Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
W grze występuje 13 magicznych istot zwanych esperami. Aby otrzymać kontrolę nad jedną z takich bestii należy ją pokonać, a jest to z reguły bardzo trudne. Dodatkową trudnością jest fakt, że tylko kilka esperów spotykamy podczas przechodzenia gry. Pozostałe trzeba znaleźć samemu, przy okazji spełniając określone warunki. Zdobycie Barheim Key oraz Nabreus Medal opisane jest w artykule Side Quests. Siła esperów wzrasta wraz z poziomem doświadczenia summonera.
Adrammelech, The Wroth
Łatwo go znaleźć, ponieważ występuje w Zertinan Caverns, terenie do którego mamy dostęp z kilku stron. Można tam dotrzeć już we wczesnym stadium gry, ale jeśli przeciwnicy w jaskiniach sprawiają nam problemy to z Adrammelechem będzie jeszcze trudniej. Esper występuje w centralnej części, w której mapka jest zakłócana przez burzę piaskową. Adrammelech jest przeciwnikiem latającym, więc musimy używać łuków lub kusz, ewentualnie magii ofensywnej. W czasie walki z piasku wstają umarlaki, których należy sukcesywnie eliminować. Esper potrafi założyć sobie barierę, która blokuje nasze ataki fizyczne i magiczne. Przydatne podczas walki jest Remedy Lore 3 oraz Chronos Tear.
Adrammelech ma około 40 000 HP. Możliwa jest także kradzież Pebble, Capricorn Gem i High Arcana.
Cuchulainn, The Impure
Zanim rozpoczniemy poszukiwania tego espera musimy wykonać następujące mark hunty (Waterway Haunting, Lost in the Pudding). Kiedy to zrobimy otrzymamy Sluice Gate Key. W Garamsythe Waterway możemy teraz manipulować śluzami (Central Waterway Control). hamiamy śluzy. Na panelu zamykamy trójkę i dziesiątkę. Wchodzimy do trzeciego korytarza i uruchamiamy jedynkę w południowym końcu. Wracamy do centralnego panelu i otwieramy zamknięte śluzy (3, 10) jednocześnie zamykając śluzy (4, 11). Wówczas wchodzimy do czwartego korytarza i uruchamiamy jedynkę na północnym panelu. Jeszcze raz wracamy do centralnego panelu, ale teraz otwieramy jedenastkę i zamykamy trójkę. W południowym końcu pierwszego korytarza znajduje się Cuchulainn.
Podczas walki z esperem panuje efekt HP Sap, co może sprawiać problemy, jeśli nie mamy czaru Bubble oraz Curaja. Cuchulainn może założyć naszym postaciom również Disable oraz Invert. Czasami w walce występuja Foobars, które można zlikwidować dzięki Firaga.
Cuchulain ma około 125 000 HP. Możliwa jest także kradzież Elixir, Scorpio Gem i High Arcana.
Zalera, The Death Seraph
Także, w tym przypadku konieczne jest ukończenie dodatkowego zadania (Patient in the Desert). Po otrzymaniu Barheim Key udajemy się na wschodnie piaski Dalmasci, gdzie sekretnym przejściem wchodzimy do Barheim Passage. Zanim dojdziemy do espera, czeka nas długa druga, a do tego trudni przeciwnicy. West Annex opanowały umarlaki i inne duchy. Przed walka z esperem możemy jeszcze zachować stan gry (Terminus No.7).
Sama walka jest specyficzna, ponieważ mamy tylko 5 minut! Dodatkowo podczas walki pojawiają się Dead Bones, co sprawia że esper jest niewrażliwy na ataki fizyczne. Bardzo ważny jest poziom naszych zawodników, ponieważ Zalera korzysta z Lv. 2 Sleep. Lv. 3 Disable, Lv. 4 Break, Lv. 5 Reverse oraz Prime Lv. Death. Pod koniec walki esper korzysta z czarów Sleepga, Stop i Death.
Zalera ma około 70 000 HP. Możliwa jest także kradzież Pebble, Gemini Gem i High Arcana.
Zeromus, The Condemner
Kiedy ponownie odwiedzimy Mt. Bur-Omisace, już po ataku na miasto możemy porozmawiać z kapłanem ze świątyni. Ten przekaże nam Stone of the Condemner i poleci ponowne odwiedziny Stilshrine of Miriam. Po wykorzystaniu otrzymanego kamienia docieramy do komnaty, w której czeka Zeromus.
W czasie walki nie możemy korzystać z magii, dlatego należy korzystać z silnych broni. Niemożliwe jest także skasowanie pozytywnych statusów Zeromusa. W walce pojawiają się Dark Lords, którzy atakują fizycznie oraz zakładają negatywne statusy. Bardzo przydatne są tarcze, które zwiększają Evade postaci. W czasie walki można skorzystać z Quickenings oraz wprowadzić rezerwowe postacie.
Zeromus ma około 165 000 HP. Możliwa jest także kradzież Elixir, Cancer Gem i High Arcana.
Exodus, The Jugde-Sal
Exodus Esper występuje w tej części Mosphoran Highwaste, która jest zablokowana przez wielki głaz. Aby się tam dostać należy uruchomić ołtarze, które unoszą odpowiednie latające pomosty. Możliwe będzie to dopiero po odwiedzeniu Archades. Uruchamiamy ołtarz przy południowym wejściu do wioski, a potem wychodzimy do północno-wschodniej części terenu. Znajdziemy tam Chocobo, którego możemy nakarmić. Na grzbiecie kurczaka docieramy do zachodniej części, skąd możemy zejść do miejsca zablokowanego przez wielki kamień. Odblokowujemy przejście i uruchamiamy północny i zachodni ołtarz. Warto jeszcze zapisać stan gry w Gate Crystal, ponieważ od tego momentu walka z Exodusem jest możliwa.
Esper często korzysta z czaru Reflect, więc najlepiej stosować ataki fizyczne. Dodatkowo w czasie walki nie można korzystać z przedmiotów. Oprócz tego Exodus potrafi rzucać bardzo silne czary Flare i Scathe. Jeśli nasze postacie będą dysponować dużą szybkością i silnymi broniami to powinniśmy rozprawić się z bossem bardzo szybko. Jeśli jednak okażemy się zbyt wolni to Exodus założy Paling, a nasze ataki fizyczne nie będą przynosić żadnego skutku. Możemy zmniejszyć obronę espera poprzez Expose, a także skorzystać z magii ofensywnej w czasie kiedy otacza go czasowa bariera.
Exodus ma około 120 000 HP. Możliwa jest także kradzież Elixir, Libra Gem i High Arcana.
Chaos, Walker of the Wheel
Zanim zaczniemy szukać Chaosa musimy ukończyć wspomniane wcześniej mark hunty (Waterway Haunting, Lost in the Pudding). Oprócz tego musimy jeszcze wykonać sidequest z medalem Nabreusa oraz pokonać opcjonalnych bossów (Fury, Humbaba Mistant).
Podczas walki nie można wyprowadzać ataków fizycznych. Esper absorbuje także czary bazujące na Wind. Na początku musimy także skupić się na Chaosjets (Air, Earth, Fie, Water). Żywiołowe chmurki możemy wykańczać pojedynczo poprzez czary przeciwne lub spróbować złapać je w zasięg Scourge, Bio lub Scythe. Po wyeliminowaniu Chaosjets możemy skupić się na naszym głównym celu. Najlepiej stosować technikę Souleater.
Chaos ma około 210 000 HP. Możliwa jest także kradzież Elixir, Taurus Gem i High Arcana.
Ultima, The High Seraph
Ten esper urzęduje w Giruvegan. Na początku musimy dotrzeć do Great Crystal. Rozpoczynamy przy Way Stone VIII. Podążamy jedną ze ścieżek do góry, do Scorpio Gate Stone. Włączamy przełącznik i wracamy do Way Stone VIII, skręcamy w prawo i dochodzimy do Way Stone IX. Włączamy go i jedyną możliwą drogą docieramy do Way Stone XX. Naciskamy go, a potem lewą albo prawą drogą po przeciwnej stronie dochodzimy Sagittarius Gate Stone. Wracamy do Sagittarius Gate I, która zaprowadzi nas do Way Stone XI. Uruchomienie go spowoduje przeniesienie nas do Way Stone XIII. Jedna z dwóch dróg prowadzi do Gemini Gate Stone. Ten kamień uruchomi pozwali nam przekroczyć Gemini Gate I i Gemini Gate II, przy czym za pierwszą bramą jest skarb, a za drugą Way Stone XV. Stamtąd przeniesiemy się do Way Stone XVI. Środkową drogą idziemy do Libra Gate Stone. Naciskamy przełącznik i wracamy do Way Stone XVI, a dalej ścieżką po prawej do Gate Libra I. Kiedy przekroczymy bramę to skręcamy w lewo gdzie znajdziemy Capricorn Gate Stone. Uruchom przełącznik i wróć na dół, prawą drogą dotrzesz do Way Stone XVI. Po przeciwnej stronie jest droga, która dotrzemy do Gate Capricorn oraz Virgo Gate Stone. Znowu przełącznik, który naciskamy, a potem udajemy się do z powrotem do Way Stone XVI. Środkowa ścieżka prowadzi na znajomą platformę z Libra Gate Stone, którego już nie trzeba dotykać tylko wybrać jedną z dwóch dróg. Obydwie prowadzą do Virgo Gate, a stamtąd już prosta droga do Way Stone XVII, z którego korzystamy. Jedyną drogą od Way Stone XVIII dochodzimy do Save Crystal. Ultima znajduję się na kolejnej platformie, a dojdziesz tam środkową ścieżką.
Na początku możemy skorzystać z Dispel. Esper często korzysta z czaru Holyja, co mimo wszystko zadaje niewielkie obrażenia (3000-4000 HP). Dla większego bezpieczeństwa możemy korzystać z White Mask, które absorbuje Holy. Czasami postacie mogą dostać status Reverse, który jednak utrzymuje się tylko kilka sekund. Niech każda postać leczy się indywidualnie poprzez Curaga, a te które mają status Reverse poprzez pojedynczy czar ofensywny. Największym problemem podczas starcia są zmienne warunki. Począwszy od HP Sap i MP Sap, poprzez No Attack, No Magick, No Technick, a skończywszy na No Items i Magnetic Field. Kiedy MP zacznie spadać to najlepiej mieć założone Bubble, Haste i próbować atakować espera. Kiedy zacznie obowiązywać zakaz ataków fizycznych możemy skorzystać z magii lub technik, które nie zabierają cennego MP. W razie śmierci drużyny należy posiłkować się rezerwowym składem.
Ultima ma około 260 000 HP. Możliwa jest także kradzież Megaelixir, Virgo Gem i High Arcana.
Zodiark, Keeper of Precepts
Musimy mieć zdobyte przynajmniej 10 esperów, aby dotrzeć do zamkniętej części Henne Mines. Dostęp do dalszej części kopalni otrzymujemy po rozmowie z Geomancer Yugelu w Jahara. Przeciwnicy, w tym miejscu należą do najsilniejszych w całej grze. Początkowo są to tylko nietoperze, ale z czasem pojawiają się różne duchy. Przed walką z Zodiarkiem nie można zachować stany gry.
Także podczas walki nie jest łatwo. Esper korzysta z czaru Darkja, który potrafi wykończyć cały skład. Na samym początku warto wejść jednym zawodnikiem, ponieważ właśnie od tego czaru Zodiark rozpoczyna walkę. Black Mask i Demon Shield pochłaniają Dark, ale nie zawsze mogą na uratować życie. Kiedy postacie giną na polu walki trzeba natychmiast wstawić skład rezerwowy. Zodiark często nakłada na siebie pozytywne statusy, a z czasem i także Paling i Magic Shield. Jeśli przetrzymamy okres kiedy jest całkowicie odporny to dalej czeka nas udręka ze strony Darkja. Końcówka walka jest najniebezpieczniejsza, poniważ szybkość i moc espera rośnie.
Zodiark ma około 340 000 HP. Możliwa jest także kradzież Serpentarius, Megaelixir i High Arcana.
Komentarze (18)
fan
Bahamut
Marcus
Ola
Ola
Ola
Wielbiciel Rpg
jachu
gosc
Artur
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.