Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Hades
Siłą i stopniem trudności przypomina Necrona, ale jest od niego znacznie wolniejszy. Jest to duży plus bo nie uświadczycie trzech ataków pod rząd, co zdarza się podczas starcia z moim imiennikiem. Warto go pokonać, bo nie jest trudny, a umożliwi Wam zsyntetyzowanie wielu przydatnych przedmiotów.Statystyki
HP: ok 55 000
MP: trudno oszacować...
Ataki: Cross Cleave - cios fizyczny na całą drużynę, zadaje 1500- 2000 HP obrażeń "na czysto", tj bez żadnych dodatkowych osłon.
Curse - Stosowany po naładowaniu miecza, jeśli zabraknie mu MP. Zadaje małe obrażenia i zarzuca masę negatywnych statusów.
Doomsday - bardzo mocny czar magii Cienia, używany po naładowaniu miecza, jeśli Hades posiada MP.
Judgment Sword - redukuje HP jednej postaci do 1.
Freeze - zamraża jedną postać.
Mustard Bomb - zakłada jednej postaci status Heat.
Reflect - odbija od Hadesa podstawowe czary bojowe.
Gdzie: Hades ukrywa się za wielkim głazem (?), w lokacji za wodospadem w Memorii.
Przygotowania i taktyka: Przede wszystkim ustaw postacie w tylnym szeregu, żeby Cross Cleave nie był zbyt szkodliwy dla słabych postaci. Jeśli chodzi o skład drużyny, to najlepiej sprawdza się kombinacja Steiner, Quina, Eiko, Amarant. Rusty obowiązkowo musi znać umiejętność Shock, Amarant mieć kilka mocnych broni do wykorzystania w ramach Throw, Quina Mighty Guard i White Wind, a Eiko Holy. Oczywiście jak najwyższy lv i ekwipunek są również istotne. Najlepiej pozdobywać wszystko co trzeba w ramach questu "Chocograph". Co zaś do walki, to żeby zmierzyć się z Hadesem, udaj się we wspomniane miejsce w Memorii, i wciśnij przycisk akcji, kiedy znajdziesz się za głazem. Wybierz odpowiednie opcje dialogowe i...
Na dzień dobry Quina niech zarzuci na całą drużynę Mighty Guard, a pozostali zaatakują najmocniejszym, co mają (Shock, rzut Masamune lub inną mocną bronią, Holy). W następnej kolejce ulecz postacie (lub postać, jeśli oberwała Sword of Judgment) i po raz kolejny wykonaj najpotężniejsze ataki. biorąc pod uwagę małą liczbę HP wroga, ta kolejka powinna już załatwić sprawę.
Ozma
To "coś" jest właśnie największym killerem w świecie FF IX. Pomimo dziwacznego, wręcz niepozornego wyglądu jest w stanie bezproblemowo pokonać nawet potężną drużynę. Bez dobrego przygotowania nie macie tu co szukać.Statystyki:
HP: ok 55 000
MP: nie wiadomo...
Ataki:
Można naprawdę spaść z krzesła:
Meteor - wybitnie silny atak rodzaju magicznego, często zadaje nawet 9999 HP obrażeń całej drużynie, pomóc może tylko wysoki magic defense i narzucony shell.
Doomsday - tyle samo obrażeń, tylko na całe pole bitwy, włącznie z Ozmą. Jest to atak mocą cienia, więc może zostać zaabsorbowany.
Flare Star - zadawane obrażenia zależą od lv postaci, nie należy jednak tego bagatelizować, bo nawet przy maksymalnym HP atak ten może być iście masakryczny.
Flare - dużej mocy czar nieelementarny na jedną postać.
Lv 5 Death - uśmierca postacie o lv podzielnym przez 5.
Lv 4 Holy - zaklęcie Holy na postacie o lv podzielnym przez 4.
Curse - oto esencja Ozmy- zadaje masakrycznie duże obrażenia całej drużynie i zarzuca statusy mini, slow, confuse, berserk.
Death - zabija jedną postać, ale zdarza się, ze spudłuje.
Mini - narzuca całej drużynie status mini.
Curaga - przywraca Ozmie ok 9000 HP. Stosowane jako kontratak.
Berserk - zarzuca jednej postaci status berserk, również w ramach kontrataku.
Holy - zadaje obrażenia od mocy świętości.
Absorb MP - odbiera postaci MP, jeśli Ozma straci wszystkie swoje.
UWAGA - Ozma nigdy nie kontratakuje dwoma ruchami na raz.
Zanim porwiecie się na Ozmę, usilnie zalecam wykonanie questu z przyjaznymi istotami. Pozwoli to na atakowanie przeciwnika ciosami fizycznymi (które bez tego będą nieskuteczne) i co najważniejsze, uczuli Ozmę na element Shadow, co z kolei pozwoli na szybkie (w miarę) wykończenie wroga.
Gdzie:
Ozma ukrywa się w norze, w Chocobo Air Garden. Wypełnienie questu Chocograph jest tu raczej konieczne, po pierwsze, żeby w ogóle dostać się na miejsce walki, po drugie ze względu na wspaniały sprzęt, jaki można odnaleźć na całej Gai. Przed walką wyposaż się też w kilka sztuk Dark Matter.
Przygotowania:
Można tą walkę rozegrać na dwa sposoby - szybko, ale ryzykownie bądź powoli, ale bezpiecznie. Poniżej zajmę się oboma wariantami. W zależności od sposobu, wymagany będzie zupełnie inny skład drużyny.
Szybko, ale ryzykownie
Tutaj (poza Zidane'm) potrzebna jest drużyna z umiejętnością Return Magic. Tą cechę zapewniają tylko ekwipunek Vivi'ego, Amaranta i Eiko. Ponadto OBOWIĄZKOWO każda postać musi być wyposażona w cokolwiek, co zapewni 100 % absorpcję lub odporność na element Shadow. Co do reszty, to powinieneś/aś mieć wszystko, co jak najwyżej podbije obronę przed magią, jako że Ozma nie ma w swoim repertuarze ciosów fizycznych. Ponadto dopilnuj, żeby żadna postać nie była na poziomie doświadczenia podzielnym przez 5 (wówczas Ozma nie użyje Lv 5 Death), ani przez 4 (to z kolei zablokuje Lv 4 Holy). Bezwzględnie wyposaż się też w umiejętności Auto-Haste, Clear-Headed, Bright Eyes, Auto-Life. Po rozpoczęciu walki nie wykonuj żadnych ruchów i czekaj na kolejkę Ozmy. Jeśli będziesz miał/a szczęście, delikwent użyje czaru Doomsday, co Twojej drużynie nie zrobi krzywdy, za to Ozmie odbierze 9999 HP. Postacie ze zdolnością Return Magic rzucą czar ponownie poza kolejką, co odbierze Ozmie kolejne 30000 HP (prawie). Teraz (już w ramach kolejki) rzuć Doomsday, użyj przeciw Ozmie jakiegoś mocnego ostrza przy pomocy Throw (np Excalibur) i wezwij Madeena lub rzuć Dark Matter. Jeśli Ozma to przeżyje, wykonaj znowu najmocniejsze techniki, co powinno już ostatecznie dobić wroga.
Ta metoda jest dość ryzykowna, bo prawdopodobieństwo, że Ozma użyje od razu Doomsday jest dość małe, a w międzyczasie możesz oberwać Meteorem tudzież Flare Star, co dla nawet silnych postaci może być zabójcze. Jest to zdecydowanie rosyjska ruletka, więc polecam wykorzystanie drugiej taktyki:
Powoli, ale bezpiecznie (w miarę)
Ta taktyka zakłada sformowanie wyważonego teamu, zdolnego do wytrwania w starciu z Ozmą możliwie jak najdłużej. Umiejętności pasywne takie same, jak w pierwszym przypadku, z tym wyjątkiem, że bez Return Magic, z dodatkowych zaś Auto-Regen i wszystkie premie do HP + Auto-Potion i Alchemist. Wyposaż się w same Hi-Potiony, słabszych się pozbądź. Jeśli chodzi o skład, to poza Zidane'm powinni się znaleźć Steiner, Quina (z wyuczonym Mighty Guard i White Wind oraz Angel Snack) oraz Dagger. Tak sformowany team będzie w stanie przetrzymać nawet najbardziej niszczycielskie ataki Ozmy i szybko się leczyć. Ekwipunek też powinien zapewniać całkowitą odporność na Shadow i możliwie najwyższą obronę przed magią, zarówno uniki jak i wytrzymalość na ataki magiczne.
Na początku starcia zarzuć na drużynę Mighty Guard, co przy dużej liczbie HP i wysokiej obronie umożliwi drużynie przetrwanie majgroźniejszych ataków Ozmy, Steiner niech zaatakuje przy użyciu Shock, a Zidane rzuci na Ozmę Dark Matter. Dagger trzymaj w pogotowiu, na wypadek, gdyby Ozma zaatakował (zaatakowała?) czymś mocnym i potrzebne byłoby natychmiastowe leczenie Curagą na wszystkie postacie. W następnej kolejce znowu wykonaj Shock i rzuć Dark Matter, natomiast Dagger niech w dalszym ciągu leczy, gdy tylko trzeba, a Quina wspomaga ją w tych wysiłkach ewentualnie leczy status mini przy pomocy Angel Snack. Po wykonaniu kolejnego Shock (o ile Ozma się nie leczy) rzuć całą drużynę do walki i wykonaj najmocniejsze techniki tudzież zużyj ostatnie sztuki Dark Matter.
Po zwycięstwie otrzymasz Pumice, umożliwiający wezwanie najsilniejszego summona w grze- Arc'a i Key Item Strategy Guide, a Mene uleczy rany i negatywne statusy, jakie prawdopodobnie Ozma zadał Ci podczas walki. Gratuluję pokonania jednego z najbardziej uciążliwych bossów z serii.
Tantarian
Najsłabszy z nieobowiązkowych przeciwników, co nie znaczy, że nie jest godnym przeciwnikiem. Niech jego niegroźny wygląd Was nie zmyli - jest to najbardziej odporny przeciwnik w grze, a jego ataki potrafią bezproblemowo położyć cały team. Standardowo najpierw statystyki wroga.Statystyki:
HP: ok 22 000
MP: nie wiadomo
Ataki:
Paper Storm - mocny atak na całą drużynę. Jest to cios typu fizycznego, więc ustawienie postaci w tylnym szeregu znacząco zredukuje jego działanie.
Edge - silny cios fizyczny na jedną postać.
Doom - rzuca na postać klątwę, pod wpływem której ginie po upływie ok 10 sekund.
Poison - rzuca na postać status poison.
Gdzie:
Masz dwie okazję podjęcia wyzwania Tantariana, na drugim i trzecim CD. Mól książkowy leży na jednej z półek w bibliotece zamku w Alexandrii. Usilnie zalecam walkę na trzecim CD, bo na drugim Tantarian w 99% przypadków może okazać się za silny dla naszej drużyny.
Przygotowania i taktyka:
Przede wszystkim, będąc w Treno (na wcześniejszych CD), postaraj się kupić dwie sztuki (lub więcej) przedmiotu Dark Matter. Dlaczego? Otóż Tantarian w postaci książki jest bardzo odporny na wszelkie ataki, a wywabienie go z niej jest trudne i często bardzo długotrwałe. Najlepiej więc użyć na potworku Dark Matter, które zada mu ni mniej, ni więcej a 9999 HP obrażeń (!), co w prostej linii doprowadzi do jego szybkiej eliminacji. Jeśli posiadasz 3 sztuki Dark Matter, to w zasadzie nawet słaba drużyna pokona przeciwnika. W przeciwnym razie atakuj przeciwnika, dopóki nie wykurzysz go z książki, a wówczas dobij wroga czarami Vivi'ego (tylko magią, bo po otrzymaniu ciosu fizycznego ukryje się w książce). Najlepiej użyj w tym celu czaru Bio, który jednorazowo zada Tantarianowi ok. 2000 HP obrażeń.
Po zwycięstwie otrzymasz Running Shoes i sporo punktów doświadczenia.
Komentarze (10)
Zidane
Zidane
elle
misiu kolorowy
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.