Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Formacje
Po wejściu w "Formation" w menu głównej mapy, trafisz do innego menu. Tutaj możesz manipulować swoim zespołem. Na samej górze masz pasek, który informuje cię o statystyce, która pojawia się pod wszystkimi twoimi postaciami. Za pomocą klawiszy "R2" i "L2" , możesz ową statystykę zmieniać. Na dole ekranu (lub górze), masz pokazany mały status postaci. Po naciśnięciu kółka, możesz zobaczyć owy status, wraz z założonymi przedmiotami i umiejętnościami. Jeżeli naciśniesz kółko jeszcze raz, to wejdziesz w menu, dzięki któremu można sprawdzić umiejętności, które znasz. Jeżeli nakierujesz na wybraną postać i naciśniesz trójkąt, to wejdziesz w menu, w którym możesz manipulować swoją postacią. Oto objaśnienie podanych w nim funkcji:
Item - Tutaj możesz założyć broń i pancerze swoim ludziom. Na pierwszym polu widzisz broń, którą walczy dana postać. Dalej jest tarcza, hełm, zbroja i dodatek. Za pomocą "Equip" zakładasz je i zmieniasz, a za pomocą "Remove", zdejmujesz. Po naciśnięciu "Best", człowiek zostanie automatycznie ubrany, w najlepszy dostępny ekwipunek. Aby sprawdzić wszystkie swoje przedmioty, wejdź w "List".
Ability - Tutaj możesz manipulować swoimi umiejętnościami. Na samej górze tabelki w dolnym-lewym rogu widzisz Job Command - umiejętności, którymi będzie się posługiwała ta postać w trakcie walki w komendzie "Act". Wynikają one z profesji, którą w tym momencie reprezentuje ta osoba. Umiejętności poniżej możesz założyć za pomocą funkcji "Set". Drugą z kolei jest umiejętność drugi Job Command. Możesz tu założyć umiejętności z fachu, do którego kiedyś należałeś. Później jest Reaction Ability, czyli umiejętność, która zadziała dopiero pod wpływem jakiego bodźca. Najczęściej jest to uderzenie ciosem fizycznym lub doprowadzenie postaci do stanu "Critical". Następna umiejętność to Support Ability. Jest to umiejętność, która pomoże ci w walce. Może ci ona umożliwić walkę bronią, przeznaczoną dla innego fachu, walkę dwoma broniami, zwiększenie ataku, zwiększenie obrony i wiele, wiele innych. Ostatnią jest "Move Ability", czyli umiejętność związana z twoim ruchem. Może ci ona zwiększyć zasięg chodzenie, wysokość skoku lub dać jakąś inną pomoc w poruszaniu się w trakcie bitwy. Za pomocą "Remove" możesz je zdejmować. Aby zdobyć nowe umiejętności musisz zgromadzić odpowiednią ilość punktów JP i wybrać jedną z nich w funkcji "Learn". Są one posegregowane ze względu na fach. Za nazwą fachu podany jest twój "Job Level". Następne jest twoje całkowite zgromadzone JP, ilość JP potrzebna do zdobycia następnego "Job Level" i twoje aktualne JP. Różnica między pierwszym i ostatnim, polega na tym, że pod "Total" widzisz liczbę, której przyrost jest potrzebny do zwiększenia swojego "Job Level'a", a w JP masz pokazane punkty, które wykorzystujesz do nauki umiejętności. Aby nauczyć się umiejętności, należy po prostu na nią nacisnąć.
Change Job - Służy do zmiany fachu na inny. Aby dostać możliwość wstąpienia na inny fach, musisz osiągnąć odpowiedni poziom innego, np. aby zostać "Thief"em, należy mieć co najmniej drugi Job Level u "Archer"a. Nie raz potrzebne są kombinacje tych poziomów. Aby zostać "Calculatorem", trzeba mieć: Lv 4 Priest, Lv 4 Wizard, Lv 3 Time Mage i Lv 3 Oracle. Jeżeli nad profesją widnieje złota gwiazdka, oznacza to, że nauczyłeś się już wszystkich umiejętności w tym fachu i zdobywanie w nim JP nic ci nie da.
Remove Unit - Jest to sposób na pozbycie się kogoś ze swojego składu. Nie można pozbyć się Ramzy, ani ludzi, którzy są gośćmi w twojej drużynie. Ta umiejętność służy również do niszczenia niechcianych jaj potworów.
Order Unit - Dzięki temu możesz uporządkować swoich ludzi względem jakiejś statystyki, np. Względem tego, kto ma najwięcej HP.
Jeżeli w twojej drużynie znajduje się jakiś potwór, to po pewnym czasie złoży on jajko (rozumiem żeby chocobos, ale szkielet?...). Jak nietrudno się domyślić z jajka tego coś wyjdzie. Może to być taki sam potwór jak mamusia (tatuś), ale może być również coś z tego samego gatunku, np. Chocobos może złożyć jajko, z którego wykluje się Black Chocobos. Jego level, będzie tak wysoki, jak poziom jednej z twoich postaci. Zdarza się jednak, że level nowego potwora będzie wynosił 1.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.