Statystyki i elementy

Statystyki

Statystyki są to współczynniki, od których wszystko w grze zależy. Oto one:

HP (Hit Points)
Twoje "życie". Po każdym odebranym ataku ta statystyka się zmniejsza. Gdy jest już bardzo mała wpadasz w status "Critical", a gdy spadnie do zera status "Dead". Można odnowić HP za pomocą przedmiotów (Potion, Hi-Potion, X-Potion, Elixir), czarów (Cure, Cure 2, Cure 3, Cure 4, Regen, Moogle, Fairy) lub innymi sposobami ("Murasame" Samurai, "Chakra" Monk, "Life Song" Bard)
MP (Magic Points)
Punkty magii są potrzebne do używania zaklęć. Każdy czar ma swój koszt MP i aby rzucić odpowiednie zaklęcie należy posiadać wystarczająco dużo tych punktów. Najlepszymi sposobami odnawiania MP są przedmioty, a konkretnie Ether i Hi-Ether.
CT
Statystyka ta pojawia się tylko w trakcie bitwy. W trakcie walki CT każdej z postaci rośnie. Gdy dojdzie do 100 dana postać wykonuje ruch. Aby zwiększyć swoje CT do 100 użyj "Quick" u Time Mage'a lub "Last Song" u Barda. Aby zmniejszyć CT przeciwnikom trzeba użyć "Last Dance" tancerki lub "Persuade" Mediatora. Aby zatrzymać przyrost CT można użyć zaklęcia "Stop" u Time Mage'a.
Physical Attack
Im masz tego więcej, tym więcej HP odbierzesz za pomocą komendy "Attack". Można zwiększyć tę statystykę używając "Accumulate" u Squire'a lub "Battle Song" u Barda. Zmniejszenie następuje po użyciu "Polka Polka" tancerki lub "Power Break" Knighta. Niestety zmiana ta działa tylko w trakcie walki.
Brave
Jest to druga statystyka uzależniająca siłę fizycznego ataku. Działa podobnie jak "Physical Attack", ale jej zmiany nieco mniej wpływają na odbierane HP. Jeżeli twój Brave będzie mniejszy niż 10, wpadniesz w status "Chicken". Zwiększyć tę statystykę można za pomocą umiejętności "Cheer Up" i "Scream" u Ramzy, a także za pomocą "Praise" u Mediatora. Zmniejszyć można ją za pomocą "Threaten" u Mediatora i "Foxbird" u Oracle'a. Zmiana tej statystyki nie znika całkowicie po walce, jednak nie jest też stała. Oznacza to, że około 1/3 zmiany zostaje dopisana do twojego Brave na stałe. Uważaj, aby Brave twych postaci nie był zbyt mały, bo mogą odejść z twojego składu.
MagicAttack
Im masz tego więcej, tym więcej HP odbierzesz lub dodasz za pomocą zaklęcia. Zwiększenie statystyki można uzyskać wykonując "Magic Song" u Barda. Zmniejszyć należy przy użyciu "Mind Break" u Knighta lub "Disillusion" od tancerki. Tak samo jak w przypadku Physical Attack zmiany tej statystyki są trwałe tylko na czas bitwy.
Faith
Statystyka działająca podobnie do Brave, lecz na magię. Różnica polega na tym, że od Faith bardziej zależy celność czaru niż jego siła. Jeżeli twoja postać ma bardzo niski Faith, nie będzie w stanie nic zrobić za pomocą magii, jednak, gdy ktoś spróbuje uderzyć tę osobę zaklęciem będzie ono żałośnie słabe lub żałośnie mało celne. Osoby posiadające duży Faith są świetnymi czarodziejami, lecz również są bardzo podatne na magię. Zwiększyć tą statystykę można za pomocą "Scream" u Ramzy , "Preach" u Mediatora oraz "Pray Faith" u Oracle'a. Zmniejszyć ją należy za pomocą "Doubt Faith" Oracle'a. Należy uważać, aby postać nie miała zbyt niskiego Faith, bo straci wiarę w cel twojej misji i pójdzie sobie do domu. Również nie jest wskazane posiadanie postaci ze współczynnikiem Faith bliskim 100, bo postać stwierdzi, że chce poświęcić swoje życie bogu i również opuści twój skład.
Speed
Od twojej szybkości zależy przyrost CT (patrz wyżej). Im większy Speed, tym szybciej rośnie CT, co oznacza większą częstotliwość wykonywanego ruchu. Do zwiększenia tej statystyki używa się "Yell" u Ramzy i "Cheer Song" u Barda. Do zmniejszenia są "Slow Dance" tancerki, "Speed Break" u Knighta. Za pomocą zaklęć Time Mage'a "Haste" i "Haste 2" możesz czasowo zwiększyć swój Speed, zaś zmniejszyć go możesz używając zaklęcia "Slow" i "Slow 2". Zmiany tej statystyki nie zachowują się po walce.
Move
Oznacza odległość jaką możesz przebyć za pomocą ruchu. Nie ma sposobu, aby zmienić tę statystykę, ale można ją zwiększyć zakładając odpowiedni sprzęt np. Battle Boots lub zakładając umiejętność "Move +1", "Move +2", "Move +3"
Jump
Wysokość na jaką dana osoba może skoczyć. Można ją zmienić tylko za pomocą umiejętności "Jump +1", "Jump +2", "Jump +3" i niektórych sprzętów np. Spiked Shoes. Zakładając umiejętność "Ignore Height" od Lancera będziesz mógł skakać na dowolną wysokość.
Weap. Power (Weapon Power)
Oznacza siłę twojej broni (na dole magiczną, u góry fizyczną). Numerek po prawej to szansa na odparowanie ataku tą bronią (na dole magicznego, u góry fizycznego).
C-EV (Evasion)
Pokazuje twoje szanse na uniknięcie ciosu wynikające z założonych umiejętności i aktualnej pracy. Na górze jest współczynnik związany z unikaniem ataków fizycznych, a na dole ataków magicznych.
S-EV (Shield Evasion)
Pokazuje twoje szanse na uniknięcie ciosu wynikające z noszonej w tej chwili tarczy. Na górze jest współczynnik związany z unikaniem ataków fizycznych, a na dole ataków magicznych.
A-EV (Accessories Evasion)
Pokazuje twoje szanse na uniknięcie ciosu wynikające z posiadanych akcesoriów. Na górze jest współczynnik związany z unikaniem ataków fizycznych, a na dole ataków magicznych.
Lv. (Level)
Poziom twojej postaci. Poziom zwiększa się gdy uzyskasz 100 punktów Exp. Od twojego poziomu uzależniona jest ogólna skuteczność w walce.
Exp. (Experience)
Punkty, które dostajesz po podjęciu każdej akcji w trakcie walki. Ich przyznawanie związane jest z Levelem osoby, wobec której dana akcja została wykonana. Jeżeli użyjesz dowolnej umiejętności na siebie lub na osobę o tym samym Levelu, uzyskasz 10 pkt . Jeżeli zaś zdziałasz coś wobec osoby o poziomie o 1 większym od twojego uzyskasz 11 pkt . Jak widać wyżej 100 punktów Exp. daje ci podwyższenie poziomu u postaci.
JP (Job Points)
Są to punkty używane do nauki umiejętności. Nauka każdej umiejętności ma swój koszt w JP, więc aby nauczyć się danej jednej, musisz zgromadzić odpowiednią ilość tych punktów. Są one przyznawane po każdej akcji w trakcie walki. Ich przyznawanie uzależnione jest od danego Level'a i Job Level'a.
Job Level
Jest to poziom, pokazujący twoje doświadczenie w danym zawodzie. Najwyższy poziom to 8. Im większy Job Level, tym więcej otrzymujesz JP po każdej akcji. Jego poziom rośnie wraz ze zdobywaniem JP. Po zgromadzeniu odpowiedniej ilości JP (tej pokazanej w kolumnie "Total") postać przeskakuje na następny poziom. W kolumnie "Next" masz pokazaną ilość JP potrzebną do osiągnięcia następnego poziomu.
Zodiac
Jego znaczenie jest znikome. Jednak istnieją pewne zależności między poszczególnymi zodiakami, które rzekomo sprawiają, że zadamy więcej obrażeń osobie o tym znaku, a nie o innym. Moim prywatnym zdaniem Zodiac jest bez znaczenia. Jeżeli mimo wszystko chcesz poznać zależności między nimi zajrzyj do "Zodiac Stones".

Elementy

Inaczej żywioły. Ich znaczenie w grze jest dość ważne, bo używając ich można zdziałać dużo. Wyróżniamy ich 8 rodzajów:

Element Potwory odporne Potwory podatne Przykładowe czary i ataki
Fire Bomby -- Fire (2,3,4), Ifrit, Salamander, Lava Ball
Water Wodniki Bomby Leviathan, Water Ball
Earth Bomby Pantery Titan, Earth Slash, Local Quake
Thunder -- Wodniki Bolt (2,3,4), Ramuh
Wind -- -- Gusty Wind
Ice -- Bomby Ice (2,3,4), Shiva, Blizzard
Holy Szkielety, Duchy -- Holy
Darkness -- -- Lich

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 11054
  • Głosy oddane: 10
  • Średnia ocen: 8.3

Komentarze (1)

Raziel ~ 19 majaa 2006, 11:43
Dla niektórych Zodiac jest beznaczenia, ja to natomiast sprawdzałem i dobrze mieć 3 osoby w drużynie powiązane zodiakami - dobre zależności. Bo na przykład jak miałem losową drużynę i leczyłem ją cure 3 przykładowo to jedna osoba dostawała 100, druga 150 a trzecia tylko 50. Tak samo jest z obrażeniami. Ale wiadomo:) zodiaki to nie wszystko. pzdr.

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.