Limit Breaks

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

W Final Fantasy VIII bohaterowie oprócz zwykłej broni posiadają tzw. Limit Breaks. Są to bardzo groźne ataki mogące spowodować wiele zniszczeń u wroga. Postacie są w stanie ich użyć dopiero, gdy ich HP obniży się do poziomu krytycznego lub gdy użyją czaru aury. Każdy bohater ma inny Limit Break i różny sposób jego zdobywania. Może tego dokonać poprzez czytanie czasopism, zmianę broni na mocniejszą lub przez znalezienie odpowiednich przedmiotów. Wg mnie najmocniejsze są ataki Squalla oraz Irvine'a.
Squall
Limity Squall zależą od broni, którą aktualnie się posługuje. Posiadając nową broń Squall zdobywa nowy limit, ale jednocześnie nie traci poprzednich limitów.
Limit Potrzebna broń Opis
Rough Divide Revolver Atak na jednego przeciwnika, cięcie Gunbladem
Fated Circle Shear Trigger Pojedynczy atak na wszystkich przeciwników.
Blasting Zone Flame Saber Też pojedynczy atak na wszystkich przeciwników, ale silniejszy niż poprzedni.
Lion Heart Lion Heart Najmocniejszy Limit w grze, wielokrotne zadawanie ciosów wrogowi.
Irvine
Limity Irvine'a zależą od amunicji jaką posiada. Pociski można zdobyć przez modyfikację kart lub przedmiotów dzięki zdolnościom Ifrita i Quezacotla. Jeden strzał, najmocniejszy z nich potrafi zabrać przeciwnikowi nawet 9999HP.
Amunicja Limit Opis
Normal Ammo Normal Shot Strzał w jednego przeciwnika
Shotgun Ammo Scattered Shot Strzał we wszystkich przeciwników
Dark Ammo Dark Shot Powoduje zmianę statusu jednego przeciwnika
Fire Ammo Fire Shot Atak z elementem ognia na wszystkich przeciwników
Demolition Ammo Canister Shot Strzał rakietami, trzykrotnie silniejszy niż Normal Ammo
Fast Ammo Quick Shot Szybkie strzały w jednego przeciwnika
AP Ammo Armor Shot Strzał w jednego przeciwnika, ignoruje jego obronę
Pulse Ammo Hyper Shot Najmocniejszy
Qusitis
Limit Quistis to Blue Magic. Jest to zbiór różnorodnych umiejętności ataku i obrony. Quistis uczy się ich za pomocą odpowiednich przedmiotów, zdobytych od przeciwników. Najskuteczniejsze z nich i najbardziej przydatne to Mighty Guard i Degenerator.
Nazwa Potrzebny przedmiot Lokacja Opis
Laser Eye Atak początkowy ----------- Atak laserem na jednego przeciwnika
Ultra Wave Spider Web Pokonać/wyciągnąć od Catterchipillar niedaleko Balamb Słaby atak falami dźwiękowymi na wszystkich przeciwników
Electrocute Coral Fragment Pokonać/wyciągnąć od Cockatrice lub Creeps w pobliżu Galbadii Słaby atak błyskawicą na wszystkich przeciwników
LV?Death Curse Spike Pokonać/wyciągnąć od Triface lub Imp Uśmierca wroga w zależności poziomu bohatera. Nie działa na Bossów.
Degenerator Black Hole Pokonać/wyciągnąć od Gesper Natychmiast usuwa jednego przeciwnika. Nie działa na Bossów.
Aqua Breath Water Crystal Pokonać/wyciągnąć od Chimera lub Fastitocalon-F, lub Grand Mantis Atak wodny na wszystkich wrogów
Micro Missile Missile Pokonać/wyciągnąć od Death Claw, GIM52A Strzał rakietą w jednego wroga, która odbiera połowę HP przeciwnika
Acid Mystery Fluid Pokonać/wyciągnąć od Gayla w pobliżu Trabia Garden Atak poison + silence na jednego wroga
Gatling Gun Running Fire Pokonać/wyciągnąć od SAM08G Atak na jednego przeciwnika
Fire Breath Inferno Fang Pokonać/wyciągnąć od Rubydragon lub Hexadragon na wyspach closest to Heaven/Hell Atak ogniem na wszystkich wrogów
Bad Breath Malboro Tentacle Pokonać/wyciągnąć od Malboro na wyspach closest to Heaven/Hell Powoduje negatywny status wszystkich przeciwników
White Wind Whisper Wyciągnąć od Adamantoise na brzegu Long Horn Island Odnawia HP członków drużyny o różnicę między max HP Quistis a aktualnym ale nie likwiduje negatywnego statusu
Homing Laser Laser Cannon Pokonać/wyciągnąć od Elastoid lub Mobile Type 8, lub Belhelmel w Lunatic Pandora Atak laserem na przeciwnika
Mighty Guard Barrier Pokonać/wyciągnąć od Behemoth Rzuca na całą drużynę czary takie jak Shell, Protect, Regen, Haste, Float ,a czasami Aura.
Shockwave Pulsar Dark Matter Zamienić 100 Curse Spike lub 1 Black Hole, Shiva musi mieć LV 100 Atak na wszystkich wrogów, może odebrać nawet 9999HP
Raybomb Power Generator Wyciągnąć od Blitz lub od Iron Giant w Lunatic Pandora Atak na wszystkich przeciwników
Rinoa
Limity Rinoy zależą od umiejętności jej psa Angelo, których można go nauczyć z magazynów Pet Pals. Aby uaktywniać kolejne limity należy wybrać dany limit w Junction i chodzić potem przez jakiś czas po mapie. Gdy cały pasek będzie czerwony, tzn. że Rinoa zdobyła nowy Limit. Rinoa posiada dwa rodzaje limitów: Combine i Angel Wing.
Combine
Limit Magazyn Opis
Angelo Rush Podstawowy Automatyczny odwet Angela jeśli Rinoa zostanie zaatakowana, pojawia się czasami
Angelo Cannon Podstawowy Atak na komendę, słaby. Rinoa wystrzela psa we wroga
Angelo Strike Pet Pal Vol 1, w pociągu do Timber Atak na komendę. Angelo obraca przeciwnikiem w powietrzu
Angelo Recover Pet Pal Vol 2, na łóżku Rinoy w pociągu Automatyczny, Angelo losowo może uzdrowić wybraną postać z drużyny
Invincible Moon Pet Pal Vol 3, sklep w Timber Komenda, powoduje niewidzialność drużyny a zarazem jej odporność na ataki fizyczne i magię
Angelo Reverse Pet Pal Vol 4, sklep w Timber Automatyczny, Angelo za pomocą Phoenix Down ożywia jednego z członków drużyny
Angelo Search Pet Pal Vol 5, sklep w Esthar Angelo losowo próbuje zabrać przedmiot wrogowi
Wishing Star Pet Pal Vol 6, sklep w Esthar Atak na komendę. Rinoa wjeżdża na Angelo i wykonuje serię mocnych ataków
Angel Wing
Rinoa uczy się tego na 3 dysku w Lunar Base. Podczas ataku pojawiają się u niej skrzydła, tracimy nad nią kontrolę i dziewczyna zaczyna rzucać losowo czary.
Zell
Limit Zella polega na kombinacji ciosów, które wykonuje po naciśnięciu odpowiednich klawiszy A, D, E, Q, lub W. Czas na wykonanie limitu waha się od 3 do 12 sekund. Limitów Zell uczy się z magazynów Combat King.
Limit Klawisze Magazyn Lokacja magazynu
Punch Rush D, X Atak podstawowy -------
Booya Prawy, lewy Atak podstawowy -------
Heel Drop Góra, dół Atak podstawowy -------
Mach Kick Lewy, lewy, D Atak podstawowy -------
Dolphin Blow Q, E, Q, E Combat 001 Na pierwszym piętrze w więzieniu
Meteor Strike Dół, D, góra, D Combat 002 Po pokonaniu Fuijn i Raijn w hotelu w Balamb
Burning Rave Dół, dół, dół, dół, D Atak podstawowy -------
Meteor Barret Góra, X, dół, W, D Combat 003 Hotel w Balamb (musisz mieć w drużynie Zella)
Different Beat W, A, X, D, góra Combat 004 Zabierz od żołnierza w Esthar podczas ataku na Lunatic Pandora
My Final Heaven Góra, prawo, dół, lewo, W Combat 005 Lunatic Pandora
Selphie
Limit Selphie to Slot, czyli losowo wybierane przez gracza czary rzucane na przeciwnika. Zaletą jest to, że nie są one brane z ekwipunku gracza. Oprócz zwykłych czarów Selphie posiada dodatkowe cztery, które nie są dostępne ani w Draw Points ani u przeciwników. Są to: Full Cure, Wall, Rapture i The End.
Czar Skutek
Full Cure Maksymalnie odnawia HP całej drużyny i leczy ze wszystkich statusów
Wall Rzuca czary Protect i Shell na wszystkich członków drużyny
Rapture Usuwa przeciwników z pola walki (ale tylko normalnych i nie latających)
The End Zabija wszystkich przeciwników poza ostatnim Bossem
Laguna
Laguna posługuje się limitem Desperado. Odrywa zawleczkę granatu, rzuca go na ziemię, sam zawisa na linie i strzela seriami pocisków w przeciwnika. Później granat wybucha.
Kiros
Blood Pain polega na tym, że Kiros podbiega do przeciwnika i zadaje mu ciosy swoimi sztyletami.
Ward
Limit Warda to Massive Anchor. Ward wyrzuca do góry swój harpun, wskakuje na niego i spada na przeciwnika zadając dość duże obrażenia.
Seifer
Fire Cross. Seifer rzuca Fire i atakuje Gunbladem.
Edea
Jej limit to Ice Strike. Edea tworzy lodowy oszczep i rzuca nim w przeciwnika.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 19046
  • Głosy oddane: 16
  • Średnia ocen: 8.9

Komentarze (9)

Tamiko ~ 27 sierpnia 2006, 19:24
Miałam nadzieję, że nikt o tym nie wspomni... Ostatnio znienawidziłam Chocobo World :/
Tamiko ~ 02 lipca 2006, 20:19
Lion Heart rules! A mam takie pytanko... czy zdarzyło Wam się kiedykolwiek trafić na The End Selphie? Ja niestety nie miałam tej przyjemności :(
Tantalus ~ 02 lipca 2006, 21:22
Jak najbardziej, ale nigdy na boss'ie.... swoją drogą, jest dosyć prosty sposób, aby do niego dojechać (działą tylko na PSX'ie niestety)... poprostu, kiedy rzucasz "Slot", otwierasz klapke konsoli... gra zawiesz się kiedy jakaś postać zacznie robić jakiś atak specjalny (magia, czy coś), a tabelka slot'a działa i można sobie ją przewijać ile się chce... jak już się znajdzie The End'a, to się go wybiera, zamyka się klapke i gra leci dalej hehe.... z tego co wiem, szansa znalezienia The End zależy od współczynnika Luck u Selphie..
Tamiko ~ 31 lipca 2006, 20:57
Ja niestety nie mam konsoli tylko kompa, więc nie mogę wykorzystać tej "sztuczki"
_dark_cloud_ ~ 14 sierpnia 2006, 09:01
za to dzieki temu masz chocobo world i dzieki temu kilka fajnych bajerów, ktorych posiadacze konsol w polsce nie doswiadczą niestety... no chyba ze jakis fanboy sprowadzi sobie CHocoWorld z Japoni heh
Gość ~ 07 czerwca 2008, 21:09
xD
Gość ~ 02 lipca 2010, 08:48
Ludzie ja mam problem mam ps1. Gram w ff8 i nie mogę wykonać limit break nie wiem nawet jak go zacząć kilka razy mi się udało ale to przypadkiem wiem ze potrzeba stanu krytycznego lub aury ale nie wiem nawet jak zacząć.

Adi
Gość ~ 18 sierpnia 2010, 08:30
ja dodzis nieskapowałem oco hodzi z limit breks w ff8 bo w ff7 to było łatwiej odruznic limity

jełop
Gość ~ 24 stycznia 2011, 14:38
Gościu, a co tu jest do skapowania? Limit Break w FF8 można uzyskać, gdy HP postaci spadnie do niskiego poziomu (żółte cyfry). Krótko mówiąc, jak zbierzesz porządne cięgi, to uzyskasz limit. Albo rzucasz na siebie Aurę i jedziesz z Limitem. Co tu jest do rozumienia? Proste jak cep.

shizonek

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.