Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Na początek nieco historii - możliwość walki z potężnymi wrogami,przewyższającymi końcowego bossa zarówno pod względem siły,jak i poziomu trudności pojawiła się już w FF5. Mieliśmy tam do czynienia z Omegą i Shinryu,którzy to weszli już do legendy. Omega przez bardzo długi czas był uznawany za killera absolutnego,któremu do dzisiaj nie wszyscy dali radę. Później mieliśmy Weapony(FF7 i 8) i Ozmę (FF9). Żadnemu z tych przeciwników nie udało się jednak pobić Omegi. Aż nadszedł Penance w towarzystwie świty Mrocznych Aeonów. Zanim przejdę do rzeczy,małe ostrzeżenie - Penance i część Dark'ów to przeciwnicy o niewyobrażalnym stopniu trudności,do pokonania których nie wystarczą tylko wymaksowane statystyki i dobry ekwipunek, trzeba się też wykazać odpowiednią taktyką. Może ten dział wam nieco pomoże w upolowaniu największych killerów w historii Final Fantasy
Zacznę od przygotowań:
- postacie muszą mieć następujące statystyki na poziomie 255:strenght, defense, accuracy, agility. Luck podciągnij do poziomu ok. 150, żeby potem nie tracić kolejek na aim'y. Evasion jest nieistotny, bo mocniejsze Dark Aeony i Penance i tak będą cię trafiać, szkoda więc miejsca na Sphere Gridzie. Magic podciągnij tylko Yunie (o niej za chwilę) i Lulu, o ile masz ją w podstawowym składzie. Choć może to zabrzmieć dziwnie - magic defense jest nieistotny, bo to ataki fizyczne Darki stosują najczęściej (sam Penance atakuje w większości ciosami typu fizycznego), a większość ich ataków magicznych i tak jest albo mimo wszystko zabójcza (vide Oblivion Dark Animy czy Mega Flare Dark Bahamuta) lub oparta na grawitacji, więc nie ma co podciągać tego parametru.
- Yuna MUSI być w drużynie ze względu na Aeony-nieraz zasłonięcie się nimi uratuje sytuację,zwłaszcza w przypadku Dark Bahamuta,dark Animy,dark Yojimbo,i samego Penance'a.
- Bronie - OBOWIĄZKOWO Celestial Weapons ulepszone o Crest i Sigil. Dlaczego? Otóż poza przydatnymi cechami (Break Damage Limit,Evade & Counter,itp) zapewniają ogromną premię do zadawanych obrażeń (dla porównania - jeśli postać ma str 255 i Celestiala,to zada penance'owi 99 999 HP obrażeń,a w przypadku zwykłej broni z Break damage Limit będzie to ok 9000 HP,prz trafieniu krytycznym jakieś 18 000 HP) i umożlwią aeonom zadawanie obrażeń powyżej 9999 HP.
- Zbroje - przynajmniej jedna postać musi dysponować Ribbonem (99 sztuk dark matter dostaniesz na Monster Arenie za złapanie po 5 sztuk każdego potwora w Spirze, zbroje z tą cechą zostawiają też Dark Aeony), auto-protect, auto-haste, i break HP limit lub def+20% (wedle uznania,chociaż przynajmniej jedna postać powinna mieć Break HP Limi t- zbroję z tą cechą dostaniesz za pokonanie Omega Weapon lub Nemesisa na Monster Arenie, ale tego drugiego musisz pokonać z Overkill'em w celu zdobycia takiej zbroi).
- Musisz mieć w teamie 4 postacie - 3 do walki na linii frontu + Yunę do wzywania aeonów zaraz przed kolejką wroga.
- Osobiście polecam Wakkę, ze względu na jego Attack Reels, którym to da się błyskawicznie pokonać większość Dark Aeonów. Reszta już wedle uznania.
- Odradzam za to Kimahri'ego - nie ma on dosłownie żadnych wartych uwagi technik, a zdobycie Celestiala dla niego potrafi przysporzyć bólu głowy (motylki...)
- Umiejętności,które powinny być wyuczone - quick hit, quick pockets, copycat, entrust.
- Darki zostawiają zbroję z Ribbonem, więc można zdobyć brakujący sprzęt już podczas walk za słabszymi z nich.
- dodam jeszcze,że mój team składał się z Wakki, Tidusa, Aurona, Yuny.
Sezon na Dark Aeony rozpoczęty!
Dark Valefor
Gdzie: Besaid Island, przy wejściu do wioski.
HP: 800 000
Ataki: Atak fizyczny za ok 4000-5000 HP
Energy Ray -będzie 9999 HP na wszystkie postacie przy niskim m-def
Sonic wings-obrażenia + opóźnienie kolejki na jedną postać.
Overdrive: Energy Blast-ok 40 000 HP na wszystkie postacie.
Taktyka: Nie ma co kombinować - wystarczy użyć jednego Attack Reels i już można odsłuchać zasłużonych fanfar. Jeśli nie masz w teamie Wakki, to ogranicz się do ciosów fizycznych, zadawanych przy pomocy quick hit. Jeśli masz ochotę na trochę mocniejsze wrażenia, to musisz jeszcze poczekać...
Dark Ixion
Gdzie: Thunder Plains, zagadaj do żołnierza z Bevelle, stojącego pod piorunochronem.
HP: 1 200 000 na jedną walkę.
Ataki:
Thundaja - jest to potężna wersja Thundagi,z tym nie może być odbita ani zabsorbowana - dla postaci z niskim m-def jest to pewny zgon.
Atak fizyczny - zadaje spore obrażenia jednej postaci, ponadto wrzuca mental i armour break i sleep. Wykonywany jako kontratak w pierwszej walce, a w drugiej już w ramach kolejki.
Overdrive:
- pierwsza walka - Aerospark - spore obrażenia magiczne + wszystkie break'i
- druga walka - Thor's Hammer - silny atak rodzaju magicznego, więc lepiej zasłonić się aeonem.
Taktyka: podobnie jak w przypadku poprzedniej walki - bezproblemowo wygrasz dzięki Attack Reels. Optymalną taktyką jest tu użycie AR i doprawienie Blitz Ace'm - taka kombinacja zabije przeciwnika. Jeśli nie masz Wakki, to przydatne będą Overdrive'y następujących aeonów: Anima, Magus Sisters, które przy wymaksowanych statsach oddadzą nieocenione usługi.
Druga walka - jest łatwiej, bo DI nie kontratakuje twoich ataków. Najłatwiej i najszybciej jest użyć AR i zakończyć sprawę quick hit'em.
Dark Ifrit
Gdzie: Pustynia Bikanel, tam gdzie był Dom Al Bhed- musisz zagadać do kobiety szukającej swego dziecka i zgodzić się na pomoc w jego poszukiwaniach. Oczywiście to zmyłka...
HP: 1 400 000
Ataki:
Cios fizyczny - jako kontratak, obrażenia zależą od statów i "wspomagaczy" w rodzaju def+20%.
Meteor strike - spore obrażenia na jedną postać
Firaga - mocny atak przy użyciu żywiołu ognia, jeśli masz zbroję z fire eater, to masz darmowe leczenie.
Overdrive: Hell Fire- nawet przy maksymalnym m-def zadaje kiladziesiąt tysięcy HP obrażeń, więc lepiej, żeby tego nie użył.
Taktyka: I znowu- nie warto kombinować, tylko użyć AR i wykonać dobitkę czymkolwiek. Lepiej za bardzo się z nim nie bawić, bo naładuje mu się Overek, a wtedy robi się naprawdę gorąco - dosłownie i w przenośni ;)
Dark Shiva
Gdzie: Macalania Temple - idź do świątyni a reszta stanie się sama.
HP: 1 100 000
Ataki:
Cios fizyczny - obrażenia + niweluje wszystkie pozytywne statusy (z wyjątkiem auto-...)
Heavenly Strike - wrzuca status death - nic więcej nie trzeba mówić. Na szczęście działa tylko na jedną postać.
Overdrive: Diamond Dust - ogromne obrażenia na całą drużynę przy max m-def rzędu 80 000 HP, przy niższym- pewny zgon.
Taktyka: Dark Shiva ma niski poziom zdrowia jak na Dark Aeona - można pokonać ją w jednej kolejce za pomocą Attack Reels. Lepiej z tym nie zwlekać, bo DS jest naprawdę szybka.
Teraz, jeśli nie masz takich statsów i ekwipunku, jakie podałem, to żal mi ciebie, bo na scenę wychodzi...
Dark Bahamut
HP: 4 000 000
Ataki:
Cios fizyczny - jak zwykle - duże obrażenia
Impulse - kontratak po zadaniu mu pięciu ciosów, wyjątkowo wredna technika - nie dość,że zadaje naprawdę duże obrażenia, to jeszcze wrzuca dużo negatywnych statusów, m.in. petrify.
Overdrive: Mega Flare - ogromne obrażenia na cały team. Jakby było mało, DB stosuje przed tą techniką Impulse W JEDNEJ KOLEJCE.
Taktyka: co pięć twoich ciosów wykonuje Impulse - trzeba więc go pokonać w maksymalnie 5 turach. Sposób na to jest następujący:
- Walka się zaczyna. Wakka używa AR.
- Następna postać oddaje mu cały pasek Overdrive za pomocą entrust (zawczasu przygotuj pełne overdrive'y wszystkim postaciom, biorącym udział w walce)
- Kolejne AR.
- Znowu entrust.
- AR po raz wtóry.
- Do akcji wchodzi Yuna, która oddaje swój overek Wakce.
- Następny AR kończy bitwę.
I jeszcze jedno: jeśli Bahamut kogoś zaatakuje i zabije, to wskrześ tą postać, żeby zmniejszyć szanse na zaatakowanie Wakki (jeśli to on oberwie- wskrześ go tym bardziej). Przez całą walkę najlepiej zasłaniać się przed atakami DB za pomocą naszych aeonów.
Dark Anima
HP: 8 000 000
Ataki:
Cios fizyczny - duże obrażenia + petryfikacja - bardzo często kończy się to trwałym usunięciem bohatera z walki
Mega Graviton - odbiera ok 65% maksymalnego HP wszystkich postaci i wrzuca statusy poison, sleep, doom, silence, blind.
Pain - natychmiastowa śmierć jednej postaci, nawet deathproof nie pomoże.
Overdrive: Oblivion - to już absolutny hardcore - zdejmuje wszystkie pozytywne statusy oprócz auto-life, zadaje ogromne obrażenia przy jednoczesnym zastosowaniu deathstrike, a jak by tego mało odbiera MP. Lepiej nie przyjmować tego ataku "na klatę", tylko wezwać aeona.
Taktyka: zacznij walkę tak, jak starcie z Dark Bahamutem - cztery AR potężnie osłabią Animę (ok 4 800 000 HP), a później atakuj za pomocą quick hit. Kiedy Dark Anima będzie miała swoją kolejkę,zmień ostatnią aktywną przed kolejką wroga postać na Yunę i zasłoń się aeonem. Użyteczne będą też Overdrive'y Animy i Magus Sisters (te ostatnie same będą mogły przez chwilę prowadzić ofensywę, więc je oszczędzaj). Aeonów nie powinno ci zabraknąć.
Dark Yojimbo
HP: 1 600 000 na jedną walkę.
Ataki:
Daigoro - około 7000 HP obrażeń na jedną postać + poison + petrify.
Kozuka - ok. 10 000 HP obrażeń na jedną postać + full break.
Wakizashi - ok. 22 000 HP obrażeń na całą drużynę.
Zanmato - w ramach overdrive'a, natychmiast zabija wszystkie postacie i niweluje auto-life. Czyli Game Over :(
Taktyka: Musisz stoczyć z nim pięć walk. Jest tu pewien haczyk - po dugiej walce wejdź do bocznego pomieszczenia, a nie pędź od razu do wyjścia, bo wtedy pokonasz go tylko cztery razy i trzeba będzie zaczynać zabawę od nowa. Ma to też dobre strony - za pokonanie Mrocznego Yojimbo dostajesz świetny sprzęt i Dark Matters, a stosunkowo mała liczba HP daje nadzieję na szybkie pokonanie go, więc można wykorzystać tę walkę do zdobycia dużej liczby ww przedmiotów. Sama walka nie jest specjalnie trudna z wyjątkiem pierwszej - Yojimbo wykonuje atak z zaskoczenia, a jeśli w pierwszej kolejce wykona wakizashi, bez Break HP limit można już wczytywać ostatniego save'a.
Jeśli masz w teamie Aurona, sprawa wygląda znacznie lepiej - jego Masamune ma wbudowany First Strike, dzieki czemu zdążysz zamienić go na Yunę, która weźmie aeona. W pierwszej walce lepiej skorzystać z Zanmato "naszego" Yojimbo, żeby nie stracić sił na następne walki (wezwij go z pełnym paskiem overdrive - Great Summon będzie tu użyteczny - zapłać przynajmniej pięciocyfrową sumę, a powinno się udać. Jeśli nie, to Mroczny brat bliźniak naszego samuraja nie zmiłuje się nad nim i prawdopodobnie zabije go w jednej kolejce - wtedy pozostaje AR i quick hit). Pozostałe walki rozgrywaj według podobnego schematu - quick hits i aeony na czas kolejki bossa. Leczyć się i regenerować aeony możesz przy tutejszym save-point'cie, ale nie wracaj na airshipa, bo zabawa zacznie się od nowa.
Dark Magus Sisters:
HP:
Cindy - 3 000 000
Sandy - 2 500 000
Mindy - 2 000 000
Ataki:
Cindy:
Camisade - zabija jedną postać
Atak fizyczny - spore obrażenia + petryfikacja
Sandy:
Razzia - 99 999 HP obrażeń na jedną postać
Cios fizyczny- to samo, co w przypadku Cindy
Mindy:
Passado - zabija jedną postać
Calamity - wredny atak - nie zadaje obrażeń, ale za to zakłada full break, sleep, curse, blind, silence, poison.
Overdrive:
Pojedyncza siostra - Mega Graviton - to samo, co w przypadku Dark Animy, atak grawitacyjny zakładający przy okazji statusy doom, silence, poison, sleep, darkness.
Razem - Delta Attack - zadaje 99 999 HP obrażeń wszystkim postaciom i zdejmuje auto-life, lepiej więc, żeby tego nie użyły. Żeby było zabawniej, to DMS zaczynają walkę z gotowym do użycia Overdrive'm...
Taktyka: Przede wszystkim musisz im uciec - dzięki temu zajmiesz się każdą osobno - biegnij ścieżką,a po pewnym czasie zgubisz większość swojego "ogona". Walka pojedynczo jest bardzo prosta - quick hit i Attack Reels to droga do zwycięstwa. Stosunkowo dobrze działa też Blitz Ace - ale też nie licz na cuda. Jeśli natomiast cię dopadną wszystkie naraz, to skup się na pokonaniu Mindy (ma najmniej HP), żeby nie użyły Delta Attack, a później używaj Attack Reels i wzywaj aeony przed kolejką "siostrzyczek". Jest też sposób łatwy i szybki - Zanmato- i jeśli cię dopadły wszystkie, to lepiej użyj tego rozwiązania - walka z mrocznym trio może naprawdę zdenerwować...
Jeśli Omega z FF5 czy Weapony to był dla ciebie hardcore, to przygotuj się na największe wyzwanie w swojej karierze, bo w szranki z tobą staje...
Penance:
Gdzie: Nowa lokacja na mapie w Airship'ie
HP:
Tułów - 12 000 000(!), żeby było śmiesznie ma jeszcze auto- protect :(
Lewa ręka - 500 000
Prawa ręka - 500 000
Ataki:
Penance:
Obliteration - ok 22 000 HP obrażeń na całą drużynę + slow (stosowany w pierwszej części walki).
Immolation - ok 30 000 HP obrażeń na jedną postać, dodatkowo wysysa wszystkie MP i zakłada Full Break (druga faza).
Judgment Day - 99 999 HP obrażeń na całą drużynę - atak śmiercionośny i nie do zablokowania przez shell czy protect, tylko aeony pomogą (wykonywany w drugiej części walki, kiedy obie ręce są sprawne).
Lewa ręka:
Mega Graviton - znany ze starcia z Dark Animą i Dark Magus sisters.
Atak fizyczny - ok 30 000 HP obrażeń na jedną postać, dodatkowo może zdjąć wszystkie pozytywne statusy, z wyjątkiem wbudowanych w zbroję (auto- protect, itp).
Slowga - wrzuca wszystkim postaciom status slow - jedyna niegroźna technika Pokutnika.
Prawa ręka:
Mighty Guard - zarzuca wszystkim cześciom Penance'a Shell, Protect, Regen - do tego kilka słów uwagi - podczas jednej kolejki z Regenem Penance może odzyskać nawet ponad 99 999 HP, więc zdejmij to z niego, kiedy tylko będziesz mieć okazję.
Calamity - Full Break, poison, curse, blind, silence, sleep na jedną postać.
Cios fizyczny - ok 30 000 HP obrażeń na jedną postać + petryfikacja.
Taktyka - jeśli masz takie statsy i zbroje, jakie na początku podałem, to walka trochę potrwa (nawet do 1,5 godziny), ale nie będzie trudna. Zacznij od użycia 5x cheer - przy def 255, auto- protect i def+ 20%, nawet z 9999 HP, jakie masz bez Break HP limit, Obliteration i Immolation nie będą w stanie cię zabić (przynajmniej nie od razu). Następnie zacznij atakować jedną z rąk Penance'a przy pomocy quick hit - kiedy Wakka będzie miał ostatnią kolejkę użyj Attack Reels, to powinno zniszczyć do końca jedną z rąk i mocno uszkodzić drugą. Kiedy Penance wykona Obliteration, ulecz się za pomocą Megalixiru - użyj do tego quick pockets, żeby nie marnować kolejek. Następnie zniszcz do końca drugą rękę, najlepiej zanim zdąży się ruszyć - Blitz Ace będzie tu bardzo użyteczny. Teraz użyj Three Stars, wszystkie czynności będą kosztować 0 MP, przyda się to w drugiej części walki. Teraz zacznij atakować Penance'a, rzecz jasna używając quick hit. Kiedy Penance odzyska którąkolwiek z rąk, zniszcz ją, zanim zyska prawo ruchu - to jest właśnie sekret tej walki- jeśli Penance nie będzie dysponował rękami, to stanie się praktycznie bezbronny. Kiedy Pokutnik straci 3 000 000 HP, to zrzuci dolny pancerz i utraci auto-protect. Kiedy to zrobi, to natychmiast rzuć na niego Dispel lub Puryfying Salt, żeby zdjąć z niego status haste. Ten etap walki ma jedno ułatwienie - postać, która oberwie Immolation, odda Penance'owi. Jest też jedna ważna sprawa - kiedy tylko postac oberwie, rzuć na nią Dispel (w celu usunięcia break'ów) - dzięki auto-haste i auto-protect nie będziesz musiał rzucać co chwilę tych czarów. Koniecznie ulecz też delikwenta za pomocą Elixiru, X-Potionu lub Megalixiru. Obowiązkowe jest też niszczenie rąk, a absolutnie niezbędne jest niedopuszczenie do sytuacji, kiedy Penance ma obie ręce - użyje wówczas ataku Judgment Day, który jest prawdziwą Apokalipsą - zarówno dosłownie jak i w przenośni. Trzymaj się tych wskazówek, a za około 1,5 godziny będziesz mógł/a pochwalić się zabiciem najpotężniejszego przeciwnika w historii Final Fantasy.
Komentarze (18)
szamanian
Noobek
FF'Fan
mixer35
Ichigo Kurosaki
zxc
Roman835
KiM
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.