Opis cz.1

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

[1]--[Mako reaktor w sektorze 1]


- Nazywasz się Cloud Strife, jesteś najemnikiem i pracujesz dla ruchu oporu Avalanche. Ich celem jest walka z korporacja Shinra która wysysa cenna energie z planety. Cloud należał kiedyś do elitarnych jednostek Shinry zwanych Soldier. Tego wieczora chcecie wysadzić reaktor w sektorze 1.
- Gdy wyjdziesz z pociągu przeszukaj ciało strażnika a potem biegnij do drzwi. Zaatakuje cię dwóch strażników których musisz pokonać.
- Porozmawiaj z swoimi kumplami (Jessie, Biggs i Wedge).Przyjdzie Barret. Teraz możesz wybrać dla niego imię oraz zmienić swoje.
- Biegnij dalej. Na moście skręć do góry. Porozmawiaj znowu z Barretem. Przyłączy cię do ciebie na czas misji. Rozmawiaj z kolejnymi członkami Avalanche to pootwierają drzwi. Przed ostatnimi drzwiami idź w dół to znajdziesz skrzynie. Potem idź do windy. Uruchom ją.
- Na dole zbiegnij po schodach do kolejnych drzwi. Schodź po rurach i drabinkach aż do Save Point. Biegnij wzdłuż pomostu do głównej części reaktora. Cloud zamontuje bombę zegarowa. Nagle włączy się alarm i przyleci strażnik.

BOSS -- GUARD SCORPION -- HP:800
Dosyć prosty. Zawsze traci jedna turę na namierzenie celu dopiero potem atakuje. Jego ataki nie są zbyt mocne. Gdy straci dużo energii podniesie swój ogon. Nie atakuj go teraz gdyż zrewanżuje się bardzo silnym laserem z ogona. Ponów ataki gdy opuści ogon.
- Po rozwałce bossa masz 10 minut na ucieczkę z reaktora. Wracaj ta sama droga. Po drodze pomóż Jesse której utknęła noga. Rozmawiaj z pozostałymi kumplami aby otworzyli ci dalsze przejście.
- Po eksplozji wszyscy razem spotykacie się na zewnątrz gmachu reaktora. Barret każe się rozdzielić i spotkać dopiero na stacji kolejowej. Biegnij za nim. Spotkasz dziewczynę sprzedającą kwiaty. Jeśli będziesz chciał możesz kupić od niej mały bukiecik. Idź w dół.
- Dojdziesz na wiadukt. Tu zostaniesz zaatakowany przez strażników Shinry możesz z nimi walczyć lub ich ignorować. Tak czy inaczej akcja skończy się twoja ucieczka na dach pędzącego pociągu.


[2]--[Kryjówka Avalanche w sektorze 7]



- W pociągu idź za swoimi kumplami. W wagonie porozmawiaj z Jesse. Wytłumaczy ci budowę miasta Midgar i jego podział na sektory. Potem porozmawiaj z Barretem. Dojedziecie do sektora 7.
- Biegnij za swoja paczka w lewo. Jest tu Save Point i chłopiec z którym możesz porozmawiać. Idź w dół do miasteczka. Gdy Barret wyrzuci niepożądany element z knajpy możesz tam wejść.
- Porozmawiaj z Tifa (ustal jej imię).Jeśli masz kwiaty możesz je komuś ofiarować. Przy próbie opuszczenia baru zatrzyma cię Barret i poprosi abyś zszedł z reszta paczki do tajnej skrytki na dole. Możesz porozmawiać z Tifą zanim zejdziesz.
- Na dole Cloud posprzecza się z Barretem gdyż nie interesują go losy planety tylko forsa. Wpadnie Tifa z którą przeprowadzisz dłuższą rozmowę. Przypomni ci obietnice z przed kilku lat kiedy to zgodziłeś się zaopiekować nią gdy ta będzie w potrzebie. Ostatecznie Cloud zgodzi się pozostać w Avalanche.
- Rano dowiesz się ze następnym waszym celem będzie zniszczenie reaktora mako w sektorze 5.Spotkanie ustalono na stacji kolejowej. Zanim tam pójdziesz odwiedź sklepy w miasteczku. Jest tu sklep z przedmiotami, z bronią a także mały hotelik oraz pokój w którym możesz nauczyć się obsługi gry. Pozbieraj leżące tu i ówdzie przedmioty i idź na stacje kolejowa.


[3]--[Mako reaktor w sektorze 5]


- Podczas jazdy pociągiem zostaniecie wykryci przez system alarmowy. Trzeba szybko przebiec przez kolejne wagony. W pewnym momencie zostaniesz okradziony. Jak chcesz to złap złodzieja, tylko pamiętaj o uciekającym czasie. Na końcu wyskoczycie z pociągu.
- Udaj się do góry aż natkniesz się na barierę. Znajdź kanał wentylacyjny w ścianie i obejrzyj go. Potem możesz się do niego wcisnąć. Dojdź do Wedga i wejdź po drabinie obok niego. W następnym pomieszczeniu zejdź drabina do dołu. Jest tu Save Point oraz Biggs. Wejdź do góry po drabinie.
- Znajdziesz się wewnątrz reaktora. Zjedź po rurze i biegnij do drzwi na dole. Układ pomieszczeń jest taki sam jak w poprzednim reaktorze wiec nie powinieneś mieć problemów. Tuż przed tym jak Cloud będzie montował bombę, dostanie dziwnej wizji. Potem czeka cię wspinaczka na sama gore aż do windy.
- Aby otworzyć przejście dalej musisz wcisnąć guzik kontrolny w tym samym czasie co Barret i Tifa. Zanim wyjdziesz możesz skorzystać z Save Pointu.
- Na pomoście zostaniecie otoczeni przez wojska Shinry. Przywita was sam prezes korporacji. Po krótkiej rozmowie wsiądzie do helikoptera i odleci. Zostawi jednak swojego mechanicznego strażnika.

BOSS -- AIR BUSTER -- HP:1200
Niezbyt trudny. Ponieważ twoja grupa jest rozbita na dwa oddziały musisz pamiętać o tym ze boss atakuje w tym kierunku z którego przyszedł atak. Jeśli wiec któraś postać jest konająca staraj się odwrócić od niej uwagę maszyny.
- Kiedy boss eksploduje Cloud wpadnie w szczelinę pomostu. Wybuch reaktora spowoduje iż poleci w głęboką przepaść.


[4]--[Miasteczko w sektorze 5]


- Obudzisz się w kościele. Życie uratował ci dywan kwiatów na który spadłeś. Spotkasz tu ponownie kwiaciarkę z sektora 1.Porozmawiaj z nią. Ma na imię Aeris (imię możesz zmienić). Po krótkiej rozmowie do kościoła wejdzie Reno, pracownik Shinry, który chce porwać Aeris. Ona i Cloud uciekną na tyły budynku.
- Aby pokonać strażników masz dwa sposoby. Albo pokonasz ich wszystkich przy pomocy samej Aeris lub jako Cloud pozrzucasz im beczki na głowę. Jeśli zrzucisz złą beczkę to Aeris i tak będzie musiała walczyć.
- Gdy niebezpieczeństwo zostanie zażegnane wyjdźcie przez dach kościoła. Aeris zaprowadzi cię do swojego rodzinnego miasteczka. Po drodze znajdziesz Save Point. W miasteczku odwiedź sklepy i dokonaj potrzebnych zakupów. Idąc w prawo znajdziesz dom Aeris i ogród w którym jest kilka przydatnych przedmiotów. Jest tu także kolejny Save Point. Wejdź do domu i porozmawiaj z matka Aeris. Będziesz mógł przenocować tutaj.
- Postaraj się wyjść nie zwracając uwagi Aeris tak jak prosiła o to jej mama. Nie biegnij i nie wpadaj na ściany to uda ci się opuścić dom. Gdy dojdziesz do dziury w murze prowadzącej do sektora 6 znowu spotkasz Aeris. Razem pójdziecie dalej.


[5]--[Wallmarket w sektorze 6]


- Walcząc z potworami dostańcie się do bramy sektora 7.Tu zauważysz powóz na którym będzie Tifa. Postanawiasz się dowiedzieć o co chodzi. Biegnij za Tifą.
- Dotrzesz na Wallmarket. Jest tu Save Point i wiele różnych sklepów. Zbadaj je. W dolnym prawym rogu jest droga prowadząca do domu publicznego. Porozmawiaj z jednym z bramkarzy. Wypytaj o Tifę a dowiesz się ze została zabrana do domu Dona Corneo. Jego rezydencja jest na północ od Wallmarket. Idź tam.
- Niestety do środka wpuszczane są tylko kobiety. Aeris wpadnie na pomysł aby Cloud przebrał się w dziewczęce ciuchy.(sic!)
- Na początek potrzebna będzie sukienka. Idź do sklepu z odzieżą na Wallmarket. Niestety krawca nie ma i nikt nie zrobi wam nowej spódnicy. Trzeba go odnaleźć. Przesiaduje w barze na północy targowiska. Porozmawiaj z nim. Aeris przekona go do pracy. Krawiec zapyta cię o rodzaj sukienki. Najlepsza otrzymasz jeśli powiesz Silky i Blended. Wracaj teraz do sklepu.
- Po przymierzeniu sukni okaże się ze będzie potrzebna ci jeszcze peruka. Tą możesz dostać w sali gimnastycznej. Pogadaj z właścicielem. Da ci perukę jeśli pokonasz jego najlepszego zawodnika w ilości wykonanych przysiadów. Przed pojedynkiem możesz sobie poćwiczyć. Pamiętaj ze przysiadów nie możesz robić zbyt szybko bo Cloud nie nadąży. Zależnie od rezultatu dostaniesz jedna z trzech peruk. Najlepsza oczywiście w przypadku wygranej.
- Teraz możesz się przebrać. Będziesz wtedy musiał udać się do rezydencji Dona Corneo. Możesz także poszukać innych przedmiotów które uatrakcyjnia twój wygląd. Nie jest to konieczne do ukończenia gry. W takim przypadku odwiedź następujące lokacje: Dom publiczny, bar, sklep z garnkami, restauracja.
- Będąc w domu Corneo wejdź po schodach i idź do lewych drzwi. Jest to sala tortur. Znajdziesz tu Tifę. Razem idźcie do pokoju Corneo. Zależnie od tego jak jesteś ubrany Corneo wybierze jedna z was (he! he!). Ponieważ nie miałem żadnych dodatkowych przedmiotów, a tylko najgorsza suknie i najgorsza perukę, Corneo wybrał Tife.
- Znajdziesz się w pomieszczeniu pełnym goryli Corneo. Pouciekaj im chwile a potem pokonaj. Biegnij do sali tortur uwolnić Aeris. Potem razem do Corneo. Za łóżkiem ukryta jest materia. Od Corneo dowiecie się że Shinra planuje zniszczenie Avalanche poprzez całkowite unicestwienie sektora 7. Maja tego dokonać wysadzając filar podtrzymujący górne miasto. Zanim wyjdziecie Corneo zada wam pytanie. Niezależnie od odpowiedzi wpadniecie do dziury w podłodze.
- W międzyczasie Prezes Shinra podejmie ostateczna decyzje zniszczenia sektora 7.
- Cloud dojdzie do siebie w śmierdzących kanałach. Zanim będzie mógł wyjść cala grupę zaatakuje maskotka Dona Corneo.

BOSS -- APS -- HP:1800
Nic trudnego. Pamiętaj o uzdrawianiu siebie. Najgroźniejszy atak bestii to fala która rani wszystkich członków grupy. Jednocześnie rani sama bestie.
- Po załatwieniu potwora wyjdź z kanałów zbierając przy okazji trochę przedmiotów.


[6]--[Filar w sektorze 7]


- Musisz przedrzeć się przez cmentarzysko pociągów. Możesz pozbierać walające się tu i ówdzie mikstury. Na drugim ekranie musisz wsiadać do lokomotyw aby się przesunęły otwierając ci dalsza drogę. Trafisz wkrótce na znana ci stacje kolejowa.
- Biegnij w lewo do filaru. Walka się juz zaczęła a twoi kumple przegrywają. Pierwszego znajdziesz Wedga który spadnie z platformy. Użyj Save Pointa i biegnij na górę. Spotkasz Barreta który ostrzeliwuje helikopter Shinry. Wyskoczy z niego Reno i uruchomi bombę. Potem zaatakuje was.
BOSS -- RENO -- HP:1000
Mało żywotny ale jego ciosy zabierają sporo energii. Najgorszy jest atak piramida który unieruchamia twojego bohatera. Musisz w takim przypadku zaatakować unieruchomiona postać aby ja wyzwolić. Gdy Reno przegra ucieka na helikopter.
- Na helikopterze pojawi się Tseng szef Turksów do których należy także Reno. Turksowie są to oddziały do zadań specjalnych Shinry. Okaże się że porwał on Aeris która należy do pradawnych. Przed odlotem Aeris powie Barretowi żeby nie martwił się o swoja córkę Marlene gdyż ukryta jest w bezpiecznym miejscu.
- Wszelkie próby wyłączenia bomby nie powiada się. Będziecie musieli ratować się skokiem na wielkiej linie od dźwigu. Chwile później sektor 7 przestanie istnieć grzebiąc przy okazji Biggsa, Wedga, Jessie oraz wielu niewinnych mieszkańców.


[7]--[Droga do górnego miasta]


- Udaj się do domu Aeris. Możesz dokonać zakupów w pobliskich sklepach. W domu odbędziesz rozmowę z matka Aeris. Barret odnajdzie tu swoja córkę. Cloud razem z Tifa i Barretem postanawiają odbić Aeris z głównej kwatery Shinry.
- Po odpoczynku wyrusz na Wallmarket w sektorze 6.W sklepie z bronią na północy musisz kupić 3 baterie Zinc. Ma je starszy gość obok sprzedawcy broni.
- Z bateriami idź za bawiącymi się dziećmi. Doprowadza cię do ślepej ulicy. Będzie tu wisiał gruby kabel (pozostałość sektora 7).Po nim możesz wejść na górę. Przy pomocy baterii uruchom śmigło oraz szlaban. Dzięki temu dotrzesz do bujającego się kabla. Wskocz na niego w odpowiednim momencie. Idź dalej do góry. Zejdź na dół tak aby spaść obok trzeciego gniazdka na baterie. Użyj ostatniej baterii i zejdź niżej,aby znowu wykonać skok na kabel. Teraz bez problemów dotrzesz do głównej kwatery Shinry.


[8]--[Kwatera główna Shinry]


- Przed wejściem zauważysz Save Point. Musisz teraz podjąć decyzje którędy wedrzeć się do siedziby wroga. W bocznym wejściu czeka cię długa wspinaczka po schodach. Po drodze znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów. Wejście głównymi drzwiami oznaczać będzie iż musisz stoczyć kilka walk z strażnikami
- Tak czy inaczej dotrzesz na 59 piętro. Pokonaj strażników przy windzie i wsiądź do niej. Jedź na 60.
- Wejdź do pomieszczenia po lewej stronie. Będziesz musiał poprowadzić Clouda i jego towarzyszy tak aby nie zostali zauważeni przez strażników. Przesuwaj swoich towarzyszy tylko wtedy kiedy strażnicy będą za kolumnami. Gdy wszyscy znajda się po prawej stronie idźcie wyżej.
- Piętro 61.Porozmawiaj z personelem. Nie pytaj pod żadnym pozorem o Aeris. Tylko w ten sposób dostaniesz klucz na następne piętro.
- Piętro 62.Porozmawiaj z burmistrzem. Da ci klucz do pietra 65 jeśli podasz mu hasło. W każdej bibliotece znajdziesz jedna książkę która tu nie pasuje. Wybierz z tytułu literę która odpowiada cyfrze na okładce. Z czterech liter zmontuj hasło. Idź do burmistrza.
- Piętro 63. Nie musisz się na nim zatrzymywać. Zabawa polega na tym, ze możesz otworzyć tylko troje drzwi za jednym podejściem. W ten sposób masz dojść do jednej z trzech nagród. Potem idź do głównego komputera. Tu możesz odebrać nagrodę lub rozpocząć zabawę od nowa (nagrody będziesz musiał zdobywać od początku).Jest metoda na to aby zdobyć wszystkie trzy nagrody.
- Piętro 64. Save Point i przedmioty w szafkach.
- Piętro 65. Jest tu wiele pozamykanych skrzyń i makieta miasta Midgar. Na początku da się otworzyć tylko jedna skrzynie. Jest w niej brakujący element makiety. Gdy dopasujesz go na właściwe miejsce otworzy się kolejna skrzynia. W ten sposób musisz skompletować cala makietę. W ostatniej skrzyni będzie klucz do piętra 66.
- Piętro 66. Idź do toalet po lewej stronie. Wejdź do malej kabiny. Będąc w środku wdrap się na klozet i wejdź do kanału wentylacyjnego. Dojdziesz do sali zebrań. Będą tu same szychy Shinra Inc. (Palmer, Scarlet, Heidegger, Reeve, Hojo oraz oczywiście prezes Shinra.)Po wysłuchaniu ich planów, a zwłaszcza wzmianki Hojo o Aeris, możesz opuścić toaletę.
- Śledź Hojo aż na 67 piętro. Idź za nim do laboratorium. Kiedy wyjdzie obejrzyj pojemnik z lwopodobnym stworem. Obejrzyj tez pojemnik po prawej z napisem JENOVA. Cloud dostanie bólów głowy i zacznie cos mamrotać. Gdy mu przejdzie idź do windy na północy. Jest tu Save Point. Użyj windy.
- Piętro 68. Odnajdziesz tu Aeris zamknięta w kapsule. Po kilku chwilach będzie wolna a do ciebie przyłączy się lwopodobny stwor (Red XIII).Możesz wybrać mu imię. Naukowiec Hojo ucieknie. Wybierz kogoś, aby zaopiekował się Aeris. Do laboratorium wjedzie obrzydliwy mutant.

BOSS -- SAMPLE:HO512 -- HP:1000
Jak widać jest on mało żywotny. Potrafi jednak tworzyć mniejsze stwory, które będą go chronić. Skoncentruj ataki na dużym mutancie. Najgorsze, co ci może zrobić to zatruć. Wiec, jeśli masz mało energii, lecz się od razu.
- Gdy zabijesz bossa zabierz materie z komory i idź na główne schody. Po drodze porozmawiaj z jednym z naukowców to dostaniesz klucz od 68 pietra. Zejdź na 66 i biegnij do windy ekspresowej. W windzie spotkasz Tsenga i jego kolejnego Turka Rude. Ty i twoi towarzysze zostaniecie złapani.
- Po pogawędce z prezesem Shinra wylądujecie w więzieniu. Pogadaj przez ścianę z swoimi przyjaciółmi i idź spać.
- Rano zauważysz ze drzwi są otwarte a strażnik martwy. Uwolnij swoich przyjaciół. Razem idźcie do laboratorium. Cloud zauważy ze ktoś zabrał Jenove. Idź po śladach krwi aż dotrzesz na 69 piętro. Jest tu kolejny Save Point. Idź na ostatnie 70 piętro.
- 70 piętro. Prezes Shinra leży martwy z wielkim mieczem w plecach. Za filarem znajdziecie Palmera który widział cale zajście. Okazuje się że prezesa zabił Sephiroth, dawny przyjaciel Clouda, najlepszy wojownik w oddziałach Shinra. Wszyscy myśleli że zginął kilka lat temu. Po co tu wrócił i zabił prezesa nie wiadomo.
- Gdy usłyszycie warkot helikoptera cala drużyna wybiegnie na taras. Z helikoptera wysiądzie Rufus - wiceprezes Shinra Inc. oraz syn martwego prezesa. Ogłosi iż teraz on przejmuje kontrole nad firma i że nie ma zamiaru być tak łagodnym jak jego ojciec. Cloud zostanie z Rufusem sam na dachu a reszta drużyny pobiegnie do wyjścia.
- Tifa poczeka kolo wind a Aeris, Barret i Red XIII spróbują dostać się na parter. Pamiętaj o tym aby wyposażyć ich w materie. Gdy wsiada do windy zostaną zaatakowani przez dużego robota.

BOSS -- HUNDRED GUNNER -- HP:1600
Nie działają na niego zwykle ataki Aeris oraz Reda XIII. Najlepiej wiec używać magii. Błyskawice są najlepsze w tym przypadku. Gdy boss straci dużo energii zaczyna strzelać w wszystkich bohaterów jednocześnie. Po drugim kryzysie boss ładuje przez kilka rund super działo i z niego strzela raniąc poważnie całą drużynę.
- Po zniszczeniu robota na arenę walki wkracza (raczej wlatuje) latający strażnik.

BOSS -- HELI GUNNER -- HP:1000
Jego ataki są dosyć mocne. Należy więc pamiętać o częstym uzdrawianiu. Błyskawica zadaje mu największe obrażenia.
- Gdy i ten boss zginie akcja przenosi się na dach budynku. Zaopatrz Clouda w odpowiednie akcesoria i rozpocznij pojedynek z Rufusem.

BOSS -- RUFUS -- HP:500
Mało żywotny ale musisz wziąć pod uwagę że jest to walka jeden na jeden. Cios za cios. Skoncentruj swoje ataki najpierw na panterze Rufusa. Na początku rzuca ona na swojego pana barierę ochronną. Rufus korzysta tylko z shotguna. Uzdrawiaj się głównie wtedy jeśli twoja energia spadnie gdzieś w okolice 70. Czary działają lepiej gdyż ich bariera nie powstrzymuje.
- Rufus kończy walkę wskakując na swój helikopter i odlatuje. Biegnij na dół do Tify. Skorzystaj z Save Point i bierz windę na parter. Cala drużyna ucieka w ciężarówce osłanianej przez Clouda na motorze.


[9]--[Ucieczka z Midgar]


- Jeśli chcesz możesz zmienić skład swojej drużyny. Zabawa polega na tym aby strącać mieczem ścigających was strażników Shinry.Nie możesz dopuścić do tego aby zniszczyli ciężarówkę z twoimi przyjaciółmi.
- Na koncu autostrady zaatakuje was robot z sześcioma kolami.
BOSS -- MOTOR BALL -- HP:2600
Większość jego ataków jest mało bolesna ale posiada kilka które mogą zmieść całą twoja drużynę. Ponieważ boss atakuje od tylu pierwszy atak należy do niego. Jeśli chcesz zadawać większe obrażenia przestaw swoich ludzi do pierwszego rzędu. Oznaczać to też będzie iż twoi ludzie sami będą odnosić cięższe rany. Najlepiej na bossa działa błyskawica.
- Po zwycięskiej bitwie wszyscy członkowie twojej drużyny uciekają z Midgar. Możesz zmienić skład drużyny. Umawiacie się na spotkanie w mieście Kalm. Pora w drogę.


[10]--[Miasto Kalm]


- Gdy dotrzesz do miasta będzie tu czekała na ciebie reszta drużyny. Idź do zajazdu. Tutaj Cloud rozpocznie swoja opowieść o tym jak spotkał Sephirotha.
- Akcja opowieści zaczyna się 5 lat temu kolo rodzinnego miasta Clouda Nibelheim. Cloud, Sephiroth i dwóch żołnierzy jadą ciężarówką. Ich misja polega na sprawdzeniu reaktora mako w górach za miastem.
- Po drodze zostaniecie napadnięci przez smoka. Możesz z nim walczyć ale pamiętaj że Cloud jest bardzo słaby. Sephiroth zabije smoka dwoma ciosami po ok 3500 HP!
- Będąc w mieście rozpocznij zwiedzanie okolicznych budynków. Wejdź do domu Tify i do jej pokoju. Zagraj na pianinie i zapisz sobie melodie. Przyda się później. Gdy zwiedzisz miasto idź do zajazdu. Pogadaj z Sephirothem i idź spać.
- Rano pojawi się Tifa która będzie waszym przewodnikiem. Jakiś smarkacz zrobi wam zdjęcie. Teraz czeka was przeprawa przez góry. Most linowy prowadzący do reaktora urwie się. Zginie jeden żołnierz.
- Przechodząc przez jaskinie będziecie musieli walczyć z łażącymi tu bestiami. Sephiroth wykończy je jednym czarem. Dotrzecie do reaktora. Tifa i żołnierz poczekają na zewnątrz podczas gdy Sephiroth i Cloud wejdą do środka.
- W znajdujących się tu komorach odkryjecie ludzkie mutanty. Shinra dokonuje tu eksperymentów genetycznych. Sephiroth się wścieknie gdy dowie się że jego matka Jenova to genetyczny mutant. Razem wrócicie do miasta.
- Możesz teraz zachować stan gry. Rano gdy się obudzisz idź poszukać Sephirotha. Znajdziesz go w podziemiach rezydencji. Aby się do niego dostać skorzystaj z tajemnego przejścia w kamiennej ścianie po prawej stronie. Porozmawiaj z Sephirothem i wyjdź. Następnego dnia znowu odwiedź swojego kumpla. Sephiroth będzie mamrotał coś o swojej "matce" i o planecie. Gdy wyjdzie biegnij do miasta. Niestety całe zostało zniszczone i wszystko stoi w płomieniach. Biegnij do domu po prawej.
- Ścigaj Sephirotha aż do reaktora. Znajdziesz tu martwego ojca Tify. Tifa będzie leżała dalej na szczęście tylko ranna. Połóż ją w bezpiecznym miejscu i wejdź do komory z Jenova. Po scence filmowej stajesz do pojedynku z byłym przyjacielem i w tym momencie wspomnienia się kończą.
- Cloud nie pamięta tego co było dalej. Idź wiec spać. Rano dostaniesz od kumpli PHS - urządzenie pozwalające zmieniać ci skład drużyny na mapie świata lub na Save Pointach. Zwiedź miasto dokonując niezbędnych zakupów i opuść je. Waszym zadaniem jest odszukanie Sephirotha i sprawdzenie co on knuje.


[11]--[Farma Chocobo]


- Idź na farmę na wschodzie. Porozmawiaj z kurczakami. Jeśli wybierzesz krótsza odpowiedź dostaniesz materie. Porozmawiaj z właścicielem w jego chatce. Dowiesz się że aby dostać się na południe musisz ominąć Midgar Zolom - straszliwego węża giganta. W tym celu powinieneś złapać dzikiego Chocobo. Idź do stajni i porozmawiaj z farmerem. Zakup od niego za 2000 materie wabiącą kurczaki. Dodatkowo musisz kupić przynętę. Im droższa tym łatwiej kurczak się oswoi. Opuść farmę.
- Chodząc po śladach Chocobo na mapie świata powinieneś zostać przez niego zaatakowany. Rzuć mu przynętę i pokonaj towarzyszące mu stwory. Zrób to szybko i nie atakuj kurczaka gdyż ci ucieknie. Kieruj się teraz na południe przez gęste trawy. Omijaj cień węża aby nie musieć z nim wałczyć. Jeśli cię złapie to postaraj się mu uciec. Midgar Zolom potrafi zabić cala drużynę w kilku ciosach. Nie ma wiec najmniejszego sensu z nim walczyć.


[12]--[Kopalnie Mithril]


- Na południu znajdziesz wejście do jaskini. Zostaw tu swojego Chocobo. Przed jaskinią wisi, nabity na drzewo, jeden z Midgar Zolomów, dzieło Sephirotha. Wchodź śmiało do jaskini. Leży tu mnóstwo przydatnych przedmiotów które dobrze byłoby pozbierać.
- Przy wyjściu z kopalni spotkasz Turksów (Tseng, Rude oraz nowa członkini Elena).Ich zadanie polega teraz na schwytaniu Sephirotha, wiec was zostawią w spokoju. Kiedy będziesz gotów wyjdź z kopalni tą samą drogą co Turksowie. Kieruj się do miasta Junon, gdzie ostatnio widziany był Sephiroth.


[13]--[Miasto Junon]


- Pozwiedzaj miasto. Gdy będziesz gotowy idź na plażę. Spotkasz tu małą dziewczynkę. Po chwili rozmowy zaatakuje was latający potwor.

BOSS -- BOTTOM SWAYER -- HP:2500
Ponieważ jest to boss latający nie wszystkie ataki na niego działają. Najgroźniejszy jego atak to wielka fala. Zawsze puszcza ja przed śmiercią. Poza tym potrafi otoczyć jedną z postaci bąblami, które zmniejszają jego energię. Aby zniszczyć bąble zaatakuj je magia.
- Gdy boss zginie musisz jeszcze uratować dziewczynkę metodą usta-usta. Poczekaj gdy poziom powietrza w płucach będzie bliski maksymalnemu i dopiero wtedy dmuchaj. Gdy uratujesz dziecko możesz iść do miasta. Prześpij się w domu ojca dziewczynki. Cloud będzie miał sen o wydarzeniach z Nibelheim.
- Rano usłyszysz dziwną muzykę. Nowy prezes Shinra Inc. Rufus będzie świętował swój awans podczas uroczystej parady w mieście. Musicie się tam dostać. Weź od uratowanej dziewczynki materie i idź na plażę. Przy pomocy delfina dostań się na poręcz u góry. Idź po drabinie to dotrzesz na lotnisko.
- Z lotniska windą dostań się do koszar. Skorzystaj z Save Pointu, gdy będziesz miał okazję. Wejdź do szatni. Oficer weźmie cię za jednego z żołnierzy i każe natychmiast się przebrać. Załóż mundur i słuchaj rozkazów. Będziesz musiał wziąć udział w paradzie na cześć Rufusa. Idź za oficerem przez ulice i w wąską alejkę. Gdy nadejdzie twoja kolej ustaw się szybko w szeregu. Idź równo z innymi. Broń podnoś i opuszczaj także równo z innymi. Jeśli wykonasz wszystko dobrze dostaniesz nagrodę.Im więcej punktów tym będzie ona lepsza.
- Po paradzie będziesz świadkiem rozmowy Heideggera z Rufusem. Nie ruszaj się, bo dostaniesz naganę. Gdy obydwaj odjada wrócisz do szatni. Czekają cię przygotowania do pożegnalnego salutu. Gdy będziesz gotowy biegnij za oficerem. Masz teraz okazje pozwiedzać miasto. Po drodze na przystań będzie sześć sklepów, które możesz odwiedzić. Przejrzyj je wszystkie w celu odnalezienia wielu pomocnych przedmiotów.
- Na przystani będziesz musiał znowu oddać honory Rufusowi. Rób to, co każe ci oficer, a wszystko będzie w porządku. Na końcu dostaniesz prezent od Heideggera. Jego jakość zależy od zebranych punktów podczas salutowania. Po ceremonii wejdź na pokład statku. Są tu wszyscy twoi kumple. Razem odpływacie na zachodni kontynent.


[14]--[Na statku]


- Pozbieraj wszystkie przedmioty i porozmawiaj z ludźmi. Potem wyjdź na pokład. Twoi przyjaciele także poprzebierani są za żołnierzy. Pogadaj z nimi. Skorzystaj z Save Pointu. Od marynarza możesz kupić trochę przedmiotów.
- Wracaj pod pokład i pogadaj z Aeris. Wróć na gorę i dostań się na przód statku. Będzie tu Barret podsłuchujący rozmowę Heideggera i Rufusa. Pogadaj z nim. Włączy się alarm gdyż zostanie ktoś odnaleziony.
- Wracaj pod pokład. Możesz zmienić skład drużyny. Idź do maszynowni. Spotkasz tu mnóstwo martwych ludzi i Sephirotha. Zanim ucieknie zostawi wam zmutowanego stwora do walki.

BOSS -- JENOVA*BIRTH -- HP:4000
Dosyć groźny. Uzbrojony w laser, który zabiera dużo energii. Dobrze działają na niego czary, lecz nie używaj Bio, ponieważ uzdrowisz bossa.
- Gdy wygrasz podnieś materie i wyjdź na pokład. Statek dopłynie do Costa del Sol.


[15]--[Costa del Sol]


- Rufus odleci gdzieś helikopterem a Heidegger pójdzie w miasto. Teraz ty możesz sobie pozwiedzać miasteczko. Jest tu dużo sklepów, tawern itp. Na plaży mnóstwo pięknych kobiet. Możesz spotkać tez naukowca Shinry Hojo. Gdy wypoczniesz i opalisz się dostatecznie możesz wyruszyć dalej.


[16]--[North Corel]


- Idź w kierunku jaskini górskiej. Wspinaj się na górę. Spotkasz faceta, od którego dowiesz się, że Sephiroth przechodził tędy niedawno. Dalej w górę. Znajdziesz kolejny reaktor mako. Omiń go i idź na południe. Idź wzdłuż torów kolejki.
- Dotrzesz do Save Pointa. Pozbieraj walające się tu przedmioty, jeśli chcesz. Na pewno się przydadzą. Dziury w torach możesz przeskoczyć. Możesz też spaść i próbować zdobyć dodatkowe skarby, jeśli polecisz w bok. Jakkolwiek ominiesz dziury wyjdź z planszy górnymi torami.
- Zauważysz swoich towarzyszy na dole. Biegnij do małej budki i przestaw znajdującą się w niej dźwignię. Jeśli pójdziesz kawałek dalej usłyszysz ćwierkanie pisklaków. Wespnij się na górę. Jeśli weźmiesz skarb z gniazda zaatakuje cię mamusia pisklaków. Jest niegroźna. Gdy wajcha w sterowce zostanie przestawiona wracaj na poprzedni ekran.
- Skorzystaj teraz z torów dolnych. Idąc wzdłuż nich dotrzesz do zniszczonej wioski - jak się za chwile okaże - domu Barreta.
- Barret zostanie przywitany niezbyt przyjacielsko. Gdy dokonasz zakupów idź do kolejki na Gold Saucer. Barret opowie wam smutna historie swojej wioski. Kilka lat temu została ona spalona przez Shinra. W pożarze zginęła żona Barreta. Na dodatek cześć mieszkańców wini za to właśnie jego gdyż to on bardzo zabiegał, aby w wiosce wybudowano reaktor.
- Po historyjce wsiadajcie do kolejki.


[17]--[Gold Saucer]


- W wesołym miasteczku płacisz używając waluty GP. Musisz ją najpierw zdobyć. Koło wejścia jest Save Point - niestety płatny. GP możesz kupić od faceta kręcącego się przy wejściu. Jednak nie zawsze on tu jest.
- Jednorazowy bilet do środka kosztuje 3000 a wielorazowego użytku aż 30000. Gdy wasza paczka się rozdzieli możesz zwiedzać okolice.
- Na SPEED SQUARE spotkasz właściciela Gold Saucer, niejakiego Dio. Dowiesz się, że Sephiroth szuka czarnej materii. Tutaj możesz także wziąć udział w zabawie na Roller Coasterze. Kosztuje to jednak trochę GP. Pamiętaj, że możesz wygrać cenne nagrody.
- Na CHOCOBO SQUARE spotkasz żołnierzy Shinry. Także szukają Sephirotha. Możesz grać na wyścigach. Ustalasz klasę wyścigów, stawki, oraz numery dwóch zwycięskich kurczaków. Nagrody są różnorakie, ale najważniejsze jest to, że możesz wygrać GP.
- Na WONDER SQUARE spotkasz mechanicznego kota siedzącego na maskotce moogla. Po tym jak przepowie wam przyszłość przyłączy się do drużyny. Możesz wybrać mu imię. (Cait Sith).Jest tu także salon gier gdzie możesz wygrać GP. Są tu takie gry jak: rzut piłką do kosza, „łapka”, siłowanie na rękę, wyścig motorem taki jak w Midgar, pojedynki karateków, karmienie zwierzątka. Przy wejściu jest także maszyna, w której za GP możesz kupić różne przedmioty.
- Pamiętaj, że aby użyć Save Point musisz mieć 5 GP i wrócić przez STATION SQUARE do wejścia. Nie martw się nie będziesz musiał płacić za wstęp drugi raz chyba ze zjedziesz kolejką na dół.
- Na razie nie masz, czego szukać na EVENT SQUARE, ROUND SQUARE i GHOST SQUARE. Ten ostatni to hotel gdzie możesz odświeżyć swoich bohaterów.
- Na sam koniec idź na BATTLE SQUARE. Znajdziesz tu zwłoki kilkunastu ludzi Shinry. Okaże się, że zrobił to człowiek z karabinem zamiast ręki (czyżby Barret ?). Zostaniecie aresztowani i wrzuceni do więzienia na pustyni.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 91801
  • Głosy oddane: 103
  • Średnia ocen: 7.7

Komentarze (11)

Sephira ~ 25 czerwca 2008, 11:21
Nie da sie opalać w Costa Del Sol ale da sie Zabierać dzieciakom Piłke ^^ <lol>
Gość ~ 08 sierpnia 2009, 15:44
Mały błąd: za łóżkiem Don Corneo nie jest ukryta materia (ewentualnie przedmiot tam jest losowy. ja znalazłem Hyper).

huhus
Gość ~ 14 lipca 2010, 17:28
pytanie XD jak jest ta siedziba Shinry i Cloud zostaje z Rufusem, a reszta idzie do wind i jest ten robot. Napisane jest, że najlepiej go niszczyć błyskawicami, ale z tego co widzę tylko Cloud ma taki atak xD jak się go inaczej pozbyć? XD jak mi się już udało go zabić to nie mogę tego latającego czegoś rozwalić XDDD"

shizuru
Gość ~ 11 września 2010, 20:20
Daj Cloudowi materię Poison najlepiej + Elemental w broni. Walnij najpierw Bio w Panterkę, a potem wal w Rufusa, albo koś go normalnymi atakami - będzie banalnie. Drużynie, która jedzie windami daj Błyskawice. Wszystkich ustaw w drugim szeregu. Ci którzy nie mogą atakować na dystans niech mają magię i leczenie. Barret może kosić normalnie. Pójdzie lekko.

Rafalsh
(X)(X)_BAHAMUT_(X)(X) ~ 20 listopadaa 2010, 18:07
Ja osobiście to z tym problemu nie miałem po prostu waliłem ice na drugim poziomie wtajemniczenia i miałem 23 lv 25 różnie a rufus to parę cięć i nie powinno być problemu.
Gość ~ 11 stycznia 2011, 18:37
caith sit nie jest mechaniczny, to maskotka
Gość ~ 11 stycznia 2011, 18:39
BAHAMUT, skąd ty w tym miejscu taki level i jeszcze ICE2. ja nawet w cosmo canyon nie miałem takiego levela ( ICE2 tak )
(X)(X)_BAHAMUT_(X)(X) ~ 29 stycznia 2011, 11:56
asdowa po prostu lubię po expić
Gość ~ 16 sierpnia 2011, 09:54
Matko jak sie exepeni to tam nawet można mieć 28 lvl jak ja w tamtym miejscu. Bahamut ma racje na wysokim poziomie walka jest bardzo łatwa. Sam wszystkie materie żywiołów miałem 2 poziomie juz przy walce z Reno na filarze w sektorze 7, w jednej kolejce go pokonałem.

pawiano@
Gość ~ 20 grudnia 2011, 08:15
a mam takie pytanko gdzie najlepiej sie expi na pierwszej i drugiej plytce?

tajemniczy ziomek z ff7
xXx Malarz xXx2 ~ 21 grudnia 2011, 20:06
A gdzie sie najlepiej expi za 1 i na 2 płytce?

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.