Magia

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

Magia we wszystkich częściach Final Fantasy była bardzo rozbudowana. Dwunasta część Final Fantasy wymaga zakupienia odpowiedniego czaru oraz zdobycia przez postać licencji na jego używanie. Magia dzieli się tutaj na pięć rodzajów, z których najczęściej używana jest magia lecząca (White) i czasowa (Time). Rzadziej korzystamy z czarów magii ofensywnej (Black) oraz wspomagającej (Green), a już kompletnym wynalazkiem jest Arcane Magic, która jest zbiorem nowych czarów, takich co nie można ich było dopasować do podstawowych grup.

Black Magic

Nazwa Lv. LP MP Działanie Lokalizacja Cena
Fire 1 15 8 Atak ognia na jednego przeciwnika. Rabanstre, Nalbina Fortress 200
Thunder 1 15 8 Atak pioruna na jednego przeciwnika. Rabanstre, Nalbina Fortress 200
Blizzard 1 15 8 Atak lodu na jednego przeciwnika. Rabanstre, Nalbina Fortress 200
Water 2 25 12 Atak wody na jednego przeciwnika. Rabanstre, Bhujerba 800
Aero 2 25 16 Atak wiatru na jednego lub więcej przeciwników. Rabanstre, Eruyt Village 1200
Fira 3 35 18 Silniejszy atak na jednego lub więcej przeciwników. Rabanstre, Nalbina Fortress, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 3000
Thundara 3 35 18 Silniejszy atak na jednego lub więcej przeciwników. Rabanstre, Nalbina Fortress, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 3000
Blizzara 3 35 18 Silniejszy atak na jednego lub więcej przeciwników. Rabanstre, Nalbina Fortress, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 3000
Bio 4 40 24 Średnie obrażenia i nałożenie statusu "Sap". Rabanstre, Nalbina Fortress, Phon Coast 4900
Aeroga 4 40 38 Silniejszy atak na jednego lub więcej przeciwników. Archades 6800
Firaga 5 45 42 Jeszcze silniejszy atak na jednego lub więcej przeciwników. Balfonheim 8200
Thundaga 5 45 42 Jeszcze silniejszy atak na jednego lub więcej przeciwników. Balfonheim 8200
Blizzaga 5 45 42 Jeszcze silniejszy atak na jednego lub więcej przeciwników. Balfonheim 8200
Shock 6 50 34 Bardzo silny atak na jednego przeciwnika. Balfonheim 9400
Scourge 6 50 48 Duże obrażenia i nałożenie statusu "Sap". Balfonheim 11200
Flare 7 70 48 Bardzo silny atak na jednego przeciwnika. Balfonheim 11200
Ardor 7 70 60 Bardzo silny atak ognia na wielu przeciwników. Barheim Passage 15600
Scathe 8 120 70 Deal massive damage to all foes in range. Necrohol of Nabudis 18100

White Magic

Nazwa Lv. LP MP Działanie Lokalizacja Cena
Cure 1 15 8 Odnawia małą ilość HP członka drużyny. Rabanstre, Nalbina Fortress 200
Cura 3 30 32 Odnawia średnią ilość HP członka drużyny. Rabanstre, Bhujerba, Dalmasca Westersand, Eruyt Village 1500
Curaga 5 45 28 Odnawia większą ilość HP członka drużyny. Rabanstre, Nalbina Fortress, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 3200
Curaja 6 50 68 Odnawia dużą ilość HP członków drużyny. Balfonheim 11700
Renew 8 105 98 Odnawia pełne HP członków drużyny. Dalmasca Westersand 39600
Raise 3 30 22 Ożywia członka drużyny. Rabanstre, Bhujerba, Dalmasca Westersand, Eruyt Village 1900
Arise 6 50 50 Ożywia z pełnym HP członka drużyny. Balfonheim 9700
Esuna 4 35 24 Anuluje wszystkie statusy członka drużyny. Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 2800
Esunaga 7 55 72 Anuluje wszystkie statusy członków drużyny. Balfonheim 14900
Blindna 1 15 8 Anuluje status "Blind" członka drużyny. Rabanstre, Nalbina Fortress 200
Vox 2 20 8 Anuluje status "Silence" członka drużyny. Rabanstre, Bhujerba 300
Poisona 2 20 8 Anuluje status "Poison" członka drużyny. Rabanstre, Nalbina Fortress 200
Stona 3 30 12 Anuluje status "Stone" lub "Petrify" członka drużyny. Rabanstre, Bhujerba 800
Cleanse 5 45 20 Anuluje status "Disease" członka drużyny. Phon Coast 5800
Dispel 5 45 16 Anuluje zmiany statusu członka drużyny. Rabanstre, Nalbina Fortress, Phon Coast 4500
Dispelga 6 50 36 Anuluje zmiany statusu członków drużyny. Balfonheim 8200
Regen 4 35 16 Powolna regeneracja HP członka drużyny. Usuwa "Sap". Rabanstre, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 1900
Holy 7 55 60 Zadaje duże święte obrażenia jednemu przeciwnikowi. Balfonheim 11200

Green Magic

Nazwa Lv. LP MP Działanie Lokalizacja Cena
Protect 1 25 8 Zwiększa obronę fizyczną członka drużyny o 25%. Rabanstre, Nalbina Fortress, Bhujerba 200
Protectga 7 105 36 Zwiększa obronę fizyczną członków drużyny o 25%. Balfonheim 9400
Shell 2 30 8 Zwiększa obronę magiczną członka drużyny o 25%. Rabanstre, Bhujerba 300
Shellga 7 105 40 Zwiększa obronę magiczną członków drużyny o 25%. Balfonheim 9900
Bravery 6 50 24 Zwiększa siłę ataków fizycznych członka drużyny o 30%. Muthru Bazaar 5800
Faith 6 50 24 Zwiększa siłę ataków magicznych członka drużynyy o 30-50%. Muthru Bazaar 5800
Blind 1 25 10 Zmniejsza celność przeciwnika. Rabanstre, Nalbina Fortress, Bhujerba 200
Blindga 5 45 20 Zmniejsza celność przeciwników. Archades 6800
Silence 3 35 8 Blokuje korzystanie z magii przez przeciwnika. Rabanstre, Bhujerba 400
Silencega 5 45 22 Blokuje korzystanie z magii przez przeciwników. Archades 6800
Sleep 3 35 10 Usypia przeciwnika. Rabanstre, Bhujerba 700
Sleepga 7 105 26 Usypia przeciwników. Balfonheim 7900
Poison 2 30 10 Powoduje zatrucie przeciwnika. Rabanstre, Nalbina Fortress 500
Toxify 4 40 26 Powoduje zatrucie przeciwników. Rabanstre, Nalbina Fortress, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 4100
Oil 4 40 8 Zwiększa obrażenia przeciwników (oparte o ogień). Rabanstre, Bhujerba, Dalmasca Westersand 600

Time Magic

Nazwa Lv. LP MP Działanie Lokalizacja Cena
Haste 5 40 20 Zwiększa szybkość członka drużyny o 50%. Rabanstre, Nalbina Fortress, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 3400
Hastega 7 110 70 Zwiększa szybkość członków drużyny o 50%. Dalmasca Estersand 16600
Slow 1 20 8 Zmniejsza szybkość przeciwnika o 50%. Rabanstre, Nalbina Fortress 200
Slowga 7 110 24 Zmniejsza szybkość przeciwników o 50%. Balfonheim 10400
Immobilize 1 20 16 Zatrzymuje przeciwników (poruszanie). Rabanstre, Bhujerba 600
Disable 2 25 16 Zatrzymuje przeciwników (akcje). Rabanstre, Bhujerba 600
Stop 6 45 20 Zatrzymanie czasu dla przeciwnika. Rabanstre, Nalbina Fortress, Mt. Bur-Omisace 3700
Reflect 2 25 12 Powoduje odbicie zaklęcia. Rabanstre, Bhujerba 800
Reflectga 7 110 24 Powoduje odbicie zaklęcia przez wszystkich. Archades 6800
Float 5 40 20 Powoduje unoszenie członków drużyny. Unikanie pułapek. Rabanstre, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 2800
Break 3 30 14 Zamienia przeciwnika w kamień. Rabanstre, Bhujerba, Dalmasca Westersand 900
Countdown 6 45 8 Odliczanie śmierci dla przeciwnika. Rabanstre, Nalbina Fortress, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 3100
Balance 4 35 18 Obrażenia równe różnicy maksymalnego i obecnego HP członka drużyny. Rabanstre, Eruyt Village 1500
Bleed 4 35 12 Duże obrażenia dla przeciwnika. Zaklada "Sap". Rabanstre, Eruyt Village 1100
Warp 3 30 18 Usunięcie przeciwników z walki. Rabanstre, Eruyt Village 1700

Arcane Magic

Nazwa Lv. LP MP Działanie Lokalizacja Cena
Dark 1 25 10 Zadaje małe mroczne obrażenia przeciwnikom. Rabanastre, Bhujerba 500
Darkra 4 50 20 Zadaje większe mroczne obrażenia przeciwnikom. Phon Coast 5800
Darkga 7 105 30 Zadaje duże mroczne obrażenia przeciwnikom. Balfonheim 9400
Gravity 2 30 20 Zadaje 1/4 maksymalnego HP obrażeń przeciwkom. Rabanastre, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 2800
Graviga 7 105 36 Zadaje 1/2 maksymalnego HP obrażeń przeciwkom. Archades 6800
Reverse 6 70 50 Zamienia obrażenia i leczenie przeciwnika. Muthru Bazaar, Phon Coast 7600
Berserk 1 25 10 Powoduje ciągłe atakowanie członka drużyny. Rabanastre, Jahara 1000
Confuse 2 30 10 Nadaje status "Confuse" przeciwnikowi. Rabanastre, Eruyt Village 1400
Decoy 3 40 10 Jeden z członków drużyny dostaje status "Lure". Rabanastre, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 2500
Death 5 60 30 Zabija przeciwnika (bez bossów). Rabanastre, Nalbina Fortress, Phon Coast 5200
Vanish 4 50 24 Ukrywa członka drużyny. Nalbina Fortress, Mt. Bur-Omisace, Phon Coast 4900
Vanishga 6 70 60 Ukrywa członków drużyny. Rabanastre, Nalbina Fortress, Phon Coast 8700
Bubble 5 60 32 Podwaja maksymalne HP członka drużyny. Muthru Bazaar, Airship 3300
Drain 3 40 18 Wyciąga HP z przeciwnika. Rabanastre, Eruyt Village, Mt. Bur-Omisace 3200
Syphon 4 50 2 Wyciąga MP z przeciwnika. Airship 4000

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 28898
  • Głosy oddane: 28
  • Średnia ocen: 8.6

Komentarze (27)

Gość ~ 26 marca 2007, 19:41
Super, ekstra, ale ani w Solucji, ani w dziale "Magia" nie jest podaje gdzie np. zdobyć Hostage, Bubble, czy Bravery!! Jeśli ktoś zna na to odpowiedź i ją poda z góry dziękuję!
Tantalus ~ 27 marca 2007, 00:37
Hastage na pewno można kupić w South Bank Village, reszty nie pamiętam, chociaż przyznaję, że miałem... zresztą, Bubble mi się nie przydał specjalnie, bo i tak ciągle biegałem z Bubble Belt'em u wszystkich postaci hehe...
Squall Leonheart ~ 06 stycznia 2007, 21:09
Zauważyłem chyba kilka błedów w nazwach czarówj: W Time Magic: Don't Move, ma nazwę w grze: Immobilize Don't Act - to czas Disable Dezone - X-zone a Countdown- z tego co wiem to Doom, ale tego już nie ejstem na sto procent pewien A co do działaniu czaru Balance to zadaje on obrażenia dla wroga owielkości równej różnicy maksymalnej liczby żyć osoby rzucającej czar, a jej aktualnym stanem życia. Co do green magic: czy czary: Faith i Brave nie są pomylone? czar faith bodajże zwiększa atak magiczny, a brave zwieksza atak fizyczny z tego co wiem
Tantalus ~ 07 stycznia 2007, 17:15
kolega ma racje oczywiście, ale tekst pisany był, kiedy jeszcze anglojęzycznej wersji nie było. Ashley to wszystko poprawi, jak tylko znajdzie chwilkę, tera ma pare innych spraw na głowie.
kencal ~ 14 lutego 2007, 17:41
Reverse Magic oryginalnie w grze to Arcana Magic
giboonm ~ 29 lipca 2007, 08:58
mam takie pytanko ;p gralem sobie w finala 12 wszystko gut asz do czasu gdy Vannowi przestalo rosnąc mp caly czas ma 0 ;( nawet jak uzywam miksturki ;p caly czas zero mysle ze to cos w ustawionkach ale nie mam pojęcia co HELP XD
dragon12 ~ 27 listopadaa 2007, 12:45
ej dlaczego nie moge kupić holy ?
Gość ~ 04 lutego 2008, 23:28
giboonm - sprawdź czy przypadkiem nie założyłeś mu jakiegoś amuletu zmniejszającego MP do 0... ja tak zrobiłem :P

eferugieo
Ashley Riot ~ 05 lutego 2008, 20:22
Na bank tak zrobił, bo wiele osób miało, z tym problem. PS. Miałeś rację Tantalus, że niezalogowani użytkownicy zechcą czasem skomentować artykuł lub newsa :)
Gość ~ 18 lutego 2008, 20:20
Jak przejść misje w świątyni

dugi1995
Gość ~ 12 marca 2008, 16:29
giboonm -ty załorzyłeś po prostu down sharga czyli że jak nie ściągniesz to będziesz miał dalej 0MP
Luent ~ 04 czerwca 2008, 17:21
dugi1995 - Chyba Dawn Sharda...
Gość ~ 13 stycznia 2009, 10:42
mi sie wydaje ze w tym dziale wlasnie powinny sie znajdowac dokladne miejsca zdobycia czarow ;p moze jestem za leniwy xd ale sprawi mi to trudnosc, np. lazenie po calym barheim passage

kris
Gość ~ 27 lutego 2009, 20:20
No to jest męczące, bo Barheim Passage jest duze

Ola
Gość ~ 22 marca 2009, 22:44
dragon 12 - Holy jest dostępne chyba po drugiej obowiązkowej wizycie... giboonm - Zdejmij dawn shard i użyj charge.

kotlaska93
Gość ~ 14 kwietnia 2009, 13:10
Hej nie wiem czy dacie odpowiedz ale mam pytanie jak sie idzie do archandi to w heavy palace jest para nieotwartych drzwi (Pilgrim door i Ascetic door) nie wiem jak nie otworzyc bo jakis mechanizm je blokuje wiec moim zdaniem chyba trzeba znalesc tych wedrowcow co przechodzoli przez te drzwi do archandii tylko ja nie wiem ktorzy to :( prosze dajcie jakąs rade:D bede wdzieczna:P
Gość ~ 25 kwietnia 2009, 19:07
A co nacy status Lure?

Ultima
Gość ~ 06 czerwca 2009, 12:23
Witam mam małe pytanie ... Gdzie dokładnie zdobyć Hestage oraz Bubble piszesz miejsca ale nie wiem gdzie dokładnie prosze od odpowiedz
Gość ~ 06 czerwca 2009, 19:40
Bubble jest dobrze napisane,a Hastega w South Bank Village.

Ultima
Gość ~ 17 stycznia 2010, 11:35
Jestem w South Bank Village, ale u sprzedawcy nie ma Hastegii, jest jedynie możliwość kupienia broni i akcesoria, ale magii guzik. O co w tym chodzi??

Poszukujący
Gość ~ 22 kwietnia 2010, 15:03
Nie podoba mi sie to ze opisane czary nie są poustawiane poziomem... przez co nie jest to czytelne...

SHAKUGAN
Dingo ~ 05 czerwca 2010, 21:32
Poszukujący. Hastege można wykupić u tego sprzedawcy dopiery, gdy fabuła dojdzie do  Bahamuta.
Amalia ~ 25 marca 2011, 22:25
zmieńcie "działanie" w cura, bo to nie odnawia tylko jednej postaci HP tylko całej drużynie.
Gość ~ 18 sierpnia 2011, 15:57
Cześć wszystkim, mam takie pytanko czemu w Balfonheim u Quayside Magickery nie ma następujących czarów: Arise, Esunaga, Holy, Shock, Scourge, Flare, Slowga, Shellga, Protectga oraz Darkga?? Z góry dziękuję za odpowiedź. ;)

Patryk
Gość ~ 24 marca 2012, 00:21
poprzez walki mam 8 level i nadal jak wchodzę gdziekolwiek w rabanastre żeby zakupić broń, magie czy cokolwiek mam tylko w magii cure fire blizzard i to jeszcze cos na t i nic wiecej a ciagle licencje jakies zaznaczam. O CO W TYM CHODZI?? dlaczego sprzedając na bazarze nie moge zakupic nic innego niz na poczatku gry... Help, Hilfe, Pomocy

Homegirl
Gość ~ 07 grudnia 2012, 10:42
może mi ktoś podsunąć dobra taktykę na garude bo z opisu na stronie mało sie dowiedziałem

siqor
Gość ~ 09 lutego 2013, 16:55
Fajne wasze podpowiedzi ale wraz nie konkretne. Piszecie owszem gdzie co kupić ale można byłoby podawać przy czarach moment w fabule od którego są dostępne i  dokładniejsze instrukcje ich namierzenia, np. że Scathe znajduje się u kolesia ukrytego za słupem w Nabudis i że lepiej wejść tam od południa (dużo krótsza droga do sprzedawcy) i jeszcze podać kryształ do którego się teleportować, żeby było najbliżej. A nie że człowiek musi się domyślać o co chodzi, w końcu poradnik jest dla osób które nie wiedzą co gdzie zdobyć a nie dla wyjadaczy znających każdy skwerek w gierce. Poza tym nie wiem gdzie jest South Bank Village bo bardzo dawno nie grałem w ff i nie ma tam teleportu więc skąd mam niby wiedzieć gdzie ta wiocha jest. Podawajcie konkrety a nie pierdoły.

kret

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.