Dodatkowe GF

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Niektóre GF-y mają to do siebie, że nie można ich wyssać z przeciwników albo po prostu dostać. Trzeba je natomiast znaleźć i pokonać. Walki z nimi nie są obowiązkowe, stąd nie znajdziecie tu Ifrita. W tym artykule znajdziecie opis gdzie i jak je znaleźć oraz jak najłatwiej je pokonać. Pojawiają się one w takiej kolejności w jakiej stają się dostępne wraz z rozwojem fabuły. Levele podane przy ilości HP to orientacyjny level GF'a oparty na poziomie Twoich postaci. Może się nieco różnić, zasadniczo nie ma to znaczenia.

DIABLOS

Nietoperzopodobny stwór nie jest trudny do pokonania, natomiast przedmiot w którym jest schowany można bardzo łatwo przegapić. Dysponuje on bardzo ciekawymi umiejętnościami do wyuczenia, pokonaj więc go tak szybko jak się da.

Gdzie jest?
Staje się dostępny zaraz po otrzymaniu zlecenia na pracę dla Timber Owls. Kiedy Cid wyjaśni Ci na czym polega robota od razu pogadaj z nim jeszcze raz, a otrzymasz Magic Lamp. Zbieżność z magiczną lampą Alladyna nieprzypadkowa, użyj jej w menu Items i nieszczęście gotowe.

Ogólne informacje

  • 16800 HP na 20 lvl
  • AP po walce: 20
  • Podatny na element wiatru

Ataki:

  • Atak fizyczny - Diablos szarżuje na jedną z postaci za dość spore obrażenia
  • Demi - zabiera jednej z postaci 25% jej aktualnego HP
  • Gravija - zabiera wszystkim postaciom 75% ich aktualnego HP
  • Curaga - nie używa na sobie (czytaj niżej)

Taktyka:
Pomimo oszałamiającej, jak na ten poziom, ilości HP Diablos ma niewiele ataków i jest bardzo łatwym przeciwnikiem nawet dla słabych postaci. Zdecydowanie najprostszym sposobem jest wrzucenie mu statusu blind. Wówczas jego ataki fizyczne będą praktycznie non-stop pudłować a Demi i Gravija nie zabiją Cię, bo są to ataki oparte na żywiole grawitacji a więc HP nigdy nie spadnie poniżej 1. Wówczas wystarczy lać go ręcznie, pomagając sobie limitami. Problemem może być wrzucenie mu samego statusu blind. Jeśli masz postacie na niskim poziomie, czar Blind będzie często pudłował. Możesz posłużyć się umiejętnością Siren ST-Atk-J i podpiąć sobie czar Blind pod atak danej postaci. Pukniesz go parę razy i nasz nietoperz ślepnie.
Cierpliwsi mogą mu wówczas wyssać pełny zapas Demi, który jest dość silnym czarem do podpięcia pod któryś ze statów (na 20 levelu). Jeśli nie chce Ci się, lub nie masz czasu, po prostu go wykończ.
Jeśli z jakichś powodów nie masz czaru Blind, to czeka Cię cięższa przeprawa. Diablos będzie zmiękczał Cię nieustannie swoimi Demi i Gravija a potem zastosuje atak fizyczny, co w praktyce oznacza śmierć bohatera. Sposobem jest wysysanie od niego Demi i rzucanie od razu na niego (Draw -> Cast). Diablos, z niewyjaśnionych przyczyn, użyje wówczas Curagi na Twojej postaci. Dobrym sposobem jest też korzystanie z Ifrita, Quezacotla i Shivy jako żywych tarcz. Siren nie polecam bo zadawane przez nią obrażenia są znikome. Gdy masz postać na niskim HP i nadchodzi jego kolejka, użyj limitu! Znacznie przyspieszają walkę.

BROTHERS

Braciszkowie Sacred i Minotaur siedzą sobie w lokacji Tomb of Uknown King, kawałek na wschód od Deling City. Musisz się tam udać w ramach testu od Generała Caraway'a. Sam test spełnisz jeśli znajdziesz miecz i dostarczysz numer z niego strażnikowi przed rezydencją generała. Możesz jednak pokusić się o zdobycie braciszków. Ich umiejętności jako GF są bardzo przydatne.

Gdzie oni są?
Przede wszystkim ZANIM udasz się do grobowca zakup od strażnika w Deling mapę oraz przyrząd pokazujący na niej Twoją pozycję. Łatwo się zgubić w grobowcu a walki w nim, choć nie są trudne, to jednak dość uciążliwe, zwłaszcza z Blobrami (coś na kształt Flanów z późniejszych Finali). Na początek udaj się do pomieszczenia zupełnie na wschód. Na piedestale stoi sobie Sacred. Rozumem nie grzeszy, bo na sam widok Twojej drużyny dostanie szału.

Sacred - ogólne informacje

  • ok. 4.500 HP na 25 lvl
  • AP po walce: 20
  • Podatny na element wiatru i trucizny
  • Niewrażliwy na element ziemi

Sacred - Ataki:

  • Atak fizyczny - cios wekierą Sacred'a
  • Regen - tylko jeśli stoi na ziemi

Sacred - Taktyka:
Sacred ma tylko jeden atak: walnie jedną postać w maskę swoją bronią. Ponieważ jest to stwór oparty na żywiole ziemi będzie się automatycznie leczył poza turami, jeśli tylko ma z nią kontakt. Nic prostszego, rzuć na niego Float i masz z głowy jego pseudo-Regen'a. Potem wystarczy zacząć go okładać, od czasu do czasu lecząc postacie, a padnie szybko. Czary oparte na żywiole trucizny i wiatru też działają dobrze. Nie trzeba się nawet bawić GF-ami czy limitami. Słabsze postacie mogą wrzucić na siebie Protect by o połowę zmniejszyć zadawane przez Sacred'a obrażenia. Ogólnie to łatwy boss, nie ma z nim większych problemów. Pamiętaj jednak, jeśli będziesz się ociągać to Sacred po prostu zwieje i 20AP przepadnie.
A co dalej?
No cóż, po pokonaniu go (lub jego ewentualnej ucieczce z walki), Sacred zwieje, odgrażając się Squallowi i spółce. Żeby ostatecznie położyć kres braciom, trzeba teraz się dostać do pomieszczenia w samym centrum grobowca. Niestety ów teren jest otoczony ze wszystkich stron wodą. Żeby się tam dostać, trzeba opuścić zwodzony most. Najpierw udaj się do pomieszczenia na północnym krańcu mapy. Zdejmij łańcuch z prawej strony, tama opadnie, a woda wpadnie do kanałów biegnących pod grobowcem. Potem udaj się do komnaty na zachodzie mapy i wyjmij kamień blokujący tryby. Tryby zaczną się kręcić dzięki wodzie która wpadła wcześniej do kanału. Przejście do komnaty grobowej stoi już otworem. Musisz wejść do niego od strony południowej, bo tylko tam jest most. Jak już się tam znajdziesz, obejrzysz dość zabawną rozmowę (zwłaszcza jeśli masz w drużynie Quistis) i rozpocznie się druga walka

Sacred i Minotaur - informacje ogólne:

  • HP Sacreda to samo, HP Minotaura ok. 6.500 na 25lvl
  • AP po walce: 20
  • Podatni na wiatr i truciznę, niewrażliwi na żywioł ziemi

Sacred i Minotaur - ataki:

  • Sacred - te same co wyżej
Minotaur:
  • Atak fizyczny - taki sam jak Sacred'a, tylko silniejszy
  • Mower - atak fizyczny na wszystkie postacie na raz - silny
  • Mad Cow Special - tylko jeśli jest w parze z Sacred'em, silny atak magiczny na wszystkich
  • Regen - leczy się jeśli stoi na ziemi

Sacred i Minotaur - taktyka:
Jak widzisz Sacredowi towarzyszy jego zdumiewająco mały brat. Nie daj się zwieść. Skurczybyk jest silniejszy, ma więcej HP i więcej ataków niż jego przerośnięty braciszek. Obaj też będą się leczyć poza turą jeśli stoją na ziemi. KONIECZNIE rzuć na siebie Protect, by zmniejszyć otrzymywane obrażenia, a na braci Float, by przestali się leczyć. Proponuję najpierw rozprawić się z Minotaurem (im krócej jest na polu bitwy tym lepiej) z racji tego, że potrafi on, oprócz lania jednej postaci zwykłym atakiem, wykonać atak na wszystkie postacie na raz - Mower, czyli po naszemu kosiarka, zabiera wszystkim postaciom taką samą ilość HP jaką miałyby gdyby zostały zaatakowane pojedynczo. Dodatkowo potrafi w parze z Sacred'em użyć Mad Cow Special, który naprawdę potrafi zaboleć. Przywal mu Limitem, Aero i Tornado też robią swoje, lecz postacie jeśli HP spadnie im poniżej 50%. Obaj bracia potrafią być naprawdę trudni, jeśli są razem ale po pokonaniu Minotaura walka jest praktycznie skończona a Sacred'a masz na deser. Załatw go, a Brothers dołączą się do Ciebie jako kolejny GF.

ODIN

Odin nie jest typowym GF-em ponieważ nie uczy się umiejętności jak normalne GF-y, nie możemy go też przywoływać. Będzie natomiast czasem pojawiał się w walkach by swoim atakiem Zantetsuken przepoławiać naszych wrogów.

Gdzie on jest?
Odin przebywa sobie w zamkniętej komnacie w Centra Ruins, praktycznie prosto na południe od Fisherman's Horizon. Udać się tam możesz zaraz po uzyskaniu kontroli nad Gardenem, lub później. Polecam jednak udać się tam jak najszybciej, można od niego bowiem wyssać zapas bardzo przydatnych czarów Triple i Double.
Wyląduj Gardenem niedaleko ruin i zapisz grę (koniecznie, w razie wpadki). Obowiązkowo włącz sobie umiejętność Diablosa Enc-None aby wyłączyć losowe walki, inaczej zabraknie Ci czasu na zdobycie czarów a nawet pokonanie Odyna. Jeśli nie masz tej umiejętności to pobiegaj tu i tam, powalcz, zdobądź ją. Jeśli nie masz Diablosa, użyj Magic Lamp i pokonaj go, potem wyucz go tej umiejętności. Inaczej, no cóż, może być ciężko. Zaczynamy.
Wbiegnij do ruin. Ujrzysz licznik czasu na górze ekranu, musisz się więc spieszyć, masz tylko 20 minut. Wbiegnij po schodach na górę, przebiegnij przez plac (ciekawa sprawa, Tonberry mogą nadal Cię zaatakować nawet jak masz Enc-None, po prostu ucieknij z walki) i w górę po kolejnych schodach. Wejdź przez drzwi i stań na klocku, który jest windą. Wybierz teraz drabinę z lewej (prawa doprowadzi Cię do Draw-pointa z Aero), wejdź na jej górę, a potem znów do góry po następnej drabinie. Wciśnij przycisk i zejdź na sam dół po drabinie. Powinieneś teraz zobaczyć niebieski przycisk. Włącz go, a pojawią się schody, wbiegnij po nich na górę. W tej lokacji użyj drabiny, przeskocz na półkę i zabierz gargulcowi czerwone oko. Zejdź na dół po drabinie i dalej wspinaj się po schodach. Na samym szczycie użyj drabiny i włóż gargulcowi jego brakujące oko. Poda on hasło (zapisz je sobie, jest losowe). Zabierz mu oboje oczu i zejdź po schodach do poprzedniego gargulca. Włóż mu oboje oczu i podaj hasło, które otrzymałeś wcześniej. Ta-da, otworzą się drzwi, zejdź z podwyższenia i wbiegnij przez drzwi do środka, staniesz twarzą w twarz z Odynem - bogiem wojny.

Informacje ogólne:

  • 13.000HP na 40 lvl
  • AP po walce: 20

Ataki:

  • Zantetsuken - przepoławia Twoich bohaterów jeśli licznik
  • czasu dojdzie do zera, nie można się przez tym obronić

Taktyka:
Czy ja napisałem taktyka? Ehem, taktyka sprowadza się do tego, że Ty lejesz Odina a on ze stoickim spokojem przyjmuje Twoje baty. Nie zaatakuje ani razu, lecz jeśli się spóźnisz z limitem czasu to? No cóż, obejrzysz sobie jak wygląda Zantetsuken na członkach Twojej drużyny. Jeśli postępowałeś w miarę szybko i wg powyższego opisu, to powinieneś mieć jakieś 15 minut na jego pokonanie. Na razie go nie lej, zajmij się wysysaniem Triple (najpierw) a potem, jeśli starczy czasu, także Double. Jak już masz po 100 sztuk każdego czaru zajmij się Odinem. Nie polecam GF-ów, ponieważ animacje trwają wieki, a licznik tyka. Limity też nie są zbyt dobrym rozwiązaniem, ponieważ te animacje też trochę trwają. Najlepiej lać go ręcznie. Po prostu atakuj ile wlezie. Jeśli masz umiejętność Mad Rush (Ifrita), użyj jej. Zberserkuje i przyspieszy Ci postacie. Poza tym nie ma jakiejś specjalnej taktyki na jego pokonanie. Jeśli zdążyłeś w limicie czasowym Odin przyłączy się do Twojej drużyny i będzie czasem wyręczał Cię w walkach. Aha, Odin ma bardzo rzadki przedmiot, Luck-J-Scroll, dzięki któremu można nauczyć GF-a umiejętności Luck-J, więc polecam go ukraść - umiejętność Mug.

TONBERRY

Tonberry jest dość użytecznym GF-em z racji na jego ciekawe umiejętności dotyczące sklepów oraz manipulowania levelami przeciwników. Dobrze jest przyłączyć go wcześnie do drużyny.

Gdzie on jest?
Tonberry?ego możesz zdobyć w tej samej lokacji co Odina, mianowicie Centra Ruins. Dostępna ona jest zaraz po zdobyciu kontroli nad Gardenem. Żeby Tonberry przyłączył się do Ciebie musisz pokonać King Tonberry'ego. Aby król się pojawił trzeba zabić 20 zwykłych Tonberry (około, czasem pojawia się wcześniej, czasem później) Zaraz po wejściu na pierwsze schody w lokacji znajdziesz się na placu z pomnikiem i schodami na górę. To tutaj będą pojawiały się zwykłe Tonberry. Nie daj się zwieść pozorom, choć wyglądają niewinnie, skurczybyki są ciężkie i mają sporo HP. Najlepszym składem na ich eksterminację jest Squall, Zell i Irvine. Utrzymuj ich na critical HP i walcz limitami. Jak pokonasz kilka, zamień przedmioty które zostawiły (Chef's Knife) na AP Ammo dla Irvine'a, znacząco przyspieszy to ich zabijanie. Po załatwieniu ostatniego pojawi się King Tonberry. Problem polega na tym, że pojawia się on od razu, po zabiciu ostatniego Tonberry'ego, nie masz więc czasu do stracenia.

Informacje ogólne:

  • 100.000 HP na 40 lvl, 125.000 na 50 lvl
  • AP po walce: 20
  • Wysoka obrona

Ataki:

  • Atak fizyczny - pojedyncze uderzenie nożem w jedną postać, mocne
  • It?s Sharp! - King zaczyna piłować jedną z postaci nożem, zadaje obrażenia równe ilości zabitych przez tą postać przeciwników x 30
  • Junk - automatyczna kontra na wszystkich co 5 ataków. BOLI!

Taktyka:
Sporo poradników jakie czytałem zaleca walkę z tym potworkiem na co najmniej 50 poziomie. Cóż, nawet na 30 walka jest jak najbardziej do wygrania.
King Tonberry ma mnóstwo HP więc walka może być długa. Skład ten sam jak do walki ze zwykłymi rybkopodobnymi nożownikami. Zalecam używanie wyłącznie limitów by przyspieszyć walkę i zmniejszyć liczbę ataków jakie będziesz musiał przyjąć. Jeśli masz już czar Meltdown, rzuć go na samym początku walki, zmniejszy obronę przeciwnika do zera, łatwiej będzie zadać mu wyższe obrażenia.
King Tonberry oprócz typowych dla jego mniejszych pobratymców ataków, ma jeden dodatkowy: Junk, atak fizyczny na wszystkich, który naprawdę BOLI. Proponuję trzymać dwóch wojowników na critical HP a trzeciego trzymać jak najwyżej i wykorzystywać do ich wskrzeszania. Można też użyć GF-ów (nie ma limitu czasu jak przy Odynie). Jeśli jesteś odważny możesz spróbować wyssać pełny zapas Full-Life (wysysanie czarów liczy się do liczby ataków do kontry Junk).
Generalnie King Tonberry czasem lubi być wredny i może wybić Ci drużynę w dwie tury, robiąc Junk a potem wykańczając resztę nożem. Polecam przed samą walką (licz pokonane Tonberry) udać się na zewnątrz ruin i zapisać grę, by w razie wpadki nie powtarzać 20 walk.
Jeśli udało Ci się pokonać Kinga, to zamieni się on ponownie w malutkiego Tonberry, przeprosi Twoją drużynę i dołączy do Ciebie jako kolejny GF.

CERBERUS

Piekielny pies z trzema głowami nie jest może zbyt przydatny w walce (heh, który GF jest?) ale jego umiejętności są naprawdę godne uwagi. Radzę go zdobyć, bo jest tylko jedna szansa.

Gdzie on jest?
Cerber siedzi sobie w Galbadia Garden tylko i wyłącznie podczas walki między Gardenami. Znajdziesz go w głównym holu, na samym środku pomieszczenia. Nawet nie próbuj go głaskać, piesek ma wściekliznę. "ahh' let's just take it"

Informacje ogólne:

  • 10.000 HP na 30 lvlu
  • AP po walce: 30
  • Niewrażliwy na element wiatru
  • Leczą go czary błyskawic

Ataki:

  • Atak fizyczny - Uderza ogonem w jedną z postaci - średnio silny, silniejszy jeśli ma na sobie Triple
  • Tornado - atak elementem wiatru we wszystkie postacie
  • Quake - atak elementem ziemi we wszystkie postacie
  • Berserk - tracisz kontrolę nad postacią, zaczyna ona non stop atakować za większe obrażenia. Niebezpieczne w połączeniu z Blind.
  • Triple - wrzuca na siebie - dzięki temu może użyć 3 czarów w jednej kolejce
  • Silence - ucisza postać - używa tylko jeśli ma na sobie Triple
  • Blind - oślepia postać - używa tylko jeśli ma na sobie Triple
  • Dispel - zdejmuje wszystkie statusy (także pozytywne) z postaci - używa tylko jeśli ma na sobie Triple
  • Thundaga - atak elementem błyskawic we wszystkie postacie - używa w połączeniu z Triple

Taktyka:
Wielu moich znajomych żaliło mi się jakoby był to jeden z najtrudniejszych opcjonalnych GF-ów do pokonania. Nic bardziej mylnego. Piesek, choć ma szeroki wachlarz ataków to jednak jest przeraźliwie łatwy. Ustaw wszystkim postaciom Elem-Def na błyskawice (najlepiej Thundaga, będzie was wówczas leczył) a w walce rzucasz na siebie Float. Teraz błyskawice Ci niegroźne, a z racji tego, że postacie lewitują, to żadne trzęsienie ziemi nic im nie zrobi. Jeśli masz dwa sloty na obronę elementarną to możesz sobie podpiąć Quake i wówczas darować sobie Float. Atak fizyczny, jak już mówiłem, jest słaby a przecież wolno Ci się leczyć. Jedynym zmartwieniem będzie Tornado. Inna sprawa, że możesz użyć innej, dość skomplikowanej techniki typu "Huzia na Józia". Tak, to prawda. Cerberus ma tak mało HP że pojedynczy Renzokuken średnio wytrenowanym Squallem załatwia sprawę. Tylko nie zabijaj go od razu. Ukradnij mu najpierw Spd-J-Scroll.

JUMBO CACTUAR

Kaktusik nie jest łatwym przeciwnikiem, z racji jego olbrzymiej ilości HP. W tym momencie gry raczej nie będziesz już potrzebował kolejnego GF by przeżyć, ale przecież trzeba uzupełnić kolekcję, nie?

Gdzie on jest?
Po pierwsze, potrzebujesz Ragnaroka. Kaktus biega sobie na małej wysepce, po wschodniej stronie kontynentu leżącego najbardziej na południe. Łatwo ją rozpoznasz, ponieważ wyskakuje z niej tu i ówdzie wizerunek kaktusa. Wbiegnij na niego a rozpocznie się walka.

Informacje ogólne:

  • ok. 300.000 HP na 90 lvlu
  • AP po walce: 20 (czy to żart? tyle dają malutkie kaktusiki)
  • Podatny na wodę

Ataki:

  • Atak fizyczny - Kaktus wdeptuje w ziemię jedną z postaci, średnie obrażenia
  • Ker Plunk - Atak na wszystkich, kaktus przewraca się i wyrzuca postacie w powietrze, dość silny
  • 10.000 Needles - automatyczna kontra za 10k dmg co pięć uderzeń, na jednego
  • Run Away - kaktus daje nogę z walki

Taktyka:
Kaktus dysponuje ogromnymi ilościami HP a i jego ataki do najsłabszych nie należą. Dodatkowo, potrafi nawiać z walki a jeśli znowu na niego wdepniecie będzie miał pełne HP. Taktyka na szybkie i w miarę bezbolesne pokonanie kaktusa opiera się na kilku przygotowaniach. Drużyna Squall, Zell i Irvine, podepnij wszystkim Water pod Elem-Atk (kaktus jest wrażliwy na ten element), upewnij się że Irvine dysponuje zapasem AP Ammo (lub lepiej, Pulse Ammo), Squall powinien już mieć Lionheart'a. Tak przygotowani zapiszcie grę i wdepnijcie na kaktusa.
Wszystkie ataki Jumbo są śmieszne przy jego kontrze: 10.000 Needles. Tak, kontra. Na dodatek automatyczna. Zaatakuj go czymkolwiek po raz piąty a dostaniesz obrażenia za równe 10.000. Nie ma znaczenia obrona, evade, nic, postać która zaatakowała kaktusa zginie. Jedyną obroną są Hero i Holy War, te jednak lepiej zostawić na Omegę. Stąd mój skład, by zadawać jak najwięcej obrażeń na turę. Na samym początku walki wrzuć na niego Meltdown, znacznie spadnie jego obrona. Renzokuken będzie zadawał 9999 obrażeń za jedno uderzenie, Zell ze swoim duelem oraz Irvine z AP/Pulse ammo także będą mogli zadawać rozsądne obrażenia. Przydaje się umiejętność Alexandra - Revive bo nie będziesz marnował czarów Life czy Full-Life. Uważaj gdy zabierzesz mu większą część HP. Zobaczysz napis: "Jumbo Cactuar is hesitating". Oznacza to, że kaktus szykuje się do ucieczki. Atakuj teraz ile wlezie i módl się o Lionhearta, to zdecydowanie zakończy męki kaktusa.

BAHAMUT

Bahamut jest ostatnim z GF z którymi trzeba walczyć by przyłączyły się do Ciebie. Jest też jedynym poza Edenem, który potrafi przełamać granicę obrażeń 9999 (mało przydatne IMO, bo zwykłe ataki są szybsze, poza tym w tym momencie pewnie masz już dostateczny zapas czaru Aura, czyli Limity na żądanie)

Gdzie on jest
Bahamut przebywa sobie w Deep Sea Research Center. Lokacja jest niewidoczna na mapie, znajduje się w lewym dolnym rogu mapy. Żeby się do niej dostać potrzebujesz Ragnaroka. By łatwo ją znaleźć leć od Desert Prison na zachód aż dolecisz do wyspy na zachodnim krańcu mapy (Island Closest to Hell), a stamtąd wprost na południe. Zobaczysz coś na kształt platformy wiertniczej, wyląduj na niej. Żeby powalczyć z Bahamutem musisz jednak pokombinować, mianowicie, kiedy wejdziesz do środka kompleksu, Twoim oczom ukaże się dziwne świecące urządzenie z lewitującymi dookoła niego światłami. Musisz podchodzić do niego kiedy światła przygasają, inaczej będziesz musiał walczyć z dodatkowymi przeciwnikami. Kiedy dojdziesz już do centrum, odezwie się Bahamut, musisz wybierać prawidłowe odpowiedzi na jego pytania:

"So, you wish to challenge me?" Odp: "It's not our will to fight"
Zaatakuje Cię teraz Ruby Dragon, pokonaj go.

"Begging for mercy?" Odp: "Never!"
Zaatakuje Cię kolejny Ruby Dragon, z tym, że stoisz tyłem do niego, jeśli dostaniesz na dzień dobry jego atak Breath, to możesz mieć problem (czyt: możesz tego nie przeżyć)

ostatnie pytanie:
"Damned imbeciles. Why do you wish to fight?"
wybierz teraz ostatnią opcję (pustą) a Bahamut ostatecznie przystąpi do walki.

Informacje ogólne:

  • 90.000 HP na setnym lvlu
  • AP po walce: 40
  • Silny przeciwko Poison
  • Niewrażliwy na wiatr i błyskawice

Ataki:

  • Atak fizyczny: uderza szponami w jedną postać, dość silny
  • Thundaga: Atak piorunami na jedną postać
  • Tornado: Atak wiatrem na wszystkich
  • Stop: zatrzymuje jedną postać, jeśli wszystkie trzy będą pod wpływem Stop, to zobaczysz napis Game Over
  • Mega Flare: Silny atak na wszystkich - magiczny

Taktyka:
Bahamut może być trudny, ale może też być śmiesznie łatwy jeśli wiesz jak z nim walczyć. Skład w zasadzie dowolny. Przed walką ustaw sobie obronę elementarną na błyskawice i wiatr, wówczas Thundaga i Tornado będą Cię leczyć. Aby obronić się przed Stop, podepnij ten czar pod ST-Def. Jego uderzenie szponami można łatwo wyłączyć z obiegu oślepiając Bahamuta. TAK, można mu wrzucić Blind, więc albo zrób to ręcznie albo (lepiej) podepnij Blind pod ST-Atk. Teraz już z górki. Wrzuć sobie Shell (zmniejszy obrażenia od Mega Flare), potraktuj smoka Meltdown?em i zacznij go okładać, lecząc się - KONIECZNIE - po każdym Mega Flare. Bahamut potrafi być wrednym skurczybykiem i siekać Mega Flare w każdym swoim ruchu, nie ma na to reguły. Nie ma zbyt wiele HP (90.000 to absolutny max) więc wykończysz go raz dwa. Gratulacje, Bahamut właśnie przyłączył się do Ciebie.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 17876
  • Głosy oddane: 10
  • Średnia ocen: 7.9

Komentarze (8)

Ryjek ~ 05 sierpnia 2008, 12:58
Zapomniałeś wspomnieć o tym, że Odin nie pozostaje w drużynie do końca gry... Bez spoilerowania napiszę od siebie tyle, że zostaje zastąpiony przez Gilgamesh'a, który podobnie jak Odin pojawia się czasem na początku walki i używa jednego z czterech ataków (m.im Zantetsuken Odin'a, Excalibur, Excalipur i jeszcze jeden, nie pamiętam...)
Gość ~ 03 listopadaa 2009, 19:20
Do postu powyżej... To czy Odin zostanie z bohaterami do końca gry i czy poznamy Gilgamesh'a zależy od tego, w którym momencie naszej przygody pójdziemy po Odin'a (mozna go zdobyć nawet przed finałową walką).

WSW
Gość ~ 18 sierpnia 2010, 08:34
nigdy jeszcze niudało mi sie zdobyc odna brothers bahamuta poniewaz som zbyt bardzo ukryte a co do cactura to nieda sie go pokonac i tyle

jełop
Gość ~ 01 grudnia 2010, 23:34
witam serdecznie zeby zdobyc brothers bachamuta najlepiej i najłatwiej jest skorzystac z opisu i powinno sie udac:) a co do cactuara to niema sie czego sie bac jest do przejscja bez wiekszego problemu wystarczy ustawic jak najwyzszy str i wit oraz uzywac limitów squalla zella ja cactuara pokonałem na najnizszym levelu do tego jeszcze czar od niego do podpiecia wysysalem

master
Gość ~ 21 lutego 2011, 16:46
Witam :) Rada dla ludzi chcących pozyskać BAHAMUTA. 2 smoki przed bahamutem najlepiej zabić używając lv_down i czarem demi :) A co do niego samego pokonałęm go oślepiając go, lecząc się i GFami :) Kaktus jest bardzo łątwy tylko ma okropnie dużo życia i lubi sobie uciekać... Poprostu trzeba go wymęczyć i się często leczyć:) A co do braci to bez mapy i żadnych trudności ich pozyskałem :) Wystarczy poczytać:))

KamiLwo
Gość ~ 05 lipca 2011, 21:32
Rada odnośne TONBERRY (ew czysty fart) jeśli zadajesz obrażenia około 1000 i masz nieco ponad 2000hp to wystarczy użyć tej samej techniki co w przypadku Odina - Mad Rush (Ifrita) (levele 30 25 23) całkiem przypadkowo gdyż w ten sposób łatwiej było mi zabijać małe Tonberry (co do dmg wystarczy pod Str podpiąć tripple) Pozdrawiam i może komuś się jeszcze przyda by się zbytnio nie męczyć :P PS prawde powiedziawszy on mnie bił tylko Junk'iem i to chyba nawet nie było co 5 ataków (ps pod jedna postać kontre podpiąć bo to chyba się nie wlicza w te pięć ataków)

Gość :D
Gość ~ 18 październikaa 2012, 14:24
na TONBERRY bardzo dobrze spisuje się też DIABLOS na wyższym poziomie zadaje obrażenia 9999HP przydatny jest też czar DEMI i AURA

lysy
Gość ~ 31 lipca 2017, 13:42
o lewiatanie zapomniałeś i paru innych ale to szczegół Zbinio

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.