Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Poniższa solucja została napisana na podstawie wersji na PSP, więc mogą pojawić się rozbieżności z wersją NES. By nie popsuć wam zabawy, postaram się nie zamieszczać w niej spoilerów. UWAGA! Bardzo ważne jest by jak najwcześniej ustalić w jakim kierunku będziemy rozwijać poszczególne postacie, by ich umiejętności się uzupełniały.
Moja drużyna:
Firion - Miecz, sztylet i magia wspomagająca.
Maria - Łuk i magia ofensywna/lecząca.
Guy - Topór, tarcza i magia zmieniająca statusy.
Rebel Hideout, Altair.
- Przedmioty: Potion
Po paru scenkach, Firion odzyskuje świadomość i idzie wraz z kompanami na spotkanie z Hildą. Podczas rozmowy z Księżniczką mamy okazje nauczyć się hasła Wild Rose (opcja Learn w oknie dialogowym). Po zapoznaniu się z sytuacją w kraju rozmawiamy z Minwu, który daje nam pewną wskazówkę. Teraz możemy się pokręcić po zamku. W komnacie, z której wyszedł Firion, znajdują się teraz mędrcy (chętnie wytłumaczą nam zasady rozwoju postaci, negatywne statusy itp). Natomiast w komnacie po drugiej stronie zamku znajdziemy obłożnie chorego króla. Czas pokręcić się po mieście. Przed kryjówką rebelii spotkamy Paul'a, a za jednym z domów możemy spotkać Gordon'a. Generalnie czas na opuszczenie miasta. Teraz jest czas aby podtrenować postacie, zapoznać się z systemem i co najważniejsze, zarobić trochę kasy by zrobić porządne zakupy (wystarczy 1050Gil). Po powrocie do Altair kupujemy uzbrojenie, magię i ruszamy na północ.
Gatrea
Niewiele do zrobienia mamy w tej wiosce, możemy pogadać z ludźmi (dostaniemy podpowiedź jak iść do naszego celu), a jeśli zapomnieliśmy czegoś kupić to mamy na to ostatnią szansę.
Fynn
- Przedmioty: 3 x Potion
Zaraz po wejściu do miasta, Firion ostrzeże nas byśmy trzymali się z dala od imperialnych żołnierzy (ja też odradzam, to samobójstwo). Unikając potyczek z rycerzami kierujemy się na północny kraniec miasta, a stamtąd idziemy wzdłuż murów, aż dojdziemy do pubu. Pub jest pełen żołnierzy. Nie rozmawiaj z nimi, zamiast tego pogadaj z barmanem, podaj mu hasło (komenda Ask). Barman ucieknie, a my będziemy mogli przejść przez tajne przejście (prawy górny róg). Na końcu korytarza spotkamy pewnego jegomościa, przekazujemy mu hasło i wysłuchujemy jego ostatniej woli. Wracamy do Altair.
Altair
Po pokazaniu Hildzie pierścienia nieszczęsnego żołnierza, dowiadujemy się o naszym następnym zadaniu (kolejne słówko do zapamiętania), musimy też pogadać z Minwu (będzie nam towarzyszył) oraz wypytać Hildę o Dreadnought (Learn!). Mamy udać się do Salamand, skontaktować się z pewnym człowiekiem. Przed opuszczeniem miasta warto się wyspać i uzupełnić zapasy. Wychodzimy z miasta i używamy otrzymany od Minwu kajak na rzece. Kierujemy się w górę rzeki, aż zobaczymy jezioro po prawej stronie, przepływamy przez nie, docierając do...
Paloom
Żeby dostać się na statek musisz zapłacić 32 Gil - znajdź marynarza z niebieska bandaną (inni noszą czerwone) i zapłać mu. Przed wejściem na statek, warto zrobić zakupy (nowe pancerze, magia).
Poft
Do Poft można dotrzeć również piechotą, wystarczy się trzymać wschodniego brzegu. W Poft udaj się do pubu, tam znajdziesz Cid'a (brzmi znajomo?). Pogadaj z nim, naucz się nowego słówka i wypytaj o Dreadnought. Możesz też kupić u sługusa Cid'a transport do celu twojej podróży (co się nie opłaca). Wyjdź z miasta, kieruj się ma północ, aż dojdziesz do gór pokrytych śniegiem. Stamtąd idź na zachód, aż dojdziesz do zimowego miasta...
Salamando
W mieście znajdziesz Josef'a, nie jest jednak zbyt ufny... Musimy uratować grupkę robotników z pobliskiej kopalni, by nam udzielił interesującej pomocy. Robimy więc niezbędne zakupy (na magię raczej cię nie stać) i ruszamy na ratunek! Aby dotrzeć do kopalni, kierujemy się na zachód od Salamando. Tam spłyniemy kajaczkiem w dół rzeki. Przed wodospadem zobaczymy wejście do kopalni.
Semitt Falls
- Przedmioty: 2x200gil, 250gil, 400gil, Eye drops, Hi-potion, Fire Tome, Teleport Tome)
B1
Kierując się korytarzem, w pewnym momencie napotkamy odnogę na północ, w niej zobaczymy niebieski kryształ. Zignoruj go i idź dalej. Kierując się cały czas na zachód znajdziesz skrzynkę. Stamtąd kieruj się na południe, po przejściu przez przesmyk, idąc na lewo, a znajdziesz przejście na niższy poziom (po prawej znajdziesz kolejną skrzynkę).
B2
Drugi poziom jest mocno zalany... Idź przez wodę do suchego fragmentu mapy, Idąc na południe znajdziesz jedną skrzynkę. Jeśli ci jednak nie zależy na item'ach kieruj się na prawo. Idź cały czas zalanym korytarzem (po drodze zabierz zawartość jednej skrzynki), aż dojdziesz do czterech drzwi. Wybierz pierwsze drzwi od lewej (w pozostałych komnatach nie ma nic prócz walk).
B3
Idź na południe, aż dojdziesz do sporego pomieszczenia ze skrzynką pośrodku. Cofnij się parę kroków i skręć w lewo. Gdy dojdziesz do mostów, przejdź przez pierwszy i otwórz skrzynkę. Następnie wróć przed most i idź na południe. Znowu mamy serię drzwi, za lewymi drzwiami są uwięzieni robotnicy. Paul przedstawi nam sytuację, po czym zabierze więźniów do Samamand. My za to kierujemy się do schodów po prawej.
B4
Idziemy cały czas prosto, aż dojdziemy do skrzynki. Ograbiamy ją. Następnie idziemy na wschód, przechodząc przez most dotrzemy do trzech odnóg - nas interesuje południowy szlak.
B5
Idąc na południe (miniesz most), dojdziesz do drzwi, za którymi czeka na ciebie to, czego szukasz...
Seargeant
- HP: 450
- MP: ???
- Nagroda: Mythril Armor, Mythril Axe, Mythril Bow, Mythril Helm (tylko jedno wypadnie)
- Opis: Walka generalnie prosta. Firion i Guy atakują fizycznie, Maria rzuca Thunder, a Minwu leczy w razie potrzeby. Po paru turach boss pada.
Po walce zabieramy cenny metal ze skrzynki. Przechodząc przez wcześniej minięty most na końcu drogi zobaczymy skrzynkę. Zawiera ona bardzo przydatny przedmiot, lecz niestety jest strzeżona przez potwora (jeśli nie masz MP nie próbuj jej otwierać). Dzięki znalezionej w skrzynce magii (Teleport) jesteśmy w stanie wyjść z kopalni, jeśli nie podjąłeś się walki z żółwiem, musisz wrócić na piechotę. Niezależnie jak się stamtąd wydostaniesz, czas złożyć wizytę Josef'owi
Salamand
Tym razem Josef jest bardziej rozmowny, grzecznie odpowiada na nasze pytania. Gdy pokażemy mu znaleziony przez nas w kopalni kruszec, poradzi byśmy zanieśli go Hildzie. Drogę powrotną do Altair zostawiam Tobie, ja wróciłem do Cid'a (Poft) i wykupiłem transport (przed opuszczeniem Salamand warto zrobić zakupy w sklepie magicznym).
Altair
Hilda prosi nas byśmy zanieśli Mythril do Tabul'a - miejscowego kowala (jest w Weapon Shop'ie), by ten wykuł nowe uzbrojenie dla rebeliantów. Gdy wypełnimy tą prośbę, księżniczka wyśle nas do Bafsk, gdzie będziemy musieli zbadać sprawę Dreadnought'a. By dostać się do Bafsk udaj się na północ od Poft, gdy dojdziesz do zaśnieżonych gór skręć na wschód. Gdy dojdziesz do brzegu morza podążaj wzdłuż niego, niedługo dotrzesz na miejsce (po drodze warto uzupełnić ekwipunek).
Bafsk
Miasto jest okupowane przez wrogie wojsko, i aby dostać się na statek musisz znaleźć jakieś przejście. W południowo zachodniej części znajdziesz rycerza skłonnego ci pomóc, spytaj go o Dreadnought'a, a pokaże ci on wejście do...
Bafsk Cave
- Przedmioty: Longsword, Longbow
B1
Droga jest naprawdę prosta, idź na południe, w ślepym zaułku znajdziesz skrzynkę. Kontynuując podróż trzymaj się wody, a na pewno się nie zgubisz. Na końcu "wodnej ścieżki" kieruj się w dół ciasnym korytarzem a znajdziesz skrzynkę, schody znajdują się na prawo od niej.
F1
Skręć w prawo, cały czas trzymaj się ściany, aż dojdziesz do miejsca gdzie czekać na ciebie będzie Dark Knight. Powiadomi Cię, że przyszedłeś za późno. Obejrzysz scenkę i będziesz zmuszony wrócić do Bafsk. Wejdź do jaskini jeszcze raz i udaj się korytarzem do którego nie miałeś okazji zajrzeć (tuż przy wyjściu), a w komnacie znajdziesz przepustkę (pass) i teleport do miasta.
Poft
Musisz odwiedzić Cid'a. Wypytaj go o airship i naucz się kolejnego słówka (Sunfire). Czas wracać do Hildy...
Altair
Spytaj Hildę o Sunfire, a powie Ci o twoim następnym celu - Kaushuan. Pójdź do komnaty króla. Wypytaj Minwu i króla o Sunfire (dowiesz się o Goddess's Bell). Następnie wróć do Hildy i wypytaj ją o dzwonek, a dowiesz się gdzie go znaleźć. Zrób zakupy i ruszaj do Salamand.
Salamand
Czas złożyć wizytę Josef'owi. Gdy powiesz mu o dzwonku (Goddess's Bell), zaoferuje ci on pomoc. Żeby jednak dostać się do Snow Cavern, potrzebować będziemy skutera śnieżnego. Josef schował go w Semitt Falls.
Semitt Falls
Niewiele mamy tu do zrobienia. Pamiętasz niebieski kamień, o którym wspominałem podczas pierwszej wizyty w kopalni? Podejdź na prawo niego i zbadaj pobliską ścianę (x). Dobra, czas dostać się do lodowej jaskini, wróć w dolny bieg rzeki, skieruj się na wschód, aż dojdziesz do przesmyku w górach. Użyj skutera na śniegu i jedź do...
Snow Cavern
- Przedmioty: 300gil, 350gil, Antarctic Wind, Battle Axe, Antidote, Potion x2, Blizzard Tome, Mythril Shield, Mythril Mace
B1
Idąc na północno zachodnim krańcu jaskini znajdziesz skarb, stamtąd kieruj się na południe. Na rozstaju skręć w prawo, znajdziesz tam skrzynkę. Następnie wróć na szlak.
B2
Idź na górę mapy, w którymś momencie droga skręci w prawo, zignoruj drzwi (nic tam nie ma) i kieruj się od razu do przejścia.
B3
Na początek, idź na północny szlak. Na jego końcu znajduje się skrzynka. Wróć i tym razem pójdź południowym szlakiem (ten rozwija się na dwie drogi; skręcając na lewo przejdziesz do wcześniej nieodkrytego pomieszczenia (B2, jest tam parę skrzynek); idąc na prawo, zejdziesz poziom niżej).
B4
Od schodów idź na północ, w rogu znajdziesz skrzynkę, po drugiej stronie wody czeka kolejna. Teraz idź w dół mapy, napotkasz jeszcze dwie skrzynki. Następnie, podążając wzdłuż wschodniej ściany dojdziesz do przejścia (zignoruj drzwi).
B5
Znów mamy do wyboru dwa szlaki, zachodni prowadzi do skrzynki (zignoruj drzwi). Południowy zaś prowadzi do drzwi (idź cały czas w dół), za którymi w lodowatej wodzie kąpią się dziwne stworzenia. Pogadaj z ich przywódcą (to ten największy), a dowiesz się jak dostać się do miejsca ukrycia Goddess's Bell.
B6
Idź przed siebie, nie ma tu żadnych odnóg. Na końcu korytarza znajdziesz skrzynkę i bossa. Ulecz się i przygotuj do walki.
Adamantoise
- HP: 675
- MP: 0
- Nagroda: Diamond Shield
- Opis: Żółwik jest dość trudnym przeciwnikiem, szczególnie jeśli nie oszczędzałeś mp na losowych walkach. Taktyka jest prosta, Firion nakłada Protect, Blink, Maria atakuje Blizzard, Guy i Josef leczą.
Po wygranej walce zabieramy Goddess's Bell i przechodzimy przez nowo otwarte przejście. Przeniesie nas ono do poziomu B1, skąd kieruj się w stronę wyjścia. Niestety, wydostanie się z jaskini nie będzie takie łatwe, bo przed wyjściem czeka na nas...
Borghen
- HP: 240
- MP: 20
- Nagroda: Hi-potion lub Mythril Knife
- Opis: Dwa ataki i po nim
Irytujący typek niestety miał asa w rękawie (dosłownie). Podczas ucieczki z jaskini jesteśmy świadkami smutnej scenki. Po tym wszystkim wróć do Salamand, pogadaj z ludźmi, wyśpij się i wróć Poft. Stamtąd poleć do...
Kashuon Keep
- Przedmioty: Cure Tome, 500gil, Golden Shield, Mythril Sword, Mythril Axe, Werebuster, Golden Armor, Eye drops, Mallet, Antidote
Wejdź do zamku, w pomieszczeniu z płomieniem podejdź do bramy w północnej ścianie i użyj na niej Goddess's Bell.
2F
Wewnątrz spotykamy Gordona, powie nam na jakim gruncie stoimy. Po scence idź na koniec korytarza.
1F
To prosty labirynt. Kieruj się w prawy dolny róg a znajdziesz skrzynkę, w lewym górnym rogu znajdziesz drzwi za którymi nic nie ma, stamtąd idąc wzdłuż zachodniej ściany dojdziesz do przejścia.
2F
Tu od razu skręcasz na południe, następnie na wschód i trzymasz się korytarza. Po drodze znajdziesz skrzynkę, ale nie ma tam nic cennego.
3F
Gdy dojdziesz do szerokiego korytarza, zejdź na południową ścieżkę (druga od lewej), a znajdziesz skrzynkę (monster-in-the-box!). Wróć do szerokiego korytarza i wejdź w trzeci korytarz.
4F
Idź w lewo (na zachód), na rozwidleniu skręć z drogi, przejdź przez pierwsze drzwi (trzy skrzynki), a resztę zignoruj, nie ma tam nic. Wróć na ścieżkę z której zboczyłeś i kontynuuj marsz. Dotrzesz do ściany, idź wzdłuż niej, aż dojdziesz do schodów.
5F
Trzymaj się prawej ściany. Dojdziesz do sporej komnaty ze skrzynką po środku (monster-in-the-box!). Stamtąd przejdź wschodnim przejściem. Idąc na północ, znajdziesz pokój z kolejnym zestawem skrzynek. Gdy go opróżnisz idź na południe, a następnie na zachód (zignoruj drzwi).
4F
Przejdź przez drzwi i stań do walki z...
Red Soul
- HP: 540
- MP: 30
- Nagroda: -
- Opis: Czerwona poczwara jest wysoce odporna na magię i ataki fizyczne. NIE stosuj ataków żywiołowych, bo ją uzdrowisz. Jedynym sposobem na zwycięstwo to nałożenie shell na drużynę i cierpliwe atakowanie, a w razie potrzeby leczenie. To trudny przeciwnik, ale dasz sobie radę.
Po walce zabierz pochodnię ze skrzynki, wróć do pomieszczenia z płomieniem i użyj na nim pochodni. Po wyjściu z zamku i obejrzeniu scenki, kieruj się na południe, aż dojdziesz do (idź w linii prostej) Chocobo Forest. Złap Chocobo i biegnij na południowy kraniec kontynentu, aż dojdziesz do...
Dreadnought
- Przedmioty: Sleep Blade, 600gil, Hi-Potion, Potion, Dark Bow, Thief's Gloves, Ice Shield, Main Gauche, Trident, Giant's Helm
1F
Zostaniesz zaczepiony przez rycerza. Pokaż mu przepustkę, a pozwoli Ci przejść. NIE rozmawiaj jednak z innymi żołnierzami. W holu przejdź trochę w prawo i zejdź do skarbca.
2F
Gdy miniesz róg, idź cały czas w prawo tuż przy ścianie, a przejdziesz przez tajne przejście. Otwórz skrzynkę i wróć na niższy poziom.
1F
Teraz przejdź górnymi schodami. Na pięterku przejdź w lewo i opróżnij skrzynkę. Stamtąd przejdź przez południowo-wschodnią klatkę schodową i wejdź przez północne drzwi.
2F
Na rozstaju idź w prawo, a znajdziesz dwie skrzynki. Wróć do rozstaju i kieruj się w dół mapy. Po lewej znajdziesz pierwszą skrzynkę, niedaleko leży druga. Stamtąd przejdź kawałek w prawo, a dotrzesz do komnaty z więźniami. Cid i Hilda dadzą nam instrukcje co należy zrobić i uciekną. Wróć do holu.
1F
Wróć do klatki schodowej, skieruj się na południe i wejdź na wyższy poziom.
3F
Na tym poziomie idź cały czas tak jak droga prowadzi.
4F
Przejdź na drugą stronę lokacji. Znajdziesz tam cztery skrzynki. Teraz przejdź przez schody, które minąłeś wcześniej.
3F
Przejdź przez klatkę schodową.
5F
Od schodów idź w górę, następnie w lewo i w dół. Po minięciu drugiego rycerza omiń ściankę łukiem i idź wzdłuż południowej ściany. Gdy dojrzysz rycerza w południowo-wschodnim rogu, wejdź w korytarz tuż przed nim. Na wysokości następnego rycerza skręć w lewo, na następnym rogu idź przy zewnętrznej ścianie. Przejdź przez korytarz między dwoma rycerzami. Dalej idź tak jak cię droga powiedzie, a trafisz na drzwi. W następnym pomieszczeniu idź przed siebie i użyj Sunfire na silniku. Pojawi się Dark Knight i nas ochrzani, po czym nasza paczka ucieknie ze statku.
Alrair
Idź do komnaty króla. Po scence udaj się do sali tronowej, by pogadać z Gordonem. Gdy wszystko się wyjaśni, wyśpij się, zrób zakupy i udaj się do Paloom.
Paloom
Tuż przy wejściu zauważysz kobietę. Pogadaj z nią, a zgodzi się nam pomóc dostać się do Diest. Wyjdź z miasta i udaj się do statku zacumowanego na brzegu. Gdy odpłyniemy kawałek Layla rozkaże swoim piratom nas zaatakować. Nie są to trudni przeciwnicy (jedno proste zaklęcie i po nich). Po walce upokorzona pani kapitan przyłączy się do nas. Gdy uzyskasz kontrolę nad statkiem opłyń zachodni kontynent, a znajdziesz się w pobliżu Bofsk. Stamtąd płyń na wschód (troszkę na północ), a niedaleko powinieneś zobaczyć sporą wyspę, częściowo otoczoną górami. Wyjdź na brzeg i udaj się między łańcuchy górskie. Za jeziorkiem znajduje się zamek.
Castle Diest
- Przedmioty: Phoenix Down, Mallet, Eye Drops, Gold Needle, Cross, Antidote, Sage's Wisdom, Saint's Spirit, Unicorn Horn, Curse Tome, Stop Tome, Stun Tome, Wing Sword
Podążaj za dzieciakiem. Chłopiec zaprowadzi cię do swojej matki. Kobieta wyjaśni nam sytuację, a gdy to zrobi możemy się spokojnie rozejrzeć po zamku, a warto, bo znajduje się tam parę ciekawych drobiazgów. Gdy skończysz udaj się do jaskini znajdującej się na północ od zamku.
Diest Cavern
- Przedmioty: 230gil
B1
Na prawo od wejścia jest skrzynka, przejdź korytarzem nad skrzynką, a znajdziesz przejście na niższy poziom.
B2
Z porzuconego hełmu, zabierz naszyjnik. Gdy masz już co potrzeba, wracaj do zamku.
Diest Castle
2F
Udaj się do komnaty za plecami naszych gospodarzy. Dzięki znalezionemu niedawno naszyjnikowi, możemy komunikować się z wyverną, poprosi nas o przysługę, by ją wypełnić musimy jeszcze raz wrócić do północnej jaskini.
Diest Cavern
- Przedmioty: Mythril Helm, Mythril Armor, Mythril Shield, Mage's Staff, Acid Phal, Ether, Knight's Armor, Saint's Spirit, Sage's Wisdom, Flame Bow)
B1
Przejdź przez południowo-wschodnie przejście.
B2
Na tym poziomie zajrzyj w każdą odnogę, ponieważ znajduje się tam parę skrzynek.
B3
Otwórz skrzynkę po prawej, po czym idź na południe, przejdź przez most i idź jak droga prowadzi. Po drodze miniesz inny most, jednak nie próbuj przezeń przechodzić, ponieważ gdy spróbujesz przejść przez most, spadniesz na niższy poziom (z którego wrócisz na B1).
B4
Idź na prawo, otwórz skrzynkę i przejdź przez południowe przejście.
B5
Dojdziesz do serii drzwi, przejdź przez drugie od prawej. W Komnacie czeka na ciebie.
Chimera (x1-6)
- HP: 700
- MP: 80
- Nagroda: 450-900Gil
- Opis: Chimery mają dość mocne ataki (odbierają do 200HP), a co bardziej denerwujące, rzucają Blaze na całą drużynę (-60hp). Rzuć Protect na wszystkich swoich i nawalaj fizycznie, a po paru turach powinny paść.
Po walce użyj jajko na wodzie, po czym wracaj do zamku. Jeśli chcesz zgarnąć parę extra przedmiotów, wróć do jaskini.
B1
Tym razem zejdź południowo-zachodnim przejściem.
B2
Na prawo jest przejście na następny poziom, po drodze opróżnij skrzynkę.
B3
Tutaj droga też prowadzi bezpośrednio do schodów.
B4
Trzymaj się ściany po twojej prawej stronie.
B5
W południowo-wschodnim rogu znajduje się skrzynka (monster-in-the-box). Na północy znajdziesz jeszcze trzy skrzynki.
Deist Castle
W zamku dowiesz się od chłopca i jego matki, że wasze plany nie potoczyły się tak jak należy... Czas wrócić złożyć raport księżniczce.
Altair
Gordon poprosi Cię byś porozmawiał z Hildą, udaj się więc do jej komnaty. Niestety okaże się że mamy do czynienia z fałszywą księżniczką...
Lamia Queen
- HP: 1290
- MP: 370
- Nagroda: Diamound Cuirass, Protect Ring, Gold Harpin, Sage Wisdom, Ribbon
- Opis: Lamia nie jest trudnym przeciwnikiem. Przez większość czasu próbuje Cię uwieść (zaklęcie Charm). Jeśli się postarasz, pokonasz ją zanim cię naprawdę zaatakuje.
Po walce dowiemy się, że Hilda została porwana. Gordon przyłączy się do naszej misji ratunkowej. Uzupełnij zapasy, wyśpij się i wyrusz do Coliseum. Popłyń statkiem na wschód od Altair. Stamtąd przejdź do Kashuan, złap Chocobo w pobliskim lesie i pobiegnij na południe przez pustynie. W którymś momencie po prawej stronie zobaczysz cel swojej podroży.
Coliseum
- Przedmioty: Cotage, Ether, Elixir, Antidote
1F
Najwidoczniej Imperator lubi rozrywki, przejdzie ci wystąpić na scenie razem z...
Behemoth
- HP: 2000
- MP: 0
- Nagroda: -
- Opis: Ta bitwa jest umiarkowanie trudna, Behemoth jest wysoce odporny na obrażenia, a jego ataki potrafią nieźle zranić. Najlepiej by było gdyby Firion nałożył Protect i Blink na drużynę, a Maria rzucała blizzard. Mimo wszystko nie powinieneś mieć problemów.
Po walce zostaniesz wtrącony do lochu. Gdy podejdziesz do drzwi (i naciśniesz x), zjawi się Paul i cię uwolni. Czas ruszyć na ratunek Hildzie. UWAGA! Niektórzy przeciwnicy (Specter, Wizard) lubią rzucać zaklęcie Break na całą drużynę, co skutkuje końcem gry.
B2
Idź na południe, dokładnie przeszukując pokoje (powinieneś znaleźć kilka skrzynek). Za drzwiami w północno-wschodniej części lokacji znajdują się schody po których musimy wejść.
B1
Idź jak prowadzi korytarz, a gdy nadarzy się okazja skręć w odnogę. Po chwili dojdziesz do celi, w której przetrzymywana jest księżniczka. Gdy Gordon z Hildą uciekną wróć do głównego korytarza, skręć w lewo i wejdź na pierwsze piętro Coliseum. Czas wrócić do Altair, lecz niestety, tym razem do statku będziemy musieli wrócić na piechotę...
Altair
Wyśpij się i pogadaj z żołnierzem przy fontannie, dowiesz się, że pod twoją nieobecność Hilda i Gordon wyruszyli pod Fynn. Mają zamiar odbić stolicę, więc chyba warto do nich dołączyć. Obóz znajduje się niedaleko na zachód od Gatrea.
Rebel Camp
Pogadaj z Hildą i Gordonem, Przedstawią Ci plan ataku na zamek. Gdy załatwisz wszystko udaj się do Fynn.
Fynn Castle
- Przedmioty: Aura Tome, Potion, 2000gil, 2x1000gil, Toad Tome, Death Tome, Break Tome, Werebuster, Giant's Gloves
W zamku czeka już na nas Layla. Idź cały czas przed siebie, aż do sali tronowej. Nie przejmuj się skrzynkami - wyzbierasz wszystko po wygonieniu nieproszonych gości.
Gottos
- HP: 2000
- MP: 80
- Nagroda: -
- Opis: To zdecydowanie najtrudniejszy przeciwnik z jakim zdarzy ci się zmierzyć do tej pory. Ważne jest, by Firion jak najszybciej nałożył Protect na drużynę, ponieważ gdy Gottos wejdzie w Berserka, jego atak zabije jedną z twoich postać.
Po walce porozmawiaj z Hildą i Gordonem, a poproszą Cię byś udał się za Minwu z Mysidii, krainy magii (naucz się słówek). Zanim to jednak zrobisz musisz coś jeszcze załatwić...
Fynn
Udaj się do domu Paul'a, znajduje się on w lewym-dolnym rogu miasta. Podczas rozmowy zapytaj go o Ekmet Teloess, a zdradzi Ci on położenie sekretnego przejścia w zamku Fynn. Uzupełnij zapasy (przydadzą się zbroje i zaklęcia), wyśpij się i wróć do zamku.
Fynn Castle
- Przedmioty: Knife, Clothes, Eye Drops, Ether, Maiden's Kiss, Potion, Hi-potion, Spider Silk, Flame Shield, Flame Armor, Betrayal Fang, Power Staff, Orichalcum
Udaj się do sali tronowej w prawym-górnym rogu sali. Otwórz ukryte przejście (klawisz x), podając hasło: Ekmet Teloess. Po przejściu przez drzwi korytarz zaprowadzi cię do podziemi.
B1
Na tym poziomie nie ma sensu otwierać skrzynek, ich zawartość nie ma żadnej wartości. Przejście znajduje się na północny-zachód.
B2
Najpierw przejdź na prawy-górny róg, otwórz skrzynkę i kieruj się na zachód, skręć w pierwszą odnogę, ignorując pozostałe (w skrzynkach nie ma nic wartego uwagi).
B3
Przeszukaj dokładnie ten poziom, znajdziesz parę skrzynek z przydatnymi drobiazgami (dla odmiany). Przejście na następny poziom znajduje się na północno-wschodnim krańcu lokacji.
B4
Zajrzyj w każdy zakamarek tego poziom, a znajdziesz kilka skrzynek. Przejście na następny poziom znajduje się w południowo-wschodnim rogu.
B5
Na tym poziomie kieruj się na północno-wschód, mniej więcej pośrodku lokacji znajdziesz skrzynkę (monster-in-the-box). Niedaleko na północ znajdziesz serię sześciu drzwi - przejdź przez drugie od prawej. W komnacie znajdziesz poszukiwaną maskę, a za nią teleport. Teraz czas popłynąć do Mysidii. Żeby tam dotrzeć płyń od Altair na południe. Kieruj się wzdłuż wschodniego brzegu południowego kontynentu. Gdy miniesz pustynne brzegi, niedaleko na północ wpłyniesz między cypel, a kontynent. Gdy zejdziesz na ląd, kieruj się na wschód, aż dojdziesz do...
Mysidia
Udaj się do schodów pośrodku miasta, podejdź do statuy i użyj na niej maski. Gdy to zrobisz wyposaż się porządnie i wyśpij się. Gdy załatwisz już wszystko wróć na statek i wróć kawałek. Gdy będziesz na wysokości pustynnej części kontynentu, płyń na wschód, a po chwili powinieneś zobaczyć wyspę.
Tropical Island.
- Przedmioty: Eye Drops, Ether, 2xSpider's Silk, 2xHi-potion, 2xScouge Tome, 2xBlind Tome, 3xSleepgrass, Sleep Tome, Death Idol, Garlic, Phoenix Down, 1000gil
B1
Na tym poziomie znajduje się aż pięć skrzynek (to chyba rekord), zajrzyj w każdy zakamarek.
B2
Idź na północ. Złup skrzynkę w lewym górnym rogu. Przejdź przez pobliskie schody. Droga przesz niższe poziomy (B3 i B4) jest niezwykle prosta, po drodze otworzysz jedną skrzynkę.
1F
Trafiłeś w dziwne miejsce gdzie kręcą się jeszcze dziwniejsze postaci w maskach. Z tymi w czerwonych maskach możesz pogadać, z tymi w zielonych pohandlować. Gdy się rozejrzysz, wróć na B2.
B2
Tym razem zbadaj wschodnią część poziomu, opróżnij wszystkie skrzynki i zejdź poziom niżej.
B3
Idź tak jak prowadzi droga (wcześniej cofnij się kawałek na południe, po skrzynkę).
B4
Na tym poziomie są aż cztery przejścia na niższe poziomy. Na początek przejdź przez południowo-wschodnie. Droga jest prosta, na jej końcu znajdziesz trzy skrzynki. Na drugi ogień pójdą południowo-zachodnie (jedna skrzynka), następnie północno-zachodnie (jedna skrzynka). Na koniec przechodzimy przez północno-wschodnie.
B5
Opróżnij skrzynkę niedaleko wejścia, skieruj się na zachód i przejdź przez drzwi. Za drzwiami czeka na ciebie boss.
Big Horn (x1-6)
- HP: 1140
- MP: 0
- Nagroda: -
- Opis: Szczerze mówiąc, trudno to nazwać walką z boss'em... Dwie, trzy tury nieustannego ataku i po wszystkim.
Po walce zabierz maskę ze skrzyni i wydostań się stamtąd przez teleport. Maskę musisz zanieść do Mysidia Cave. Żeby tam się dostać, musisz wrócić do Mysidii, a stamtąd przejść pomiędzy łańcuchami górskimi. Gdy miniesz ostatnie szczyty, obejdź je od południowej strony. Gdy przejedziesz przez przerwę w łańcuchu górskim, idź na południe, a dojdziesz do jaskini.
Mysidia Cave
- Przedmioty: Gold Hairpin, Black Garb, Flame Lance, Power Staff, Ogrekiller, Ice Bow, 2xPotion, Golg Needle, Phoenix Down, Bell Of Silence, 2xDrain Tome, Mini Tome, Ether, 2xHi-potion, Osmose Tome
B1
Idź na zachód, aż dojdziesz do lewego górnego rogu lokacji (miniesz przejście), następnie pójdź na południe, a znajdziesz tam skrzynkę (za drzwiami nic nie ma). Wróć kawałek do pierwszej odnogi jaką napotkałeś. Gdy dojdziesz do skrzyżowania dwóch korytarzy idź na zachód (w pokoju na prawo jest skrzynka), a na następnym skrzyżowaniu na południe. Dojdziesz do pewnej postaci, użyj na niej maskę, a zniknie, odblokowując ci przejście.
B2
Kieruj się na wschód, a dojdziesz do pozornie zamkniętego pomieszczenia. Przeszukaj jednak zachodnią ścianę, a znajdziesz przejście (i skrzynkę). Niedaleko na lewo, znajduje się kolejna skrzynka. Wróć na południe, za drzwiami jest przejście.
B3
W zamkniętym pomieszczeniu na północno-zachodnim krańcu, znajdziesz skrzynkę (ukryte przejście). W pomieszczeniu na południu (od wejścia) znajdziesz skrzynkę, a korytarz na lewo od skrzynki prowadzi do drzwi na niższy poziom.
B4
Idź na południe pomieszczenia, stamtąd na wschód aż do schodów. Za schodami udaj się na zachód. Na końcu korytarza znajdziesz pomieszczenie ze skrzynką, na lewo będzie zestaw trzech drzwi (za środkowymi są skarby), a na południu znajduje się zejście na niższy poziom.
B5
Na prawo od wejścia jest skrzynka (monster-in-the-box). Idź na południowy-wschód, do schodów. Na południe jest pomieszczenie do którego wejście znajduje się we wschodniej ścianie (jest ukryte). Wewnątrz znajdziesz pięć skrzynek. Na zachód od pomieszczenia przeszukaj zachodnią ścianę tego poziomu, a znajdziesz korytarz do skrzynki z różdżką. Użyj czaru teleport, by wydostać się z jaskini. Teraz musimy zabrać nowo zdobyty artefakt do Mysidia Tower. Żeby tam się dostać, płyń na zachód przez przesmyk między kontynentami Fynn i Mysidia, gdy dopłyniemy do pierścienia wystających z morza szczytów gór, czeka nas niespodzianka.
Leviathan
- Przedmioty: Twist Headband, Power Sash, Power Armlet, Diamound Shield, Gaia Blade
Po ocknięciu się wewnątrz olbrzyma, zorientujesz się, że brakuje Layli oraz że jeśli wejdziesz do soków trawiennych zaczniesz tracić HP.
1F
Idź tak jak prowadzi droga, w trakcie podróży znajdziesz dwie skrzynki.
2F
Doszedłeś do komnat mieszkalnych (lol...). Otwórz skrzynkę w jednej z komnat. Pogadaj z Richardem (spytaj go o Dragons i Ultima Tome, po czym pokaż mu różdżkę), a postanowi się przyłączyć do drużyny. Gdy skończysz zwiedzanie poziomu udaj się do przejścia na północny-zachód.
3F
Znajdziesz się w szczęce Leviathana, zarówno na południu jak i północy, przy ostatnich zębach znajdziesz skrzynki. W wyrwie między dwójkami czeka na ciebie robak.
Roundworm
- HP: 2500
- MP: 0
- Nagroda: 2260-3000 Gil
- Opis: Tasiemiec zadaje imponujące obrażenia(ok 800HP), co dla Marii i Richarda oznacza szybką śmierć. Dobrym pomysłem jest nałożenie na drużynę Protect i Blink, co zmniejszy szanse na to, że robaczek nas poważnie zrani. Maria powinna się skupić na leczeniu, a reszta na atakach fizycznych. Potwór ma na szczęście mało HP więc walka powinna się szybko skończyć.
Po walce wejdź na statek i płyń na wysepkę z wieżą pośrodku.
Mysidia Tower
- Przedmioty: Ether, 2xStaff, White Robe, Flame Bow, Flame Lance, Flame Sword, Ice Shield, Ice Gloves, Ice Armor, Ice Lance, Ice Bread, Elixir, Wizard Staff, Spider's Silk, Hermes' Shoes, Unicorn Horn, Flare Tome, Cross, Black Robe
1F
Schody na wyższy poziom znajdują się na środku sali, jeśli jednak zależy ci na skarbach, przejdź się wzdłuż zachodniej i północnej ściany (ukryte przejście do pokoju ze skrzynką jest pośrodku prawej ściany).
2F
Na początek kieruj się na północ, na końcu prawej odnogi znajdziesz dwie skrzynki. Następnie wróć do punktu wyjścia i skieruj się na południe. Na rozwidleniu skieruj się na wschód, następnie na południe, a dojdziesz do schodów na wyższy poziom.
3F
Cały poziom jest zalany przez lawę, więc sprawdzaj od czasu do czasu czy ci postacie za bardzo się nie poparzyły. Idź jak prowadzi korytarz, a gdy dojdziesz do dwojga drzwi, przejdź przez te po lewej. Przy wschodniej ścianie znajdziesz skrzynkę, a pośrodku sali znajdować się będą schody prowadzące do pomieszczenia, w którym przyjdzie ci się zmierzyć z...
Fire Gigas
- HP: 1800
- MP: 240
- Nagroda: Flame Sword, Flame Armor, Confuse Tome
- Opis: Prosty przeciwnik pod warunkiem, że masz Blizzard wyuczone przynajmniej na siódmy poziom. Jeśli spełniasz wyżej wymieniony warunek to załatwisz go w pierwszej turze, jeśli nie, to musisz go załatwić atakami fizycznymi.
Po walce przejdź przez drzwi.
4F
Idź na lewo od wejścia aż do skrzynki. Gdy ją opróżnisz skieruj się na południe i wejdź na wyższy poziom.
5F
Na południu znajdziesz skrzynkę. To wszystko co tutaj znajdziesz.
4F
Kieruj się na południe, po prawej stronie znajdziesz skrzynkę. Przejdź do końca korytarza na zachód, a potem udaj się na północ do przejścia po drodze opróżniając skrzynkę.
5F
Ten poziom to pojedynczy długi korytarz, po drodze non-stop będziesz odnosił obrażenia od lodowych stalagnatów, więc uważaj. Na końcu drogi przyjdzie Ci się zmierzyć z kolejnym olbrzymem.
Ice Gigas
- HP: 2000
- MP: 140
- Nagroda: Ice Brand, Antarctic Wind, Stop Tome
- Opis: Ta sama sytuacja co z jego ognistym bratem, z tą różnicą że przyda ci się Fire na poziomie siódmym.
Po walce przejdź na wyższy poziom.
6F
Idź na wschód północnym przejściem, a znajdziesz skrzynkę. Wróć kawałek i przejdź południowym przejściem, gdy dojdziesz do ściany skieruj się na południe. Stamtąd na zachód, aż dojdziesz do skrzynki. Trochę dalej znajdziesz drzwi.
7F
Od wejścia na prawo znajdziesz skrzynkę, potem kieruj się na północny wschód, a dojdziesz do kolejnej skrzynki. Gdy opróżnisz skrzynkę idź na lewo, a znajdziesz następną. W pokoju na północnym-zachodzie spotkasz się z ostatnim olbrzymem.
Thunder Gigas
- HP: 2500
- MP: 370
- Nagroda: Wizard's staff, Black Robe, Confuse Tome, Flare Tome
- Opis: To najtrudniejszy z olbrzymów, jego ataki fizyczne zwalają pojedyncze postaci z nóg, a i magią potrafi zrobić kuku. Dobrze jest nałożyć Protect i Shell na początku walki, dobre skutki przynosi Scourge.
Po walce przejdź na wyższy poziom.
8F
Idź tak, jak prowadzi główny korytarz, a w czwartej odnodze od prawej znajdziesz skarb (monster-in-the-box). Teraz wróć kawałek, przejdź przez trzecią odnogę od prawej i wejdź przez drzwi.
9F
Na północny-zachód od schodów znajdziesz skrzynkę, następnie idź na zachód, aż dojdziesz do kolejnej. Stamtąd pójdź na północ. Gdy przejdziesz przez schody przejdź nad wodospadem do skrzynki (skrzynki strzeże miniboss White Dragon, jest wrażliwy na ogień). Idź na południe, potem na wschód, a dojdziesz do zestawu drzwi. Przejdź przez drugie od lewej.
10F
Na środku lokacji spotkasz Minwu. Zobaczysz jak otwiera on zapieczętowane drzwi. W pokoju za drzwiami znajdziesz pięć kryształów, zanim jednak podejdziesz do środkowego zbadaj cztery pozostałe. Po wszystkim wyjdź przez teleport. Czas wrócić do Hildy.
Fynn
- Przedmioty: Ruby Cuirass, Black Garb, Thief's Glover, Gold Cuirass, Elixir, Gold Harpin, Silver Cuirass, Blood Sword
Po rozmowie z Hildą i Gordonem udaj się do sali z ogromnym lustrem. Podejdź do niego i użyj na nim Pendant. Za pomocą nowego środku transportu będziesz mógł dostać się do cyklonu, zanim to jednak zrobisz udaj się do domu Paul'a. Pogadaj z nim na temat cyklonu, a udostępni ci część swoich łupów. Uzupełnij zapasy, wyśpij się i udaj się do cyklonu.
Cyclone
- Przedmioty: Ripper, Poison Axe, Diamond Helm, Diamond Gloves, Diamond Armor, Defender, Wind Flute)
1F
Na tym poziomie znajdują się dwa przejścia. Na początek przejdź przez wschodnie.
2F
Niedaleko na północ znajdziesz skrzynkę, następnie udaj się na południe, na końcu korytarza znajdziesz schody na wyższy poziom.
3F
Pójdź korytarzem na południe, opróżnij skrzynkę i wróć na pierwsze piętro.
1F
Przejdź przez zachodnie schody.
2F
Przejście na wyższy poziom znajduje tuż-tuż.
3F
Idź na wschód i przejdź przez schody.
4F
Po obydwu stronach lokacji znajdziesz skrzynki, gdy je otworzysz wróć na trzecie piętro.
3F
Kieruj się na południe do kolejnego przejścia.
4F
Idź na wschód, a po chwili dojdziesz do dwóch przejść. Najpierw przejdź przez te po lewej.
5F
Udaj się na południe lokacji, a po drodze zauważysz skrzynkę po prawej. Zabierz zawartość i skieruj się do korytarza na południowy-zachód. Na końcu korytarza znajdziesz skrzynkę (skrzynki strzeże x1-4 General, mają bardzo mocne ataki, więc uważaj). Wróć na czwarty poziom.
4F
Przejdź przez drzwi po prawej.
5F
Na północy przejdź przez schody.
6F
Niezależnie w którą stronę pójdziesz dojdziesz do skrzynki i klatki schodowej (skrzynki pilnuje Green Dragon, to potężny przeciwnik, jednak powinieneś dać sobie radę).
7F
Na końcu sali czekać na ciebie będzie Imperator. Po przyjaznej wymianie zdań zostaniesz zaatakowany.
Emperor
- HP: 3000
- MP: 190
- Nagroda: Elixir, Eye Drops, Phoenix Down, Cottage, Diamond Armor, Defender
- Opis: Na początek przyjdzie ci się zmierzyć z ochroniarzami Imperatora, jednak to cienkie bolki, więc gdy ich pokonasz Imperator stanie z tobą do walki. Nie będzie jednak sam, będą mu towarzyszyć ochroniarze i Golem. Na początku skup się na pomocnikach Imperatora - ich obrażenia Ci wielkiej szkody nie zrobią, ale są irytujący. Maria powinna rzucać Ultimę na imperatora, Firion i Richard atakować fizycznie, a Guy morze próbować pozbawić Imperatora MP (zaklęcie Sap). Generalnie walka jest łatwa.
Po walce wrócisz do Fynn, gdzie zostaniesz okrzyknięty bohaterem. Niestety podczas balu na twoją cześć pojawi się herold, który oznajmi, że Black Knight, wstąpił na tron Palamecji, a co za tym idzie, to jeszcze nie koniec wojny.
Fynn
- Przedmioty: Blood Sword, Ruby Cuirass, Black Garb, Thief's Gloves, Gold Cuirass, Elixir, Gold Hairpin, Silver Cuirass
Porozmawiaj z Hildą, Gardonem i Laylą, dowiesz się że twoim następnym celem jest zamek Palamecji. W mieście pójdź do domu Paul'a, spotkasz tam Cid'a, który odda ci swój statek - jedyny środek dostania się do fortecy (statek znajdziesz w Poft albo raczej w jego ruinach). Zamek znajduje się koło Coliseum, w górach.
Castle Palamecia
- Przedmioty: Diamond Cuirass, Garlic, Hourglass, Bucker, Ether, Thunder Spear, Saint's Spirit, Wizard Staff, Mage's Staff, Healing Staff, Sleepgrass, Sun Blade, 3xElixir, Hellfire, Wind Flute
7F
Idź cały czas przed siebie, a po przejściu przez drzwi spadniesz na pierwszy poziom.
1F
Udaj się na południe, opróżnij skrzynkę, po czym wejdź w korytarz który minąłeś. Zignoruj odnogę - nic tam nie ma. Zamiast tego skręć w tą przy ścianie i przejdź przez schody.
2F
Na końcu korytarza znajdziesz skrzynkę.
1F
Idź na południe, dalej na zachód i skręć na północ (dalej jest skrzynka, ale nic w niej ciekawego nie ma).
2F
W pokoju na południu otwórz skrzynkę, następnie idź jak prowadzi korytarzem (ma kształt litery n) aż do schodów.
3F
Gdy przejdziesz przez dużą salę dojdziesz korytarza. Najpierw pójdź w lewą stronę a dojdziesz do skrzynki (monster-in-the-box). Potem wróć i pójdź na prawo.
4F
Zacznij iść na wschód, skręć w drugą odnogę na południe, znajdziesz tam skrzynkę. Wróć i otwórz skrzynkę przy wschodniej ścianie. Następnie przejdź korytarzem na północ. Na końcu korytarza skręć w lewo, a dojdziesz do pokoju z trzema skrzynkami. Wróć i przejdź przez schody.
5F
Idź na wschód i przejdź przez schody.
6F
Kieruj się na południe, a znajdziesz skrzynkę (monster-in-the-box) z cenną zawartością. Kieruj się teraz na wschód, a później na północ, dojdziesz do przejścia.
7F
Idź jak na to pozwala droga, a w którymś momencie dostrzeżesz drzwi po lewej. Za nimi znajdziesz kolejny zestaw skrzynek. Wróć teraz na piąte piętro.
5F
Przejdź przez korytarz, który wcześniej minąłeś na jego końcu znajdziesz schody.
6F
Idź jak droga prowadzi.
7F
Na północy jest przejście.
8F
Idź korytarzem aż do północno-wschodniego rogu. Znajdują się tam dwie skrzynki. Wróć kawałek i przejdź po czerwonym dywanie, spotkasz Dark Knight'a i ... zobaczysz kilka scenek. Po nich wrócisz z Leonem do Hildy.
Przygotowania
Przed udaniem się do Jade Passage odwiedź Diest, a dostaniesz od żony Richarda Excalibur - najlepszy miecz w grze (spytaj o Dragon's). Jade Passage znajduje się na wschód od Misidii, wygląda jak okrągłe jeziorko.
UWAGA! Gdy wejdziesz do tej lokacji nie będzie powrotu, więc upewnij się że jesteś gotowy. Postacie powinny mieć ok 5000HP, 200MP i oczywiście wylevelowane zaklęcia (do 10poziomu przynajmniej). Radzę też kupić po 99 Hi-Potionów i Etherów, a i parę Elixirów nie zaszkodzi.
Jade Passage
- Przedmioty: Hellfire, Diamond Mace, Antarctic Wind, Cat Claws, Betreyal Fang, Holy Lance, Yochi's Bow, Hi-potion, Protect Ring, Elixir, Aegis Shield, Rune Axe, Ancient Sword, Dragon Armor
B1
Na początek zabierz zawartość skrzynki znajdującej się w przejściu na prawo od wejścia. Wróć do głównej sali i kieruj się na południe. Trzymaj się zachodniej ściany, a gdy natrafisz na skrzynkę skręć na wschód. Za drzwiami znajdziesz przejście.
B2
Idź na północ, a gdy dojdziesz do rozgałęzienia skręć na prawo, wcześniej opróżniając skrzynkę w pokoju po lewej. Zignoruj drzwi na północy i skieruj się na południe, po drodze znajdziesz skrzynkę po prawej stronie. Przy południowej ścianie znajduje się kolejna skrzynka, stamtąd idź jak droga prowadzi - na prawo.
B3
Idź jak droga prowadzi, nie ma tu żadnych odgałęzień (po drodze znajdziesz skrzynkę strzeżoną przez King Behemoth). Gdy dojdziesz do wodospadu możesz pohandlować z gostkiem schowanym za nim. Gdy kupisz co będziesz potrzebować skieruj się do wyjścia (drzwi po prawej).
B4
Kieruj się na północ aż do ściany (po drodze znajdziesz skrzynkę), stamtąd idź kawałek na wschód i przejdź przez drzwi. Na północno-wschodnim rogu znajduje się ostatnia skrzynka (monster-in-the-box), skieruj się teraz do wyjścia na południu.
B5
Droga na tym poziomie jest długa i zawiła, ale nieskomplikowana. Po drodze znajdziesz parę skrzynek.
B6
Na tym poziomie kieruj się na wschód i dalej po schodach na północ. Teleport przeniesie cię do...
Pandaemonium
- Przedmioty: Ether, Elixir, Genji Gloves, Genji Helm, Genji Armor, Masamune, Ribbon, Sage's Wisdom, Hellfire, Acid Phial
1F
Idź jak korytarz prowadzi, gdyż niczego nie ma na tym poziomie.
2F
Kieruj się na południe, a gdy nadarzy się okazja przejdź schodami na górę. Stamtąd idź do skrzynki przy północnej ściance. Wróć do schodów i skieruj się na zachód, a stamtąd schodami na południe. Na zachodzie przejdziesz przez kolejne schody. Dalej idź na północ aż dojdziesz do teleportu.
3F
Od teleportu idź na południe, na rozwidleniu pójdź na wschód, a znajdziesz skrzynkę. Wróć teraz do teleportu. Za północnym przejściem skręć w prawo, a na rozwidleniu na południowy-wschód. Na następnym rozwidleniu ponownie wybierz południową drogę, a dojdziesz do kolejnego teleportu.
4F
Idź na północ, a dojdziesz do czterech bramek. Przeszukaj pierwszą (Genji Gloves i Masamune za ukrytym przejściem, na prawo od statuy), drugą (Genji Helm) i ostatnią (Genji Armor) od lewej, prowadzą one do odciętych od siebie fragmentów piątego poziomu. Gdy to zrobisz przejdź przez trzecie, a dojdziesz do teleportu.
6F
Idź jak droga prowadzi, po drodze znajdziesz skrzynkę (strzeże jej Astaroth, bardzo trudny przeciwnik. Ale i nagroda zacna). Gdy dojdziesz do rozwidlenia wybierz lewą odnogę.
4F
Droga prowadzi wprost do portalu.
7F
Kieruj się na zachód, w pewnym momencie wejdź w północną odnogę, zabierz skarb i wróć do głównej drogi. Za filarami skieruj się na południe. Na końcu drogi czeka kolejny teleport.
8F
Cały czas kieruj się na wschód, opróżnij skrzynkę i wejdź w teleport (trochę na północ od skrzynki).
9F
Przedostatni poziom Pandeamonium to bardzo rozległa sala. Skrzynkę (nie wartą zachodu) znajdziesz w północno-zachodnim rogu. Teleport na ostatni poziom znajdziesz na południe od skrzynki.
10F
Idź przed siebie, w końcu dojdziesz do "tego złego"
Ostatni Boss - Dark Emperor
- HP: 20000
- MP: ???
- Nagroda: -
- Opis: Pierwszą turę spędź na nakładaniu pozytywnych statusów drużynie (Protect, Shell, Haste, ewentualnie Berserk na wojów). Walka jest długa i trudna, Imperator ma dużo HP, a jego ataki zadają koszmarne obrażenia (nawet gdy mamy nałożony Protect/Shell. Ponieważ zarówno magia, jak i ataki fizyczne odbierają mu do 500 punktów życia, najlepszym rozwiązaniem jest danie komuś wytrenowanemu w mieczu Blood Sword'a (zadaje do 4000HP).
Po walce zobaczysz parę scenek i będziesz miał okazję "zasave'ować" grę po napisach końcowych, co jest wymagane, jeśli chcesz zagrać w "Soul of Rebirth".
Komentarze (10)
buła
Tsukuyomi
D
elle
elle
elle
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.