Muzyka

Informacja

Ten artykuł wymaga edycji, aby być zgodnym z nowymi zasadami SquareZone. Obecna wersja zostanie wkrótce dostosowana do standardów.


Data wydania:25 luty 1996
Skompowane przez: Nobuo Uematsu, Yasunori Mitsuda, Junya Nakano, Masashi Hamauzu
Zaaranżowane przez: Nobuo Uematsu, Yasunori Mitsuda, Junya Nakano, Masashi Hamauzu
Wydane przez: NTT Publishing
Miejsce nagrania: Sunrise Studio
Ilość płyt: 2
Długość trwania całej płyty: 2 godziny 29 minut 19 sekund
Średnia długość jednego utworu: 2:24


CD 1
1. GUN HAZARD
2. EMERGENCY
3. MISSION COMPLETE
4. PULL OUT
5. LAST WORDS
6. TENSION
7. FOOTSTEPS
8. SHIVER
9. MOVE
10. A STORE KEEPER
11. VOICE OF ARK
12. THE PRESIDENT'S DEADLY FIGHT
13. OMINOUS WIND
14. SILENCER
15. ESCAPE
16. RICHARD MILLMAN
17. CENKTRICH
18. ENEMY RAID
19. SUCCESSFUL ATTACK
20. INVASION
21. WARNING ONE
22. WARNING TWO
23. GENOCE
24. SORROWFUL KARION
25. TRANSACTION
26. MONOLOGUE
27. SECRET STORY
28. GALEON
29. SNEAK AND ATTACK
30. BLUE SKY
31. NOTICE
32. RESISTANCE
33. NAVAL FORTRESS
CD 2
1. ROYCE FELDER
2. A RUNNING FIGHT
3. A-R-K
4. REMAINS
5. CAVERN
6. SPARK SHOT
7. 202
8. VIOLENT CHASE
9. DEATH IN BROAD DAYLIGHT
10. UNEASY
11. MESSAGE OF GENOCE
12. DETERMINATION
13. GUARDIAN
14. SENTINEL
15. TRAP
16. EDEL RITTER
17. NATURE
18. ROYCE'S DEATH
19. EVIL POWER
20. ATLAS
21. APPROACH TO A SHRINE
22. FINAL MISSION
23. IMPATIENCE (PART 1)
24. IMPATIENCE (PART 2)
25. PROMISE / ENGAGEMENT
26. HEAVEN'S DOOR
27. EMOTION
28. TRIAL Z 
29. BATTLE



Przyznam szczerze, że muzyka z tej gry jest jedną z moich ulubionych. Doskonale ilustruje to, co się dzieje podczas rozgrywki i nie nuży, ani przez chwilę. Jedyne fragmenty mniej ciekawe, to te ilustrujące "grzebanie w menu". Jednak jak na grę, w której dominuje akcja, pełno jest tutaj bardzo dynamicznych kawałków, wspomagających wzrost adrenaliny we krwi.
Oczywiście, jak w każdej innej grze Squaresoft, jest tu sporo tak zwanych "themes", czyli utworów dopasowanych do danej sytuacji np: SORROWFUL KARION- ilustrujący smutek i brak nadziei; czy też CENKTRICH- odgrywany podczas zwiedzania spokojnej wioski. W tego typu utworach, czuć właśnie rękę Nobuo Uematsu, którego chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Wspomniany utwór CENKTRICH, jest jakby żywcem wyjęty z któregoś z Finali. Tak samo ilustrujący przegraną LAST WORDS.
Są także "themes" dopasowane do postaci; głównie do tych złych. Oczywiście nic nie może się równać z Sephiroth's Theme z Final Fantasy VII [Dostępny jest w dziale Download- polecam! - qiax], lecz w GUN HAZARD także nie brakuje perełek. Na przykład MESSAGE OF GENOCE- miodzio moim skromnym zdaniem. Zwłaszcza zawarty w nim odgłos: chłodny, metaliczny dźwięk kroczącego Wanzera. Od razu wiadomo, że natrafiłeś na nie byle, kogo.
Generalnie rzecz ujmując, klimat, jaki wytwarza muzyka kojarzy się z polem bitwy oraz ogólnie z wojną. Nie ma tu wielu radosnych utworów, których tak wiele znajdziemy choćby w serii Final Fantasy. Doskonale komponuje się to z grafiką gry, która prezentuje nam świat zniszczony i podzielony konfliktami. Jeżeli już natrafimy na misję, w której pozornie nic nam nie grozi (prawie zawsze okazuje się to tylko złudzeniem), to w ogóle nie słyszymy muzyki. Jest to doskonały efekt "ciszy przed burzą".
Tak, więc podsumowując - Soundtrack do Front Mission: Gun Hazard jest bardzo dobry. Ale czy da się go słuchać oddzielnie, poza grą? Trzy razy TAK!
A nie grając wcześniej? Myślę, że jednak ważne jest kojarzenie danego utworu z konkretną sytuacją, dlatego też nie sądzę, żeby ten Soundtrack mógł kogoś rzucić na kolana, jeśli dany osobnik nie wie, o czym jest gra. Podobnie sądzę o większości innych Soundtracków. Po prostu, zbyt wiele z nich jest podobnych do siebie i można się w nich nieźle pogubić. Przyznajmy szczerze, że przecież słuchamy ich nie, dlatego, że to wyjątkowe arcydzieła światowej sceny muzycznej, ale dlatego, ażeby ponownie przeżyć nasze ulubione chwile z naszych ulubionych gier. Dlatego też uważam. że Pan Nobuo Uematsu i spółka są mistrzami w rozbudzaniu naszej wrażliwości oraz utrwalaniu emocji w sercach.



Dla tych wszystkich, którzy lubią wiedzieć, jaką sytuację ilustruje dany utwór, zamieszczam poniższy przewodnik. Utwory znajdujące się tu, zostały wypisane w kolejności, w jakiej pojawiają się w grze, aby łatwiej było je zidentyfikować.
Epizod 1
GUN HAZARD - Intro gry
EMERGENCY - 1-1 Atak na prezydenta.
MISSION COMLETE - 1-1 Zawsze, gdy misja zostanie wykonana pomyślnie.
LAST WORDS - 1-1 Melodia grana w wypadku Twojej śmierci.
TENSION - Mapa Muzyka towarzysząca podróżom po mapie.
SHIVER - Menu Melodia odgrywana w głównym menu.
MOVE - Menu Melodia odgrywana w menu ekwipunku.
A STORE KEEPER - Menu Melodia odgrywana podczas zakupów w sklepie.
FOOTSTEPS - 1-2 Najczęstsza ilustracja poszczególnych etapów.
PULL OUT - 1-2 Zawsze, gdy porzucisz misję.
WARNING ONE - 1-2 Walka z Mid-bossem.
VOICE OF ARK - 1-3 Motyw muzyczny Arka Hellbranda.
THE PRESIDENT'S DEADLY FIGHT - 1-3 Prezydent atakuje Hellbranda.
OMINOUS WIND - 1-6 Skradanie się do bazy wojskowej.
SILENCER - 1-6 Spotkanie Brendy w celi.
ESCAPE - 1-6 Ucieczka z więzienia.

EPIZOD 2
RICHARD MILLMAN - U.S.A Motyw muzyczny Richarda Millmana
CENKTRICH - 2-1 Druga, najczęstsza ilustracja etapów rozgrywki.
ENEMY RAID - 2-1 Niespodziewany atak wroga.
SUCCESSFUL ATTACK - 2-5 Trzecia, najczęstsza ilustracja etapów rozgrywki.
INVASION - 2-6 Infiltracja bazy wroga.
WARNING TWO - 2-10 Walka z Bossem.

EPIZOD 3
GENOCE - 3-1 Motyw muzyczny Genoce.
TRANSACTION - 3-5 Spotkanie Emila Szynskiego.
RESISTANCE - 3-6 W bazie wojskowej.
SORROWFUL KARION - 3-7 Ruiny miasta.
REMAINS - 3-7 Ruiny ocalone.
MONOLOGUE - 3-9 Czwarty motyw muzyczny, etapów rozgrywki.
BLUE SKY - 3-9 Emil przyłącza się.

EPIZOD 4
SECRET STORY - 4-1 W bazie rebeliantów
GALEON - 4-6 Forteca "Galeon"
SNEAK ATTACK - 4-6 Wewnątrz "Galeonu"
BATTLE - 4-7 Atak rakietami.
NOTICE - 4-7 Spotkanie z Akihiko Sakatą.
NAVAL FORTERESS - 4-11 Super działo.

EPIZOD 5
MESSAGE OF GENOCE - 5-1 Drugi motyw muzyczny Genoce.
ROYCE FELDER - 5-3 Motyw muzyczny Royce Felder.
A RUNNING FIGHT - 5-7 Atak na główną bazę Hellbranda.
A-R-K - 5-7 Ostateczny pojedynek z Arkiem Hellbrandem.

EPIZOD 6
CAVERN - 6-11 W jaskiniach.

EPIZOD 7
TRAP - 7-4 Pułapka w ruinach miasta.
202 - 7-8 Desant na bazę wroga.
DETERMINATION - 7-10 Mała zatoczka.
SPARK SHOT - 7-12 Atak na centrum dowodzenia.

EPIZOD 8
VIOLENT CHASE - 8-8 Pościg w powietrzu.
EDEL RITTER - 8-8 Motyw muzyczny Guardian-Wanzera.

EPIZOD 9
DEATH IN BROAD DAYLIGHT - 9-1 Miasto.
UNEASY - 9-9 W centrum tajnego ośrodka badawczego.

EPIZOD 10
GUARDIAN - Mapa Ustalanie planu.
SENTINEL - 10-2 Na pokładzie latającej fortecy.
IMPATIENCE 2 - 10-3 Korytarze fortecy.
NATURE - 10-3 Spotkanie z profesorem.
ROYCE'S DEATH - 10-3 Śmierć Royce / Zwycięstwo.
EVIL POWER - 10-3 Stacja Orbitalna aktywuje się.

EPIZOD 11
ATLAS - 11-2 Wewnątrz Stacji Orbitalnej.
APPROACH TO A SHRINE - 11-4 Główny korytarz bazy.
FINAL MISSION - 11-4 Końcowy Boss.
IMPATIENCE 1 - Koniec Kapsuła ratunkowa.
PROMISE - Koniec Na pokładzie Capricorna.
HEAVEN'S DOOR - Koniec Na pokładzie Capricorna 2.
EMOTION - Koniec Napisy końcowe i dalsze losy bohaterów.
TRIAL Z - Koniec Napisy końcowe.

Statystyka

  • Data publikacji:
  • Artykuł czytany: 3759
  • Głosy oddane: 2
  • Średnia ocen: 5.5

Dodaj komentarz

Wpisz treść komentarza w opowiednim polu. Pamiętaj, że HTML jest niedozwolony.

Niezarejestrowani użytkownicy uzupełniają również pole autora.

Konieczna jest również weryfikacja niezalogowanych użytkowników.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane - pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.