Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Job system, znany ze starszych Finali, wraca w postaci Dresspheres. Jak można się spodziewać, każde „ubranko” ma własny wachlarz umiejętności, z których większość należy najpierw nauczyć, zbierając AP. Dostaje się je w większości po 1 dla każdej z dziewczyn, za każdego pokonanego potwora. Gdy wybrana umiejętność zostanie nauczona, program automatycznie przechodzi do następnej nie wyuczonej, ale możesz też sam odpowiednim menu wybrać żądany skill. Żeby dziewczyny mogły użyć dany dressphere, musi on zostać ustawiony w Garment Grid, który dana postać ma założony, w przeciwnym wypadku „ubranko” nie będzie użyteczne.
Legenda:
Nazwa – no comment
AP – ile AP potrzebuje umiejętność/czar do nauczenia
MP – koszt MP potrzebny do użycia umiejętności/czaru
Wymagania – umiejętność/czar (lub przedmiot) którą należy wcześniej się nauczyć, by umiejętność/czar odblokować do nauki
Cel – umowny cel (można użyć przeciwko swoim, jeśli jest to możliwe) i zasięg umiejętności/czaru. Autoability, to umiejętność, która aktywuje się automatycznie w trakcie walki
Opis – co mniej więcej umiejętność/czar robi
Gunner
Strój startowy
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Trigger Happy |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Naciskanie R1 zadaje lekkie obrażenia na jednego przeciwnika |
Potshot |
20 |
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Cheap Shot |
30 |
|
Potshop |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia fizyczne, ignorując obronę przeciwnika |
Enchanted Ammo |
30 |
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia magiczne |
Target MP |
30 |
|
Enchanted Ammo |
jeden przeciwnik |
Obniża MP |
Quarter Pounder |
40 |
|
Target MP |
jeden przeciwnik |
Obniża HP o 1/4 |
On the Table |
40 |
|
Target MP |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia w zależności od poziomu EXP użytkownika |
Burst Shot |
60 |
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia krytyczne |
Table Turner |
60 |
|
Potshot |
jeden przeciwnik |
Zadaje większe obrażenia przeciwnikom z większą obroną |
Scattershot |
80 |
|
Burst Shot |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Scatterburst |
120 |
|
Scattershot |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje krytyczne obrażenia |
Darkproof |
30 |
|
|
Autoability |
Chroni przed statusem Darkness |
Sleepproof |
30 |
|
Darkproof |
Autoability |
Chroni przed statusem Sleep |
Trigger Happy Lv.2 |
80 |
|
|
Autoability |
Wydłuża czas działania Trigger Happy |
Trigger Happy Lv.3 |
150 |
|
Trigger Happy Lv. 2 |
Autoability |
Wydłuża czas działania Trigger Happy |
Gun Mage
Chapter 1: Moonflow – musisz eskortować Hypello, nie pozwalając ani jednemu złodziejowi uciec z ładunkiem
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Blue Bullet |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Wykorzystuje nauczone umiejętności przeciwników (patrz niżej) |
Scan |
20 |
|
|
jeden przeciwnik |
Pokazuje dokładne szczegóły na temat przeciwnika |
Shell Cracker |
20 |
3 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Helm |
Anti Aircraft |
20 |
3 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Bird i Wasp |
Silver Bullet |
20 |
3 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Lupine |
Flan Eater |
20 |
3 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Flan |
Elementillery |
20 |
3 |
Flan Eater |
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Elemental |
Killasaurus |
20 |
3 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Reptile |
Drake Slayer |
20 |
3 |
Killasaurus |
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Drake |
Dismantler |
20 |
3 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Machina |
Mech Destroyer |
20 |
3 |
Dismantler |
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Mech |
Demon Muzzle |
20 |
3 |
Anti Aircraft |
jeden przeciwnik |
Zadaje czterokrotnie większe obrażenia przeciwnikom typu Imp i Evil Eye |
Fiend Hunter Lv.2 |
30 |
3 |
|
Autoability |
Zmniejsza czas ładowania umiejętności Fiend Hunter o 40% |
Scan Lv.2 |
20 |
3 |
|
Autoability |
Pozwala obracać cel po użyciu Scan |
Scan Lv.3 |
100 |
3 |
Scan Lv. 2 |
Autoability |
Pozwala użyć Scan na członkach drużyny |
Blue Bullet
W przeciwieństwie do zwykłego zestawu, Gun Mage może nauczyć się dodatkowych 16 zaklęć, co robi niczym Blue Mage we wcześniejszych częściach FF, czyli przyjmując odpowiedni czar na siebie. Należy też pamiętać, że przyjmując zaklęcie, mag nie może zginąć.
Nazwa |
MP |
Przeciwnicy |
Cel |
Opis |
Fire Breath |
28 |
Balivarha |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje ogniste obrażenia |
Seed Cannon |
28 |
Leukophylla, Cephalotus |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Stone Breath |
32 |
Tomb, Monolith, Dolmen, Epitaph |
wszyscy przeciwnicy |
Nakłada status Petrify |
Absorb |
3 |
Protochimera, Haizhe, Baralai, Flan Azabache, Jahi, Cindy, Vegnagun |
jeden przeciwnik |
Wysysa HP i MP |
White Wind |
16 |
Bully Cap, Coeurl, Queen Couerl, Mycotoxin, Ms. Goon* |
cała drużyna |
Leczy HP i zdejmuje statusy |
Bad Breath |
64 |
Malboro, Great Malboro |
wszyscy przeciwnicy |
Nakłada Poison, Silence, Darkness, Slow, Sleep i Berserk, lub Confuse |
Mighty Guard |
32 |
Garik Ronso, Haizhe* |
cała drużyna |
Naklada Shell i Protect |
Super Nova |
70 |
Ultima Weapon, Paragon |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Cry in the Night |
80 |
Mega Tonberry*** |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Drill Shot |
32 |
Baralai** |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Mortar |
99 |
Gippal** |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Annihilator |
48 |
Experiment** |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Heaven's Cataract |
22 |
Kukulcan, Gucumantz, Chac |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia oraz obniża magię i obronę magiczną |
1000 Needles |
24 |
Cactuar |
jeden przeciwnik |
Odbiera równe 1000 HP |
Storm Cannon |
38 |
Ironside |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Blaster |
30 |
Coeurl, Queen Coeurl |
jeden przeciwnik |
Zadaje krytyczne obrażenia. Czasami unicestwia. |
* Użyj Confuse na przeciwniku
** Masz jedną szansę (dwie przy Baralai) w jednej grze, by nauczyć się umiejętności
*** Przeciwnik musi być pod wpływem Oversoul i być w stanie krytycznym, by użył ataku
Alchemist
Chapter 3: Calm Lands – od Clasco, za oczyszczenie Monster Areny
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Mix |
|
|
|
zależy od wyniku |
Miesza 2 przedmioty, dla różnorodnych efektów |
Potion |
10 |
|
|
jedna postać |
Leczy 200 HP |
Hi-Potion |
40 |
|
Potion |
jedna postać |
Leczy 1000 HP |
Mega Potion |
120 |
|
Hi-Potion |
cała drużyna |
Leczy 2000 HP |
X-Potion |
160 |
|
Mega Potion |
jedna postać |
W pełni leczy HP |
Remedy |
20 |
|
|
jedna postać |
Zdejmuje wszystkie negatywne statusy |
Dispel Tonic |
20 |
|
Remedy |
jeden przeciwnik |
Zdejmuje pozytywne statusy |
Phoenix Down |
30 |
|
|
jedna postać |
Wskrzesza z KO |
Mega Phoenix |
200 |
|
Phoenix Down |
cała drużyna |
Wskrzesza z KO |
Ether |
400 |
|
Dispel Tonix |
jedna postać |
Regeneruje 100 MP |
Elixir |
999 |
|
Ether |
jedna postać |
Całkowicie leczy HP i MP |
Items Lv.2 |
30 |
|
|
Autoability |
Skraca czas używania Items o 80% |
Chemist |
40 |
|
|
Autoability |
Podwaja potencjał przedmiotów leczniczych |
Elementalist |
80 |
|
|
Autoability |
Podwaja potencjał przedmiotów elementarnych |
Physicist |
100 |
|
Chemist i Elementalist |
Autoability |
Podwaja potencjał przedmiotów nie elementarnych |
Warrior
Strój startowy
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Sentinel |
20 |
|
|
użytkownik |
Zwiększa obronę, do następnej tury |
Flametongue |
20 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia ogniowe |
Ice Brand |
20 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia lodowe |
Thunder Blade |
20 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia piorunowe |
Liquid Steel |
20 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia wodne |
Demi Sword |
60 |
6 |
Flametounge, Ice Brand, Thunder Blade i Liquid Steel |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia grawitacyjne |
Excalibur |
120 |
24 |
Demi Sword |
jeden przeciwnik |
Zadaje święte obrażenia |
Power Break |
30 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zmniejsza siłę |
Armor Break |
30 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zmniejsza obronę |
Magic Break |
30 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zmniejsza magię |
Mental Break |
30 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zmniejsza obronę magiczną |
Delay Attack |
100 |
10 |
Armor Break |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i opóźnia następny ruch |
Delay Buster |
120 |
16 |
Delay Attack |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i jeszcze bardziej opóźnia następny ruch |
Assault |
100 |
|
Sentinel |
cała drużyna |
Nakłada Berserk, Haste, Shell i Protect |
SOS Protect |
20 |
|
Sentinel |
Autoability |
Nakłada Protect, przy niskim HP |
Samurai
Chapter 3: Kilika Island – w świątyni, leży na ziemi, przed wejściem do komnaty Ifrita.
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Spare Change |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Rzuca pieniędzmi w przeciwnika |
Mirror od Equity |
30 |
16 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia. Im niższe HP, tym większe obrażenia |
Magicide |
30 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zmniejsza MP |
Dismissal |
30 |
10 |
|
jeden przeciwnik |
Anuluje następną akcję |
Fingersnap |
40 |
10 |
Magicide |
jeden przeciwnik |
Resetuje statystyki do normalnego stanu |
Sparkler |
10 |
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Fireworks |
60 |
18 |
Sparkler |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Momentum |
60 |
10 |
Sparkler |
jeden przeciwnik |
Zadaje coraz to większe obrażenia z każdym pokonanym przeciwnikiem |
Shin-Zantetsu |
100 |
32 |
Momentum |
wszyscy przeciwnicy |
Natychmiast unicestwia przeciwników. Czasem zawodzi |
Nonpareil |
20 |
10 |
|
użytkownik |
Zwiększa siłę i celność |
No Fear |
30 |
12 |
Nonpareil |
użytkownik |
Nakłada Shell i Protect |
Clean Slate |
40 |
16 |
No Fear |
użytkownik |
Leczy HP i zdejmuje negatywne statusy |
Hayate |
60 |
20 |
Clean Slate |
użytkownik |
Zwiększa unik i nakłada Haste |
Zantetsu |
140 |
|
Shin-Zantetsu |
jeden przeciwnik |
Natychmiast unicestwia jednego przeciwnika. Czasem zawodzi |
SOS Critical |
80 |
|
Fireworks |
Autoability |
Zawsze zadaje obrażenia krytyczne przy niskim HP |
Dark Knight
Chapter 2: Under Bevelle – w ostatniej misji rozdziału, w podziemiach Bevelle. W pewnym momencie natrafisz na miejsce, w którym są 3 windy (po dziwnym obracającym się urządzeniu). Najpierw wejdź na lewą (lub prawą) windę po czym wróć na dół, zeskakując z południowej części komnaty. Teraz wejdź na środkową windę, która cię weźmie do nowego miejsca. Stań na wystającym bloku, co utworzy pierwsze kolumny do skrzyni ze strojem. Po powrocie na dół, wyjedź ponownie na górę i wróć drugą windą (poprzeciwnej stronie), ponownie wchodząc na środkową platformę. Tutaj także stań na bloku. Teraz wystarczy tylko wrócić na dół, wrócić na górę, aktywować windę w północnej części i otworzyć teraz dostępną skrzynię ze sferą.
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Darkness |
|
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia, kosztem HP użytkownika |
Drain |
20 |
8 |
|
jeden przeciwnik |
Wysysa HP |
Demi |
20 |
10 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zmniejsza HP 1/4 |
Confuse |
30 |
12 |
Demi |
jeden przeciwnik |
Nakłada status Confuse |
Break |
40 |
20 |
Confuse |
jeden przeciwnik |
Nakłada status Petrify |
Bio |
30 |
16 |
|
jeden przeciwnik |
Nakłada status Poison |
Doom |
20 |
18 |
Bio |
jeden przeciwnik |
Nakłada status Doom |
Death |
50 |
24 |
Doom |
jeden przeciwnik |
Zabija przeciwnika. Czasami zawodzi |
Black Sky |
100 |
80 |
Death |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Charon |
20 |
|
|
jeden przeciwnik |
Poświęca własne życie, ciężko raniąc przeciwnika |
Poisonproof |
30 |
|
|
Autoability |
Chroni przed statusem Poison |
Stoneproof |
30 |
|
Poisonproof |
Autoability |
Chroni przed statusem Petrify |
Confuseproof |
30 |
|
Stoneproof |
Autoability |
Chroni przed statusem Confuse |
Curseproof |
30 |
|
|
Autoability |
Chroni przed statusem Curse |
Deathproof |
40 |
|
Curseproof |
Autoability |
Chroni przed czarem Death |
Berserker
Chapter 3: Macalania – za obronę agencji przed potworami
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Berserk |
|
|
|
użytkownik |
Zwiększa siłę, ale traci kontrole nad postacią |
Cripple |
20 |
6 |
|
jeden przeciwnik |
Zmniejsza o HP połowę |
Mad Rush |
30 |
6 |
Cripple |
jeden przeciwnik |
Zadaje ciężkie obrażenia. Często pudłuje |
Crackdown |
30 |
6 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zdejmuje Shell, Protect i Reflect |
Eject |
40 |
8 |
Mad Rush |
jeden przeciwnik |
Wywala z walki przeciwnika. Czasami zawodzi |
Unhige |
40 |
8 |
Crackdown |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia, a także zmniejsza celność i unik |
Intimidate |
50 |
8 |
Unhige |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Slow |
Envenom |
30 |
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Poison |
Hurt |
60 |
10 |
Envenom |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia, w zależności od aktualnego HP użytkownika |
Howl |
80 |
|
Mad Rush |
użytkownik |
Podwaja maksymalne HP |
Itchproof |
20 |
|
Cripple |
Autoability |
Chroni przed statusem Itchy |
Counterattack |
180 |
|
|
Autoability |
Kontruje ataki fizyczne |
Magic Counter |
300 |
|
Counterattack |
Autoability |
Kontruje ataki magiczne |
Evade & Counter |
400 |
|
Magic Counter |
Autoability |
Unika i kontruje ataki fizyczne |
Auto-Regen |
80 |
|
Hurt |
Autoability |
Automatycznie nakłada status Regen |
Songstress
Na początku gry, po pokonaniu Logos i Ormi
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Darkness Dance |
|
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Nakłada Darkness w czasie tańca |
Samba of Silence |
20 |
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Nakłada Silence w czasie tańca |
MP Mambo |
20 |
|
Magical Dances Volume 1* |
cała drużyna |
Obniża koszt czarów do 0 w czasie tańca |
Magical Masque |
20 |
|
Magical Dances Volume 2* |
cała drużyna |
Chroni drużynę przed atakami magicznymi w czasie tańca |
Sleepy Shuffle |
80 |
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Nakłada Sleep w czasie tańca |
Carnival Cancan |
80 |
|
Sleepy Shuffle |
cała drużyna |
Podwaja maksymalne HP w czasie tańca |
Slow Dance |
60 |
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Nakłada Slow w czasie tańca |
Breakdance |
120 |
|
Slow Dance |
wszyscy przeciwnicy |
Nakłada Stop w czasie tańca |
Jitterbug |
120 |
|
Slow Dance |
cała drużyna |
Nakłada Haste w czasie tańca |
Dirty Dancing |
160 |
|
Carnival Cancan |
cała drużyna |
Drużyna zadaje obrażenia krytyczne w czasie tańca |
Battle Cry |
10 |
4 |
|
cała drużyna |
Zwiększa siłę |
Cantus Firmus |
10 |
4 |
Battle Cry |
cała drużyna |
Zwiększa obronę |
Esoteric Melody |
10 |
4 |
|
cała drużyna |
Zwiększa magię |
Disenchant |
10 |
4 |
Esoteric Melody |
cała drużyna |
Zwiększa obronę magiczną |
Perfect Pitch |
10 |
4 |
|
cała drużyna |
Zwiększa celność |
Matador's Sing |
10 |
4 |
Perfect Pitch |
cała drużyna |
Zwiększa unik |
· Magical Dances Volume 1 – Chapter 5: Mushroom Rock Road - Odnajdź wszystkie 10 Crimson Sphere i zalicz Den of Woe
· Magical Dances Volume 2 – Chapter 5: Djose Temple – Za pokonanie Experiment w jego najsilniejszym stadium
Black Mage
Chapter 1: Za wykonanie pierwszej misji na Mt. Gagazet
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Fire |
|
4 |
|
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia ogniowe |
Blizzard |
|
4 |
|
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia lodowe |
Thunder |
|
4 |
|
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia piorunowe |
Water |
|
4 |
|
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia wodne |
Fira |
40 |
12 |
|
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje silniejsze obrażenia ogniowe |
Blizzara |
40 |
12 |
|
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje silniejsze obrażenia lodowe |
Thundara |
40 |
12 |
|
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje silniejsze obrażenia piorunowe |
Watera |
40 |
12 |
|
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje silniejsze obrażenia wodne |
Firaga |
100 |
24 |
Fira |
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje jeszcze silniejsze obrażenia ogniowe |
Blizzaga |
100 |
24 |
Blizzara |
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje jeszcze silniejsze obrażenia lodowe |
Thundaga |
100 |
24 |
Thundara |
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje jeszcze silniejsze obrażenia piorunowe |
Waterga |
100 |
24 |
Watera |
jeden/wszyscy przeciwnicy |
Zadaje jeszcze silniejsze obrażenia wodne |
Focus |
10 |
|
|
użytkownik |
Zwiększa magię |
MP Absorb |
10 |
|
Focus |
jeden przeciwnik |
Wysysa MP z jednego przeciwnika |
Black Magic Lv.2 |
40 |
|
|
Autoability |
Skraca czas ładowania Black Magic o 30% |
Black Magic Lv.3 |
60 |
|
Black Magic Lv. 2 |
Autoability |
Skraca czas ładowania Black Magic o 50% |
White Mage
Chapter 1: Besaid Island – za pokonanie Flame Dragon
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Pray |
|
|
|
cała drużyna |
Leczy trochę HP |
Vigor |
20 |
|
|
użytkownik |
Leczy HP |
Cure |
20 |
4 |
|
jedna/wszystkie postacie |
Leczy trochę HP |
Cura |
40 |
10 |
|
jedna/wszystkie postacie |
Leczy HP |
Curaga |
80 |
20 |
Cura |
jedna/wszystkie postacie |
Leczy dużo HP |
Regen |
80 |
40 |
Curaga |
jedna postać |
Stopniowo regeneruje HP |
Esuna |
20 |
10 |
|
jedna postać |
Zdejmuje negatywne statusy |
Dispel |
30 |
12 |
Esuna |
jeden przeciwnik |
Zdejmuje pozytywne statusy |
Life |
30 |
18 |
|
jedna postać |
Wskrzesza z KO |
Full-Life |
160 |
60 |
Life |
jjedna postać |
Wskrzesza z KO z pełnym HP |
Shell |
30 |
10 |
|
cała drużyna |
Nakłada Shell, zmniejszający obrażenia magiczne |
Protect |
30 |
12 |
Shell |
cała drużyna |
Nakłada Protect, zmniejszający obrażenia fizyczne |
Reflect |
30 |
14 |
Protect |
cała drużyna |
Nakłada Reflect, odbijający na rzucającego większość czarów |
Full-Cure |
80 |
99 |
Regen |
jedna postać |
Leczy całe HP, zdejmując negatywne statusy |
White Magic Lv.2 |
40 |
|
|
Autoability |
Skraca czas ładowania White Magic o 30% |
White Magic Lv.3 |
60 |
|
White Magic Lv. 2 |
Autoability |
Skraca czas ładowania White Magic o 50% |
Thief
Strój startowy
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Steal |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Kradnie przedmioty |
Pilfer Gil |
30 |
2 |
|
jeden przeciwnik |
Kradnie gil |
Borrowed Time |
100 |
16 |
|
jeden przeciwnik |
Nakłada Stop |
Pilfer HP |
60 |
10 |
Pilfer Gil |
jeden przeciwnik |
Kradnie HP |
Pilfer MP |
60 |
|
Pilfer HP |
jeden przeciwnik |
Kradnie MP |
Sticky Fingers |
120 |
20 |
Pilfer HP |
jeden przeciwnik |
Pewna szansa na ukradnięcie przedmiotu |
Master Thief |
140 |
20 |
Sticky Fingers |
jeden przeciwnik |
Kradnie rzadsze przedmioty |
Soul Swipe |
160 |
12 |
Pilfer HP |
jeden przeciwnik |
Nakłada Berserk |
Steal Will |
160 |
18 |
Soul Swipe |
jeden przeciwnik |
Zmusza przeciwnika, do opuszczenia pola bitwy |
Flee |
10 |
|
|
cała drużyna |
Cała drużyna ucieka z walki |
Item Hunter |
60 |
|
|
Autoability |
Zwiększa szansę znalezienia przedmiotów po walce |
First Strike |
40 |
|
|
Autoability |
Pełny ATB na początku walki |
Initiative |
60 |
|
|
Autoability |
Zwiększa szansę na zaskoczenie przeciwników |
Slowproof |
20 |
|
|
Autoability |
Chroni przed statusem Slow |
Stopproof |
40 |
|
Slowproof |
Autoability |
Chroni przed statusem Stop |
Trainer
Chapter 3: Mt. Gagazet – dostajesz od Kimahriego, jeśli dobrze odpowiadałeś na jego pytania we wcześniejszych rozdziałach (głównie druga odpowiedź)
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Holy Kogoro |
|
18 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje święte obrażenia |
Kogoro Blaze |
40 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje ogniste obrażenia, czasami nakłada Darkness |
Kogoro Freeze |
40 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje lodowe obrażenia jednemu przeciwnikowi, czasami nakłada Stop |
Kogoro Shock |
40 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje piorunowe obrażenia jednemu przeciwnikowi, czasami nakłada Berserk |
Kogoro Deluge |
40 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje wodne obrażenia jednemu przeciwnikowi, czasami nakłada Sleep |
Kogoro Strike |
80 |
5 |
|
jeden przeciwnik |
Natychmiast unicestwia przeciwnika. Czasami zawodzi |
Doom Kogoro |
80 |
6 |
Kogoro Strike |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Doom |
Kogoro Cure |
30 |
10 |
|
jedna postać |
Leczy HP |
Kogoro Remedy |
40 |
10 |
Kogoro Cure |
jedna postać |
Zdejmuje wszystkie negatywne statusy |
Pound! |
100 |
24 |
Doom Kogoro |
jeden przeciwnik |
Wzywa kumpli Kogoro, by zaatakowali przeciwnika |
Half MP Cost |
200 |
|
MP Stroll |
Autoability |
Zmniejsza koszt MP o połowę |
HP Stroll |
20 |
|
|
Autoability |
Automatycznie leczy HP w czasie chodzenia |
MP Stroll |
50 |
|
HP Stroll |
Autoability |
Automatycznie leczy MP w czasie chodzenia |
Kogoro Lv.2 |
80 |
|
|
Autoability |
Zmniejsza czas ładowania Kogoro o 30% |
Kogoro Lv.3 |
100 |
|
Kogoro Lv.2 |
Autoability |
Zmniejsza czas ładowania Kogoro o 50% |
Rikku
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Sneaky Ghiki |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i kradnie Gil |
Ghiki Gouge |
40 |
8 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Darkness |
Ghiki Gag |
80 |
8 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Silence |
Mugger Ghiki |
40 |
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i kradnie przedmioty |
Pesky Ghiki |
100 |
8 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Berserk |
Bully Ghiki |
100 |
8 |
Pesky Ghiki |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i opóźnia atak |
Ghiki Meds |
40 |
12 |
Ghiki Pep |
jedna postać |
Leczy HP i zdejmuje wszystkie negatywne statusy |
Ghiki Pep |
30 |
10 |
|
jedna postać |
Leczy HP |
Ghiki Cheer |
80 |
12 |
|
jedna postać |
Zwiększa siłę i obronę |
Swarm, Swarm! |
100 |
24 |
Bully Ghiki |
jeden przeciwnik |
Wzywa kumpli Ghiki, by zaatakowali przeciwnika |
Half MP Cost |
200 |
|
MP Stroll |
Autoability |
Zmniejsza koszt MP o połowę |
HP Stroll |
20 |
|
|
Autoability |
Automatycznie leczy HP w czasie chodzenia |
MP Stroll |
50 |
|
HP Stroll |
Autoability |
Automatycznie leczy MP w czasie chodzenia |
Ghiki Lv.2 |
80 |
|
|
Autoability |
Zmniejsza czas ładowania Ghiki o 30% |
Ghiki Lv.3 |
100 |
|
Ghiki Lv.2 |
Autoability |
Zmniejsza czas ładowania Ghiki o 50%
|
Paine
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Carrier Flurry |
|
8 |
|
jeden przeciwnik |
Wyrzuca z walki przeciwnika. Czasami zawodzi |
Poison Flurry |
40 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Poison |
Stone Flurry |
60 |
16 |
Poison Flurry |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Petrify |
Death Flurry |
60 |
12 |
Stone Flurry |
jeden przeciwnik |
Natychmiast unicestwia przeciwnika. Czasami zawodzi |
Flurry Guard |
60 |
10 |
Flurry Speed |
jedna postać |
Leczy HP i nakłada Protect |
Flurry Speed |
60 |
10 |
|
jedna postać |
Leczy HP i nakłada Haste |
Flurry Shield |
60 |
10 |
Flurry Speed |
jedna postać |
Leczy HP i nakłada Shell |
HP Flurry |
30 |
10 |
|
cała drużyna |
Leczy HP |
Recovery Flurry |
40 |
10 |
|
jedna postać |
Zdejmuje negatywne statusy |
Maulwings! |
100 |
24 |
Death Flurry |
jeden przeciwnik |
Wzywa kumpli Flurry, by zaatakowali przeciwnika |
Half MP Cost |
200 |
|
MP Stroll |
Autoability |
Zmniejsza koszt MP o połowę |
HP Stroll |
20 |
|
|
Autoability |
Automatycznie leczy HP w czasie chodzenia |
MP Stroll |
50 |
|
HP Stroll |
Autoability |
Automatycznie leczy MP w czasie chodzenia |
Flurry Lv.2 |
80 |
|
|
Autoability |
Zmniejsza czas ładowania Flurry o 30% |
Flurry Lv.3 |
100 |
|
Flurry Lv.2 |
Autoability |
Zmniejsza czas ładowania Flurry o 50% |
Lady Luck
Chapter 3: Luca – musisz wygrać z Shinrą w Sphere Break. Alternatywnie możesz spróbować znowu w Chapter 5, w razie przegranej.
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Bribe |
40 |
|
|
jeden przeciwnik |
Przekupuje pieniędzmi przeciwnika, by opuścił pole bitwy |
Two Dice |
20 |
4 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia jednemu przeciwnikowi, za pomocą dwóch kości |
Four Dice |
100 |
8 |
Two Dice |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom, za pomocą czterech kości |
Attack Reels |
60 |
|
|
różnie |
Losowanie jednorękim bandytą, zadającym obrażenia fizyczne |
Magic Reels |
70 |
|
Attack Reels |
różnie |
Losowanie jednorękim bandytą, zadającym magiczne obrażenia |
Item Reels |
80 |
|
Magic Reels |
różnie |
Losowanie jednorękim bandytą, używającym różne przedmioty |
Random Reels |
120 |
|
Item Reels |
różnie |
Losowanie jednorękim bandytą, używającym różne umiejętności |
Luck |
30 |
8 |
|
użytkownik |
Zwiększa szczęście |
Felicity |
40 |
8 |
Luck |
cała drużyna |
Zwiększa szczęście |
Tantalize |
60 |
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Nakłada Confuse |
Critical |
160 |
|
Felicity |
Autoability |
Zawsze zadaje obrażenia krytyczne |
Double EXP |
80 |
|
|
Autoability |
Podwaja otrzymane po walce EXP |
SOS Spellspring |
30 |
|
Four Dice |
Autoability |
Przy niskim HP, obniża koszt czarów do 0 |
Gillionaire |
100 |
|
Double EXP |
Autoability |
Podwaja otrzymane po walce gil |
Double Items |
100 |
|
Gillionaire |
Autoability |
Podwaja ilość otrzymanych po walce przedmiotów |
Mascot
Chapter 5 – Dostajesz od Brothera, za zaliczenie w każdej lokacji Episode Complete.
UWAGA!!!
W grze jest niemiły bug, który może utrudnić, a nawet uniemożliwić zdobycie stroju. Żeby strój otrzymać, musisz automatycznie wrócić na statek po ujrzeniu Episode Complete, co nie dzieje się w przypadku zaliczenia Zanarkand. Żeby tego uniknąć, upewnij się, byś Zanarkand nie zaliczał jako ostatni (dla bezpieczeństwa zrób to na początku rozdziału).
Yuna
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Moogle Jolt |
40 |
|
|
jedna postać |
Regeneruje MP |
Moogle Cure |
|
10 |
|
jedna postać |
Leczy HP i zdejmuje negatywne statusy |
Moogle Regen |
|
18 |
|
jedna postać |
Nakłada Regen i Haste |
Moogle Wall |
|
18 |
|
jedna postać |
Nakłada Protect i Shell |
Moogle Life |
|
40 |
|
jedna postać |
Wskrzesza z KO z pełnym HP i MP |
Moogle Cureja |
40 |
15 |
|
cała drużyna |
Leczy HP i zdejmuje negatywne statusy |
Moogle Regenja |
40 |
24 |
|
cała drużyna |
Nakłada Regen i Haste |
Moogle Wallja |
40 |
24 |
|
cała drużyna |
Nakłada Protect i Shell |
Moogle Lifeja |
40 |
60 |
|
cała drużyna |
Wskrzesza z KO z pełnym HP i MP |
Moogle Beam |
80 |
99 |
SOS Protect (Warrior) |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Ribbon |
999 |
|
SOS Protect (Warrior) |
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Auto-Shell |
80 |
|
|
Autoability |
Automatycznie nakłada Shell |
Auto-Protect |
80 |
|
Auto-Shell |
Autoability |
Automatycznie nakłada Protect |
Swordplay |
80 |
|
|
|
Pozwala używać umiejętności Warrior |
Arcana |
80 |
|
|
|
Pozwala używać czary Dark Knight |
Rikku
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Cait Fire |
|
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia ogniste. Czasami nakłada Poison/Petrify |
Cait Thunder |
|
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia piorunowe. Czasami nakłada Poison/Petrify |
Cait Blizzard |
|
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia lodowe. Czasami nakłada Poison/Petrify |
Cait Water |
|
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia wodne. Czasami nakłada Poison/Petrify |
Power Eraser |
40 |
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zmniejsza siłę |
Armor Eraser |
40 |
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zmniejsza obronę |
Magic Eraser |
40 |
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zmniejsza magię |
Mental Eraser |
40 |
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zmniejsza obronę magiczną |
Speed Eraser |
40 |
12 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zmniejsza unik wszystkich przeciwników |
PuPu Plater |
80 |
48 |
SOS Protect (Warrior) |
wszyscy przeciwnicy |
Natychmiast unicestwia wszystkich przeciwników. Czasami zawodzi |
Ribbon |
999 |
|
SOS Protect (Warrior) |
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Auto-Shell |
80 |
|
|
Autoability |
Automatycznie nakłada Shell |
Auto-Protect |
80 |
|
Auto-Shell |
Autoability |
Automatycznie nakłada Protect |
Instinct |
80 |
|
|
|
Pozwala używać umiejętności Berserker |
White Magic |
80 |
|
|
|
Pozwala używać zaklęć White Mage |
Paine
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Dark Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Drakness |
Silence Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Silence |
Sleep Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Sleep |
Berserk Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Berserk |
Poison Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Poison |
Stone Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Petrify |
Stop Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Stop |
Quartet Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Zmniejsza siłę, obronę, magię i obronę magiczną |
Arsenic Knife |
|
10 |
|
jeden przeciwnik |
Natychmiast unicestwia przeciwnika. Czasami zawodzi |
Cactling Gun |
80 |
99 |
SOS Protect (Warrior) |
jeden przeciwnik |
Zadaje ciężkie obrażenia |
Ribbon |
999 |
|
SOS Protect (Warrior) |
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Auto-Shell |
80 |
|
|
Autoability |
Automatycznie nakłada Shell |
Auto-Protect |
80 |
|
Auto-Shell |
Autoability |
Automatycznie nakłada Protect |
Bushido |
80 |
|
|
|
Pozwala używać umiejętności Samurai |
Black Magic |
80 |
|
|
|
Pozwala używać zaklęć Black Mage |
Oprócz powyższych, każda z dziewczyn ma po jednym, specjalnym dressphere. Aktywuje się je (o ile został wcześniej znaleziony) w czasie walki, obchodząc cały założony Garment Grid (założyć każde z ubrań przynajmniej raz). Po transformacji, dwie pozostałe dziewczyny opuszczają pole bitwy, a pozostała bohaterka zyskuje spory zestaw potężnych umiejętności.
Floral Fallal
Chapter 2: Djose Temple – leży na drodze, kiedy polujesz na stroje Syndykatu Le Blanc
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Libra |
4 |
|
|
jeden przeciwnik |
Pokazuje dokładne informacje o przeciwniku |
Heat Whirl |
|
|
|
losowi przeciwnicy |
Odpala losowy atak ognistych czarów |
Ice Whirl |
|
|
|
losowi przeciwnicy |
Odpala losowy atak lodowych czarów |
Electric Whirl |
|
|
|
losowi przeciwnicy |
Odpala losowy atak piorunowych czarów |
Aqua Whirl |
|
|
|
losowi przeciwnicy |
Odpala losowy atak wodnych czarów |
Barrier |
20 |
36 |
|
użytkownik |
Całkowicie chroni przed magicznymi atakami |
Shield |
20 |
36 |
Barrier |
użytkownik |
Całkowicie chroni przed fizycznymi atakami |
Flare Whirl |
24 |
64 |
|
losowi przeciwnicy |
Odpala losowy atak nie-elementarnych czarów |
Great Whirl |
30 |
70 |
Flare Whirl |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje ciężkie obrażenia |
All-Life |
8 |
|
|
cała drużyna |
Wskrzesza z KO |
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Aurora Rain* |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Twilight Rain* |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
· Aurora Rain – Chapter 5:Calm Lands – w jaskini z Faith Yojimbo, w jednej ze skrzynek
· Twilight Rain – Chapter 5:Besaid – w lokacji z wodospadami, jest w skrzynce pod pierwszym mostem idąc z wioski (możesz zeskoczyc z lewej strony)
Right Pistil
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
White Pollen |
|
|
|
cała drużyna |
Odnawia HP |
White Honey |
10 |
|
|
cała drużyna |
Stopniowo odnawia HP |
Hard Leaves |
|
|
|
cała drużyna |
Zmniejsza obrażenia magiczne |
Tough Nuts |
|
|
|
cała drużyna |
Zmniejsza obrażenia fizyczne |
Mirror Petals |
|
|
|
cała drużyna |
Odbija zaklęcia rzucane na drużynę, z powrotem na wroga |
Floral Rush |
20 |
|
White Honey |
cała drużyna |
Nakłada Haste |
Floral Bomb |
|
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i zmniejsza siłę |
Fallal Bomb |
10 |
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i obniża obronę |
Floral Magisol |
10 |
|
Fallal Bomb |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i obniża magię |
Fallal Magiso |
10 |
|
Floral Magisol |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i obniża obronę magiczną |
Right Stigma |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Aurora Rain |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Twilight Rain |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
Left Pistil
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Dream Pollen |
|
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i nakłada Sleep |
Mad Seeds |
|
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i nakłada Berserk |
Sticky Honey |
|
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i nakłada Slow |
Halfdeath Petals |
|
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zmniejsza HP o połowę |
Poison Leaves |
10 |
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i nakłada Poison |
Death Petals |
10 |
|
Poison Leaves |
jeden przeciwnik |
Natychmiast unicestwia przeciwnika. Czasami zawodzi |
Silent White |
|
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i nakłada Silence i Darkness |
Congealed Honey |
20 |
|
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i nakłada Stop |
Panic Floralysis |
10 |
|
Congealed Honey |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i nakłada Confuse |
Ash Floralysis |
10 |
|
Panic Floralysis |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i nakłada Petrify |
Left Stigma |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Aurora Rain |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Twilight Rain |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
Machina Maw
Chapter 2: Bikanel Desert – znajdujesz w oazie, polując na stroje Syndykatu Le Blanc
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Revival |
10 |
|
|
jedna postać |
Wskrzesza z KO |
Death Missile |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Natychmiast unicestwia przeciwnika. Czasami zawodzi |
Bio Missile |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Poison |
Break Missile |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Petrify |
Berserk Missile |
10 |
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Berserk |
Stop Missile |
10 |
12 |
Berserk Missile |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Stop |
Confuse Missile |
10 |
12 |
Stop Missile |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Confuse |
Shockwave |
20 |
36 |
|
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Shockstorm |
20 |
36 |
Shockwave |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia i opóźnia atak |
Varja |
30 |
|
Shockstorm |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Machina Reactor* |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Machina Reactor* |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
· Machina Reactor – Chapter 5: Mushrom Rock Road – Pod windą do sztabu Ligi
· Machina Booster – Chapter 5: Calm Lands – w sekretnych ruinach, które otwierasz wypełniając side quest z Chocobo
Smasher-R
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Howitzer |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Sleep Shell |
10 |
12 |
|
jedna postać |
Zadaje obrażenia i nakłada Sleep |
Slow Shell |
10 |
12 |
Sleep Shell |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Slow |
Anti-Power Shell |
10 |
12 |
Slow Shell |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zmniejsza siłę |
Anti-Armor Shell |
10 |
12 |
Anti-Power Shell |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zmniejsza obronę |
Scan |
10 |
|
|
jeden przeciwnik |
Pokazuje dokładne informacje o przeciwniku |
Shellter |
20 |
10 |
|
cała drużyna |
Nakłada Shell |
Protector |
20 |
10 |
Shellter |
cała drużyna |
Nakłada Protect |
HP Repair |
|
|
|
jedna postać |
Leczy HP |
MP Repair |
|
|
|
jedna postać |
Regeneruje MP |
Homing Ray |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Machina Reactor* |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Machina Reactor* |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
Crusher-L
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Howitzer |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Blind Shell |
10 |
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Blind |
Silence Shell |
10 |
12 |
Blind Shell |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Silence |
Anti-Magic Shell |
10 |
12 |
Silence Shell |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zmniejsza magię |
Anti-Mental Shell |
10 |
12 |
Anti-Magic Shell |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i zmniejsza obronę magiczną |
Booster |
20 |
30 |
|
cała drużyna |
Nakłada Haste |
Offence |
20 |
10 |
|
jedna postać |
Zwiększa siłę |
Defense |
20 |
10 |
Offence |
jedna postać |
Zwiększa obronę |
HP Repair |
|
|
|
jedna postać |
Leczy HP |
MP Repair |
|
|
|
jedna postać |
Regeneruje MP |
Homing Ray |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia |
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Machina Reactor* |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Machina Reactor* |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
Full Throttle
Chapter 1: Macalania – zagadaj z Tromell kilkakrotnie, dopóki nie da ci sfery
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Attack |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Atak fizyczny |
Fright |
10 |
|
Assoil |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Confuse, dodatkowo opóźnia atak |
Aestus |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje ogniste obrażenia |
Winterkill |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje lodowe obrażenia |
Whelmen |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje wodne obrażenia |
Levin |
|
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje piorunowe obrażenia |
Wisenen |
10 |
|
|
jeden przeciwnik |
Zmniejsza HP o 3/4 |
Fiers |
20 |
10 |
Wisenen |
jeden przeciwnik |
Zadaje krytyczne obrażenia jednemu przeciwnikowi |
Deeth |
20 |
|
Fiers |
jeden przeciwnik |
Natychmiast unicestwia przeciwnika. Czasami zawodzi |
Assoil |
20 |
|
|
jeden przeciwnik |
Zadaje święte obrażenia |
Sword Dance |
30 |
|
Fright |
wszyscy przeciwnicy |
Zadaje obrażenia |
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Corpus Invictus* |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Victor Primoris* |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
· Corpus Invictus – Chapter 5: Thunder Plains – W jaskini, w której wcześniej zabłądził Cid
· Victro Primoris – Chapter 5:Mi’ihen Highroad – Gdy wrócą Chocobo, wskakuj na ptaka i biegnij na północ od agencji, aż natrafisz na piórko leżące na drodze. Dzięki niemu trafisz do skrzyni, którą otwórz, po czym opuść lokację i sprawdź skrzynię jeszcze raz
Dextral Wing
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Venom Wing |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Poison |
Blind Wing |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Darkness |
Mute Wing |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Silence |
Rock Wing |
10 |
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Petrify |
Lazy Wing |
|
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Sleep |
Violent Wing |
10 |
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Berserk |
Still Wing |
10 |
12 |
|
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Stop |
Crazy Wing |
10 |
12 |
Violent Wing |
jeden przeciwnik |
Zadaje obrażenia i nakłada Confuse |
Stamina |
|
|
|
jedna postać |
Leczy HP |
Mettle |
|
|
|
jedna postać |
Regeneruje MP |
Reboot |
10 |
|
|
jedna postać |
Wskrzesza z KO
|
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Corpus Invictus* |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Victor Primoris* |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
Sinistral Wing
Nazwa |
AP |
MP |
Wymagania |
Cel |
Opis |
Steel Feather |
|
12 |
|
cała drużyna |
Zwiększa siłę |
Diamond Feather |
|
12 |
|
cała drużyna |
Zwiększa obronę |
White Feather |
|
16 |
|
wszyscy przeciwncy |
Zmniejsza siłę |
Buckle Feather |
|
16 |
|
wszyscy przeciwncy |
Zmniejsza obronę |
Cloudy Feather |
10 |
16 |
|
wszyscy przeciwncy |
Zmniejsza magię |
Pointed Feather |
10 |
16 |
Cloudy Feather |
wszyscy przeciwncy |
Zmniejsza obronę magiczną |
Pumice Feather |
10 |
36 |
|
cała drużyna |
Nakłada Haste |
Ma'at's Feather |
10 |
|
|
jeden przeciwnik |
Pokazuje dokładne informacje o przeciwniku |
Stamina |
|
|
|
jedna postać |
Leczy HP |
Mettle |
|
|
|
jedna postać |
Regeneruje MP |
Reboot |
10 |
|
|
jedna postać |
Wskrzesza z KO
|
Ribbon |
|
|
|
Autoability |
Chroni przed wszystkimi negatywnymi statusami |
Double HP |
20 |
|
|
Autoability |
Podwaja maksymalne HP |
Triple HP |
30 |
|
Double HP |
Autoability |
Potraja maksymalne HP |
Break HP Limit |
20 |
|
Corpus Invictus* |
Autoability |
Pozwala przekroczyć limit maksymalnego HP 9999 |
Break Damage Limit |
20 |
|
Victor Primoris* |
Autoability |
Pozwala zadać obrażenia przewyższające limit 9999 |
Komentarze (7)
Bzyk
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.