Opis pierwszego świata

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Meteor at Tycoon

Po krótkiej scence, związanej z zatrzymaniem się wiatru, dosiądź swego Chocobo i udaj się do lasu gdzie spadł Meteor. Tam uratuj dziewczynę przed Goblinami. Przedstaw się jej (Butz). Podejdź bliżej meteoru, spotkasz tam Galuf'a, który nie pamięta nic poza swoim imieniem i że musi iść do Wind Shrine, po chwili wyruszy więc tam z Lenną. Na prawym dolnym rogu lokacji jest skrzynia z FenixDown'em. Wyjdź z lokacji i idź na północ. Znowu będziesz musiał walczyć z Goblinami i znowu uratować Lenne i przy okazji Galuf'a. Bohaterowie postanowią razem pójść do Wind Shrine, tak wiec na Bocu idź do uformowanej przez trzęsienia jaskini.


Pirate's Cave

Jeśli odniosłeś rany możesz wyleczyć się w Recovery Spring. Idąc dalej natrafisz na skrzynie z Leather Helmet i zobaczysz jak otworzyć tajne przejście. Później zobaczysz statek, na którym dostać się będziesz mógł do Wind Shrine. Statek ten płynie, chociaż nie ma wiatru. Tak wiec podążaj dalej i wejdź na statek. Gdy nie będziesz mógł go ruszyć przyjdzie banda piratów, która zamknie cię w kajucie dla zbrodniarzy (hehe). Co ciekawe Faris ma taki sam pendant jak Lenna, czyżby rodzina królewska? Rano kapitan zgodzi się popłynąć z tobą i przyłączy się do teamu. Statek pociągnie Syldra. Właśnie dzięki niej się porusza. Kiedy wypłyniesz w morze pirat zapyta cię czy może poprowadzić statek. Jeśli się zgodzisz to wylądujecie przy Wind Shrine.


Wind Shrine

Wejdź do środka i porozmawiaj z typkami w pokoju po lewej. Jeden z nich da ci 5 Potion'ów. Możesz się też wyleczyć. Teraz idź na górę. Po drodze miniesz dwa SP i parę skrzyń, w których będą Tent, Leather Helmet, Broad Sword. W końcu spotkasz pierwszego bossa.

Wing Raptor

Ptaszek ten jest cienki. Atakuj go cały czas Fight, (bo czym innym można go atakować) a kiedy schowa się skrzydłami nie atakuj go, bo dostaniesz z kontry, a i tak nic mu nie zrobisz, możesz się wyleczyć, jeśli chcesz. Potem znowu to samo i powinien być martwy.
Po walce dostaniesz PhoenixDown.

Wejdź do wejścia które blokował stwór, znajdziesz tam Staff. Potem idź do Crystal Room. Każdy z bohaterów dostanie dusze kryształu. Król Tycoon opowie Ci o tym, te dusze wybrały drużynę, którą prowadzisz. Dostaniesz pierwsze profesje i zadanie - ochrona pozostałych trzech kryształów przed złymi mocami. Wyjście jest na górze tego pomieszczenia. Od Boco'a możesz się dowiedzieć co nieco o systemie. Tak więc ustaw sobie Job'y i popłyń do miasta Tule.


Tule

Piraci pójdą na piwo, oczywiście Faris także. Wejdź do pubu, żeby zagrać na pianinie musisz obejrzeć występ tancerek. Wejdź na górę, obejrzysz śmieszną scenkę z Faris. W mieście jest dom, gdzie możesz się dowiedzieć paru rzeczy o grze, nazywa się "Beginner's House". Jeśli nie jesteś początkującym wykopią Cię jak psa. Można w nim znaleźć: Tent, Phoenix Down, Potion, Ether, 100Gil, potwór - po obiciu mu twarzy dostaniesz Leather Shoes. Kup sobie magię, jeśli potrzebujesz - uzbrojenie, jakieś leczące przedmioty (jest tylko Tent i Potion). W beczkach nieopodal mostu są Tent i Potion. Teraz przejdź przez most i wpadnij do Zokka. Zostaniesz u niego na noc (nic sobie nie wyobrażaj). Gdy Butz będzie wspominał rodziców, Zokk da mu klucz do Torna Canal. Rano opuść miasto. Faris zostawi piratów.


Torna Canal

Po "wzruszającej" scence kieruj się swoją łajbą do kanału, otwórz bramę. Kiedy będziesz przepływał przez rzekę wpadniesz w wir.

Karlabos

Lv 5, HP 650
Używaj Bolt'a, lecz się Cure, Monk też będzie przydatny. Jest słaby więc nie powinieneś mieć żadnych problemów.
Po walce dostaniesz Tent'a i 5AP.

Niestety wir pochłonie Syldrę, Faris nie będzie mógł tego znieść. Statek będzie dryfował aż trafi na cmentarzysko okrętów.


Ship Graveyard

Teraz trzeba się stąd wydostać. Schodząc w dół możesz pójść spać i odnowić siły (ale kto by chciał spać w takim miejscu pełnym duchów i innych zjaw). Przejdź po maszcie, potem w dół ekranu, po kamieniach (skąd one się tu wzięły?), w skrzynce jest Flail. Teraz idź na następny wrak. Wejdź do środka, jest tam Tent. Wejdź do wody, zejdź po schodach. W skrzynce z czaszką (nie martw się to nie żadne pohitlerowskie świństwo) jest 990Gil. Następnie masz dwa wyjścia. Weź z pomieszczenia na górze PhoenixDown. Teraz idź do tego na dole. Podążaj w dół. W skrzynce znajdziesz Potion. Wejdź po schodach. Uff wreście powietrze, może nieświeże ale zawsze coś. Teraz jesteś w bezpiecznym miejscu. Lenna pójdzie wysuszyć ubrania - nie patrz!!! Gdy Galuf z Butzem będą ogrzewać się przy ognisku wyda się sekret. Ona była za ładna żeby być mężczyzną. Tak, tak Faris jest kobietą. W końcu bycie chłopakiem jest znacznie ciekawsze. Dobra dosyć tych żartów, trzeba grać dalej. Za drzwiami masz SavePoint. Idź jedyną możliwą drogą, aż wyjdziesz na powierzchnię. Przejdź po maszcie, następnie po deskach w dół ekranu. Wejdź do środka kolejnego statku i zabierz stamtąd mapę świata i dwa Antidote i PhoenixDown. Udaj się na następną łódź. Otwórz skrzynkę a uruchomisz mechanizm, łódź wynurzy się. Takie coś powinni zastosować przy wyławianiu Kursk'a i innych takich złomów. Dobra nie ważne. Teraz kieruj się w górę ekranu po kamykach na plażę (nie przyszedłeś się tu opalać). Butz, Lenna i Faris zostaną zahipnotyzowani. Galuf dzięki temu, że stracił pamięć uratuje team przed stratą duszy. Teraz wystarczy już tylko ją pokonać.

Siren

Lv 2, HP 900
Boss ten ma dwie postacie - na pierwszą (niebieską) są dobre ataki fizyczne, polecam BuildUp u Monk'a, na drugą natomiast wykorzystaj fire.
Po walce dostaniesz 5AP i Bronze.

Wyjdź na mapę świata. Jeśli naciśniesz Y (na SNES'ie), to włączy Ci się mapka. Idź do miasta, jest na południe od Ship Graveyard.


Carwen

Są nowe zaklęcia - Sleep, Mute i Armor. W Pub'ie zagraj na pianinie, w jednym z naczyń jest 1000Gil. Powinieneś kupić parę Antidote, inne przedmioty wg upodobania. Pogadaj z dziewczyną o zielonych włosach, stoi obok schodów Pub'u. Powie Ci, że możesz dostać się do Worus drogą morską, niestety nie ma wiatru, żaglowcem tam się nie dostaniesz. Teraz wróć do Pub'u, wejdź do pokoju naprzeciw wejścia i pogadaj z kolesiem, który tam jest. Dowiesz się od niego, że w północnych górach jest latający smok. To Hiryuu - smok króla Tycoon. Gdy będziesz gotowy ruszaj na wspinaczkę.


North Mountain

Góry jak już wspominałem są na północy. Nie można się tam zgubić, więc będę pisał co można tam znaleźć. Idź jedyną możliwą drogą zabierając PhoenixDown i Soft. Uważaj na kwiaty, po wejściu na nie możesz się zatruć. Za mostem w jaskini jest SavePoint. Podążaj dalej. Lenna znajdzie hełm jej ojca i przy okazji dostanie z zatrutej strzały. Magisa to kolejny boss. Obejrzyj scenkę i skończ z nią.

Magisa

Lv 8, HP 650
Wylecz od razu Lennę, rzuć na nią Antidote. On przywoła Forza, ma 850HP, pokonaj go jak za pierwszym razem. Znowu korzystaj z uroków BuildUp pamiętając o leczeniu się (Cure na wszystkich). Knight niech używa Fight. Walka nie jest trudna.
Dostaniesz 6AP, Power i Whip.

Idź jedyną możliwą blabla, na szczycie jest Hiryuu. Lenna poświęci się dla niego i odlecisz jak ćpun po zjaraniu. Odwiedź teraz Tycoon.


Tycoon

Czeka tam na Ciebie kanclerz. Lenna jednak nie chce zostać w zamku, wierzy, że jej ojciec żyje, woli powrócić razem z nim. W nocy Lenna spotyka Faris na balkonie, mówi do niej siostro. Faris jednak mimo tego, że ma pendant nie wierzy, że jest księżniczką. Następnego dnia pora rozejrzeć się po zamku. W 1F jest Hi-Potion. Po prawej stronie zamku jest pomieszczenie, jest w nim starsza kobieta - opiekunka, twierdzi, że Lenna miała siostrę, która nazywała się Sarisa i zaginęła podczas sztormu. U niej w pokoju znajdziesz Cabin, Ether, PhoenixDown i Elixir. Przez Throne Room dostaniesz się na wyższe piętra. Po prawej stronie znajdziesz: 4F - Ether, Elixir, PhoenixDown, Majden's Kiss. Na zewnątrz od zachodu jest wejście do pomieszczenia o nazwie Storage, tam w ścianie jest przycisk, naciśnij go i właź do środka. Chancellor powie, że są tu rzeczy które mogą Ci pomóc w podróży. Tak więc nie krępuj się i weź Shuriken, Giyaman's Bell i Katana'ę. Na wschodzie zamku także jest wieża i Storage, są tam dwa Cabin'y.


Worus

Teraz twoim celem jest zamek Worus. Wpierw jednak zajrzyj do miasta. Są tam do kupienia trzy pierwsze Esper'y - Chocobo, Sylph i Remora, jak również zaklęcia z Time Magic. Póki co nie masz profesji, która "osługiwałaby" te rodzaje magii, więc możesz je kupić później. W mieście jest dziewczynka ze zwierzem nazywającym się Galura - to coś wyglądające jak mamut. W domku, do którego dostać można się przez wodę jest dzbanek, a w nim Glasses. Teraz idź do zamku. Tam cały czas na wprost do sali tronowej. Podczas rozmowy z królem, spadnie meteor. Król zostanie wezwany, kryształ został zaatakowany przez siły zła. W pokoju "Storage" jest Tent, PhoenixDown i żołnierz mówiący o Shiva'ie. Esper Shiva znajduje się w wieży za wodospadem z tyłu zamku. Żeby korzystać z jej usług trzeba ją pokonać. Teraz jest chyba trochę za wcześnie proponuje wrócić tu gdy będziesz miał Fire2.

Shiva

Lv 11, HP 1500
Walka nie jest trudna jak masz Fire2. Jeśli już masz Ifrita to rzucasz go dwa razy i po sprawie. Lecz się co kolejkę.
Po walce dostaniesz 5ABP i Ice.

Wyjście z wieży jest na dole tego pomieszczenia, spłyniesz wodospadem, full wypas.
W piwnicy B1 są skrzynki, niestety spotkać tam można Gorkimasra'ę (really hard oponent). Proponuję u Thief'a wyuczyć się Escape i uciekać z walki. Możesz naciskać L i R, ale Escape to pewniejszy sposób. W B1 znajdziesz: Drag, 1000Gil, 1000Gil i Elf Cape. W pomieszczeniu Jail - lochy jest wielki złodziej Lone Wolf. Wypuść go, a nigdy Cię nie zapomni (i to nie żadne głupie gadanie). Jeśli nie zabrałeś dwóch Cabin'ów z Tycoon, to już tego nie zrobisz - on je sobie przywłaszczy. Gdy wejdziesz na chwilę do jego celi kraty się zamkną, zostaniesz aresztowany hehe, odczekaj chwilę a wyjdziesz za kaucją.


Worus Tower

Teraz poleć do Worus Tower - to ta wieża, obok której spadł meteor. Od leżących żołnierzy dowiesz się, że Galura zaatakowała ludzi. W wieży nie ma żadnych labiryntów, po prostu idziesz do góry. Na czwartym piętrze jest król. Za nim masz bluszcz, wejdź po nim i zabierz ze skrzynki Silk Robe. W pomieszczeniu z SP jest Maiden's Kiss. Na ósmym piętrze są trzy bluszcze. Wejdź po tym po lewej i weź Silver Ring. Teraz wespnij się tym po prawej. W skrzynce masz Ether. Następne pomieszczenie to Water Crystal. Czeka tam Galura na Ciebie.

Galura

Lv 3, HP 1200
To już lepszy przeciwnik, a takie miłe zwierzątko. Zabiera znacznie większe straty. Przyda się dużo HP i Cure. Ja miałem dwóch Mnichów i dwóch Rycerzy, jednemu w ability wstawiłem White, leczyłem nim, reszta atakowała i kontrowała. Knight przy odpowiednim sprzęcie ma wysoki Defence, pamiętaj, że powinieneś mieć dla niego RegalCut i Iron. Jeśli nadal nie możesz go pokonać, to powalcz trochę, podbij level.
Po walce dostaniesz 5 AP i HiPotion.

Po walce kryształ i tak się zbije. Rycerz, który zginął znał Galuf'a i mówił do niego na Sir. To musi coś znaczyć. Zbierz profesje, jednej nie będzie dało się wziąć. Wieża zacznie się topić, utworzyło się wyjście z tyłu, wyjdź nim. Gdy wszyscy stracą przytomność, Syldra powróci by uratować grupę. Niestety użyła do tego ostatniej siły, musi odejść. Jesteś obok meteoru, możesz się dzięki niemu teleportować na drugi kontynent. Zanim to zrobisz odwiedź jaskinię piratów. Po naciśnięciu czaszki obok flaki otworzysz sobie drogę do Tent'a, Ether'u i 300Gil. W jednym z pokoi leży Boco, jest ranny.


Meteor at Worus/Meteor at Karnak

Teraz wejdź do meteoru i warpnij się na drugi kontynent. Wyjdź na mapę świata, najpierw kieruj się na północ, potem na południowy zachód, aż dojdziesz do Karnak.


Karnak

W Pub'ie jak zwykle zagraj na pianinie. Niestety sklep z magią jest zamknięty. Gdy będziesz chciał kupić jakieś uzbrojenie, oskarżą Cię o to, że przyszedłeś tu z potworami z meteoru, zostaniesz aresztowany i osadzony w lochu. Odczekaj chwilę, a twój sąsiad zburzy ścianę dzielącą wasze cele. Pogadaj z nim. Okaże się, że jest to Cid - człowiek, który zbudował maszyny do zwiększenia mocy kryształu. Był to straszny błąd, przez to kryształy pękają. Teraz próbuje uratować kryształ ognia. Gdy przyjdzie minister, Cid zostanie poproszony o pomoc, będzie czekał na statku. Niestety teraz żadnych skrzynek nie weźmiesz. Opuść zamek i idź kup magię w mieście, następnie udaj się na statek. Przywita Cię Cid. Wejdź do środka - twoje zadanie - zatrzymać inżynierię. Idź jedyną możliwą drogą. Zanim wejdziesz na schody weź Mithril Glove. W schodach po prawej znajdziesz Elixir. W lewym górnym rogu jest Cabin. Schody w lewym dolnym rogu to dojście do Elixir'u. Teraz wejdź do drzwi na górze pomieszczenia i przesuń dźwignię. Idź jedyną możliwą drogą, przesuń dźwignię. Teraz wejdź do czegoś co przypomina klimatyzację, znowu jedyna możliwa droga, przesuń dźwignię. Teraz masz do wyboru dwa wyjścia i cztery wentylacje. Drzwi po środku to droga do Green Beret. W drzwiach po prawej nic ciekawego nie ma. Właz po prawej - to samo co drzwi po środku, następny prowadzi do Thief Glove. Pierwszy od lewej to powrót. Wejdź w drugi. Schody po prawej prowadzą do Full Moon. Teraz masz rozwidlenie, drzwi po prawej to powrót. Po lewej SP, wybierz je, zrób save'a i idź dalej. Tutaj wystarczy poprzesuwać parę dźwigni i to wszystko. W skrzynce jest Elixir. Drzwi to Power Room. Jest tam boss.

LiquiFlame

Lv 19, HP 3000
Najważniejsze zaklęcie to Ice2 (gdy jest zmieniona w rękę nie ma efektu) lub Shiva. Przydadzą się PhoenixDown-y lub Life. Walka nie jest trudna, choć boss potrafi przyłożyć. Nie zapomnij leczyć się.
Po walce dostaniesz 6AP i Flame.

Po walce królowa przestanie być kontrolowana przez złą silę. Teraz możesz iść do FireCrystal. Spotkasz tam Ware Wolf'a. Okaże się, że jest to kolega Galuf'a, ale ten nie pamięta go. I w tym momencie żołnierz włącza maszynę, niestety już dźwigni nie da się przesunąć. Ware Wolf poświęci dla Ciebie życie (cool) i wspomni, że masz ratować kryształ ziemi. Próba ratowania go kończy się fiaskiem, spadasz do lochów, masz 10 minut na opuszczenia zamku. Hmm mogliby dać 20, jest tu dużo skrzynek. Jesteś w pokoju z SP. Wypisze wszystkie pokoje i co można w nich znaleźć. B4: 2000Gil, Elixir. B3: Ribbon, Shuriken. 2F: 2*2000Gil, pięć Elixir'ów. B1: Guardian, Elf Cape. 1F: Heal, Thunder Scroll. Gdy będziesz wychodził zaatakuje Cię. Gdy będzie się zmieniał w Iron Claw wejdź w menu item, wtedy czasu nie będziesz tracił. Zamek wybuchnie, dostaniesz nowe profesje. Wybuch zniszczył mur, który wcześniej zagradzał drogę do starożytnej biblioteki. Wejdź na statek i pogadaj z Cid'em. Po chwili opuści Cię. Uda się do Pub'u, niestety chce żebyś go zostawił samego. W Inn jest królowa. Nic nie mówi po za tym, że widzi ciemność. Aha, był bym zapomniał, w Karnak jest mur, jest tam beczka, w beczce jest Fire Rod. Teraz możesz kierować się na południe.


Ancient Libary

W środku ludzie biegają jakby robaki w d... mieli. Mid - wnuk Cid'a zaginął gdzieś kiedy szedł po książkę. Na drugim piętrze jest naczynie podobne do tego w Wind Shrine, które leczy. Na ostatnim piętrze możesz sobie poczytać trzy książki. Najciekawsza jest ta po prawej. Żeby odnaleźć Mid'a musisz zejść do piwnicy. W pomieszczeniu B1 musisz poprzesuwać parę regałów by dostać się dalej. Możesz tam znaleźć: Ether. W końcu dojdziesz do pomieszczenia z regałem, który nie chce Cię przepuścić. Musisz wejść pomieszczenie dalej. Dzięki temu dojdziesz do pewnej książki. Jest w niej Ester Ifrit, który podobnie jak Shiva przyłączy się do Ciebie gdy go pokonasz.

Ifrit

Lv 22, HP 3000
Podobnie jak z LiquiFlame, używaj Ice2, lecz się co kolejkę, uważaj na Flame. Nie jest trudnym przeciwnikiem. Dość dobrze działa BuildUp podstawione u Ninja'i, jeśli oczywiście masz odpowiedni sprzęt.
Po walce dostaniesz 5ABP Flame i rzecz jasna Esper jest twój.

Teraz możesz wrócić do tej ściany, będzie bała się Ifrit'a i przepuści Cię. Nie można było tak od razu? W następnym pokoju jest PhoenixDown. Idąc dalej znajdziesz drabinkę, wejdź na nią, pokonaj (i tu gratka dla nie lubiących czytać) książkę. Dostaniesz 4ABP i utworzy się przejście do SP. Idź dalej, spotkasz Mid'a, ale zaatakują Cię książki, to jakiś koszmar.

Byblos

Lv 24, HP 3600
Ten zwierz jest trochę lepszy od Ifrit'a, głównie za sprawą ataku Wind Slash. Ale to i tak mu nie pomoże. Ifrit zbierze około 1000HP, do tego Fire2. Możesz nauczyć się od niego Magic Hammer.
Po walce otrzymasz 7ABP i Protect.

Teraz możesz spokojnie pogadać z Mid'em. Uff, chyba żadnej książki w najbliższym czasie nie przeczytam. Wyjdziecie z piwnic, Mid pokaże książkę, dzięki której można będzie uruchomić Steamship. Mid nie może uwierzyć, że Cid poddał się. Idź za nim do Karnak.


Karnak

Wejdź do pokoju, w którym wcześniej gadałeś z Cid'em. Gdy powie, że jest beznadziejny wkroczy Mid. Cid odzyska pewność siebie, jednak baz kryształu ognia Steamship nie ruszy. Jest pewna szansa, książka nie jest taka zła, kto wie może dzięki niej uratujesz kryształ ziemi? Idź na statek. Cid zaproponuje odpoczynek w kajucie, a tam Galuf zaczyna sobie coś przypominać. Ma wnuczkę o imieniu Cara, nie jest człowiekiem z tej ziemi, przybył meteorem z innego świata (czyżby UFO??). Ciemny mag Exdeath chce powrócić, Galuf nie zamierza do tego dopuścić. Jeśli wszystkie cztery kryształy pękną to Exdeath relased. Po scence zagadaj ze śpiącym Cid'em, będziesz szukał kryształu ziemi korzystając z tej łodzi. Jak coś wróć do biblioteki. Ale wypas, możesz znowu płynąć.


Crescent

Znajduje się w prawym dolnym rogu mapy. Gdy wejdziesz do miasteczka nastąpi trzęsienie ziemi i statek zostanie pochłonięty przez wir. W Inn są ludzie, którzy mówią o starożytnym mieście Lonka. Na placu mówią coś, że z podziemi wychodzą straszne głosy. W domku w prawym dolnym rogu jest bard, nauczy Cię Life Song. Zagraj na pianinie. Las nieopodal to Chocobo Forest. Złap ptaka. Okaże się, że miał kawałki kryształu ognia, dostaniesz dwie prace. Teraz możesz nim latać, ale lądować tylko w lasach. Poleć do biblioteki. Cid powie, że zbuduje statek, i że król Tycoon żyje i poszedł do Quicksand Desert. Niestety czarnym kurakiem tam nie dolecisz, trzeba iść z buta, na zachód od biblioteki.


Quicksand Desert

Na miejsce przyjdą, Cid i Mid, zawołają potwora, który będzie mostem dla Ciebie.

Sandworm

Lv, HP 3000
Dobrą bronią jest Shiva, Ice2. Potwór często zmienia dziury, więc BuildUp raczej odpada. Posiada atak Quicksand, zabiera małe straty, ale po nim HP spada zupełnie jakby przy Poison. Ważne jest leczenie się przynajmniej co kolejkę.
Po walce 5ABP.

Teraz możesz przejść. Pozjeżdżaj na sam dół i opuść lokację. Podążaj na południe.


Ruined City

Zwiedzaj lokację. Idź za królem. W końcu wpadniesz w pułapkę i polecisz w dół. Po scence idź jedyną możliwą drogą. Przeteleportujesz się mniej więcej do miejsca gdzie zatonął statek. Szybko idź w dół. W tym samym czasie Cid z Mid'em lecą czarnym Chocobo do Chocobo Forest. Idź jedyną możliwą drogą. By otworzyć drzwi musisz przesunąć dźwignię na ścianie, trzęsienie ziemi sprawi, że wynalazcy spadną. Idź dalej, jest tam Steamship i inny statek. Nagle Cid i jego wnuk spadną Ci na głowę. Po scence zejdź na dół i zagadaj z Cid'em. Statek poleci do góry. Zaatakuje go potwór.

Crayclaw

Lv 43, HP 2000
Wal z Bolt'a drugiego. That's all.
Po walce dostaniesz 5ABP i Ice.

Teraz dostaniesz latający statek na własność. Wróć jeszcze pod wodę. Możesz pójść spać, ale nie po to tu przyszedłeś. Przesuń dźwignię obok skrzynek. Następnie obejrzyj kwiaty w środkowym pokoju. Teraz zobacz biurko w prawym pokoju. Nie zrażaj się tym, co tam pisze i obejrzyj naczynie w lewym pokoju. Wyjdzie żaba? Przeczytaj książkę, która wypadła, zrób osiem kroków w dół i cztery na prawo, naciśnij. Weź ze skrzynek dwa Shuriken'y i Size. I po co to wszystko?? Teraz możesz pójść na statek. Co prawda masz ratować kryształ ziemi, ale przecież trzeba ją też trochę pozwiedzać.


Lix

Jest to rodzinne miasto Butz'a, znajduje się dosłownie parę metrów na północny-zachód od Wind Shrine. W Inn prześpisz się za darmo. W sklepie z magią możesz kupić Heal za 3000Gil, a było w zamku Karnak. Swoją drogą ludzie w wiosce ciekawie reagują na przyjazd Butz'a. Zupełnie jakby z zaświatów powrócił. Pogadaj z blondynem, wspomnienia z zabawy w chowanego. Trochę wyżej od Inn jest jego dawnym dom. Człowiek, który tam mieszka pozwoli Ci się po nim rozejrzeć. Podejdź do stołu i obejrzyj to fioletowe. Wrócą wspomnienia. Na lewo od domu jest grób Stella'i. Porozmawiaj jeszcze raz z człowiekiem w chacie Butz'a, a nauczy cię Charm Song. W sklepie dostaniesz rabat, ale super, będę tutaj kupował. Teraz pora na zaliczenie kolejnego miasta.


Istory

Lokacja ta jest w lewym górnym rogu mapy. "Na mieście" mówią, że jakiś koleś w lesie ciska piorunami. Za chwilę się nim zajmiemy. Na północy jest bard, aby się do niego dostać musi baran Cię kopnąć. Odpowiedz tak, znaczy yes of cozo i Love Song jest twoja. Starszy człowiek na prawo od muzyka powie, że prawdopodobnie za wodospadem coś jest. Hmm czyżby jakiś legendarny Esper. Opuść miasto i pochodź chwilę po lesie.

Ramuh

Lv 21, HP 4000
Od razu powiem jedno - lecz się co kolejkę, rzucaj Ifrit'a, Shuriken czy Flame - też są dość dobre. Walka nie jest trudna, ma tylko dużo HP, ale to nie powód by skakać z mostu. Myślę że 5 Flame wystarczy żeby przejechać po nim.
Po walce dostaniesz 3ABP i Ramuh. Po jej skończeniu użyj tego i możesz używać tego Esper'a.


Jacole

To miasteczko jest w lewym dolnym rogu mapy. Jak zwykle zagraj w Pub'ie na pianinie, możesz też zatańczyć, jeśli chcesz. Ludzie mówią o jaskini. Na dole jest Item Shop. Przez Inn dostaniesz się na balkon, ale typiara mówi, że z podziemi Crescend Island dochodzą dziwne odgłosy, to już chyba wiesz? Nie wiesz jednak, że coś tam śpi? Poza dość dobrym uzbrojeniem w mieście nic ciekawego nie ma. Magia chyba sprzed wojny?


Cave of Jacole

Jaskinia nieopodal Jacole. Poprzesuwaj czaszki. Żeby otworzyć drzwi musisz nacisnąć przycisk w skrzynce. W skrzynkach możesz znaleźć Shuriken, Tent oraz kartkę, że Lone Wolf tu był. Po ścianie możesz wyjść na zewnątrz i odetchnąć świeżym powietrzem. Opuść jaskinie.


Flying City - Lonka Ruins

Gdy będziesz latał w pobliżu ruin, starożytne miasto uniesie się nad ziemię. Poleć do Cid'a, okaże się, że wszystko widzieli przez teleskop. W książce pisze, że kryształ ziemi znajduje się w "latających ruinach". Żebyś mógł latać wyżej potrzebne Ci będzie Adamantium. Jest ono w Meteor at Tycoon. Poleć tam i wejdź do środka, zabierz kamyk. Galuf się śmieje, ale za chwilę Ci do śmiechu nie będzie.

AdamanTiMi

Lv 20, HP 2000
Weź profesję MisticKnight, narzuć na siebie Ice2 Sword i atakuj. Dobrze działa w połączeniu z BuildUp. Lecz się tak często jak tylko będziesz chciał, czyli często. W gruncie rzeczy ma tylko 2000HP.
Po walce dostaniesz 5ABP i TurtleShell.

Wróć do Cid'a. Załatwią sprawę raz dwa, rano będzie wszystko gotowe, sen Butz'a się spełnił. Niestety jest też zła nowina - zanim nie zostaną zniszczone działa na zewnątrz latającego miasta nie dostaniesz się do środka. No nic pora lecieć do góry - naciśnij "A". Podleć bliżej. Działa są po dwa na prawej i lewej końcówce. Tutaj dobrze będą działały ataki Bolt'owe, Bolt2Sword z BuildUp'em, Ramuh itp.. Między walkami możesz zejść na ziemię, gdy pokonasz cztery - wyjdzie główne. Finisz him!!!

Sol Cannon, Launcher

Lv 36, HP ????, Lv 50, HP ????
To co w poprzednich walkach z tym, że są trzy części. Jest dość trudny, posiada Surge Beam, ale z pomocą MisticKnight'a, BoltSword i BuildUp powinieneś sobie spokojnie poradzić. Rzuć od czasu do czasu Shuriken lub Thunder.
Dostaniesz 7ABP, DarkMatter i HiPotion.

Wybuch utworzył wejście. To brzmi jak zaproszenie. Jeśli potrzebujesz czegoś możesz zejść na ziemię. Jeśli jesteś gotów, wchodź. Nie będę Cię tu oprowadzał, napiszę tylko co tu można znaleźć na poszczególnych piętrach, co nie oznacza, że w tych samych pokojach.
Second Level: Gold Armor, Save Point
Third Level: PhoenixDown, Gold Shield
Fourth Level: HiPotion, 5000Gil, Shuriken, Ancient Sword, Full Moon, Power Ring, SavePoint
Fifth Level: Cabin, Ether, król Tycoon, potwór blokujący drogę.

ArchaeAvis

Lv 21, HP ????
Trochę nudna walka długo trwa, trzeba się często leczyć, rzucać Ramuh'a, Shuriken'y i inne dobroci, które może wyrzucić Ninja np. Flame. Terrain u Geo zbiera niezłe żniwo. W pewnym momencie ataki fizyczne będą zabierać większe straty, a magia leczyć go. Gdy zginie, odrodzi się i znowu od nowa. Teraz użyłbym BuildUp u Ninja'i, powinno zabierać ok. 800HP.
Po walce dostaniesz 10ABP i Hero.

Idź za królem. Niestety coś go kontroluje gdy chce zadać cios, spada meteor i wkracza Cara, Galuf odzyskuję pamięć, Faris i Lenna idą do ojca, który rozpoznaję Sarisa'ę. Niestety w tym wzruszającym momencie kryształ pęka, ukazuje się Exdeath. Twierdzi, że zniszczy świat Galuf'a. Niestety król poświęci życie, by zneutralizować moc kryształu. Ale cóż, bynajmniej dostaniesz nowe profesje. Ruiny spadają, a ty żyjesz dzięki szybkiej ewakuacji. Lenna zamartwia się śmiercią ojca, na każdego przyjdzie pora. Galuf chce powrócić, opowie Ci o tym, jak powrócił i nastąpi pożegnanie. Gdy będziesz mógł sterować statkiem - wyląduj. Paczka postanowi pomóc przyjacielowi i pomścić króla Tycoon. Chcą zobaczyć inny świat. Poleć do Cid'a w tej sprawie.


To the other world

Są w Meteor at Tycoon. Okaże się, że Adamantium wyzwala dziwną energię. Dzięki temu, będzie można dostać się do świata Galuf'a, trzeba jeszcze odwiedzić trzy pozostałe meteory. Wystarczy, że w każdym z nich pogadasz z Cid'em. W każdym z nich także musisz stoczyć po walce. Nie są trudne. Napiszę tylko, że w Meteor at Karnak jest Titan, kolejny Esper, na niego świetnym lekarstwem jest Shuriken, aha, mam nadzieję, że GilToss nie będzie twoim nałogiem. Gdy już odwiedzisz wszystkie "kamienie z księżyca" ich energia będzie się kumulowała w miejscu, które zaznaczone jest na mapie. Wejdź tam i lecisz do nowego świata? Zanim to zrobisz upewnij się, że wycisnąłeś stąd co się da, bo do niektórych miast już nigdy nie wrócisz.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 16956
  • Głosy oddane: 21
  • Średnia ocen: 7.9

Komentarze (1)

Gość ~ 22 maja 2010, 18:11
Gdzie jest CID pod koniec pierwszego swiata?... nie moge go znalesc ;<

LOL

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.