawać mu więcej, niż te 100 punktów obrażeń na turę.

Po walce zgódź się pomóc Empyrei. Gdy spyta się, czy jesteś gotów wyruszyć, potwierdź.

Godbird's Eyrie

Wejdź do jaskini. W skrzyni na podwyższeniu znajdziesz mapę lokacji. Opuść salę drugim wyjściem i biegnij na górę do kolejnej jaskini. W sali, do której prowadzi prawe północne wyjście znajdziesz Ring of Truth. Wracaj do rozgałęzienia i udaj się do wschodniego wejścia (po drodze zgarniając Gold Nugget ze skrzyni). Wyjdź przez nie z jaskini. Biegnij na górę i wejdź do kolejnej groty, z której wyjdź północno-wschodnim wyjściem.

Z następnego pomieszczenia są dwa wyjście. Północno-zachodnie prowadzi do skrzyni (Demon Whip). Po opróżnieniu jej i powrocie do groty, pędź do drugiego wyjścia. Biegnij na górę do kolejnego pomieszczenia. Z niego masz dwa wyjścia – południowe prowadzi do skrzyni (Urn of Saint's Ashes), północne zaś do bossa.

Gemon

Niezbyt trudna walka, gdyż można się sajkapować do woli, a boss tego nie zdejmuje. Acceleratle + Kabuff na początek jak zawsze są wskazane, tak samo jak wykoszenie obstawy Gemona (np. bumerangiem). Dalej już standard, sajkapy do 50 i odpalanie ataków w bossa. Angelo, gdy nie leczy, to Oomphuje.

Po walce, zgódź się, aby dusza Godbirda dołączyła do ciebie. Podnieś kamień duszy. Empyrea przetransportuje drużynę do normalnego świata.


XII. Sir Leopold i Marcello

Następny przystanek – Tryan Gully. Leć na południe od Maella Abbey, aż zauważysz kilka wodospadów i most. Wyląduj w jego okolicach (północny kraniec) i pędź na wschód, aż dojdziesz do zabudowań.

Podejdź do mostu. Po przejściu przez niego biegnij od razu w prawo (do końca platformy) i skorzystaj z kolejnego mostu. Wejdź do kapliczki i porozmawiaj ze znajdującą się tam elfką. Potwierdź, że znałeś Dawida i zgódź się pomóc powstrzymać Rhapthorne. Udaj się teraz do skarbca (musisz wyjść zbudynku ze sklepami drugimi drzwiami, aby tam się dostać). Pogadaj z orkiem stojącym przy drzwiach, a wpuści cie do środka. Weź ze skrzyni liść i użyj go.

Liść wskaże ci na mapie, gdzie znajduje się Sir Leopold. Leć w tamto miejsce. Gdy go dostrzeżesz leć za nim, dopóki nie wyląduje. Też wyląduj i biegnij za nim do budynku. Wejdź po schodach, przejdź przez drzwi i przygotuj się na walkę z bossem.

Evil Sir Leopold

Dwa słowa-klucze na tą walkę: Oomph i Kabuff. Leopoldowi zdarza się czasem desperate attack, a i wydychane przez niego zimne powietrze nie jest przyjemne, więc leczenia będzie sporo. Tensiona też ciężko zbudować odpowiedniego, bo swoim krzykiem powala drużynę, więc Oomphujemy się (ew. sajkap do 20) i klepiemy. Warto założyć Helm Splittera, przyspieszy zabawę. No i obowiązkowe Acceleratle, gdyż lepiej się leczyć przed atakami bossa.

Po walce trafisz do wiezienia. W celi rozmawiaj ze wszystkim. Przez to będziesz uaktywniaj kolejne scenki, które doprowadzą cię do wyjścia z więzienia (a trochę ich będzie). Po wyjściu udaj się do Neos i podejdź do katedry w północnej części miasta.

Marcello

Niestety, w tej walce też nie da rady posajkapować za bardzo. Cóż, na szczęście są Oomphy i Helm Splitter. Angelo leczy przez cały czas, Jessica Oomphuje, reszta klepie.Gdy Hero i Yangus mają założone Oomphy, Jessica może tłuc np. Twin Dragon Lashem. Można rzucić jednego Kabuffa.


XIII. Mroczna cytadela

Po walce leć do zamku, który unosi się w okolicach Argonii.

Black Citadel

Biegnij prosto i w pierwszym pomieszczeniu (głównym) skręć w lewo. Podążaj korytarzem, aż po bokach ujrzysz dwójkę drzwi, przejdź przez lewe, a potem przez kolejne. W skrzyni na balkonie znajdziesz mapę lokacji.

Wróć do głównej sali i tym razem pobiegnij prawym korytarzem. Wejdź w drugie drzwi po lewej. W pomieszczeniu pełnym beczek wejdź po schodach na dach. Przejdź na dach obok, zejdź po schodach i przestaw dźwignię. Kieruj się teraz na północny zachód (na mapie). Wejdź po schodach, przejdź przez drzwi i przeciwległymi opuść pomieszczenie. Biegnij prosto (jak droga prowadzi), aż dojdziesz do kolejnych drzwi. Przejdź przez nie i zejdź po schodach. Przejdź przez północno-zachodnie (na mapie) drzwi. Kolejne pomieszczenie opuść przeciwległymi drzwiami. Odsuń posąg i przejdź przez drzwi po lewej stronie od schodów. Dalej biegnij, jak droga prowadzi (przez pomieszczenie, a potem po schodach na górę). Dojdziesz do kolejnej dźwigni – przestaw ją. Kieruj się teraz na północny-zachód (na mapie), a potem po schodach na wschód. Wejdź do wieży i przejdź przez przejście pomiędzy schodami.

Zejdź dowolnymi schodami na czwarty poziom, potem na trzeci. Na tym poziomie skorzystaj ze schodów po prawej stronie (na mapie), a potem jedynymi schodami zejdź na poziom pierwszy. Po drugiej stronie pomieszczenia znajdują się schody prowadzące do następnej części cytadeli.

Tablica naprzeciwko wejścia uleczy bohaterów. W okrągłym mieście kieruj się przez cały czas w prawo. Już przy drugim okrążeniu otoczenie zacznie się zmieniać. Biegnij dalej. Po trzech okrążeniach znajdziesz schody na dół. Skorzystaj z nich. Biegnij prosto, aż dojdziesz do samego Rhapthorne.

Rhapthorne

Bardzo nieprzyjemna walka. Rhapthorne lubi oślepiać, zdejmować pozytywne statusy i przywalić porządnie czarem albo atakiem fizycznym (zdarzają mu się nawet desperate attack). Od czego zacząć? Magic Barrier to podstawa jako, że większość ataków bossa jest magiczna. Acceleratle też się przyda. Angelo będzie miał pełne ręce roboty z leczeniem bohaterów. Hero głównie klepie, ale może pomóc Angelo w leczeniu, gdyby sytuacja wyglądała źle. Helm Splitter Yangusa wchodzi dosyć często i warto go stosować do zmiękczenia przeciwnika. Główną ofensywną postacią winna być zoomphowana Jessica dziobiąca przez cały czas Twin Dragon Lashem.

Pora uciekać. Wracaj tą samą drogą, którą przyszedłeś. W trakcie powrotu czekają cię proste starcia z mini-bossami (Servant of darkness, cztery statuy i dwa megadolony), ale nie powinieneś mieć z nimi problemów. Dopiero na samej górze spotkasz przeciwnika godnego siebie.

Ruin

Boss atakuje tylko fizycznie, ale bardzo mocno – Kabuff się przyda. Na szczęście, ma tylko jeden atak w rundzie, więc Angelo z Fullhealem załatwi całą kwestię leczenia. A reszta? Sajkapuje się do 50 i nawala. Sprawę powinna załatwić Jessica Twin Dragon Lashem, po uprzednim Oomphowaniu się (przed sajkapem). Boss nie zdejmuje pozytywnych statusów, a i Helm Splitter wchodzi, więc walka powinna być z nim krótka i przyjemna.

Po walce użyj Godbird's Soulstone.


XIV. Zakończenie

Jeśli uważnie śledziłeś fabułę, wiesz już na pewno, gdzie znajdują się poszukiwane orby. Jeśli nie, służę pomocą:

  1. Farebury – ruiny spalonego domku
  2. Tower of Alexandra – na szczycie (tam, gdzie jest posąg)
  3. Maella Abbey – w domku przeora (na piętrze)
  4. Baccarat – posiadłość Goldinga (na piętrze)
  5. Arcadia – przy klatce Sir Leopolda
  6. Marta's Cottage – przy wejściu do jaskini
  7. Savella Cathedral – posiadłość na wzgórzu (na piętrze)

Ze zgromadzonymi orbami, wróc do Empyrei. Odpowiedz twierdząco na wszystkie trzy pytania, a Empyrea zabierze cię do Rhapthorne'a.

Rhapthorne (pierwsza forma)

Cóż, cały myk w tej walce polega na zdjęciu tarczy ochronnej z Rhapthorne'a. Aby tego dokonać, trza przywołać dusze siedmiu mędrców. Wszystkie cztery postacie muszą użyć Godbird Sceptre (menu Item – Godbird Sceptre – Pray) i dusza mędrca zostanie przywołana. Jeśli choć jedna postać będzie robiła coś innego, dusza nie zostanie przywołana. Ponieważ Rhapthorne nie będzie stał bezczynnie, sugeruję na zmianę, jedną turę poświęcać na modlitwę, a kolejną na leczenie (plus Magic Barriery, Acceleratle, Kabuffy i wszystko, co przychodzi na myśl – boss i tak je zdejmie, ale skoro tura stracona, to nie zaskodzą, a skórę ocalić mogą). Po przyzwaniu dusz, bariera zostanie zniszczona, drużyna uleczona i przechodzimy do kolejnego starcia.

Rhapthorne (druga forma)

Leczenia będzie sporo, gdy boss ma dość silne ataki i prawdopodobnie, aż dwie postaci będą musiały się tym zająć (u mnie w drużynie – Hero z Omnihealem i Angelo Fullheal/Multiheal, ale może być też Yangus z Sage's Stone). Pozostałe dwie postaci dziobią. Podstawą jest Acceleratle. Ponieważ boss zdejmuje pozytywne statusy – koniecznie nakładaj znowu Acceleratle (Kabuff, Magic Barrier i cała reszta odpadają). Bardzo ładnie wchodzi Helm Splitter, więc nie omieszkaj go stosować przy każdej okazji. Boss potrafi wyleczyć 500 HP na turę, więc postaraj się, aby zadawane obrażenia przekraczały tą wartość. Gdy kogoś uśpi – Tingle, gdyż ważne jest, aby mieć wszystkie cztery postaci na chodzie. Walka będzie dość długa, ale jeśli będziesz się leczył regularnie, nie powinno być problemów.

Czas zacząć rozkoszować się zakończeniem. Musisz wykonać jedynie kilka prostych czynności. Wyjdź z pomieszczenia i porozmawiaj z Angelo. Wejdź po schodach na trzecie pietro i porozmawiaj z Jessicą. A potem z Medeą (jest w pomieszczeniu obok schodów prowadzących do sali, w której przetrzymywano berło – drzwi po lewej stronie). Na pytanie odpowiedz twierdząco. Po scenkach wyjdź z karczmy i porozmawiaj z Angelo i Jessicą. Potem podejdź do tłumu stojącego przed kościołem. Rycerzowi przy drzwiach odpowiedz dwa razy „Yes”. A po kolejnych scenkach, zejdź po schodach na dół i porozmawiaj z Medeą („Yes”).

Gratulacje, ukończyłeś grę. Nie zapomnij zapisać stanu, gdyż przyda ci się w osiągnięciu dodatkowego zakończenia.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 47400
  • Głosy oddane: 70
  • Średnia ocen: 8.8

Komentarze (26)

Growlanser ~ 24 marca 2008, 00:22
Świetna robota. Przeglądałem wyrywkowo jako że grę już przeszedłem ale recenzja jest naprawde świetna. Czytelna i zrozumiała dla osób nie siedzących w temacie.
Kazumaru ~ 24 marca 2008, 15:21
Spoko ze ci sie chcialo pisac solucje -ogolnie to gra raczej trudna nie jest ale niektorzy moga sie gdzies zaciac -do tego z tego co czytalem to dla niektorych poziom trudnosci jest bardzo wysoki. Dla nie bardzo choc przyznam ze raz zginalem :D Co nie czesto ma miejsce :] Trzeba dobre bronie macka dac i bedzie okey :] Mogles jeszcze napisac jak zdobyc prawidlowe zakonczenie bo to raczej nie wiele roboty :] No chyba ze planujesz jakis dzial z subquestami i do nich zaliczysz go wlasnie :] Tak czy inaczej gratulacje za checi do pisania solucji do tej swietnej gry (najlepszy jRPG na PS2 dla mnie :])
Gość ~ 27 marca 2008, 21:55
Mam ponad 100 gdzin gry i czeka mnie walka z koncowymi bossami. Podchodziłem tylko raz ale skonczylo sie to dla mnie fatalnie. Przed drugą próbą chyba skorzystam z tego, że mam klucze do wszystkich skrzyn i drzwii i troche poeksploruje swiat (czyli to co najbardziej lubie robic :D). Jakies bronie sprobuje zmajstrowac przy pomocy magicznego kociołka i mam nadzieje, ze bedzie okej ;) Ja chce kolejną czesc na ps3!!! Moze byc nawet na ps2 byle by byla!!!

Marczello
Gość ~ 13 kwietnia 2008, 11:28
Przydała by sie mapa świata.Z oznaczonymi miejscami.

Lordi49
kubkowski ~ 14 kwietnia 2008, 01:18
Lordi49: Niezły pomysł, zobaczę, co da się zrobić :)
Gość ~ 22 listopadaa 2008, 14:59
przydałyby się ogólne porady :)

Slawko
Gość ~ 03 lutego 2009, 14:29
co do cholery oznacza słowo "sajkapuje"?

ja
Gość ~ 03 lutego 2009, 15:49
Śmieszny opis, moim zdaniem jest zbyt dokładny

Yangus
kubkowski ~ 08 lutego 2009, 01:44
ja : Ot, taki dragonkłestowy neologizm. Możesz też tworzyć własne, rozwija to i jednocześnie upraszcza komunikację. Oznacza on wybieranie z menu bitewnego określonej postaci opcji "Psyche up" jedno- albo wielokrotnie. Yangus: Czy zbyt dokładny? Kwestia gustu, widziałem dokładniejsze. Taki miałem na niego pomysł, taką przyjąłem konwencję, tak go w niej zrealizowałem... Jeśli uważasz, że potrafisz zrobić lepszy, zapraszamy do współpracy :)
Gość ~ 21 marca 2009, 11:47
Solucja nie jest tak bardzo dokładna ale zawsze wiadomo ,że da się przejść z nią gre.... Fajnie by było jakby ktoś zamieścił przepisy ,które zawsze się przydadzą żeby upichcić jakąś broń
Gość ~ 04 grudnia 2009, 16:13
ej a czy ktoś gra na dodatku przez neta ? mam 55 level i zapraszam na serw jego ip 121- 673-477

super manniak
Gość ~ 02 kwietnia 2010, 14:28
koles nie dopisales ze -jak dostaniesz od marty ultimate key to mozesz isć do Baccarat i pomoc dzieciom goldinga one cie zaprowadza na pustynie, do 'Dragon Graveyard' i tam walczyszz bossami (2 na raz) walka nie taka ciezka. robi sie to tak : Angelo- kabuffy,leczy Hero-klepie, Yangus-klepie (ew sajkap na 20),Jessica- kacrackle ew Twin dragon lash najpierw czerwonego bo on sajkapuje potem z górki

Dq8
Gość ~ 03 majaa 2010, 09:07
Czy trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki żeby obejrzeć dodatkowe zakończenie czy wystarczy tylko drugi raz przejść grę??

Marek
Gość ~ 17 czerwca 2010, 13:37
dobry opisik :) teraz pora zabrac sie za wszystkie dodatkowe questy a jest ich ponad 200 :P przydalaby sie jeszcze dokladna solucj dragovian sanctuaryb :) ocenka najwieksza za dobre checi i kawal dobrej roboty :)

Daredevil1990
Gość ~ 02 lipca 2010, 17:38
Świetna solucja, na luzie daje się z nią przejść główny wątek fabularny (tylko jak byłem w trodain to miałem trochę problemów ale to nic) i no właśnie. Czy nie dałoby się dodać jak przejść dragovian sanctuary, jak uzyskać dodatkowe zakończenie i gdzie można sobie jeszcze pograć w side questy ? Myślę, że wielu by się ucieszyło z takich dodatków :) Pozdrawiam

Ktoś
Gość ~ 07 lutego 2011, 18:56
Mam pytanie co to za zaklęcie Twin Dragon Lash?? Pokonałem torturowaną duszę i nie miałem takiego zaklęcia. Ktoś by mógł napisać na którym lvl to jest, lub w co trzeba dawać?? Jkbc daje Jessicą wszystko w laski, aby mieć więcej zaklęć tak to tylko dziesięć w baty.

invisible
Gość ~ 30 kwietnia 2011, 09:31
zajebista gierka

Ziomek xDD
Gość ~ 04 lipca 2011, 21:49
czy dało by się dopisać jakoś mniej więcej gdzie powinno sie mieć jaki lvl ?? Ja gram na Ps2 właśnie zabiłem Great Argon Lizard i mam 23 lvl hero yangus 22 angelo 20 i jessica 20 -_- . Dało by się zrobić coś takiego ??? prosze o Fast odpowiedź . Pzdr. Patryk i Kamil

Patryk i Kamil
Gość ~ 19 sierpnia 2011, 10:44
Dobra robota dzięki temu łatwiej było mi przejść grę cieszę się zakończeniem. Pozdrawiam

ZonQer
Gość ~ 14 kwietnia 2012, 14:53
Szkoda że nie opisałeś gdzie trzeba mieć jaki lewel i składników do alchemy pota więcej. A tak to git.(mógły by być bardziej bosy opisane) XD

Fan
Gość ~ 08 sierpnia 2012, 10:47
Jak niby skminić ten dodatek przez neta? Proszę o odpowiedź.

Hero
Gość ~ 23 marca 2013, 22:02
jak zdoby Godbird Sceptre?

anonim
Gość ~ 23 marca 2013, 22:04
jak zdobyć Godbird Sceptre?

gość
Gość ~ 23 marca 2013, 22:05
jak zdobyć Godbird Sceptre?

gość
Gość ~ 23 marca 2013, 22:06
jak zdobyć Godbird Sceptre?

gość
Gość ~ 01 kwietnia 2013, 05:22
Dostaniesz Godbird Sceptre od Empyrey tuż przed ostatnią walką w grze.

Smoczy Przewodnik

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.