Solucja - część druga

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

    Muszę przyznać, że na drugą część solucji niestety musieliście trochę poczekać – wszystko przez zawodność elektroniki i formatowanie dysku, a co za tym idzie – utratą części danych. przede wszystkim zaś save’ów i romu FF VI. No ale odzyskałem wszystko, przeszedłem grę ponownie i podczas przechodzenia napisałem drugą część solucji. Zapraszam do lektury.

01 – Solitary Island

Drużyna - Celes
Zrobiło się trochę nieciekawie, co nie ? Świat troszkę się zmienił. Grę zaczynasz na małej zapomnianej wyspie. Po dialogu z Cidem udaj się na zewnątrz. Na plaży złap rybę i zanieś ją Cidowi. Za którymś razem gdy wrócisz zastaniesz go martwego – Celes wpadnie w rozpacz i pobiegnie rzucić się z klifu. Po tej scence akcja znów przeniesie się na plażę. Po krótkim monologu udaj się do domku i przeczytaj list leżący na podłodze. Przeszukaj ścianę po lewej stronie a zejdziesz na dół. Znajdziesz tam tratwę. Za jej pomocą przeniesiesz się na główny kontynent. W późniejszej fazie gry, gry zdobędziesz airship pamiętaj by odwiedzić tą wyspę, gdyż na plaży zdobędziesz espera Palidora. Będąc już na głównym kontynencie udaj się do najbliższego miasta – Albrook. Dowiesz się, że niedawno przechodził tędy jeden z twych przyjaciół. Zrób zakupy i swe kroki skieruj na północ do Tzen.

02 – Tzen

Drużyna – Celes
Nie zdążysz nawet za bardzo zwiedzić miasta, gdyż zaraz jak tylko do niego wejdziesz w jeden z budynków trafi „Light of Judgment” Za wczasu wyposaż Celes w Sprint Shoes, gdyż będą tu bardzo pomocne. Podejdź do trafionego budynku. Po krótkiej wymianie zdań z Saabinem wejdź do środka – masz 6 minut na uratowanie dzieciaka. Otwierając skrzynki bądź ostrożny – w aż dwóch z nich są potwory, ale jeśli miałeś dość silną postać kończąc WoB nie powinieneś mieć z potworkami problemu. Tak czy inaczej bierz ze sobą dziecko i uciekaj z domu. Po udanej akcji ratunkowej Sabin przyłączy się do Celes. Swe kroki skieruj teraz na wschód – do Mobliz

03 – Mobliz

Drużyna – Celes, Sabin
Miasto jest niemalże zrównane z ziemią. Po wejściu do niego powinieneś zauważyć dziecko wbiegające do jednego z budynków – skieruj tam swe kroki. Zejdź na dół do jaskini a spotkasz tam Terrę. W trakcie rozmowy miasto zaatakuje Punbaba. Terra nie ma z nim szans, musi przegrać, a wtedy do walki wkroczą Celes i Sabin. Po odebraniu przeciwnikowi ok. 1/3 HP Punbaba ucieknie. Porozmawiaj z Terrą. Póki co zostanie ona w Mobliz. Wychodząc otrzymasz espera Fenrira. Opuść miasto i skieruj się na północny zachód – do Nikeah.

04 – Nikeah

Drużyna – Celes, Sabin
Zrób małe zakupy, gdyż możesz w lokalnych sklepach nabyć dobrą broń i pancerze. Gdy już będziesz po zakupach udaj się do lokalnego pubu. W środku porozmawiaj z grupą złodziei. Wyjdź na zewnątrz. Na przeciwko stoiska ze zbrojami stoi Gerard. Porozmawiaj z nim. Po rozmowie udaj się za nim do portu. Statkiem dostaniesz się do South Figaro. Będąc na  miejscu udaj się do Inn’u i pogadaj z Gerardem w jednym z pokoi. Po tej rozmowie Gerard i złodzieje opuszczą miasto. Jeśli masz ochotę możesz zwiedzić miasto. W każdym razie udja się do jaskiń Figaro.

05 –Figaro Castle

Drużyna – Celes, Sabin
Po wejściu do środka spotkasz Sigfrieda. Nie słuchaj jego próśb, tylko idź do środka, w kierunku leczącego źródła. Niestety utraciło ono swą moc. Za to skacząc po żółwiu dostaniesz się do nieznanej wcześniej części jaskiń. Niestety wszystkie skrzynie zostały opróżnione – podziękuj za to Sigfriedowi. Tak czy inaczej idź dalej, aż dostaniesz się do piwnic zamku Figaro. Po pierwsze nastaw się na losowe walki. Zbadaj piwnice zamku, odwiedź każdy zakamarek. Droga do Twego następnego celu skomplikowana nie jest. Dostaniesz się do maszynowni. Na miejscu Gerard zrzuci przebranie i już jako Edgar pomoże Celes i Sabinowi w walce z kolejnym bossem. Macki nie są zbyt trudne, należy tylko pamiętać, że każda z nich ma podatność na inne typy obrażeń. I tak te po lewej wrażliwe są na ogień i ziemię, po prawej zaś na wodę i lód. Macki nie powinny stanowić wielkiego problemu. Po ich pokonaniu daj uciec złodziejom, po czym udaj się do środka. Podejdź do stojaka na zbroję i zabierz miecz. Udaj się teraz na górę do sterowni. Wszystko już działa i zamek wydostanie się na powierzchnię. Zwiedź zamek Figaro, kup nowe narzędzia dla Edgara i już po wszystkim udaj się do maszynowni. Następny cel wędrówki to Kohlingen.

06 – Darill’s Tomb

Drużyna – Celes, Sabin, Edgar
Opuść Zamek Figaro i udaj się na północ do Kohlingen. Tam w gospodzie spotkasz Setzera. Po rozmowie z nim opuść miasto. Udaj się na zachód, do grobowca Darill. Dostań się do poziomu oznaczonego "Basement 2". Wejdź do górnych drzwi po prawej stronie i  przyjrzyj się znajdującemu się tam nagrobkowi po czym skorzystaj z nowo otwartego przejścia. Na jego końcu jest przełącznik. Zejdź na dół do "Basement 3". Udaj się na północ, do sadzawki z żółwiem i użyj dźwigni. Wróć do głównego holu "Basement 2". Tam skorzystaj z  środkowych drzwi. Za pomocą żółwia przedostań się na drugą stronę. Znajdziesz się w pomieszczeniu z wodą, ale na wyżej położonym trakcie po lewej stronie. Obok wyjścia masz dźwignię, którą musisz pociągnąć, a na dole ekranu jest przejście dalej. Tą drogą dostaniesz się do miejsca z czterema nagrobkami – obejrzyj je wszystkie po czym wróć do głównego holu Basement 2. Idź przez górne drzwi po lewej stronie. Na kamieniu wygraweruj: WEHT DLRO QSSI ERAU. Udaj się do Basement 3 i stań przy dolnej ścianie tak, by wystawała jedynie głowa, po czym idź w prawo. W ukrytym pomieszczeniu z Exp.Egg Wróć do Basement 2, przejdź przez dolne, środkowe drzwi, skorzystaj z usług żółwi.. W następnej komnacie masz Save Point oraz dwie skrzynki. Ta bliżej jest bezpieczna, w lewej zaś czeka na ciebie mini – boss. Pamiętasz tego ślimaka na .samym początku gry? No więc na tego ślimaka stosuj identyczną taktykę. Gdy uporasz się z ślimaczyskiem idź na górę. podejdź do tego czegoś na środku – pojawi się kolejny boss – Dullahan. Nie powinien sprawiać problemów. Gdy już padnie, podążaj za Setzerem. Dowiesz się trochę o jego przeszłości, oraz zdobędziesz nowy statek powietrzny. Zaczynamy poszukiwania reszty przyjaciół. Kolejność jest dowolna.

Niżej podałem opis gdzie można znaleźć poszczególne postacie, dopiero później opisałem parę questów opcjonalnych, które można oczywiście wykonać podczas poszukiwania kolejnych osób do drużyny.

07 – Cyan

Najpierw udaj się do miasta Marandra. Pamiętasz tą dziewczynę, która pisała do rannego żołnierza? Odwiedź ją. Po kilku scenkach i rozmowach udaj się do Zozo. Tam udaj się do Inn’u. Przed budynkiem kup od biegającego tam ludzika Rust-Rid. W ten sposób będziesz mógł odblokować drzwi i dostać się na Mt. Zozo. Tam zwiedź jaskinię i pozbieraj fanty ze skrzynek. Wreszcie dotrzesz do Cyana. Czeka Cię dłuższa rozmowa. Po rozmowie z nim wróć do groty gdzie go spotkałeś. Podnieś klucz i otwórz skrzynię. Idź do miejsca, z save – pointem i stań na zapadni. Uwolnisz w ten sposób Storm Dragona. Walka nie powinna być aż tak trudna – po prostu korzystaj z magii błyskawic i wyposaż się w przedmioty absorbujące błyskawice.

08 – Gau

Po prostu leć na równinę Veldt. Pospaceruj po niej tak długo, aż wreszcie po którejś z losowych walk pojawi się Gau.

08 – Shadow

Udaj się do jaskini Veldt. Nie powinna ona tobie sprawić problemów, jest prosta do przejścia. Pamiętaj tylko aby znaleźć w niej broń o nazwie Striker. W każdym razie odnajdziesz rannego Shadowa. Gdy zaczniesz oglądać jego rany pojawi się SrBehemoth. Walka nie powinna być trudna. Gdy już uporasz się z tą walką akcja przeniesie się do Thamasa. Udaj się do Inn’u i przenocuj. Rano udaj się do rannego Shadowa, po czym opuść miasto. Kilka losowych walk i wróć do miasta. Okaże się, że Shadow je opuścił i udał się do Colloseum. Udaj się tam. W walce obstaw Strikera i pokonaj Shadowa. Dołączy się do drużyny na stałe.

09 – Relm

Udaj się do Jidoor. Na aukcji wykup dwa zaległe espery, jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś. Udaj się do Owzer Mansion. Przeczytaj pamiętnik, użyj lampy i zapal światło. Obejrzyj obrazy. Oglądając dwukrotnie obraz Gesthala dostaniesz Royal Letter. Podejdź do obrazu kobiety na dole po lewej. Zostaniesz zaatakowany. Po walce obraz zamieni się w drzwi. Wejdź i idź przed siebie. Musisz tylko pamiętać i uważać, bo niektóre drzwi cofają cię wstecz i musisz przechodzić niektóre pomieszczenia od początku. W sumie nie jest ciężko, oglądaj obrazy, idź przed siebie aż dotrzesz do Owzera i Relm. Gdy dowiesz się o co chodzi czeka cię kolejna walka z bossem. Po bitwie obejrzyj regał z książkami a dostaniesz kolejnego espera do kolekcji. Opuść miasto. Przyłącz do drużyny Cyana, udaj się do Marandry i porozmawiaj z Lolą i podmień list leżący na biurku.

10 – Terra

Wróć do Mobliz. Porozmawiaj z Terrą, po chwili miasto znów zaatakuje Punbaba. Tym razem Punbaba w pewnym momencie walki zdmuchnie drużynę z powierzchni. Do akcji wkroczy Terra. Walka nie powinna być trudna. Rozpraw się z potworem. Po walce Terra wróci do drużyny. Udaj się na Falcona. Od tego momentu latając Falconem będzie można natrafić na Doom Gaze’a.

11 – Strago

Przyłącz Relm do drużyny i udaj się do Fanatics Tower. I to wszystko. Jeśli czujesz się na siłach możesz udać na szczyt wieży, ale póki co stanowczo odradzam – przynajmniej do czasu, aż wyposażysz postacie w czar Ultima i Life3.

12 – Locke

Aby odnaleźć naszego drogiego złodziejaszka należy udać się do Phoenix Cave. Z racji, że nie jestem dobry w wyjaśnianiu gdzie to jest, proponuje zajrzeć do działu mapy. Jak już wiesz gdzie jest jaskinia Feniksa to wypadałoby się tam dostać. Umieść sterowiec centralnie nad miejscem zaznaczonym na mapie i spróbuj wylądować. Podziel ekipę na dwie drużyny T1 i T2 i ruszaj zwiedzać jaskinię. Hak obok miejsca gdzie zaczynasz umożliwia powrót na sterowiec.
Kierujesz T1 - wejdź środka i stań na przycisku, po czym przełącz się naT2. Wejdź w nowo otwarte przejście, na rozwidleniu skręć w lewo i podejdź do skrzynki – podłoże zapadnie się pod tobą, znajdziesz się poziom niżej. Tam idź w stronę stopni i wejdź nimi do góry. Stań na przycisk, zbierz zawartość skrzynki.. Idź w prawo miń schody i zejdź przejściem obok kolców, i tam stań na przycisku. i zmień drużyny. T1 przeprowadź przez nowo otwarte drzwi i użyj kolejnego przycisku. Znów skorzystaj z  usług T2 – skorzystaj z oczyszczonej z kolców drogi, skręć w prawo i hop na przełącznik. T1 przejdź przez kolejne pole „kolcowe”. Jak chcesz to na razie omiń schodki i zbierz fanty ze skrzynek. W każdym razie dalsza droga to schodki. Zejdź na dół, lewo, przycisk, powrót do schodów. Skorzystaj z mostu po prawej i idź przed siebie. Gdy dotrzesz wreszcie do ślepego zaułka przełącz się na T2. Powróć tą drużyną do rozstaju dróg i idź w lewo. Na niższym poziomie skorzystaj z mostu po prawej stronie i skacząc po kamyczkach dostaniesz się na skalną wysepkę. Jak do tej pory nie nabłądziłeś(aś) mimo mojego chaotycznego opisu to jest nieźle i myślę, że już nie zabłądzisz. Skacz dalej na północ, dostań się do kolejnego przycisku i przełącz się na T1. Idź do góry, potem schody po lewej i tam wejdź na przełącznik. Jako T2 skorzystaj z odblokowanego przejścia i stań na kolejnym przełączniku. Jako T1 udaj się do góry, aż do ściany gdzie były kolce, tam skieruj się w lewo do stopni i zejdź na dół. Tam skacząc po kamieniach dotrzesz do kolejnych schodów. W następnym pomieszczeniu pociągnij za łańcuch. Woda gasząc ogień/lawę/whatever odblokuje kolejne przejście. Skorzystaj z niego i przełącz się znów na T2. Idź w lewo, stań na przycisku i znów przełącz się na T1. Omiń na razie smoczka. Znów przełącz się na T2, zejdź w dół. Dostań się do pomieszczenia z ostygłą lawą, czy co to było. Ze skrzynki zabierz Ribbon. Stamtąd udaj się schodami po lewej stronie do góry. Idź przed siebie, a gdy droga się skończy przełącz się na T1. Wejdź po schodkach, stań na przycisku by odblokować kolejne przejście dla T2. Przełącz się na T2, udaj się na dół i stań na jednym z dwóch przycisków. Przejmij kontrolę nad T1 i stań na drugim przycisku. Otwarte przejście prowadzi do Locke’a. Teraz przełącz się na silniejszą drużynę, by rozwalić Red Dragona. Oczywiście nie musisz teraz tego robić, ale gdy pójdziesz do Locke’a automatycznie opuścisz jaskinię i będziesz musiał ją zwiedzić ponownie. Zanim zmierzysz się ze smokiem spróbuj go ominąć i zbierz zawartość skrzynki .By pokonać smoka używaj lodu i wody, gdyż jest na to wrażliwy. Udaj się teraz do Locke’a. Akcja przeniesie się do Kohlingen. Obejrzysz kilka niekoniecznie wesołych scen z udziałem Locke’a. Po wszystkim otrzymasz Fenixa – kolejny esper do kolekcji i trochę fantów, które Locke zebrał w jaskini Fenixa.

13 – Mog

Ta część solucji będzie ważna tylko pod warunkiem, że w WoB uratowałeś Moga. W każdym razie udaj się do Narshe, do jaskiń. Możesz skorzystać z tajnego przejścia, albo domku starca i pójść tą drogą, którą Terra uciekała na samym początku gry. Moga odnajdziesz w norze Moglesów.

14 – Narshe

Przyłącz Locke’a do drużyny. Udaj się do miasta i pootwieraj zamknięte drzwi. W jednym z domków otrzymasz do wyboru miecz albo Espera Ragnarok. Miecz jest naprawdę silny, a obstawiając go w Colloseum można wygrać jeszcze potężniejszy miecz – Illumine. Z kolei Esper umożliwia Morphowanie przeciwników w itemy – różnież te unikalne 0 i naukę czaru Ultima. Wybór jest trudny. No cóż. Bez względu na wybór zwiedzaj dalej. W innym domku otrzymasz przedmiot - Curse Shield. Nie jest zbyt fajna, ale do czasu. 255 walk później będzie najlepszą tarczą w grze – Palladin Shield. Oprócz żywiołowej odporności tarcza ta też umożliwia naukę czaru Ultima.

15 – Umaro

Przyłącz Moga do drużyny, po czym skieruj się do Narshe. Udaj się w stronę zamarzniętego Espera. Po drodze, tam gdzie broniłeś(aś) Zamarzniętego Espera przed Kefkę krąży kolejny smok. Trudny nie jest, po prostu korzystaj z magii ognia i tyle. Następnie podejdź do zamarzniętego Espera. Kolejna walka. Przeciwnik podatny jest oczywiście na ogień. Pokonany zasili zasób Esperów drużyny. Odblokuje też drogę do niższych poziomów Kopalni Narshe. Kopalnia jest naprawdę prosta, droga w niej wiedzie praktycznie cały czas przed siebie, toteż nie będę przynudzał opisem. Gdy dotrzesz do czaszki pośrodku groty podejdź do niej. Dostaniesz kolejnego Espera do kolekcji. Pojawi się też Umaro. Pokonaj go. Znów korzystaj z magii ognia. Po walce Mog nakłoni go by przyłączył się do drużyny. Możesz wrócić na Falcona.

16 – Gogo

Udaj się na Triangle Island (patrz mapa). Tam spotkasz potworka Zone Eater. Nie walcz z nim, tylko poczekaj aż wessie całą Twoją drużynę. Znajdziesz się w podziemnej jaskini. Na północ znajduje się wyjście z jaskini. Idź na południe. Przeskakuj po mostkach i nie daj się zepchnąć. Zejdź na dół. Zapisz grę, bo będzie nieciekawie teraz. Musisz przemieszczając się pod tym czymś nie dać się zgnieść, bo inaczej „game over”. W następnej sali czeka na drużynę trochę skakania. Po miłym skakaniu, w następnej sali czeka na Ciebie Gogo. Pogadaj z nim. Gratulacje – masz czternastą i ostatnią postać w drużynie. Teraz można zająć się zwiedzaniem i wypełnianiem wszystkich zaległych misji.

17 – Duncan’s House

Nie za bardzo umiem tłumaczyć co jak gdzie kiedy i dlaczego, dlatego polecam sprawdzić lokację domu Duncana na mapie. To jest te takich pięć drzew ustawionych w znak „+” na mapie na północ od Narshe. Ważne, aby Sabin był w drużynie. Nauczy się tam swojego ostatecznego Blitza.

18 – Crazy Man House

Weź do drużyny Sabina i Gau. Poznasz dzięki temu kawałek historii życia Gau.

19 – Doom Gaze

Na mój nos do tego momentu pewnie to zadanie zostało już wykonane. Jeśli nie to przypominam – latając sterowcem od czasu do czasu losowo będzie atakował Doom Gaze. Skurczybyk co jakiś czas ucieka, ale na szczęście nie leczy ran. za którymś razem wreszcie zginie a do kolekcji Esperów dołączy niezastąpiony Bahamut – król smoków.

20 – Fanatic’s Tower

Przed wejściem na wieżę Fanatyków wypadałoby by postacie w drużynie znały czar Ultima i jedna z nich koniecznie czar Life3 – jest to czar niezbędny w walce z ostatnim bossem. W każdym razie idź do góry. Na wieży wolno używać tylko magii. W razie braków MP bardzo przydatny jest czar Osmose. Po drodze będzie okazja pozbyć się kolejnego smoka. Po prostu używając najsilniejszych czarów żywiołowych i Ultimy. Po jakimś czasie dotrzesz wreszcie na szczyt. Tam czeka Ciebie walka z MagiMaster’em walka jest o tyle nieciekawa, gdyż dziad co chwila zmienia swój słaby punkt i stosuje silne zaklęcia. I jeszcze Ultima.... dziad rzuca Ultimę, więc wypadałoby, by przynajmniej jedna z postaci była pod wpływem tego czaru, by nie zginęła. W sumie czeka Cię ciekawa walka magiczna. Po pokonaniu dziada możesz opuścić wieżę.

21 – Cyan’s Soul

Udaj się do ruin Dooma Castle. Musisz mieć Cyana w drużynie. Zwiedź zamek, i po zwiedzaniu idź do jednej z komnat i prześpij się – akcja przeniesie się do duszy Cyana. Zaczynasz z jedną osobą. Idź w lewo i potem wybierz drzwi po lewej stronie. Podejdź do jednego z członków drużyny. Wyjdź jedynym możliwym wyjściem i w następnej komnacie wybierz drzwi na samej górze. Tam skorzystaj z prawego przejścia – dotrzesz do drugiego członka drużyny. Teraz skorzystaj z lewych drzwi. Ogólnie kieruj się głównie w lewo – przygotuj się na walkę z bossem. Właściwie to z trójką bossów – nie są specjalnie trudni – kilka Ultim i po sprawie. Przejdź do kolejnej komnaty. Znajdziesz się w Phantom Train. Idź w lewo, w następnym wagonie wciśnij przełącznik dwa razy. Zbierz lump of metal i wrzuć do tego czegoś co blokuje drogę. Użyj przycisku nad zestawem skrzynek. Zapamiętaj zapamiętaj układ skrzynek gdy się zamkną. Przejdź do następnego wagonu. Tam znajdziesz cztery dźwignie - wszystkie są dostępne, podobnie jak jeden z kuferków. Aby rozwiązać łamigłówkę wciskaj przyciski w kolejności: 1, 3, 1, 2, 1, 3(od prawej). pozamykaj skrzynki, tak jak zapamiętany układ z poprzedniego wagonu i użyj wyłącznika. Udaj się do lokomotywy i wyjdź. Znajdziesz się w kopalni – na mój nos Narshe. Idź za Cyanem, wyjdź z jaskini i wróć – znajdziesz się w innym miejscu. Idź tak jak droga prowadzi aż dojdziesz do mostu - idź po nim, aż się zapadnie. Obudzisz sie, i zostaniesz poproszony o ocalenie duszy Cyana – idź do sali tronowej i rozwal kolejnego bossa – Wrexsoul’a. Walka nie powinna być trudna – X-zone rozwiązuje sprawę. Po walce Cyan będzie znał wszystkie 8 SwdTech’ów. Po powrocie do rzeczywistości udaj się do sali tronowej i zbierz kolejnego Espera – Alexandra.

22 – Starożytny Zamek

Udaj się do Zamku Figaro i każ starcowi ruszyć zamek – w czasie drogi zatrzyma się i powie, że na coś natrafiliście. Każ się zatrzymać i zbadać. Udaj się do celi, którą dostaliście się gdy śledziłeś(aś) Edgara przebranego za złodzieja. Znajdziesz się w jaskini.Są tu dobre potworki do nabijania EXPa. Zwiedź jaskinie – w jednej ze skrzyń znajdziesz bossa do pokonania – MasterPuga. Idź dalej, aż dotrzesz do zamku. Znajdź salę tronową i podejdź do posągu Odina – zamieni się on w Espera – wiesz co robić ;). Trochę pozwiedzaj – odwiedź bibliotekę, wróć, od prawego krzesła zrób 5 kroków i gdy zatrzymasz się nad linią kolumn/filarów/whatever – wciśnij przycisk akcji. Powinno otworzyć się przejście. Podejdź do posągu królowej – Odin przemieni się w Raidena (normalnie Mortal Kombat ;) ). A zapomniałem – jest tam jeszcze Blue Dragon – pokonaj dziada – trudny nie jest.. Wróć na górę i wyjdź stamtąd. Po drodze powinieneś(aś) wcześniej nie odwiedzane drzwi – w skrzynce czeka KatanaSoul. Trudny nie jest. Gdy go pokonasz – to wszystko. W zamku nie ma już czego szukać. Zapraszam spowrotem na powierzchnię.

23 – Thamasa

Weź do teamu Strago i Relm. Po chwili znajdziesz się w domku rannego Gungho. Gdy dowiesz się co i jak – leć do Eboshi Rock – to rzut kamieniem na północ od Thamasy. Gdy już się tam znajdziesz, nie przeraź się. Wrogowie są beznadziejnie łatwi, a system kotytarzy generowany jest losowo. Ważne aby zbierać „Piece Of Coral” – gdy natrafisz na gadający kufer pogadaj z nim i daj mu te całe cos tam („Piece Of Coral”). Gdy będziesz miał(a) odpowiednią ilość – przepuści Cię. Gdy podejdziesz do Hidona – rozpocznie się walka. Jest prosta. Wyeliminuj pomagierów, a samego Hidona możesz załatwić szybko używając czar Life albo Phoenix Down. I tyle. Wróc do Thamasy.

24 – Opera House

Cel wizyty jest jeden – pokonanie Dirt Dragona. I to wszystko. Smok łatwy nie jest, więc potrzebna jest naprawdę silna drużyna. Gdy go pokonasz..... hm, pozostała nam już tylko wizyta w ....

25 – Kefka’s Tower

Podleć nad wizerunek wieży i spróbuj wylądować. Czeka Cię formacja trzech drużyn – ważne jest, aby każda z nich była silna – nie może być żadnej słabszej, bo każda w swoim zakresie na swej drodze spotka bossów. Grupy te dalej będą nazywane T1, T2 i T3. Hak który co jakiś czas zmienia pozycję służy do powrotu na Falcona Zaczynamy od T1 znajdującego się po lewej stronie.

T1: opróżnij skrzynkę na prawo i skorzystaj z przejścia. Maszeruj tak długo, aż znajdziesz się w ślepym zaułku .

T2: Idź przed siebie, a gdy dotrzesz do rozwidlenia – idź w dół. Tym sposobem dotrzesz do więzienia. W celi po lewej stronie czeka na ciebie walka z bossem - Atmą. Walka nie powinna sprawić trudności dla dobrej drużyny. Opuść więzienie i gdy dotrzesz do miejsca z dwiema rurami – wejdź w tą po lewej – prawą olej, bo cofnie Cię parę plansz wstecz. Nie wchodź do włazu – idź w lewo, opróżnij skrzynkę, po czym wejdź do szybu, wciśnij przycisk, weź zawartość skrzynki i wyjdź. Teraz przejdź przez drzwi na prawo od włazu – czeka tam na Ciebie walka z Gold Draronem. Smok jest śmiesznie prosty. Idź aż dotrzesz do miejsca z przełącznikiem – stań na nim i zmień drużynę.

T3: Pozbieraj skarby w okolicy po czym idź na dół, na rozwidleniu w lewo aż do save pointu. Idąc dalej zostaniesz zaatakowany(a) na schodach. Przeciwnik potrafi zrobić drużynie spore kuku, więc słabsza drużyna nie ma z nim szans. Najpierw wyeliminuj ramiona i potem wal w przeciwnika wszystkimi najmocniejszymi czarami – powinien paść. Gdy pokonasz już bossa idź aż zobaczysz błyszczącą skrzynię, czy coś w tym stylu – użyj jej a otworzysz przejście dla innej drużyny. Idź dalej, aż dotrzesz do Skull Dragona. Jest podatny na ogień, wykorzystaj to. Gdy bestia padnie i pokonałeś pozostałe smoki to gratuluje, do kolekcji trafił kolejny Esper – Crusader – na jego liście magii znajduje się bardzo przydatne zaklęcie Merton – jedno z najlepszych (jeśli nie najlepsze) w grze. Idź dalej i gdy zobaczysz miejsce w którym stoi T2 stań na przycisku.

T1: Idź odblokowanym przejściem do miejsca w którym stoją pozostałe drużyny. Teraz masz dwie drogi do wyboru – ja wybrałem tą po lewej stronie. Przelącz się na chwile na T2, która niech zejdzie z przycisku po czym znów wróć do T1. Zepchnij odważnik, wróć do środka i stań na przycisku.

T2/T3: Wejdź do środka i zrób to co zrobiła T1 tyle że w prawej odnodze. Po wykonaniu zadania wróć na przycisk. Przełącz się na T3 i wejdź w główne drzwi. Stań na przełączniku, po czym idź w dół i stań na kolejnym przycisku. Otworzy to kolejne przejście.

T1: Przejdź się w miejsce gdzie zrzucałeś(aś) odważniki. W drzwiach po lewej stronie przyjdzie Ci się zmierzyć z pierwszą z trzech bogiń – Doom. Wykorzystuj głównie czary Pearl, Ultima i Flare. Bogini powinna szybko paść. Idź dalej i stań na przełączniku.

T2: Ponownie udaj się tam, gdzie zrzucane były odważniki, tyle że idziesz w drzwi po prawej stronie. Tam czeka kolejna bogini. Nie używaj w tej walce błyskawic, bo ją leczą. Wal głównie Ultimą i innymi silnymi czarami. Za jej pokonanie dostaniesz Excalibur (!). Teraz możesz stanąć na przycisku i przełączyć się na T3.

T3: Co tu owijać w bawełnę – idź w górę. Zaatakuje Cię Guardian. W tej walce dobrze spisuje się magia błyskawić i woda.. Przeciwnik co jakiś czas zmienia taktykę walki i naśladuje pokonanych przez Ciebie wcześniej przeciwników. W każdym razie nie powinno być problemów. Idź do góry. Tam czeka Cię walka z ostatnią z bogiń – Poltergeist. Jest to dość trudny przeciwnik – zadbaj o posiadanie sprzętu absorbującego ogień, gdyż bogini często stosuje bolesne czary oparte na żywiole ognia. Warto też wyposażyć postacie w Ribbon, bo bogini często używa czarów zmieniających statusy. W każdym razie pokonaj ją i będziesz miał(a) wolną drogę do Kefki. Idź przed siebie, zanim staniesz na przycisku dokonaj ostatnich poprawek w ekwipunku itp. Gdy jesteś gotowy(a) – wejdź na przycisk. Obejrzyj scenkę i wybierz kolejność pojawiania się postaci. Następna wchodzi do drużyny gdy jedna z wcześniejszych zginie – zmana następuje podczas zmian poziomów na czekającym Ciebie drzewku. Pierwszy poziom nie jest trudny. Dobrze sprawdza się tutaj Ultima i wszelkiego rodzaju ataki obszarowe. W moim wypadku miałem Celes wyposażoną w dwa miecze - Excalibur i Illuminę – walka była prosta, w jednym ataku potrafiła zabrać nawet 3*9999 obrażeń. Zauważam, że nie stosowałem Offering :). Drugi poziom też nie jest trudny. Używaj ataków obszarowych, a powinno pójść ekspresowo. Na pożegnanie przeciwnik zastosuje 10 Hits. Trzeci poziom. Tutaj najpierw pozbądź się tej główki, bo leczy i to dość nieźle – 9999 HP w jednej rundzie. Gdy się jej pozbędziesz walka z tym aniołkiem(or whatever) nie powinna być trudna – silne ataki i ciągłe leczenie postaci powinno załatwić sprawę (nie zapominajcie, że mimo wszystko przeciwnik potrafi przyłożyć porządnie ;). Gdy już uporasz się z aniołkiem został już tylko Kefka. Najpierw Kefka wypowie jedno czy dwa zdania, po czym zacznie się walka – pierwzy atak czubka to Fallen One. Użyj MegaElixiru i atakuj. Atakuj najsilniejszą magią, jeśli masz Shadowa – rzucaj w Kefkę wszystkimi najsilniejszymi brońmi których nie używasz. Swietnie się tu sprawuje postać walcząca dwiema brońmi mająca założony Offering – w takiej sytuacji Kefka to właciwie przeciwnik tylko na 3-4 rundy. Osobiście trochę się na nim zawiodłem, spodziewałem się czegoś silniejszego. No cóż. Czubek szybko padnie. Rozkoszuj się około 20 minutami zakończenia. Gdy dotrwasz do napisu „The End” – gratuluję, właśnie ukończyłeś(aś) Final Fantasy VI. I to tyle na dziś. Do zobaczenia w kolejnej odsłonie z uniwersum Final Fantasy.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 15773
  • Głosy oddane: 95
  • Średnia ocen: 8.4

Komentarze (9)

_dark_cloud_ ~ 17 czerwca 2007, 17:46
ktoś mi może wyjaśnić czemu tak niska ocena..? czy może to robota jakiegoś dowcipnisia? bo jestem ciekaw - ocena hm... niska a zarzutów żadnych.
Tantalus ~ 17 czerwca 2007, 23:57
Nie martw się smogu, ja też mam kilka takich artykułów nad którymi sobie wypruwałem żyły, a które mają słabą ocenę (vide soundtrack do Itadaki Street Special, w który włożyłem sporo wysiłku). Ta ocena to prawdopodobnie dwie dziesiątki i jakaś niższa, która zepsuła ci średnią hehe...
Gość ~ 21 czerwca 2009, 23:56
w Solitary Island cid nie musi zginąć jeśli będziemy mu donośić ryb bez przewy nie wychodząc poza mape nie umrze dostaniemy tratwe i pożegnamy się z Cidem płynąc w dalszą podróż ...

Horek
Gość ~ 29 lipca 2009, 10:31
w opisie jest jedna nieścisłość otórz na początku świata ruiny gdy celes budzi sie na wyspie jest sposób aby uratować Cida przed śmiercą wystarczy dawać łapać mu szybko pływające ryby i staruszek po pewnym czasie wyzdrowieje

TheEnd
Gość ~ 28 lipca 2011, 12:25
jeśli się jeszcze raz popłynie statkiem do Nikeah z South Figaro, to zaatakuje nas lewiatan- potwór z głębin, który po pokonaniu staje się Magicitem

Filip
Gość ~ 28 listopada 2011, 21:00
jeśli się jeszcze raz popłynie statkiem do Nikeah z South Figaro, to zaatakuje nas lewiatan- potwór z głębin, który po pokonaniu staje się Magicitem dotyczy tylko wersji na gba

Holian
Gość ~ 03 listopada 2012, 09:45
(nie chciało mi sie logować) solucja była pisana dawno temu pod snesa, w sumie chyba ją napiszę na nowo bo z perspektywy czasu to wydaje mi sie ona jakaś taka chaotyczna. pozdrawiam

Smogu, czy jak kto woli _dark_cloud_
Gość ~ 16 czerwca 2014, 18:32
hmmm... jak na moj gust to jest tu zedycowanie za duzo spoilerow. mozna napisac dobra solucje bez nich. no i jest troche chaaotycza jak sam napisales :) dla mnie najlepsza jest solucja na tej stronie: http://www.ffwa.org/ff6/walkthrough/p2-01.php lubie miec u gory podane jakie przedmioty sa do znalezienia w kazdej lokalizacji.

elle
Gość ~ 24 września 2014, 13:00
W wersji na GBA aby zakupić w Jidoor zaległe espery , musisz najpierw wylicytować miecz "Excalipoor". W walce jest bezużyteczny ale po zastawieniu go w koloseum można wygrać relikt pozwalający na używanie dowolnej broni przez jednego bohatera. Bezpośrednio po walce następuje bitwa z bossem Gilgameshem. Ma mocne ataki ale tylko fizyczne. Wystarczy przywołać Phantoma by być do końca nietykalnym. Po pokonaniu Gilgamesh zamienia się w magicyte. Umożliwia naukę quick i valor.

Gracz

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.