Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
Zainspirowany swoim zwycięstwem nad czymś, co można uznać za uberbossa Final Fantasy XII i tym, że kolega Ashley nie przedstawił jakieś szczególnie pomocnej strategii, postanowiłem opisać swoją strategię pokonania tej ohydnej bestii. Jest wielki jak Airbus, silny jak buldożer, a jakiś szalony Japończyk postanowił dać mu kilkadziesiąt milionów HP życia, czyniąc walkę z nim jedną z najdłuższych w historii Final Fantasy, a nawet całego jRPG. Otooooooooooooooooooooooooo:
YIAZMAT
Na początek, statystyki i ataki bestii
Lv | HP | MP | STR | MAG | VIT | SPD | ATT | DEF | MDEF | EVA |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
73 | 50 112 254 | 999 | 61 | 67 | 99 | 20 | 107 | 36 | 40 | 0 |
- Połowa odporności na wszystkie żywioły, poza poniższymi
- Absorbuje światło (Holy)
- Wrażliwy na ciemność (Dark)
- Każdą rundę zaczyna z nałożonym Protect, Shell i Haste. Dodatkowo będzie próbował rzucić na siebie Regen, Bravery i Faith dopóki nie rozpoczniesz z nim walki (nie wejdziesz na arenę).
Ataki
- Atak fizyczny - 1500+ HP
- Rake - silniejszy atak fizyczny 2500+ HP
- Stone Breath - 1000 - 2000 HP na wszystkich w zasięgu oddechu, plus zakłada status Petrify
- White Breath - 2000 - 3000 HP na wszystkich w zasięgu oddechu, plus zakłada status Stop
- Cyclone - używany co 40 akcji, 4000+ HP na wszystkich, i zakłada Sap
- Death Strike - zabija jedną postać, zwykle używa, gdy najbliższa jemu postać jest poza zasięgiem jego łapy, jednak (stosunkowo rzadko) potrafi użyć w bezpośrednim starciu
- Po stracie połowy HP (25 milionów) zwiększa własną odporność na ataki i zmniejsza maksymalny limit otrzymania obrażeń z 9999 do 6999
- Gdy zostaje mu 10 milionów HP (zaczyna migać na czerwono, status krytyczny) używa Growing Threat, podwajając własny poziom doświadczenia. Tym samym, zwiększone zostaje siła ataków fizycznych i częściej łączy je w długie combo (nawet do 10 uderzeń w jednym łańcuchu). Przynajmniej u mnie, nie używa już Stone Breath i White Breath, ale częściej używa Death Strike
- Przy 5 milionach, automatycznie używa Cyclone, po czym rzuca na najbliższej osobie Reflectga, co może nieźle namieszać rzucanie czarów. Obydwa zaklęcia rzuca, przy każdym powrocie na arenę.
Dla pocieszenia dodam, że w każdej chwili możesz uciec z pola walki i zapisać grę w najbliższym save poincie. Boss nie powinien zregenerować HP, jednak przed ucieczką upewnij się, że nie ma założonego Regen.
Przygotowania
Żeby odnaleźć Yiazmata, musisz znaleźć i pokonać Hell Wyrm, oraz mieć zaliczone większość Mark Hunt (nie jestem pewny, kto może nie być zabity, ale lepiej na początek wszystko zaliczyć). Zlecenie dostaniesz od Montblanca, a samą bestię znajdziesz w Ridorana Cataract w lokacji Colosseum. Ale zanim zajmiesz walką, lepiej się przygotuj. Uznaję, że wszyscy mają całkowicie zaliczony Licence Board.
Wyposażenie
Poziom Doświadczenia: 90+ (osobiście pokonałem z postaciami na 80-84, co, szczególnie w końcowej fazie, nie było łatwe)
Postacie: Ktokolwiek.
Broń: Jak najpotężniejsza, poza Excalibur, który będzie bestie leczył (żywioł Holy). Zodiac Spear, Tournesol, Ultima Blade i Masamune są bardzo silnymi ostrzami. Równie pomocne byłoby zdobycie Yagyu Darkblade (gubi je Rare Game, Bombshell, spotykany w Lhusu Mines/ Lasche Span z 20% częstotliwością, najlepiej jest go chainować, nie zabijając żadnych innych potworów), jako że ma dużą szansę na combo i używa żywioł ciemności (Dark), na który boss jest wrażliwy. Inni polecają rusznice (Fomalhaut) z Dark Shot, jednak są one stosunkowo wolniejsze i nie tak silne, jak wyżej wymienione ostrze.
Zbroja i hełm: Maximillian i Magepower Shishak. Cięższe zbroje bardziej zwiększają siłę i obronę fizyczną. Kupić je można w Necrohol Of Nabudis/Hall Of Effulgent Light u ukrytego sprzedawcy (północno-zachodnia część lokacji)
Akcesoria: Bubble Belt, za status Bubble, podwajający maksymalną ilość HP. Są na sprzedaż w Rabanastre na bazarze.
Przedmioty: maksimum Phoenix Down, Chronos Tear, Gold Needle, Remedy, Ether.
Gambit
- Ally: any - Reverse
- Ally: any - Phoenix Down
- Foe: any - Dispel
- Ally: any - Hastega (tylko jedna osoba)
- Ally: Status=Stop - Chronos Tear
- Ally: Status=Petrify - Gold Needle
- Ally: any - Remedy
- Self: MP<10% - Ether
- Foe: any - Attack
Powyższy gambit można ustawić na wszystkich w drużynie. Wyjaśniając powyższą strategię, głównym priorytetem drużyny jest zakładanie na siebie statusu Reverse, ofiara, otrzymując obrażenia, leczy się, ale zaklęcia i przedmioty lecznicze będą ją ranić. Status pomocny w przy bardzo silnych bossach, ale utrzymuje się tylko 5-10 sekund, więc będzie on często poprawiany. Dalej, poległe osoby będą wskrzeszane za pomocą Phoenix Down. Można je zastąpić Arise, ale zaklęcie jest drogie i trzeba je ładować, zaś Phoenix Down jest używany natychmiast i wskrzesza z połową HP, co przy wysokim poziomie doświadczenia i z Bubble Belt do ok. 6000 HP, które powinno zapewnić przeżycie. Poniżej, wykorzystywany jednorazowo, na rundę, Dispel na bossie, w celu zdjęcia buffów. Hastega jest bardzo pomocny, ale lepiej, by rzucaniem jej zajmowała się tylko jedna osoba, inaczej cała trójka nagle zajmie się rzucaniem zaklęcia, marnując czas i MP. Dalej gambity do zdejmowania statusów i przed końcem, osobista odnowa MP. Alternatywnie można użyć Charge, jednak wtedy polecam używać go ręcznie, gdy postać nie ma już MP do rzucania Reverse (35 MP), w przeciwnym wypadku ryzykuje stratą cennej magii, która może uratować życie.
- Powyższa strategia jest prawie bezpieczną. Nie gwarantuje 100% zwycięstwa, ani nie zwalnia gracza od nadzoru nad drużyną. Wciąż musisz podmieniać martwych liderów.
- Przed walką możesz rzucić na swoich Protect, Shell i Brave, nie poprawiaj ich w czasie walki. Zaś na samym początku użyj z 5-10 razy Expose, by zredukować obronę fizyczną wroga.
- Staraj trzymać grupę blisko siebie, by miała za plecami wyjście z areny. Korzystaj z niego, gdy widzisz, że kończą ci się przedmioty, lub walka nie wygląda najlepiej.
- Arena jest pełna pułapek, ale wystarczy trzymać swoich przed wyjściem, gdzie znajduje się tylko jedna z prawej strony.
- Nie bądź bohaterem i nie wskrzeszaj pierwszej, atakującej trójki, gdy wszyscy padną. Jeśli zostanie ci jedna postać, to uciekając boss zdejmie ją za pomocą Death Strike, więc, odwrót wykonuj grupą po 3.
Przebieg walki
50 000 000 - 25 000 000: Na początku nie powinno być za trudno. Trzymaj się powyższej strategii, a pierwsza faza powinna zejść po ok. 1-2 godzinach.
25 000 000 - 10 000 000: Jedyna różnica, to zwiększona odporność na ataki i zredukowany maksymalny limit otrzymywanych obrażeń z 9999 do 6999. Poza tym, walka wygląda identycznie jak wyżej. Yiazmat próbuje zyskać trochę więcej czasu.
10 000 000 - 5 000 000: Teraz dopiero jest wkurzony. Za sprawą Growing Threat zwiększona jest siła, prędkość i ilość ataków Yiazmata. Twoi mogą znacznie częściej ginąć, a sam Reverse jedynie kupi kilka sekund życia (co nie znaczy, że masz go porzucać). W tym momencie porzuciłem Hastega, gdyż przy częstych zgonach tylko marnował MP i czas, choć możesz nie iść za moją radą i dalej poprawiać Hastega.
5 000 000 - 0: Zaczyna panikować. Szybko pozbądź się Reflect ze swoich, lub zmień zainfekowane osoby na rezerwę. Nie poddawaj się, jesteś przy końcówce. Dla pewności wycofaj się do save pointa, jeśli boisz się przegrać przy samej mecie.
Jak tylko bestia padnie, zapisz grę i ciesz się. Nagrodą za wygraną jest 30000 Gil oraz Godslayer's Badge. To drugie możesz sprzedać na bazarze, razem z Omega Badge (pokonanie Omega Mark XII) i Lu Shang's Badge (zakończenie Questu rybackiego), za co możesz kupić Wyrmhero Blade. Samo ostrze możesz uznać za trofeum. Może ma dużą siłę i wysoką częstotliwość kombosów (80%), ale jest bardzo powolna (wolniejsza niż rusznice) i wszyscy znaczący przeciwnicy powinni być już martwi.
Komentarze (8)
Souji
Azrieel
xwxeaw
Terra
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.