Informacja
Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.
W FF I jest wprowadzony system klas, jest ich dostępnych sześć, poniżej zamieszczam ich opis.
Fighter/Knight
Bronie: Miecze, topory, sztylety, laski
Zbroje: Większość zbroi, tarcze, rękawice i hełmy/Wszystkie
Magia: Brak/White Magic lvl. 1-3
Silne punkty: Dużo HP, dostęp do najlepszych zbroi i broni w grze/Bardzo dużo HP, reszta jak u Fightera
Słabe punkty: Brak magii, z początku drogi w utrzymaniu/Brak
Opis: Klasa opierająca się na sile fizycznej, dużej ilości HP oraz wysokiej obronie. Brak jej jednak zdolności magicznych. Po przemianie w Knighta otrzymuje dostęp do White Magic poziomu 1-3, zwiększa się jej także ilość HP, co czyni ją bardzo przydatną postacią w drużynie. Suma summarum, Fighter/Knight jest dobrą klasą dla początkującego gracza.
Black Belt/Master
Bronie: Pięści, nunchaku, laski/Nunchaku, pięści
Zbroje: Rękawice/Rękawice
Magia: Brak/Brak
Silne punkty: Dużo HP, wysoka siłą ofensywna/Tak jak u Black Belta
Słabe punkty: Brak magii, słaba obrona/ Tak jak u Black Belta
Opis: Nie polecam tej klasy początkującym graczom, może jest tania w eksploatowaniu, jednak na początku gry robi za worek treningowy dla przeciwników. Po przemianie w Mastera staje się przydatną klasą, jednak pod każdym względem ustępuje Fighterowi/Knightowi, nie dorównuje mu siłą fizyczną, obroną, jedynie HP ma na wysokim poziomie.
Thief/Ninja
Bronie: Małe miecze, sztylety
Zbroje: Lekka zbroja, rękawice
Magia: Brak/Black Magic lvl. 1-4
Silne punkty: Średnia ilość HP, wysokie agility, tania w eksploatowaniu/Duża siła ofensywna, wysokie agility
Słabe punkty: Brak magii, ograniczony wybór zbroi, słabe ataki fizyczne/Ograniczony wybór zbroi
Opis: Thief, później Ninja, klasa ta ma wysokie agility, silne ataki fizyczne (tylko Ninja), jest tania w użytkowaniu, te rzeczy czynią z tej klasy dobrze wyważoną, coś pomiędzy Fighterem, a Magami, polecam ją początkującym graczom. Niech was tylko nazwa nie zwodzi, Thief nie posiada umiejętności okradania przeciwników.
Red Mage/Red Wizard
Bronie: Miecze, sztylety, laski
Zbroje: Lekka zbroja, rękawice
Magia: White & Black Magic lvl. 1-5/ White & Black Magic lvl. 1-7
Silne punkty: Dobrze wyważona klasa, potrafi używać obu typów magii
Słabe punkty: Troszkę słaba obrona i ataki, ograniczony dostęp do magii/Brak dostępu do najsilniejszych czarów, słabszy niż typowa klasa walcząca
Opis: Jest to połączenie Białego maga i Czarnego. Potrafi używać obu typu magii, jednak nie jest w tym aż tak dobry, dedykowani magowie. Można tę klasę tak określić: Co jest do wszystkiego, to jest do niczego, co w pewnym sensie się tu potwierdza.
White Mage/White Wizard
Bronie: Młotki, laski
Zbroje: Rękawice
Magia: White Magic lvl. 1-7/White Magic lvl. 1-8
Silne punkty: Dużo MP, włada białą magią, która jest użyteczna przeciw nieumarłym
Słabe punkty: Mało HP, słaba obrona i atak/Słaba obrona i atak
Opis: Biały mag jest typową klasą supporterską. Używa czarów leczących HP i statusy, jednak ma w swoim arsenale czary ofensywne, najsilniejszym czarem tej klasy to Holy. Jest teoretycznie nieodzownym członkiem drużyny w grze, ale to już zależy od osobistych preferencji gracza.
Black Mage/Black Wizard
Bronie: Sztylety, laski
Zbroje: Rękawice
Magia: Black Magic lvl. 1-7/Black Magic lvl. 1-8
Silne punkty: Dużo MP, potężna magia ofensywna
Słabe punkty: Słaba obrona i atak, mało HP
Opis: Czarny mag polega na swych ofensywnych czarach, które są bardzo pomocne w trakcie gry, jego najsilniejszy czar to Flare. Jest potężnym dodatkiem dla drużyny, bez niego, trudno przejść końcówkę gry.
Komentarze (3)
cycu.ssj
kabibara
ElKozako
Dodaj komentarz
Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.
Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.
Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.
Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.