Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Tidus
Wiek: 17 lat
Broń: Miecz
Overdrive: „Swordplay”
Wykonanie overdrive Tidusa polega na trafieniu kursorem w zaznaczony środek paska, na co masz kilka sekund. Im lepszy atak tym mniejszy element paska do trafienia. Najlepszym ustawieniem Overdrive’a jest w jego przypadku „Warrior”.
-Spiral Cut – Atak na jednego (jest dostępny od początku)
-Slice&Dice – 6 ataków mieczem na losowych przeciwników, obrażenia to połowa z normalnego ciosu (gdy użyjesz overdrive’a 10 razy)
-Energy Rain – atak na wszystkich (po 30 użyciach overdrive’a)
-Blitz Ace – 8 uderzeń z 1 siły, zakończone silnym sphere shotem (po 80 użyciach overdrive’a)
Syn Yechta, zaginionej gwiazdy Blitzbala, jest głównym bohaterem FFX . Trafia do Spiry po ataku Sina na Zanarkand (tam mieszkał Tidus) podczas meczu Blitzbala (również jest gwiazdą ). W Spirze od razu natrafia na statek należący do Al. Bhed (społeczność posługująca się maszynami, mówi innym językiem niż wszyscy) lecz potem Sin niewinnie przepływa wyrzucając go ze statku. Tidus ląduje niedaleko plaży, gdzie poznaje trenującego Blitzbal Wakkę i od razu imponuje mu i jego drużynie swoimi umiejętnościami. Początkowo wszyscy uważają, że gada bzdury, ponieważ przeżył dość bliskie spotkanie z Sinem i toxyny spowodowały amnezję. Wakka poznaje go z Yuną, Lulu i Kimarim którzy zamierzają wyruszyć na pielgrzymkę kończącą się pokonaniem Sina, która jest obowiązkiem każdego Summonera. Tidus wyrusza z nimi z nadzieją na odnalezienie drogi do Domu. W czasie tej wyprawy poznaje zasady panujące na Spirze, oczywiście zaprzyjaźnia się z towarzystwem i romansuje z Yuną (opcjonalnie z Lulu i Rikku). Gdy tylko dowiaduje się, że Yuna po pokonaniu Sina ma umrzeć, od razu się bulwersuje i sprzeciwia. Udaje mu się również namówić całą „bandę” do znalezienia innego sposobu na Sina. Tidus jest gadułą, bardzo śmiały i pewny siebie. (Przez całą grę chyba nikt nie wypowiedział jego imienia)
Jego droga na Sphere Board (Beginner) nie wyróżnia się chyba żadnym parametrem, jest średni we wszystkim, umiejętności to Biała magia polegająca na Spowalnianiu i Przyśpieszaniu zawodników. Po drodze dobrze jest wpaść na chwilę na drogę Yuny po Life i jakieś leczenie. Potem kontynuować aż do ścieżki Aurona po parametry fizyczne.
Yuna
Wiek: 17 lat
Broń: Różdżka
Overdrive: „Grand summon”
Polega na wezwaniu dowolnego Aeona z pełnym Paskiem Overdrive’a (nawet jeśli twój Summon ma pełny pasek, będziesz mógł wykonać 2 ataki overdrive'ów pod rząd)
Najlepsze ustawienie „Healer”
Ta niebiesko-zielono-oka niewiasta jest summonerką z Besaid. Gdy ją poznajemy posiada jednego Aeona - Valefora. Jej ochrona to na początku Kimahri, Lulu i Wakka. W czasie rozwoju fabuły wszyscy towarzysze „awansują” na to stanowisko. Jest córką wielkiego Summonera Braski, który mniej więcej 10 lat wstecz pokonał Sina wraz z ojcem Tidusa Jechtem i Auronem (teraźniejszym obrońcom Juny).Od strony matki ma wujka Al Bheda o imieniu Cid (ojciec Rikku). W związku z tym wszyscy bardzo wiele od niej oczekują. Za namową Tidusa nie zgodziła się przywołać Final Aeona (tym samym pokonać Sina i umrzeć wraz z jednym z przyjaciół). Podczas pielgrzymki nawiązuje „bliższy kontakt” z Tidusem. Swoich guardianów uważa za najlepszych przyjaciół (jak sama powiedziała Lulu i Wakkę uważa za siostrę i brata). Nie zgodziła się na poświęcenie niczyjego życia by stał się Final Aeonem (no i potem stał się reinkarnacją Sina). Yuna jest gotowa poświęcić swoje życie dla mieszkańców Spiry. Nie dba o swoje interesy, jeśli chodzi o wyzwolenie ludzi. Jej imię pochodzi od imienia 1 osoby, która pokonała Sina a mianowicie summonerki Yunaleski, której „ducha” dane nam będzie spotkać.
W Sphere Board (Beginner) stawiamy na magię i szybkość. Parametry siły fizycznej nie grają tu żadnej roli, Abilites to White Magic czyli leczenie, ożywianie, obrona i podnoszenie parametrów, na koniec atak Holy. Skończywszy jej drogę najlepiej wejść na pola LuLu by wyposażyć Yunę w trochę Czarnej Magii. Siłą Yuny jest Summon, czyli wzywanie wybranego Aeona, a te rozwijamy wraz z parametrem Magic.
Auron
Wiek: 35 lat
Broń: Dwuręczny Miecz
Overdrive: „Bushido”
W jego Ovardrive’ach trzeba wcisnąć odpowiednią wyświetloną sekwencje na padzie, goni nas 3-4sekundowy limit. Im szybciej wciśniesz żądaną sekwencję, tym atak będzie miał lepszy skutek. COMRADE.
Dragon Fang - Auron wbija miecz w ziemię i powoduje eksplozję na wszystkich przeciwnikach.(Dostępna od początku)
Shooting Star – cios mieczem na jednego. Wyrzuca niektórych przeciwników z Walki.(Po Walce ze Spherimorphem w Macalania (trzeba obejrzeć Jacht`s Spare)
Banishing Blade – Auron przeprowadza ceremonię „wypędzenia złych duchów” z miecza , w wyniku czego cztery „cosie” atakują jednego z przeciwników, dodatkowo zakładają wszystkie breaki. (Po odnalezieniu 3 Sphare)
Tornado – Silny atak na wszystkich. W starciu z twardszym przeciwnikiem raczej nieprzydatny. (Po skompletowaniu wszystkich 10 Sphere)
Postać cichego ochroniarza, twardziela, który wie „co jest grane”. Jest popularny we wszelakich grach i filmach (np. Morfeusz z Matrixa), w FFX zdecydowanie te cechy przypisujemy Auronowi, który rzadko kiedy wystawia nos ze swojego wielkiego kołnierza, a dodatkowo ma okulary. Tak, jest to człowiek tajemniczy, w rozmowie pozostawiający wiele niedomówień. Konkretów musisz się sam domyślić. Jego charakter klasyfikuje go (dla mnie) na najlepszą postać FFX, na dodatek gość trzyma przy pasie buteleczkę z jakimś ekskluzywnym trunkiem.
10 lat przed wydarzeniami z FFX Auron wraz z ojcem Yuny i ojcem Tidusa podróżował po Spirze by w końcu zniszczyć Sina. Gdy Jacht i Braska podjęli decyzję - śmierć by zgładzić Sina, Auron samotnie zaatakował Yunaleskę z nadzieją na odnalezienie jakiegoś sposobu na ocalenie przyjaciół. Niestety Yunaleska okazała się zbyt silna, Auron przeżył walkę, lecz niedługo po tym „zaliczył zgon”. Tak, Auron nie żyje!(Można było się tego domyślać, ilekroć Yuna odsyłała kogoś - Auron dziwnie reagował), lecz nie został „sendingowany”, został wśród żywych, dlatego że obiecał Jechtowi, że zaopiekuje się Tidusem. „Nauczył” (przyśpieszony kurs - dał mu tylko miecz;]) Tidusa walczyć podczas najazdu Sina na Zanarkand. Podczas właściwej gry Auron trochę odstaje od reszty, często przesiaduje sam, jest również bardzo obeznany w sprawach Spiry/Sina, najlepszy kontakt ma z Tidusem. Można by rzec, że ma niezłą cierpliwość do młodszej części zespołu i jest przychylny Yunie. Auron to zdecydowanie paker, którego nie może zabraknąć w żadnej szanującej się drużynie. Zdecydowanie ciekawa i tajemnicza postać, on po prostu rządzi.
Sphere Grid u Aurona nikogo nie zaskoczy - atak, atak i jeszcze raz atak!, potem obrona i HP. Słaby punkt to wszystko związane ze Speed Sphere, więc Auron nie atakuje zbyt często. Ability to różnego rodzaju Breaki, czyli obniżanie parametrów czy łamanie tarcz. Po napakowaniu Attacku inwestuj w szybkość.
Wakka
Wiek: 23 lata
Broń: Piłka od Blitzballa
Overdrive: „Element Slots”
Tu zabawa z Overdrive’ami opiera się na takich zasadach jak w „Jednorękich Bandytach”, czyli mamy 3 okna z pewną liczbą przesuwających się elementów, które zatrzymujemy „X”em. Skuteczność ataku zależy od poprawnie trafionych slotów, 3 takie same powodują GREAT! Czyli dwukrotnie większa ilość uderzeń.
Element Reels – na slotach umieszczone są symbole żywiołów, trafienie 2 takich samych powoduje wzmocnienie ataku żywiołem, którego oznaczenie było na slotach. 3 takie same slots powodują, że atak wzmocniony danym żywiołem dosięga wszystkich wrogów.(Dostępny od początku)
Attack Rels – Zacznij od tego, że jest to najlepszy Overdrive na najsilniejszych przeciwników w grze (Penace, Nemesis). Ale na czym polega jego fenomen?. A więc mamy tutaj 3 sloty:
na pierwszych dwóch są takie opcje: 2Hit, 2Hit, 1Hit, 1Hit
na trzecim: 2Hit, Miss, 1Hit, Miss
2Hit to 2 ataki, 1Hit to 1 atak Miss to nic.
Cała sztuka polega na Trafieniu 3 razy w 2Hit, czyli dostajesz dodatkowo GREAT tzn. 12 ataków Wakki z pełną siłą, czyli przy lepszych parametrach i break damage: 99,999Damage x12
Zapamiętać: Ten Overdrive to Potęga!! (zdobywamy go wygrywając turniej w Blitzballa, ale dopiero za którymś razem)
Status Reels – To co wyżej ale zamiast Hitów mamy Anomalie (Wygrywamy kolejne kilkanaście razy turniej blitzball)
Auroch Reels - Połączenie obu powyższych technik, dodatkowo istnieją też pola Auroch. Trafiając na 3 Aurochy odpalamy atak na wszystkich (kolejna nagroda za grę w blitzball)
Wakka nie rozstaje się z żelem.... Znaczy się z piłką do Blitzballa, jest kapitanem Besaid Aurochs - drużyny Blitzball, która nie wygrała żadnego meczu od 10lat. Gdy Tidus podczas pierwszego spotkania demonstruje swoje umiejętności z piłeczką, Wakka od razu przekonuje się do chłopaka. Wakka wprowadza Tidusa do Wioski Besaid, w której to również za sprawą Wakki (jest guardianem Yuny) dołącza do teamu Yuna, Wakka, Lulu, Kimahri. Tłumaczy Tidusowi ogólne zasady panujące w Spirze i Yevonie oraz mówi o antypatii do Al. Bhed. Obwinia ich o to, że przez używanie maszyn sprowadzili zemstę sił wyższych w postaci Sina (co nie jest prawdą). Drugim powodem przyjaźni Wakki z Tidusem był fakt, że brat Wakki, Chapu (ofiara Sina) był bardzo do Tidusa podobny. Wakka wręczył Tidusowi miecz swojego brata (brothers sword). Ta pielgrzymka jest jego drugą pielgrzymką jako guardiana Summonera, wcześniej również uczestniczył w niej razem z Lulu. Summonera możemy spotkać w Travel Agency (Calm Lands).
Wakka podczas rozmowy często kończy zdania zwrotem ”Ya” lub”Gut Ya”. Ogólnie posługuje się dość różniącym się od normalnego języka słownictwem. Jest silnie przekonany co do swoich wierzeń. Ale za sprawą Rikku (jak i potem pod wpływem sekretu Yevonu) zmienia nastawienie do Al. Bhed , „idzie” na każdy pomysł współtowarzyszy. Łączą go dość bliskie stosunki z Lulu (nie! nie! nie teraz!). Yuna jest dla niego jak młodsza siostra. Ogólnie poczciwy z niego gość i oczywiście niezastąpiony w walce wojownik.
Droga Sphere Grid to Atak, Obrona, Szybkość, o Magii zapomnij, Wystarczy pakować ma Siłę i Szybkość, po to on chyba jest w drużynie. Ability to rożnego rodzaju Bustery powodujące anomalie
Lulu
Wiek: 22 lata
Broń: Lalki
Overdrive: „Fury”
Ataki Fury wykorzystują Black Magic. Z każdego czarnego czaru można zrobić fury. A polega to na tym, że kręcąc prawą gałką analoga, nabijamy sobie ilość jaką zaatakujemy danym czarem (Max 12) z tym, że siła czarów jest mniejsza o 1. Ustawienie Warior
Lulu ponętna czarodziejka, wygląda na chłodną i zadziorną kobietę, co jest po części prawdą. Początkowo nie ufa Tidusowi, ale szybko się do niego przekonuje. Można się do niej bardziej zbliżyć, co wpływa na parę malutkich (niestety) zdarzeń, np. Podczas jazdy skuterem śnieżnym Lulu pojedzie na tym samym skuterze co Tidus. Ma swoje zdanie w każdej sprawie.
Ubiór Lulu jest super. Czarna jednoczęściowa suknia, powyżej pasa wygląda jak gorset z bardzo dużym dekoltem i futerkiem, a dół to suknia zamknięta luźnym gąszczem pasów. Bardzo ciekawy i specyficzny strój, ale za to bardzo do niej pasuje (fryzurę też ma fachową). Kiedyś coś łączyło (ciekawe....) Lulu z bratem Wakki, z tym, że umarł. Lulu działa trochę mechanicznie, wydaje się, że jest po prostu ochroniarzem Yuny i traktuje to jak kolejną „pracę”. Ale w paru momentach temu zaprzecza (zachowaniem), szczególnie podczas walki z Yunaleską i w Zanarkand. Możliwe że powodem jej zachowania jest wcześniejsze zadanie jako Guardiana (jeszcze przed wyprawą, w której towarzyszył jej Wakka), w której ochraniana przez nią summonerka zginęła w Caver of Stolen Fayth (można ją tam spotkać, nie została odesłana, walczymy z jej Yojimbo). To chyba tyle o Lulu, może dodam jeszcze, że raczej lepiej unikać pakowania Lulu, jeśli chcesz stworzyć silny 3 osobowy Team na Monster Arenę.
Jej Droga to oczywiście Magia i uniki, i tak należy inwestować najlepiej nikogo po drodze nie odwiedzając. Jej Ability to Black Magic (Fire, Water …) .
Rikku
Wiek: 15 lat
Broń: Kastety/Rękawice
Overdrive: „Mix”
Jej Overdrive'y to spory orzech do zgryzienia za sprawą tego, że używa się do nich 2 wybranych przez siebie itemów ze swojego inwentarza, co daje bardzo różne efekty, defensywne, ofensywne i leczące. Zależy to od użytych składników, wybranie 2 itemów leczących (np. Potion i SuperPotion) wyleczy dużo bardziej niż normalnie lub normalnie z tym, że każdą z twoich walczących postaci. Można mixować wszystko ze wszystkim, mogą wychodzić potężne ataki, silne defence'y, można stworzyć MegaElixir z jakichś łatwo dostępnych 2 itemów. Jest tu więc dość duże pole do popisu. Żadnych specjalnych mikstur nie znam, ponieważ nie bawiłem się tym Overdrivem, bo w walce z silnymi wrogami liczą się przede wszystkim potężne kilku-ciosowe ataki.
Ustawienie ??? Chyba Stoic ... ale po co?
Złodziejka. Tego fachu nie mogło zabraknąć, zawsze przecież przyda się trochę dodatkowej gotówki czy jakiś ciekawy przedmiocik. Wtedy właśnie wybieramy Rikku, ładniutką kobitkę należącą do Al. Bhed. A co na to Wakka?? No nie zawsze musi wszystko wiedzieć;”) Chociaż wraz z biegiem wydarzeń wszystkiego się dowie. Rikku spotykamy od razu po przeniesieniu się do Spiry, na Statku Al. Bhed. Jest ona tam trochę inaczej ubrana niż w czasie gdy będzie w twojej drużynie (7-osobowej). Pierwszy quest wykonujemy właśnie razem z nią. Jest to wyłowienie AirShipa z wody. Później przypływa Sin i Tidus odłącza się od wesołej gromady komputerowców. Potem spotykamy ją już gdy uczestniczymy w pielgrzymce Yuny, wtedy przyłącza się na stałe. Jest kuzynką Yuny, jej ojciec Cid jest „szefem” w kryjówce Al. Bhed. Brat Rikku ginie podczas napadu Yevonu na Al. Bhed dome.
Ogólnie Rikku jest dość pogodną postacią, bardzo martwi się o Yune, od początku wyczuwa, że Tidus i Yuna mają się ku sobie, za jej sprawą Wakka zmienia zdanie co do Al. Bhed. Rikku boi się piorunów, co da się zauważyć na Thunder Plains. Jest to spowodowane zdarzeniem z dzieciństwa (zobaczysz jakim). W walce Rikku jest raczej nieprzydatna. Początkowo warto korzystać z jej zdolności „use” i kradzieży, ale szybko inni wyuczą się tych zdolności i Rikku idzie do Kimhariego.
Jej droga to Szybkość i wszystko co z nią związane (uniki itp.). Reszta raczej słabo, Ability to kradzieże i możliwość używania specjalnych przedmiotów (use).
Kimahri
Wiek: 25 lat
Broń: Włócznia
Overdrive: „Ronso Rage”
Użycie Overdrive’ów Kimahriego polega na wybraniu ataku i wciśnięciu “X”, wtedy to nasz zwierzak zaatakuje wybranym atakiem :p. Ale oczywiście nie ma zbyt łatwo. Aby wykonać jakiegoś Overdrive’a trzeba go najpierw mieć, a jak go zdobyć, oczywiście ukraść za pośrednictwem Ability „Lancet” jakiemuś „zbyszkowi”, który ma taki atak... Niestety nie każdy atak można sobie przywłaszczyć. Tu podam pełną (chyba) listę ataków, które może mieć Kimhari oraz stworów, od których możemy taki atak ukraść.
Jump – Ten akurat mamy od początku
SeedCannon – od rośliny, którą spotykamy podczas podróży do Kilika.
Self-Destruct - od dowolnego stwora typu Bomb
Fire Breath – od Dual Horn`ów, możliwe też, że od wszystkich innych stworów typu Beast
Aqua Breath – od Chimery na Macalania Forest (i innych stworów tego typu)
Stone Breath – Basilisk na Djose Highsroad (i innych stworów tego typu)
Bad Breath – Malboro i Greate Malboro
Doom - od Ghost, Wrait i innych duchów
Mighty Guard – Behemoth w Zanarkand
White Wind – Dark Flan
Trust Kick – YKT-63
Nova – Omega Weapon… wiadomo gdzie.
Ustawienie.... nie żartuj ... na dobra jak chcesz to Warrior.
Milczący przedstawiciel rasy zamieszkujących ośnieżone góry człekokształtnych, do lwa podobnych twardzieli z jednym rogiem na czole, dodatkowo posiadających sierść we wszystkich kolorach tęczyJ nazywanych Ronso. Jest pierwszym Guardianem Yuny. Róg na głowie Kimahriego jest złamany lub obcięty, nie dowiemy się jednak dlaczego. Khimarh jest nieduży w porównaniu do innych przedstawicieli Ronso. Jego więksi koledzy dokuczają mu z tego powodu (będzie trzeba walczyć z dwoma samym Kimahrim, potem diametralnie zmieniaj zdanie). Od najmłodszych lat Yuny chroni ja na prośbę Braski, jest jej dozgonnie przychylny i spokojnie oddałby życie by ją ratować. Zaatakował nawet Tidusa, gdy jeszcze nie został poinformowany o jego towarzystwie. Zwierzak ten to najbardziej milczący bohater (dodatkowo używa języka „ja być”;) ). Bardzo rzadko się odzywa, a jak mu się już zdarzy to też nie za wiele ma do powiedzenia - jedno, „góra”, dwa zdania. Stoi zawsze najbliżej Yuny, taki powiedzmy ochroniarz z prawdziwego zdarzenia...
Jest skryty i rzadko okazuje jakieś uczucia, raczej się nie śmieje, nigdy nie wybaczyłby sobie gdyby Yunie coś się stało. Nie lubi obcych i zgrywa niezależnego, nie okazuje słabości. Podsumowując cały świat „lewka” kręci się (rzekomo) wokoł Yuny, „Jak Yuna jest szczęśliwa... To Kimhari jest szczęśliwy”. Podczas walki jest zupełnie niepotrzebny , straszny z niego cienias i nie życzyłbym go żadnej drużynie.
Sphere Grid u tego zwierza jest nie ustalony. Zostaje rzucony w środek planszy, niedaleko Lulu, najczęściej wybiera drogę za nią, ale strasznie od niej odstaje i nie przydaje się w walce. Żaden konkretny parametr nie jest u niego przewodni. Khimari to najgorsza postać w grze nieprzydatna w drużynie Monster Arene, a o Dark Aeonach lepiej nie mówić.
Komentarze (24)
PawelFFX
Tomaszo z Zabrza
Oray
Mrs.Paine.♥
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.