Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Jak na strzelankę przystało, nasz główny bohater używa broni palnej. DoC nie ma może wielkiej liczby broni jak większość TPS, czy FPS, ale nadrabia to możliwością kustomizacji każdej z naszych spluw. Większość została oznaczona kilkoma statycznymi:
- Weight (Wt) - waga części. Im większa, tym wolniej Vinc porusza się przy celowaniu. Szczerze powiedziawszy, nie widziałem, żeby Vincent jakoś znacząco zwalniał, nawet przy cięższych spluwach.
- Power (Pow) - siła broni
- Speed (Spd) - prędkość z jaką Vincent strzela
- Range (Rng) - maksymalny zasięg
- Long/Medium/Short range accuracy (L, M, S) - kolejno, celność broni przy strzale na długi, średni i krótki zasięg.
- Magazine (Magaz) - maksymalna pojemność pojedynczego magazynku
- Cost - cena kupna/ulepszenia (z niższego poziomu) broni
Wszystkie części zostały podzielone na 5 kategorii, z których tworzymy naszą broń. Z całej piątki, rama i lufa (Frame i Barrel) są wymagane. Reszta (Scope, Option i Accesory) służą jako dodatki.
Frame
Rama broni i zarazem jej serce. Od niej zależy nie tylko wygląd, ale gównie sposób zachowania się broni. Są trzy gówne rodzaje.
Pistolety
Cerberus
Startowa broń
Podstawowa spluwa Vincenta. Statystyki są na średnim poziomie, więc z jednej strony niczym się nie wyróżnia, poza jedną rzeczą: wystrzeliwuje 3 pociski naraz, czyli przy jednym strzale, zadaje trzykrotne obrażenia. Dzięki temu Cerberus jest jedną z najczęściej używanych broni.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Magaz. | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Cerberus | 60 | 540 | 80 | 60 | 110 | 115 | 70 | 18 | 1000 |
Cerberus II | 105 | 540 | 80 | 60 | 110 | 115 | 70 | 18 | 2000 |
Cerberus III | 105 | 540 | 80 | 60 | 120 | 125 | 75 | 24 | 5000 |
P Cerberus | 145 | 540 | 55 | 60 | 120 | 125 | 75 | 18 | 10000 |
P Cerberus γ | 145 | 540 | 55 | 60 | 140 | 145 | 80 | 18 | 17000 |
Powered Cerberus | 200 | 420 | 55 | 60 | 140 | 145 | 80 | 18 | 26000 |
S Cerberus | 105 | 420 | 95 | 60 | 120 | 125 | 75 | 24 | 10000 |
S Cerberus γ | 105 | 420 | 110 | 60 | 120 | 125 | 75 | 24 | 17000 |
Zero Cerberus | 105 | 120 | 125 | 60 | 120 | 125 | 75 | 24 | 26000 |
M Cerberus | 110 | 420 | 80 | 60 | 120 | 125 | 75 | 48 | 10000 |
M Cerberus γ | 115 | 420 | 80 | 60 | 130 | 135 | 80 | 60 | 17000 |
Quantum Cerberus | 120 | 240 | 80 | 60 | 130 | 135 | 80 | 84 | 26000 |
Model Gun
Chapter 3 - Po misji eskortowania chłopca, wejdź do budynku, w którym zabiłeś żołnierza dla karty. Broń leży za drzwiami.
Z jednej strony wygląda na najgorszą broń z możliwych. Znikoma siła, beznadziejny zasięg i w ogóle. Wszystko zmienia się z ósmym rozdziałem, kiedy to możesz ulepszyć ją na jedną z najsilniejszych spluw w grze (Ultima Weapon), o ile znajdziesz na to fundusze (250000 gil, opisałem prosty sposób jest zdobycia w innym artykule).
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Magaz. | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Model Gun | 1 | 30 | 85 | 5 | 40 | 40 | 40 | 18 | - |
Silver Model Gun | 2 | 30 | 85 | 5 | 40 | 40 | 40 | 18 | 15 000 |
Gold Model Gun | 3 | 30 | 85 | 5 | 40 | 40 | 40 | 18 | 35 000 |
Ultima Weapon | 200 | 30 | 140 | 110 | 200 | 200 | 200 | 99 | 200 000 |
Death Penalty
Chapter 12 - na początku rozdziału
Najpotężniejsza broń w grze. Jej siła jest po prostu przesadzona. Niestety możemy jej użyć tylko w ostatnim rozdziale.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Magaz. | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Death Penalty | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 6 | - |
Strzelba
Hydra
Chapter 3 - w barze za ladą
Wolę określać tą broń jako snajperkę, gdyż spełnia się w takiej roli doskonale (szczególnie po dodaniu lunety). Bardzo duża siła i duży zasięg, czego kosztem jest mała szybkostrzelność. Doskonale sprawdza się w szybkim zdejmowaniu odległych nieprzyjaciół i niszczeniu kapsułek.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Magaz. | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hydra | 140 | 1050 | 65 | 140 | 120 | 120 | 140 | 5 | 1000 |
Hydra II | 140 | 1050 | 65 | 150 | 120 | 120 | 140 | 8 |
2000 |
Hydra III | 160 | 1050 | 65 | 150 | 125 | 125 | 150 | 8 | 5000 |
P Hydra | 185 | 1050 | 55 | 150 | 140 | 145 | 160 | 5 | 10000 |
P Hydra γ | 225 | 1050 | 30 | 180 | 140 | 145 | 160 | 3 | 17000 |
Gigant Hydra | 280 | 1050 | 1 | 200 | 160 | 160 | 180 | 1 | 26000 |
S Hydra | 130 | 570 | 85 | 150 | 125 | 125 | 150 | 7 | 10000 |
S Hydra γ | 130 | 330 | 85 | 170 | 125 | 125 | 150 | 7 | 17000 |
Feather Hydra | 130 | 30 | 125 | 170 | 125 | 150 | 170 | 8 | 26000 |
M Hydra | 160 | 570 | 55 | 150 | 125 | 125 | 150 | 16 | 10000 |
M Hydra γ | 165 | 570 | 55 | 170 | 125 | 125 | 150 | 28 | 17000 |
Velvet Hydra | 170 | 570 | 80 | 170 | 125 | 125 | 150 | 42 | 26000 |
Bayonet Rifle
Chapter 10 - pod koniec rozdziału, przed bossem, jest za jedną z laserowych bram.
Zwiększa siłę ataków fizycznych (z piąchy)
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Magaz. | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bayonet Rifle | 150 | 600 | 85 | 160 | 120 | 120 | 140 | 10 | - |
Karabin maszynowy
Griffon
Chapter 1 - w miejscu, gdzie rozmawiasz z jednym z członków WRO, leży obok skrzynek
Przeciwieństwo Hydry. Jak typowa maszynówka, szybko wypluwa kolejne pociski, niestety ma bardzo małą siłę i zasięg. Przydaje się tylko w sytuacji, gdy masz kilku nieprzyjaciół w niewielkiej odległości, chociaż nawet wtedy czasem lepszy jest Cerberus.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Magaz. | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Griffon | 25 | 1050 | 150 | 20 | 65 | 55 | 20 | 35 | 1000 |
Griffon II | 35 | 1050 | 150 | 20 | 65 | 55 | 20 | 40 | 2000 |
P Griffon | 50 | 1050 | 130 | 20 | 80 | 70 | 35 | 35 | 5000 |
P Griffon β | 60 | 1050 | 130 | 20 | 80 | 70 | 35 | 35 | 10000 |
P Griffon γ | 60 | 1050 | 130 | 20 | 90 | 80 | 45 | 35 | 17000 |
Duelling Griffon | 75 | 1050 | 130 | 20 | 90 | 80 | 45 | 35 | 26000 |
S Griffon | 35 | 810 | 200 | 20 | 65 | 55 | 20 | 40 | 5000 |
S Griffon β | 35 | 810 | 200 | 40 | 65 | 55 | 20 | 40 | 10000 |
S Griffon γ | 35 | 510 | 200 | 40 | 65 | 55 | 20 | 40 | 17000 |
Sonic Griffon | 35 | 300 | 200 | 40 | 65 | 55 | 20 | 40 | 26000 |
M Griffon | 35 | 900 | 150 | 20 | 65 | 55 | 20 | 50 | 5000 |
M Griffon β | 40 | 900 | 150 | 20 | 75 | 65 | 35 | 70 | 10000 |
M Griffon γ | 45 | 510 | 150 | 20 | 75 | 65 | 35 | 70 | 17000 |
Starry Griffon | 50 | 300 | 150 | 20 | 75 | 65 | 35 | 99 | 26000 |
Blast Machine Gun
Chapter 10 - W połowie "miejskiej" części rozdziału natrafisz w pewnym momencie na mostek, pod którym znajduje się podtopiona walizka z bronią. Uważaj tylko na Guard Houndy, które cię napadną, jak tylko weźmiesz zdobycz.
Broń jest bardzo słaba, jednak bardzo szybko strzela, a trafieni nieprzyjaciele są zrzucani z nóg.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Magaz. | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Blast Machine Gun | 35 | 1350 | 160 | 20 | 70 | 60 | 30 | 35 | - |
Barrel
Short Barrel
Chapter 1 - po pierwszym bossie (Dragonfly), znajdziesz lufę pod schodami.
Krótka lufa. Niewielka siła i zasięg, nadrobiona szybkostrzelnością. Pasuje do Griffona.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Short Barrel | 35 | 360 | 150 | 25 | 55 | 30 | 5 | 1000 |
Short Barrel II | 45 | 360 | 150 | 25 | 55 | 30 | 5 | 1500 |
Short Barrel III | 45 | 360 | 150 | 25 | 80 | 40 | 10 | 4000 |
Short Barrel β | 45 | 360 | 150 | 45 | 80 | 40 | 10 | 8000 |
Short Barrel γ | 50 | 240 | 150 | 45 | 105 | 80 | 20 | 13500 |
Gale S Barrel | 55 | 30 | 180 | 55 | 105 | 80 | 20 | 21000 |
Lucky S Barrel
Chapter 10 - pod koniec rozdziału, będziesz mógł zbierać karty, by otworzyć bramy laserowe. Lufa znajduje się za aż siedmioma blokadami.
Każdy zabity tą lufą daje dodatkowe EXP na końcu rozdziału.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lucky S Barrel | 40 | 300 | 140 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Normal Barrel
Lufa startowa
Średnia lufa ze średnimi statsami. Dobra do Cerberusa.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Normal Barrel | 60 | 600 | 90 | 65 | 90 | 100 | 65 | 1000 |
Normal Barrel II | 80 | 600 | 90 | 65 | 90 | 100 | 65 | 1500 |
Normal Barrel III | 80 | 600 | 90 | 85 | 90 | 100 | 65 | 4000 |
Normal Barrel β | 80 | 600 | 105 | 85 | 90 | 100 | 65 | 8000 |
Normal Barrel γ | 80 | 360 | 105 | 85 | 90 | 100 | 65 | 13500 |
Master N Barrel | 75 | 360 | 105 | 85 | 160 | 160 | 160 | 21000 |
Guard M Barrel
Chapter 6 - w podziemnej części sztabu WRO (korytarz, w którym skończyłeś chapter 4). Żeby znaleźć tą lufę musisz najpierw uratować wszystkich 12 członków WRO.
Zwiększa obronę użytkownika
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Guard N Barrel | 75 | 450 | 100 | 65 | 100 | 110 | 75 | - |
Long Barrel
Chapter 1 - w budynku, poprzedzającym pierwszą potyczkę z bossem.
Długa lufa, o dużej sile i zasięgu. Ładuj na Hydrę.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Long Barrel | 70 | 1650 | 80 | 150 | 20 | 60 | 130 | 1000 |
Long Barrel II | 70 | 1200 | 80 | 150 | 20 | 60 | 130 | 1500 |
Long Barrel III | 90 | 1200 | 80 | 160 | 20 | 60 | 130 | 4000 |
Long Barrel β | 90 | 1200 | 80 | 160 | 80 | 100 | 200 | 8000 |
Long Barrel γ | 110 | 1200 | 80 | 170 | 80 | 100 | 200 | 13500 |
Nova L Barrel | 130 | 1200 | 105 | 250 | 80 | 100 | 200 | 21000 |
Fearie L Barrel
Chapter 10 - w połowie rozdział (w zniszczonym miasteczku) zaczną ostrzeliwać cię snajperzy. Stąd za następna laserową bramą (przed którą wyskoczy dwóch ciężkozbrojnych żołnierzy z rakietnicami) po lewej, na balkonie, zobaczysz skrzynkę, w której jest lufa. Żeby ją zrzucić na dół, strzel w stojącą pod skrzynią beczkę (jest jaśniejsza).
Bardzo lekka lufa, z dobrą szybkostrzelnością.
Nazwa | POW | WT | SPD | RNG | S | M | L | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fearie L Barrel | 80 | 90 | 115 | 170 | 50 | 75 | 150 | - |
Scope
Sniper Scope
Chapter 1 - po aktywacji misji z szukaniem kart, znajdziesz w pobliskiej uliczce.
Działa jak luneta w czasie celowania.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Sniper Scope | 750 | 1000 |
Materia Floater
Chapter 3 - w czasie misji eskortowania chłopca, natrafisz na niewielką drabinę. Po jej lewej jest uliczka, na końcu której znajdziesz skrzynkę z częścią.
Zwiększa siłę materii.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Materia Floater | 450 | 1000 |
Materia Floater γ | 450 | 32000 |
Option
Power Booster
Chapter 5 - w magazynie (tuż po opuszczeniu kanaów), część leży w za wpół zamkniętymi drzwiami (musisz pod nimi kucnąć)
Zwiększa siłę broni, ale zwiększa jej ciężar.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Power Booster | 750 | 1000 |
Power Booster β | 750 | 8000 |
Power Booster γ | 750 | 23000 |
Gravity Floater
Chapter 4 - w pewnym momencie, musisz gonić grupę żołnierzy, która uciekła windą piętro niżej. Jeden z nich gubi część.
Zmniejsza wagę broni.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Gravity Floater | -600 | 1000 |
Gravity Floater β | -1200 | 10000 |
Gravity Floater γ | -2000 | 25000 |
Materia Booster
Chapter 4 - do kupienia w sklepie
Zwiększa siłę materii.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Materia Booster | 450 | 1000 |
Materia Booster γ | 450 | 32000 |
Auto Reloader
Chapter 8b - do kupienia w sklepie
Automatycznie przeładowuje broń przy końcówce magazynka.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Auto Reloader | 750 | 24000 |
Manaheart
Chapter 6 - tylko w trybie Extra Hard, zabij Duel Horna
Zwiększa siłę magii i powoli regeneruje MP.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Manaheart | 900 | - |
Manamind | 600 | 36000 |
Manasoul | 300 | 98000 |
Accessory
Cerberus Relief
Chapter 1 - po pierwszym spotkaniu z WRO, idź za grupą, która na rozwidleniu poszła w lewo. Po krótkiej potyczce z żołnierzami Deepground, ostatni nieprzyjaciel gubi akcesorium.
Zwiększa wytrzymałość.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Cerberus Relief | 30 | 1000 |
Cerberus Relief β | 30 | 6500 |
Cerberus Relief γ | 30 | 18000 |
S Adjuster
Chapter 8a - losowo gubiony przez nieprzyjaciół.
Zwiększa celność na krótkim dystansie.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
S Adjuster |
30 |
- |
S Adjuster γ | 30 | 15000 |
M Adjuster
Chapter 8a - losowo gubiony przez nieprzyjaciół.
Zwiększa celność na średnim dystansie.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
M Adjuster | 30 | - |
M Adjuster γ | 30 | 15000 |
L Adjuster
Chapter 8a - losowo gubiony przez nieprzyjaciół.
Zwiększa celność na długim dystansie.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
L Adjuster | 30 | - |
L Adjuster γ | 30 | 15000 |
Power Cross
Chapter 4 - po zejściu do podziemnej części sztabu, pierwsza napotkana grupa nieprzyjaciół ją gubi.
Zwiększa siłę ataków fizycznych.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Power Cross | 30 | 1000 |
Power Cross β | 30 | 6500 |
Power Cross γ | 30 | 18000 |
Fire Materia
Chapter 1 - Przy pierwszym Mako Point
Pozawala rzucać czar ognia.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Fire Materia | 30 | 1000 |
Thunder Materia
Chapter 2 - gubi go jeden z Guard Hound w czasie walki z Crimson Hound
Pozawala rzucać czar piorunu.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Thunder Materia | 30 | 1000 |
Blizzard Materia
Chapter 5 - na drugiej mapie, w północno-wschodniej części, naprzeciw wyjścia.
Pozawala rzucać czar lodu.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Blizzard Materia | 30 | 1000 |
Recoil Limiter
Chapter 6 - do kupna w sklepie
Zmniejsza odrzut broni.
Nazwa | WT | Cena |
---|---|---|
Recoil Limiter | 30 | 16000 |
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.