Na starcie wybierz ustawienia dla gry. Osobiście grałem cały czas na Wait Mode z maksymalną szybkością, ale jeśli ktoś chce może używać Active Mode. Wówczas czas biegnie także podczas wybierania poleceń. Dalej postępuj według poleceń tutoriala.
Użyj prawej gałki analoga do obrotu kamery, a potem lewej do poruszania postaci. Udaj się do zielonego punktu wyświetlanego na mapie, a potem do żołnierza stojącego przy bramie. Porozmawiaj z nim, podejdź do bramy i otwórz ją. Pokonaj pierwszego przeciwnika. Paski nad postaciami informują o ich kondycji. Kolorowe wstążki to informacje o kolejnych akcjach. Niebieskie mówią, kogo zaatakuje członek twojej drużyny. Czerwone wskazują, kogo zaatakuje przeciwnik. Zielone to akcje pozytywne naszej drużyny. Istnieją jeszcze wstążki fioletowe, które oznaczają pozytywną akcję przeciwnika.
Dalej czeka na nas mini-boss. Atakuj, a Basch zrobi resztę. Zabijając kolejnych wrogów, podążaj do przodu. Po drodze możesz znaleźć Potiony. W następnej lokacji zobaczysz Save Crystal. Oprócz zachowywania stanu gry pozwala na regeneracje HP i MP. Select włącza całą mapę. Pokonaj pozostałych żołnierzy i obejrzyj przerywnik.
Royal City of Rabanastre
Jako Vaan będziesz walczył szczurami. Kiedy skończysz w menu dostępne będą opcje Equip oraz World Map. Lokalna mapa (Select), pokazuje twoje położenie oraz aktualny cel jako czerwony krzyżyk. Po kilku scenkach dotrzesz do gospody, a twoim nowym zadaniem będzie znalezienie pomidorowej głowy poza miastem. Kolejny tutorial objaśni korzystanie z Licenses. Aby korzystać z lepszego ekwipunku, nowych czarów oraz innych umiejętności należy posiadać konkretne licencje. Niestety sama licencja nie wystarczy. Bronie, pancerze, akcesoria, czary, umiejętności kupuje się w sklepach. Dopiero licencja i kupno danego artykułu pozwala na jego wieczne użytkowanie. Oprócz tego w menu pojawi się także Clan Primier. Udaj się na wschodnie piaski poza miastem. Zabijanie przeciwników owocuje znanym już dobrze EXP oraz nowymi LP. Po walkach nie dostajemy Gil, ale czasami umierający zwierz zostawia paczuszki, które sprzedajemy w sklepach. Warto także okradać napotkanych oponentów. Pomidorowa głowa jest w centralnej części lokacji. W połowie walki zeskoczy ze skał, aby się ratować jednak to jej nie pomoże. Kiedy zakończysz jej żywot wróć do gospody w Rabanastre. Nie próbuj atakować dinozaura. Postacie z zielonym paskiem energii są przyjazne i same nie atakują. Czasami odnawiają energię lub rzucają pozytywne statusy. Odbierz nagrodę od zleceniodawcy i udaj się do Lowntown (symbol schodów na mapie). W południowej części znajdziesz pokój pewnego dziadka (Dalan). Po rozmowie z nim należy udać się do Giza Plains. Przy południowej bramie do miasta jest widoczny Gate Crystal, który działa analogicznie jak Save Crystal, ale dodatkowo druga opcja pozwala na teleportację pomiędzy innymi kryształami, które znajdziesz. Jednak, aby z niej skorzystać musisz mieć Teleport Stone.
Giza Plains
Kieruj się na południe, aż trafisz do wioski. Znajdziesz tam Save Crystal. Możesz także zrobić małe zakupy. Od Moogle'a za 30Gil możesz pozyskać mapę Giza Plains. Porozmawiaj z kobietą stojącą przy czarnej skale i wybierz pierwszą opcję. Po scence Penelo dołączy do ciebie, dostaniesz od niej także Potiony i Phoenix Downy. Z wioski kierujcie się na dalej na południe. W żadnym razie nie atakuj dwóch bestii z toporami. Kolejny Save Crystal jest we wschodniej lokacji. Przy czarnej skale siedzi chłopiec. Porozmawiaj z nim i wybierz pierwszą opcję. Twoje zadanie polega na zebraniu 100% energii od czterech świecących skał. Znajdziesz je dzięki mapie. Kiedy tego dokonasz wydarzenia przeniosą się do znajomego obozu. Za wykonanie misji otrzymasz kilka przedmiotów. Możesz wracać do Rabanstre.
Royal City of Rabanastre
Udaj się znowu do starego Dalana w Lowntown. Po rozmowie dziadek wyśle nas do magazynu w północnej części. Lewe drzwi w magazynie prowadzą do Garamsythe Waterway.
Garamsythe Waterway
Znajdziesz tu Save Crystal. Droga po prawej prowadzi donikąd. Na drodze po lewej spotkasz szczury i nietoperze. Idąc do przodu możesz znaleźć w różne przedmioty (boczne uliczki). Kiedy dotrzesz do schodów wybierz dwukrotnie pierwszą opcję.
Royal Palace of Rabanastre
Urna, którą możesz otworzyć zawiera mapę danego terenu. Znajdziesz tu także Save Crystal. Dalsza droga prowadzi do schodów pilnowanych przez żołnierza. Porozmawiaj ze świnioludem i naciskając kwadrat sprowokuj żołnierza do opuszczenia posterunku. Teraz tylko pobiegnij schodami do kolejnego pomieszczenia. Teraz podejdź do przodu i sprowokuj dwóch żołnierzy. Uciekając od nich skręć do południowego korytarza, a potem na wschodnim korytarzem pobiegnij maksymalnie na północ. Nie przejmuj się żołnierzami we wschodnich odnogach, ale nie podchodź do nich, bo wszystko będzie trzeba robić od początku. Zawołaj żołnierza, który stoi na zachodzie i uciekając od niego na południe skręć w pierwszy korytarz. Uruchom logo w środku tego korytarza i znowu zawołaj żołnierzy. Ucieknij do kolejnego korytarza na południu. Znowu sprowokuj żołnierzy i ostatnim wolnym korytarzem pobiegnij do zachodniej części pomieszczenia. W jednej z odnóg zachodniego korytarza znajduje się ukryte przejście. W dalszej części ukryty jest przełącznik, który pozwoli na otworzenie drzwi. Biegnij schodami do góry. Pomimo, że Dalmasca jest atakowana przez Ifrita (statek powietrzny), jakoś udaje ci się przeżyć. Niestety motocykl powietrzny został zniszczony. Balthier i Fran dołączają do drużyny. Balthier opisuje tajniki Gambit System. Po zakończeniu tutorialu w menu pojawiają się kolejne dwie opcje: Party ustawia aktualny skład drużyny oraz Gambits, czyli automatyczne poczynania postaci na zaistniałe warunki. Lidera naszej drużyny wybieramy już poza menu naciskając strzałkę w dół lub górę. Zbadaj leżące nieopodal zwłoki, a w kolejnym pomieszczeniu zdobądź mapę kanałów. Podążaj na południe, aż znajdziesz Save Crystal. Będziesz musiał pokonać kilku żołnierzy, ale nie jest to zbyt trudne. Po skończonej walce Amalia dołączy do nas jako gość. Po drodze spotkamy wrogo nastawioną rodzinę glutów, ale oni też są do pokonania. Kolejny Save Crystal, tym razem obowiązkowy.
Firemane
Konik jest wrażliwy na Water, ale na tym etapie dostępny jest jedynie Blizzard. Jeśli nie mamy tego czaru to pozostaje nam tylko atakować. Nie martw się, jeśli ktoś będzie miał mało energii lub nawet zginie. Amalia będzie leczyć wszystkich, a nawet wskrzeszać korzystając ze swoich przedmiotów. Należy tylko pilnować, żeby nie zginęła. Należy również uważać na czar obszarowy, który może pozostawić negatywne statusy. Po zakończonej walce zostajecie uwięzieni.
Nalbina Dungeons
Cały ekwipunek został zarekwirowany. Na wszelki wypadek zapisz stan gry, ponieważ czeka cię walka bez ekwipunku. W pokonaniu trzech świnioludów pomoże ci Balthier. Po jej zakończeniu Fran wróci do drużyny, znajdziecie kolejny Save Crystal, a także swój stary ekwipunek. W dalszej części będziemy walczyć z żołnierzami. Kiedy sędzia otworzy drzwi udaj się za nimi. Po kolejnych wydarzeniach Basch dołączy do drużyny jako gość.
Barheim Passage
Na dole znajdziesz Save Crystal. Jeszcze niżej Bangaa sprzedaje przydatne sprzęty. Dalsza droga jest zablokowana przez bramę, którą otwiera przełącznik na dole. Z kolei przełącznik na górze uruchamia prąd, ale do tego potrzebujemy jeszcze ogniw zasilających, które ofiaruje nam sprzedawca. Przed nami brzydkie pająki prądowe. Należy pilnować, aby energia nie spadła zbyt nisko. Będzie wówczas ciemno i umarlaki zaczną wychodzić na żer. Dlatego najlepiej jak najszybciej eliminować absorbenty prądu. W bocznym tunelu znajdziemy mapę całych podziemi. Idąc prosto znajdziemy Save Crystal, a Basch odzieje się troszeczkę. Teraz droga do przełącznika otwierającego południową kratę będzie łatwiejsza. Kiedy otworzymy już kratę wrócimy do głównego korytarza, podążamy na południe. Następny Save Crystal to przedsionek przed kolejnym bossem.
Mimic Queen
Królowa pająków jest bardzo wredna. Szczególnie, kiedy, zostanie jej około 10% energii. Wówczas wykonuje atak specjalny zabierający około 200HP każdemu z naszej drużyny. Podczas walki nie przejmuj się drobnymi pajęczakami. Warto pilnować, aby nikt nie zginął, szczególnie Basch. Thunder leczy bossa, ale już Blizzard zadaje obrażenia. Po zakończonej walce lądujemy we wschodnich pisakach Dalmasci.
Obok znajduje się Save Crystal. Droga do Rabanastre jest zaznaczona na mapie. Na północy jest wioska, w której Moogle sprzedaje mapę tego terenu za 50 Gil. Południowa część pustyni łączy się z Giza Plains, a na wschodzie leży Nalbina Fortress. Znajdziesz tam Gate Crystal, a także różne sklepy. Spotykani przeciwnicy nie są wymagający, ale dalej nie próbuj atakować dinozaura. Mówiłem nie próbuj!
Royal City of Rabanastre
Znowu czeka nas wizyta u Dalana. W czasie rozmowy wręczy ci miecz. Pobiegnij teraz do zachodniej strefy (krzyżyk na mapie) i porozmawiaj z chłopaczkiem siedzącym na skrzyni. Po tych wydarzeniach Basch wróci do drużyny. W gospodzie znajdziemy Balthiera i Fran, siedzących przy jednym ze stolików. Kiedy będziesz gotowy do dalszej drogi, udaj się do Aerodrome przy zachodnim wejściu do miasta. Znajdź Balthiera i w czasie rozmowy dwukrotnie wybierz pierwszą opcję.
Skycity of Bhujerba
Lamont gościnnie dołącza do drużyny. W mieście znajduje się kilka sklepów, ale nie do wszystkich możesz wejść. Ostatecznie znajdziesz Save Crystal, a Moogle stojący nie daleko sprzedaje mapy. Odpowiednio 70 i 650 Gil, za mapy miasta i kopalń.
Lhusu Mines
Podążaj na zachód, ale uważaj na pułapki. Jeśli ich nie widzisz, możesz założyć Bangle albo użyć Libra Skill. Dalsza droga na zachód jest zablokowana przez kraty, więc podążaj tunelem na północ. W północnej jaskini spotkasz nieprzyjaciół, a walka z nimi nie należy do przyjemnych. Uciekaj do miasta tędy samo, co przyszedłeś. Gdy już dotrzesz na powierzchnię, czeka cię kolejne zadanie.
Skycity of Bhujerba
Naciskając kwadrat, rozgłaszaj plotki wśród mieszkańców. Uważaj na strażników, gdyż obniżają twój wskaźnik. Goście z niebieską książką dają znaczący wzrost propagandy. Kiedy osiągniesz 100% akcja przeniesie się do gospody. Znajdziesz tam podobną tablicę ogłoszeń jak w Rabanastre. Wróć do części prowadzącej do Airship Terminal i porozmawiaj z żołnierzem blokującym północne przejście. Dwukrotnie wybierz pierwszą opcję. Wydarzenia znów zmienią swój bieg.
Dreadnought Leviathan
Do drużyny dołączy Vossler. Unikaj czerwonych laserów w przejściach, ponieważ włączają alarm. Zanim dotrzesz do miejsca przeznaczenia czeka cię trudna walka z żołnierzami. Trudna, ponieważ Save Crystal znajduję się w pomieszczeniu dostępnym po walce. Dla ułatwienia walki spróbuj rzucić Slow na liderów żołnierzy. Oprócz kryształu znajdziesz tam jeszcze handlarza. Warto kupić dobre pancerze i tarcze. Teraz uwolnij Ashe. Po wszystkim musisz wrócić do zachodniego skrzydła. Przez cały czas będą przybiegać nowi żołnierze, dlatego zabij tylko pierwszą grupę, a przed resztą uciekaj, trzymając R2. Możesz na 60 sekund wyłączyć alarm, ale i tak musisz dotrzeć na sam początek statku. Tutaj znowu czeka nas walka.
Judge Gees
W pierwszej kolejności zabij trzech żołnierzy. Warto podczas walk z bossami ustawić prędkość na mniejszą. Pozwoli to na dokładniejsze planowanie strategii podczas trudniejszych starć. Walka będzie łatwiejsza, jeśli sędzia będzie atakował, tych członków drużyny, którzy mają tarcze. W tej sytuacji wolna osoba może skupić się na leczeniu drużyny. Judge Gees używa czarów obszarowych, dlatego ciągle utrzymuj HP powyżej połowy.
Po wygranej walce wrócisz do Airship Terminal w Skycity of Bhujerba. Znowu pogadaj ze strażnikami przy północnym przejściu. Po wizycie u markiza, trafisz teraz do Dalmasca Westersand. Znajduje się tu Gate Crystal. Zachodnia droga prowadzi do kolejnego terenu.
Ogir Yensa Sandsea
Podążaj do wieży, a potem na zachód. Vossler dołączy do drużyny. Zachodnia droga prowadzi do Nham Yensa Sandsea, ale Save Crystal i moogle znajduje się dopiero na nowym terenie. Szlak południowy również wiedzie do Nam Yensa Sandsea, ale wcześniej znajdziesz Gate Crystal oraz sprzedawcę przedmiotów, akcesoriów i magii. Pozostałe dwa wejścia łączą się z Zeruthenian Cavern.
Nam Yensa Sandsea
Jeśli przyszedłeś tu drogą południową to na wyspie połączonej dwoma zwodzonymi mostami znajduje się mapa tego pustkowia. Jeżeli przyszedłeś trasą zachodnią to miń Save Crystal i następny obszar, a potem udaj się na wschód. Znajdziesz tam urnę z mapą. Południowa część pustyni łączy się z Zeruthenian Cavern. Podobnie jak samotna wieża w centrum. W centralnej południowo-zachodniej części, na końcu mostu znajdziesz HP<1000 Gambit. W zachodniej strefie można znaleźć sklep i jaskinię, w której można zachować stan gry przed kolejnym bossem.
Możliwe jest także zdobycie Elixir Berry, które ułatwia walkę z bossem. Mianowicie należy pogadać z mogglem w północnej części (zachodnie wejście od strony Ogir Yensa Sandsea). Następnie pomóc miejscowym w pokonaniu wielkiego żółwia, który znajduje się dwie plansze dalej. W sumie to chyba musisz zabić wszystkich. Teraz wróć do moogla i pogadaj z nim. Przejdź najbliższym wejściem do Ogir Yensa Sandsea, a będąc na stalowej konstrukcji wyświetli się scenka. Teraz pozostaje tylko zebranie Elixir Berry z kwiatka w pobliżu moogla.
Garuda
Jeżeli zdobyłeś Elixir Berry to użyj go, a potem atakuj bossa. Osobiście pokonałem bossa bez użycia tego przedmiotu, ale dzięki Quickenings. Penelo. Ptaszysko atakuje głównie Vosslera, dlatego kontroluj ciągle poziom jego energii. Niektóre z ataków Garudy powodują Sleep. Warto, aby nasze postacie umiały swoje Quickenings jak najwcześniej, bo wówczas będziemy mogli z nich korzystać podczas potyczek z bossami. Na License Board znajduje się 18 pól z technikami Mist, ale kiedy nauczymy danej postaci jednej z nich to pole znika dla pozostałych. Warto rozsądnie rozplanować zdobycie wszystkich technik. Dodatkowym bonusem przy posiadaniu Quickenings jest zwiększona ilość MP danej postaci (bardzo przydatne).
Przed grobowcem znajduje się Gate Crystal i sprzedawca przedmiotów. Jeśli mamy pieniądze to można zainwestować to w nowe pancerze lub broń. Można także kupić Argyle Amulety chroniące postacie przed Blind. Użyj teleportu, aby przenieść się do wnętrza.
Tomb of Raithwall
Teleport w środku nie działa, a kiedy wkroczysz na most to obudzisz Demon's Wall. Ściana ma około 20 000 HP, ale nie to jest największym problemem. Jeśli nie zniszczymy jej w krótkim czasie to ona zniszczy nas. Zawsze możesz uciec z tej walki i wrócić tu w późniejszym czasie. Pokonanie Demon's Wall uaktywnia kamienne podesty prowadzące do sekretnego pomieszczenia. Jednak najpierw trzeba pokonać drugą ścianę demonów, która czeka już za drzwiami.
Demon's Wall
Ognie po bokach, można wykorzystać do zatrzymania ściany (druga opcja). Jeśli jednak zapłoną na niebiesko boss przyśpieszy. Dodatkowo demony zakładają negatywne statusy. Jeśli kupiliśmy właściwe akcesoria przed walką to pora je wykorzystać. W innej sytuacji pozostaje leczenie dzięki przedmiotom.
W dalszej części znajdują się 3 kolorowe Teleporty. Tylko jeden z nich działa, pozostałe należy odblokować. Weź mapę i udaj się w lewo (South) lub prawo (North). W obu częściach grobowca są kamienie - zielony na północy i pomarańczowy na południu. Znajdują się tam również Teleporty, które razem z działającym w środkowej części, uruchamiają ukryte przejście do kolejnej sekcji.
Belias
Walka z pierwszym esperem nie jest trudna, jeśli będziemy kontrolować HP drużyny na rozsądnym poziomie. Ważne jest także leczenie statusu Oil poprzez Handkerchief. Firaja może zadać naprawdę bolesne straty. Boss w trakcie walki używa czaru Protect i Shell. Warto, aby jedna lub dwie postacie zajmowały się leczeniem Vosslera i kogoś trzeciego. Jeżeli postacie zużyją całe MP można skorzystać z Charge, chociaż posiadanie dwóch, a nawet trzech Quickenings jedną z postaci bardzo ułatwia czarowanie. Kiedy już pokonamy espera, można go będzie znaleźć na License Board.
W głębi sali znajdziemy Dawn Shard, jeden z przedmiotów kluczowych. Po obejrzeniu wstawki i wyjściu z Tomb of Raithwall możemy zachować grę. Akcja przenosi się do statku. Czeka nas walka z Vosslerem.
Vossler
Fran ma Berserk, szybkość i obrażenia wzrastają, ale nie możesz jej kontrolować. Zanim skupisz się na bossie, zabij pozostałych żołnierzy. Boss stosuje głównie ataki fizyczne, więc Protect będzie bardzo pomocny. Kiedy jego energia spadnie blisko zera będzie wykonywał combo.
Royal City of Rabanastre
W gospodzie możesz odebrać nagrodę od Tomaja (pierwsza Mob Mission), jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Poza tym możesz zakupić w sklepach lepsze wyposażenie.
Giza Plains
Właśnie rozpoczęła się pora deszczowa. Wszystko dokoła ożywa, wyschnięte koryta wypełnia woda, a strugi deszczu zasilają spękaną ziemię. Moggle i seeq czekają w centralnej części planszy. Porozmawiaj z nimi i udaj się do Ozmoze Plains.
Ozmone Plains
Część centralna prowadzi do Zertinan Cavern. Znajduje się tu jeden z opcjonalnych esperów (Adrammelach). Na południu spotkasz przedstawiciela rasy Garif. Pomóż mu pokonać przeciwników, z którymi walczy, a potem udaj się na zachód.
Jahara, Land of the Garif
Obok mogglesów znajduje się Gate Crystal. Możesz kupić mapę tego terenu od jednego z nich. Porozmawiaj ze strażnikiem po prawej. Po wszystkim będziesz mógł przejść do następnej lokacji, gdzie znajdziesz sklep. Porozmawiaj z Elder Garifem, stojącym naprzeciw sprzedawcy, a potem znajdź lidera wojowników (północno-zachodnia strefa). Dwukrotnie wybierz pierwszą opcję i przekrocz most. Podążaj dalej, a kiedy dojdziesz do strażników i uruchomi się scenka. Wówczas wybierz opcję drugą, a Larsa dołączy do drużyny.
Po wszystkim wróć do Ozmoze Plains. Z zagrodzie możesz wsiąść na Chocobo. Udaj się na nim do wschodniej części tego terenu. Oprócz Save Crystalu jest tam wejście do dżungli.
Golmore Jungle
Drogi na wschód i południe są zablokowane przez magiczne ściany. Należy uważać na Hellhoundy, ponieważ w grupie są zabójcze. Inni mieszkańcy są niegroźni. Fran otworzy drogę na północy, którą trafisz do nowego miejsca. Trafisz tędy do Eruyt Village, a dodatkowo możesz kupić pewne przedmioty oraz zachować stan gry (Gate Crystal).
Eruyt Village
Dotrzyj na szczyt przez centralną część i podwieszany most. Po zakończeniu filmiku udaj się z powrotem do Ozmoze Plains, skąd pójdziesz szukać siostry Fran. Moogle nieopodal Gate Crystalu sprzedaje czary i akcesoria. Jeśli jeszcze nie masz Golden Amuletów, które podwajają zdobywane LP to zakup najlepiej trzy sztuki, ponieważ ułatwi to rozwój postaci.
Ozmoze Plains
Kiedy tu dotrzesz, porozmawiaj z rannym żołnierzem i daj mu potiona. Porozmawiaj z nim ponownie i wybierz pierwszą opcję. Odda ci Chocobo, którym będziesz mógł dotrzeć do kopalni. Wejście do nich znajduje się w południowo-wschodniej części Ozmoze Plains. Nie dojdziesz tam pieszo, ale dojedziesz na kurczaku. Pierwsza trasa wiedzie przez wysokie trawy w następnej planszy, a druga od zachodu. W pobliżu obu przejść spotkasz grupy Chocobo. Kiedy już dotrzesz do niedostępnej części mapy, możesz odprawić kurczaka i wejść do nowego terenu.
Henne Mines
Udaj się w prawo, gdzie znajdziesz przełącznik. Uruchomienie przełącznika otworzy południowe przejście. Znajdziesz tam mapę kopalni. Idąc na zachód spotkasz wiele nietoperzy. Jednak to dopiero przedsmak walki z wielkimi jaszczurami. Dotrzyj do przełącznika we wschodniej części. Po jego uruchomieniu wróć na rozwidlenie korytarzy. Kiedy uruchamiasz przełącznik z sufitu może spaść grupa glutów, które możesz ominąć lub rozdeptać. Brama na północy jest już otwarta. Po obejrzeniu scenki czeka nas kolejna potyczka z bossem. Jednak wcześniej znajdziesz Gate Crystal.
Tiamat
Jeśli możesz to rzuć Slow na smoka. Uważaj na czar Aero, który potrafi ranić wszystkich członków drużyny. Dodatkowo Tiamat od początku atakuje jednego z członków drużyny. Najlepiej utrzymywać własne HP powyżej 600 punktów. Kiedy energia bossa spadnie do 20% jego obrona wzrośnie, dlatego warto użyć Quickenings. Po wszystkim przeniesiesz się do wioski Viera, skąd pójdziesz do Golmore Jungle.
Golmore Jungle
Magiczne ściany znikają. Południowa droga prowadzi do Feywood, a wschodnia do Paramina Rift. Znajdziesz tu Gate Crystal, a w dalszej części następnego bossa.
Elder Wyrm
Najprawdopodobniej twoje postacie przekroczyły już 20lv, ale jeśli nie, to musisz dobrze przygotować się do tej walki. Oprócz smoka pojawia się dwóch przeciwników, których należy pokonać na wstępie. Boss zakłada mnóstwo negatywnych statusów (Blind, Confuse, Silence, Oil, Poison, Sleep) przy okazji ataku Sporefall. Można spróbować założyć mu Silence. Konieczne jest szybkie leczenie postaci, gdyż ułatwia to potyczkę. Esuna usuwa większość anomalii statusu, ale nie Oil. Larsa leczy darmowymi przedmiotami, dlatego warto pilnować jego energii.
Paramina Rift
Kolejna z ciekawych lokacji Ivalice. Przemierzaliśmy już piaszczyste, gorące pustynie, a także deszczowe rozlewiska. Teraz pora na skute lodem rozpadliny, gdzie spotkamy te same pieski i przerośnięte żaby tylko w innych kolorach. Na północy znajduje się droga do Mount Bur-Omisace, gdzie powinniśmy udać się w pierwszej kolejności. Droga południowa prowadzi do Stillshrine of Miriam, a południowo zachodnia do wspominanego wcześniej już Feywood. Nie polecam atakowania, latającego elementala. Podobnego można było już spotkać w Ozmone Plains. Jeśli ich go nie sprowokujemy będzie dobrze, bo mają zielony pasek.
Mount Bur-Omisace
Znajdziesz tu Gate Crystal i sklepy. Moggle sprzedaje mapę Paramina Rift. Udaj się na północ miasta do pałacu. Po tych wydarzeniach Larsa odłączy się od drużyny. Należy teraz udać się do Stillshrine of Miriam. Warto jeszcze w sklepie kupić dobre pancerze oraz Ice Shields. Warto kupić akcesoria, które chronią przed Sleep. Jeśli nie w tym sklepie to innym. Ja kupowałem u handlarza w Dalmasca Westersand.
Stillshrine of Miriam
Kiedy dotrzesz do wrót świątyni możesz zachować stan gry (Gate Crystal). Aby wejść do środka uruchamiamy znane już przełączniki. Wewnątrz zakładamy Dawn Shard naszemu liderowi. Podchodzimy do drugiego zespołu przełączników i wybieramy opcję drugą. Spotykani przeciwnicy mogą sprawić pewne kłopoty, ale nie są tak wytrzymali by nas pokonać. Szczególnie należy uważać na trzy dragony, przed którymi jednak można uciec. Po zniszczeniu kilku kamiennych posągów i strażników z toporami dochodzimy do następnego przełącznika, gdzie znowu postacią z Dawn Shard wybieramy drugą opcję. Poprawnie wykonana akcja otwiera dwa nowe przejścia. Jednym z nich dochodzimy do nowych pomieszczeń. Zielony kryształ jest to przeciwnik, którego należy pokonać. Na jego miejscu pojawi się prawdziwy Save Crystal. Podążaj na południe, gdzie wielkie ostrze otworzy zablokowane wrota. Teraz przenosimy się do głównej hali, a stamtąd zachodnimi schodami na dół. Znajdziesz tam trzy drogi. Północna prowadzi do statuy, którą należy obrócić, tak by patrzyła w stronę głównego posągu w centrum budowli. W dalszej części znajdziesz kolejny posąg, który także powinniśmy obrócić. Podpowiem, że każdy z posągów należy obrócić dwukrotnie w dowolną stronę. Rejon ten jest opanowany przez lodowe bomby i różne zombiaki. Trzecia statua znajduje się na wschodzie, ale zanim ją uruchomisz należy pokonać bossa.
Vinuscar
Boss używa pola magnetycznego, które spowalnia twoje poczynania. Jeśli chcesz możesz założyć lżejsze pancerze, ale nie jest to konieczność. Atakowanie przeciwnika i leczenie negatywnych statusów w zupełności wystarcza. Warto utrzymywać wysoki poziom energii, ponieważ Vinuscar umierając, wykonuje specjalny atak
Po zakończonej walce możesz obrócić ostatni posąg. Tym razem na zachód. Kiedy tego dokonasz wielkie ostrze podniesie się. Wróć do głównej hali i skorzystaj z przełącznika na końcu sali.
Mateus
Drugi esper, który staje na naszej drodze. Najpierw pokonajcie pomocników bossa (Ice Azers). Mateus rzuca Slow na poszczególne postacie, czasami nawet Sleep. Dlatego też warto się przed tym zabezpieczyć. Ice Shields pomagają podczas walki, gdyż znacząco zwiększają evade. Po zakończonym starciu esper pojawia się na tablicy licencji. Teraz możemy wejść dalej i zabrać poszukiwany Sword of Kings.
Mount Bur-Omisace
Udaj się do pałacu, gdzie będziesz walczył z jednym z sędziów. Po drodze znowu warto zaopatrzyć się w odpowiednie akcesoria chroniące przed Blind.
Judge Bergan
Obok sędziego walczy także trzech innych żołnierzy. Pokonaj ich w pierwszej kolejności. Judge Bergan używa silnych czarów (Dark, Watera, Aero), a także atakuje fizycznie. Wręcz niezbędne są tutaj tarcze oraz Shell chroniące przed magią. Warto do walki wejść z postaciami, które mają założone Haste, Shell, Protect, a nawet Regen.
Naszym następnym przystankiem w Ivalice będzie królestwo Archadii. Musimy udać się do Nalbina West Entrance, jeżeli aktywowałeś tam Gate Crystal i posiadasz jakieś Teleport Stone. W przeciwnym razie czeka cię spora piesza wędrówka do Rabanastre, gdzie możesz skorzystać ze statku powietrznego do Nalbina Fortress, a także zakupić na pokładzie przydatne kamienie.
Nalbina Fortress
Oprócz sklepów nie ma tu niczego ciekawego. A w sklepach także same pospolite przedmioty.
Mosphoran Highwastle
Szczególnie uważaj na żywiołowe obłoki, które akurat można zniszczyć łatwo dzięki Dispel i Blizarra. Warto jednak atakować je kiedy nasze postacie są dobrze przygotowane (Haste, Shell). Północna część łączy się z Salikawood, miejscem naszego przeznaczenia. We wiosce znajdziesz moogla, który sprzedaje mapę tego terenu. Oprócz niego możesz pohandlować z innymi kupcami, jak również skorzystać z Gate Crystal. Południowa droga wiedzie do Dalmasca Eastersand.
Salikawood
Na samym początku mamy Save Crystal, a za nim statuę z mapą. W centrum terenu znajduje się Gate Crystal, a za nim Bomb King (opcjonalny boss). Naszym celem jest wschodnia strona Salikawood. Znajdziesz tam moogla, który przekaże ci szczegóły twojego zadania. Musisz odnaleźć 9 towarzyszy naszego przyjaciela. Ich położenie jest zaznaczone na mapie. Kiedy już znajdziesz wszystkich, w czasie rozmowy wybierz pierwszą opcję, a nowa droga stanie otworem. Porozmawiaj jeszcze ze środkowym mooglem, a otrzymasz cenny przedmiot.
Phon Coast
Znajdziesz tu Save Crystal. Bardzo rozległy teren, którego jeśli nie chcesz, nie musisz eksplorować. Najważniejsze to dotrzeć do południowo-wschodniej części, gdzie znajduje się wioska, a w niej Gate Crystal i sklep. Po obejrzeniu scenki będziesz mógł ruszyć w dalszą wędrówkę (kierunek północno-wschodni).
Tchita Uplands
Na wschodzie (mały kawałek mapy) znajduje się Gate Crystal. Obok niego siedzi chłopiec, który zleca kolejny mark hunt. Oprócz tego posiada Soul Ward Key, który przekaże nam po krótkiej rozmowie. Na tym terenie znajdują się jeszcze dwa kryształy. Jeden na południu, a drugi na wchodzie. Jednak naszym celem jest wejście do jaskini na północy. Kiedy będziemy przemierzać kamienne korytarze warto likwidować napotkanych wrogów, gdyż w grupach są wyjątkowo silni.
Sochen Cave Palace
Topstalk, Onion Queen, Alraune King, Pumpkin Star, Mandragora Prince
Skorzystaj z Dispel, aby skasować Haste ze swoich przeciwników. Mandragora Prince zarzuca negatywne statusy. Możesz spróbować otoczyć ich swoją drużyną i wykonać odpowiednie Quickenins, jednak metoda eliminacji jeden po drugim także przynosi pozytywne rezultaty.
Po wszystkim wybierz prawe albo lewe drzwi lub wróć do swego zleceniodawcy po nagrodę. Kiedy zobaczyć niebieski kryształ przygotuj się do walki, bo to ten jest fałszywy. Save Crystal pojawi się dopiero po walce. Mapa terenu znajduje się we wschodniej części terenu. Dalsza wędrówka na północ prowadzi do bossa.
Ahriman
Atakuj przeciwnika, a w między czasie kasuj negatywne statusy członków drużyny. Boss potrafi rzucać Death Sentence, a dodatkowo tworzy swoje cienie, które utrudniają naszą potyczkę. Możesz unikać cieni lub je pokonać. Nie mają wiele HP i znikną po około 1000 punktów obrażeń. Na bossa można założyć Slow, co dodatkowo może pomóc w identyfikacji fałszywego Ahrimana. Warto mieć Remedy Lore 3, gdyż wówczas status Doom, będziemy mogli leczyć poprzez zwykłe Remedy.
W dalszej części występują pułapki. Przeszukaj okoliczne pomieszczenia na północy. W skrzyniach mogą być cenne przedmioty. Przed wyjściem na powierzchnię znajdziemy Gate Crystal.
Old Archades
Stare Miasto wygląda na zaniedbane, ale to nie przeszkadza w jego zwiedzaniu. Niedaleko wyjścia z Sochen Cave Palace siedzi seeq, który sprzedaje akcesoria, w tym także ten zwiększający dwukrotnie otrzymywane EXP. Od tego momentu możemy spokojnie biegać bez Golden Amulet, ponieważ doświadczenie jest cenniejsze niż License Points. Z kolei tamte akcesoria można założyć drużynie rezerwowej. W zachodniej części znajduje się Save Crystal. Pogadaj z żołnierzem na schodach, a potem zapłać Julesowi. Porozmawiaj z mieszkańcami, a potem poszukaj Julesa, który siedzi na skrzyni niedaleko Save Crystal. Teraz możemy wkroczyć do miasta.
Imperial City of Archades
Duże miasto z wieloma sklepami, więc nie wydaj całej kasy. Mapę stolicy kupisz od moogla stojącego w ostatnim sklepie (północny-wschód). Dodatkowo możesz kupić mapę Tchita Uplands. Aerodrome z leży we wschodniej sekcji miasta, a w środku Save Crystal. Udaj się na postój taksówek (południow-zachodnia strona miasta) i ponownie pogadaj z Julesem. Musisz zapłacić (2500 Gil i zbierać chopsy;. Cała zabawa polega na zagadywaniu mieszkańców, którzy mówią o podobnych rzeczach. Zapamiętujemy to co powiedziała nam jedna osoba i szukamy drugiej. Warto zdobyć wszystkie 28 chopsów, które wymienimy na Sandlewood w sklepie z magią. Otrzymamy także dostęp do centralnej części miasta. W części z taksówkarzem oraz tej, w której Balthier opuścil drużynę można zdobyć po 6 chopsów. W części z Gambit Shop oraz Magic Shop, odpowiednio po siedem i dziewięć chopsów.
Po zdobyciu 9 chopsów lub Sandlewood rozmawiamy z taksówkarzem, który zawiezie, nas do drugiej części miasta. Tam z kolei na południu jest Gate Crystal, a na północy następna scenka. Po tych wydarzeniach wróć na postój taksówek, gdzie znów czeka Jules. Spokojnie, nie musisz płacić. Zagadaj z gościem od taksówek i wybierz drugą opcję.
Draklor Laboratory
Idziemy na północ lewym pasażem, a windą na 67 piętro. Na tym piętrze znajdziemy mapę i kartę dostępową, ale najpierw musimy się udać na północny wschód. W jednym z pokoi jest Save Crystal, Jedziemy na 68 piętro, a stamtąd na 70 piętro. Jednak, aby tego dokonać to trzeba się trochę pobawić panelami otwierającymi czerwone i niebieskie drzwi. Na górze rozegra się scenka i czeka nas walka. Warto skorzystać wcześniej z Save Pointu.
Doctor Cid
Naszego doktora otaczają cztery latające wynalazki. Po ich zniszczeniu możemy przystąpić do atakowania głównego bossa. Należy uważać na atak s-27 Takamak. Można spróbować zarzucić Silence. Jak zawsze pomocne są Dispel oraz inne pozytywne czary. Po zakończonej walce pojawimy się Port of Balfonheim.
Port of Balfonheim
Aerodrome, a tym samym Save Crystal znajduje się na wschodzie. Droga północno-wschodnia prowadzi do Cerobi Steppe. Goście na chocobo niedaleko Gate Crystal sprzedają Teleport Stone i greensy dla kurczaków. Teraz musimy udać się do Feywood. Najwygodniej uczynić to poprzez Gate Crystal. Z Golmore Jungle kierujemy się na południe i wchodzimy z dżungli do lasu.
Feywood
Zachodnia część lasu prowadzi do Henne Mines, a północno-wschodnia do Paramina Rift. Możemy tu znaleźć kilka umiejętności Gambit, ale naszym głównym celem jest trasa południowa. Kiedy znajdziemy Save Crystal skorzystajmy z niego, ponieważ walka z bossem jest bliska. Dalsza droga blokowana przez Mist jest naszym celem.
Rafflesia
Wykorzystaj MP póki masz jeszcze szansę, ponieważ w czasie starcia energia magiczna będzie spadać. Rzuć Dispel, a jeśli zdążysz możesz wykonać Quickenings. Pomocne jest Remedy Lore 3, ponieważ Remedy będzie kasował statusy Sap, Disease, Poison, Confuse. Atak Pollen Dance zakłada wspomniane złośliwe statusy.
Dalsza wędrówka na południe procentuje znalezieniem mapy, a także kilku ołtarzy. Ołtarze na mapie wyglądają jak gwiazdy. Istotne jest, aby w pierwszej części uruchomić ten środkowy, który jest najbliżej wejścia do terenu. Następnie ten na południowym wschodzie i południowym zachodzie. W nowej planszy uruchamiamy ponownie centralny i ten na południowym zachodzie. Jako ostatni uruchamiamy jeden z dostępnych ołtarzy. W centralnej części znajduje się skrzynka. Ja znalazłem w niej tarczę (Evade +90), ale Ty możesz znaleźć coś innego. Kiedy uruchomimy 6 ołtarzy, podchodzimy do drzwi w południowo-zachodniej części i wzywamy Beliasa. Teraz należy wybrać drugą opcję, a wrota staną otworem.
Ancient City of Giruvegan
Niedaleko znajduje się Gate Crystal. Musimy podejść do znanego już przełącznika. Cała drużyna przeniesie się do następnej części planszy.
Daedalus
Boss jest mało wymagający, jednak należy uważać na jego miecz. Szczególnie niebezpieczny jest pod koniec starcia, kiedy potrafi uderzyć kilkukrotnie w jednym łańcuszku. Taki atak może wyeliminować naszego bohatera z tego starcia, dlatego w końcówce warto przeprowadzić Quickenings. Na tym etapie możemy już mieć czary Bravery, Faith i Bubble znacznie ułatwiające starcia z wszystkimi przeciwnikami. Wymaga to jednak wykonania 16 Mark Huntów.
Dzięki przełącznikowi opuszczamy teren. Teraz kierujemy się na południe, gdzie uruchamiamy następne przełączniki odkrywające drogę. Na dole czeka na nas dwóch Golemów. Jeśli nie chcemy z nimi walczyć może uciec i dotrzeć do kolejnego przełącznika, który odblokuje następne przejście na północy. Przejście pojawi się kiedy spróbujemy je przekroczyć.
Teraz musisz uruchomić trzy przełączniki. Jeden na środku południowego przejścia, drugi w północno-wschodnim rogu i trzeci w środku południowo-zachodniej części. Przy każdym z tych przełączników są Golemy, a na końcu drogi jest kolejny niewidoczny most. Teren ten jest trochę niebezpieczny ze względu na przeciwników, którzy zarzucają negatywne statusy. Warto ciągle mieć status Float lub Libra. Następny Save Crystal sugeruje zbliżający się pojedynek.
Tyrant
W tej walce nie możesz używać żadnych umiejętności (Techniks), dlatego korzystanie z Charge będzie niemożliwe. Jednak na brak MP nie powinniśmy narzekać, bo na tym etapie powinniśmy już mieć wszystkie dostępne Quickenings. Pozytywne statusy Tyranta należy zdjąć poprzez Dispel. Boss ma sporo energii, ale nie zadaje wielkich obrażeń.
Great Crystal
Teraz znajdziesz się w przedziwnym miejscu, które ciężko przejść, a co dopiero opisać. Masz dwie drogi, z których jedna wiedzie do góry, a druga na dół. Podążaj ścieżką na dół, uważaj na pułapki. Weź skarb i uruchom przełącznik VII. Zobaczysz przełącznik VI, a stamtąd trzy drogi. Jedną z nich przyszedłeś, druga jest zapieczętowana, więc skorzystaj z trzeciej drogi, a znajdziesz tam kolejny przełącznik.
Odblokowana trasa dalej prowadzi w dół (przełącznik V). Użyj przełącznika, aby dostać się do kolejnego (IV). Teraz podążaj na górę do końca, gdzie znajdziesz przełącznik. Uruchom go i wróć do czwartego, a stamtąd na dół. Powinieneś zobaczyć przełącznik III. Jego użycie spowoduje wyświetlenie scenki, a po tym pojawi się Teleport II. Niedaleko niego znajdziesz Save Crystal, a włączenie przełącznika II przeniesie nas do kolejnej walki.
Shemhazai
Kolejny obowiązkowy esper na naszej drodze. Boss używa silnych czarów (Shock, Flare), a czasami wysysa także nasze HP. Warto wykonać silne Quickenings w ostatniej fazie walki, gdyż Shemhazai zwiększa wówczas swoją obronę. Bubble i Bravery ułatwia walkę z esperem.
Po walce skorzystaj z przełącznika. Po scence ponownie skorzystaj z przełącznika, aby powrócić na początek tego terenu. Za pomocą Gate Crystal przenieś się do Port of Balfonheim.
Port of Balfonheim
Udaj się do południowo-zachodniej części i porozmawiaj z piratem. Wybierz pierwszą opcję, a Reddas dołączy do drużyny. Udaj się teraz do Aerodrome, aby kupić bilet na statek. Rozmowa z kobietą w zielonym uniformie (pierwsza opcja) pozwoli ci wybrać miejsce lotu. Lecimy do Ridorana Cataract.
Ridorana Cataract
Na początku znajdziemy Save Crystal. W kolejnych lokacjach skrzyżujemy ostrza ze nowymi przeciwnikami. Uwaga na pułapki. Mapa znajduje się w okrągłym labiryncie, do którego można wejść od północy. Dalej na wschód znajduje się Save Crystal, ale po drodze do niego wiele pułapek.
Pharos at Ridorana
Hydro
Boss potrafi rzucać negatywne statusy (Sleep, Disease), a jego ogon jest także zatruty. Standardowo anulujemy pozytywne statusy bossa poprzez Dispel, a potem możemy pokusić się nawet o założenie Slow. Warto wykonać Quickenings zanim stracimy cenne MP. Dzięki Remedy możemy leczyć nasze postacie. Można również korzystać z Esuny i Cleanse.
First Ascent
Niedaleko znajdziesz Gate Crystal, a w południowym rogu mapę Pharos at Ridorana. Musimy teraz znaleźć trzy czarne perły, potrzebne do aktywacji odpowiednich ołtarzy na tym piętrze. Perły pojawiają się po śmierci niektórych przeciwników. Wszystkie ołtarze znajdują się na obwodzie głównego koła. Aby aktywować ołtarz należy wybrać drugą opcję. Po uruchomieniu wszystkich ołtarzy udajemy się do pomieszczenia we wschodniej części.
Pandaemonium
Dispel pozwoli na zlikwidowanie Protect i Shell. W pewnym momencie boss tworzy barierę, która uniemożliwia jego atakowanie. W tym czasie możemy leczyć postacie i utrzymywać pozytywne statusy (Haste, Bubble, Protect). Kiedy osłona zniknie możemy kontynuować walkę. Istotna jest ochrona przed negatywnymi statusami.
Po zakończonej walce wracamy do przełącznika przy wejściu do latarni. Używamy go i przenosimy się na 10 piętro. Spotkamy tu dwa posągi z zielonym ogniem, które należy zamienić w pył. Pojawi się ukryty most. Po drodze możemy znaleźć czerwone posagi, ale ich eliminacja kasuje zdobyte podesty. Kiedy dotrzesz do 49 piętra, znajdziesz Save Crystal. Przy drzwiach wybierz opcję drugą.
Slyt
Jego ataki są szybkie, ale można go pokonać. Haste, Protect i Shell na wszystkich. Spróbuj użyć Slow przeciwko bossowi, a także czarów opartych o Fire. Boss stosuje głównie ataki fizyczne.
Second Ascent
Zaczynamy na 60 piętrze. Musimy przejść kolejne 5 pięter bez używania magii, przedmiotów, ataków fizycznych lub mini mapy. Wystarczy tylko dotknąć wybranego ołtarza i przejść przez drzwi. Na 61 piętrze idziemy do południowo-zachodniego rogu i schodami na gorę. Z piętra 62 schodami w południowo-wschodnim rogu. Północno-zachodnia część piętra zawiera ukryte przejście w ścianie. Na 64 piętrze jest Save Crystal, a dalsza droga w południowo-zachodniej części. Przy drzwiach na 65 piętrz wybierz drugą opcję.
Fenrir
Standardowa procedura przed walką pomoże nam pokonać przeciwnika. Pozytywne czary nakładają Haste, Protect i Shell. Boss używa silnych ataków lodowych. Bravery Fenrira skasuje przez Dispel. Jeśli mamy Ice Shield to dobrze, jeśli nie to też powinno się udać.
Po wszystkim wychodzisz na 66 piętro. Podejdź i uruchom ołtarz wybrany na 60 piętrze. Przyjedzie winda, którą pojedziesz na 67 piętro. Znajdziesz tam Save Crystal i Teleport.
Third Ascent
Najważniejsza zasada tej części latarnii to : "wybieraj zawsze dobre przełączniki". Jeśli wybierzesz błędny zostaniesz przeniesiony na 79 piętro, a tam czekają na nas hordy przeciwników. Na 80 piętrze uruchamiamy pierwszy czarny, a na 81 zielony przełącznik. Na 82 piętrze uruchamiamy czerwony, a na 85 zółty przełącznik. Na 86 piętrze za ścianą ukryty jest czarny przełącznik, który przenosi nas na 88 piętro. Teraz winda i na 90 piętro.
Hashmalim
Trudno cokolwiek nowego pisać przy okazji starcia z bossami, gdyż większość z nich jest podobna, jeśli nie taka sama. W tym przypadku wystarczy standardowe atakowanie i leczenie obrażeń. W pewnym momencie pojawia się bariera ochronna, którą możemy przeczekać, jeśli magia także nie działa na espera. Przydatny jest czar Float, który neutralizuje straty od ataków żywiołu Earth.
Ciągle podążamy na górę. Po drodze znajdziemy Save Crystal i Teleport. Teraz czeka nas jedna z najdłuższych walk
Gabranth
Dispel na początku skasuje pozytywne statusy bossa. Sedzia wykonuje silne ataki specjalne, a w połowie walki uodparnia się na magię. Należy go atakować fizycznie postaciami, które mają Haste i Protect.
Doctor Cid, Famfrit
Sam doktor nie jest trudnym przeciwnikiem, ale w połowie walki przywołuje espera. Ten ma z kolei dużo energii, więc walka może trochę potrwać. Warto dispelować pozytywne statusy Famfrita, bo wówczas Cid skupi się na zakładaniu nowych. Kiedy skończymy zabawę z esperem, musimy zakończyć doktora. Można spróbować coś ukraść.
Port of Balfonheim
W mieście pojawiły się nowe przedmioty. To ostatnia szansa, aby przygotować najlepsze wyposażenie przed ostatecznym starciem. Kiedy będziemy gotowi, wystarczy polecieć do nowej lokacji w pobliżu Rabanastre (Sky Fortress Bahamut). Wówczas nie będzie już odwrotu. Twoje postaci powinny przekroczyć 50 Level, jeśli chcesz bez stresu pokonać ostatniego bossa.
Sky Fortress Bahamut
Po wkroczeniu do latającej twierdzy należy do jej centralnej części. Długim mostem dotrzemy do windy. Teraz uruchamiamy panel. Czeka nas ponowne starcie z sędzią.
Gabranth
Dispel, Haste i inne normalne czynności jak podczas pozostałych potyczek. W pewnym momencie przeciwnik wykonuje specjalny atak, dlatego należy utrzymywać wysoki poziom HP członków drużyny. Po zakończonej walce czeka nas kolejna, tym razem zdecydowanie trudniejsza.
Vayne
Larsa, choć w nieznacznym stopniu będzie nam pomagał w tej walce. Jeśli walka wydaje Ci się łatwa to zaznaczam, że to dopiero początek. MP warto zachować do następnej walki, ponieważ przyniesie więcej pożytku niż kilka Quickeningów. Po scence w trakcie walki Vayne ponownie będzie miał status Haste. Jeśli wygramy to czka nas kolejna walka.
Vayne Novus
Poza przeciwnikiem niebezpieczne są także ostrza, które go otaczają. Jednak najbardziej należy obawiać się jego ataków specjalnych. Łatwo rozpoznać zbliżający się atak, ponieważ Vayne zostaje otoczony przez wspomniane ostrza. Można je wprawdzie zniszczyć, ale to tylko wydłuża niepotrzebnie pojedynek. Istotne jest utrzymywanie wysokiego poziomu HP wszystkich członków drużyny, ze względu na czar Tree of Sephira, który potrafi zadać obrażenia rzędu 2000 HP. Czar Bubble i Curaja zdecydowanie ułatwiają walkę.
The Undying
Zaczynamy jak zawsze od Dispel na przeciwnika i pozytywnych czarów na siebie (Hastega, Protectga, Shellga, Bubble, Bravery). Ponieważ to ostatnia walka nie ma czego już oszczędzać. Jeśli mamy sporo Gils to możemy skorzystać z Gil Toss. Można spokojnie korzystać z megaelixirów i innych specyfików. W pewnym momencie pojawia się bariera ochronna, a na bossa nie działają odpowiednio magia i/lub ataki fizyczne. Przez czas póki osłona nie przestanie działać należy podtrzymywać pozytywne statusy naszych bohaterów. Dodatkowo możemy wyprowadzać techniki łączone wszystkimi postaciami, co powinno skutecznie zakończyć walkę.
Po zakończonej walce polecam wygodnie rozsiąść się w fotelu i rozkoszować zakończeniem wielkiej przygody.
Komentarze (80)
Darek_200
Endriu-Ziemniak
Kret232
majer
Razak
balonix
NEO
FFFun
mamama
kamczo
kamczo
Ruła
Ola
Ola
Ola
Ultima
remi rs
mustafa
marta55
NashPL
Litwa
arek
fiDELL
MAT
Amalia
Sierge
Mistral
mario
Elektra
Mesyash
lehu
Fan Final fantasy
Lewusek
Sniffer
Zenon
Doomps2
Zenon
Artur
Popiel
LukeMSeven
sergie
ziomek555
AdamFinalFan
44
hermes
arek
dex
Oskar
Oskar
emilek500
Oskar
FFanatyk
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.