Solucja

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Poniższy opis pisałem grając na poziomie trudności Normal. Zaznaczyłem w nim tylko ważniejsze momenty, w których masz kluczowe elementy misji pobocznych (jak umiejscowienie przedmiotów, czy celów do zniszczenia/uratowania), czy trudniejsze potyczki. Dłuższe etapy, w których masz prostą drogę, na której przeciwnicy nie powinni stanowić większego zagrożenia, po prostu pominąłem. Opisałem też lokalizację ważniejszych przedmiotów, tj. broń, akcesoria itp., pomijając często znajdywane po kątach skrzynie i walizki z kasą i łatwo dostępnymi potionami. Pozaznaczałem też momenty, w których możesz znaleźć Kapsuły Pamięci (jako schemat {MC-XX}, gdzie XX to numer kapsuły), jednak po dokładną ich lokalizację odwołuję do innego artykułu.


Mała garść porad

- Wbij sobie do głowy odruch częstego przeładowania broni (R2) w przerwach pomiędzy kolejnymi bataliami. Im rzadziej będziesz przeładowywał w trakcie samego strzelania, tym lepiej.

- Jeśli znajdzie plecak/walizkę z medykamentem, którego masz już pełno w plecaku, a sam jesteś na mniejszym, lub większym uszczerbku zdrowia, to użyj dany medykament, biorąc ten znaleziony na jego miejsce.

- W czasie walki staraj się szukać jakieś osłony. Najlepiej ustawiaj się tak, żeby swoją „tarczę” miał po lewej stronie. Jako, że większość przeciwników (i sam Vincent) jest prawo ręczna, będą głównie pudłować w „tarczę”, gdy sam możesz z łatwością trafić swoich adwersarzy.

- Jeśli w okolicy nie masz żadnej osłony, to bądź cały czas w ruchu.

- Niszcz każdą napotkaną skrzynię. Często ukrywa się w niej trochę kasy, lub jakiś przedmiot.

- Jeśli nieprzyjaciele stoją obok beczki, celuj w nią. Eksplozja zwykle wszystkich zabija.


Chapter 1

Sea of Flames


Zabij żołnierzy na dachu i kieruj się do drabiny, zabijając kolejnych delikwentów na górze. Zanim wejdziesz na mur, po lewej masz niewielką kładkę z kolejnymi żołnierzami. Zabijesz wszystkich naraz strzałem w pobliską beczkę. Idź dalej i do wieży {MC-1}. Na dole dostaniesz pierwszą misję.

Protect the Civilians!

Szybko zabij trzech żołnierzy, goniących grupę ludzi (3 cywili). Za rogiem masz kolejnych 3 biedaków do uratowania. Idąc dalej z uliczki wyskoczy mężczyzna z dwójką oprawców za plecami. Na końcu masz jeszcze jedną uliczkę, w której zabij 2 żołnierzy i ich psa. Poinformuj jeszcze dzieciaka i dwójkę zakochanych na końcu, że nie ma już zagrożenia. Teraz wróć się do uliczki, z której wyskoczył mężczyzna z żołnierzami. W środku masz pierwszy Mako Point oraz akcesorium Fire Materia (którą warto założyć). Idąc dalej zabij wszystkich nieprzyjaciół na placyku i podejdź do bramy laserowej. Pojawi się dwójka żołnierzy, z których ostatni zabity zostawi kartę do bramy. Dalej natrafisz na grupę ludzi, ostrzeliwanych przez helikopter. Szybko wyskocz przed maszynę i oddaj kilka strzałów. Niewiele zrobisz, ale chociaż powinien przerwać ostrzał, oszczędzając w najlepszym przypadku całą czwórkę cywili. Idź dalej, eliminując każdego, co do ciebie strzela {MC-2}. Na kolejnym placyku dostaniesz kolejne zadanie.

Save the Abducted Girl!

Po tym jak pies wskoczy do kontenera z dzieckiem (nic mu nie zrobisz), podejdź do niego (kontenera) i zacznij go otwierać. W międzyczasie zabij wszystko złe w okolicy (nieprzyjaciel ukrywa się też w oknach). Gdy wrota się otworzą, zabij psa, który wyskoczy ci na przywitanie {MC-3}. Idąc dalej znajdziesz kolejną zamkniętą bramę {MC-4}.

Locate the Cardkey!

Pierwsza karta pokazana jest na mapie. Idąc w jej kierunku, pomóż dziewczynie w potrzebie i zbierz po drodze lunetę (Sniper Scope), którą radzę od razu założyć. Najpierw dojdź na koniec ulicy. Po lewej za płonącą dziurę pojawią się 3 cywile z goniącymi ich żołnierzami. Szybko wyciągnij lunetę (L3) i zabij nieprzyjaciół (użyj też magii, jeśli masz jeszcze MP). Gdy cała trójka będzie bezpieczna, idź za kartą i z nią w ręku wracaj do bramy. W budynku czekają kolejni nieprzyjaciele. Tuż przed wyjściem na zewnątrz znajdzie Long Barrel {MC-5}. Za drzwiami czeka na ciebie pierwszy boss.


Dragonfly

Użyj spluwę z założoną Long Barrel. Śmigłowiec głównie lata za budynkami, skąd wystrzeliwuje rakiety, które łatwo możesz wymanewrować, zestrzelić, lub użyć konstrukcji na środku placu jako osłony. W połowie walki maszyna zrzuci kilku żołnierzy, których szybko zabij, po czym wróć do ostrzeliwania bossa.

Po walce wylądujesz wewnątrz budynku. Pierwszy pokój po prawej ukrywa sklepik (wygląda jak szafa grająca dla złudzenia). Warto w nim zmodyfikować pistolet (pieniądze znajdziesz w reszcie pokoi). Przy schodach masz Short Barrel. Gdy jesteś gotów wejdź na górę. Szybko zabijaj wyskakujących z dziury żołnierzy. Wielkoludowi z dziewczynką nic nie zrobisz, więc nie marnuj na nich kule. Po zabiciu ostatniego nieprzyjaciela wyjdziesz na zewnątrz.

Assist the WRO!

Szybko rozpraw się z żołnierzami i podejdź do południowo-wschodniego wyjścia (dopóki tego nie zrobisz, nieprzyjaciel będzie pojawiał się bez przerwy). Wyjdą z niego trzej żołnierze WRO, który pomóż oczyścić plac. Gdy ostrzał ucichnie, wyjdź drzwiami, którymi wyszli przyjaciele. Za nimi porozmawiaj z żołnierzem (możesz u niego wziąć za darmo medykamenty). Po zakończonej rozmowie, weź leżący obok skrzynek Gryffon (karabin maszynowy), {MC-6} i idź w kierunku, w którymi pobiegli WRO. Na rozwidleniu w pierwszej kolejności idź w prawo, pomagając oczyścić placyk z nieprzyjaciół. Gdy padnie ostatni nieprzyjaciel , weź pozostawiony Cerberus Relief, {MC-7} i wróć na rozwidlenie, wybierając drugą odnogą. Tutaj ponownie pomóż swoim ochronić cywili (warto zaatakować nieprzyjaciela od tyłu). Teraz wróć na wcześniejszy placyk. W zaułku za siatką masz skrzynki, w który jest karta do pobliskiej bramy. W pierwszej kolejności najpierw otwórz ślepą bramę na północy, dopiero potem drugą bramę. Idąc dalej trafisz na dwójkę sprzymierzeńców, ostrzeliwanych przez snajperów. Tutaj ponownie chwyć gnat z długą lufą i z lunety zdejmij strzelców (dwóch na dachach i dwóch na końcu wzniesienia). Weź jeszcze, co jest w okolicy {MC-8} i wejdź na placyk przed kościołem. Pojawi się stary znajomy.


Dragonfly GL

Maszyna jest uszkodzona, więc daleko nie ucieknie. Na ostrzał maszynowy bądź cały czas w ruchu, zaś rakiety, jak wcześniej, zestrzel, lub ucieknij. Na początek strzelaj w iskrzącą część śmigłowca. Po kilku celnych strzałach, powinien przechylić się na bok, odsłaniając śmigło (albo miejsce, w którym było), które jest słabym punktem bossa. Jak wcześniej, łatwizna.


Chapter 2

Showdown in the Wastes


Eradicate the Guard Hounds!

Na początek masz działo maszynowe do zabijania zwierzaków. Staraj się w pierwszej kolejność celować w te najbliżej wozu. Po pewnym czasie Vincent wejdzie na dach, skąd możesz liczyć tylko na swój arsenał. Staraj się szybko zabijać psy, zanim wylądują na dachu (otrzymasz wtedy obrażenia). Na końcu przejażdżki będziesz musiał pieszo dotrzeć do Edge. Wykorzystaj pobliskie Mako Point {MC-9}, {MC-10}, {MC-11}, po czym idź na północ.


Crimson Hound

Najpierw zabij pomagierów (jeden z nich zgubi Thunder Materia), po czym zajmij się samym bossem. Przez większość czasu chowa się na kamieniach, więc szukaj go na górze. Gdy zeskoczy na dół, wykończ.

Zabierz kartę i otwórz bramę. Dalej czeka na ciebie jeszcze jeden boss.


Pegasus Riders

Łącznie masz przeciwko sobie pięciu jeźdźców. Najpierw wyjdź z kręgu i strzelaj w każdego z naprzeciwka, uważając, gdy któryś zmieni kurs w twoim kierunku. Każdy powinien paść po jednym celnym (krytycznym) strzale.


Chapter 3

Silent Edge


Lubię atmosferę tego miejsca. Na początek idź na północ, zabijając szwędające się po uliczkach psy. W końcu znajdziesz umierającego żołnierza, który zostawi po sobie kartę. Wróć więc na początek poziomu i otwórz bramę. W barze za ladą znajdziesz Hydrę (nową broń), która doskonale sprawdza się jako snajperka. Wyjdź przez zaplecze na znajomy rynek z filmu.

Eliminate the snipers in hiding!

W całym poziomie znaleźć możesz 15 snajperów (mają charakterystyczne hełmy ze “skrzydełkami”). Na samym rynku znalazłem 7. Głównie siedzą cicho, dopóki nie znajdziesz się wystarczająco blisko. Jak tylko posprzątasz cały plac, udaj się do południowej odnogi, zabij żołnierza za skrzynką (lub już to zrobiłeś i nie, to nie jest snajper) i zahacz pobliski Mako Point. Jak tylko spróbujesz wrócić, pojawi się chłopiec, za którym wejdź do pobliskiego budynku. Sprawdź wyższe piętra (nie trudź się dokładnym sprawdzaniem, bo i tak go nie znajdziesz) i wróć na dół. Dzieciak ucieknie na dwór, ale zauważą go żołnierze. Szybko zabij dwójkę nieprzyjaciół w pobliskim zaułku i pomóż samemu dzieciakowi przy bramie na północy.

Protect the boy!

I dostałeś rolę niańki. Musisz po prostu iść na chłopcem. Nie wyskakuj przed nim, bo będzie stał jak głupi, a nieprzyjaciel i tak się nie pokaże, nawet jeśli wiesz gdzie będzie. Gdy będzie podchodził do drzwi, wyskoczy pies, którego zabij. Przez budynek wejdziesz na balkon, otaczający cały plac. Tutaj będą jeszcze dwa ataki psów, zza billboardu z czołgiem zaczną strzelać żołnierze, a przy drzwiach na końcu z północnego-zachodu zacznie strzelać snajper. Radzę nie polować na kapsuły w czasie misji, będziesz miał na to sporo czasu. Gdy chłopiec otworzy drzwi na końcu, wejdź w nie, zabij żołnierza piętro niżej i weź jego kartę. Misja zaliczona. Sprawdź jeszcze raz budynek za sobą. Za drzwiami znajdziesz Model Gun (wierz mi, lub nie, ale z tego niczego możesz później zrobić najsilniejszą broń w grze (nie licząc Death Penalty)). Idąc z dzieciakiem na pewno musiałeś wejść po małej drabinie. Po jej prawej jest ścieżka, na końcu której znajdziesz Materia Floater. Pozostały na placu jeszcze {MC-12}, {MC-13} i {MC-14}. Teraz możesz otworzyć bramę i wejść na nową część mapy {MC-15}. Tutaj masz już drogę prostą, jednak miej się na baczność przy bardziej otwartych terenach. Bardzo tam lubią ukrywać się snajperzy i żołnierze {MC-16}, szczególnie na zawalonej drodze, tuż przed magazynem {MC-17}. Gdy dojdziesz już do miejsca docelowego (wspomniany wcześniej magazyn), odnów zapasy w pobliskim sklepiku, podlecz się i wejdź do środka.


Heavy Armored Soldier

W pierwszej kolejności załatw całą obstawę {MC-18}, po czym weź się za samego mięśniaka. Na początku używa granatnika, którego łatwo możesz wymanewrować (tylko nie stój za długo w miejscu). Po stracie 1/3 HP zmieni broń na działo maszynowe. Tutaj jest prosta strategia: użyj filary jako zasłony w taki sposób, że przeciwnik będzie wychodził po twojej lewej stronie. Jako, że Vincent jest prawo ręczny, będziesz mógł bardzo łatwo trafić nieprzyjaciela, gdy temu będzie w większości ładował ogień w filar. Po odebraniu kolejnej 1/3 HP, porzuci broń palną na białą. Zyska trochę szybkości, ale wystarczy trzymać się z daleka, nie przerywając ostrzał.


Chapter 4

Headquarters Under Siege


Assist the WRO members!

Jak w Kalm, nie pozwól swoim umierać. Szybko oczyść parter, nie zapominając o żołnierzu z bazuką na piętrze (słabsza wersja bossa z wcześniejszego rozdziału) {MC-19}. W czasie całej batalii będziesz słyszał strzały i jęki, na szczęście to nie musisz się spieszyć i nikt z twoich nie zginiesz, dopóki nie zjawisz się na określonym miejscu. Wejdź na wyższe piętro, zabijając natręta na szczycie schodów. Obejdź teraz piętro zabijając wszystko po drodze (atakują też z wyższych pięter). Na końcu znajdziesz żołnierza z kartą do schodów. Na górze zdejmij żołnierzy po drugiej stronie kładki, jednak nie wchodź na nią bo jest z drugiej strony zablokowana. Za pobliskimi drzwiami masz korytarz ze sklepem. Droga dalej jest zablokowana przez bramę. Skorzystaj więc z pobliskiego przejścia za drzwiami. Na wyższym piętrze z prawej wyskoczy dwójka twoich, gonionych przez nieprzyjaciela. Szybko im pomóż. Zanim obejdziesz piętro, spójrz na drugą stronę. Powinna tam stać beczka, którą z tego miejsca zniszcz. W przeciwnym wypadku będziesz musiał na nią uważać, gdy będziesz pomagał swoim po drugiej stronie, a tak jeden celny czar załatwi sprawę. Na końcu kładki masz jeszcze jednego kamrata przyszpilonego do muru. Zabij oprawców i weź kartę do schodów na ostatnim piętrze podejdź do windy. Nieprzyjaciel ucieknie nią na niższe piętro. Idź za nimi, zabij złodziei, weź Gravity Floater i wróć maszynąna górę. Wyjdź na przeciwną stronę. W okolicy jest działo maszynowe, obok którego stoi beczka. Zniszcz ją, zabijając wroga przy dziale. Zanim wejdziesz w pobliskie drzwi, zauważ że po drugiej stronie piętra, przy schodach są jeszcze jedne drzwi, niestety na razie zamknięte. Wejdź na razie w te otwarte.

Hurry to the command center!

Zadanie proste, biegnij do centrum dowodzenia na końcu korytarza, zabijając wszystko po drodze. Im szybciej dobiegniesz do Reeve’a, tym lepszy wynik na końcu rozdziału. Możesz teraz wracać na parter, ale zanim to zrobisz, jak tylko wrócisz do holu zauważ, że drzwi po drugiej stronie piętra są otwarte. Skorzystaj z nich, przechodząc korytarzem do znajomego działa maszynowego. Jak tylko na nim siądziesz, dostaniesz nową misję.

Swiftly eliminate the reinforcement squad!

Kolejna czasówka. Zabij wszystkich nieprzyjaciół jak szybko potrafisz. Teraz wystarczy wrócić na parter i drzwiami, przez które Vincent wszedł na początku rozdziału. Na końcu korytarza masz schody z dwoma WRO do uratowania, a na dole kolejna grupa nieprzyjaciół, którzy zgubią Power Cross i kartę do bramy {MC-20}. Idąc dalej przez korytarz masz kolejne grupy nieprzyjaciół. Posiadają oni roboty z tarczami, których zniszczysz tylko magią, lub piąchą (kulami nic im nie zrobisz) {MC-21}, {MC-22}. Na końcu korytarza masz pokój ze sklepem, a jeszcze dalej, bossa.


Shelke the Transparent

Tym razem masz kogoś, kto potrafi trochę zagrozić. Shelke jest szybka i szybko potrafi odebrać trochę HP. Staraj się trzymać dystans, a gdy dziewczyna rzuci się na ciebie, przeskocz nad nią i biegnij na drugi koniec korytarza, skąd wznawiaj ostrzał. Miej cały czas oko na swoje HP. Wbrew jej wyglądowi potrafi nieraz mocniej ukąsić, szczególnie przy dłuższych kombosach.

Po walce, podlecz się, odnów zapasy i wyjdź na korytarz. Pojawi się „Wielki Brat”.


Azul the Cerulean

Od razu chowaj się za filarami. Azul ma tylko dwa ataki, wystrzeliwuje rakiety, lub uderza bronią w ziemię, tworzą falę uderzeniową, nad którą podskocz. Ma też bardzo wysoką wytrzymałość, ale na szczęście magazyn, w którym walczycie jest pełen beczek z których skorzystaj. Wystarczy poczekać, aż nieprzyjaciel podejdzie do jednej z nich i wtedy strzel.


Chapter 5

Manor of Despair


{MC-23}. Po kilku krokach napadną cię lokalni „mieszkańcy”.

Eliminate the Sahagin!

Jak to mówią, celuj w głowę. Łącznie w kanałach masz do znalezienia 15 żółwi. Staraj się dokładnie sprawdzać całe kanały, nawet wchodź do niewielkich bocznych korytarzyków, których w większych korytarzach jest pełno. Zabij więc pierwszą grupę nieprzyjaciół i idź dalej korytarzem. Przy bramie masz po prawej drabinie na drugą stronę. Zabij tam kolejną grupę wojowniczych żółwi i otwórz zgubioną kartą przejście dalej. Na następnej mapie nie ma nic szczególnego, poza polowaniem na żółwie {MC-24} i walizką z Blizzard Materia po przeciwnej stronie od wyjścia. Na następnej mapie masz w pobliżu bramę, a koło niej Sahagina z kartą. Za bramą napadnie cię kolejna banda żółwi {MC-25}. Zanim pójdziesz do północnej części lokacji, skorzystaj z przejścia naprzeciwko bramy. Dojdziesz nim do przycisku, którym otworzysz wyjście z kanałów. Piętro niżej masz jeszcze jeden przycisk, otwierający pobliska bramą, jednak możesz ją bardzo łatwo obejść. Możesz teraz opuścić śmierdzące kanały. Znajdziesz się w magazynie, gdzie po raz kolejny masz do czynienia z Deepground. Zabij wszystkich w pomieszczeniu. W północno-wschodniej części magazynu masz wpół zamkniętą bramę, a za nią kilka walizek, w tym jedna z Power Booster {MC-26}. W tej części magazynu dodatkowo na podwyższeniach zaczną się pojawiać nieprzyjaciele. Co ciekawe, po zabiciu ich, pojawi się kolejna grupa, więc nie radzę tutaj długo siedzieć (zmarnujesz tylko amunicję i życie, próbując zabić ich wszystkich, a respawnują się w nieskończoność). Żeby dostać się do kolejnej części, musisz skorzystać z automatycznej windy na środku pomieszczenia. Na pierwszym piętrze znajdziesz tylko sklep, więc wyjedź od razu na drugie. W pobliskiej komnacie napadną cię dwie grupy żołnierzy, nic wielkiego do zabicia. Po bitce wejdź do windy na końcu korytarza. Na chwilę przejmiesz kontrolę nad inną postacią.


Solid Cait

Na chwilę przejmujesz kontrolę nad Cait Sithem, który dostał się do bazy Deepground. Od razu skręć w prawo.

Sneak by the DG soldiers!

Jako, że Cait nie posiada swego przerośniętego, pluszowego rumaka i sam nie jest za silny, musisz się prześlizgnąć niezauważenie obok strażników. Jeśli któryś cię zauważy, po prostu uciekaj. Poczekaj, aż pierwszy żołnierz sobie pójdzie, wtedy schowaj się za skrzynkę. Ponownie czekaj, aż strażnik znajdzie się obok skrzynki, wtedy dopiero przejdź na drugą stronę. Dalej możesz zeskoczyć na sam dół i wejść po drabinie, jednak ja polecam skakać po rurach. Przy ostatniej zatrzymaj się i zobacz, czy strażnicy po lewej nie zaczęli od siebie odchodzić (na szczęście są zsynchronizowani). Idź za tym na wprost i schowaj się za skrzynką na końcu. Poczekaj, aż sobie pójdzie, a wtedy podejdź do drabiny. Na dole masz jeszcze jednego nieprzyjaciela. Zeskocz (nie marnuj czasu na schodzenie) na dół, skręcając na lewo. Tutaj masz beczkę, której pchnięcie rozprawi się z delikwentem naprzeciwko (zrób to szybko, zanim się nie obróci). Dalej za rogiem masz kolejną beczkę i strażnika do ukatrupienia. Zanim cokolwiek zrobisz, upewnij się że żołnierz po prawej nie patrzy w twoim kierunku, uważając też na swój cel. Gdy w końcu oczyścisz przejście, wejdź na skrzynki i wskocz do dziury pokazanej na jednej z wcześniejszych wstawek. Następna lokacja jest trochę mniejsza. Na lewo masz beczkę na strażnika na dole schodów. Obok kolejnych żołnierzy musisz się prześlizgnąć (przyklej się do pleców jednego z nich). Sus do ostatniej dziury i wracamy do Vincenta.


Wejdź od razu do pokoju w centrum.

Collect the Omega Report files!

W tym rozdziale masz do znalezienia 4 dyski, jednak pełny raport składa się z 8. Pozostałą czwórkę znajdziesz dopiero w kolejnych rozdziałach. Po przerywniku masz jedną dyskietkę w plecaku {MC-27}. Druga dyskietka jest w pokoju na zachód {MC-28}. Opuść laboratorium i idź jaskinią w kierunku naziemnej części Dworu Shinra. Droga jest prosta jak drut, więc nie będę się rozpisywał. Po drodze wyskoczy jedna misja.

Deactivate the mines!

Miny bardzo łatwo znaleźć. Idź powoli i nasłuchuj dźwięku. Im szybsze piszczenie, tym bliżej jesteś. Jeśli staniesz odpowiednio blisko, mina się sama pojawi. Wystarczy się oddalić i rozbroić ją ołowiem. Całą czwórkę znajdziesz bardzo szybko, trzymając się ściany. Ostatnia mina zostawi kartę do bramy. Gdy w końcu znajdziesz się w dworze (za charakterystycznymi spiralnymi schodami), zacznij od oczyszczenia parteru (nie schodź jeszcze) {MC-30}. W północno-wschodnim pokoju znajdziesz {MC-29}, a w okrągłym pokoiku na zachód masz trzecią dyskietkę. Teraz zejdź na parter. W pokoju na wschód masz czwartą dyskietkę, zaś idąc w przeciwnym kierunku trafisz do ukrytego laboratorium. Wewnątrz po krótkim przerywniku biegnij za Rosso (po drodze masz sklep). W holu wejściowym napadnie cię jej robot.


Black Widow

Przeciwnik trochę trudniejszy. Na początek maszyna będzie szarżowała na ciebie, a po któreś szarży wystrzeli bardzo bolesny laser z prawego działa (z perspektywy bossa). Po prostu biegnij w kółko (najlepiej w prawo, łatwej uniknąć laser), zalewając bossa ołowiem. Uważaj tylko, żebyś się nie zablokował pod schodami. Po którymś ataku, robot wejdzie na ścianę, skąd użyje działa maszynowego, przerywanego laserem. Ponownie bądź w ruchu, uważając na laser i nie przerywając własnego ogień. Stąd albo wróci na dół, lub wejdzie na sufit. W tym drugim wypadku atakuje laserem, jednak kilka celnych strzałów, a wyląduje na ziemi, pozwalając tobie zadać kilka bardzo silnych uderzeń.


Chapter 6

Deepground Strikes Back


Zacznij od zniszczenia wszystkich trzech maszyn. Ostatnia zostawi kartę do bramy {MC-31}. Trasa do sztabu jest jak we wcześniejszych rozdziałach prosta jak drut, więc nie będę się specjalnie o niej rozpisywał {MC-32}. W pewnym momencie trafisz do tunelu, którym wyjdziesz do obozu wroga. Możesz wcześniej wykorzystać miejsce, w którym natrafiasz na pierwszego żołnierza, do zabicia wszystkich na dole snajperką {MC-33}, lub zejść na dół, co spowoduje, że obóz zaatakuje horda robali. W każdym razie, po oczyszczeniu lokacji, dalsza droga doprowadzi cię do pierwszej grupy sprzymierzeńców.

Save the WRO members!

Misja jest warta kompletnego wypełnienia, nie tylko dla dodatkowej kasy na końcu rozdziału, ale jeśli zdołasz uratować wszystkich 12 członków WRO w rozdziale, będziesz mógł znaleźć Guard N Barrel (lufa, zwiększająca odporność na obrażenia), bardzo rzadką lufę. Nie jest to jednak łatwe zadanie, z powodu kilku czynników, które za chwilę wymienię. Najpierw szybko rozpraw się z wszystkimi nieprzyjaciółmi, najlepiej zaczynając od zabicia żołnierzy obok działa maszynowego po drugiej stronie pola walki. Gdy strzały ucichną, pojawi się kolejne zadanie.

Destroy the choppers attacking headquarters!

Samo zadanie jest proste. Dosiądź maszynówki i ładuj ołowiem w, pojawiające się zza wzgórz, helikoptery, celując w dziób. O ile zniszczenie wszystkich maszyn jest łatwe, to zaliczenie samego zadania, z całą czwórką kamratów żywymi już nie. Musisz zestrzeliwać nadlatujące rakiety, zanim wyrządzą większych ran twoich szeregom, co szczególnie przy przedostatniej fali jest prawdziwą masakrą. Masz jednak dwa wyjścia: jeśli masz dwie karty pamięci, zapisuj przed większymi bataliami za pomocą Tempsave, po czym skopiuj stan gry na drugą kartę (z konsoli). W razie porażki będziesz mógł zastąpić stan z jedynki kopią z dwójki, z nietkniętym Tempsave. Jednak o wiele łatwiejszym sposobem jest wykorzystanie małego glitcha. Otóż, jak tylko rozpocznie się zadanie, wycofaj się do obozu Deepground i tam przeczekaj ok. 5 min. Dopóki będziesz w obozie, gra nie monitoruje co się dzieje z WRO (i zarazem z helikopterami). Wystarczy później wrócić i zniszczyć ostatni śmigłowiec (ostatni zawsze musisz zniszczyć). Może i poświęcasz zadanie, ale za to twoi są cali i zdrowi. Szybko jeszcze zabij trzech mięśniaków, którzy wyskakują z wraku, weź ich kartę i wejdź na most. Na wiadukcie ponownie zaczną cię atakować nieprzyjaciele. W pierwszej kolejności zabij wszystkich w południowej części, szczególnie snajperów na pylonach {MC-34}. W północnej części masz 3 swoich do uratowania (na szczęście, żadnych tutaj pułapek) {MC-35}. Po walce, otwórz drzwi do północnej części. W korytarzu znajdziesz kolejnego nieszczęśnika do pomocy. Niestety, przejście pełne jest beczek. Jeden zły sztrzał i zabijesz nie tylko nieprzyjaciół, ale też swojego. Staraj się ostrożnie celować (użyj pistoletu), uwarzając na czerwony celownik, który lubi mierzyć w beczki. Wydostań się z korytarza na zewnątrz, gdzie masz kolejną batalie, której stawką jest karta do bramy, blokującej tunel {MC-36}, {MC-37}. Za tunelem ujrzysz w końcu przed sobą sztab, jednak najpierw oczyść cały placyk z nieprzyjaciół. Dopóki nie uznasz, że masz dość, lub nie znalazłeś wszystkich kapsuł w okolicy {MC-38}, {MC-39}, nie wchodź na schody, gdyż wywołasz wtedy bossa.


Black Widow II

Od ostatniego razu dostał jedynie wyrzutnię rakiet i niewielką obstawę. Najpierw zabij żołnierzy. Na bossa stosuj wcześniejszą taktykę, czyli biegaj wokół niego, cały czas prowadząc ostrzał.

Po walce trafisz do wnętrza sztabu. Po dostaniu się do ostatnich, całych, grodzi, otwórz je. W środku masz ostatnią grupę żołnierzy do ocalenia (4). Tutaj największym zagrożeniem, jest gość z rakietnicą po lewej. Szybko zacznij od niego, po czym resztę nieprzyjaciół wykończ magią (jeden jest na wyższych piętrach) {MC-40}. Co ciekawe, zawsze na początku jeden z moich ginął od rakiety, nieważne jak bardzo się starałem, ale mimo to gra uznawała, że ciągle żył, gdyż po zejściu do podziemnego korytarza (gdzie kończyłeś czwarty rozdział) znalazłem upragnioną skrzynkę z Guard N Barrel. Może nie jest czymś niezwykłym, ale zawsze coś. Kilka kroków w głąb korytarza zakończy rozdział.


Chapter 7

The Shera


Rozdział możesz uznać za krótki odpoczynek, przed wielką kontrofensywą WRO. Nie ma tu żadnego strzelania, czy kapsułek. Najpierw mały opis lokacji. Na mostku znajdziesz Cida (przy kole sterowniczym). Opuściwszy mostek po lewej masz maszynownie i właz wyjściowy (to ostatnie jest blokowane przez gościa, z którym będziesz musiał choć raz pogadać). Na korytarzu przed mostkiem masz od razu Yuffie. Idąc na prawo, w pokoju za pierwszymi drzwiami znajdziesz Reeve’a (z Caithem później). W pomieszczeniu tym znajduje się sklepik w którym możesz bardzo wcześnie kupić m.in. Elixir i X-Potion. Do listy wskakuje Recoil Limiter, jeśli lubisz zbierać części do spluwy. Na końcu korytarza znajdziesz Shelke. Na początek znajdź Yuffie, Reeve’a i Shelke, i porozmawiaj z nimi chociaż raz. Ostatnia rozmowa powinna aktywować przerywnik. Po jego zakończeniu, porozmawiaj kilkakrotnie (z 3-4 razy, aż nie zaczną gadać to samo) z 4 głównymi osobami (łącznie z Cidem), po czym zejdź do maszynowni. Powinna przed wejściem uruchomić się kolejna sekwencja wstawek. Jeśli nic się nie dzieje, porozmawiaj jeszcze z gościem, blokujący drzwi na końcu korytarza (powinien powiedzieć coś o ćwiczeniach po drugiej stronie). Jeśli kolejna próba wejścia do maszynowni nic nie da, porozmawiaj ponownie z Cidem i resztą przyjaciół, aż do skutku. W końcu powinno coś się wydarzyć.


Chapter 8a

Midgar Assault


Pierwsza napotkana grupa WRO zginie po pierwszej szarży (nie wiem, czy da się ich jakoś uratować), a ich zabójców rozwal strzałem w beczkę. Idąc dalej, obok pociągu masz sklepik. Od tego momentu możesz ulepszyć Model Gun (o ile znalazłeś go w 3 rozdziale) na najpotężniejszą broń w grze (nie licząc Death Penalty), o ile znajdziesz na to fundusze (250000 Gil na pełną modernizację). Dodatkowo w czasie całego rozdziału żołnierze mogą zgubić akcesoria S, M i L Adjuster. Idąc dalej z grą, w pobliżu znajdziesz normalną grupę żołnierzy WRO (normalną w sensie, nikt ich natychmiast nie zabije).

Escort the WRO squad to the central complex!

Musisz teraz niańczyć całą grupę. Idź w kierunku pobliskiego budynku {MC-41}, ale zanim wejdziesz do środka, miń wejście i sprawdź, kto kryje się za skrzynią {MC-42}. Teraz masz 5 ludzi do pilnowania. Na szczęście, zanim sam nie pójdziesz do przodu, oni będą grzecznie czekali, więc dopóki okolica w której się znajdują jest bezpieczna, nic im się nie stanie i możesz zbadać dalszy teren. Wejdź do budynku i zabij kolejną grupę wrogów w środku. Na zewnątrz zrób to z kolejnymi nieprzyjaciółmi (uważaj na snajpera na wieży w kierunku z którego wyszedłeś). Po wstawce zaatakuje cię większa grupa Deepgroud. Tutaj największym zagrożeniem nie są nieprzyjaciele na froncie, ale niewielka grupa, która zaatakuje twoje tyły. Po wystrzeleniu kilku strzałów na front, zobacz, czy czasem nikt nie zaczął atakować cię od tyłu. Gdy ci ucichną, wybij resztę, zostawiając dwóch snajperów na przeciwległym budynku na deser. Teraz idź przed siebie, aż dojdziesz do bramy. Próbując wrócić do swoich pojawi się żołnierz, trzymający kartę. Za bramą masz kolejną grupę nieprzyjaciół, za którymi jest druga brama {MC-43}. Jak tylko dojdą twoi, zaatakuje duża grupa małych Robocików. Nie są może groźne, ale jest ich bardzo dużo (najlepiej użyj na nich magii i maszynówki). Ostatni zostawi kartę. Za bramą w końcu twoi wojacy znajdą swego dowódcę, pozwalając tobie iść samemu. Po wyjściu z budynku, zwróć uwagę na wieżę, po swojej prawej {MC-44}. Czyha na niej snajper, a po jej obejściu pojawią się jeszcze dwaj strzelcy. Poza tym przez pewien czas będzie cicho, jak makiem zasiał {MC-45}, aż do momentu, gdy znowu usłyszysz strzały.

Save the surviving WRO members!

Nie wiem, czy misję można wypełnić w pełni, bo nie mam pojęcia jak uratować pierwszą napotkaną grupę WRO. Banda kretynów stoi obok beczki, która sekundę po aktywacji zadania wybucha, pozwalając tobie jedynie ich pomścić (uważaj na maszynistów na wieży za nimi) {MC-46}. Idąc dalej, znajdziesz jeszcze większą grupę swoich, przygwożdżonych przez maszynistę z drugiej strony wieży (szybko poślij tam czar) {MC-47}. Dalsza droga wiedzie przez pobliski garaż pociągów. Przed pierwszym widocznym wagonem znajdziesz piąty Omega Report, jeśli chcesz je zbierać {MC-48}. Dalej nie ma już nic ciekawego, do momentu otrzymania nowej misji.

Defeat the Deepground commander!

Twoim celem jest biegający po okolicy komandor. Dopóki on żyje, będzie cały czas wzywał posiłki. Wystarczy skoncentrować cały ogień na niego (choć warto zacząć od robotów i zredukowania chociaż większości obstawy), a okolica ucichnie {MC-49}. Warto jednak pozwolić mu żyć chociaż dopóki nie wezwie małych robocików. Jest ich ponownie dużo i bardzo łatwo nakłonić je do zgubienia Adjusterów, jeśli chcesz mieć kolekcję wyposażenia. Za bramą masz do przebycia tunel nasiany nieprzyjaciółmi, a na jego końcu czeka na ciebie boss.


Shrikes

Mimo, iż mają przewagę liczebną, każdy ma karabin maszynowy i są dość ruchliwi, to wystarczy kilka strzałów i każdy po kolei będzie spadał jak muchy. Staraj się wykorzystywać wagony jako zasłony od strony, z której nadchodzi największy ogień.

Po zestrzeleniu ostatniego będziesz miał podsumowanie, ale to dopiero półmetek rozdziału.


Chapter 8b

Fight for the Central Complex


Do końca rozdziału będą tobie nieraz pomagać ludzie z WRO, jednak nie musisz już bawić się w ich wybawiciela. Ich śmierć nie zmieni wyniku końcowego (poza jedną misją). Na początku {MC-50} pomóż swoim z oczyszczeniu pokoiku. Jak zwykle ostatni zabity upuści kartę (w sklepiku możesz teraz kupić Auto Reloader, radzę w nim zakupić 2 Ether). Po otwarciu bramy pojawi się większa grupa Deepground. Wykorzystaj porozstawiane beczki. Zauważysz, że niektóre stoją na pudłach. Możesz je zrzucić na swoich adwersarzy, strzelając w pudła (nie w beczki). Przedzieraj się dalej, stosując nieraz zaproponowaną taktykę. W końcu powinieneś opuścić korytarze pełne zwalonych pociągów {MC-51}. Po otwarciu drugiej bramy laserowej i wejściu na drabinę, dostaniesz pierwszą misję.

Avoid the aerial mines!

Zadanie do łatwych nie należy. Umiejętnie przeszkadzają naprzemiennie otwierające i zamykające się bramy. Nie znam niestety jakieś skutecznej taktyki. Jedynie mogę doradzić obserwować każdą z min i czekać na odpowiedni moment otwarcia bram. Miej też na uwadze żołnierzy, którzy zaczną strzelać z drzwi na końcu deptaka. Idąc dalej przez korytarz dostaniesz jeszcze jedno, trudne zadanie.

Destroy the robotic assault units!

Jak tylko wyjdziesz na korytarz, zza rogu wyskoczy robot (słabsza wersja Black Widow), który będzie brnął w twoim kierunku. Musisz go zniszczyć, zanim rozbije się o Vincenta i ścianę. Więc, jak tylko zobaczysz aktywację misji, zrób przygotowania. Na jedną z broni załóż Materia Booster i Floater, oraz Blizzard Materia. Powinieneś mieć MP na maksa, jeśli nie masz użyj Ether. Teraz jak tylko maszyna się pojawi, rzucaj Blizzard jak szybko potrafisz. Przeciwnik powinien po 3-4 strzałach ulec (może szybciej, jeśli ulepszyłeś części). Miej jednak na uwadze, że będzie jeszcze jedna akcja z szaloną maszyną (w porę dam znać). Idź dalej. Za obniżoną bramę zdejmij gościa na dziale maszynowej po prawej. Zanim pójdziesz w jego kierunku, pójdź w przeciwnym kierunku. W małym pokoiku masz niewielką łamigłówkę laserową. Musisz znaleźć niewielkie kulki (bomby), których zniszczenie zdejmie niektóre lasery. Stawka może nie jest wielka (2 walizki z kasą i Hi-Potion), ale zawsze coś. Najpierw masz łatwo widoczną kulę po prawej na kartonowych pudłach. Wejdź teraz do nowo otwartej sekcji, skąd zdejmij kolejną kulkę za wyżej wymienionymi paczkami. Teraz po drewnianych pudłach dostaniesz się do centralnej części z pierwszą nagrodą. Żeby się stąd wydostać, zniszcz kulę na ostatnim sześcianie ze sterty, którą się tu dostałeś. Teraz wyjdź na najwyższy możliwy punkt konstrukcji i spójrz do przeciwnego rogu. Dostęp do reszty nagrody otworzysz kulą w ostatnim rogu pokoju. Możesz teraz wyjść i kierować się do końca korytarza. Po dojściu do pół otwartych grodzi dostaniesz kolejną, tym razem bardzo ważną, misję.

Assist the WRO members!

To naprawdę ostatnia misja niańczenia swoich. Musisz najpierw osłaniać ich, gdy będą otwierać bramę, a robią to waląc w przycisk 40 razy. W między czasie ty (najlepiej strzałem w głowę ze snajperki) zdejmuj każdego, kto się do nich zbliży. Nie trudne zadanie. Jak tylko przejście się otworzy, idź do swoich i z nimi zabij wszystkich nie przyjaciół na szczycie pobliskich schodów. Ważne, żeby przypadkiem żadna beczka z góry nie spadła, bo nikt z twoich nie przeżyje wybuchu. Co najważniejsze, na szczycie schodów masz kilka bardzo przydatnych przedmiotów, wśród których jest pierwszy G Report. Tak jak Omega Report, wyczytasz w nich kilka mało ważnych szczegółów, ale zebranie wszystkich 3 dyskietek odblokuje dodatkowy filmik na końcu gry. Wróć teraz do wcześniej pominiętego pokoju, zabij wszystkich w środku {MC-52} i otwórz windę (najpierw bramę i przycisk obok drzwi, i jeszcze wewnątrz windy). Jadąc na górę przygotuj się na drugiego szalonego robota (pełne MP, spluwa z Blizzard i ulepszaczami magii). Jak tylko nie/poradzisz sobie z maszyną idź dalej.

Defeat the sentry robots!

Ponownie masz do czynienia z malutkimi robocikami do zniszczenia. Jak się z nimi uporasz wejdź do windy. W czasie jazdy miej na uwadze {MC-53}. Na górze masz kolejną grupę zabaweczek. Niszcząc je stój na windzie. Nie wejdą za tobą, jednak musisz jedynie uważać na dwóch gości z rakietnicami za skrzynkami. Jak wszystko ucichnie, zostanie ostatnia prosta do bossa. Zanim wejdziesz na sam środek areny, radzę najpierw odnaleźć {MC-54}, jeśli nie chcesz, żeby nieprzyjaciel ci przeszkadzał w poszukiwaniach.


Rosso the Crimson

Na początku Rosso daje niewielkie fory. Głównie biega po okolicy, na przemian oddając kilka strzałów. Uważaj, gdy nagle rzuci się w twoim kierunku. Wtedy najlepiej odskakiwać do tyłu przed jej ciosami. Po zdjęciu 1/5 HP zmieni taktykę.


Bloodburst Rosso

Teraz dopiero zaczyna się tango. Jest jeszcze szybsza i agresywniejsza. Gdy rzuca ostrzami, strefuj w ich kierunku (nie w przeciwnym, bo łatwiej trafią), a przed falą odskakuj. Tak jak wcześniej, gdy strzela, bądź w ruchu, a gdy rzuci się z pięściami, odskakuj do tyłu. Miej na uwadze swoje HP, szczególnie, gdy chwyci Vincenta w swoje pazury.


Chapter 9

An Empire in Ruins


Zbierz wszystkie przedmioty z okolicy {MC-55} i wejdź do budynku. W środku zacznij kierować się na drugie piętro {MC-56}, skąd zeskocz na parter przez szyb windowy. Dalej droga jest prosta, więc nie powinieneś się zgubić. Uważaj jedynie na robaki, które są bardziej wytrzymałe od ludzkich przeciwników {MC-57}. Gdy dotrzesz do pokoju, z dużą ilością beczek, szybko zdejmij gościa na piętrze, uważając, by nie zniszczyć wybuchowych walców. Z jednego z nich możesz wtedy chwycić walizkę zawieszoną w powietrzu (5000 Gil). W następnym korytarzu masz kolejną hordę robali, które się będą w nieskończoności respawnować. Jeśli nie chcesz mieć z nimi problem, zamknij grodzie za sobą (przyciskiem). W następnej komnacie masz bossa.


Black Widow TM

Tym razem masz 2 wdowy do zniszczenia. Ten na ziemi głównie używa starej strategii (maszynówka i laser), zaś ten na suficie, zrzuca bomby. W pierwszej kolejności zniszcz robota na parterze, jak jego wcześniejsze inkarnacje (biegaj w kółko, uważaj na laser), miej tylko na uwadze bomby kolegi. Tego na suficie zostaw na deser. Po kilku strzałach spadnie, stając się na chwile wrażliwy na obrażenia.

Po walce, wejdź do windy

Collect top secret Deepground data files!

Kolejna misja kolekcjonerska. Łącznie masz do znalezienia 5 dysków (niestety nie możesz ich obejrzeć z menu). Na początku nie masz dostępu do mapy, ale jak wcześniej, nie zgubisz się. Pierwsza z dyskietek jest w pokoju na lewo od windy. Jak obejdziesz wszystkie pokoje, wyjście w głąb budynku masz za windą. Na mostku masz kolejną potyczkę ze Shrikes (tylko 2) {MC-58}. Idąc dalej natrafisz na 2 korytarze, w których wyłożone są małe piedestały z kulkami (materia). W drugim takim korytarzu znajdzie dysk ukryty za jedną z wystaw. Dalej masz kolejnych nieprzyjaciół do zabicia. Na mostku dostaniesz telefon od Clouda, który prześle ci mapę całej lokacji. Za drzwiami masz windę.

Destroy the surveillance mines!

W czasie jazdy będą pojawiać się latające miny. Stojąc na środku platformy niszcz każdą z kolei. Musisz łącznie zebrać 99 punktów na dwóch windach. Zniszczenie jednej da 1 punkt, ale jeśli uda ci się tak trafić minę, że jej wybuch zniszczy pobliską minę, zyskasz dodatkowe punkty. Na końcu przejażdżki trafisz do niewielkiego biura, w którym znajdzie 3 ostatnie dyski do misji. Po dostaniu się na drugą stronę uważaj na tarcze (najlepiej zniszcz je magią, lub Limit Breaker). Za drzwiami masz drugą przejażdżkę windą {MC-59}. Tutaj uważaj na miny, bo niektóre komplety przelatują przez środek platformy. Pozostało jeszcze oczyścić 2 pokoje (uważaj na cięższych zawodników) i korytarz, na końcu którego masz ostatni pokoik ze sklepem. Radzę w nim zaopatrzyć się w 2x Ether, odnowić aktualny zapas MP i przygotować broń z Materia Floater, Booster i Blizzard Materia. Za drzwiami czeka Azul.


Neo Azul

Jedynie zmienił bazukę na działo maszynowe. Na szczęście ołów przyjmuje lepiej niż wcześniej. Wystarczy, że będziesz trzymał filar na środku areny po swojej lewej stronie, co da ci zasłonę przed ogniem Azula. Uważaj jedynie, gdy uderza swoją bronią w ziemię (podskocz, przy uderzeniu). Czeka cię jeszcze druga runda.


Arch Azul

Tutaj niestety kule nic mu nie zrobią. Jedynym bezpiecznym sposobem na niego, jest trzymać dystans i używać magii (najlepiej Blizzard). Nie zaczynaj ostrzału, dopóki nie zacznie się ruszać. Jeśli skończą ci się Ethery, doprowadź Azula, żeby zniszczył pudła, porozstawiane po arenie. Ukrywają one Mako Pointy, nad którymi wystarczy podskoczyć (3 powinny napełnić MP do pełna). Alternatywnie możesz też użyć Limit Breaker, jeśli zużyłeś wszystkie dostępne środki. Bestia ma jeden atak dystansowy, ale używa go bardzo rzadko, a jak już użyje, wykorzystaj filar na środku jako zasłonę.


Chapter 10

Shinra’s Dark Secret


Rozdział jest dość długi i należy do tych trudniejszych (nawet na Normal), choć z drugiej strony, nieprzyjaciele często gubią przedmioty i pieniądze. Zacznij iść przed siebie {MC-60}. Po zejściu schodami napadnie się banda gargulców. Musisz zabić wszystkie 8, co jest trochę trudne, gdyż potwory bardzo lubią ukrywać się za filarami. Gdy zabijesz ostatniego pojawi się żołnierz, który zgubi kartę. Możesz nią otworzyć bramę na początku rozdziału, zbierając 1200 gil i X-Potion. Na szczęście druga brama też zostanie obniżona. Po zeskoczeniu za nią na niższe piętro, zabij kolejną grupę żołnierzy. Pod platformą, z której zeskoczyłeś, możesz znaleźć kolejny Omega Report {MC-61}. Idąc dalej w głąb budynku, wyjdziesz do większego pomieszczenia. Od tego miejsca robi się ciekawie. Zdejmij dwóch żołnierzy na końcu schodów {MC-62}. Jak tylko zejdziesz na dół, pojawią się dwie miny, wyposażone w karabiny (nie żartuję). Musisz zniszczyć obydwie (co łatwe nie jest z powodu ich mobilności), żeby dostać kartę do bramy. Jak tylko otworzysz bramę i zeskoczysz na dół, w twoim kierunku potoczą się beczki. Najlepiej szybko je zniszcz pistoletem. Dalej zobaczysz platformę ze sporą ilością walizek. Niestety, jak tylko zbliżysz się, pojawi się złodziej, które wszystkie ukradnie, o ile nie masz wystarczająco silnej i szybkiej spluwy, żeby go natychmiast zdjąć. Przed następną bramą napadnie cię kolejna grupa żołnierzy. Szybko zabij pobliskiego miecznika dla karty, i strzelców na balkonie dla spokoju. Za drzwiami spotkasz nowy rodzaj nieprzyjaciół: elitarni żołnierze, wyposażeni w czar protect, co oznacza, że normalne strzały z pistoletów nawet ich nie drasną. Zabić ich możesz z piąchy, lub czarami. Osobiście, na aktualną grupę polecam wykorzystać Limit Breaker. Szczególnie uważaj na tego na środku areny, jest bardziej wytrzymały od reszty, więc zalewanie go czarami i pięściami trochę zajmie {MC-63}. W nowej lokacji, zdejmij wszystkich strzelców w okolicy i schodź nie zablokowaną ścieżką na sam dół. Masz tam kilka skrzynek, a w jednej z nich ukryta jest karta. Radzę jednak niszczyć paczki z daleka, gdyż w większości poukrywani są żołnierze, którzy mogą zrobić niemiłe akuku. Wróć na górę, otwórz bramę {MC-64} i dalej przez drzwi. Na korytarzu ktoś będzie strzelał z sufitu {MC-65}. Wystarczy, że będziesz szedł powoli, a nic ci się nie stanie. Zauważysz na mapie, że za zakrętem masz dodatkową odnogę w prawo. Warto z niej skorzystać (musisz kucnąć), gdyż ukryty jest tam sklep (i Mako Point, jeśli cię to interesuje). Za drzwiami Vincent wejdzie automatycznie na wagonik.

Eliminate the pursuers!

W czasie jazdy będzie cię gonić kilku żołnierzy. Zadanie nie wymaga większego wyjaśnienia. Najlepiej celuj z przód wagoników, gdyż liczą się do punktacji i niszcząc je zabijesz od razu całą załogę. Za tunelem, zamiast żołnierzy, będziesz miał do zniszczenia helikopter. Masz na to dużo czasu, więc nie musisz się spieszyć. Staraj się celować w nos maszyny, jeśli jest to tylko możliwe. Na końcu przejażdżki {MC-66} znajdziesz się w trochę bardzo klimatycznej części rozdziału.

Od reaktora 0 dzieli cię tylko miasto. Radzę nie niszczyć beczki na końcu drogi. Za chwilę się przyda {MC-67}, {MC-68}. Dalsza droga prowadzi mostkiem po wschodniej stronie drogi. Masz tam kolejnych nieprzyjaciół do zabicia. Natrafią się też goście z protect, choć są słabsi i powinni odpaść po jednym celnym strzale. Jeśli nie zniszczyłeś beczki, to na drogę wyjdzie kilku strzelców, których łatwo zniszczysz. Jeśli zniszczyłeś beczkę i tak się pojawią, ale zabicie ich nie będzie już łatwe (warto do nich jeszcze wrócić i żebrać co zostawili). Jak tylko zejdziesz na dach jednego z domku miej na uwadze, że pod deptakiem jest ukryty drugi G-Report (N-9). Weź kartę po potyczce i wejdź do budynku. W środku, jak tylko podejdziesz do drugiej bramy napadnie cię kilku mieczników. Żeby było jeszcze ciekawie, jak otworzysz bramę, napadnie cię większy zawodnik (taka mała przestroga). Ponownie na zewnątrz, zabij kolejnych nieprzyjaciół, a zeskakując uważaj na ukrytych pod budynkiem {MC-69}. Po zeskoczeniu na kostkę brukową zaczną ostrzeliwać cię kilku snajperów, więc miej się na baczność. Idąc na południe zobaczysz pod mostkiem lekko podtopioną walizkę. Jest w miej Blast Machine Gun. Broń słaba, ale zrzuca każdego z nóg. Niestety, jak tylko ją weźmiesz, napadnie cię horda Guard Hounds, z 3 Crimson Hounds na koniec batalii. Może nie są za silni, ale bardzo liczni. Wejdź po schodach {MC-70}. Po prawej na skrzynce masz kartę do bramy na końcu uliczki. Uważaj jednak na dwóch gości z rakietnicami, którzy dosłownie spadną z nieba, jak tylko się zbliżysz {MC-71} do bramy. Za nią stań po lewej przy krawędzi, ale nie zeskakuj {MC-72}. Na balkonie zauważysz skrzynkę. W niej znajduje się Fearie L Barrel (lufa, mimo iż długa, sprawdza się dobrze przy Gryffonie), ale najpierw musisz ją zrzucić na dół, a tego nie robisz strzelając w samą skrzynię. Po jej lewej stronie jest kilka beczek. Wśród nich powinieneś zauważyć jedną trochę jaśniejszą. Jeszcze lepiej ją znajdziesz, jeśli wycelujesz w nią snajperką (celownik zmieni barwę). Strzelając z nią strącisz skrzynię i lufa jest twoja. Idąc dalej znajdziesz działo maszynowe, które dosiądź.

Swiftly neutralize the enemy onslaught!

Zadanie nie łatwe. Przeciwników jest wielu i przy takiej liczbie szybko spada HP. Staraj się w pierwszej kolejności eliminować miny, zanim do ciebie dotrą, następnie maszyny pojawiające się na budynku po prawej i w końcu resztę celów (miej oczy na snajperów, gdyż trudniej ich zauważysz). Na końcu masz dwie wdowy, po czym otrzymujesz kartę do bramy. Im szybciej wszystko zniszczysz, tym lepiej. Kartę radzę najpierw użyć na bramie za działem, dopiero później otwórz tą główną.

Idź dalej, zabijając wszystkich po drodze. Do budynku po prawej, który dla pozorów blokuje brama, wejdziesz od północy (w środku 10005 Gil). Idąc dalej trafisz na most {MC-73}, na którym napadnie cię spora grupa żołnierzy (wcześniej przygotuj się w pobliskim sklepiku). Pierwsze 5 fal jest stosunkowo prostych (zwykli piechurzy), ostatnia to elite z protect, oraz dwóch ciężkich, jeden z mieczem, drugi z granatnikiem. Radzę wykorzystać Limit Breaker. Idąc dalej masz kolejny sklep, zaś na górze schodów, bramę i trochę żarcików nieprzyjaciół. Kartę znajdziesz łatwo, ale uważaj na sklepik, bo to atrapa (wyskoczy z niego żołnierz), podobnie skrzynia. Niszcząc ją zmieni się w beczkę, która z kolei zmieni się w bombę, która zmieni się w Potoin (bezużyteczna podróbka Potion). Za bramą dostaniesz się do budynku, naszpikowanego bombami. Możesz je zniszczyć, ale wtedy na dole pojawi się rakietnik. W kolejnej komnacie będą cię normalnie atakować żołnierze, nie marnuj kul na latające miny. W kolejnym pomieszczeniu musisz wyczuć moment, by przebiec pod spadającymi beczkami. Na końcu musisz po prostu wyjść na zewnątrz (nie rozumiem limitu czasowego). Dalej masz placyk pełen żołnierzy. Największym zagrożeniem jest ten na karabinie. Szybko wszystkich zabij. Gdy spróbujesz podejść do bramy pokaże się jeszcze 3 nieprzyjaciół, którzy zgubią kartę. Zanim otworzysz bramę, dwie sprawy. Pierwsza, podejdź do północnej części. Skąd na północny-wschód masz widok na kilku żołnierzy, czekających, by cię napaść. Zdejmij ich z tego miejsca {MC-74}. Druga sprawa, w wschodniej części za bramą masz zejście do budynku. W pierwszym pokoju napadnie cię kilku mieczników. Gdy zabijesz ostatniego pokaże się sklepik. Warto w nim od razu zakupić maksimum amunicji i najwięcej medykamentów. Idąc dalej trafisz do fabryki, gdzie masz bardzo specjalne zadanie.

Defeat 100 enemies!

Całe zadanie rozpiszę w odmiennym artykule. Jedynie powiem, że masz tutaj do zabicia 100 nieprzyjaciół. Jeśli zaliczysz zadanie, dostaniesz Golden Moogle, który możesz sprzedać za 35000 Gil. Do tego żołnierze sami gubią kupę kasy, a co ciekawsze, możesz powtarzać to zadanie ile chcesz i tym samym, szybko zarobić kasę na Ultima Weapon. Jak powiedziałem, po szczegóły odsyłam do innego działu.

Jak masz dość powyższego zadania, idź teraz normalną drogą, przez wcześniej zamkniętą bramę. Jeśli wcześniej nie zdjąłeś żołnierzy na budynku, to za drzwiami czeka cię niemiłe powitanie. Ogólnie to jest ostatnia większa bitwa (nie licząc bossa). Jak tylko zeskoczysz na dół, w rogu pojawi się „Items 0/4”. Otóż w okolicy możesz znaleźć 4 przedmioty ukryte za laserowymi bramami: Elixor (połączenie Elixiru z Phoenix Down), Limit Breaker, Bayonet Rifle (strzelba do walki wręcz) i Lucky S Barrel (lufa zwiększająca otrzymane EXP). Pierwsze 3 blokuje jedna brama, ale by dostać się do czwartego (Lucky S Barrel) musisz otworzyć aż 7 bram. Ostrzegam, że złe otwieranie może uniemożliwić zdobycie lufy. A więc, na początku przed sobą masz pierwszą bramę, za którą są dwie karty. Idąc dalej masz kolejną, tym razem z Elixor. Idąc tunelem usłyszysz, jak Vincenta coś zdziwiło (mówi „huh” jako sygnał). Na suficie powinieneś znaleźć bombę, której zniszczenie ukaże pierwszą kartę. Warto nią otworzyć bramę z dwoma kartami. Dojdź do końca tunelu. Trafisz do miejsca, gdzie wcześniej stali żołnierze. Masz tutaj działo maszynowe i Bayonet Rifle za bramą. Stąd po lewej masz skrzynkę leżącą pod murkiem, strzał strąci ją na dół. Zaś po prawej masz otwartą rurę z bombą. Podobna akcja pośle ją na parter. Wróć więc do obydwu, zniszcz je i zabierz karty. Wycofaj się na wcześniejszą pozycję, idąc dalej w głąb ruin. Po drodze natrafisz na tak dokładnie zamkniętą lufę oraz Limit Breaker po przeciwnej stronie. W pobliżu masz drabinie. Wspinając się na górę możesz chwycić kolejną kartę. Na końcu drabiny znajdziesz 2 karty, jedna w skrzyni, a druga za sklepikiem. Idąc dalej dojdziesz do urwiska, za którym masz bossa. Jeśli zeskoczysz na dół, nie będziesz mógł wrócić, ale jeśli dobrze się przyjrzysz, przy samej krawędzi znajdziesz ostatnią kartę. Powoli więc podchodź, aż nie chwycisz plakietki. Powinieneś mieć 8 kart, więc możesz zacząć otwierać. Zacznij od 7 bram, blokujących Lucky S Barrel. Razem z lufą znajdziesz jeszcze 2 dodatkowe klucze, czyli możesz otworzyć bez strachu pozostałe 3 bramy, zbierając skarby. Pozostaje tylko dojść do końca poziomu i pokonać bossa (nareszcie).


Nero the Sable

Nero głównie koncentruje się na ataku dystansowym, więc wystarczy biegać wokół niego, nieprzerwanie strzelając. Ma jeden atak kontaktowy (zaczyna się kręcić), ale jest on na tyle wolny, że nie masz się czego obawiać. Po stracie 1/5 HP tworzy 2 dodatkowe klony siebie, które szybko zniszcz. Gdy te znikną staje się bardziej agresywny, szybciej strzela i używa Dark Rain (wyskakuje w górę i rzuca dwie bardzo bolesne bomby). Ogólnie, nie specjalnie wymagający przeciwnik.


Chapter 11

Beginnings


Nie lubię tego rozdziału, głównie z powodu nadużycia gości z protect. No cóż, w końcu to ostatni, poważny, rozdział (poważny w sensie, bez mega-potężnej-spluwy). Na pierwszej mapie spotkasz jedynie wyżej wymienionych przeciwników (oraz małe roboty). Na większe grupy wykorzystuj Fire, zaś na indywidualne cele ładuj Blizzard. Po drugiej stronie drzwi masz widok na rdzeń reaktora oraz pierwszą misję.

Defeat the gargoyles!

Zabij wszystkie gargulce w okolicy (2), chyba tyle wystarczy wyjaśnień. Na szczęście nie mają już gdzie się ukrywać, więc nie powinieneś mieć problemów z ustrzeleniem wszystkich {MC-75}. Dalej masz dość znajomą sekcję, którą przebyłeś jako Cait Sith. Cóż brnij przed siebie eliminując każdego po drodze {MC-76}. Drzwi ponownie wyprowadzą cię przed rdzeń.

Defeat the gargoyles! 2

Jak wcześniej, tylko celów jest więcej (3). W pobliży masz działo maszynowe, jeśli chcesz. W kolejnej lokacji masz kolejną misję.

Defeat all target on the central pillar!

Wbrew pozorom, zadanie nie jest łatwe. Większość przeciwników, to ciężarni z rakietnicami, a do tego umiejętnie przeszkadzają tobie roboty, które nieskończenie wychodzą z dziur. Możesz sobie ułatwić zadanie, zrzucając na swoje cele beczki ze szczytu słupa. Nie zapomnij jednak je szybko zniszczyć, inaczej spadną na dół i zostanie ci tylko kilka słabo trafialnych beczek do pomocy. Jak się uporasz, idź dalej, po raz kolejny trafiając przed rdzeń.

Defeat the gargoyles! 3

Tak wiem, komuś się pomysły na misje skończyły (9 celów). Na następnej mapie musisz szybko zabić żołnierza obok ciebie, a następnie gościa, pchającego działo maszynowe, zanim nie wskoczy na nie przy końcu kładki {MC-77}. Tuż za drzwiami masz 3 gości z protect, których radzę od razu uszczelnić Fire i szybko dobić, zanim się rozdzielą. Dalej radzę w korytarzu z żołnierzami użyć Limit Breaker, a następnie każdego zabić kulami ognistymi. Następny pokój roi się od robali (dobrze że nie mają protect) {MC-78}, a w kolejnym ponownie żołnierze z protect (jak dobrze, że rozstawione tu są aż 4 Mako Points) {MC-79}. Co ważniejsze w tym miejscu możesz znaleźć trzeci G Report. Żeby go znaleźć stań na podnoszącej się platformie, pośrodku pomieszczenia i wskocz na rury. Dysk leży w południowym rogu. W kolejnym pokoju masz sklepik {MC-80}. Otwórz przyciskiem wrota.


Dragonfly PT

Tęskniłeś za helikopterem? Niestety walka jest dość irytująca. Nieprzyjaciel dość rzadko podlatuje do ciebie, a głównie ukrywa się za rdzeniem, wystrzeliwując rakiety. Żeby trochę podnieść poziom, przez cały czas respawnuja się gargulce i robociki, żeby uprzykrzać ci życie, gdy ty zastanawiasz się z której strony wyjdzie maszyna (zwykle robi to naprzemiennie). Jak jego wcześniejsze wersje, celuj w nos śmigłowca, okazjonalnie eliminując przeszkadzajki.

Otwórz wrota i ostatnim korytarzem dojdziesz do kolejnego bossa (uważaj tylko na żołnierzy przed drzwiami).


Arachnero

Pająka otacza bariera, która rozpadnie się po kilku strzałach, jednak dopóki dookoła latają 4 kryształy, będą one w kilka sekund odnawiać barierę. Możesz je zniszczyć, kiedy ładują lasery, uważając na wyskakujące z lawy ogniste kule. Gdy zniszczysz wszystkie kryształy, możesz zniszczyć barierę, która przez trochę dłuższy czas nie wróci. Teraz Nero będzie wyrzucał z lawy więcej kul, na które uważaj, prowadząc nieprzerwany ostrzał przeciwnika. Gdy wróci bariera, zacznij ponownie od kryształów. Gdy zdejmiesz połowę HP, Nero zmieni pole walki.


Gorgonero

Teraz jest zdecydowanie łatwiej. Nero teleportuje się między skałami. Łatwo zauważyć, gdzie się pojawi dzięki czarnej chmurze, która pojawia się w pierwszej kolejności. Jeśli Nero zniknie, a chmura nie materializuje się na żadnym z 3 kamieni przed tobą, to znaczy że wyskoczy za tobą. Zmienia pozycję za każdym razem, gdy go trafisz, więc wyciągnij swoją najsilniejszą spluwę.

Po walce dokonaj zakupów w sklepie i kieruj się do ostatniej komnaty za korytarzem.


Weiss the Immaculate

Nie ważne co byś zrobił, nie pokonasz go. Twoje ciosy zadają tylko 1 HP obrażeń, zaś ciosy Weissa biorą nawet 1000 HP. Więc, nic nie rób, tylko daj się zabić (auto-life się nie aktywuje). Po kolejnym przerywniku rozpocznie się prawdziwa walka.


Weiss Enpowered

Tym razem nie zginiesz po 2-3 uderzeniach, ale to nie znaczy, ze będzie łatwo. Weiss jest silny, bardzo wytrzymały na twoją broń i szybko rzuca się w twoją stronę z mieczami. W początkowej fazie robi krótką serię pistoletami i atak mieczami, z dłuższymi przerwami pomiędzy atakami. Często też wymachuje mieczami, odbijając kule. Strategia jak zwykle, biegaj w kółko, prowadząc ostrzał, przerywany, gdy boss wymachuje mieczami. Po stracie mniejszej połowy zaczyna używać kilka nowych ataków. Najgroźniejsze to fala uderzeniowa, gdy podskakuje pionowo w górę (podskocz nad nią), mniejsze fale wysyłane z mieczy i najgorsze, gdy wskakuje na swój tron, wystrzeliwuje 4 pociski, które uderzywszy w miejsce pobytu Vincenta, rozpryskują się w losowych kierunkach. Trudno zrobić przed tym atakiem unik, a jak już próbujesz, Weiss umiejętnie w tym przeszkadza. Pojedynek jest długi i trudny, ale po nim została tylko krótka prosta.


Chapter 12

Omega and Chaos


Vincent na ten rozdział staje się potężnym Chaosem, a żeby jeszcze bardziej ułatwić grę, włada najpotężniejszą spluwą w gdzie: Death Penalty. Jedynymi przeciwnikami są rozsyłane przez Omegę „gwiazdki”. Ze swojej nowej broni wystarczy jeden strzał, by każdego przeciwnika tutaj zniszczyć. Sam poziom jest prosty jak nitka i bardzo łatwy. Jeśli zginiesz, to chyba na własne życzenie (co nie znaczy, że masz nie uważać na swoje HP). Nie będę się tutaj szczególnie rozpisywał. Wystarczy, że brniesz do przodu eliminując wszystko, co stanie na twojej drodze {MC-81}, {MC-82}. Mała uwaga dla kolekcjonerów. Po następnym przerywniku, na nowej części działa możesz znaleźć 2 ostatnie Omega report. Jeden pomiędzy kontenerami (E-8), a drugi na końcu cyrkularnej części mostka, tuż przed otwartą bramą (F-6). Dalej już sam sobie poradzisz. Dobrze, jeśli przed końcem rozdziału ustawisz swoje podstawowe bronie na swoje ulubione ustawienia. Po zakończeniu gry będzie to domyślne ustawienie przy każdej z Extra Mission.

Pomiędzy rozdziałami dokonaj zakupów. To ostatni sklep w grze.


Final Chapter

A Finale Chaotic


Ostatni rozdział, to potyczka z ostatnim bossem. Zaczynasz od.


Crystal Feelers

Głównym celem jest 6 „kwiatków”, które naprzemiennie się rozwijają. Każdego możesz zniszczyć, tylko z piąchy i tylko, gdy są rozwinięte. Same nic ci nie zrobią, ale w czasie całej walki pojawiają się gwiazdki, które są głównym zagrożeniem. Zniszczone gubią przedmioty lecznicze oraz amunicję, jeśli ci potrzeba. Oczywiście twoi głównym celem są Feelers. Niszcząc przeciwników obserwuj, gdy któryś się rozwinie, wtedy szybko biegnij w kierunku celu, częstując go z szybciej serii ciosów i tak w kółko, aż ostatni kwiat zniknie.


Omega Cocoon

Jak wyżej, twój główny cel (kokon) nic nie robi. Na przemiennie ostrzeliwuj kokon i przeszkadzajki. Powinno pójść jeszcze szybciej, niż z pierwszą rundą, ale finał to już nie przelewki.


Omega Weiss

Boss ma dwa miejsca do trafienia, samego Weissa i odwłok Omegi. Bardzo łatwo trafić ich obydwu naraz, podwajając zadawane obrażenia. Przez większą część walki boss uderza łapą w ziemię, tworzą falę uderzeniowo (skacz) oraz wysyła w twoim kierunku rakiety, które, albo wpijają się w ziemię, lub wybuchają w kontakcie z podłożem. Można je w każdym przypadku łatwo zniszczyć. W pewnym momencie, Omega utworzy przed sobą 12 płyt, które szybko kolejno zniszcz, zanim Weiss nie zeskoczy na dół i nie zacznie ich używać. W każdym razie, z Weissem na parterze koncentruj się na ostrzeliwaniu go i unikaniu jego ataków, dopóki nie wskoczy na swojego rumaka. Przy końcówce HP dopiero robi się ostro. Omega przyjmuje barwę czerwieni i, zamiast walić łapami w ziemię, próbuje uderzyć Vincenta. Musisz nad nimi podskoczyć, co jest trochę trudniejsze. Najgorsze jest jednak, gdy nagle odleci poza zasięg i zacznie ładować potężną kule ognia. Gdy to robi, podlecz HP do pełna. Atak ma ogromny zasięg, trudno przed nim uciec i do tego jest naprawdę bolesny (auto-life może się nieraz okazać jedynym ratunkiem). Jeśli tylko prowadzisz nieprzerwany ostrzał i masz oko na swoje HP, nie powinno być tak ciężko.

Po walce pozostaje tylko oglądać zakończenie. Jeśli znalazłeś wszystkie trzy G Report, to po ekranie z napisem The End zobaczysz dodatkowy filmik z tajemniczym G w roli głównej.

Ukończywszy grę odblokowane zostaje kilka rzeczy, po pierwsze możesz obejrzeć przerywniki w Event Viewer, o ile odnalazłeś kapsuły odpowiadające każdemu z filmików. Dodatkowo możesz zacząć nowa grę na arcytrudnym poziomie Extra Hard, a także zabawić się z dodatkowymi Extra Mission. W obydwu wersjach przenoszony jest stan ekwipunku (bez przedmiotów i Death Penalty) ze stanu po ostatnim bossie.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 5866
  • Głosy oddane: 13
  • Średnia ocen: 8.7

Komentarze (1)

kALWa888 ~ 30 września 2010, 22:06
Bardzo dobra solucja :p pzdr

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.