Espery

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Seria Final Fantasy jest znana z kilku charakterystycznych elementów. Jak w poprzednich częściach, tak i teraz będziemy mogli spotkać magiczne istoty. Ogólnie summony, tutaj znane jako Espery będą mogły walczyć przy naszym boku na zasadach znanych z Final Fantasy X. Kiedy zapełni się odpowiedni pasek, komenda "Summon" stanie się aktywna. Przyzwana istota będzie walczyła razem z nami dopóki jej HP nie spadnie do zera.


Belias (Devil)

Zodiak: Aries
Element: Fire
Technika: Painflare
Limit break/Death blow: Hellfire

Chaos (King of Reincarnation)

Zodiak: Taurus
Element: Multi
Technika: Aeroga, Thundaga, Blizzaga itp.
Limit break/Death blow: Hurricane

Zelera (Angel of Death)

Zodiak: Gemini
Element: Death
Technika: Kill
Limit break/Death blow: Divine death

Zeromus (Convicted Tyrant)

Zodiak: Cancer
Element: Gravity
Technika: Black Perishing Circle
Limit break/Death blow: Big Bang

Hashmalim (Regulator)

Zodiak: Leo
Element: Earth
Technika: Rock you
Limit break/Death blow: Gaia's Wrath

Ultima (Holy Angel)

Zodiak: Virgo
Element: Holy
Technika: Destruction
Limit break/Death blow: Perfect Ultima

Exodus (Tree of Judgement

Zodiak: Libra
Element: Brak
Technika: Comet
Limit break/Death blow: Meteor

Queklain (Impure King)

Zodiak: Scorpio
Element: Poison
Technika: Insect Poison Miasma
Limit break/Death blow: Venom bite

Shumihaza (Betrayer)

Zodiak: Sagittarius
Element: Soul
Technika: Loading attack
Limit break/Death blow: Soul Emit

Adramelech (Furious Emperor)

Zodiak: Capricorn
Element: Lighting
Technika: Cannon
Limit break/Death blow: Judgement Bolt

Fafrit (Dark Cloud)

Zodiak: Aquarius
Element: Water
Technika: Pale Bombardment
Limit break/Death blow: Tidal wave

Mateus (Corrupt Empress)

Zodiak: Pisces
Element: Ice
Technika: Frozen Heaven Attack
Limit break/Death blow: Freezing wave

Zodiac (King o Commandment)

Zodiak: Serpentarius
Element: Darkness
Technika: Vanish ray
Limit break/Death blow: Last Eclipse

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 34697
  • Głosy oddane: 31
  • Średnia ocen: 7.1

Komentarze (23)

Kazumaru ~ 22 lipca 2006, 18:47
Uuuuch zajebiscie duzo tych summonów ;] Do tego jeszcze calkiem elegancko wygladaja. Zelera wyglada najlepiej ^^'
DarkButz ~ 22 lipca 2006, 23:57
Większość z nich jest z FFT PSXowego ;]
FieryBird ~ 31 lipca 2006, 22:34
Summony prezentują się świetnie ale podobno nie są skuteczne. Przynajmniej to mówił mi kumpel.
The_Reaver ~ 03 sierpnia 2006, 08:20
łeeeeeeeeee Nie ma Bahamuta. Ciekawe kto wpadł na pomysł zrobić Summona Zeromusa?
Gość ~ 12 grudnia 2006, 22:21
fakt nie sa skuteczne, poki co mam 6, ale jak zobaczylem pierwsze 2 (w sensie uzytecznosci) to pozostale 4 niewiem nawet jak wygladaja poki co :P mp duzo lepiej poswiecic na mist technicks
Gość ~ 28 grudnia 2006, 11:59
Niektóre są efektowne i nic poza tym:)Mogli sie nie wysliac i zrobic summony na bazie FF IX:)
Gość ~ 20 czerwca 2007, 14:37
Aeony niezle poprawione graficznie mam nadzieje... Pytanie gdzie znajde opis jak je zdobyc pierwsza moja gra w FF XII i nie zabardzo sie orientuje:)
dragon12 ~ 24 września 2007, 11:39
sory ze to pisze ale ,,overdrive,, np:mateus nie jest wcale taki ciekawy
aysnel ~ 12 listopadaa 2007, 09:51
Summony te same w sobie rzeczywiście nie są zbyt użyteczne w walce ale mogą stanowić użyteczną część większej strategii walki np. gdy mamy dostępne 3 paski Quickening to dwa razy przyzywamy Espera a później jedziemy z Quickeningami. Dla jakiś 70% niemilców to nokaut.
Gość ~ 19 majaa 2008, 17:24
"łeeeeeeeeee Nie ma Bahamuta" No właśnie! Dlaczego go nie ma?? :( A poza tym jestem ciekaw czemu Square zrezygnowało w tej części ze standardów (Bahamut, Shiva, Ifrit itp)
Gość ~ 08 czerwca 2008, 21:25
grę zacząłem tydzień temu i dziś zdobyłem Beliasa.fakt mocny jest, ale ciut nudny atak. techniki esperów są kiepskie, a to, że nie można nimi sterować jest złe.mam nadzieje że można zwiększać siłę esperów.
Gość ~ 24 lipca 2008, 13:50
ja mam kazdego do ultimy troche ciezko bylo dojsc ( ten great crystal to normalnie labirynt :P )

Gość
Gość ~ 27 lutego 2009, 19:31
Mi brakuje Zodiaka pozostałe mam.:):)

Ola
Gość ~ 14 kwietnia 2009, 13:33
Hej nie wiem czy dacie odpowiedz ale mam pytanie jak sie idzie do archandi to w heavy palace jest para nieotwartych drzwi (Pilgrim door i Ascetic door) nie wiem jak nie otworzyc bo jakis mechanizm je blokuje wiec moim zdaniem chyba trzeba znalesc tych wedrowcow co przechodzoli przez te drzwi do archandii tylko ja nie wiem ktorzy to :( prosze dajcie jakąs rade:D bede wdzieczna:P
Gość ~ 09 czerwca 2009, 21:22
12. Gość ~ czwartek 24 lipca 2008, 13:50 ja mam kazdego do ultimy troche ciezko bylo dojsc ( ten great crystal to normalnie labirynt :P ) Podtwierdzam, owszem ciezko jest sie na poczatku zorientowac, gdzie nalezy isc, najpierw jet latwo, ale na samaym dole jak wyszlam izabilam bossa, to myslalam ze trzeba sie wrócic, ale nie. gdy kierowalam sie na góre i mialam wtedy 48 level i bombery mnie zalatwialy -_-" to sie znowu wrócilam i tam byl teleport xD a sie nie zle wkurzalam przy tych bomberach ... A najfajniej bylo na koncu z "niesmiertelnym" Vaynem xD z 60 levelem poswiecilam walce 20 minut, moze 30. Ale koncowe demo jest boskie x3
Gość ~ 31 grudnia 2009, 12:28
wiekszosc ssummonow nie konczy super atakami co zrobic?

kazuya
kazuya ~ 31 grudnia 2009, 12:50
co zrobic bo niektore espery nie robia ostatecznych atakow
Amalia ~ 26 marca 2011, 15:18
lepsze od esperów są quickenings moim zdaniem. wykonasz kilka z nich i już nie ma bossa, a na espera trzeba uważać żeby mu się życie nie skończyło
Amalia ~ 26 marca 2011, 22:31
a w ogóle to nie jest fafrit, tylko famfrit, ale jak coś to się nie czepiam ;-)
Gość ~ 29 sierpnia 2011, 23:36
espery popsuli, właściwie w grze sa zbędne niestety

sergio
Gość ~ 15 grudnia 2011, 21:47
Fakt faktem na późniejszym etapie gry espery są kompletnie nieprzydatne. Walcząc z takim Beliasem myślimy sobie "ch0lera ale on potężny, za chwilę go pokonam i będę mógł używać jego siły i ataków" po czym przyzywamy go i okazuje się, że gość ma tylko jeden atak opierający się na ogniu i ten swój deathblow. No dobra z początku się jeszcze przydaje jednak po dotarciu do Still Shrine of Miriam jest on coraz mniej przydatny i zaczynamy się zastanawiać kiedy to w końcu gra przedstawi nam jakąś możliwość ulepszenia Espera(jak w FFX). Jednak ku naszemu rozczarowaniu nie da się go nauczyć żadnych nowych umiejętności. Ponoć statystki esperów rosną wraz z poziomem doświadczenia summonera jednak jest to niezauważalne. Podobno w FFXII International jest to zmienione i da się nawet sterować esperem ale w przeciwieństwie do graczy w USA nasze konsole są przystosowane od sygnału PAL i nie da się odpalić gier wydanych w Japonii.

Mars
NextRoad ~ 09 listopadaa 2013, 20:10
Co do bahamuta,to chyba jasne,ze go nie zrobili,skoro w grze jest taka lokacja?A Ifrit to statek?Zagadką pozostaje shiva...
NextRoad ~ 26 listopadaa 2013, 15:52
A jednak shiva nie pozostaje zagadką ^.^.Statek 8th floty Empire :P.Faktycznie,belias to lama i Przydaje Sir Tylko do walki z Voslerem :) Co mnir zabolało w tym opisie?Że nie pisze gdzie je Mozemy znalesc...

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.