Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Island / Exdeath's Castle
Wylądujesz na wysepce. Jest noc. Rozłóż namiot, jeśli nie masz, można go tu dostać po wygraniu losowej walki. Lenna i Faris zostaną porwane, Butz będzie musiał walczyć z Abduktor. Gdy pokonasz go zostanie skrzynka. Nie ma innego wyjścia jak ją otworzyć. Niestety to pułapka. Wszyscy zostaną uwięzieni w lochach zamku Exdeath'a, który odwiedzi Cię. Po prostu wziął na zakładników, przez co Galuf nie może zaatakować, ale przyjdzie pomocą. Teraz będziesz mógł nim sterować. Wcześniej jednak zabierze on ze skrzynki twoje przedmioty. Drzwi na górze prowadzą do Save Point'u, reszta jest zamknięta. Zejdź po lewej po schodach, przemknij do pomieszczenia B2, by przedostać się do B3. Tu czeka Cię walka z pilnującym więźniów Gilgamesh'em.
Gilgamesh
Lv 26, HP ????
Mimo, iż grasz jednym zawodnikiem nie jest to trudna walka. Powiem jedno, nie warto leczyć się co kolejkę :P, chociaż gdy sytuacja tego wymaga rzuć sobie Hi-Potion'a. Atakuj Titan'em. Gdy straci ok. 2500HP ucieknie.
Teraz pora opuścić ten gościnny zamek. Wracaj tą samą drogą, którą przyszedłeś. Wyjdź drzwiami na dół od SP. Jesteś na mapie świata. Kieruj się na zachód w stronę wielkiego mostu.
Big Bridge
Po drodze na drugą stronę będziesz musiał pokonać parę "leszczykowatych" stworków. Dość fajny podkład muzyczny tutaj dali. Po środku znowu napadnie Cię Gilgamesh. Szczerze mówiąc nie warto wiele pisać na ten temat, to słabiak. Ma do ukradzenia Hero Drink, po za tym to co w poprzedniej walce, z tą różnicą, iż trzeba zabrać mu więcej HP i w pewnym momencie rzuca na siebie obronę przed zaklęciami i atakami fizycznymi. Teraz trochę się pomęcz, a znowu ucieknie. Idź dalej. Gdy już będzie tak blisko i już spotkasz Cara'ę, magiczna bariera otaczająca zamek Exdeath'a zdmuchnie Cię niczym piórko :P.
Grociana continent - Rugor
Znajdziesz się na kontynencie zwanym Grociana. Kieruj się na wschód, zajrzyj do Rugor. Zaraz przy wejściu są sklepy z magią, nowe zaklęcia, ciekawe bronie. W Pub'ie możesz zatańczyć, za co dostaniesz 100Gil, poza tym zagraj na pianinie w ukrytym pokoju (możesz sobie ustawić Passages). Pamiętaj, że wino z Rugor jest najlepsze. Zostań na noc w Inn, darmowo of coz. Rano trzeba iść dalej. Opuść wioskę i idź na południe. Po drodze natkniesz się na zamek Kuzar. Są tam legendarne bronie używane w wielkiej bitwie 1000 lat temu. Kieruj się na pustynię (spójrz na mapę). Wejdź do lasu przed nią.
Moogle Village
Zobacz Moogle koło drzewa, ucieknie, idź za nim. Wejdź do wody, porwie Cię prąd. Podążaj jedyną możliwą drogą zbierając ze skrzynek: 4400Gil. Phoenix Down. Uraj Moogle, pokonując Tyrasaurus'a. Ma tylko 5000HP, rzucaj Titan'a, Bio, lecz się. Po walce idź za nim. Pamiętaj o jednym: unikaj chodzenia po pustyni idź tak jak Moogle (są tam dość trudne Sand Crawl'e) i wejdź do lasu. Moogle uciekną, wszystkie drzwi są pozamykane. Porozmawiaj z tym w prawym górnym rogu lokacji, to ten, którego uratowałeś. Wejdź do drzewa, w podzięce dostaniesz zawartość skrzynek, czyli: Ether, Phoenix Down, 10000Gil, 1Gil, Dancing Dagger i Cabin. W drzewie po środku możesz się przebrać za Moogle. W ten sposób w lewym drzewku możesz wziąć Elf Cape (to z miłości :P). Pogadaj jeszcze ze zwierzakiem, którego uratowałeś. Dzięki telepatii Cara przyleci na Hiryuu.
Bal Castle
Ledwo przyleciałeś i już przywitanie. Butz'a nieźle zjarało, że Galuf jest królem. To nie ważne, pora rozejrzeć się po zamku. W Throne Room jest Hero Drink, Exit. Na zewnątrz są sklepy. W shop'ie z magią wejdź po schodach, na murze w prawo i na dół. W skrzynce jest Angel Suit. Wejdź pomiędzy sklepikarzy, po scence dostaniesz Lamia Harp. W lewym dolnym rogu jest zejście do fosy. Gdy wejdziesz tam ciśnienie wypchnie Cię po za zamek. Przejdź dookoła, zabierz z wody Epee. Teraz idź do Cara'y. Okaże się, że Hiryuu umiera. Pamiętasz roślinę Hiryuu Plant, którą Lenna zerwała w North Mountain,? Trzeba ją zdobyć, musisz iść do Valley of the Hiryuu, jest na północ. Opuść zamek pokonaj Abductor'a i idź w tym właśnie kierunku.
Kelb / Valley of the Hiryuu
Musisz przejść przez Kelb. Niestety brama jest zamknięta, idź do Kelgar'a, to pierwszy dom na południe od bramy. Drugie drzwi są zamknięte, gdy jednak będziesz wychodził, dojdzie do rozmowy, Galuf przedstawi go jako wojownika świtu. Dojdzie do pojedynku, w którym Kelgar przegra z Butz'em, on sam zostanie ranny. Okaże się, że ojciec Butz'a, Dorgan także był wojownikiem świtu. Posłuchaj opowieści, następnie brama zostanie otwarta. Zanim opuścisz miasto zajrzyj do studni. Jest tam człowiek który, szuka żaby. Złap ją, na zewnątrz dzięki umiejętności Mediator'a Catch, wróć do studni i daj mu ją a dostaniesz Corna Jar, a on sobie ją zje? Teraz idź do bramy otwórz ją i idź w góry. Napisze jeszcze, że tu można zdobyć Esper'a - Golem'a, trzeba go tylko uratować. Idź jedyną możliwą drogą zabierając 5000Gil i Cabin, Bone Mail (z kości). W pewnym momencie będzie wydawało Ci się, że jest "to ślepa uliczka", trzeba jednak wpaść w dziurę. W skrzynce jest 7000Gil. Góra to powrót, idź dalej, dotknij czaszki i przejdź utworzonym przejściem, wejdź do jaskini. W skrzynkach po lewej są Coronet i Air Blade. Idź na prawo, zabierz Phoenix Down, na wprost jest SP, idź na lewo, jedyną możliwą drogą, aż dojdziesz do Hiryuu Plant. Niestety zamieniła się w potwora.
Hiryuu Plant
Lv 33, HP 12000
Przed tą walką najlepiej zabezpieczyć się przed statusami. Przyda się Heal. Olej małe kwiatki, atakuj roślinę Titan'em, Bio. Mimo dość dużego HP łatwy przeciwnik.
Po walce dostaniesz Elixir i Phoenix Down.
Bierz roślinę i wracaj do zamku. Aby szybciej opuścić góry możesz użyć czaru Exit.
Bal Castle
Wejdź, gdy wszyscy wejdą do fosy idź tak jak wracałeś, zdobywając Epee. Idź do Hiryuu, okaże się, że Cara jest chora, mówi, że Guido Cię woła, musisz się z nim spotkać, jest wielkim mędrcem i może znać drogę do zamku Exdeath'a. W tym celu daj roślinkę Hiryuu.
Surgate Castle / flota
Po scence znowu możesz lecieć na Hiryuu. Miejsce Guido jest na północy, dalej niż Hiryuu Valley. Jest jaskinia mniej więcej po środku mapy. Wejdź, niestety za pomocą Exdeath'a wyspa zatonie. Nieco na zachód jest Castle Surgate. Rycerze powiedzą Ci, że Zeza, jeden z wojowników świtu jest wraz z flotą niedaleko zamku Exdeath'a. Zanim tam polecisz wyciśnij co się da z zamku. Są nowe bronie. W bibliotece pomóż poukładać książki, po prostu włóż je wg liter alfabetu. Następnie pogadaj z kobietą, która Cię o to prosiła i idź za nią. Dzięki temu znajdziesz: 5000Gil, Float. W pokoju króla możesz znaleźć Speed Song. Teraz poleć w pobliże zamku Exdeath'a, wyląduj na największym ze statków. Po scence, zejdź na dół i prześpij się. Obudzi Cię atak potworów Exdeath'a z Gilgamesh'em na czele. Wróć na pokład i pogadaj z Zeza'ą. Idź naprzód, pokonaj "leszczyka" blokującego dostęp do boss'a i rozpocznij walkę z nim.
Gilgamesh
Lv31, HP 8888
Można mu ukraść Genji Glove. Po za tym to, co poprzednio, rzucaj Bio, Titan'a. W trakcie walki zjawi się Enkidou. Lata, więc Titan tutaj nie zadziała. Ma 4000HP i Green Beret?do skradnięcia.
Walka nie jest trudna po niej dostaniesz Gold.
Obejrzyj scenkę, Hiryuu zdąży w ostatniej chwili, jak to zwykle bywa. Zejdź pod pokład do pokoju Zeza'y, pomóż mu przesunąć skrzynię, dostaniesz się do łodzi podwodnej, na dole możesz się przespać, pogadaj z nim i popłyniesz do Barrier Tower.
Barrier Tower
Po uprzednim utworzeniu sobie wejścia i rozmowie podzielicie się na dwie grupy. Zeza pójdzie w dół a Ty w górę, dostaniesz Echo, dzięki któremu będziesz mógł rozmawiać z nim. Droga jest prosta, napiszę tylko co można znaleźć na poszczególnych piętrach. 2F: SP, Drain Sword (warto zdobyć) 9000Gil. 6F: 18000Gil 7F: Komunikat od Zeza'y 9F: Gold Harpin, SP, Boss
Atmos
Lv 41, HP 19997
Możesz mu ukraść Ether, często rzuca Comet, dzięki mieczu Drain jedna osoba nie będzie musiała się leczyć, reszta dość często. Dobrze działa Titan, Bio, możesz używać Coin Toss, w końcu trochę kasy znalazłeś w wieży.
Po walce dostaniesz Dark Matter.
Antena zostanie zniszczona, Zeza jednak nie będzie mógł się wydostać, a Ty musisz uciekać, spoko, przyleci Hiryuu, po scence wieża wybuchnie, bariera zniknie, a Ty wylądujesz przy łodzi podwodnej. Pogadaj z Galuf'em, będzie chciał zostać chwilę sam, poczekaj, jeśli chcesz prześpij się. Po scence łódź należy do Ciebie.
Guido's Cave
Zanim tam popłyniesz, popłyń najpierw do północno-zachodniej lokacji. Widać ją na podwodnej mapie. Przejdź jaskinię, wyjdź na zewnątrz. Na dole jest las Chocobo z przedstawicielem gatunku płci żeńskiej. Pochodź chwilę po mapie świata, zaatakuje Cię Shoat. Pokonaj go, a Esper zostanie twój, wystarczy, że wykorzystasz przedmiot do nauczenia się go.
Popłyń do jaskini Guido (to ta na zatopionej wyspie). Wejdź do pomieszczenia ze skrzynkami. Tutaj otwierając je, będziesz otwierał przejścia. W sumie ważne są tylko trzy (skrzynia po środku i dwie po lewej): drugie od lewej - wyjście, drugie od prawej - dźwignia i trzecie od lewej/prawej - tutaj idź dalej po przesunięciu czaszki. W pomieszczeniu B3 także trzeba nacisnąć czaszkę, jest ona w lewym dolnym rogu. Wejdź w utworzone przejście. Gdy już dostaniesz się do B5, zeskocz do wody za żółwiem, następnie podejdź do niego. Nastąpi śmieszna scenka - ten żółw to Guido. Będzie on mówił o lesie Mua, położonym na zachód od Surgate Castle. Urodził się tam Exdeath. Wspomni też, że wyżej wymieniony osobnik musi zginąć. Dostaniesz jeszcze Elder Branch. Teraz twoją misją jest udanie się do tego lasu i uratowanie tego, co jeszcze zostało.
Mua
Miasto to znajduję się na zachód od Surgate Castle, można dostać się tam tylko za pomocą łodzi podwodnej. Zrób standardowe czynności tzn. zakup uzbrojenie, magię - jest nowa i zagraj na pianinie - powinieneś zostać mistrzem. W beczce za Pub'em jest Guardian
The Great Forest of Mua
Las jest na wschód od wioski. Idź nawprost, Butz użyje Branch do utworzenia sobie przejścia. W lewym górnym rogu jest 2500Gil, w prawym Ether i drzewo, do którego masz wejść, a właściwie przejść przez nie. W następnej części lasku jest Phoenix Down, 4900Gil, 9500Gil, tutaj także musisz przejść przez drzewo. Następnie możesz znaleźć Cabin, Giant Drink, SP, Elixir, Morning Star, w pewnym momencie las zacznie się palić, odczekaj chwilę, a zjawi się Moogle, zanim pójdziesz za nim weź Aegis Shield z ukrytej za drzewem skrzynki. W jaskini odczekaj aż ogień ustąpi, w wodzie możesz się wyleczyć. Kiedy Moogle Cię przepuści wyjdź na zewnątrz. Las się nieco zmienił. Idź na lewo, w skrzynkach jest Soot i Flame Toungue. Na dole jest wyjście, możesz jeszcze wrócić do wioski lub save'nąć, powinieneś jednak iść do góry, tam Butz ponownie użyje branch, by dostać się do Master Tree. Wejdź do tego drzewka. Tam czeka Cię walka z bossem.
Sealed*4
Lv 77, HP 7777
Tutaj dobry jest GilToss, poza tym częste leczenie.
Po walce przyjdzie Exdeath, okaże się, że przeciwnik, którego właśnie pokonałeś to kryształy. Wpadniesz w poważne tarapaty, ale zjawi się Cara, niestety to tylko chwilowa pomoc. Exdeath zaatakuje ponownie, tym razem również Cara'ę, co doprowadzi Galuf'a do ogromnej złości.
Exdeath
Lv63 HP????
Ta walka, choć może Ci się tak nie wydawać, jest prościutka. Mimo iż Galuf będzie miał 0HP będzie walczył dalej. Exdeath rzuci najmocniejsze zaklęcia, ale to na nic.
Po walce Exdeath zniknie z kryształami, a Galuf zginie. Pogadaj z Cara'ą, odczekaj chwilę, ona wyjdzie na zewnątrz. Galuf dzięki mocy drzewa prześle jej swoje umiejętności i siłę. Cara wskoczy do drużyny w jego miejsce. Teraz pora na Exdeath Castle.
Exdeath Castle
Przed wejściem upewnij się wycisnąłeś, co się da z tego świata. Proponuje jeszcze wpaść do jaskini, na zachód od wielkiego mostu (nie jest zaznaczona na mapie). Są tam drzwi, po wejściu dostawał będziesz coraz więcej Gil, zaatakuje Cię Gil Turtle, ma dużo bo 32768HP, najlepiej działa na niego Ice3 (najlepiej żeby cała drużyna miała), po za tym przydadzą się czary leczące i Antidote. Trudny, bo trudny, ale do pokonania, zakończy życie mocnym atakiem Quake.
Teraz zajmijmy się zamkiem Exdeath'a. Przy wejściu leżą rycerze pokonani przez właściciela zamku. Wejdź w drzwi, które były wcześniej zamknięte. W pomieszczeniu 2F znajdziesz Ether i Diamond Shield. 3F to nie ślepa uliczka, dowiedzie tego Cara. W tym samym czasie Kelgar zginie udzielając mocy wraz z innymi wojownikami świtu. Iluzja stworzona przez Exdeath'a zniknie, zamek całkowicie się zmieni. Wejdź w powstałe przejście. W 4F żeby dostać się do skrzynki (Ice Shield) musisz przesunąć dźwignię. Ustaw sobie u kogoś w Ability passages, a skrócisz sobie drogę. W 5F jest skrzynka z Ether'em. W 6F by zdobyć Gale Bow musisz wejść do lawy, a co za tym idzie stracić trochę HP. Poza tym jest tam jeszcze Elixir. W 7F musisz w odpowiednim czasie skoczyć, w skrzynce po prawej jest Kotetsu Sword, po lewej Ice Brand. Idź dalej, jest tam SP. W 8F po prawej jest Elixir, po lewej 9900Gil. Przejdź z 9 na 10 piętro i z 10 na 9, przejdź przez lawę. Całkiem na prawo są schody i skrzynka z 8000Gil. Wróć i wejdź na 10 piętro schodami po środku. Jest tam dość dużo czaszek na podłodze. W skrzynce jest Double Lance. Czaszka najbardziej wysunięta na północ teleportuje Cię do zielonego światła (pamiętasz Shiva'ę?). Dotknij je a rozpocznie się walka z Carbunkle. Odbija on ataki magiczne, posiada do zabrania Wall Ring. Dobry jest Ice Brand i Fire Sword. Po walce Esper pójdzie z Tobą. Zejdź na dół i wróć do pomieszczenia z czaszkami. Czaszka najbardziej wysunięta na południe otwiera drogę. W następnym pokoju jest SP - ostatni w tym świecie. W 11F jest skrzynka, gdy ją otworzysz okaże się, że jest pusta, ale dzięki temu stoczysz dodatkową walkę z Gilgamesh'em. Podczas walki będziecie sobie gaworzyć, w końcu on zmieni postać, teraz można mu ukraść Genji Helmet. W trakcie walki Exdeath wyśle go do Cleft of Dimension, Ty dostaniesz Excalipur ( nie zakładaj go od razu). Teraz idź do 13F na ostateczną walkę.
Exdeath
Lv 66, HP 32768
Zdecydowanie najtrudniejsza walka tego świata. Przydałby się ze 33 Lv. Dobrze działa GilToss, Fire3, lecz się co kolejkę. Możesz narzucić Carbunkle. Możesz skraść mu Elixir.
Po walce kryształy rozbiją się, a Ty znajdziesz się w innym świecie.
Komentarze (2)
skromny
go1
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.