Wyposażenie

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Jak na strzelankę przystało, nasz główny bohater używa broni palnej. DoC nie ma może wielkiej liczby broni jak większość TPS, czy FPS, ale nadrabia to możliwością kustomizacji każdej z naszych spluw. Większość została oznaczona kilkoma statycznymi:


  • Weight (Wt) - waga części. Im większa, tym wolniej Vinc porusza się przy celowaniu. Szczerze powiedziawszy, nie widziałem, żeby Vincent jakoś znacząco zwalniał, nawet przy cięższych spluwach.
  • Power (Pow) - siła broni
  • Speed (Spd) - prędkość z jaką Vincent strzela
  • Range (Rng) - maksymalny zasięg
  • Long/Medium/Short range accuracy (L, M, S) - kolejno, celność broni przy strzale na długi, średni i krótki zasięg.
  • Magazine (Magaz) - maksymalna pojemność pojedynczego magazynku
  • Cost - cena kupna/ulepszenia (z niższego poziomu) broni

Wszystkie części zostały podzielone na 5 kategorii, z których tworzymy naszą broń. Z całej piątki, rama i lufa (Frame i Barrel) są wymagane. Reszta (Scope, Option i Accesory) służą jako dodatki.


Frame

Rama broni i zarazem jej serce. Od niej zależy nie tylko wygląd, ale gównie sposób zachowania się broni. Są trzy gówne rodzaje.


Pistolety

Cerberus

Startowa broń

Podstawowa spluwa Vincenta. Statystyki są na średnim poziomie, więc z jednej strony niczym się nie wyróżnia, poza jedną rzeczą: wystrzeliwuje 3 pociski naraz, czyli przy jednym strzale, zadaje trzykrotne obrażenia. Dzięki temu Cerberus jest jedną z najczęściej używanych broni.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Magaz. Cena
Cerberus 60 540 80 60 110 115 70 18 1000
Cerberus II 105 540 80 60 110 115 70 18 2000
Cerberus III 105 540 80 60 120 125 75 24 5000
P Cerberus 145 540 55 60 120 125 75 18 10000
P Cerberus γ 145 540 55 60 140 145 80 18 17000
Powered Cerberus 200 420 55 60 140 145 80 18 26000
S Cerberus 105 420 95 60 120 125 75 24 10000
S Cerberus γ 105 420 110 60 120 125 75 24 17000
Zero Cerberus 105 120 125 60 120 125 75 24 26000
M Cerberus 110 420 80 60 120 125 75 48 10000
M Cerberus γ 115 420 80 60 130 135 80 60 17000
Quantum Cerberus 120 240 80 60 130 135 80 84 26000

Model Gun

Chapter 3 - Po misji eskortowania chłopca, wejdź do budynku, w którym zabiłeś żołnierza dla karty. Broń leży za drzwiami.

Z jednej strony wygląda na najgorszą broń z możliwych. Znikoma siła, beznadziejny zasięg i w ogóle. Wszystko zmienia się z ósmym rozdziałem, kiedy to możesz ulepszyć ją na jedną z najsilniejszych spluw w grze (Ultima Weapon), o ile znajdziesz na to fundusze (250000 gil, opisałem prosty sposób jest zdobycia w innym artykule).


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Magaz. Cena
Model Gun 1 30 85 5 40 40 40 18 -
Silver Model Gun 2 30 85 5 40 40 40 18 15 000
Gold Model Gun 3 30 85 5 40 40 40 18 35 000
Ultima Weapon 200 30 140 110 200 200 200 99 200 000

Death Penalty

Chapter 12 - na początku rozdziału

Najpotężniejsza broń w grze. Jej siła jest po prostu przesadzona. Niestety możemy jej użyć tylko w ostatnim rozdziale.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Magaz. Cena
Death Penalty 500 500 500 500 500 500 500 6 -

Strzelba

Hydra

Chapter 3 - w barze za ladą

Wolę określać tą broń jako snajperkę, gdyż spełnia się w takiej roli doskonale (szczególnie po dodaniu lunety). Bardzo duża siła i duży zasięg, czego kosztem jest mała szybkostrzelność. Doskonale sprawdza się w szybkim zdejmowaniu odległych nieprzyjaciół i niszczeniu kapsułek.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Magaz. Cena
Hydra 140 1050 65 140 120 120 140 5 1000
Hydra II 140 1050 65 150 120 120 140 8

2000

Hydra III 160 1050 65 150 125 125 150 8 5000
P Hydra 185 1050 55 150 140 145 160 5 10000
P Hydra γ 225 1050 30 180 140 145 160 3 17000
Gigant Hydra 280 1050 1 200 160 160 180 1 26000
S Hydra 130 570 85 150 125 125 150 7 10000
S Hydra γ 130 330 85 170 125 125 150 7 17000
Feather Hydra 130 30 125 170 125 150 170 8 26000
M Hydra 160 570 55 150 125 125 150 16 10000
M Hydra γ 165 570 55 170 125 125 150 28 17000
Velvet Hydra 170 570 80 170 125 125 150 42 26000

Bayonet Rifle

Chapter 10 - pod koniec rozdziału, przed bossem, jest za jedną z laserowych bram.

Zwiększa siłę ataków fizycznych (z piąchy)


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Magaz. Cena
Bayonet Rifle 150 600 85 160 120 120 140 10 -

Karabin maszynowy

Griffon

Chapter 1 - w miejscu, gdzie rozmawiasz z jednym z członków WRO, leży obok skrzynek

Przeciwieństwo Hydry. Jak typowa maszynówka, szybko wypluwa kolejne pociski, niestety ma bardzo małą siłę i zasięg. Przydaje się tylko w sytuacji, gdy masz kilku nieprzyjaciół w niewielkiej odległości, chociaż nawet wtedy czasem lepszy jest Cerberus.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Magaz. Cena
Griffon 25 1050 150 20 65 55 20 35 1000
Griffon II 35 1050 150 20 65 55 20 40 2000
P Griffon 50 1050 130 20 80 70 35 35 5000
P Griffon β 60 1050 130 20 80 70 35 35 10000
P Griffon γ 60 1050 130 20 90 80 45 35 17000
Duelling Griffon 75 1050 130 20 90 80 45 35 26000
S Griffon 35 810 200 20 65 55 20 40 5000
S Griffon β 35 810 200 40 65 55 20 40 10000
S Griffon γ 35 510 200 40 65 55 20 40 17000
Sonic Griffon 35 300 200 40 65 55 20 40 26000
M Griffon 35 900 150 20 65 55 20 50 5000
M Griffon β 40 900 150 20 75 65 35 70 10000
M Griffon γ 45 510 150 20 75 65 35 70 17000
Starry Griffon 50 300 150 20 75 65 35 99 26000

Blast Machine Gun

Chapter 10 - W połowie "miejskiej" części rozdziału natrafisz w pewnym momencie na mostek, pod którym znajduje się podtopiona walizka z bronią. Uważaj tylko na Guard Houndy, które cię napadną, jak tylko weźmiesz zdobycz.

Broń jest bardzo słaba, jednak bardzo szybko strzela, a trafieni nieprzyjaciele są zrzucani z nóg.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Magaz. Cena
Blast Machine Gun 35 1350 160 20 70 60 30 35 -

Barrel


Short Barrel

Chapter 1 - po pierwszym bossie (Dragonfly), znajdziesz lufę pod schodami.

Krótka lufa. Niewielka siła i zasięg, nadrobiona szybkostrzelnością. Pasuje do Griffona.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Cena
Short Barrel 35 360 150 25 55 30 5 1000
Short Barrel II 45 360 150 25 55 30 5 1500
Short Barrel III 45 360 150 25 80 40 10 4000
Short Barrel β 45 360 150 45 80 40 10 8000
Short Barrel γ 50 240 150 45 105 80 20 13500
Gale S Barrel 55 30 180 55 105 80 20 21000

Lucky S Barrel

Chapter 10 - pod koniec rozdziału, będziesz mógł zbierać karty, by otworzyć bramy laserowe. Lufa znajduje się za aż siedmioma blokadami.

Każdy zabity tą lufą daje dodatkowe EXP na końcu rozdziału.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Cena
Lucky S Barrel 40 300 140 5 5 5 5 -

Normal Barrel

Lufa startowa

Średnia lufa ze średnimi statsami. Dobra do Cerberusa.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Cena
Normal Barrel 60 600 90 65 90 100 65 1000
Normal Barrel II 80 600 90 65 90 100 65 1500
Normal Barrel III 80 600 90 85 90 100 65 4000
Normal Barrel β 80 600 105 85 90 100 65 8000
Normal Barrel γ 80 360 105 85 90 100 65 13500
Master N Barrel 75 360 105 85 160 160 160 21000

Guard M Barrel

Chapter 6 - w podziemnej części sztabu WRO (korytarz, w którym skończyłeś chapter 4). Żeby znaleźć tą lufę musisz najpierw uratować wszystkich 12 członków WRO.

Zwiększa obronę użytkownika


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Cena
Guard N Barrel 75 450 100 65 100 110 75 -

Long Barrel

Chapter 1 - w budynku, poprzedzającym pierwszą potyczkę z bossem.

Długa lufa, o dużej sile i zasięgu. Ładuj na Hydrę.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Cena
Long Barrel 70 1650 80 150 20 60 130 1000
Long Barrel II 70 1200 80 150 20 60 130 1500
Long Barrel III 90 1200 80 160 20 60 130 4000
Long Barrel β 90 1200 80 160 80 100 200 8000
Long Barrel γ 110 1200 80 170 80 100 200 13500
Nova L Barrel 130 1200 105 250 80 100 200 21000

Fearie L Barrel

Chapter 10 - w połowie rozdział (w zniszczonym miasteczku) zaczną ostrzeliwać cię snajperzy. Stąd za następna laserową bramą (przed którą wyskoczy dwóch ciężkozbrojnych żołnierzy z rakietnicami) po lewej, na balkonie, zobaczysz skrzynkę, w której jest lufa. Żeby ją zrzucić na dół, strzel w stojącą pod skrzynią beczkę (jest jaśniejsza).

Bardzo lekka lufa, z dobrą szybkostrzelnością.


Nazwa POW WT SPD RNG S M L Cena
Fearie L Barrel 80 90 115 170 50 75 150 -

Scope


Sniper Scope

Chapter 1 - po aktywacji misji z szukaniem kart, znajdziesz w pobliskiej uliczce.

Działa jak luneta w czasie celowania.


Nazwa WT Cena
Sniper Scope 750 1000

Materia Floater

Chapter 3 - w czasie misji eskortowania chłopca, natrafisz na niewielką drabinę. Po jej lewej jest uliczka, na końcu której znajdziesz skrzynkę z częścią.

Zwiększa siłę materii.


Nazwa WT Cena
Materia Floater 450 1000
Materia Floater γ 450 32000

Option


Power Booster

Chapter 5 - w magazynie (tuż po opuszczeniu kanaów), część leży w za wpół zamkniętymi drzwiami (musisz pod nimi kucnąć)

Zwiększa siłę broni, ale zwiększa jej ciężar.


Nazwa WT Cena
Power Booster 750 1000
Power Booster β 750 8000
Power Booster γ 750 23000

Gravity Floater

Chapter 4 - w pewnym momencie, musisz gonić grupę żołnierzy, która uciekła windą piętro niżej. Jeden z nich gubi część.

Zmniejsza wagę broni.


Nazwa WT Cena
Gravity Floater -600 1000
Gravity Floater β -1200 10000
Gravity Floater γ -2000 25000

Materia Booster

Chapter 4 - do kupienia w sklepie

Zwiększa siłę materii.


Nazwa WT Cena
Materia Booster 450 1000
Materia Booster γ 450 32000

Auto Reloader

Chapter 8b - do kupienia w sklepie

Automatycznie przeładowuje broń przy końcówce magazynka.


Nazwa WT Cena
Auto Reloader 750 24000

Manaheart

Chapter 6 - tylko w trybie Extra Hard, zabij Duel Horna

Zwiększa siłę magii i powoli regeneruje MP.


Nazwa WT Cena
Manaheart 900 -
Manamind 600 36000
Manasoul 300 98000

Accessory


Cerberus Relief

Chapter 1 - po pierwszym spotkaniu z WRO, idź za grupą, która na rozwidleniu poszła w lewo. Po krótkiej potyczce z żołnierzami Deepground, ostatni nieprzyjaciel gubi akcesorium.

Zwiększa wytrzymałość.


Nazwa WT Cena
Cerberus Relief 30 1000
Cerberus Relief β 30 6500
Cerberus Relief γ 30 18000

S Adjuster

Chapter 8a - losowo gubiony przez nieprzyjaciół.

Zwiększa celność na krótkim dystansie.


Nazwa WT Cena
S Adjuster

30

-
S Adjuster γ 30 15000

M Adjuster

Chapter 8a - losowo gubiony przez nieprzyjaciół.

Zwiększa celność na średnim dystansie.


Nazwa WT Cena
M Adjuster 30 -
M Adjuster γ 30 15000

L Adjuster

Chapter 8a - losowo gubiony przez nieprzyjaciół.

Zwiększa celność na długim dystansie.


Nazwa WT Cena
L Adjuster 30 -
L Adjuster γ 30 15000

Power Cross

Chapter 4 - po zejściu do podziemnej części sztabu, pierwsza napotkana grupa nieprzyjaciół ją gubi.

Zwiększa siłę ataków fizycznych.


Nazwa WT Cena
Power Cross 30 1000
Power Cross β 30 6500
Power Cross γ 30 18000

Fire Materia

Chapter 1 - Przy pierwszym Mako Point

Pozawala rzucać czar ognia.


Nazwa WT Cena
Fire Materia 30 1000

Thunder Materia

Chapter 2 - gubi go jeden z Guard Hound w czasie walki z Crimson Hound

Pozawala rzucać czar piorunu.


Nazwa WT Cena
Thunder Materia 30 1000

Blizzard Materia

Chapter 5 - na drugiej mapie, w północno-wschodniej części, naprzeciw wyjścia.

Pozawala rzucać czar lodu.


Nazwa WT Cena
Blizzard Materia 30 1000

Recoil Limiter

Chapter 6 - do kupna w sklepie

Zmniejsza odrzut broni.


Nazwa WT Cena
Recoil Limiter 30 16000

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 3633
  • Głosy oddane: 5
  • Średnia ocen: 10.0

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.