Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Omega Weapon
Gdzie?
Starcie z Omegą jest możliwe tylko na czwartym CD, w zamku Ultimecii. Przeciwnik ukrywa się w kaplicy- pewnie widzieliście ten kłąb fioletowego dymu, unoszący się tam? To właśnie tam rozegra się walka, jednak nie od razu. Najpierw trzeba Omegę sprowokować ;)
Najpierw sformuj właściwą drużynę ofensywną i umieść ją przed fontanną (dziedziniec przed kaplicą), natomiast drugą ustaw w zielonym kręgu w dzwonnicy (pomieszczenie naprawo od sali wejściowej). Niech ta słabsza pociągnie za sznur; dźwięk dzwonu wyrwie Omegę z letargu. Następnie ustaw "dzwonników" we wspomnianym kręgu, i przełącz się na drugą drużynę. Przed upływem pozostałego czasu (około pół minuty) wejdź do kaplicy i zbliż się do potwora, który pojawił się pośrodku sali.
Ataki:
Wymieniam je w takiej kolejności, w jakiej używa ich przeciwnik;
Lv 5 Death: zabija postacie o poziomie doświadczenia podzielnym przez 5, o ile nie są uodpornione na natychmiastową śmierć.
Następne dwie techniki mogą pojawić się w innej kolejności i więcej razy;
Meteor: dość mocne zaklęcie ofensywne, seria małych meteorów uderza w drużynę
Cios fizyczny: obrażenia zależą od współczynnika Def.
Megido Flame: zadaje równe 9998 HP obrazeń całej drużynie, nie daje się zablokować inaczej, jak przy pomocy Hero lub Holy War.
Kolejne dwa ciosy, które mogą zostać zastosowane w innej kolejności i więcej razy;
Cios fizyczny: jak wyżej.
Gravija: odbiera drużynie 75% aktualnego HP.
Terra Break: To ta technika decyduje o sile Omegi; zadaje losowo kilkanaście ciosów fizycznych po 2000- 4000 HP, w zależności od statystyk dryżyny.
Kolejna "losowa dwójka";
Ultima: silny czar bezżywiołowy, działa na całą drużynę.
Cios fizyczny: jak wyżej...
I ostatni zabójczy cios;
Light Pillar: zadaje jednej postaci 9999 HP obrażeń; tylko Holy War lub Hero są w stanie to zablokować.
Po Light Pillar ta czarna seria się powtarza, z wyjątkiem Lv 5 Death.
Skład drużyny: Squall, Rinoa, Irvine
Wymagania:
Squall - MUSI mieć Lionhearta oraz współczynnik Str w okolicach 220 (lub więcej)
Irvine - jak najwięcej Pulse Ammo i Demolition Ammo + wysoki strength
Rinoa - MUSI mieć współczynnik Magic 200 lub wyższy (najlepiej na poziomie 255, czyli maksymalny) pod Junction podepnij jej TYLKO czary defensywne, a pod Magic Meteor x 100 (musi to być jedyny czar ofensywny w jej arsenale)
Wszystkie postacie muszą mieć 9999 HP (umożliwi to przeżycie ataku Megido Flame) oraz Auto- Haste + jak najwyższy współczynnik Spd
Ponadto, potrzebujesz 1 x Holy War (dostaniesz po walce z Seiferem w Lunatic Pandora)
Żadna z postaci nie powinna być na levelu, będącym wielokrotnością 5.
Taktyka:
Na początku Omega rzuci Lv 5 Death, ale nie zrobi Ci on krzywdy, jeśli nie masz levelu podzielnego przez 5. Najpierw rzuć na wszystkich Aurę, na Omegę Meltdown (w celu obiżenia obrony Weapona), na Rinoę narzuć Triple i zacznij wykonywać limity Squalla i Irvine'a. Rinoa niech leczy Megalixirami (100 dostaniesz po modingu karty Bahamuta, więc nie powinno byc problemu). Po Megido Flame twoje postacie będą mieć po 1 HP (o ile będziesz mieć max HP przed tym atakiem). Użyj teraz Holy War i uaktywnij limit Rinoy Angel Wing. Po aktywowaniu czarodziejskich mocy nasza Sorceress będzie zadawała 3 razy większe obrażenia magią niż normalnie,co przy Meltdownie narzuconym Omedze, magicu na poziomie 255 Rinoy i wrzuconym jej triple zmieni się w zabójczą broń. Rinoa w tym stanie rzuca te czary ofensywne (tylko ofensywne), które ma zjunctionowane. Meteor jest atakiem typu combo, więc tak dopakowany będzie zadawał (każdy odłamek) 6000 HP obrażeń lub więcej, a przy wykorzystaniu Triple będą to obrażenia rzędu ok.200000 HP na turę. Squall & Irvine niech dalej wykonują limity. Będąc w fatalnym stanie i pod wpływem Aury postacie wykonują mocniejsze i liczniejsze ciosy, a Lion Heart i 8 strzałów pod rząd trafia się zaskakująco często, więc nie lecz postaci. Ta metoda należy do szybkich, więc przy odrobinie szczęścia pokonasz Omegę, zanim użyje techniki Terra Break, a na pewno już przed Light Pillar.
Po wygranej walce otrzymasz przedmiot Three Stars, oraz mały dyplomik, poświadczający zabicie Omegi.
Ultima Weapon
Gdzie?
Ultima zamieszkuje kazamaty Deep Sea Research Center, o którym więcej w osobnym artykule. Przeciwnik ukrywa się na samym dnie, wystarczy użyć dźwigu (?), a potwór sam zaatakuje.
Ataki:
Ultima jest nieprzewidywalny, i swoje techniki wykonuje wedle swojego widzimisię, co mocno utrudnia walkę;
Light Pillar: Technika analogiczna do tej Omegi. Gravija, cios fizyczny, Meteor: jak wyżej... Quake: dość mocny czar, oparty na magii ziemii- Float niweluje jego działanie. Taktyka analogiczna do Omegi, chociaż postacie nie muszą być aż tak napakowane, z racji na to, że nasz wróg jest klasycznym przykładem gościa, co to nieźle wygląda, ale niewiele potrafi. Jedynym, na co powinieneś/aś uważać, jest Light Pillar (zabija postać z miejsca, a Ultima ma tendencję do używania tego kilka razy pod rząd). Statystyki powinny być jak najwyższe, zwłaszcza Speed i Strenght/Magic. Nie zapomnij wyciągnąć z przeciwnika Edena, o ile nie zrobiłeś/aś tego w Ultimecia's Castle. Kiedy pozbędziesz się bossa, powinieneś dostać 100 x Ultima Stone i Eden Card, jednak to pierwsze, niestety, nie zawsze. Jeśli nie dostaniesz w.w. przedmiotów, zresetuj grę i walcz z Weaponem aż do skutku.
Jak inaczej?
Holy War jest przedmiotem, który na pewien czas zapewnia całej drużynie niewidzialność. Wiąże się to z całkowitą niewrażliwością na wszelkie ataki, zarówno Ultimy jak i Omegi. Posiadanie tego przedmiotu może zapewnić wyjście z obu walk bez szwanku. Jest na tyle cenny, że w grze znaleźć można tylko jeden jego egzemplarz, konkretnie po walce z Seiferem na trzeciej płycie. Jest jednak dosyć prosty sposób na zdobycie większej ilości Holy War, dzięki umiejętności Card Mod, pozwalajacej zmienić karte w przedmiot. Karta Gilgamesh’a zmienia się w 10 sztuk potrzebnego nam przedmiotu, a aby ją dostać, należy ukończyć subquest’a z klubem karcianym z Balamb Garden, znanym jako CC Group. O tym jak go zrobić przeczytacie w innym artykule. Posiadajac 10 Holy War’ów, możemy iść zarówno na walke z Ultima Weapon jak i jego starszym bratem prawie nieprzygotowani. Wystarczy tylko co jakiś czas wspierać się Holy War’em i w tym czasie bić bossa limitami.
Komentarze (9)
Heyn
Goro
RBi
Kailene
Devil1810
Yujiro
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.