Original Creations

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Standardowo kilka słów przestrogi - o ile przeciwnicy z działu Species i Area nie należą do zbyt wymagających, to potwory z Original Creations stanowią już pewne wyzwanie, niektóre przewyższają nawet Dark Aeony, na przykład taki Nemesis dyspnuje siłą porównywalną z Dark Animą. Jeśli pokonasz Nemesisa bez użycia ataku Zanmato, to prawdopodobnie jesteś już gotowy do walki z Penance'm. Walcząc z bossami Original można też zdobyć dużo przydatnych przedmiotów i ekwipunku.

Znajdziecie tutaj następujące informacje - ilość i rodzaje wrogów, które musicie złapać, aby odblokować poszczególnych przeciwników, taktyki na nich oraz ich ataki. Zacznijmy od najsłabszych.
I jeszcze jedno, jeśli nie masz zbroi z auto-haste, to każdą walkę zacznij od zarzucenia hastegi.

Earth Eater

Odblokowanie za: złapanie przynajmniej po jednym potworze każdego rodzaju na dwóch dowolnych obszarach.
Nagroda: 60 sztuk Three Stars
HP: 1 300 000

Ataki:
Megaton Punch - jako kontratak i cios wykonywany w ramach kolejki, stanowi połączenie silnego ciosu fizycznego z deathstrike.
Flare - mocny czar nieelementarny, rzuca go tylko wtedy, kiedy leży na plecach.
Ponadto dysponuje jeszcze auto- reflect.

Taktyka: przede wszystkim musisz go przewrócić na plecy - stanie się to po zadaniu mu 100 000 HP obrazeń, niekoniecznie w jednej kolejce. Zakładam, że pojedynczym ciosem zadajesz przynajmniej 60 000-70 000 HP obrażeń, więc jest to kwestia dwóch ciosów. Po pierwszym spodziewaj się kontrataku w postaci Megaton Punch, co dla postaci bez deathproof oznacza pewny zgon. Następny cios powinien wywrócić go na plecy. Od tej pory będzie atakował za pomocą Flare (również w formie kontry), więc nastaw się na częste leczenie. Atakuj za pomoca quick hit, okazyjnie możesz użyć mocnych Overdrive' ów (Attack Reels lub Tornado), Overki aeonów też będą skuteczne.

Greater Sphere

Odblokowanie za: złapanie dwóch kompletnych gatunków potworów (np wszystkie wilki i wszystkie one- eye)
Nagroda: 60 sztuk Supreme Gem
HP: 1 500 000

Ataki:
Hydraulic Press - bardzo mocny atak fizyczny na wszystkie postacie, zabiera średnio 20 000 HP (przy def 255).
Ultima - jako kontratak, wysoki m-def może zredukować jej działanie do śmiesznych wartości.

Taktyka: Nie warto narażać się na Hydraulic Press - stosunkowo niska liczba HP sprawia, że boss może być pokonany dwoma mocnymi overdrive'ami. Proponuję na początku użyć Oblivion'u Animy i Delta attack Magus Sisters, a sprawę zakończyć za pomocą Attack Reels.

Catastrophe

Odblokowanie za: wyłapanie przeciwników z sześciu obszarów.
Nagroda: 60 sztuk Door to Tommorow
HP: 2 200 000

Ataki: Hundred Thorns - atak fizyczny na wszystkie postacie, przy def od 200 w górę nie wyrządza dużych szkód.
Toxic cloud - wykonywany tylko wtedy, gdy boss ukrywa się wewnątrz swojego pancerza, zakłada statusy curse, poison, confuse.
Toxic spray - atak fizyczny na jedną postać + full break Demi - odbiera wszystkim 25% HP.

Taktyka: Najlepiej nie dać mu szansy na wykonanie ataku Toxic Cloud - w tym celu użyj Attack Reels - odbierze to prawie 1 200 000 HP, a później oddaj drugą postacią pasek Overdrive i powtórz AR. To powinno wystarczyć do pokonania przeciwnika.

Th' uban

Odblokowanie za: wyłapanie 6 gatunków wrogów.
Nagroda: 99 sztuk Gambler's Spirit
HP: 3 000 000

Ataki:
Condemn - kontratak, cios fizyczny na wszystkie postacie połączony ze zdjęciem wszystkich pozytywnych statusów (z wyjatkiem wbudowanych w zbroje). Obrażenia zależą od defense, więc można sprawić, żeby był kompletnie niegroźny.
Convergence - potężny atak na jedną postać, zadaje 99 999 HP obrażeń. Czyli pewny zgon :(
Rainbow - atak magiczny na cały team, zadaje spore obrażenia i wrzuca dużo negatywnych statusów + wszystkie break'i.

Taktyka: Najlepiej użyć trzykrotnie Attack Reels, żeby nie przedłużać niepotrzebnie walki (zakładam, że jeśli podchodzisz do tej walki, to zadajesz już 99 999 HP obrażeń zwykłym ciosem fizycznym). Kiedy Wakka użyje AR, oddawaj paski overdrive innych postaci i tak w kółko- po trzecim AR boss powinien zginąć.

Neslug

Odblokowanie za: złapanie przynajmniej po jednym przeciwniku z każdego rodzaju.
Nagroda: 99 sztuk Winning Formula
HP: 3 000 000

Ataki:
Megaton - mocny atak fizyczny na jedną postać, zakłada również status Confuse
Slime - spore obrażenia na wszystkich + full break + sporo negatywnych statusów (w tym poison).

Taktyka: Po raz kolejny Wakka odda nam nieocenione przysługi. Taktyka analogiczna do Th' uban'a- trzy Attack Reels jeden po drugim szybko udowodnią Neslug'owi naszą wyższość. Podczas walki Neslug może schować się do skorupy - nie przejmuj się tym i dalej uderzaj za pomocą Attack Reels.

Ultima Buster

Odblokowanie za: złapanie po pięć sztuk każdego stwora.
Nagroda: 99 sztuk Dark Matter (!)
HP Tułów: 5 000 000
HP Szczypce(?): 99 999
HP Głowa: 99 999

Ataki:
Tułów
Ultima - bardzo silna (lepiej zasłonić się aeon'em)
Cios fizyczny - na jedną postać, dość mocny

Szczypce
Nie atakują, ich zadaniem jest osłanianie tułowia przed ciosami.
Głowa
Contamination - wyjątkowo wredne posunięcie - wrzuca całą masę negatywnych statusów i IGNORUJE Ribbon (nawet aeony się temu poddają).

Taktyka: przede wszystkim pozbądź się głowy - unikniesz dzięki temu potraktowania Contamination. Użyj do tego wakki, bo tylko on jest w stanie dosięgnąć głowy potwora atakiem fizycznym. Nastepnie wyeliminuj ręce - jeden cios fizyczny za 99 999 HP wystarczy. Co teraz? Attack Reels się kłania po raz kolejny - trzy AR potężnie osłabią przeciwnika, a zakończyć sprawę można overdrive' ami aeonów - Oblivion + delta attack to następne duże obrażenia. Jeśli UB to przeżyje, to zakończ sprawę quick hit'ami.

Shinryu

Odblokowanie za: złapanie po dwie sztuki istot wodnych, wszystkie da się znaleźć na Mount Gagazet w jaskini.
Nagroda: 30 sztuk Megalixir'ów
HP: 2 000 000

Ataki:
Eraser - niebezpieczny atak, wrzuca jednej postaci status petrify, co w wodzie równa się trwałemu wyłączeniu postaci z walki. Ignoruje stoneproof i Ribbon.
Cios fizyczny - działa na jedną postać.
Shining - atak na wszystkie postacie, dość mocny.
Taktyka: Po raz wtóry Attack Reels będzie tu receptą na sukces - dwa AR i kolejny przeciwnik z Monster Areny zaliczony. Lepiej się z nim za bardzo nie bawić, bo może się to skończyć utratą kolejnych postaci, które przez to nie zdobędą cennych AP.

Nemesis:

Odblokowanie za: wyłapanie po dziesięć sztuk WSZYSTKICH stworów ze Spiry (z wyjątkiem tych, których złapać się nie da, czyli robotów, unsent'ów, itp) oraz pokonanie wszystkich bossów z Monster areny (czyli z kategorii Species, Area, Original).
Nagroda: dziesięć sztuk Master Sphere.
HP: 10 000 000(!)

Ataki: cios fizyczny - bardzo mocny- przy def 255 zadaje około 15 000 HP obrażeń.
Ultra Spark - to już prawdziwa zmora, zadaje całej drużynie ogromne obrażenia magiczne, zakłada dużo negatywnych statusów i full break.
Ethereal Cannon - bardzo mocny atak magiczny na jedną postać, nawet przy wysokim m-def zadaje 50 000-60 000 HP obrażeń.
Armageddon - 99 999 HP obrażeń na całą drużynę. I wszystko jasne :)
Ultima - kontratakuje nią Overdrive'y i akcje dywersyjne w rodzaju kradzieży.

Taktyka: Przede wszystkim musicie znać kilka zasad, którymi kieruje się w walce Nemesis:
- Nigdy nie wykonuje tego samego ruchu dwa razy pod rząd, z wyjątkiem ciosu fizycznego
- Jeśli wykona na przykład Ethereal Cannon, to na pewno nie użyje tego ataku przez co najmniej dwie kolejki
- Na swoje pierwsze posunięcie ZAWSZE wybiera cios fizyczny bądź Ethereal Cannon
- w swojej ósmej kolejce prawie zawsze atakuje Armageddonem, jeśli nie zaatakuje nim wtedy, to może to zrobić w każdej następnej kolejce

To tyle na początek, przejdźmy do rzeczy. Jeśli nie masz w zbroi auto-haste i auto-protect, to zacznij walkę od rzucenia na postacie tych czarów. Sposób z Attack Reels jest tu dość ryzykowny, bo każdy Overdrive Nemesis skontruje bardzo mocną Ultimą. Najlepiej atakować za pomocą quick hit. Kiedy Nemesis będzie przymierzał się do wykonania pierwszego ciosu, nie zasłaniaj się jeszcze aeonem. Jeśli pierwszym atakiem Nemesisa będzie cios fizyczny, to atakuj dalej (wylecz tylko postać). Jeśli będzie to Ethereal Cannon, to szybko ją wskrześ (bo wątpię, żeby to przeżyła), i atakuj aż do kolejki Nemesisa. Kiedy będziesz miał/a ostatni ruch przed kolejką Nemesisa, to zamień postać na Yunę i zasłoń się aeonem. Najlepiej niech aeon wykona atak fizyczny, żeby nie narażać się na Ultimę. Unikaj też magii żywiołów, bo Nemesis to absorbuje. Boss najprawdopodobniej zaatakuje Ultra Spark, kiedy to się stanie - wycofaj Yunę i dalej atakuj. Staraj się liczyć obrażenia zadawane przeciwnikowi. Pamiętaj, żeby przed ósmą kolejką wroga zasłonić się aeonem, jeśli nie chcesz szybko pożegnać się z szansą na zwycięstwo. Kiedy Nemesis'owi zostanie 1 100 000 HP użyj Attack Reels - przeciwnik będzie już na tyle osłabiony, że ten Overdrive zada mu decydujący cios. Po wygranej walce czeka Cię sława i uwielbienie oraz dodatkowa nagroda - Mark of Conquest, będący dowodem, że jesteś dużo potężniejszy od zwykłych śmiertelników. na bycie numerem jeden musisz jednak trochę poczekać. Dopóki nie padną Dark Aeony i Penance...

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 13909
  • Głosy oddane: 15
  • Średnia ocen: 9.7

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.