Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Tetra Master jest popularną grą karcianą, w którą gra prawie cała Gaia. Poza jednym segmentem, w którym trzeba rozegrać 2 zwycięskie gry (wynik trzeciego jest nieważny), jest ona miłym urozmaiceniem gry. Można ją całkowicie olać, lub spróbować zebrać wszystkie karty i uzyskać najwyższą rangę gracza. Ale po kolei.
Gdzie znaleźć karty:
Żeby móc zagrać, gracz powinien mieć przynajmniej 5 kart. Już w pierwszym mieście można znaleźć zadowalającą ich liczbę. Poza tym często gubią je potwory, czasami leżą na ulicy, czy w ukrytych skarbach. Oczywiście można je też wygrać od innych graczy. Należy pamiętać, iż można maksymalnie posiadać 100 kart.
Karty:
Jest 100 kart, które głównie różnią się obrazkiem. Oprócz tego, każda posiada strzałki, rozstawione po brzegach i rogach karty (o nich za chwilę) oraz cztero cyfrową wartość, będąca siłą karty. Co ciekawe, obydwie własności są ustawiane losowo z momentem znalezienia karty, więc jeśli nie podobają ci się, załaduj save i spróbuj podnieć kartę ponownie do skutku.
Siła karty jest określona cztero cyfrowo/literową wartością. Zaczynając od lewej, pierwsza cyfra pokazuje siłę ataku karty. Występująca po nim litera oznacza sposób, w jaki karta będzie atakować (są cztery możliwe wartości: P, M, X i A). Dwie ostatnie cyfry są obroną karty, kolejno fizyczną i magiczną. Muszę wspomnieć, iż cyfry są pokazane w systemie hexadecymalnym, czyli od 9 wzwyż są kolejno: A, B, C, D, E i F, reprezentując 10-15. Znaczenie całej czwórki wyjaśnię w przypadku zasad pojedynku.
Zasady gry:
Przejdźmy już do samego pojedynku. Innych graczy wyzywasz za pomocą kwadratu. Jeśli postać nie jest graczem, po prostu wypowie swoją zwykłą kwestię. W przeciwnym wypadku da ci opcję Tak/Nie. Po zatwierdzeniu, wybierasz 5 kart z talii, po czym pokazuje się plansza 4x4, na której losowo wstawiane są kamienne bloki, mające dodatkowo urozmaicić rozgrywkę. Po wyborze kolejności rzutem monety, ty i przeciwnik na przemiennie wykładacie karty na planszę. Gdy wyłożona karta wskazuje swoimi strzałkami na kartę przeciwnika, to ta zmieni barwę na kolor aktualnie grającego. To się dzieje, jeśli strzałka wskazuje pusty brzeg/róg. Co innego, jeśli na wskazanej krawędzi znajduje się inna strzałka - wtedy dochodzi do pojedynku. Na kartach pokazują się cyfry, które z różną prędkością schodzą do zera. Ta karta, która pierwsza to zrobi zostaje przejęta przez przeciwnika, dorzucając na jego konto wszystkie, które są wskazywane przez strzałki przejętej (tzw. Combo). Cyfrowe wartości zależą od siły kart. Jak napisałem w powyższym paragrafie, pierwsza cyfra jest siłą karty, druga sposobem ataku, a dwie ostatnie wytrzymałością. Tak więc, jeśli na drugiej pozycji atakującej karty jest P, to pierwsza cyfra karty atakującej jest porównywana z trzecią cyfrą broniącego, M, z czwartą, X z najmniejszą wartością obronną, zaś A może zaatakować na pierwszą wartość, jeśli ta jest mniejsza od obrony. Doprowadzając karty do pojedynków miej na uwadze, że mimo iż przewaga jest po twojej stronie, może okazać się że i tak przegrasz. Wynik jest za każdym razem losowy i zawsze istnieje 1% szansy, że przeciwnik wygra.
Gra kończy się z momentem wystawienia ostatniej karty. Zwycięża ten, kto przejął najwięcej kart i on może wziąć jedną z wygranych kart przeciwnika. W przypadku Perfekt (gracz przejął wszystkie karty), na jego konto przechodzą wszystkie karty przeciwnika.
Ranga zbieracza:
Tutaj zbieracze mają coś dla siebie. Ranga pokazuje twoją rangę, jako kolekcjonera kart. Nie wpływa ona znacząco na grę i jest tylko dla pokazu. Są 4 główne czynniki zwiększające rangę:
- za każdą, nie powtarzającą się, kartę - 10 pkt
- za każde unikalne ustawienie strzałek - 5 pkt
- za każde X na drugiej wartości - 1 pkt
- za każde A na drugiej wartości - 2 pkt (zastępuje powyższy warunek)
Czyli za jedną kartę możesz uzyskać 17 punktów, a jako, że maksymalnie możesz mieć 100 kart w talii, najwyższa ranga jest warta 1700 pkt. Nie jest to takie łatwe do uzyskania. O ile dwa pierwsze są w miarę proste do zaliczenia, to z uzyskaniem X, a tym bardziej A, na drugiej pozycji jest problem. Jak wcześniej napisałem, wartość karty i ustawienie strzałek są losowo ustawiane z momentem podniesienia karty ze skrzynki, więc możesz do skutku próbować ładować grę, aż dostaniesz cieszącą cię kartę. Jednak poprawnym sposobem jest po prostu toczyć kolejne pojedynki karciane. Gdy karty pojedynkują się w czasie gry, mogą zwiększyć swoją siłę i najważniejsze, zmienić P/M na X, który z kolei może podnieść do A. Wymaga to jednak dużo czasu i cierpliwości, gdyż szansa na ulepszenie karty jest niewielka i może to wziąć sporo czasu, zanim nasza upragniona talia uzyska rangę najrzadszej.
0 - 299 : Beginner
300 - 399 : Novice
400 - 499 : Player
500 - 599 : Senior
600 - 699 : Fan
700 - 799 : Leader
800 - 899 : Coach
900 - 999 : Advisor
1000 - 1099 : Director
1100 - 1199 : Dealer
1200 - 1249 : Trader
1250 - 1299 : Commander
1300 - 1319 : Doctor
1320 - 1329 : Professor
1330 - 1339 : Veteran
1340 - 1349 : Freak
1350 - 1359 : Champion
1360 - 1369 : Analyst
1370 - 1379 : General
1380 - 1389 : Expert
1390 - 1399 : Shark
1400 - 1449 : Specialist
1450 - 1474 : Elder
1475 - 1499 : Dominator
1500 - 1549 : Maestro
1550 - 1599 : King
1600 - 1649 : Wizard
1650 - 1679 : Authority
1680 - 1689 : Emperor
1690 - 1697 : Pro
1698 - 1700 : Master
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.