Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Tutaj opisze profesje i umiejętności, jakich można się z nich nauczyć. Każdy Job ma jedno wolne miejsce i jedną umiejętność. Wyjątkiem jest Mimic, który ma trzy wolne miejsca. Żeby uczyć się Ability trzeba zdobywać doświadczenie specjalne dla profesji. Gdy osiągnie się wyższy Level dostajesz nową umiejętność. Gdy osiągnie się najwyższy stopień stajesz się Masterem, czyli mistrzem owego fachu. Natomiast jak już wszystkie profesje będą wymasterowane, Normal sam w sobie staje się mistrzem. Oczywiście możesz prace sobie zmienić kiedy tylko chcesz. Każdy zawód pochodzi z czterech kryształów: wiatru, wody, ognia i ziemi. I tak z kryształu ziemi pochodzą: Knight, Monk, Thief. White Mage, Black Mage i Blue Mage. Kryształ wody to Berserker, Time Mage, Mystic Knight, Red Mage, Summoner, Mimic. Z kryształu ognia są: Ninja, Mediator, Geomancer, Bard i Hunter. Kryształ ziemi: Samurai, Dragoon, Dancer i Chemist. Bardzo ciekawy system, choć nie doskonały.
Knight
Możliwość założenia w Equip: Knife, Sword, Shield
Lv1 - Cover - chroni postaci z niskim HP.
Lv2 - Guard - zwiększa obronę przed atakami fizycznymi.
Lv3 - Dbl Grip - możliwość trzymania broni dwiema rękami, co zwiększa atak.
Lv4 - Equip Shield - możliwość złożenia w Equip Shield
Lv5 - Equip Armor - możliwość założenia w Equip Armor
Lv6 - Equip Sword - możliwośc założenia w Equip broni typu Sword.
Monk
Możliwość założenia w Equip: nic
Lv1 - BuildUp - uderzenie ze zdwojaną siłą
Lv2 - Brawl - atak gołymi rękami
Lv3 - Mantra - leczy poison i darkness, zwraca HP
Lv4 - Counter - kontra
Lv5 - HP+10% - zwiększa maksymalne HP o 10%
Lv6 - HP+20% - zwiększa HP o 20%
Lv7 - HP+30% - zwiększa HP o 30%
Kick - kopnięcie wszystkich przeciwników
Thief
Możliwość założenia w Equip: Knife
Lv1 ? Passages - widzisz ukryte przejścia
Lv2 - Escape - ucieczka z pola walki
Lv3 - Dash - podwójna szybkość uciekania
Lv4 - Steal - kradzież przedmiotów, broni itp. przeciwnkowi.
Lv5 - Caution - chroni przed atakami z tyłu
Lv6 - Capture - kradzież połączona z atakiem
Lv7 - Agility - stajesz się taki jak złodziej
Dragoon
Możliwość założenia w Equip: Knife, Lance/Spear, Shield
Lv1 - Jump - poskoczenie, zaatakowanie z góry
Lv2 ? DrgnSwd - absorbowanie HP i MP
Lv3 - Equip Spears and Lances - możliwość założenia w Equip broni typu Lance
Ninja
Możliwość założenia w Equip: Knife
Lv1 ? Smoke - zasłona dymna, ucieczka z pola walki
Lv2 - Image - zmniejsza podwójnie atak fizyczny wroga
Lv3 - Preemtiv - zaczynasz walkę, masz pierwszy ruch
Lv4 - Throw - rzut bronią np Shuriken
Lv5 - 2-Handed - możliwość trzymania w obu rękach
Samurai
Możliwość założenia w Equip: Knife, Katana, Shield
Lv1 ? SwdSlap - paraliż przeciwników
Lv2 - GilToss - rzut pieniędzmi
Lv3 - Evade - unikasz więcej ataków
Lv4 - Equip Katanas - możliwość założenia w Equip broni typu Katana
Lv5 - Slash - pozbywasz się wrogów
Hunter
Możliwość założenia w Equip: Knife, Bow
Lv1 ? Animals - przywołuje zwierzęta z lasu
Lv2 - Aim - strzał z łuku
Lv3 - Equip Bows - możliwość założenia w Equip broni typu Bow
Lv4 - X-Fight - uderzenie przeciwnika czterokrotnie (w wypadku Monk?a lub założenia dwóch brono ośmiokrotnie)
Summoner
Możliwość założenia w Equip: Knife, Rod
Lv1 - Summon - Chocobo 4MP, Remora 2MP, Sylph 8MP
Lv2 - Summon - Shiva 10MP, Ifrit 11MP, Ramuh 12MP
Lv3 - Summon - Titan 25MP, Shoat 33MP, Golem 18MP
Lv4 - Summon - Carbunkle 45MP, Odin 48MP, Syldra 32MP
Lv5 - Summon - Phoenix 99MP, Bahamut 66MP, Leviathan 39MP
Lv6 - Conjure - przywołanie losowo wybranego Esper?a nie tracąc MP
Blue Mage
Możliwość założenia w Equip: Knife, Sword, Rod, Shield
Lv1 - Observe - sprawdza HP i słabości przeciwnika
Lv2 - Learning - uczenie się technik od potworów
Lv3 ? Blue - użycie niebieskiej magii
Lv4 ? Analyze - sprawdza HP, level, słabości i status przeciwnika
White Mage
Możliwość założenia w Equip: Staff
Lv1 - White
Lv2 - White
Lv3 - White
Lv4 - White
Lv5 - White
Lv6 - White - użycie zaklęć białej magii
Lv7 - MP+10% - maksymalne MP zwiększa się o 10%
Black Mage
Możliwość założenia w Equip: Knife, Rod
Lv1 - Black
Lv2 - Black
Lv3 - Black
Lv4 - Black
Lv5 - Black
Lv6 ? Black - użycie zaklęcia z czarnej magii
Lv7 - MP+30% - maksymalne MP zwiększa się o 30%
Red Mage
Możliwość założenia w Equip: Knife, Sword, Rod, Staff
Lv1 - Red
Lv2 - Red
Lv3 - Red - użycie zaklęcia z czerwonej magii ? białej i czarnej
Lv4 - X-Magic - użycie dwóch zaklęć z czerwonej magii naraz
Time Mage
Możliwość założenia w Equip: Knife, Rod, Staff
Lv1 - Dimen
Lv2 - Dimen
Lv3 - Dimen
Lv4 - Dimen
Lv5 - Dimen
Lv6 ? Dimen - użycie zaklęcia z Time Magic
Lv7 - Equip Rods - możliwość założenia w Equip broni typu Rod
Mystic Knight
Możliwość założenia w Equip: Knife Sword, Shield
Lv1 - Barrier - magiczna bariera narzuca się automatycznie, kiedy HP jest bliskie zeru
Lv2 - MagicSword
Lv3 - MagicSword
Lv4 - MagicSword
Lv5 - MagicSword
Lv6 - MagicSword
Lv7 - MagicSword - narzucenia zaklęcia na miecz
Berserker
Możliwość założenia w Equip: Knife, Axe, Shield
Lv1 - Berserk - automatycznie narzucany atak fizyczny
Lv2 - Equip Axes and Hammers - możliwość założenia broni typu Axe i Hammer
Mediator
Możliwość założenia w Equip: Knife, Whip
Lv1 - Tame - potwór walczy po twojej stronie
Lv2 - Control - możesz kontrolować ruchy jednego przeciwnika
Lv3 - Equip Whips - możliwość założenia broni typu Whip
Lv4 - Catch - złapanie osłabionego potwora
Chemist
Możliwość założenia w Equip: Knife, Staff
Lv1 - Medicine - zwiększa siłę przedmiotów leczących
Lv2 - Combine - zmieszanie dwóch przedmiotów
Lv3 - Drink - użycie magicznego napoju
Lv4 - Pray - lecząca modlitwa
Lv5 - Revive - wskrzesza jedną postać
Bard
Możliwość założenia w Equip: Knife, Harp
Lv1 - Hide - schowanie się przed atakiem przeciwnika
Lv2 - Equip Harps - możliwość założenia broni typu Harp
Lv3 - Sing - zagranie magicznej piosenki
Dancer
Możliwość założenia w Equip: Knife
Lv1 ? Flirt - tu chyba nie musze nic pisać (flirt z potworami???)
Lv2 ? Dance - taniec, może leczyć, i atakować
Lv3 - Equip Ribbons - możliwość założenia Ribbon
Geomancer
Możliwość założenia w Equip: Knife, Bell
Lv1 - Terrain - atak z wykorzystaniem sił natury
Lv2 - Pitfalls - pułapki
Lv3 - Damage Floor - nie tracisz HP przy chodzeniu po lawie
Mimic
Możliwość założenia w Equip: Knife, Rod, Staff, Shield
Lv1 ? Mimic - naśladowanie ostatnio użytej techniki, bez straty pieniędzy, broni, MP
Normal
Możliwość założenia w Equip: wszystko
Można założyć sobie ability z wyżej wymienionych profesji w dwa wolne miejsca.
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.