Opis jobów

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.

W FF I jest wprowadzony system klas, jest ich dostępnych sześć, poniżej zamieszczam ich opis.

Fighter/Knight

Bronie: Miecze, topory, sztylety, laski

Zbroje: Większość zbroi, tarcze, rękawice i hełmy/Wszystkie

Magia: Brak/White Magic lvl. 1-3

Silne punkty: Dużo HP, dostęp do najlepszych zbroi i broni w grze/Bardzo dużo HP, reszta jak u Fightera

Słabe punkty: Brak magii, z początku drogi w utrzymaniu/Brak

Opis: Klasa opierająca się na sile fizycznej, dużej ilości HP oraz wysokiej obronie. Brak jej jednak zdolności magicznych. Po przemianie w Knighta otrzymuje dostęp do White Magic poziomu 1-3, zwiększa się jej także ilość HP, co czyni ją bardzo przydatną postacią w drużynie. Suma summarum, Fighter/Knight jest dobrą klasą dla początkującego gracza.

Black Belt/Master

Bronie: Pięści, nunchaku, laski/Nunchaku, pięści

Zbroje: Rękawice/Rękawice

Magia: Brak/Brak

Silne punkty: Dużo HP, wysoka siłą ofensywna/Tak jak u Black Belta

Słabe punkty: Brak magii, słaba obrona/ Tak jak u Black Belta

Opis: Nie polecam tej klasy początkującym graczom, może jest tania w eksploatowaniu, jednak na początku gry robi za worek treningowy dla przeciwników. Po przemianie w Mastera staje się przydatną klasą, jednak pod każdym względem ustępuje Fighterowi/Knightowi, nie dorównuje mu siłą fizyczną, obroną, jedynie HP ma na wysokim poziomie.

Thief/Ninja

Bronie: Małe miecze, sztylety

Zbroje: Lekka zbroja, rękawice

Magia: Brak/Black Magic lvl. 1-4

Silne punkty: Średnia ilość HP, wysokie agility, tania w eksploatowaniu/Duża siła ofensywna, wysokie agility

Słabe punkty: Brak magii, ograniczony wybór zbroi, słabe ataki fizyczne/Ograniczony wybór zbroi

Opis: Thief, później Ninja, klasa ta ma wysokie agility, silne ataki fizyczne (tylko Ninja), jest tania w użytkowaniu, te rzeczy czynią z tej klasy dobrze wyważoną, coś pomiędzy Fighterem, a Magami, polecam ją początkującym graczom. Niech was tylko nazwa nie zwodzi, Thief nie posiada umiejętności okradania przeciwników.

Red Mage/Red Wizard

Bronie: Miecze, sztylety, laski

Zbroje: Lekka zbroja, rękawice

Magia: White & Black Magic lvl. 1-5/ White & Black Magic lvl. 1-7

Silne punkty: Dobrze wyważona klasa, potrafi używać obu typów magii

Słabe punkty: Troszkę słaba obrona i ataki, ograniczony dostęp do magii/Brak dostępu do najsilniejszych czarów, słabszy niż typowa klasa walcząca

Opis: Jest to połączenie Białego maga i Czarnego. Potrafi używać obu typu magii, jednak nie jest w tym aż tak dobry, dedykowani magowie. Można tę klasę tak określić: Co jest do wszystkiego, to jest do niczego, co w pewnym sensie się tu potwierdza.

White Mage/White Wizard

Bronie: Młotki, laski

Zbroje: Rękawice

Magia: White Magic lvl. 1-7/White Magic lvl. 1-8

Silne punkty: Dużo MP, włada białą magią, która jest użyteczna przeciw nieumarłym

Słabe punkty: Mało HP, słaba obrona i atak/Słaba obrona i atak

Opis: Biały mag jest typową klasą supporterską. Używa czarów leczących HP i statusy, jednak ma w swoim arsenale czary ofensywne, najsilniejszym czarem tej klasy to Holy. Jest teoretycznie nieodzownym członkiem drużyny w grze, ale to już zależy od osobistych preferencji gracza.

Black Mage/Black Wizard

Bronie: Sztylety, laski

Zbroje: Rękawice

Magia: Black Magic lvl. 1-7/Black Magic lvl. 1-8

Silne punkty: Dużo MP, potężna magia ofensywna

Słabe punkty: Słaba obrona i atak, mało HP

Opis: Czarny mag polega na swych ofensywnych czarach, które są bardzo pomocne w trakcie gry, jego najsilniejszy czar to Flare. Jest potężnym dodatkiem dla drużyny, bez niego, trudno przejść końcówkę gry.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 13245
  • Głosy oddane: 14
  • Średnia ocen: 7.6

Komentarze (3)

Gość ~ 15 czerwca 2009, 22:19
red mag to moja ulubiona 4 postać, ma też coś z rycerza i świetnie uzupełnia drużynę złożoną z rycerza i magów (ninja i karateka potrafią tylko po mordach tłuc a red zna się na wszystkim po trochu)

cycu.ssj
Gość ~ 11 lipca 2014, 12:17
moim zdaniem szkoda ze thief nie zwiększa szanszy na drop itemków z enemy

kabibara
Gość ~ 05 października 2014, 13:44
Black belt/master wcale nie jest gorszy niz knight... Powiem wiecej, jest nawet od niego 100x lepszy :D gdy przechodziłem ostatniego bossa (chaos) na 50lvl to kn8 zabierał max 600dmg a natomiast masterem zabierałem po ok. 2k dmg... ;)

ElKozako

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.