Opis cz.2

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

[18]--[Wiezienie Corel]


- Idź na południe. Spotkacie Barreta, który nie chce z wami rozmawiać. Dalej na południe. Jest tu Save Point i kilka budynków. Ciebie interesuje ten na południowym wschodzie i ten zaraz nad nim. Spotkasz tam Barreta, który dokończy swoją historię o zagładzie rodzinnej wioski. Opowie wam także o domniemanej śmierci najlepszego przyjaciela Dyna. "Po zniszczeniu wioski ocaleli tylko Barret i Dyne. Uciekając przed ludźmi Shinry Dyne spadł w przepaść. Barret chwycił go w ostatniej chwili. Jednakże strzały z karabinów trafiły ich w ręce i Dyne poleciał w dół. Tak Barret strącił swoją prawą dłoń."
- Z historii tej wynika, iż morderca ludzi w Gold Saucer był Dyne, który jakimś cudem ocalał, lecz strącił lewą dłoń. Postanawiacie go odszukać. Wybierz skład drużyny i wracaj na północ. Znajdziesz tu martwego strażnika. Przejdź obok niego i biegnij na prawo kolejna brama.
- Wkrótce spotkacie Dyne. Pełni on role szefa więziennej bandy. Okaże się także, iż zupełnie oszalał grożąc zniszczeniem świata. Chcąc nie chcąc Barret musi stoczyć walkę z dawnym przyjacielem.

BOSS -- DYNE -- HP:1200
Jest to kolejny pojedynek jeden na jeden. Pamiętaj, aby uzdrawiać się w odpowiednich momentach. Ataki Dyna nie są zbyt groźne, lecz tuz przed śmiercią potrafi mocno dołożyć.
- Po przegranej walce Dyne rzuci się w przepaść. Cala grupa wróci na teren więzienia. Jedynym sposobem żeby się z niego wydostać jest wziąć udział w wyścigach Chocobo i wygrać. Teraz po pozbyciu się Dyna dostaniecie zgodę na udział w wyścigu. Na zewnątrz może wyjść tyko Cloud jednak, jeśli wygra wszyscy będą wolni.
- Jadąc winda porozmawiaj z swoim menadżerem i naucz się reguł wyścigu. Na górze porozmawiaj z pozostałymi zawodnikami. Gdy przyjdzie czas idź na arenę. Nie zapomnij zabrać materii z poczekalni.
- Wyścig nie jest trudny. Pamiętaj o tym, aby nie biec za szybko gdyż Chocobo się zmęczy. "Turbo doładowania" używaj tylko na prostych, gdy chcesz kogoś wyprzedzić oraz na końcu, aby zapewnić sobie zwycięstwo. W innych sytuacjach to się po prostu nie opłaca.
- Gdy wygrasz dostaniecie od Dio przeprosiny oraz nagrodę - samochód terenowy. Dostaniecie także informacje ze Sephiroth kieruje się do wioski Gongaga. Czas wyruszyć za nim.


[19]--[Wioska Gongaga]


- Dzięki samochodzikowi możecie jeździć po pustyniach i płyciznach na rzekach. W ten sposób powinniście dostać się na południe a potem na wschód. Jest tu niezaznaczona na mapie wioska Gongaga. Mocno zniszczona po awarii reaktora mako.
- W dżungli spotkacie Turksów. Po chwilowej konwersacji musicie z nimi wałczyć.

BOSS -- RENO -- HP:2000 -- RUDE -- HP:2000
Ponieważ przeciwników jest dwóch, częściej będziesz obrywał. Pamiętaj, że groźniejsze ataki wyprowadza Reno a Rudo posiada czar uzdrowienia. Jeśli pokonasz jednego to ucieknie. Tak samo postąpi po przegranej drugi.
- Gdy pozbędziesz się Turksów idź w prawo. Dojdziesz do ruin reaktora. Zbadaj go. Nagle przyleci helikopter Shinry. Wysiada z niego Tseng oraz Scarlet. Będą czegoś szukać, lecz nie znajda niczego. Potem porozmawiają na temat olbrzymiej materii, która ma im umożliwić skorzystanie z jakiejś super potężnej broni. O czym mówią dowiesz się później. Na razie sprawdź miejsce, w którym grzebała Scarlet. Znajdziesz materię.
- Wracaj na rozdroże i kieruj się w lewo. Po wzięciu materii idź w prawo do wioski. Zwiedz ja jak zwykle. W domku po prawej spotkasz starszych ludzi, którzy czekają na powrót syna Zacka. Był on elitarnym członkiem Soldier podobnie, jak Cloud. Jednakże Cloud nie pamięta nikogo takiego. Aeris wybiegnie z chatki, (Jeśli jest w drużynie, jeśli nie to nie wiem, co się stanie). Wyjdź za nią i porozmawiaj. Dowiesz się ze znała Zacka dosyć blisko. Jednak Cloud nadal go nie pamięta. Możesz wracać do samochodu.


[20]--[Yuffie]-- Dodatkowy quest


- W grze są dwie dodatkowe ukryte postaci. Pierwsza z nich to młoda dziewczynka Yuffie. Dobrze jest ja znaleźć gdyż to umożliwia ci dotarcie do 2 kolejnych questów.
- Aby spotkać Yuffie musisz kręcić się po lesie na mapie głównej. Ja spotkałem Yuffie w lesie na lewo od wioski Gongaga. Kiedy ja spotkasz musisz z nią walczyć. Nie jest trudna. Po wygranej walce znajdziesz się na malej polance. Jest tu Save Point i leżącą Yuffie. Nie korzystaj z Save Pointu gdyż dziewczyna zwieje. Porozmawiaj z nią. Jeśli prawidłowo zareagujesz na 5 pytań Yuffie to przyłączy się do ciebie. Prawidłowe odpowiedzi: dolna, górna, dolna, górna, dolna. Teraz możesz zmienić Yuffie imię, jeśli chcesz.


[21]--[Wioska Cosmo Canyon]


- Przed wejściem do wioski okaże się, że to rodzinne strony Reda XIII a jego prawdziwe imię brzmi Nanaki. Porozmawiaj z strażnikiem. Dzięki Redowi zostaniecie wpuszczeni. Zwiedź miasto. W sklepie z bronią jest Save Point. Porozmawiaj z swoimi przyjaciółmi. Na koniec dostań się do obserwatorium na górze. Jest tu mędrzec, który wyjawi ci sekrety planety. Wróć do przyjaciół i zbierz nowa drużynę. Wracaj do mędrca. Wejdź do małego pokoju. Starzec pokaże wam i wytłumaczy jak działa planeta. Otóż cala energia, która się w niej znajduje tworzy życie. Jeśli cos lub ktoś umiera energia ta tworzy życie w innym miejscu. Niestety Shinra i jej reaktory mako wysysają ta cenna energie, co doprowadzi do zagłady.
- Po wysłuchaniu dziadka możesz wracać na dwór. Idź do ogniska. Porozmawiaj tu z swoimi przyjaciółmi. Na końcu pogadaj z Redem XIII. Opowie ci o swoim ojcu, który miał strzec wioski, lecz, w momencie ataku wroga, uciekł. Red XIII musi zostać w wiosce i stać na jej straży. Pojawi się znowu stary mędrzec i poprosi was abyście mu pomogli. Zależy mu na tym, aby poszedł z wami przede wszystkim Red XIII. Po utworzeniu grupy idź za starcem.
- Skorzystaj po drodze z Save Pointu. Czeka Cię spacer po podziemnych jaskiniach i walki z potworami. W pierwszej dużej jaskini musisz wejść do jaskini na górze po lewej. Przestaw znajdującą się tu dźwignie to otworzysz drzwi do następnej jaskini. Pamiętaj, że możesz pozbierać dużo cennych przedmiotów, lecz wiązało się to będzie z wieloma walkami. Gdy dotrzesz do trzeciej jaskini idź droga druga od lewej. Będziesz musiał toczyć ciężkie walki z olbrzymimi pająkami.
- W ostatniej jaskini podlecz zdrowie i moc magiczną. Wielka twarz na końcu sali ożyje i zaatakuje was duch czarodzieja.

BOSS -- GI NATAKU -- HP:5500
Nie zajmuj się latającymi ogniami tylko samym czarodziejem. Ponieważ ma on sporo energii walka do najłatwiejszych należeć nie będzie. Z zaklęć najlepsze są błyskawica i lód. Ognie wykończ zaklęciami przywołującymi jak Shiva czy Ramuh.
- Gdy boss zginie podnieś materię i idź za mędrcem. Nastąpi scena, w której Red XIII dowie się, iż jego ojciec wcale nie stchórzył tylko dzielnie stawiał opór przeważającym liczebnie hordom wroga. Niestety został trafiony zatrutymi strzałami i skamieniał.
- Z powrotem w wiosce stwórz nową drużynę. Gdy będziecie wychodzili Red XIII przyłączy się do was ponownie.


[22]--[Miasto Nibelheim]


- Po chwili jazdy dotrzecie do rodzinnego miasta Nibelheim. Ku zdziwieniu wszystkich miasto wydaje się nietknięte. Na dodatek mieszkańcy nie poznają Cloud, a on mieszkańców. Zwiedz miasto zostawiając sobie rezydencje na koniec. Wszędzie pełno jest ludzi w czarnych płaszczach. Mamroczą cos o Sephirothcie i o jakimś "zjednoczeniu". Gdy z nimi porozmawiasz większość zostawi ci przedmiot. Teraz zwiedz rezydencje. Pozbieraj przedmioty z budynku, jeśli chcesz.
- Dodatkowy quest. Jeśli chcesz druga dodatkowa postać - Vincenta to czytaj dalej, jeśli nie to przeskocz do następnego akapitu. W lewym skrzydle rezydencji znajdziesz sejf. Dzięki wskazówkom, jakie zostawili Turksowie przy wejściu do rezydencji, będziesz znał kombinacje <36 >10 <59 <97. Masz dwadzieścia sekund na to, aby ja wpisać. Nie możesz przekroczyć zadanej cyfry a każdy wybór musisz zatwierdzić enterem. Gdy sejf się otworzy zaatakuje cię dziwaczny potwor.

BOSS -- LOST NUMBER -- HP:7000
Ten boss składa się z dwóch części, jednak atakujesz je jako jedna. Ataki ma średniej mocy, lecz posiada także jeden bardzo mocny, który może załatwić bohatera na miejscu. Używaj czarów i przywołuj stwory. Gdy boss będzie umierał straci jedna z swoich połówek. Zależnie od tego, która straci ataki magiczne lub fizyczne. Te, które zostaną staja się silniejsze wiec trzymaj energie na wysokim poziomie.
Po rozwałce bossa podnieś materie oraz klucz z sejfu. Idź do podziemi. Są tu drzwi zamknięte na znaleziony właśnie klucz. Otwórz trumnę to spotkasz Vincenta. Porozmawiaj z nim i opowiedz mu o sobie. Otwórz trumnę jeszcze raz i zapytaj Vincenta o jego losy. Teraz możesz wybrać mu imię. Vincent przyłączy się do was, gdy będziecie próbowali opuścić rezydencje.
- Zejdźcie do podziemi i wejdźcie do biblioteki. Zastaniecie tu Sephirotha. Będzie coś mówił o spadającej komecie. Powie wam, że jeśli chcecie brać udział w wielkim "zjednoczeniu" to idźcie za nim przez górę Nibel. Zanim wyjdzie rzuci w Cloud materią.
- W mieszkaniu Tify zagraj na pianinie. Jeśli zagrasz obydwie melodie z wspomnień Clouda dostaniesz nagrodę. Możesz opuścić miasto drogą północną.


[23]--[Góra Nibel]


- Po drodze do wnętrza góry poukrywanych jest wiele cennych przedmiotów, które warto było by zdobyć. Tak samo jest w wnętrzu góry. Możesz od razu iść do wyjścia na dole lub postarać się polepszyć stan twojego ekwipunku. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że górę zamieszkują paskudne potwory (szczególnie trudny zielony smok).
- Cokolwiek zrobisz idź w kierunku Save Pointa na dole. Potem podejdź do bestii czekającej przy wyjściu i zacznij walkę.

BOSS -- MATERIA KEEPER -- HP:8400
Prawdziwa tragedia. Zabiłem go chyba za czwartym razem. Mnóstwo energii i potężne ataki. Na dodatek boss może się uzdrawiać. Nie używaj ognia, ponieważ to uzdrawia bestię.
- Gdy ścierwo zdechnie weź leżącą materię i wychodź z jaskini.


[24]--[Miasto Rocket]


- Idąc dalej dookoła gór trafisz na miasto z olbrzymia rakieta pośrodku. Zwiedź je. Porozmawiaj kilka razy z dziadkiem stojącym na dziedzińcu. Jeśli pooglądasz z nim rakietę dostaniesz miecz dla Clouda. Wejdź do domu po prawej stronie w głębi miasta. Idź na tyły budynku. Znajdziesz tu samolot "Tiny Bronco". Jak go obejrzysz to przyjdzie do ciebie zona właściciela. Porozmawiaj z nią i pędź do rakiety.
- Spotkasz tu Cida. Po rozmowie z nim będziesz mógł wybrać mu imię. Potem wracaj do jego żony Shiery. Od niej dowiecie się, że Cid stał się bardzo nerwowy od czasu nieudanego startu w kosmos. Stało się to za sprawą jego żony, która pozostała w komorze silników i Cid musiał anulować start, aby nie zginęła. Od tej pory Cid stał się bardzo nieuprzejmy wobec wszystkich.
- Dowiesz się także ze Rufus ma przybyć do miasta w bliżej nieokreślonym celu. Tak tez się stanie. Prezes Shinry przybędzie tu z pokaźnym oddziałem wojsk oraz swym pomocnikiem Palmerem. Będą chcieli "pożyczyć" samolot Cida. Przy jego pomocy chcą odnaleźć Sephirotha, który szuka "Świątyni pradawnych". Idź do samolotu. Zobaczysz ze Palmer będzie chciał go ukraść. Wywiąże się walka.

BOSS -- PALMER -- HP:6000
Niezbyt trudny, lecz jego ataki są szybkie i dokuczliwe. Ponieważ jest uzbrojony w spluwę mako może wyczarować wiele żywiołów. Gdy go pokonasz Palmer wpadnie pod ciężarówkę podczas ucieczki. (Chyba jednak nie zginie gdyż widać go potem na zebraniu członków Shinry, będzie siedział w głębi. A może to tylko błąd programistów)?
- Gdy zwyciężysz nastąpi scenka ucieczka samolotem. W ostatniej chwili na pokład wskoczy także Cid. Niestety siepacze Rufusa uszkodzą wam ogon i będziecie zmuszeni wodować. Cid przyłączy się do drużyny na dobre.


[25]--[Miasto Wutai]-- Dodatkowy quest -- Wymaga Yuffie w drużynie


- Dzięki, uszkodzonemu, co prawda, samolotowi możecie dostać się do kilku nowych lokacji. Pamiętaj, że samolot porusza się tylko po wodzie płytkiej i po rzekach.
- Waszym zadaniem jest teraz odnalezienie pradawnej świątyni. Jednakże dobrze by było najpierw pozwiedzać trochę świat. Udaj się w kierunku miasta Wutai na zachodniej wyspie. Jeśli nie masz Yuffie to po tym akapicie przeskocz do kolejnego rozdziału. Pozwiedzaj miasto i kup potrzebne przedmioty.
- Jeśli jest z wami Yuffie to przed miastem zostaniecie zaatakowani przez żołnierzy Shinry. Yuffie skorzysta z zamieszania i ukradnie wam całą materie! Od tej pory przez dłuższy czas możecie walczyć tylko przy użyciu własnej broni. Idźcie dalej w kierunku miasta.
- Na dziedzińcu znajdziecie Yuffie. Ucieknie wam. Idźcie do sklepu z materia. Po otwarciu skrzyni Yuffie znowu was okradnie. Znajdziecie ja za kotarą w domu jakiegoś starca. Ostatni raz schowa się przed barem za jakąś skałą. Tym razem nie ucieknie. Okaże się, że w mieście są także Turksowie z tajna misja.
- Yuffie zabierze was do swojego domku i zacznie opowiadać smutne historie. Gdy Cloud pociągnie wskazana przez dziewczynkę dźwignię, na drużynę runie klatka a złodziejka materii znowu pryśnie.
- Na północy miasta w rejonie świątyni znajduje się gong. Zadzwoń nim a odkryjesz tajne drzwi. Skorzystaj z nich. W środku spotkacie Dona Corneo, który tym razem postanowił mieć dwie żony: Yuffie oraz Elenę z Turksów. Ścigajcie go.Czeka was walka z żołnierzami Shinry. Po wyjściu na zewnątrz spotkacie resztę Turksów. Ich zadanie polega na schwytaniu Dona Corneo wiec was zostawią w spokoju. Robicie krótki rozejm, aby rozprawić się z zboczeńcem.
- Idź na teren gór. Biegając tu i tam znajdziesz Dona. Elena i Yuffie będą wisieć na skalnej ścianie. Corneo będzie wściekły za to, że zabiliście jego ulubieńca Apsa (kanały w Midgar) i przedstawi was nowemu zwierzątku Rappsowi. Czeka was walka.

BOSS -- RAPPS -- HP:6000?
Ponieważ drużyna nie posiada materii walka jest niezbyt łatwa. Używaj przedmiotów magicznych zamiast czarów.
- Gdy stwor wykorkuje Don Corneo będzie próbował zrzucić Yuffie i Elene w przepaść. Z odsieczą nadejdą Turksowie. Corneo skończy na dnie przepaści. Ponieważ pomogliście Turksom zostawia was na razie w spokoju, mimo iż ich następny rozkaz brzmi: zabić Clouda. Yuffie natomiast odda wam cala skradziona materie i przyłączy się na nowo do drużyny. Możecie zakupić teraz broń w mieście,czego wcześniej nie dało się zrobić za sprawą Yuffie.
- W Wutai jest jeszcze jeden dodatkowy quest, który możesz wykonać. Wymagane w tym celu jest przejście poprzedniego i posiadanie Yuffie w składzie głównej drużyny. Jest to quest niezbyt łatwy wiec lepiej jest wykonać go później. Dla tych, którzy chcą spróbować, oto opis.
- Idź do świątyni na północy miasta. Jeśli będziesz miał Yuffie w składzie drużyny będzie mogła ona wziąć udział w zawodach. Będzie musiała pokonać kolejno w walce jeden na jeden pięciu przeciwników. Stopień trudności będzie wzrastał. Ostatnim przeciwnikiem okaże się ojciec Yuffie Godo. Po krótkiej rozmowie przechodzicie do walki.

BOSS -- GODO -- HP:10000
Walczyłem z nim dopiero po zdobyciu Highwinda (patrz dalej w opisie), dlatego nie sprawił mi trudności. Dla tych, którzy będą walczyć z nim teraz może przysporzyć trochę bólu. Ataki bossa zależą od tego, która twarzą będzie na ciebie zwrócony. Najgorsze jest to ze może Cię zmniejszyć oraz że może się uzdrawiać.
- Kiedy pokonasz Godo, Yuffie zacznie z nim rozmawiać i wyjaśni mu, że głupio robi trzymając się starych tradycji. Ostatecznie, Godo pogodzi się z córką i wręczy jej materie przywołującą Leviathana. Po wszystkim możecie opuścić Wutai.


[26]--[Gold Saucer]


- Czas dowiedzieć się gdzie znajduje się legendarna świątynia pradawnych. Przepłyńcie kontynent przez rzekę. Musicie dostać się teraz do małego domku na wybrzeżu (na prawo od Gongaga).Jest tu człowiek, który powie wam, iż aby wejść do świątyni potrzebny jest kamien-klucz. Niestety sprzedawca nie posiada już klucza, ponieważ sprzedał go właścicielowi Gold Saucer - Dio. - Cała drużyna musi, więc wrócić, do Gold Saucer. Najpierw, więc, do North Corel a stamtąd kolejka linowa prosto do celu. Skorzystaj z Save Pointa, jeśli chcesz i leć na Battle Square. Po prawej stronie jest wystawa nagród. Wśród nich jest Keystone (kamien-klucz).Gdy go obejrzysz przyjdzie Dio. Zgodzi się oddać wam kamień, jeśli Cloud weźmie udział w turnieju. Oczywiście Cloud zgodzi się. Zabawa polega na walce z kolejnymi przeciwnikami a po każdej walce spotykają Cię rożne przykrości ( maleje energia, psuje się bron itp).Na szczęście te efekty maja miejsce tylko podczas turnieju.
- Jakkolwiek Ci pójdzie Dio wręczy wam Keystone. Czas odszukać świątynię. Niestety kolejka linowa się popsuła i nie da rady wrócić na dół. Musicie nocować w hotelu na GHOST SQUARE.W nocy przyjdzie do ciebie jedna z dziewcząt (Tifa lub Aeris).W moim przypadku była to (na szczęście) Tifa. Zaproponuje ci randkę. Ty oczywiście zgadzasz się.
- Najpierw idziecie na EVENT SQUARE do teatru. Dzisiejszego wieczora wszystkie imprezy są darmo. Na dodatek, ponieważ jesteście 100 tysięcznymi gośćmi możecie wziąć udział w sztuce! Bajka opowiada o złym smoku, który porwał piękną księżniczkę (partnerka) i o dzielnym rycerzu, który ma się z nim zmierzyć (Cloud).Na pytania innych bohaterów odpowiadaj jak chcesz. Możesz równie dobrze pokonać króla zamiast smoka! Jednak uważaj gdyż nie każde zakończenie będzie podobać się partnerce.
- Gdy przedstawienie się skończy partnerce zaproponuje Ci przejażdżkę gondola na ROUND SQUARE. Podczas przejażdżki wyglądaj przez okno, gdy Tifa Cię o to poprosi. Będziesz widział różne sceny z życia na Gold Saucer.
- Gdy będziecie wracać do hotelu zauważycie wymykającego się cichcem Cait Sitha. W reku będzie trzymał Keystone! Gdy was zauważy zacznie uciekać. Goń go. Cait Sith będzie uciekał przez cały Gold Saucer. Gdybyś nie zauważył, dokąd pobiegł spróbuj rozejrzeć się po ekranie, być może chowa się za kimś lub za czymś. Pościg skończy się na schodach przy CHOCOBO SQUARE. W helikopterze przyleci Tseng a Caith Sith rzuci mu Keystone. Potem się podda. Dowiecie się, że jest on szpiegiem Shinry i że nie jest żywym stworzeniem a tylko sterowanym przez kogoś robotem. Na dodatek zmusi was abyście pozwolili mu pozostać w drużynie gdyż Shinra uprowadziła i trzyma jako zakładniczkę córkę Barreta, Marlene!
- Rano wyruszacie wszyscy w kierunku świątyni. Cait Sith powie wam dokładnie gdzie ona się znajduje. Wasze zadanie ma polegać na wspomaganiu Turksow gdyby coś się im nie układało. Jazda, więc do samolotu.


[27]--[Świątynia Pradawnych]


- Świątynia znajduje się na jednej z wysp na południu. Dokładnie na tej zachodniej. Gdy juz tam dotrzesz Aeris wyczuje dziwną moc na tym terenie. Wejdźcie do środka. Spotkacie tu konającego Tsenga. Urządził go tak Sephiroth. Zanim umrze da wam Keystone abyście mogli odpłacić jego mordercy. Idźcie wiec w głąb świątyni.
- Pierwsza przeszkoda to labirynt. Znajduje się tu wiele drzwi i schodów. Dodatkowo można wspinać się po lianach. Powinniście podążać cały czas za śmiesznym dziadkiem-czarodziejem. W kolejnej dużej sali musicie przejść przez korytarz z toczącymi się głazami. Zauważ, że głazy maja wyrwy, w których możesz się schować.
- Na końcu korytarza Aeris wyczuje dziwna moc. Podbiegniecie do małego jeziorka. Tu będziecie mieli wizje z przeszłości. Obraz kłótni pomiędzy Sephirothem,obdarzonym niesamowitymi mocami, a Tsengiem. Po wizji idźcie na koniec korytarza. Będzie tu stary czarodziej. Pozwoli wam uzupełnić siły i zachować stan gry.
- Następna sala to zegar. Musisz tak poustawiać jego wskazówki, aby wejść w jedne z 12 drzwi. Uważaj na wskazówkę sekundnika, bo może Cię zrzucić. Oto opis pomieszczeń: Jeśli spadniesz będziesz wałczył z dwoma smokami. Jeśli wygrasz znajdziesz dobra bron dla Clouda, (chociaż wygląd ma beznadziejny). Potem będziesz musiał zacząć drogę od labiryntu. I, II, III - strata czasu IIII, V, VII, VIII - przydatne przedmioty i bronie. IX, X, XI - strata czasu XII - wyjście (nie idź tu teraz, bo przecież nie chcesz wychodzić). VI - Idź tu, jeśli uznasz, że pozbierałeś wszystko, co chcesz. Droga prowadzi do centrum świątyni
- Spotkasz tu znowu starego dziadka. Musisz go złapać. Zabawa polega na tym abyś wchodził w drzwi, z których dziadek powinien wyjść. Z czasem się połapiesz i dorwiesz czarodzieja. Otworzy on da ciebie przejście w głąb świątyni. Dodatkowo możesz uzupełnić siły i zachować stan gry.
- Dotrzecie do centrum. Spotkacie tu Sephirotha. Zacznie z wami długą rozmowę. Przybył on do tej świątyni gdyż jest to miejsce ukrycia czarnej materii. Tylko dzięki niej Sephiroth będzie w stanie przywołać legendarny meteor. Planuje on przy jego pomocy zniszczenie planety. Spowoduje to wyzwolenie się olbrzymiej energii mako, którą Sephiroth zamierza posiąść i tym samym zostać żyjącym bogiem.
- Po tej gadce Sephiroth niespodziewanie odejdzie. Cloud natomiast poczuje dziwny ból w głowie. Jego świadomość zacznie się rozdwajać jakby należała do kogoś innego. Po chwili Cloud się uspokoi. Zaraz potem pojawi się na sali olbrzymi, czerwony smok i was zaatakuje.

BOSS -- RED DRAGON -- HP:6800
Niezbyt trudny. Jego ataki są całkiem, całkiem, lecz nie posiada on specjalnych umiejętności. Rozwalisz go nim się obejrzysz. Przywołanie jakiegoś stwora lub dwóch nie da mu praktycznie większych szans.
- Po pokonaniu smoka podnieś materię (moja ulubiona - Bahamut).Teraz możesz podejść do leżącej na ołtarzu czarnej materii. Gdy ja obejrzysz spróbuj ją poruszyć. Dowiesz się, że cała świątynia jest czarną materią. Ten, kto weźmie kamień z ołtarza spowoduje, iż cały budynek ulegnie pomniejszeniu wraz z podnoszącym kamień. Sytuacja wydaje się bez wyjścia.
- Jednak drużynę z problemu wybawi Cait Sith. Ponieważ jest on tworem mechanicznym może sobie pozwolić na utratę życia. Zgódź się na propozycje kanguro kota i wychodź na zewnątrz. Wyjście znajduje się w drzwiach numer XII. Tuz przed wyjściem zaatakuje was olbrzymi potwor, który wyjdzie z ściany.

BOSS -- DEMON'S GATE -- HP:10000
Nawet trudny. Głównie, dlatego że jest cholernie żywotny. Ma także kilka bardzo potężnych ciosów. Wal w niego, czym się da. Najlepiej działa Bahamut.
- Gdy i ten boss zginie możecie opuścić świątynie. Cait Sith weźmie tymczasem czarną materię i spowoduje zniknięcie świątyni. Gdy zejdziesz po nią razem z Aeris pojawi się Sephiroth. Cloud znowu dostanie rozdwojenia jaźni. Będzie chciał oddać czarną materię Sephirothowi. Możesz go próbować powstrzymać druga osobowością Clouda. Niestety na nic twoje wysiłki. Gdy Sephiroth otrzyma czarną materię Cloud będzie próbował zabić Aeris. Na szczęście w porę pomoże Ci twoja drużyna i Cait Sith,drugi egzemplarz robota szpiega (statystyki i przedmioty zachowa po pierwszym modelu).
- Cloud będzie miał sen, w którym Aeris powie mu, iż sama postanowiła stawić czoła Sephirothowi, ponieważ Cloud jest chory i sam nie może poprowadzić drużyny. Po tym śnie Cloud obudzi się w wiosce Gongaga. Po rozmowie z reszta drużyny ustalicie, iż trzeba wyruszyć śladem Aeris i wspomóc ją jak tylko się da. Opuść wiec wioskę i odszukaj swój samolot.


[28]--["Koścista" wioska]


- Okrążając kontynent dostaniesz się do terenów na północy. Wysiądź tam z samolotu i udaj się do wioski wyglądającej jak szkielet stwora. Zwiedz wioskę. Dowiesz się, iż aby przedostać się przez tajemniczy las musisz posiadać przedmiot zwany Lunar Harp.Za drobną opłatą mieszkańcy pomogą Ci go znaleźć. W tym celu przeprowadza wykopaliska.
- Porozmawiaj z głównym brygadzistą. Powiedz mu, czego maja szukać (oprócz Lunar Harp mogą także poszukać cennych przedmiotów). Potem wskaz pięć miejsc, w których zostaną zamontowane ładunki wybuchowe. Po detonacji musisz wskazać gdzie robotnicy będą kopać. Należy wskazać takie miejsce gdzie wzrok roboli się krzyżuje. Jeśli wykonałeś wszystko prawidłowo rano dostaniesz upragniony przedmiot.
- Mając Lunar Harp możesz iść przez las. Jest to ten sam las, który widziałeś w śnie z Aeris. Zauważ latającą pośród drzew materię - spróbuj ją złapać. Potem czeka cię jeszcze drobny spacer połączony z zbieraniem skarbów i walka z stworkami.


[29]--[Miasto Pradawnych]


- Po chwili spaceru dotrzesz do stolicy pradawnej rasy Cetra. Gdy dotrzesz do skrzyżowania pójdź najpierw w lewo. Znajdziesz tam Save Point i kilka skarbów. Nie interesuj się na razie niebieskim kryształem. Wróć na skrzyżowanie i idź w prawo. Przeszukaj domki a na koniec zdrzemnij się. Rano Cloud wyczuje obecność Aeris i Sephirotha.
- Wracaj na skrzyżowanie i biegnij na północ. Wejdź do budowli przypominającej wielka muszle. Przeszukaj ją (materia Comet) i zejdź do podziemi. Skorzystaj z Save Pointa i idź przed siebie. Gdy po wystających filarach dotrzesz do wysepki z Aeris, Cloud znowu straci panowanie nad sobą.
- Cloud będzie chciał zabić Aeris, ale powstrzymają go przyjaciele. Po chwili pojawi się Sephiroth i zabije Aeris ;-;. Zanim odejdzie pogada sobie z wami troszkę a potem zostawi kolejnego potwora do rozwałki.

BOSS -- JENOVA LIFE -- HP:10000
Mogą być kłopoty. Większość materii przywołujących doskonale wspomoże was w walce. Głownie ataki typu Earth. Trzeba też uważać gdyż boss posiada czar odbicia, co może spowodować, że wasze czary zwrócą się przeciwko wam.
- Po zmasakrowaniu potwora czeka cię jeszcze pogrzeb Aeris. Jest to koniec pierwszego dysku.
- Rano po wyjściu z domku zauważysz Sephirotha. Idź za nim północnym przejściem. Tutaj czas na kolejne walki z potworami i zbieranie skarbów. Dalej czeka Cię wspinaczka wyłomami skalnymi. Musisz wybierać, w którą stronę chcesz się wspiąć. Warto pozbierać skarby a także materię, która leży na dole długiej drabiny. Wyjście stąd znajduje się na górze po prawej stronie. Jeszcze tylko jedna jaskinia i drużyna ujrzy znowu światło dzienne.

Statystyka

  • Data publikacji: 2004-06-28 00:27:35
  • Autor: Pieszczotek
  • Artykuł czytany: 51118
  • Głosy oddane: 41
  • Średnia ocen: 7.5

Komentarze (17)

OgY ~ 30 czerwca 2007, 15:13
cos ten sejf nie chce sie otwozyc;/
Gość ~ 23 sierpnia 2007, 14:24
Na bossa GI NATAKU najlepiej działa Cure.
Gość ~ 23 sierpnia 2007, 17:13
A prawidłowy szyfr do sejfu to 36 w prawo, 10 w lewo, 59 w lewo i 97 w lewo.
Gość ~ 24 grudnia 2007, 21:59
na bossa GI NATAKU najlepiej działa X-potion który sie zdobywa troche wcześniej .
Użyjesz to od razu pada ;)
Sephira ~ 25 czerwca 2008, 11:17
Jenove Live rozwaliłam w 5 min.może i mniej bo byłam zdenerwowana śmiercią Aeris T_T
Gość ~ 24 lipca 2008, 21:07
Mam głupie pytanie^^ czy jak raz walczyłem z Yuffie i źle odpowiedziałem to mogę jeszcze raz???
Gość ~ 19 września 2008, 13:52
Gregory1113 mozesz jeszcze raz ile chcesz ale musisz dobrze odpowiadac

Piotreq
Gość ~ 30 października 2008, 00:15
prawidlowy szyfr do sejfu to: 36 W PRAWO, 10 W LEWO, 59 W PRAWO I 97 W PRAWO!!!

KUBENS
Gość ~ 25 stycznia 2009, 18:27
Eee.. nie xD
Gość ~ 22 grudnia 2009, 13:45
Sashiel- źle napisałeś tak jak napisał KUBENS 36 w prawo 10 w lewo 59 w prawo i 97 w prawo...ahh wreszcie mam okazje przejść całego ff 7 xD PSP to niesamowita konsola polecam

OWA

One Winged Angel
Gość ~ 30 grudnia 2009, 15:22
Czemu przed przygotowaniami do wyścigu chocobo (więzienie Corel)wywala mnie z gry za każdym razem? Jesli ktoś ma jakąś rade to pisać. Z góry thx.
Gość ~ 31 grudnia 2009, 11:30
Musisz mieć specjalnego patcha. poszukaj w googlach
Gość ~ 11 września 2010, 20:24
Z tym sejfem to pamiętaj, że przy każdym prawidłowym numerze trzeba klepnąć [OK] a potem lecieć z kolejnym

Rafalsh
Gość ~ 18 września 2010, 16:38
ej cos jest nie tak z tym sejfem probuje juz z 30 raz tych kombinacji i sie niechce otworzyc
(X)(X)_BAHAMUT_(X)(X) ~ 20 listopada 2010, 18:17
Dlaczego Vincent podczas śmierci Aeris wyczynia jakieś fanaberię to błąd gry czy to tak miało być.
Gość ~ 20 grudnia 2011, 08:17
Po chwili pojawi się Sephiroth i zabije Aeris ;-;

bez zdradzania fabuly prosze

tajemniczy ziomek z ff7
kALWa888 ~ 14 listopada 2013, 20:17
Świątynia starożytnych/pradawnych znajduje się w wschodniej wyspie, nie zachdniej.

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.