Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Squall Leonheart
Wiek: 17
Data urodzenia: 23 sierpień
Wzrost: 177 cm
Grupa krwi: AB
Broń: Gunblade
Limit: Renzokuken
Wstęp
Squall jest głównym bohaterem gry. Poznajemy go na samym początku. Leży w Infirmary (gabinet lekarski) po walce z Seiferem. Zaraz potem zaczyna się egzamin na wejście do grona elitarnej jednostki militarnej SeeD. Po przejściu jego kolejnych etapów Squall zostaje członkiem SeeD. Już podczas tej niezbyt długiej kwestii możemy poznać jego "wybijające się" cechy charakteru i usposobienia a mianowicie małomówność (choćby podczas jazdy samochodem do Balamb), skrytość, oschłość w kontaktach z innymi (rozmowa z Quistis w Training Center w trakcie balu po egzaminie) oraz niechęć w wyrażaniu emocji (czasami zachowuje się tak jakby był "z kamienia"). Ale co może być powodem takiego zachowania....? Może wydarzenia z przeszłości? Na pewno tak.
Historia
Od samego początku gry prawie do jej końca Squall miewa dziwne sny, w których pojawia się Laguna oraz Ellone. Co go z nimi łączy??? Dowiadujemy się o tym dużo później. Część historii wyjaśnia się w Trabii. Okazuje się, że Squall wychowywał się wraz z innymi przyjaciółmi w sierocińcu. Najprawdopodobniej jest synem właśnie Laguny i Raine, a znalazł się w tamtym domu ponieważ Raine zmarła zaraz po urodzeniu go. Laguny nie było od dłuższego czasu w domu i nie zdążył nawet się dowiedzieć, że Raine była w ciąży i urodziła dziecko. Stad też Squall został sierotą. A Ellone znał z dzieciństwa, gdyż ona także trafiła do sierocińca po śmierci jej opiekunki Raine. Była dla niego jak starsza siostra. Jednak jest coś co mi nie pasuje do całej tej historii, a mianowicie wiek bohaterów, bo Sqaull ma 17 lat a Laguna 27...
Potem Squall udaje się do Balamb Garden, chce zostać członkiem SeeD...
Miłość
Do Rinoy... Trudno dokładnie określić kiedy Squall się w niej zakochuje, ale już od ich pierwszego spotkania na balu widać, że "mają się ku sobie". Ten pierwszy taniec... Po prostu piękny. Od tego momentu Rinoa próbuje zbliżyć się do Squalla, ale on jest bardzo oschły w stosunku do niej. Ledwo zgadza się na to, by ją oprowadzić po Gardenie. Podczas koncertu w Fisherman's Horizon mówi jej, że nie chce okazywać swoich emocji, bo boi się, że kiedyś i tak wszyscy odejdą, gdyż już raz taka sytuacja mu się w życiu przydarzyła. Mimo wszystko widać jak bardzo mu na niej zależy. Gdy Rinoa spada w przepaść i zawisa na skrawku ziemi w czasie walki Gardenów, Squall przechodzi niebezpieczną i dramatyczną walkę, by ją uratować. Na szczęście udaje mu się a Rinoa jest niezmiernie wdzięczna, nie może wprost uwierzyć, że tyle dla niej uczynił... Ale obserwując dalszą część gry, widzimy, że Squall jest w stanie zrobić dla niej jeszcze więcej...
Po walce z Edeą, gdy z Rinoą dzieje się coś dziwnego i jest nieprzytomna, główny bohater bardzo cierpi. Nie może znieść tego, że mógłby już więcej nie usłyszeć jej głosu. Przy jej łóżku prosi ją w myślach, by dała mu jeszcze jedna szansę ("Give me another chance"). Zdesperowany bierze Rinoę na plecy i idzie, by szukać Ellone, która może mu pomoże ocalić Rinoę. Czyż to nie jest piękne i niezwykle romantyczne... Zresztą tak jak cały pobyt w kosmosie, szczególnie wzruszająca jest scena kiedy Squall próbuje złapać poruszającą się w przestrzeni kosmicznej Rinoę. A później lot Ragnarokiem, podczas którego Squall trochę "mięknie";) i mówi jej, że boi się, że ją straci tak jak kiedyś swoich przyjaciół. Nie pozwala jej jednak odejść, czego wyrazem jest porwanie jej z Sorceress Memorial. Na łące przy sierocińcu obiecuje, że będzie jej rycerzem i że chce, by ciągle była przy nim. Na szczęście zakończenie gry nie pozostawia chyba nic do życzenia, po trudach walk i zmaganiach z przeciwnikami i z przeciwnościami widzimy Squalla i Rinoę szczęśliwych. Na balkonie oglądają razem gwiazdy... Tak jak wymarzyła to sobie Rinoa...
Charakter
Squall to postać bardzo zamknięta w sobie, małomówna, nieskora do zwierzeń ani do wyrażania jakichkolwiek emocji. Rinoa próbuje przekonać go (np. podczas koncertu) żeby zaczął z nimi rozmawiać, bo wszyscy chcą mu pomóc. Takie zachowanie ma jednak swoje przyczyny w przeszłości bohatera. Już właśnie podczas rozmowy z Rinoą w Fisherman's Horizon wspomina, że nie chce się mocno emocjonalnie angażować, ponieważ boi się, że i tak wszyscy odejdą tak, jak się to stało już kiedyś... odeszła Ellone. Potem kontynuuje ten wątek mówiąc do nieprzytomnej Rinoy, gdy niesie ją na plecach do Estahr. Twierdzi, że zachowuje się w ten nieprzyjemny sposób, bo nie chce by inni go poznali, gdyż boi się ich opinii. Uważa, że łatwiej jest mu gdy inni myślą o nim jako o nieprzyjacielskim i niemiłym gościu. Często rozmyśla.
Squall jest osobą rozważną i odważną. Jest urodzonym przywódcą, potrafi kierować ludźmi, podejmuje trafne decyzje, swoje obowiązki wykonuje starannie. Nie chce zawieść swoich przełożonych. W swoich działaniach kieruje się dobrem ogółu, choć nie zapomina o swoich przyjaciołach i w razie potrzeby spieszy im z pomocą. Mimo że nie okazuje swoich uczuć, jest wrażliwy i troszczy się o innych, a w szczególności o Rinoę (jak nietrudno się domyślić). Nie poddaje się. Jest wierny swoim zasadom i ideałom, broni honoru i tajemnicy SeeD (nawet podczas tortur nie "wymięka"). Pod tą twardą i nieprzystępną "powłoką" kryje się naprawdę wrażliwy chłopak.
Rinoa Heartilly
Wiek: 17
Data urodzenia: 3 marzec
Wzrost: 162 cm
Grupa krwi: nieznana
Broń: Blaster Edge
Limit: Combine (Angelo rush, cannon itd.)
Wstęp
Rinoa to urocza 17-latka podkochująca się w Squallu. Wiemy też, że wcześniej była zakochana w Seiferze. Jest córką Julii i generała Carawaya. Pierwszy raz w grze pojawia się na balu po egzaminie na SeeD i zaprasza Squalla do tańca. Wygląda wtedy przepięknie w białej krótkiej sukience. Później dowiadujemy się, że jest przywódczynią ruchu oporu "Owl of the Forests", a SeeD ma jej pomóc w wyzwoleniu Timber spod okupacji Galbadii. Przez cała grę Rinoa próbuje zbliżyć się do ukochanej osoby, chociaż gdy zostaje czarownicą woli się usunąć, by nie narazić ani jego ani przyjaciół na niebezpieczeństwo ze strony Ultimecii...
Miłość
Do Squalla... Zauważa go już podczas balu na początku gry. Od tej pory próbuje pozyskać jego sympatię i uczucie. Chce być blisko niego, rozmawiać z nim, ale on jest oschły i bardzo poważny. Pierwszy raz dłużej ze sobą rozmawiają w czasie koncertu w Fisherman's Horizon, kiedy Rinoa wspomina o tym, żeby czasami okazywał to co czuje, bo wszyscy ( a szczególnie ona) martwią się o niego i w razie czego chcieliby mu pomóc. Ale to on pomaga dla Rinoy, gdy ona spada i zawisa na skale podczas walki Gardenów. Dziewczyna jest tym niezmiernie wzruszona, nie może uwierzyć, że Squall zostawił wszystko by ją uratować. Cieszy się też, że będzie miała taki sam pierścień jak on. Najbardziej romantyczny moment gry rozgrywa się w Ragnaroku w kosmosie po tym jak Rinoa odzyskuje przytomność i wylatuje w przestrzeń kosmiczną będąc pod wpływem mocy czarownicy i po tym jak Squall ja ratuje. Wprawdzie Squall nie daje się przytulić, ale Rinoa sama wskakuje mu na kolana. Mówi mu, że daje jej komfort i szczęście, ale też czasami sprawia jej zawód. Chce być z nim, chce z nim zostać, ale boi się tego co może się stać, gdy Ultimecia znowu przejmie kontrolę nad jej ciałem. Po zabraniu jej z Sorceress Memorial, udają się do domu Edei, gdzie Rinoa opowiada Squallowi sen, w którym złożyli sobie obietnicę, że będą razem oglądać spadające gwiazdy, ale ona nie pamiętała, w którym miejscu mieli się spotkać. Biegała i szukała go po całym świecie, krzyczała... Obudziła się i płakała. Wtedy Squall obiecuje jej, że będzie tu na nią czekał i będą kiedyś razem oglądać gwiazdy. Takie jest zakończenie gry.... Oglądają gwiazdy na balkonie Balamb Garden i całują się. Ależ to romantyczne :)
Charakter
Rinoa w przeciwieństwie do Squalla jest osoba otwartą w okazywaniu swoich uczuć, jest miła i romantyczna. Zawsze pomocna. Poznając SeeD chce się z nimi zaprzyjaźnić. Czasami jest uparta i naiwna, ale ma bardzo dobre serce. Chciałaby bardzo przyczynić się do odzyskania niepodległości jej rodzinnego miasta Timber (właśnie pomóc jej w odzyskaniu miasta mają SeeD. Wtedy ich poznaje), dlatego jest przywódczynią ruchu oporu, mimo że to stawia ją w opozycji do swojego ojca. Rinoa jest odważna, chce walczyć, ale boi się, nie lubi przelewu krwi (mówi o tym, gdy są w Trabia Garden). W końcu jednak, w trakcie walki Gardenów postanawia, że będzie walczyć razem z SeeD. Pragnie pomagać swoim przyjaciołom, chociaż jej pomysły są czasami niezbyt udane jak choćby ten z "wykiwaniem" Edey za pomocą "magicznej" bransoletki przed paradą.
Rinoa jest bardzo wrażliwa, martwi się o innych, nie chce nikogo skrzywdzić. Stąd też całe jej zachowanie, gdy dowiaduje się, że jest czarownicą. Pragnie zostać zamknięta w bezpiecznym miejscu, gdzie nikomu nie zrobi krzywdy, gdyby jej ciało zostało przejęte przez Ultimecię. Boi się, że wszyscy ją znienawidzą, że w końcu SeeD przyjdą ją zabić, bo taka jest ich misja. Wie jednak, że może przyczynić się do uratowania świata.
Nie brak jej dziewczęcego uroku ani zalotnego spojrzenia, jak na fajna dziewczynę przystało. Squall po prostu musiał się w niej zakochać...
Zell Dincht
Wiek: 17
Data urodzenia: 17 marzec
Wzrost: 168 cm
Grupa krwi: B
Broń: Glove
Limit: Duel
Wstęp
Po raz pierwszy widzimy Zella przed wyjazdem do Dollet na misję. W tym samym czasie co Squall zostaje członkiem SeeD. Od początku możemy zauważyć jaki jest żywiołowy i porywczy. Jednego nie można mu zarzucić - sprawnego i bardzo dobrego posługiwania się swoją bronią czyli pięściami, gdyż doskonale zna wschodnie sztuki walki. Nie przepada za Seiferem. Ma powodzenie u dziewcząt, szczególnie u jednej koleżanki z biblioteki ;) Oczywiście nie można zapomnieć o jego "miłości" do hot-dogów, uwielbia je (poza tym jedyne co wpisał do pamiętnika Selphie to właśnie to, że kocha hot-dogi).
Historia
Przeszłość Zella poznajemy w Trabii. Podobnie jak reszta przyjaciół wychowywał się w sierocińcu. Później został adoptowany przez państwo Dincht i w taki sposób znalazł się w Balamb. Podczas przygód zachodzimy kilka razy do jego domu i możemy poznać tam jego mamę oraz rodzeństwo. Jego pokój znajduje się na górze i Zell nie pozwala raczej do niego wchodzić ;) Tylko ciekawe dlaczego...
Charakter
O Zellu można powiedzieć ogólnie, że jest to postać bardzo impulsywna i skora do walki. Nigdy nie przeraża go siła i moc przeciwnika, on zawsze się wyrywa do bicia (już choćby na początku gry, w Gardenie, chce się bić z Seiferem, potem np. w Balamb od razu rzuca się na Raijn i Fuijin itp.). Na szczęście wszystkich, ten bohater potrafi nieźle przyłożyć pięściami. Broni swoich przyjaciół w razie potrzeby, np. wydostaje dziewczyny z więzienia. Często wykazuje się sprytem i przebiegłością.
Zell jest niezwykle niecierpliwy, porywczy, czasami nietaktowny i nie potrafi zwyczajnie "zamknąć buzi" jak np. w scenie, gdy mówi, że będą walczyć przeciwko czarownicy i "skopią jej tyłek" zapomina, że Rinoa stoi tuż obok i ona jest czarownicą... Cały Zell ;) Albo np. na wieży telewizyjnej w Timber gdy idą po prezydenta, wygaduje się, że są SeeD, co sprowadza na nich później kłopoty.
Chłopak ma jednak zawsze dobre chęci i lubi pomagać innym, dowodem tego jest sytuacja kiedy pożycza pierścień Squalla i obiecuje dla Rinoy, że zrobi jej taki sam. Miły z niego gość :)
Quistis Trepe
Wiek: 18
Data urodzenia: 4 październik
Wzrost: 172 cm
Grupa krwi: A
Broń: Wzmocniony bat
Limit: Blue magic
Wstęp
Quistis jest mądrą i zdolną dziewczyną. Na początku gry pojawia się jako instruktorka Squalla. Tłumaczy na czym polega jego egzamin i towarzyszy mu podczas niego. Szczególnie efektownie wygląda filmik z Quistis w roli głównej jak strzela z ogromnego działa w X-ATMO po misji w Dollet. Jeśli chodzi o sprawy uczuciowe... Panienka podkochuje się w Squallu, ale co tu dużo mówić... od początku chyba nie ma u niego żadnych szans. Próbuje z nim rozmawiać na balkonie podczas balu, ale spotyka się jedynie albo z milczeniem (to ten lepszy przypadek) albo z chamskimi odpowiedziami. W pewnym momencie gry przyznaje się, że chciałaby aby ktoś ją tak pokochał i tak się o nią troszczył jak Squall o Rinoę.
Historia
Kolejne dziecko z sierocińca... Przypomina sobie, że po zniknięciu Sis chciała ją zastąpić dla Squalla. Później została adoptowana, ale pamięta, że nie układało się jej dobrze w nowej rodzinie. Dlatego w wieku 10 lat znalazła się w Gardenie. Ponieważ wykazywała się dużymi zdolnościami, w wieku 15 lat została członkiem SeeD, natomiast mając 17 lat przejęła funkcję instruktorki kadetów. Podczas tej rozmowy na balkonie wspomina Squallowi o tym, że powiedzieli jej, że pogorszyła swoje umiejętności... Czyżby stało się tak przez niego?
Charakter
Pani instruktor Trepe stara się być dość poważna i poważnie wyglądać (ten kok i okulary...), przynajmniej na początku. Jest rozsądna, potrafi zachować "zimną krew", chociaż są i sytuacje, z którymi nie do końca sobie radzi. Często staje się rozjemcą i próbuje załagodzić napiętą sytuację, zwłaszcza jeśli chodzi o impulsywne reakcje Zella w odpowiedzi na słowa Seifera ;) Zdarza się jej także (jak zresztą każdemu) powiedzieć cos przykrego np. w domu Carrawaya w rozmowie z Rinoą. Szybko jednak opamiętuje się i chce ją przeprosić.
Jeśli chodzi o Squalla, w Trabii przyznaje się, że myślała, że go kocha, ale gdy pojawiła się Rinoa... zrezygnowała. Za każdym razem gdy Squall postępuje niewłaściwie w stosunku do Rinoy, to wręcz krzyczy na niego np. w Raganroku po tym jak uratował ją z kosmosu, ale pozwolił jej odejść do Sorceress Memorial. Jak widać Quistis nie szuka wszelkiej sposobności, by zdobyć Squalla. Wprawdzie widać, że często zazdrości dla Rinoy, ale mimo to zawsze gra fair w stosunku do niej.
Irvine Kinneas
Wiek: 18
Data urodzenia: 24 listopad
Wzrost: 185 cm
Grupa krwi: A
Broń: Shotgun
Limit: Shot
Wstęp
Chyba trzeba zacząć od tego, że Irvine to wieczny podrywacz i miłośnik broni i pewnie też z tego ostatniego powodu został snajperem (i to bardzo dobrym). Pochodzi z Galbadia Garden. Tam też go poznajemy, gdy dołącza do naszej drużyny by pomóc w unicestwieniu czarownicy w Delling City. Jest wesoły. Najbardziej ze wszystkich przyjaciół lubi Selphie, a przynajmniej jego zachowanie na to wskazuje;)
Historia
Właściwie to dzięki Irvine'owi poznajemy historię przyjaciół, ponieważ on pierwszy w Trabii wspomina, ze wychowywał się w sierocińcu. To sprawia, że wszyscy powoli coś sobie przypominają ze swojego dzieciństwa. Tam też Irvine mówi, że jedno z dzieci było mu szczególnie bliskie i lubił się z nią bawić. Mowa oczywiście o Selphie. Później trafił do Galbadia Garden i ćwiczył swoje umiejętności strzeleckie, a szczególnie dobry był i jest jako snajper.
Charakter
Już na pierwszy "rzut oka" widać, że Irvine kocha kobiety. Zaraz po tym jak go poznajemy, podczas jazdy pociągiem flirtuje z Selphie. Jak się później okaże ta dziewczyna będzie bardziej i częściej adorowana przez niego niż inne "panienki". Mimo "czułych słówek" np. do Rinoy, widać, że najbardziej troszczy się o Selphie i na niej najbardziej mu zależy. Ale czy to tylko przyjaźń czy może coś więcej? Strasznie ekscytuje się kiedy ona steruje Ragnarokiem;) Chociaż natura Irvine'a pchnie go ku flirtom, można zauważyć, że jednak Selphie jest dla niego kimś szczególnym... To właśnie on najbardziej przejął się tym, że scena jest zepsuta i Selphie nie będzie mogła przygotować swojego koncertu, tak bardzo upragnionego. Dlatego postanawia za wszelką cenę doprowadzić do naprawy urządzeń... Pod przykrywką twardziela, ukrywa się wrażliwy facet.
Drugą miłością Irvine'a są bronie. Jest bardzo dobrym strzelcem o czym może świadczyć fakt wybrania go, aby towarzyszył SeeD w misji w Delling City (oczywiście jako snajper potrzebny do zabicia czarownicy). Co jednak sprawia, że tak wyśmienity strzelec waha się przed oddaniem decydującego strzału i w ostateczności chybi? Czyżby nie był przygotowany na taka misję? Myślę, że mogło o tym zadecydować coś innego, a mianowicie fakt, że czarownicą była...Edea. Ponieważ w dalszej części gry okazuje się, że Irvine pamięta najwięcej z przeszłości, więc bardzo prawdopodobne jest, że pamięta Edeę - matronę, opiekunkę. Widząc ją podczas parady być może ją poznał i nie chciał zabić osoby, która go wychowywała. Może dlatego się wahał i może specjalnie w nią nie trafił... Bo przecież nie był tak słaby psychicznie żeby zwyczajnie nie móc strzelić w kogoś kto zagraża światu...
Selphie Tilmett
Wiek: 17
Data urodzenia: 16 lipiec
Wzrost: 157 cm
Grupa krwi: B
Broń: Nunchaku
Limit: Slot
Wstęp
Ach ta roztrzepana Selphie... taką właśnie ją na początku poznajemy, gdy wpada na Squalla. Prosi go o pokazanie Gardenu, bo jest tu "nowa" ;) Pochodzi z Trabia Garden. Razem ze Squallem pojawia się na misji w Dollet, po której zostaje członkiem SeeD. Często możemy ją ujrzeć w towarzystwie Irvine'a. Widać, że dobrze się rozumieją. Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie...
Historia
Selphie także przypomina sobie, że wychowywała się w sierocińcu. Wszyscy są zdziwieni, że nie pamiętała tego dokładnie, gdyż nie używała wcześniej gf-ów, które powodują zanik pamięci. Ale Selphie przyznaje się, że kiedyś mając 12 lat w walce znalazła raz gf-a i przyłączyła do siebie. Z sierocińca Selphie przenosi się do Trabia Garden, a później pojawia się w Balamb Garden.
Charakter
Ta 17 - latka to chyba najweselsza postać gry, choć nie brakuje też chwil smutku i zmartwień w jej życiu. Jest roztrzepana, ale milutka ;) Wnosi do drużyny dużo radości, energii i zabawy, czego wyrazem może być pomysł zorganizowania koncertu. Widać, że Selphie nie myśli tylko o obowiązkach, ale ma jakieś zainteresowania, plany i marzenia nie związane z byciem SeeD. Dlatego bardzo się smuci kiedy scena, na której miał się odbyć koncert zostaje zniszczona w trakcie walki dwóch Gardenów. Na szczęście jednak sprawą zajmuje się Irvine i występ dochodzi o skutku. Tak na marginesie, jest on super.
Po rozmowie w Trabii postanawia pisać pamiętnik, by nie zapomnieć ważnych chwil w życiu zarówno jej, jak i przyjaciół. Możemy go znaleźć na pierwszym piętrze w Gardenie w sali lekcyjnej, przy pulpicie studentów. Mamy tam wpisy Rinoy, Zella i Quistis oraz stronę Laguny. Wspomina tam też o tym, że jest inna niż Rinoa. Nadają na różnych falach. Uważa, że Squall dużo zrobił i czasami trzeba mu wybaczyć jego opryskliwe zachowanie.
Pomimo swojego niewinnego wyglądu i niezbyt "okazałej postury" jest niezwykle groźna ze swoim nunchaku oraz bardzo odważna. Jej przywiązanie do Trabia Garden sprawia, że Selphie pragnie zrobić wszystko by go uratować przed pociskami. Wyrusza do bazy z dwójką przyjaciół, by powstrzymać wystrzał lub przynajmniej zmienić tor rakiet. Jeśli się to uda to gramy dalej, a jeśli nie... Game Over ;)
Oprócz umiejętności posługiwania się nunchaku Selphie potrafi śpiewać (często robi to w pociągu) oraz sterować Ragnarokiem, co łączy się z wielkim uznaniem.
Seifer Almasy
Wiek: 18
Data urodzenia: 22 grudzień
Wzrost: 189 cm
Grupa krwi: 0
Broń: Gunblade
Limit: Fire Cross
Wstęp
Już z intro możemy się domyślić, że będzie to raczej negatywna postać gry, chociaż możliwe, że są tacy, którzy tak nie uważają. Podobnie jak Squall, Seifer jest kadetem na SeeD, ale w wyniku niesubordynacji oraz niezdyscyplinowania nie zostaje nim. Nie lubi Squalla, od zawsze z nim rywalizował. W scenie gdy torturuje Squalla widać jaki jest dumny i zadowolony ze swojej przewagi. Jego przyjaciółmi są jedynie Raijn i Fuijn. W trakcie gry staje się najemnikiem czarownicy, prawdopodobnie na skutek czarów. Zostaje nim do końca...
Historia
Okazuje się, że i Seifer wychowywał się w sierocińcu. Już tam zachowywał się chamsko w stosunku do innych, często się z nich nabijał. Ciągle walczył ze Squallem. Lubił być w centrum zainteresowania, ale Squall jak i reszta go ignorowali, co zapewne doprowadzało go do furii. Potem znalazł się w Gardenie i tam również jego największym przeciwnikiem był Squall.
Charakter
Na pewno Seifer jest ambitny, uważa, że zawsze ma rację, nie dopuszcza innych rozwiązań niż te, które sam zaproponuje. Dlatego nie zostaje SeeD... bo nie słucha rozkazów i wszystko robi po swojemu (np. podczas misji w Dollet). Niektórych może zdziwić więc, że raptem w Timber chce pomóc drużynie w złapaniu prezydenta (co się nie udaje z winy Zella..). Bardzo prawdopodobne, że robi to dla Rinoy, gdyż w wakacje łączyło ich uczucie i może nadal ona mu się podoba.
Tam w Timber Seifer zostaje "rycerzem" czarownicy za sprawą niej samej. Od tej pory zaczyna się dziwnie zachowywać, czasami jakby nie był sobą. Ciągle powtarza, że jest "rycerzem", że o tym marzył. Tak naprawdę jest na usługach czarownicy, robi to co ona rozkaże myśląc, że robi coś ważnego i dużego. Chce to robić dalej...
Seifer jest dumny, nie przyjmuje porażek. Jest złośliwy i chamski, wyzywa ludzi (często nazywa Zella Chickenwuss), chyba lubi wszczynać pojedynki i to nie tylko słowne.
Edea
Wiek: nieznany
Data urodzenia: nieznana
Wzrost: nieznany
Grupa krwi: nieznana
Broń: nieznana
Limit: Ice Strike
Opis
Niewiele o niej wiemy. Edea jest żoną Cida Kramera, szefa Gardenu i to raczej ona dominuje w tym związku. Posiada czarodziejskie moce. Pierwszy raz otrzymała je w wieku 5 lat, a później 13 lat przed czasem, w którym dzieje się przygoda W przeszłości prowadziła sierociniec, w którym wychowywali się bohaterowie. Założyła też drugi sierociniec na statku. To ona jest pomysłodawczynią SeeD i Gardenu. W rzeczywistości to dobra kobieta, która czyniła zło nie będąc świadomą tego co robi ponieważ była w mocy Ultimecii. Robi wszystko by uratować Ellone przed wpływem czarownicy z przyszłości.
Edea w mocy Ultimecii
Jest prawdopodobnie zamieszana w przejęcie systemu komunikacyjnego w Dollet. Staje się pionkiem w rękach Ultimecii, po to by uchronić Ellone. Nie kontroluje swoich czynów, gdyż jej umysł zawładnięty jest przez czarownicę przyszłości. Dlatego też walczy z SeeD, z młodymi ludźmi, których sama wychowała. Na końcu drugiego dysku Ultimecia jednak zmienia ciało i Edea jest wolna... Ostatecznie mocy pozbawia ją Dr Odine.
Cid Kramer
Wiek: 35
Data urodzenia: nieznana
Wzrost: nieznany
Grupa krwi: nieznana
Broń: nieznana
Opis
Cid jest dyrektorem szkoły przygotowującej do bycia SeeD. To spokojny i zrównoważony człowiek, który jest szanowany przez swoich uczniów. Pomaga innym jeśli jest taka konieczność jak choćby pomoc SeeD udzielona dla Rinoy. Dba o Garden, bo to jego dom oraz urzeczywistnione marzenie jego żony Edey. Kocha Edeę i bardzo mu na niej zależy. Nie chce walczyć przeciwko niej. Dlatego podczas walki Gardenów przekazuje dowództwo Squallowi i ucieka. Zastanowiły mnie jego pewne słowa wypowiedziane w sierocińcu do Squalla martwiącego się o stan Rinoy po walce Gardenów, a mianowicie to że powiedział, że wiele osób walczyło a to tylko jedna z tych osób... Nie wiem czy naprawdę tak myślał, czy nie wiedział, że im wszystkim zależało na niej, bo była im bardzo bliska, a może nie chciał by Squall zbytnio się przejmował jej śpiączką, gdyż czekało go jeszcze wiele ważnych spraw do zrobienia i nie mógł się poddać...
Laguna Loire
Wiek: 27
Data urodzenia: 3 styczeń
Wzrost: 181 cm
Grupa krwi: B
Broń: Machine Gun
Limit: Desperado
Wstęp
Lagunę poznajemy w dziwnych snach Squalla i reszty drużyny. Po raz pierwszy sen dopada ich w pociągu do Timber. Najprawdopodobniej jest ojcem Squalla. To były żołnierz Galbadii, którego jednak bardziej pociąga pisanie artykułów do gazet niż walka. Jest raczej nieśmiały w kontaktach z kobietami (zawsze gdy się denerwuje łapie go skurcz, jak w scenie z Julią;). Jego przyjaciółmi są Ward i Kiros - także żołnierze.
Miłość
Najpierw kocha Julię, wybitną pianistkę (późniejszą matkę Rinoy). Spotyka się z nią w Galbadia Hotel. Oboje przypadają sobie do gustu. Julia zaprasza go do swojego pokoju i mówi mu, że chce pisać teksty do swoich kompozycji i śpiewać a Laguna stanowi dla niej natchnienie... Ten piękny, romantyczny początek ich uczucia jednak kończy się, bo Laguna musi udać się na misję... Zostaje ranny i przebywa w Winhill, gdzie opiekuje się nim Raine. Laguna się w niej zakochuje, oświadcza się i... Ellone (dziecko, którym oboje się opiekują) zostaje porwana, więc musi jej szukać. W tym czasie Raine rodzi syna i wkrótce potem umiera... Laguna jest zrozpaczony. Piękne są sceny na końcu gry z Laguną i Raine (chyba zaręczyny), a potem pokazany grób Raine a nad nim Laguna.
Laguna i Ellone
Laguna poznaje Ellone jako małą dziewczynkę kiedy przebywa w Winhill. Bardzo się do niej przywiązuje. W czasie drugiego "polowania" na sukcesorkę tronu w Esthar Ellone zostaje porwana, mimo że Laguna jest w tym czasie w Winhill. Nie może sobie tego darować i wyrusza na poszukiwania. Jest zdesperowany tak bardzo, że szuka jej wszędzie, jeździ po całym świecie, pisze do gazet, by zarobić pieniądze na podróż. Występuje nawet jako aktor, chociaż ta profesja niezbyt mu odpowiada ;) W końcu znajduje ją w Esthar w laboratorium Dr Odine. Jest niezmiernie szczęśliwy, że ją odzyskał. Wysyła ją domu... Po kilkunastu latach znajduje ją ponownie na White SeeD Ship, statku Edey. Ellone cieszy się, że będzie mogła znowu zobaczyć "Uncle Laguna";) Podąża za nim aż w kosmos... I od tej pory są już razem.
Shumi Village
To jeden z "przystanków" Laguny w trakcie mozolnych poszukiwań Ellone. Właściwie to nie przebywa tam z własnej woli, bo pewnego dnia zostaje znaleziony pod wioską przez Moombę. Jest cały zakrwawiony, wygląda jakby spadł ze skał. Opiekują się nim, aż do uzyskania pełnego zdrowia. W tym czasie Laguna uczy Moombas mowy, bo mu ich żal... W Shumi Village bardzo cenią Laguną, bo uważają, że posiada moc zjednywania sobie ludzi. Wyrazem tego "uwielbienia" jest pomnik rzeźbiony na jego cześć.
Laguna jako prezydent Esthar
Laguna zostaje prezydentem Esthar trochę chyba przez przypadek (pojawił się tam akurat wtedy, gdy organizowany był ruch oporu przeciwko ówczesnej władzy i swoimi cechami osobowości zainteresował członków opozycji). Szuka w tym mieście Ellone i spotyka członków opozycji, którzy pomagają mu ją odnaleźć. W ramach wdzięczności chce im pomóc w odebraniu władzy Adel, okrutnej czarownicy oraz w powstrzymaniu Crystal Pilar przed przyciąganiem potworów z księżyca. Udaje im się złapać w pułapkę Adel i zamknąć w Sealing Facility. By nie trzymać jej na ziemi wysyłają ją Ragnarokiem w kosmos. Zastanawiają się kto ma zostać prezydentem i wybierają Lagunę, bo jest dla nich bohaterem. Ten fakt wpływa na to, że Laguna nie wraca o domu z Ellone i nie jest przy Raine, gdy ona umiera.
Timber Maniacs
To gazeta, do której Laguna pisze swoje artykuły. Pisanie ich to jego największa pasja. Czyni to w trakcie wyprawy po Ellone, by zarobić na kontynuację poszukiwań dziewczynki.
Ward Zaback
Wiek: 25
Data urodzenia: 25 luty
Wzrost: 217 cm
Grupa krwi: A
Broń: Harpoon
Limit: Heavy Anchor
Opis
Wiemy o nim bardzo mało. Ward to jeden z dwóch przyjaciół Laguny. Także żołnierz armii Galbadii. Jest porządnym facetem i całkiem miłym, dbającym o swoich przyjaciół, mimo że jego wygląd zewnętrzny mógłby świadczyć o czymś innym. Ich ostatnia misja to misja w Esthar, jednak nieudana. Otoczeni przez żołnierzy z Esthar muszą skoczyć ze skał do morza. Po tym skoku Ward traci głos i zostaje "klawiszem" w więzieniu Galbadii. Ponownie dołącza do Laguny kiedy ten szuka Ellone i pomaga mu ją uwolnić. Gdy Laguna staje się prezydentem, Ward obejmuje posadę jednego z wyższych urzędników.
Kiros Seagul
Wiek: 23
Data urodzenia: 6 lipiec
Wzrost: 191 cm
Grupa krwi: 0
Broń: Daggers
Limit: Blood Pain
Opis
Kiros podobnie jak Ward jest przyjacielem Laguny i tak jak oni jest żołnierzem Galbadii. Oczywiście opuszcza armię razem z nimi. Jest dobrym wojownikiem, spokojnym lecz zadającym duże obrażenia. Często ma inne zdanie niż Laguna, ale nie stoi to na przeszkodzie ich przyjaźni oraz wspólnych działań.
Po nieudanej misji w Esthar, Kiros zostaje w Galbadii, odwiedza czasami Lagunę w Winhill. Podczas ich rozmowy dziwi się, że Laguna porzucił życie pełne przygód na rzecz bycia "ochroniarzem" w Winhill zajmującym się także pisaniem do gazet. Gdy znika Ellone podąża wiernie za Laguną, pomaga mu ją odzyskać, a gdy ten zostaje prezydentem, podobnie jak Ward Kiros obejmuje posadę jednego z wyższych urzędników w państwie.
Ellone
Opis
Jej rodzice zginęli podczas pierwszej napaści żołnierzy w celu poszukiwań następcy tronu w Esthar. Miała wtedy 2 lata. Dziewczynką zajęła się Raine. Niedługo potem pojawił się w Winhill Laguna, który będąc blisko Raine poznał Ellone i bardzo mocno ją pokochał... I do tej pory wszystko było w porządku...
Problemy zaczynają się, gdy Ellone zostaje porwana podczas drugiego "polowania" na sukcesorkę tronu (mimo tego, że w miasteczku jest Laguna). W Esthar staje się obiektem badań Dr Odine, gdy ten odkrywa jej moc i odnajduje pewien wzór w mózgu, który pozwala mu na jego podstawie zrobić maszynę. Nazywa ją Junction Machine Ellone. Niestety przez to o Ellone dowiaduje się Ultimecia, która chce ją wykorzystać do swoich niecnych celów...
Z laboratorium Laguna uwalnia Ellone i wysyła do Winhill, ale tam dochodzi do nieszczęścia. Umiera Raine i Ellone trafia w końcu do sierocińca. Tam przyjaźni się głównie Squallem. Edea natomiast stara się ją chronić, ale gdy Dr Odine nie ustaje w swoich poszukiwaniach dziewczynki, matrona i Cid tworzą statek i umieszczają na nim Ellone. Ten statek staje się szybko drugim sierocińcem a ona opiekuje się dziećmi. Trwa to 10 lat aż "pływający sierociniec" zostaje zaatakowany przez flotę Galbadii. Ratuje ich statek Esthar i zabiera Ellone (ale za jej zgodą). Dziewczyna odchodzi z White SeeD Ship, gdyż dowiaduje się, że prezydentem Esthar jest Laguna, Uncle Laguna... Podąża za nim aż w kosmos, a potem po wylądowaniu na ziemi zostaje zabrana przez Galbadię.
Ellone odgrywa bardzo ważną rolę w grze. Dzięki niej Squall i przyjaciele mają sny z Laguną. W zasadzie to też dzięki niej świat zostaje uratowany.
Fujin
Sama nazywa się przyjaciółką Seifera. To również członkini Balamb Garden, która razem z Seiferem chce wprowadzać zasady i ostro karać za nieprzestrzeganie ich. Nie jest specjalnie gadatliwa, w ogóle dziwnie się wypowiada. Gdy Seifer staje się sługą czarownicy, nie opuszcza go ani na krok chociaż wie, że on się zachowuje jakby nie był sobą i że czyni źle. Zawsze jednak stoi po jego stronie. Czy to tylko przyjaźń... a może czuje do niego coś więcej? Takie przyjaźnie męsko-damskie nigdy nie są do końca pewne.
Raijin
Drugi z przyjaciół Seifera, który jest także jego wiernym towarzyszem podobnie jak Fujin. Trochę mniej małomówny, ale też i mniej inteligentny niż jego koleżanka. Zawsze na końcu wypowiedzi mówi „ya know” ;) Czasami jak cos palnie... to Fujin tak fajnie go kopie w łydkę ;)
Julia
Pierwsza miłość Laguny. Pianistka, która chciałaby też śpiewać. Często gra w Galbadia Hotel. Inspiracją dla jej tekstów jest właśnie Laguna. W zasadzie to znają się dosyć krótko. Ostatni raz widzą się przed jego misją w Esthar. Laguna nie szuka jej... A Julia niedługo później zostaje żoną generała Carawaya i przychodzi na świat Rinoa.Raine
Piękna kobieta mieszkająca w Winhill. Prowadzi tam bar. Opiekuje się Ellone, której rodzice zginęli w walce. Jak widać to bardzo dobra dziewczyna, która czyni wiele rzeczy bezinteresownie. Przecież nie musiałaby wcale wychowywać cudzego dziecka... Poznaje Lagunę, leczy go i się w nim zakochuje. To jego druga miłość. Niestety nie udaje im wziąć ślubu, jedynie zaręczają się. Wszystko dlatego, że Raine umiera zaraz po urodzeniu dziecka... Laguny. A Laguny nie ma wtedy przy niej, bo jest w Esthar... Smutna historia miłości...
Komentarze (17)
Rafell
Butryk
prince
corti
Koola92
Baphomet
FireWolf
Squall
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.