Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Final Fantasy XII oferuje graczom wiele zarówno od strony systemu gry, jak i od strony fabularnej. Zanim dotrzemy do wielkiego finału czekają nas walki z wieloma bossami. W tej sferze Squere Enix nie zawiodło przygotowując również kilku opcjonalnych bossów dla najbardziej wytrwałych fanów serii. Niektórzy z nich wymagają sporego doświadczenia, odpowiedniego przygotowania i kilku godzin walki z przeciwnikiem.
Urutan Eater
Pancerny żółw lub jak go chcecie nazwać jest najprostszym z opcjonalnych bossów. Ma niecałe 10 000 HP i jest niezobowiązującym przeciwnikiem. Podczas walki nie należy korzystać z czarów rodzaju Thunder, które Urutan Eater wchłania. Jego słabym punktem jest magia żywiołu Wind. Po pokonaniu żółwia otrzymamy 8 LP. Możemy spróbować kradzieży, a w razie powodzenia zyskamy Turtle Shell. Boss ten występuje w The Sandscale Bank na mapie The Nam Yensa Sandsea.
Jednak, aby go znaleźć należy najpierw porozmawiać z Mooglem, na początku terenu. Uruthan Eater jest atakowany przez lokalnych wojowników. Jego obrona jest silna, ale cierpliwość i standardowa technika, ataków i leczenia obrażeń wystarcza. Po zakończonej walce należy udać się ponownie do Moogla, aby potem otrzymać Eskir Berries. Przedmiot ten ułatwia starcia z przeciwnikami latającymi (Garuda, Phenix)
Demon Wall
Ściana demonów jest trudnym przeciwnikiem, ponieważ nie mamy wiele czasu, aby coś zwojować. Albo mamy wystarczająco wysoki poziom doświadczenia podczas pierwszej wizyty w Tomb of Raithwall, albo musimy tu zajrzeć jeszcze drugi raz. Demon Wall posiada 20 000 HP, co nie jest dużym problemem przy odpowiednich broniach (element Holy). Również wykonanie właściwych Quickenings pomoże nam w szybkim załatwieniu przeciwnika. Od przeciwnika możemy ukraść Gold Needle, Solid Stone i Quality Stone. Ściana czeka na nas w pierwszym pomieszczeniu The Tomb of Raithwall, czyli Hall Of The Destroyer.
Największym problemem podczas walki z Demon Wall jest czar Telega, który wyklucza jedną z naszych postaci z walki. Jest to szczególnie uciążliwe podczas pierwszej wizyty w grobowcu.
Earth Tyrant
Walka ze smokiem to nie przelewki, szczególnie jeśli nasze postacie mają niski poziom doświadczenia. Inna sprawa, że znalezienie Earth Tyranta to swoisty subquest, ale opisany w dziale opcjonalnych bossów.
Sam Earth Tyrant mam około 65 000 HP i występuje w Dalmasca Westersand jedynie podczas burzy piaskowej. Znajdziesz go na terenie The Wyrm's Nest. Podczas walki można dokonać kradzieży i zyskać Tyrant Hide, Tyrant Bone i Hi-Potion.
Na początek poszukaj jednego osobnika przy zachodniej bramie Rabanastre. Nasz cel to Rimzat, który odeśle nas na główny plac, gdzie znajdziemy następnego gościa (Cotze). Ten powie nam, abyśmy udali się do Lowtown w poszukiwaniu Northona, następnego gościa. Znajdziemy go w północnej części, skąd wyruszaliśmy do Garamsythe Waterway. Northon opowie nam jak możemy przetrwać podczas burzy piaskowej
Teraz potrzebujemy dwóch części, które utworzą Windvane. Pierwszą (Wind Globe) znajdziemy w Dalmasca Westersand na terenie Simmering Horizons. Przedmiot ukryty jest pod jednym z wielkich kaktusów w północnozachodniej części tej planszy.
Po powrocie do Rabanstre porozmawiaj z Cotze, aby otrzymać drugą część Windvane. Wówczas możemy przetrwać w czasie burzy piaskowej. Earth Tyrant znajduje się w północnej części Dalmasca Westersand. Najłatwiej dotrzeć tam przez zachodnią pustynię.
Jeśli nasz poziom doświadczenia nie jest wystarczająco wysoki, a walka sprawia trudności, zawsze możemy spróbować następnym razem. Obowiązkowo zakładamy Protect i Shell. Możemy spróbować rzucić czar Blind lub Sleep. Ataki Earth Tyrant potrafią zabić na miejscu, szczególnie Sonic Fangs. Kiedy HP smoka obniży się drastycznie to jego obrona wzrośnie, a on sam zacznie atakować ogonem. Ataki Screwtail zadają obrażenia całej drużynie.
Bomb King
Ten potwór potrafi być wredny, ponieważ przywołuje mniejsze bomby, a dodatkowo co jakiś czas odnawia sobie całą energię poprzez Renew. Jeśli nie zakończymy jego życia szybko to walka będzie się bardzo dłużyć. Oczywiście zawsze możemy spróbować ponownie, bo droga nie jest zablokowana. Bomb King wchłania ogień, ale jest słaby wobec wody. Dlatego warto założyć naszym postaciom Fire Shield oraz jakieś silne bronie jednoręczne. Możliwa jest również kradzież przedmiotów Fire Crystal, Bomb Fragment i Bomb Shell. Bomb King czeka w północnozachodniej części Salikawood, dokładnie Grand Bower. Teren ten znajduje się na północ od Gate Crystal.
Jeśli nasz poziom doświadczenia podczas pierwszej wizyty w Salikawood nie pozwala na pokonanie Bomb Kinga to możemy tu zajrzeć potem. Dodatkowo droga blokowana przez bossa prowadzi do dwóch nowych map. Podczas walki należy uważać na status Oil, ponieważ nasze postacie będą inkasować większe obrażenia. Również używanie Renew przez bossa jest irytujące, dlatego gdy widzimy, że przygotowuje się do odnowienia energii wykonujemy Quickenings i liczymy na koniec walki.
Fury
Fury jest jednym z mini-bossów jakie musimy pokonać podczas próby zdobycia Chaosa, opcjonalnego espera. Boss posiada około 40 000 HP i jest bardziej wymagający niż zwykli przeciwnicy w Necrohol of Nabudis. Fury absorbuje Dark, ale jest słaby wobec Light. Jeśli spróbujemy go okraść to możemy zyskać Blood Wool, Moondust lub Aries Gem. Boss występuje w Necrohol of Nabudis (Cloister of Reason), ale żeby się tam dostać potrzebujemy odpowiedniego medalionu. Więcej szczegółów znajdziesz w artykule o sidequestach.
Niech was nie zwiedzie wygląd tego bossa, to prawdziwe wcielenie furii. Kiedy Fury straci połowę energii, nakłada sobie status Berserk. Powinniśmy zlikwidować status przy pomocy czaru Dispel, ponieważ w tym stanie siła i szybkość bossa wzrastają. Dodatkowo w stanie krytycznym wzrasta jego obrona i zaczyna wykonywać combosy. Ponownie połączone Quickenings załatwią sprawę definitywnie.
Humbaba Mistant
Humbaba to drugi obok Fury, mini-boss, którego musimy pokonać podczas zdobywania Chaosa. Boss posiada około 300 000 HP energii i tak samo jak Fury, wchłania Dark, a jest słaby wobec Light. Możemy ukraść od niego Beastlord Hide, Beastlord Horn lub Behemoth Steak. Bossa znajdziemy w Necrohol of Nabudis, w pomieszczeniu Cloister of Solace, ale aby tam wejść również potrzebujemy odpowiedniego medalionu.
Generalnie Humbaba nie jest trudnym przeciwnikiem, ale potrafi unieruchomić nasze postacie poprzez Immoblize i Disable. Humbaba używa również ataków fizycznych więc Protect dla naszych postaci jest obowiązkowy. Możemy założyć również negatywne statusy, takie jak Slow, Sap i Silence, może pomóc w walce.
Phoenix
Phoenix jest przeciwnikiem latającym, dlatego jeśli chcemy z nim walczyć powinniśmy mieć broń z dużym zasięgiem albo dużo MP, aby korzystać z magii. Boss posiada około 130 000 HP i nie w sumie wrażliwych punktów. Znajdziemy go w Pharos at Ridorana, na pierwszym poziomie Subterra, czyli Penubra. Phoenix czeka w jednym z narożników, ale aby tam dotrzeć trzeba pokonać masę zwykłych, upierdliwych przeciwników. Jeśli mamy problem z nimi to Phoenix również będzie ciężkim przeciwnikiem. Podczas walki możemy zdobyć Eye of the Hawk, Split Armour lub Windslicer Pinion, oczywiście poprzez kradzież.
Aby dostać się do Subterra, należy najpierw zakończyć zwiedzanie latarni w wątku fabularnym. Aby dostać się do Phoenixa należy udać się do północnowschodniego narożnika i znaleźć fałszywe drzwi. Jeśli przeciwnicy w terenie są trudni na obecnym poziomie, należy się wstrzymać przed dalszą eksploracją.
Phoenixa należy traktować jako silniejszą wersję Garudy. Przydatne podczas walki jest posiadanie techniki Telekinesis oraz Eskir of Berries, które ułatwiają to starcie. Technikę Telekinesis można kupić w sekretnym sklepie w Necrohol of Nabudis, a Eksir of Berries zabrać ponownie z Nam Yensa Sandsea, jeśli wykorzystaliśmy go podczas starcia z Garudą. Jednak i bez tych ułatwień można pokonać Phoenixa, tylko będzie to trwało dłużej. Poprzez Dispel zdejmujemy pozytywne statusy naszego przeciwnika. Boss używa głównie ataków fizycznych, a jego parametry nie zmieniają się w trakcie walki. Ważne jest, aby używać broni o sporym zasięgu, jak łuki czy pistolety.
Hell Wyrm
Hell Wyrm posiada około 8 500 000 HP, co jest niezłym wyzwaniem. Oczywiście, aby zmierzyć się z tym bossem trzeba wykonać pewien poboczny sidequest. Boss występuje w Sochen Cave Palace. Jednak Hall of the Ascetic jest niedostępne jeśli nie posiadamy Ageworn Key. Podczas walki możemy ukraść Dark Crystal, Dark Magicite oraz Dark Crystal.
Na początek musimy wykonać Vyraal mark hunt, aby zdobyć Dragon Scale. Z tym przedmiotem udajemy się do Cerobi Steppe, gdzie szukamy Windmill #10. Powinien pojawić się mężczyzna, która za Dragon Scale wręczy nam Ageworn Key, z którym wracamy do Sochen Cave Palace. Udajemy się do pomieszczenia o nazwie Desiny's March i zataczamy pełne koło zgodnie ze wskazówkami zegara. Pełne koło znaczy przejście przez pomieszczenie na południowym wschodzie, południowym zachodzie, północnym zachodzie i ostatecznie północnym wschodzie. Powinniśmy usłyszeć dźwięk otwierających się drzwi. Udajemy się na zachód i docieramy do sekretnego pomieszczenia.
Walka z przeciwnikiem, który ma tyle energii może trochę potrwać, ale jest ona wymagająca jedynie pod względem czasowym. Początkowe ataki bossa to zwykłe ataki fizyczne, ale z czasem zacznie silniej atakować. Należy uważać na ataki nakładające negatywne statusy, takie jak Petrify czy Stop. Po zakończonej walce, otrzymamy 50 000 Gils od Montblanca oraz dostęp do mob hunta z Yiazmatem, jeśli ukończyliśmy pozostałe polowania.
Omega Mark XII
Ten przeciwnik jest jest drugim najcięższym przeciwnikiem w grze, ponieważ pierwszym jest Yiazmat. Boss posiada około 10 000 000 HP, a walka z nim jest tak nudna, że można zasnąć. Przeciwnik absorbuje Holy więc najlepiej atakować go fizycznie. Znajdziemy go w Great Crystal, ale jeśli nie nie mamy przynajmniej 3 postaci powyżej 90 lv to możemy zapomnieć o tej walce. Dodatkowo musisz mieć przynajmniej rozpoczęty ostatni mark hunt z Yiazmatem, a może nawet zdobyte wszystkie espery.
Na początku musimy dotrzeć do Great Crystal. Rozpoczynamy przy Way Stone VIII. Podążamy jedną ze ścieżek do góry, do Scorpio Gate Stone. Włączamy przełącznik i wracamy do Way Stone VIII, skręcamy w prawo i dochodzimy do Way Stone IX. Włączamy go i jedyną możliwą drogą docieramy do Way Stone XX. Naciskamy go, a potem lewą albo prawą drogą po przeciwnej stronie dochodzimy Sagittarius Gate Stone. Wracamy do Sagittarius Gate I, która zaprowadzi nas do Way Stone XI. Uruchomienie go spowoduje przeniesienie nas do Way Stone XIII. Jedna z dwóch dróg prowadzi do Gemini Gate Stone. Ten kamień uruchomi pozwali nam przekroczyć Gemini Gate I i Gemini Gate II, przy czym za pierwszą bramą jest skarb, a za drugą Way Stone XV. Stamtąd przeniesiemy się do Way Stone XVI. Środkową drogą idziemy do Libra Gate Stone. Naciskamy przełącznik i wracamy do Way Stone XVI, a dalej ścieżką po prawej do Gate Libra I. Kiedy przekroczymy bramę to skręcamy w lewo gdzie znajdziemy Capricorn Gate Stone. Uruchom przełącznik i wróć na dół, prawą drogą dotrzesz do Way Stone XVI. Po przeciwnej stronie jest droga, która dotrzemy do Gate Capricorn I oraz Virgo Gate Stone. Znowu przełącznik, który naciskamy, a potem udajemy się do z powrotem do Way Stone XVI. Środkowa ścieżka prowadzi na znajomą platformę z Libra Gate Stone, którego już nie trzeba dotykać tylko wybrać jedną z dwóch dróg. Obydwie prowadzą do Virgo Gate, a stamtąd już prosta droga do Way Stone XVII, z którego korzystamy. Jedyną drogą od Way Stone XVIII dochodzimy do Save Crystal. Lewa droga zaprowadzi nas do Aquarius Stone. Po uruchomieniu wracamy do Libra Stone i prawdopodobnie musimy go znowu uruchomić, aby przez Libra Gate II i Aquarius Gate I dotrzeć do Taurus Stone. Teraz wracamy i uruchamiamy Capricorn Stone. Znaną drogą udajemy się do Libra Stone, a potem przez Capricorn Cate II i Taurus Gate I do Way Stone XII. Stamtąd dotrzemy się do walki z Omega Mark XII.
Aby nasza walka była łatwiejsza, należy mieć pamiętać o dwóch rzeczach. Jedna z postaci musi mieć statusy: Lure oraz Reversre. Pierwszy jest aplikowany przez czar Decoy, a drugi przez Reverse. Wszystkie postacie mogą mieć pozytywne statusy takie jak, Haste, Protect, czy Bubble, ale ta walka i tak będzie trudna. Omega Mark XII skupi się na atakowaniu naszej jednej postaci, a my skupimy się pozostałą dwójką na atakowaniu bossa. Będzie to trwało trochę czasu, ponieważ z czasem obrona bossa wzrasta.
Yiazmat
Ten przeciwnik to ostatni Elite Mark. Aby z nim walczyć, należy ukończyć wszystkie pozostałe polowania. Yiazmat jest jest silniejszy od Hell Wyrma, jak i od Omega Mark XII, ale można go pokonać. Jego 50 000 000 HP to niezłe wyzwanie jeśli mamy dużo wolnego czasu. Przeciwnik nie żadnych słabych punktów, a jego ataki zabierają po 3000 HP lub więcej. Czasami robi combo i potrafi zakładać negatywne statusy. Znajdziemy go w Ridorana Cataract na dużym okrągłym placu.
Podczas walki najlepiej korzystać z taktyki znanej z walki z Omega Mark XII. Jeśli ustawimy odpowiednio gambity dla naszych postaci to możemy nawet nie dotykać pada, tylko zostawić konsole ma kilka godzin.
Komentarze (28)
Ajaxis
Lee
Ola
Brit50
Ola:D
Ola:D
Ola=]
Ola
Ultima
Ultima
Ultima
Ultima
Ultima
Jubei
krauser
elo
Amalia
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.